ding gaf de trein van een uurtje later aanquote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Al het andere BEHALVE de klok rechtsonder die 10:17 aangeeft?
Ben je tegen decentralisatie van spoorlijnen? Zo ja, dan: het ARRIVA-logo.quote:
Ik zat in de buurt.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ding gaf de trein van een uurtje later aan
In 9 minuten van Zwolle naar Dalfsen lijkt me een kwestie van lekker doorrijden.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:13 schreef Peterselieman het volgende:
Een raadplaatje. Wat klopt hier niet?
[ afbeelding ]
die E-GTW's trekken iig op als de brandweer. Je zit enorm snel op de 100+ km/hquote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:22 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
In 9 minten van Zwolle naar Dalfsen lijkt me een kwestie van lekker doorrijden.
Ik had er de neiging naar bij mijn stage bij Syntus. Je krijgt soms je vertreklicht en het sein uit de stand stop. Dan wil je gewoon gelijk kachelen en gaan.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:24 schreef drakin het volgende:
Hebben jullie wel eens dat treinen te vroeg vertrekken?
Meestal gaat het om 1 minuut, maar nu alweer meegemaakt dat ik denk die minuut nog te hebben om in te stappen, mis dus, weg trein.
onderweg op de rustige stations kan het voorkomen ja. Er valt dienstregelingtechnisch wel iets aan te doen. Voorbeeldje is Leeuwarden - Zwolle waar de treinen opgejaagd worden. Dit betekent dat ze onderweg niet te lang op de stations stil mogen staan en dat de speling aan het eind zit, waardoor de trein meestal ruim op tijd in Zwolle is. Deze speling kan worden gebruikt om eventuele vertragingen in te lopen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:24 schreef drakin het volgende:
Hebben jullie wel eens dat treinen te vroeg vertrekken?
Meestal gaat het om 1 minuut, maar nu alweer meegemaakt dat ik denk die minuut nog te hebben om in te stappen, mis dus, weg trein.
nog nooit meegemaakt, maar op een station als Stavoren zou het kunnen gebeuren, omdat het sein voor de terugrit bij binnenkomst al groen toontquote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:42 schreef drakin het volgende:
Het ging trouwens wel steeds om Arriva treinen in mijn geval, en niet om tussenstations, maar eind of vertrekstations.
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ding gaf de trein van een uurtje later aan
Ja hoor. Ik heb 'm zelfs gezien met 252 km/h op de teller.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 21:50 schreef b2py het volgende:
Ben ik dan trouwens de enige die dit in de Fyra gezien heeft hier?
[ afbeelding ]
Nou het prijsniveau geeft wel een bepaalde sturing aan de kopers van een rit op de Fyra, dit heeft zeker invloed op het gedrag van de betreffende reiziger imho. Genoeg boze mensen hoor, kijk maar een op #fyra op twitter maar het is allemaal nog verbaal en geciviliseerd.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 23:08 schreef Bitlord het volgende:
Het verbaast me dat er nog geen eigenrichting heeft plaatsgevonden bij de BeneluxFyra. Iemand die aan de noodrem trekt ofzo, of uit kwaadheid het interieur gaat verbouwen ofzo. Niet dat ik dat doe, maar ik kan me voorstellen dat mensen er flink klaar mee zijn en dat slappe gewouwel van NSHispeed zat zijn.
Intimidatie van trein- en perronpersoneel gebeurt helaas wel.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 23:14 schreef bork het volgende:
[..]
Nou het prijsniveau geeft wel een bepaalde sturing aan de kopers van een rit op de Fyra, dit heeft zeker invloed op het gedrag van de betreffende reiziger imho. Genoeg boze mensen hoor, kijk maar een op #fyra op twitter maar het is allemaal nog verbaal en geciviliseerd.
Dat is helaas waar, terwijl die mensen nergens debet aan hebben.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 23:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Intimidatie van trein- en perronpersoneel gebeurt helaas wel.
Kan ik bevestigen ja. Moet zeggen dat, nu de Arriva-mcns een beetje de rempunten wat beter kennen, de dienstregeling goed uit te voeren is. Ook de vertrekkende sneltrein in Emmen gaat meestal op tijd, omdat de binnenkomende meestal 2 minuutjes te vroeg is.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die E-GTW's trekken iig op als de brandweer. Je zit enorm snel op de 100+ km/h
mensen mobiliseren tegen iets wat verkeerd is, is vaak een effectief instrument.quote:
Nou, tiswat. Iedereen die weleens een Thalys gereden heeft lacht er hard om.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 23:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja hoor. Ik heb 'm zelfs gezien met 252 km/h op de teller.
Meteen daarna volgde een kortstondige remming en kakte de snelheid in tot 230.
In de Thalys kun je de snelheid zelfs terugzien op de inlogpagina van het wifi-netwerk. Ik heb wel eens een beetje zitten klooien met mijn netbookje om die cijfers in het groot op mijn scherm te zetten als digitaal klokje (I got boredquote:Op vrijdag 11 januari 2013 23:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, tiswat. Iedereen die weleens een Thalys gereden heeft lacht er hard om.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |