Wat ik me afvroeg, heb je zelf al een retourtje Brussel-Zuid gemaakt?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 21:54 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Wij helpen wat dat betreft NS HiSpeed wel. Ben bij ze langs geweest om wat communicatietips met ze te delen. Dat gaan ze oppakken.
Dat doet natuurlijk niets af aan het feit dat het product beschamend is, natuurlijk.
net zoals ze dat bij trams bij werkzaamheden doen. Ff een tijdelijk spoortje eroverheen leggenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 21:51 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ik ben ook wel benieuwd hoe de Thalys over die wissels heen weet te springen.
Even serieus: Op de meeste stations heeft een machinist buiten de cabine helemaal niets te zoeken. Als er dan een keer iets is waardoor dat wel het geval is dan is het ook geen ramp om even het trappetje af te lopen en die laatste halve meter op de grond te ploffen. Ondertussen leggen we perronlengtes van 340 meter voor IC's aan omdat een trein bestaande uit een loc met 12 rijtuigen met 5 meter marge langs het perron past. Hoeveel treinen zijn er met 12 rijtuigen getrokken door een loc op een station als Kampen Zuid of Rotterdam Alexander? Precies.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik verdedig het niet, probeer alleen de reden uit te leggen waarom het wel gebeurt. Ik vind dat we soms ook te ver gaan, maar waarom een machinist in het ballast moet springen omdat het perron te kort is vind ik iets te ver gaan..
0, en ik moet je hier ook gelijk geven.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:02 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Even serieus: Op de meeste stations heeft een machinist buiten de cabine helemaal niets te zoeken. Als er dan een keer iets is waardoor dat wel het geval is dan is het ook geen ramp om even het trappetje af te lopen en die laatste halve meter op de grond te ploffen. Ondertussen leggen we compleet belachelijk perronlengtes van 340 meter voor IC's aan omdat een trein bestaande uit een loc met 12 rijtuigen met 5 meter marge langs het perron past. Hoeveel treinen zijn er met 12 rijtuigen getrokken door een loc op een station als Kampen Zuid of Rotterdam Alexander? Precies.
En een goederenmachinist? Die moet regelmatig tussen sporen in kopmaken, loskoppelen of iets dergelijks. Heb regelmatig gezien dat de machinist van de 3 sporen in het middelste spoor uit moest stappen om kop te maken, met de 2 nevensporen gewoon in dienst. Dus voor reizigers maakt het idd niet veel uit, die komen amper de cabine uit, hoogstens om te pissen als ze toch voor een rode staan.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:02 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Even serieus: Op de meeste stations heeft een machinist buiten de cabine helemaal niets te zoeken. Als er dan een keer iets is waardoor dat wel het geval is dan is het ook geen ramp om even het trappetje af te lopen en die laatste halve meter op de grond te ploffen. Ondertussen leggen we perronlengtes van 340 meter voor IC's aan omdat een trein bestaande uit een loc met 12 rijtuigen met 5 meter marge langs het perron past. Hoeveel treinen zijn er met 12 rijtuigen getrokken door een loc op een station als Kampen Zuid of Rotterdam Alexander? Precies.
je staat vaak op de goede plaats, maar evenzogoed zal er ook vaak wat mislukken natuurlijkquote:
Ja, die heeft ook wel wat.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 21:39 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ik vind persoonlijk 'vogelbekdier' een leukere bijnaam.
Zug, altijd toffe foto's. Zoals bekend ben ik heul geen spotter etc. Maar ik geniet er altijd van.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:09 schreef Zug-Chef het volgende:
Mja het is wel vaak gepland hoor. Bijvoorbeeld dus die BUGA-lok. We wisten alle dagen waar dat ding uithing (welke omloop zeg maar) dus is het in die zin makkelijk om op t juiste moment ergens te staan.
Maar desalniettemin bedankt!
De klok rechtsonder die 10:17 aangeeft?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:13 schreef Peterselieman het volgende:
Een raadplaatje. Wat klopt hier niet?
[ afbeelding ]
foutquote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:15 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
De klok rechtsonder die 10:17 aangeeft?
Thx Mono! Haha woonde ik maar in Berlijnquote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:13 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Zug, altijd toffe foto's. Zoals bekend ben ik heul geen spotter etc. Maar ik geniet er altijd van.
Woon je ook in de buurt van Berlijn ? Nog bijzondere dingen op de planning voor dit jaar ?
Okee, een kijkje in mijn persoonlijkheid en mijn overwegingen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 21:55 schreef Monopoly het volgende:
Het is beter dan niets Driek. Sommige bedrijven hangen in hun eigen (negatieve) gedachtegang omtrent communicatie naar klanten.
Dan kan een frisse wind zeker geen kwaad en al helemaal niet van iemand zoals jij met MVBOV.
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:17 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Thx Mono! Haha woonde ik maar in BerlijnHad overigens wel gekund want het moederbedrijf van het bedrijf waar ik werk, zetelt in Berlijn. Maar nee ik woon 'gewoon' in Leeuwarden. Plannen komen vanzelf, als het weer eens mooi weer wordt.... Meestal ergens langs een van de vele mooie routes in Duitsland.
Al het andere BEHALVE de klok rechtsonder die 10:17 aangeeft?quote:
En daar is niets op aan te merken.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:18 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Okee, een kijkje in mijn persoonlijkheid en mijn overwegingen.
Ik zal mij nooit de mond laten snoeren (wat niet betekent dat ik nooit zwijg, maar ik zwijg uitsluitend als dat mijn eigen beslissing is omdat ik -eventueel na advies van onze vaste adviseurs- denk dat het beter is om effe te dimmen), dat maakt mij ook tot een gedegen belangenbehartiger: immers, het oplossen van een probleem begint met het duidelijk benoemen ervan. Maar daarnaast (naast die grote waffel dus) zal ik altijd bereid zijn, het slachtoffer van mijn uitspraken met raad en daad terzijde te staan. Dat maak ik mijn gesprekspartners ook heel goed duidelijk.
Dat heeft twee gevolgen: ik kan alles blijven zeggen, maar heb ook veel krediet bij mijn gesprekspartners. Dat is volgens mij de beste manier om als belangenbehartiger iets voor mekaar te boksen.
Daarbij prijs ik mij gelukkig met de leuke en deskundige mensen binnen MVBOV, die ook wat betreft de te hanteren stijl vierkant achter mij staan.
ding gaf de trein van een uurtje later aanquote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Al het andere BEHALVE de klok rechtsonder die 10:17 aangeeft?
Ben je tegen decentralisatie van spoorlijnen? Zo ja, dan: het ARRIVA-logo.quote:
Ik zat in de buurt.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ding gaf de trein van een uurtje later aan
In 9 minuten van Zwolle naar Dalfsen lijkt me een kwestie van lekker doorrijden.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:13 schreef Peterselieman het volgende:
Een raadplaatje. Wat klopt hier niet?
[ afbeelding ]
die E-GTW's trekken iig op als de brandweer. Je zit enorm snel op de 100+ km/hquote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:22 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
In 9 minten van Zwolle naar Dalfsen lijkt me een kwestie van lekker doorrijden.
Ik had er de neiging naar bij mijn stage bij Syntus. Je krijgt soms je vertreklicht en het sein uit de stand stop. Dan wil je gewoon gelijk kachelen en gaan.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:24 schreef drakin het volgende:
Hebben jullie wel eens dat treinen te vroeg vertrekken?
Meestal gaat het om 1 minuut, maar nu alweer meegemaakt dat ik denk die minuut nog te hebben om in te stappen, mis dus, weg trein.
onderweg op de rustige stations kan het voorkomen ja. Er valt dienstregelingtechnisch wel iets aan te doen. Voorbeeldje is Leeuwarden - Zwolle waar de treinen opgejaagd worden. Dit betekent dat ze onderweg niet te lang op de stations stil mogen staan en dat de speling aan het eind zit, waardoor de trein meestal ruim op tijd in Zwolle is. Deze speling kan worden gebruikt om eventuele vertragingen in te lopen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:24 schreef drakin het volgende:
Hebben jullie wel eens dat treinen te vroeg vertrekken?
Meestal gaat het om 1 minuut, maar nu alweer meegemaakt dat ik denk die minuut nog te hebben om in te stappen, mis dus, weg trein.
nog nooit meegemaakt, maar op een station als Stavoren zou het kunnen gebeuren, omdat het sein voor de terugrit bij binnenkomst al groen toontquote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:42 schreef drakin het volgende:
Het ging trouwens wel steeds om Arriva treinen in mijn geval, en niet om tussenstations, maar eind of vertrekstations.
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ding gaf de trein van een uurtje later aan
Ja hoor. Ik heb 'm zelfs gezien met 252 km/h op de teller.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 21:50 schreef b2py het volgende:
Ben ik dan trouwens de enige die dit in de Fyra gezien heeft hier?
[ afbeelding ]
Nou het prijsniveau geeft wel een bepaalde sturing aan de kopers van een rit op de Fyra, dit heeft zeker invloed op het gedrag van de betreffende reiziger imho. Genoeg boze mensen hoor, kijk maar een op #fyra op twitter maar het is allemaal nog verbaal en geciviliseerd.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 23:08 schreef Bitlord het volgende:
Het verbaast me dat er nog geen eigenrichting heeft plaatsgevonden bij de BeneluxFyra. Iemand die aan de noodrem trekt ofzo, of uit kwaadheid het interieur gaat verbouwen ofzo. Niet dat ik dat doe, maar ik kan me voorstellen dat mensen er flink klaar mee zijn en dat slappe gewouwel van NSHispeed zat zijn.
Intimidatie van trein- en perronpersoneel gebeurt helaas wel.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 23:14 schreef bork het volgende:
[..]
Nou het prijsniveau geeft wel een bepaalde sturing aan de kopers van een rit op de Fyra, dit heeft zeker invloed op het gedrag van de betreffende reiziger imho. Genoeg boze mensen hoor, kijk maar een op #fyra op twitter maar het is allemaal nog verbaal en geciviliseerd.
Dat is helaas waar, terwijl die mensen nergens debet aan hebben.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 23:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Intimidatie van trein- en perronpersoneel gebeurt helaas wel.
Kan ik bevestigen ja. Moet zeggen dat, nu de Arriva-mcns een beetje de rempunten wat beter kennen, de dienstregeling goed uit te voeren is. Ook de vertrekkende sneltrein in Emmen gaat meestal op tijd, omdat de binnenkomende meestal 2 minuutjes te vroeg is.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die E-GTW's trekken iig op als de brandweer. Je zit enorm snel op de 100+ km/h
mensen mobiliseren tegen iets wat verkeerd is, is vaak een effectief instrument.quote:
Nou, tiswat. Iedereen die weleens een Thalys gereden heeft lacht er hard om.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 23:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja hoor. Ik heb 'm zelfs gezien met 252 km/h op de teller.
Meteen daarna volgde een kortstondige remming en kakte de snelheid in tot 230.
In de Thalys kun je de snelheid zelfs terugzien op de inlogpagina van het wifi-netwerk. Ik heb wel eens een beetje zitten klooien met mijn netbookje om die cijfers in het groot op mijn scherm te zetten als digitaal klokje (I got boredquote:Op vrijdag 11 januari 2013 23:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, tiswat. Iedereen die weleens een Thalys gereden heeft lacht er hard om.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |