Met al dat gefaal van NSR en ProFail helaas wel jaquote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:28 schreef Little_Dolls het volgende:
Echt niet gedacht dat dit zo'n stormlooptopic zou zijn...
Nadeeltje is dat ik zo nooit alle stationsafkortingen leer kennen, want die zijn toch best handig om te weten...quote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:31 schreef James1988 het volgende:
Daarnaast proberen we het hier toegankelijk en vriendelijk te houden zonder te verzanden in spoornerdpraktijken (zoals talloze nummertjes en afkortingen). Dat spreekt meer mensen aan om eens een kijkje te komen nemen
Alsjeblieftquote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:45 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Nadeeltje is dat ik zo nooit alle stationsafkortingen leer kennen, want die zijn toch best handig om te weten...
Oude discussies oprakelen kan altijdquote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:45 schreef Piles het volgende:
Heb ik nou net de Almere-Amsterdam-discussie gemist?
Ik woon en werk vlakbij de trein (A-centrum naar A-Zuid), maar met de auto een half uur in de file is vaak nog sneller door die matige dienstregeling
Aanvulling, hier vindt je ook de afkortingen van de aansluitingen, overloopwissels en bedenk het zo gek nog nietquote:
die nummertjes. Vreselijk.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:31 schreef James1988 het volgende:
Daarnaast proberen we het hier toegankelijk en vriendelijk te houden zonder te verzanden in spoornerdpraktijken (zoals talloze nummertjes en afkortingen). Dat spreekt meer mensen aan om eens een kijkje te komen nemen
En dan denken dat mensen begrijpen wat je zegt heaquote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:05 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
JA DE 12500 STOND STIL WANT ER WAS EEN KONIJN. Dus pakt de 500 het over terwijl de 850 het veel beter had kunnen doen. Want ezel. Tussen Asd en lkgjslg
Dat treintypes met de afkortingen en typenamen worden vermeld is logisch. Dat snap ik ook nog wel. Je gaat niet 'Het Stads Gewestelijk Materieel' roepen als het gewoon een SGM is.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En dan denken dat mensen begrijpen wat je zegt hea
Ik begrijp het meestal welquote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En dan denken dat mensen begrijpen wat je zegt hea
Ja, maar je hoort hier ook de betekenis te kennen van termen alsquote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Dat treintypes met de afkortingen en typenamen worden vermeld is logisch. Dat snap ik ook nog wel. Je gaat niet 'Het Stads Gewestelijk Materieel' roepen als het gewoon een SGM is.
Stil nou, de mensen denken net een beetje dat jij normaal functioneertquote:
Groene Raket voor DDAR is ook verboden op Somdaquote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar je hoort hier ook de betekenis te kennen van termen als
Railhummer
Badslipperexpres
Schommelboot
Vingerverf
Mastwijkisme
Kom daar maar eens om op Somda of Rolandrail
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Stil nou, de mensen denken net een beetje dat jij normaal functioneert
true truequote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar je hoort hier ook de betekenis te kennen van termen als
Railhummer
Badslipperexpres
Schommelboot
Vingerverf
Mastwijkisme
Kom daar maar eens om op Somda of Rolandrail
twitter:NSHispeed_info twitterde op vrijdag 11-01-2013 om 14:11:20#Fyra Brussel 9240: #Fyra naar Brussel; Amsterdam Centraal v 13:41 kan door defect materieel niet rijden. Maak gebruik van #Fyra 944 (1/2) reageer retweet
De tegentrein (9241) zal ook wel worden opgeheven.twitter:NSHispeed_info twitterde op vrijdag 11-01-2013 om 14:11:20naar Breda en stap in Breda over op vervangende bus naar Antwerpen, reis van Antwerpen met IC naar Brussel. (2/2) reageer retweet
ehm : Pimpel?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar je hoort hier ook de betekenis te kennen van termen als
Railhummer
Badslipperexpres
Schommelboot
Vingerverf
Mastwijkisme
Kom daar maar eens om op Somda of Rolandrail
Hoe zou dat dan gaan? Stel die trein was half volgeboekt. Dan heb je dus ineens 250-300 man aan je balie staan die moeten omboeken of hun geld terug willen? Wat geen van beide kan en die mensen zijn al boos dat ze niet mee kunnen?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:20 schreef James1988 het volgende:
9241 (Brussel-Zuid V 16:18) is ook afgeschaft.
Bijvoorbeeld ook ja, de lijst was ook niet compleet hequote:
Ben benieuwd wat Rikus nu aan het doen isquote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe zou dat dan gaan? Stel die trein was half volgeboekt. Dan heb je dus ineens 250-300 man aan je balie staan die moeten omboeken of hun geld terug willen? Wat geen van beide kan en die mensen zijn al boos dat ze niet mee kunnen?
Afgeschafte treinen! Die was ik nog vergeten in m'n lijstje...quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:20 schreef James1988 het volgende:
9241 (Brussel-Zuid V 16:18) is ook afgeschaft.
Reizigers gaan met een IC naar Antwerpen, stappen daar over op een bus naar Breda en stappen in Breda over op de Fyra naar Amsterdam. Of ze worden omgeboekt naar de eerstvolgende Thalys.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe zou dat dan gaan? Stel die trein was half volgeboekt. Dan heb je dus ineens 250-300 man aan je balie staan die moeten omboeken of hun geld terug willen? Wat geen van beide kan en die mensen zijn al boos dat ze niet mee kunnen?
Wat trouwens ook wel op je lijstje kan is de nasleep van afgebrande seinhuizen. In NL heb je dan 24-36 uur veel last maar daarna komt het weer op gang. Maar zelfs als er iets kleins als Herentals uit fikt heb je daar geloof ik wat? 8? maanden last van in het treinverkeer?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:25 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Afgeschafte treinen! Die was ik nog vergeten in m'n lijstje...![]()
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Reizigers gaan met een IC naar Antwerpen, stappen daar over op een bus naar Breda en stappen in Breda over op de Fyra naar Amsterdam. Of ze worden omgeboekt naar de eerstvolgende Thalys.
Of reizigers denken "fuck this shit" en stappen gewoon in die Thalys.
Skippen we het retourtje Noorderkempen toch?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]![]()
Ik vraag me af of het wel zo'n goed idee is om die miskraam in het rondje op te nemen
Geen idee...quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat trouwens ook wel op je lijstje kan is de nasleep van afgebrande seinhuizen. In NL heb je dan 24-36 uur veel last maar daarna komt het weer op gang. Maar zelfs als er iets kleins als Herentals uit fikt heb je daar geloof ik wat? 8? maanden last van in het treinverkeer?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In Utrecht was het de energievoorziening die affikte. Als er in Nederland een relaiszaal afbrandt hebben wij er ook wel wat langer last van hoor. En op een wat grotere schaal waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat trouwens ook wel op je lijstje kan is de nasleep van afgebrande seinhuizen. In NL heb je dan 24-36 uur veel last maar daarna komt het weer op gang. Maar zelfs als er iets kleins als Herentals uit fikt heb je daar geloof ik wat? 8? maanden last van in het treinverkeer?
"De trein is altijd een beetje avontuur"quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]![]()
Ik vraag me af of het wel zo'n goed idee is om die miskraam in het rondje op te nemen
"De NMBS; altijd een belevenis" zeggen ze hier.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:29 schreef James1988 het volgende:
"De trein is altijd een beetje avontuur"
Was vroeger aardig standaard hoor. Toen ie nog doorgaand was. "Hoe jaag je reizigers weg voor Dummies, volume 1. Hoofdstuk 1: knip een lijn 3 jaar lang op".quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:33 schreef ArnosL het volgende:
Huh? In eens 6 bakken DM'90 in plaats van 4 in de spits tussen zwolle en nijverdal-west. Mogen ze iedere ochtend en avondspits wel doen
quote:Geschreven door: [..] op donderdag, 10 januari 2013 @23:56
Maar hoe ver ligt een evacutatietrein nou om de hoek? Utrecht Centraal is het grootste knooppunt van Nederland met de meeste treinen, dan kan er toch wel een gemist worden om die reizigers op te pikken?
Ze zijn best bereid om veel uit te leggen daarquote:Geschreven door: ProRail op vrijdag, 11 januari 2013 @11:07
Er zijn in deze situaties inderdaad altijd evacuatietreinen beschikbaar in de omgeving. In het uiterste geval zal de vervoerder zelfs een reguliere trein opheffen om een evacuatietrein beschikbaar te hebben. Wat in deze situaties altijd de moeilijkheid is, is om de evacuatietrein veilig op de plaats van bestemming te krijgen. Hiervoor moet het de evacuatietrein bijvoorbeeld door de werkplek van de politie rijden wat niet altijd snel kan. Ook laat de politie dit niet altijd toe om haar onderzoek niet te frustreren. Er moet dus veel geregeld en georganiseerd worden om een evacuatietrein veilig ter plaatse te krijgen.
Vind ik goed van ze. Begrip begint bij goede communicatie.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:45 schreef b2py het volgende:
Nog even doorgevraagd n.a.v. deze post:
PTA / Treinentopic #497: GTW FTW!?
Ze zijn best bereid om veel uit te leggen daar
Nooit in persoon gezien, of misschien wel, voordat ik weer een interesse kreeg in het treinenwezenquote:
Heb nog wel eens foto's gezien van 6 bakken Plan X op die lijn. Blauwe Engelen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:41 schreef Q. het volgende:
[..]
Was vroeger aardig standaard hoor. Toen ie nog doorgaand was. "Hoe jaag je reizigers weg voor Dummies, volume 1. Hoofdstuk 1: knip een lijn 3 jaar lang op".
Prachtig spul, zeker voor de langere afstand, ontelbare keren Zwolle - Enschede gedaan in DM'90jes.quote:
Oeh, er rijdt een trein door het onderzoeksgebied, dat kost zeker wel EEN minuut. FRUSTRERENDquote:Ook laat de politie dit niet altijd toe om haar onderzoek niet te frustreren
Ze zitten niet al te comfortabel vind ik persoonlijk. Tenzij je voorin zit natuurlijkquote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:57 schreef Q. het volgende:
[..]
Prachtig spul, zeker voor de langere afstand, ontelbare keren Zwolle - Enschede gedaan in DM'90jes.
Bel vrouw en kinderen maar op dat je niet aanschuift bij de boerenkool.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Het sneeuwt in Groningen. Oh noes!
Ah, doet me terugdenken aan discussies over Mat '64... Die zullen nog wel een paar jaar om de zoveel tijd terugkomenquote:
5 van de 20. De 9241 gaat namelijk óók niet rijden.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:59 schreef Bitlord het volgende:
Volgens een bericht ergens zijn vandaag tot nu toe al 4 van de 20 Beneluxfyras uitgevallen..
Ja, met een trein door een sporenonderzoek heeft alleen met die minuut tijd te makenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oeh, er rijdt een trein door het onderzoeksgebied, dat kost zeker wel EEN minuut. FRUSTREREND![]()
Dus nee dan laat liever die mensen maar verrekken. De politie is je beste vriend niewaar
Ik denk dat Mat'64 over 10 jaar veel comfortabeler zat dat het nu zitquote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:00 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ah, doet me terugdenken aan discussies over Mat '64... Die zullen nog wel een paar jaar om de zoveel tijd terugkomen
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:00 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Bel vrouw en kinderen maar op dat je niet aanschuift bij de boerenkool.
je raakt precies een centimeter van elke rail. Is dat zo erg ja? En sowieso, wat moet de politie aan sporen onderzoeken bij een springer?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:01 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, met een trein door een sporenonderzoek heeft alleen met die minuut tijd te maken
Hoopgevende cijfers zei ik tochquote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
5 van de 20. De 9241 gaat namelijk óók niet rijden.
Ja, om 15:00 is al bekend dat de Benelux voor minstens 25% uitgevallen is, en er is nog 9 uur te gaan tot het einde van de dag.
Als stoptreinmaterieel vind ik het prima zitten hoor, beter dan DDAR, SLT, SGMm en Plan Vquote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:59 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ze zitten niet al te comfortabel vind ik persoonlijk.
Je zult maar eens zo iemand zien springen...quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
je raakt precies een centimeter van elke rail. Is dat zo erg ja? En sowieso, wat moet de politie aan sporen onderzoeken bij een springer?
Moord uitsluiten. Maar goed, dat kan een MCN je zo vertellen. De tijd dat mensen werden vastgebonden op de spoorrails zoals in het Wilde Westen is wel voorbij.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
je raakt precies een centimeter van elke rail. Is dat zo erg ja? En sowieso, wat moet de politie aan sporen onderzoeken bij een springer?
Dat is zeker zo ja.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:03 schreef dennistd het volgende:
[..]
Wat stoptreinmaterieel vind ik het prima zitten hoor, beter dan DDAR, SLT, SGMm en Plan V
Heb je NSR al gemaild voor een meeloopdagje?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
je raakt precies een centimeter van elke rail. Is dat zo erg ja? En sowieso, wat moet de politie aan sporen onderzoeken bij een springer?
En dan? Dan gebeurt er vast niks. Of hebben ze een testlab waar ze speciaal voor meeloopdagers at will politieke gevangenen tegen een trein gooien of zo?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:07 schreef b2py het volgende:
[..]
Heb je NSR al gemaild voor een meeloopdagje?
Je zou er naar kunnen vragenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En dan? Dan gebeurt er vast niks. Of hebben ze een testlab waar ze speciaal voor meeloopdagers at will politieke gevangenen tegen een trein gooien of zo?
editten aubquote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
5 van de 20. De 9241 gaat namelijk óók niet rijden.
Ja, om 15:00 is al bekend dat de Benelux voor minstens 25% uitgevallen is, en er is nog 9 uur te gaan tot het einde van de dag.
In Etterbeek was het in ieder geval een kleine 7 maanden, van halverwege maart tot begin oktober.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat trouwens ook wel op je lijstje kan is de nasleep van afgebrande seinhuizen. In NL heb je dan 24-36 uur veel last maar daarna komt het weer op gang. Maar zelfs als er iets kleins als Herentals uit fikt heb je daar geloof ik wat? 8? maanden last van in het treinverkeer?
Ik zit net weer dat hele verhaal te kopiëren naar hier..quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:25 schreef KnightSolaire het volgende:
Spoortunnel bij Nijverdal, video uit ProRail-blog.
Jezus. Neem dan net zo lief geen geluid opquote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:25 schreef KnightSolaire het volgende:
Spoortunnel bij Nijverdal, video uit ProRail-blog.
Klinkt voor mij erg kort, maar zal wel achterhoeks zijnquote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:29 schreef dennistd het volgende:
Zal toch minstens 157 meter zijn, aangezien de rest van de lijn ook geschikt is voor 3x DM'90. En dat gaat ook weer hard nodig zijn vanaf april denk ik.
Ik vond het ook wel goed zitten, toen er vorig jaar voor het eerst meer reisde. Ben ook wel blij dat ik er nog een keer in gezeten heb, want over een tijdje zal het ook wel over zijn voor DM '90. SGMm vind ik echt een ramp om in te zitten.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:03 schreef dennistd het volgende:
[..]
Als stoptreinmaterieel vind ik het prima zitten hoor, beter dan DDAR, SLT, SGMm en Plan V
Is dit nieuws?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:42 schreef James1988 het volgende:
NOS: Stoptrein naar Antwerpen overvol door Fyra
Wel lekker 2x 4 bakken in de ochtendspits. Meer dan de Benelux ooit gehad heeft.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:42 schreef James1988 het volgende:
NOS: Stoptrein naar Antwerpen overvol door Fyra
Tijdens de Olympische Spelen hebben er Beneluxtreinen gereden met 10 bakken.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:50 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wel lekker 2x 4 bakken in de ochtendspits. Meer dan de Benelux ooit gehad heeft.
Ze kunnen beter een halfuurdienst invoeren. Voeg je bij dubbele capaciteit nog wat flexibiliteit toe ookquote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:50 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wel lekker 2x 4 bakken in de ochtendspits. Meer dan de Benelux ooit gehad heeft.
Enschede-Nijverdal is Twente, Raalte-Zwolle is Salland dus wat de Achterhoek hiermee te maken heeft?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Klinkt voor mij erg kort, maar zal wel achterhoeks zijn
Dat hebben heel veel plan V'squote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:54 schreef KnightSolaire het volgende:
Zat even de Wikipedia-pagina over Mat '64 te bekijken en kan me herinneren dat ik één keer in m'n leven een Plan T ben tegengekomen. Toen dacht ik dat het een gemoderniseerde variant van de Plan V was vanwege de coach-opstelling van de stoelen.
En een andere keer kwam ik een Plan V tegen die van binnen helemaal was beplakt met stickers op de muren e.d. (soort kunst in de trein, zag er best goed uit voor zover ik me herinner). Die ben ik ook nooit meer tegengekomen. Iemand enig idee welke trein dat is/was?
Twente dan, een pot natquote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:56 schreef dennistd het volgende:
[..]
Enschede-Nijverdal is Twente, Raalte-Zwolle is Salland dus wat de Achterhoek hiermee te maken heeft?
Overigens zijn de perrons aan de stoptreinstation allemaal geschikt voor max 3 stellen:
Enschede Drienerlo: 200m
Borne: 172m
Almelo De Riet: 178-191m
Wierden: 171m
Nijverdal (oud): 170m
Raalte: 170m
Heino: 175m
En ook ri. Apeldoorn is het niet langer:
Rijssen: 270m
Holten: 165-180m
Deventer Colmschate: 169m
Twello: 178m
Apeldoorn Osseveld: 176m
Hengelo Oost is zelfs maar 110m
Nou, volgens mij niet zoals in dié trein hoorquote:
Dat is dus 4quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:56 schreef dennistd het volgende:
[..]
Enschede-Nijverdal is Twente, Raalte-Zwolle is Salland dus wat de Achterhoek hiermee te maken heeft?
Overigens zijn de perrons aan de stoptreinstation allemaal geschikt voor max 3 stellen:
Enschede Drienerlo: 200m
Ja volgens mij wel, dat is 12 bakken IRM/ICM/NIDquote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:59 schreef dennistd het volgende:
340m is tegenwoordig de norm voor een intercitystation toch?
En als ik de perronlengtes zo bekijk van nieuwe NS-station is de lengte voor stoptreinstation 270m
Vier stellen kun je dan net weer niet kwijt officieel: treinstellen zijn meestal 26 meter per bak, waardoor je 8 meter tekort komt.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is dus 4Zal wel voor speciale supporterstreinen gedaan zijn. Of voor bijv extra stops met ICM3+4 bij het stadion.
Maar alle deuren kunnen aan het perron komenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:08 schreef dennistd het volgende:
[..]
Vier stellen kun je dan net weer niet kwijt officieel: treinstellen zijn meestal 26 meter per bak, waardoor je 8 meter tekort komt.
Ook van de cabine van de machinist?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar alle deuren kunnen aan het perron komen
Wordt het treinstel compleet afgesloten en soms laten ze het wel eens toe.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:16 schreef KnightSolaire het volgende:
Toen ik de eerste keer in België treinde, viel het me op dat ze daar gewoon treinen inzetten die langer zijn dan de perronlengte. Ze sluiten gewoon de achterste deuren af. Hier zijn we iets strikter qua veiligheidsnormen geloof ik.
Nouja, als je echt niet anders kan. Lijkt me niet super onveilig ofzo.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:16 schreef KnightSolaire het volgende:
Toen ik de eerste keer in België treinde, viel het me op dat ze daar gewoon treinen inzetten die langer zijn dan de perronlengte. Ze sluiten gewoon de achterste deuren af. Hier zijn we iets strikter qua veiligheidsnormen geloof ik.
Die hoeft niet uit te stappenquote:
Klopt ja, op Mons - Quévy gebeurt dat. Roepen ze om in welke stellen je moet gaan zitten voor Frameries en Genly. Lang leve de doorloopkopquote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:16 schreef KnightSolaire het volgende:
Toen ik de eerste keer in België treinde, viel het me op dat ze daar gewoon treinen inzetten die langer zijn dan de perronlengte. Ze sluiten gewoon de achterste deuren af. Hier zijn we iets strikter qua veiligheidsnormen geloof ik.
Als ze echt afgesloten zijn is het op zich geen probleem. Maar ik kan me voorstellen dat dat in de praktijk eens misgaat; beter is natuurlijk als de perronlengte gewoon goed is.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:18 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Nouja, als je echt niet anders kan. Lijkt me niet super onveilig ofzo.
En als hij er wel uit moet, noodgeval? Moet de arme man/vrouw maar in de ballast lazeren?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die hoeft niet uit te stappen![]()
Besides die heeft een raampie wat open ken.
Hoe denk je dat dat werkt als de mcn een trein uit de tuin moet halen? Daar staat ook geen perron hoorquote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:20 schreef b2py het volgende:
[..]
En als hij er wel uit moet, noodgeval? Moet de arme man/vrouw maar in de ballast lazeren?
Oprolbare houten laddertje aan de standaarduitrusting toevoegen? Of zo'n opblaasglijbaan zoals uit het vliegtuig.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:20 schreef b2py het volgende:
[..]
En als hij er wel uit moet, noodgeval? Moet de arme man/vrouw maar in de ballast lazeren?
Als het zo'n enorm noodgeval is dan kijktie maar even uit. Hij weet dat daar ballast ligt. En anders is er vast ook nog wel een trapje aan boord.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:20 schreef b2py het volgende:
[..]
En als hij er wel uit moet, noodgeval? Moet de arme man/vrouw maar in de ballast lazeren?
Wel looppaden, die mensen lopen ook niet in de ballast. Teveel kans op verzwikte enkels.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:21 schreef V2 het volgende:
[..]
Hoe denk je dat dat werkt als de mcn een trein uit de tuin moet halen? Daar staat ook geen perron hoor
Mat 54 had gewoon een dikke ladder op de neus zitten. Lijkt me dat er in elke trein "voor nood"quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:22 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Oprolbare houten laddertje aan de standaarduitrusting toevoegen?
Nee ik ook niet. Maar volgens de veiligheidsjihad van o.a. b2py moet ELK risico uitgesloten worden. Dus ook het risico "Wat nou als de machinist te lomp is om te kakken EN hij moet een zwartrijder aanspreken in een rolstoel EN zijn on-board houten trapje is over de revisietermijn?"quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:32 schreef lyolyrc het volgende:
Ze hebben toch allemaal een klein trapje en beugels bij de cabinedeur zitten?Zie het probleem niet zo.
Ik ben geen veiligheidsjihadistquote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee ik ook niet. Maar volgens de veiligheidsjihad van o.a. b2py moet ELK risico uitgesloten worden. Dus ook het risico "Wat nou als de machinist te lomp is om te kakken EN hij moet een zwartrijder aanspreken in een rolstoel EN zijn on-board houten trapje is over de revisietermijn?"
Tsja, nogal wiedes dat je dan liever met een kwart minder capaciteit rijdt. HET ZAL JE MAAR GEBEUREN HEA!
Ik ben een voorstander van aandacht voor veiligheid, maar ik heb al verschillende keren gemerkt dat het in Nederland nogal doorslaat. Niet alleen op het spoor. Op mijn stageplaats liep er ook zo'n fanatiekeling rond: "ik zag dat je de leuning van de trap niet vasthield toen je naar boven liep. Beter doe je dat wel, want als je van de trap valt, kun je zomaar een maand thuis zitten met een gebroken been."quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee ik ook niet. Maar volgens de veiligheidsjihad van o.a. b2py moet ELK risico uitgesloten worden. Dus ook het risico "Wat nou als de machinist te lomp is om te kakken EN hij moet een zwartrijder aanspreken in een rolstoel EN zijn on-board houten trapje is over de revisietermijn?"
Tsja, nogal wiedes dat je dan liever met een kwart minder capaciteit rijdt. HET ZAL JE MAAR GEBEUREN HEA!
Ze hebben alles op het lijntje Essen - Antwerpen de laatste jaren flink vernieuwd. Maar stond er een paar jaar terug wel van te kijken bij Gent St. Pieters, één van de grootste stations en dan mag men letterlijk de treinen in klimmen..quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:23 schreef KnightSolaire het volgende:
Er vielen me overigens wel meer dingen op toen ik voor het eerst in België treinde. Ik wil er toch één noemen: ook de perronHOOGTE wil nogal eens verschillen. Je moet dan echt de trein inklimmen.
Ik ben nog geen cabines tegengekomen waarbij het raampje open kanquote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die hoeft niet uit te stappen![]()
Besides die heeft een raampie wat open ken.
Dan ben ik benieuwd waar je stage loopt. Waar ik nu stage loop is dat ook, als de directeur je ziet terwijl je de leuning niet vasthoudt krijg je de wind van voren. Kwam overigens omdat er een paar keer achter elkaar mensen te veel de trap af tilden, vielen en een paar weken thuis zaten.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:41 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik ben een voorstander van aandacht voor veiligheid, maar ik heb al verschillende keren gemerkt dat het in Nederland nogal doorslaat. Niet alleen op het spoor. Op mijn stageplaats liep er ook zo'n fanatiekeling rond: "ik zag dat je de leuning van de trap niet vasthield toen je naar boven liep. Beter doe je dat wel, want als je van de trap valt, kun je zomaar een maand thuis zitten met een gebroken been."![]()
![]()
Tussen Leuven en Luik liggen er maar 2 stations met hoge perrons, Ans en Landen...quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:49 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ze hebben alles op het lijntje Essen - Antwerpen de laatste jaren flink vernieuwd. Maar stond er een paar jaar terug wel van te kijken bij Gent St. Pieters, één van de grootste stations en dan mag men letterlijk de treinen in klimmen..
Op opstelterreinen moet er ook uitgestapt worden het ballast in, dus dat is geen argument.quote:
Toch is het zo, staat in de voorschriften van ProRail en ILenT. Cabine van de machinist dient ook binnen het perron te vallen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
Op opstelterreinen moet er ook uitgestapt worden het ballast in, dus dat is geen argument.
Dan zet je er een viertal steigerpalen neer met een oude pallet er op en noem je dat perron 1c. klaar.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Toch is het zo, staat in de voorschriften van ProRail en ILenT. Cabine van de machinist dient ook binnen het perron te vallen.
Je kan het alleen wel vol vuur en vlam verdedigen. Ik ben het wel maar ik ben het niet. Wat is het nou?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik ben geen veiligheidsjihadist, ik zeg alleen wat ILenT voorschrijft
Ik vind dat dus echt onzin.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Toch is het zo, staat in de voorschriften van ProRail en ILenT. Cabine van de machinist dient ook binnen het perron te vallen.
Was het niet de Mendini Koploper?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:58 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Nou, volgens mij niet zoals in dié trein hoor. Het was niet een klein vierkantje/rechthoekje kunst zoals gangbaar maar de gehele muur was bestickerd.
Een wat?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:17 schreef Little_Dolls het volgende:
Als er treinstaking is is het waarschijnlijk "feest" in dit topic?
Ik ben een toevallige bezoeker, absoluut geen treinexpert. Maar in Nederland wordt niet zo vaak gestaaktquote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:19 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Bestaat dat woord niet volgens de treinexpert?
Oh. Ja, helaas BE wel...quote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:20 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik ben een toevallige bezoeker, absoluut geen treinexpert. Maar in Nederland wordt niet zo vaak gestaakt
Ik verdedig het niet, probeer alleen de reden uit te leggen waarom het wel gebeurt. Ik vind dat we soms ook te ver gaan, maar waarom een machinist in het ballast moet springen omdat het perron te kort is vind ik iets te ver gaan..quote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:09 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Je kan het alleen wel vol vuur en vlam verdedigen. Ik ben het wel maar ik ben het niet. Wat is het nou?
Moah, België wordt niet heel uitgebreid besprokenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:17 schreef Little_Dolls het volgende:
Als er treinstaking is is het waarschijnlijk "feest" in dit topic?
Ik wil jullie alleszins niet lastig vallen met de treinmiserie in België.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Moah, België wordt niet heel uitgebreid besproken
Misschien kan je er verandering in brengen
Brengt wel wat variatie. Wij moeten het doen met Amsterdam C dat plat ligt door een defecte back-up en 1,5 dag zonder Utrecht C vanwege een brand waar ook de back-up stond. Wellicht heb jij wat nieuwsquote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:45 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ik wil jullie alleszins niet lastig vallen met de treinmiserie in België.
Voorlopig niet, en laat ons het éven zo houden a.u.b.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:46 schreef b2py het volgende:
[..]
Brengt wel wat variatie. Wij moeten het doen met Amsterdam C dat plat ligt door een defecte back-up en 1,5 dag zonder Utrecht C vanwege een brand waar ook de back-up stond. Wellicht heb jij wat nieuws
Nouja, het is beter als wij als machinist in het ballast moeten springen dan dat een reiziger dat moet doen natuurlijk. Wij weten waar we wel en niet moeten lopen en hebben veiligheidsschoenen (voor het balanceren op die steentjes) en als het goed is een veiligheidshesje.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik verdedig het niet, probeer alleen de reden uit te leggen waarom het wel gebeurt. Ik vind dat we soms ook te ver gaan, maar waarom een machinist in het ballast moet springen omdat het perron te kort is vind ik iets te ver gaan..
9260 (18:41 uit Amsterdam) is zojuist opgeheven ivm defect. 9261 (21:18 uit Brussel) ook opgeheven. Tussen Breda en Antwerpen rijden vervangende bussen.quote:11-01-13 17:42
Naar verwachting rijdt Fyra naar Bruss. vanaf 18 uur weer normaal.De problemen van vandaag hebben geen invloed op de treindienst van morgen.
Als je het bivak niet haalt moet je in de woestijn slapen he. Als je morgen maar op tijd aan de start bentquote:Op vrijdag 11 januari 2013 19:32 schreef James1988 het volgende:
@NSHispeed om 17:42
[..]
9260 (18:41 uit Amsterdam) is zojuist opgeheven ivm defect. 9261 (21:18 uit Brussel) ook opgeheven. Tussen Breda en Antwerpen rijden vervangende bussen.
9261 is de laatste Brussel-Amsterdam van de dag. Ik vraag me af hoe laat reizigers in Amsterdam gaan zijn, de laatste Fyra uit Breda vertrekt om 22:28...
En als je niet snel genoeg de 500, 1500 en 5000 aflegt mag je de laatste afstand niet eens meedoen!quote:Op vrijdag 11 januari 2013 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als je het bivak niet haalt moet je in de woestijn slapen he. Als je morgen maar op tijd aan de start bent
Ik heb laatst meegemaakt dat een trein ZO volzat dat ik er gewoon niet uitkwamquote:Op vrijdag 11 januari 2013 19:32 schreef Little_Dolls het volgende:
Ooit eens meegemaakt dat we pas tegen twaalven 's avonds thuis waren omdat een trein in Antwerpen maar niet aankwam, en toen hij uiteindelijk aankwam stond er natuurlijk al een hele pak volk.
Alsof het nog niet erg genoeg was moesten we er gewoon terug uit![]()
om op nóg een andere trein te stappen die dan toch uiteindelijk vertrokken is... Man man man... en dan die conducteur precies met opzet nog wat vrolijk zitten praten door z'n microfoontje.
Niks mis met vrolijke kaartjesknippers natuurlijk, maar NIET als iedereen z'n humeur al om zeep geholpen is omdat die sukkels de trein te laat hebben laten komen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 19:50 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ik heb laatst meegemaakt dat een trein ZO volzat dat ik er gewoon niet uitkwamwas tijdens de spits en de trein stond al propvol, toen we bij het station waar ik uit moest aankwamen stond er een hele horde te wachten. Ze hadden gelijk de deur bezet omdat ze er allemaal perse gelijk inwilden, was echt vechten om een plaatsje in de ton. Uitstappende reizigers zoals ik hadden mooi het nakijken, want je werd gewoon letterlijk teruggeduwd
Maar zo'n conducteur die dan wat vrolijks omroept, daar kan ik dan wel weer om lachen
Ka nhet niet zo goed zien, wel of geen waslijn?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 20:04 schreef bork het volgende:
Het moet eigenlijk makkelijk maar mij lukt het niet, iemand?
-> MEN / [NL] Street View Quiz [#25] Hoe goed ken jij Nederland?
enkelspoor diesel. Maar daar zijn er nogal wat stations van. Achterhoek is het sowieso niet.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 20:04 schreef bork het volgende:
Het moet eigenlijk makkelijk maar mij lukt het niet, iemand?
-> MEN / [NL] Street View Quiz [#25] Hoe goed ken jij Nederland?
5000quote:Op vrijdag 11 januari 2013 19:49 schreef b2py het volgende:
[..]
En als je niet snel genoeg de 500, 1500 en 5000 aflegt mag je de laatste afstand niet eens meedoen!![]()
Dordt-Geldermalsen is waslijn. Limburg ook op klein stuk Veolia na.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 20:14 schreef b2py het volgende:
[..]
Heel Limburg al afgeweest en de lijn Dordrecht - Geldermalsen, pittige deze
En ineens bedacht ik mij: Verhoging, bomen, diesel, enkelspoor. Kan alleen maar bij Eygelshoven zijn gezien de helling op de weg. DB rijdt daar met Talenten, maar is een Nederlands station.quote:
Ik moet heel limburg nog doen, ben al een hele dag kwijt voordat ik er überhaupt ben..quote:Op vrijdag 11 januari 2013 20:24 schreef greavy het volgende:
Ben er ooit uitgestapt. Voor een trein die pas met +420 kwam uiteindelijk. Met +200 ben ik maar rechtsomkeert gegaan.
bedankt greavy, ik was er ook geweest maar er dus totaal over heen gekeken of me vergist met dat station na Heerlen?!quote:Op vrijdag 11 januari 2013 20:20 schreef greavy het volgende:
[..]
En ineens bedacht ik mij: Verhoging, bomen, diesel, enkelspoor. Kan alleen maar bij Eygelshoven zijn gezien de helling op de weg. DB rijdt daar met Talenten, maar is een Nederlands station.
http://goo.gl/maps/21nHN
was mijn idee ook zo ongeveer op het moment dat ik de foto zag. Kon niet anders dan zuid-limbabwe zijnquote:Op vrijdag 11 januari 2013 20:20 schreef greavy het volgende:
[..]
En ineens bedacht ik mij: Verhoging, bomen, diesel, enkelspoor. Kan alleen maar bij Eygelshoven zijn gezien de helling op de weg. DB rijdt daar met Talenten, maar is een Nederlands station.
http://goo.gl/maps/21nHN
Wat maakt het uit dat hij vertraging had?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 20:33 schreef b2py het volgende:
Meetingen HSL uitgesteld
KAAG EN BRAASSEM - De snelheidsmetingen van de HSL die afgelopen donderdag plaats zouden hebben in Kaag en Braassem, zijn uitgesteld.
De nieuwe Fyra reed met vertraging en wist bij lange na niet de gewenste snelheid van 250 kilometer per uur te halen. Dat zegt Hein Schildt van de stichting Geen Gehoor, die werkt aan de geluidsoverlast van de HSL. ,,Vier maanden lang werd er naar de meting toegewerkt. Van de drie meetdagen zou dit de finaledag worden’’, zegt Schildt. In Breda en Lansingerland zijn de proeven al voltooid. De weersverwachting was zo goed, dat aan alle voorwaarden om aan het geluid te meten en te rekenen, werd voldaan. Uiteindelijk gooide de falende dienstregeling van NS Highspeed roet in het eten. Wanneer de volgende meting plaats heeft is onduidelijk. Eerst moet er meer zekerheid zijn dat de trein wel op tijd en snelheid rijdt. Daarbij moet er ook weer aan de meetvoorschriften worden voldaan.
Bron
Hij reed geen 250 kilometer per uur, wat wel vereist is voor de metingen natuurlijkquote:Op vrijdag 11 januari 2013 20:44 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Wat maakt het uit dat hij vertraging had?Zolang het pad vrij is......
En waarom reed hij dat dan niet. Door de opgelopen vertraging? Hoezo heeft dat invloed.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 20:46 schreef b2py het volgende:
[..]
Hij reed geen 250 kilometer per uur, wat wel vereist is voor de metingen natuurlijk
Hangen achter de V160? Verder heeft een aanzienlijk deel ook gewoon niet gereden. Dan hebben geluidsmetingen ook weinig zinquote:Op vrijdag 11 januari 2013 20:46 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
En waarom reed hij dat dan niet. Door de opgelopen vertraging? Hoezo heeft dat invloed.
Ja, dat moet wel.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 20:49 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Hangen achter de V160? Verder heeft een aanzienlijk deel ook gewoon niet gereden. Dan hebben geluidsmetingen ook weinig zin.
Want als het goed hoor je niemand, alleen als het kut gaat.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 21:12 schreef Little_Dolls het volgende:
Wat is dat toch met die Fyra? Niks anders dan problemen blijkbaar.
Tenminste, zo lijkt het toch in het nieuws.
Gaat het dan goed?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 21:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Want als het goed hoor je niemand, alleen als het kut gaat.
Het beeld is ambivalent. Sommige dagen rijdt de Fyra nagenoeg perfect, andere dagen - zoals vandaag - gaat het helemaal mis.quote:
Jouw ondertitelquote:Op vrijdag 11 januari 2013 21:21 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar dat is wel de algemene tendens
Oh.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 21:28 schreef b2py het volgende:
[..]
Deze baas: PTA / Treinentopic #498: Waar we ons verheugen op het rondje!
Interessant om te horen wat redenen voor vertraging waren - dus niet enkel defect materieel. Ik denk dat meer transparantie over de oorzaak van vertraging en en uitval (en dan concreter dan "een defect") ook al gewaardeerd zou worden door reizigers. Dan kun je immers ook uitleggen wat je eraan doet om de situatie te verbeteren. Dat is voor reizigers beter, maar ik denk ook voor het bedrijf zelf. Anders worden alle issues op één hoop gegooid en is het gewoon de Fyra als geheel dat fout is. Ook al ligt de oorzaak van vertraging misschien wel niet (geheel) bij het materieel.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 21:11 schreef DriekOplopers het volgende:
Hahaha, Fyra zet bussen in.
Maar het was weer een dramatische dag...
http://www.voorbeterov.nl/voorpagina.php
Voor morgen ook somber, want gebrek aan rijvaardig spul. Denk ik.
Jij verwoord in deze post gewoon iets wat eigenlijk al een tijdje probeer. Amen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 21:29 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Interessant om te horen wat redenen voor vertraging waren - dus niet enkel defect materieel. Ik denk dat meer transparantie over de oorzaak van vertraging en en uitval (en dan concreter dan "een defect") ook al gewaardeerd zou worden door reizigers. Dan kun je immers ook uitleggen wat je eraan doet om de situatie te verbeteren. Dat is voor reizigers beter, maar ik denk ook voor het bedrijf zelf. Anders worden alle issues op één hoop gegooid en is het gewoon de Fyra als geheel dat fout is. Ook al ligt de oorzaak van vertraging misschien wel niet (geheel) bij het materieel.
ik riep bij iedere defecte FYRA dat ie gestand was omdat de stofzuigerzak vol was. Maar goed, dat is afgezaagd en daarom roep ik het niet meerquote:Op vrijdag 11 januari 2013 21:29 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Oh.Ik let niet meteen op nicknames
Wat heeft hij dan te maken met je ondertitel?
Wel een originele bijnaam.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 21:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik riep bij iedere defecte FYRA dat ie gestand was omdat de stofzuigerzak vol was. Maar goed, dat is afgezaagd en daarom roep ik het niet meer
De vleugels zijn nu lam.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 21:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik riep bij iedere defecte FYRA dat ie gestand was omdat de stofzuigerzak vol was. Maar goed, dat is afgezaagd en daarom roep ik het niet meer
Ik vind persoonlijk 'vogelbekdier' een leukere bijnaamquote:
Deze?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 21:39 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ik vind persoonlijk 'vogelbekdier' een leukere bijnaam.
Nadeeltje is dat er volgens mij een Japanse trein bestaat die nog meer voor die nickname in aanmerking komt... *kent iemand hier vast wel*
Als het nu af-en-toe mis gaat dan wil je als reiziger weten wat de oorzaak is. Als het elke dag mis gaat interesseert je de reden niet meer maar moet je trein gewoon goed rijden. Zeker als men willens en wetens een werkend alternatief heeft afgeschaft..quote:Op vrijdag 11 januari 2013 21:29 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Interessant om te horen wat redenen voor vertraging waren - dus niet enkel defect materieel. Ik denk dat meer transparantie over de oorzaak van vertraging en en uitval (en dan concreter dan "een defect") ook al gewaardeerd zou worden door reizigers. Dan kun je immers ook uitleggen wat je eraan doet om de situatie te verbeteren. Dat is voor reizigers beter, maar ik denk ook voor het bedrijf zelf. Anders worden alle issues op één hoop gegooid en is het gewoon de Fyra als geheel dat fout is. Ook al ligt de oorzaak van vertraging misschien wel niet (geheel) bij het materieel.
Klopt, wij gaan voorlopig ook nietquote:
Dus de Thalys heeft inmiddels draadloze stroom geïmplementeerd?quote:Zo was er een wisselstoring op de HSL (Rotterdam-Antwerpen) , was er een defect aan het materieel in Rotterdam en stond er geen spanning op de bovenleiding in Brussel. NS HiSpeed vindt dit zeer vervelend voor de klanten en stelt alles in het werk om dit op te lossen. Klanten zijn waar mogelijk omgeboekt naar Thalys
inductie gaat het helemaal makenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 21:43 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dus de Thalys heeft inmiddels draadloze stroom geïmplementeerd?
Zou je denken?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 21:42 schreef Peter het volgende:
[..]
Als het nu af-en-toe mis gaat dan wil je als reiziger weten wat de oorzaak is. Als het elke dag mis gaat interesseert je de reden niet meer maar moet je trein gewoon goed rijden. Zeker als men willens en wetens een werkend alternatief heeft afgeschaft..
Ik zou willen weten wanneer ik wèl op tijd van A naar B kom. Maar dat is teveel gevraagd.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 21:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Zou je denken?
Ik zou juist denken bij een keer 'oh kan gebeuren', en bij een repeterend probleem zou ik wel graag willen weten hoe het nou steeds kan gebeuren. Nou zijn we natuurlijk ook wel in het stadium gekomen waarin we wel mogen weten wat er nu precies mis is met dat ding. Dat heb ik zelf nooit begrepen, waarom ze niet meer openbaar zijn in de gang van zaken.
Gewoon met NSR reizenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 21:46 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik zou willen weten wanneer ik wèl op tijd van A naar B kom. Maar dat is teveel gevraagd.
Ne technisch verhaal bla bla te moeilijk voor het volkquote:Op vrijdag 11 januari 2013 21:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Zou je denken?
Ik zou juist denken bij een keer 'oh kan gebeuren', en bij een repeterend probleem zou ik wel graag willen weten hoe het nou steeds kan gebeuren. Nou zijn we natuurlijk ook wel in het stadium gekomen waarin we wel mogen weten wat er nu precies mis is met dat ding. Dat heb ik zelf nooit begrepen, waarom ze niet meer openbaar zijn in de gang van zaken.
Ik ben ook wel benieuwd hoe de Thalys over die wissels heen weet te springen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 21:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
inductie gaat het helemaal maken
Wij helpen wat dat betreft NS HiSpeed wel. Ben bij ze langs geweest om wat communicatietips met ze te delen. Dat gaan ze oppakken.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 21:29 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Interessant om te horen wat redenen voor vertraging waren - dus niet enkel defect materieel. Ik denk dat meer transparantie over de oorzaak van vertraging en en uitval (en dan concreter dan "een defect") ook al gewaardeerd zou worden door reizigers. Dan kun je immers ook uitleggen wat je eraan doet om de situatie te verbeteren. Dat is voor reizigers beter, maar ik denk ook voor het bedrijf zelf. Anders worden alle issues op één hoop gegooid en is het gewoon de Fyra als geheel dat fout is. Ook al ligt de oorzaak van vertraging misschien wel niet (geheel) bij het materieel.
Wat ik me afvroeg, heb je zelf al een retourtje Brussel-Zuid gemaakt?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 21:54 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Wij helpen wat dat betreft NS HiSpeed wel. Ben bij ze langs geweest om wat communicatietips met ze te delen. Dat gaan ze oppakken.
Dat doet natuurlijk niets af aan het feit dat het product beschamend is, natuurlijk.
net zoals ze dat bij trams bij werkzaamheden doen. Ff een tijdelijk spoortje eroverheen leggenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 21:51 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ik ben ook wel benieuwd hoe de Thalys over die wissels heen weet te springen.
Even serieus: Op de meeste stations heeft een machinist buiten de cabine helemaal niets te zoeken. Als er dan een keer iets is waardoor dat wel het geval is dan is het ook geen ramp om even het trappetje af te lopen en die laatste halve meter op de grond te ploffen. Ondertussen leggen we perronlengtes van 340 meter voor IC's aan omdat een trein bestaande uit een loc met 12 rijtuigen met 5 meter marge langs het perron past. Hoeveel treinen zijn er met 12 rijtuigen getrokken door een loc op een station als Kampen Zuid of Rotterdam Alexander? Precies.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik verdedig het niet, probeer alleen de reden uit te leggen waarom het wel gebeurt. Ik vind dat we soms ook te ver gaan, maar waarom een machinist in het ballast moet springen omdat het perron te kort is vind ik iets te ver gaan..
0, en ik moet je hier ook gelijk geven.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:02 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Even serieus: Op de meeste stations heeft een machinist buiten de cabine helemaal niets te zoeken. Als er dan een keer iets is waardoor dat wel het geval is dan is het ook geen ramp om even het trappetje af te lopen en die laatste halve meter op de grond te ploffen. Ondertussen leggen we compleet belachelijk perronlengtes van 340 meter voor IC's aan omdat een trein bestaande uit een loc met 12 rijtuigen met 5 meter marge langs het perron past. Hoeveel treinen zijn er met 12 rijtuigen getrokken door een loc op een station als Kampen Zuid of Rotterdam Alexander? Precies.
En een goederenmachinist? Die moet regelmatig tussen sporen in kopmaken, loskoppelen of iets dergelijks. Heb regelmatig gezien dat de machinist van de 3 sporen in het middelste spoor uit moest stappen om kop te maken, met de 2 nevensporen gewoon in dienst. Dus voor reizigers maakt het idd niet veel uit, die komen amper de cabine uit, hoogstens om te pissen als ze toch voor een rode staan.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:02 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Even serieus: Op de meeste stations heeft een machinist buiten de cabine helemaal niets te zoeken. Als er dan een keer iets is waardoor dat wel het geval is dan is het ook geen ramp om even het trappetje af te lopen en die laatste halve meter op de grond te ploffen. Ondertussen leggen we perronlengtes van 340 meter voor IC's aan omdat een trein bestaande uit een loc met 12 rijtuigen met 5 meter marge langs het perron past. Hoeveel treinen zijn er met 12 rijtuigen getrokken door een loc op een station als Kampen Zuid of Rotterdam Alexander? Precies.
je staat vaak op de goede plaats, maar evenzogoed zal er ook vaak wat mislukken natuurlijkquote:
Ja, die heeft ook wel wat.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 21:39 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ik vind persoonlijk 'vogelbekdier' een leukere bijnaam.
Zug, altijd toffe foto's. Zoals bekend ben ik heul geen spotter etc. Maar ik geniet er altijd van.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:09 schreef Zug-Chef het volgende:
Mja het is wel vaak gepland hoor. Bijvoorbeeld dus die BUGA-lok. We wisten alle dagen waar dat ding uithing (welke omloop zeg maar) dus is het in die zin makkelijk om op t juiste moment ergens te staan.
Maar desalniettemin bedankt!
De klok rechtsonder die 10:17 aangeeft?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:13 schreef Peterselieman het volgende:
Een raadplaatje. Wat klopt hier niet?
[ afbeelding ]
foutquote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:15 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
De klok rechtsonder die 10:17 aangeeft?
Thx Mono! Haha woonde ik maar in Berlijnquote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:13 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Zug, altijd toffe foto's. Zoals bekend ben ik heul geen spotter etc. Maar ik geniet er altijd van.
Woon je ook in de buurt van Berlijn ? Nog bijzondere dingen op de planning voor dit jaar ?
Okee, een kijkje in mijn persoonlijkheid en mijn overwegingen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 21:55 schreef Monopoly het volgende:
Het is beter dan niets Driek. Sommige bedrijven hangen in hun eigen (negatieve) gedachtegang omtrent communicatie naar klanten.
Dan kan een frisse wind zeker geen kwaad en al helemaal niet van iemand zoals jij met MVBOV.
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:17 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Thx Mono! Haha woonde ik maar in BerlijnHad overigens wel gekund want het moederbedrijf van het bedrijf waar ik werk, zetelt in Berlijn. Maar nee ik woon 'gewoon' in Leeuwarden. Plannen komen vanzelf, als het weer eens mooi weer wordt.... Meestal ergens langs een van de vele mooie routes in Duitsland.
Al het andere BEHALVE de klok rechtsonder die 10:17 aangeeft?quote:
En daar is niets op aan te merken.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:18 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Okee, een kijkje in mijn persoonlijkheid en mijn overwegingen.
Ik zal mij nooit de mond laten snoeren (wat niet betekent dat ik nooit zwijg, maar ik zwijg uitsluitend als dat mijn eigen beslissing is omdat ik -eventueel na advies van onze vaste adviseurs- denk dat het beter is om effe te dimmen), dat maakt mij ook tot een gedegen belangenbehartiger: immers, het oplossen van een probleem begint met het duidelijk benoemen ervan. Maar daarnaast (naast die grote waffel dus) zal ik altijd bereid zijn, het slachtoffer van mijn uitspraken met raad en daad terzijde te staan. Dat maak ik mijn gesprekspartners ook heel goed duidelijk.
Dat heeft twee gevolgen: ik kan alles blijven zeggen, maar heb ook veel krediet bij mijn gesprekspartners. Dat is volgens mij de beste manier om als belangenbehartiger iets voor mekaar te boksen.
Daarbij prijs ik mij gelukkig met de leuke en deskundige mensen binnen MVBOV, die ook wat betreft de te hanteren stijl vierkant achter mij staan.
ding gaf de trein van een uurtje later aanquote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Al het andere BEHALVE de klok rechtsonder die 10:17 aangeeft?
Ben je tegen decentralisatie van spoorlijnen? Zo ja, dan: het ARRIVA-logo.quote:
Ik zat in de buurt.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ding gaf de trein van een uurtje later aan
In 9 minuten van Zwolle naar Dalfsen lijkt me een kwestie van lekker doorrijden.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:13 schreef Peterselieman het volgende:
Een raadplaatje. Wat klopt hier niet?
[ afbeelding ]
die E-GTW's trekken iig op als de brandweer. Je zit enorm snel op de 100+ km/hquote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:22 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
In 9 minten van Zwolle naar Dalfsen lijkt me een kwestie van lekker doorrijden.
Ik had er de neiging naar bij mijn stage bij Syntus. Je krijgt soms je vertreklicht en het sein uit de stand stop. Dan wil je gewoon gelijk kachelen en gaan.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:24 schreef drakin het volgende:
Hebben jullie wel eens dat treinen te vroeg vertrekken?
Meestal gaat het om 1 minuut, maar nu alweer meegemaakt dat ik denk die minuut nog te hebben om in te stappen, mis dus, weg trein.
onderweg op de rustige stations kan het voorkomen ja. Er valt dienstregelingtechnisch wel iets aan te doen. Voorbeeldje is Leeuwarden - Zwolle waar de treinen opgejaagd worden. Dit betekent dat ze onderweg niet te lang op de stations stil mogen staan en dat de speling aan het eind zit, waardoor de trein meestal ruim op tijd in Zwolle is. Deze speling kan worden gebruikt om eventuele vertragingen in te lopen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:24 schreef drakin het volgende:
Hebben jullie wel eens dat treinen te vroeg vertrekken?
Meestal gaat het om 1 minuut, maar nu alweer meegemaakt dat ik denk die minuut nog te hebben om in te stappen, mis dus, weg trein.
nog nooit meegemaakt, maar op een station als Stavoren zou het kunnen gebeuren, omdat het sein voor de terugrit bij binnenkomst al groen toontquote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:42 schreef drakin het volgende:
Het ging trouwens wel steeds om Arriva treinen in mijn geval, en niet om tussenstations, maar eind of vertrekstations.
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ding gaf de trein van een uurtje later aan
Ja hoor. Ik heb 'm zelfs gezien met 252 km/h op de teller.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 21:50 schreef b2py het volgende:
Ben ik dan trouwens de enige die dit in de Fyra gezien heeft hier?
[ afbeelding ]
Nou het prijsniveau geeft wel een bepaalde sturing aan de kopers van een rit op de Fyra, dit heeft zeker invloed op het gedrag van de betreffende reiziger imho. Genoeg boze mensen hoor, kijk maar een op #fyra op twitter maar het is allemaal nog verbaal en geciviliseerd.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 23:08 schreef Bitlord het volgende:
Het verbaast me dat er nog geen eigenrichting heeft plaatsgevonden bij de BeneluxFyra. Iemand die aan de noodrem trekt ofzo, of uit kwaadheid het interieur gaat verbouwen ofzo. Niet dat ik dat doe, maar ik kan me voorstellen dat mensen er flink klaar mee zijn en dat slappe gewouwel van NSHispeed zat zijn.
Intimidatie van trein- en perronpersoneel gebeurt helaas wel.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 23:14 schreef bork het volgende:
[..]
Nou het prijsniveau geeft wel een bepaalde sturing aan de kopers van een rit op de Fyra, dit heeft zeker invloed op het gedrag van de betreffende reiziger imho. Genoeg boze mensen hoor, kijk maar een op #fyra op twitter maar het is allemaal nog verbaal en geciviliseerd.
Dat is helaas waar, terwijl die mensen nergens debet aan hebben.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 23:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Intimidatie van trein- en perronpersoneel gebeurt helaas wel.
Kan ik bevestigen ja. Moet zeggen dat, nu de Arriva-mcns een beetje de rempunten wat beter kennen, de dienstregeling goed uit te voeren is. Ook de vertrekkende sneltrein in Emmen gaat meestal op tijd, omdat de binnenkomende meestal 2 minuutjes te vroeg is.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die E-GTW's trekken iig op als de brandweer. Je zit enorm snel op de 100+ km/h
mensen mobiliseren tegen iets wat verkeerd is, is vaak een effectief instrument.quote:
Nou, tiswat. Iedereen die weleens een Thalys gereden heeft lacht er hard om.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 23:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja hoor. Ik heb 'm zelfs gezien met 252 km/h op de teller.
Meteen daarna volgde een kortstondige remming en kakte de snelheid in tot 230.
In de Thalys kun je de snelheid zelfs terugzien op de inlogpagina van het wifi-netwerk. Ik heb wel eens een beetje zitten klooien met mijn netbookje om die cijfers in het groot op mijn scherm te zetten als digitaal klokje (I got boredquote:Op vrijdag 11 januari 2013 23:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, tiswat. Iedereen die weleens een Thalys gereden heeft lacht er hard om.
Professioneel geijkt GPS-apparaat of je telefoon?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb geen anagram van STREM nodig, ik doe het gewoon, GPS geklokt
me telefoon duhquote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Professioneel geijkt GPS-apparaat of je telefoon?
Ja.quote:
quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja.
Ga je nu komen met " SCHANDAAL: HTC Desire zn GPS is kut"?
Oh dat heb ik ook weleens gedaan ja. 173 zelfsquote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee, dat niet. Maar ik heb dezelfde telefoon gehad, en volgens de GPS van de HTC Desire heb ik op de noordsectie van de HSL 171 km/h gereden met een Fyra V160.
Klopt geen zak van.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh dat heb ik ook weleens gedaan ja. 173 zelfs
Aanzienlijk beter dan die kut One X waar ik nu meer zit opgescheept inderdaad..quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Prima toestel overigens, die Desire
Kan zijn. Maar als je zulke grote praats hebt, ga dat eerst maar zeggen tegen NS "hoopgevende cijfers" HiSpeed. Ik lees maar wat er op mijn metertje staat en ik ben er blij mee.quote:
In de SRS versie 3.0.0 kan je boven de 200 km/h 15 km/h te hard rijden zonder ingreep. Zo is de ingreepsnelheid tenminste gedefinieerd in het standaard remmodel.quote:
Desire Z not als je het scherm moet vervangenquote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee, dat niet. Maar ik heb dezelfde telefoon gehad, en volgens de GPS van de HTC Desire heb ik op de noordsectie van de HSL 171 km/h gereden met een Fyra V160.
Prima toestel overigens, die Desire
Speedview als je gewoon even de snelheid wilt zien,quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:14 schreef bork het volgende:
[..]
Desire Z not als je het scherm moet vervangen.
Hoe doen jullie dat de snelheid meten, ik heb nu een LG android (dik een jaar) en een Motorola tablet maar met allebei lukt het me niet om de snelheid van de ICE tussen Keulen en Frankfort erop te krijgen.
thx, ga ik proberen!quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:15 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Speedview als je gewoon even de snelheid wilt zien,
MyTracks als je een stoer overzicht van het volledige traject wilt hebben.
Whehehehehequote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan zijn. Maar als je zulke grote praats hebt, ga dat eerst maar zeggen tegen NS "hoopgevende cijfers" HiSpeed.
Dat is sowieso waar.quote:Ik lees maar wat er op mijn metertje staat en ik ben er blij mee.![]()
EN het zit dichter bij de realiteit dan "hoopgevende cijfers" ook al klopt er misschien geen zak van
Wat ik heb begrepen van een Thalys-machinist is dat je op de HSL-Zuid (softwareversie 2.3.0d) bij een Movement Authority die 300 km/h toestaat maximaal 304 km/h mag rijden op het display (en dan bliept de computer al als een gek). Bij 305 km/h zou je een snelremming krijgen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:11 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
In de SRS versie 3.0.0 kan je boven de 200 km/h 15 km/h te hard rijden zonder ingreep. Zo is de ingreepsnelheid tenminste gedefinieerd in het standaard remmodel.
Een ICE-3 heb ik max. 302 gezien, nooit hoger.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Whehehehehe
[..]
Dat is sowieso waar.
Zijn er in Europa eigenlijk plekken waar 350 wordt gereden? In Frankrijk is de maximale baanvaksnelheid volgens mij 320. De Spaanse AVE-lijnen zijn ontworpen voor 350 maar tegenwoordig gaat men er dacht ik 'maar' 300.
[..]
Wat ik heb begrepen van een Thalys-machinist is dat je bij een Movement Authority die 300 km/h toestaat maximaal 304 km/h mag rijden op het display (en dan bliept de computer al als een gek). Bij 305 km/h zou je een snelremming krijgen.
Bageres ontbreekt.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:13 schreef Peterselieman het volgende:
Een raadplaatje. Wat klopt hier niet?
[ afbeelding ]
De vraag was reeds correct beantwoordquote:
quote:LZB is niet alleen een middel om de machinist op zijn handelen te controleren, maar op hogesnelheidslijnen vervangt het de seinen langs de baan. Bij overschrijding van de toegestane snelheid remt LZB de trein af tot deze snelheid. De AFB (Automatische Fahr-Bremssteuerung) maakt een automatische snelheidsregeling van de trein mogelijk.
Als ik dit zo zie is het de afgelopen 100 jaar ongeveer 1000 keer gedacht "Hee DAT is een goed idee! dat gaan we invoeren en wel nu meteen!"quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:23 schreef Monopoly het volgende:
Op zich jammer dat ze bij ERTMS level 2 voor op de HSL niet de voordelen van LZB hebben gebruikt.
[..]
Met 250 km/h?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:25 schreef bork het volgende:
The line was originally built for rail cargo transport
Dan is het toch correct dat Bargeres ontbreekt?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De vraag was reeds correct beantwoorddoor mij overigens
![]()
En Bargeres (met een tweede r ) is al sinds eind 2011 gesloten
hihi, om hun sovjet-broeders gerust te stellen?quote:
Nou ik vond 110 km/h in een suzuki alto wel wat meer sensatie dan 300+ in een Thalysquote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:47 schreef b2py het volgende:
Even op de snelheden terugkomen, ik vond 300 km/h wel echt keikicken man! Voelde me net weer een klein jochie
Met 195 km/h over de Autobahn in een VW Polo (Bluemotion) was ook wel erg gaafquote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ik vond 110 km/h in een suzuki alto wel wat meer sensatie dan 300+ in een Thalys
Precies.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
Met 195 km/h over de Autobahn in een VW Polo (Bluemotion) was ook wel erg gaaf
Volgens de brochure is 173 km/h de maximumsnelheid van dat ding![]()
Zeg dat maar tegen de (kloppende) GPSquote:
Jouw Garmin 80 euro doosje is in niets beter dan mijn telefoon hoor, heb maar geen illusiesquote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen de (kloppende) GPS
Hoe dan ook, het was een behoorlijk leuke (adrenaline-opwekkende) ervaring.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jouw Garmin 80 euro doosje is in niets beter dan mijn telefoon hoor, heb maar geen illusies
In een alto is iedere snelheid met meer dan 2 cijfers al een hele happening natuurlijkquote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ik vond 110 km/h in een suzuki alto wel wat meer sensatie dan 300+ in een Thalys
preciesquote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:57 schreef b2py het volgende:
[..]
In een alto is iedere snelheid met meer dan 2 cijfers al een hele happening natuurlijk
Ff posten dan denk, linkje!quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:58 schreef Flodder450 het volgende:
foto's gezien van de aanrijding vrijdagochtend, auwtsch
ZELF? Nee zelf heb ik misschien 40 geredenquote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:58 schreef b2py het volgende:
Ik schaam me dat ik nog nooit zelf harder dan 130 heb gereden
psst moet je wel zeggen in een trein als bestuurder anders staat het zo lulligquote:Op zaterdag 12 januari 2013 01:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ZELF? Nee zelf heb ik misschien 40 geredenWas wel tof trouwens
Nou valt wel mee hoor denk ik. Er zullen niet zo veel niet-machinisten zijn die zelf met een trein gereden hebbenquote:Op zaterdag 12 januari 2013 01:04 schreef bork het volgende:
[..]
psst moet je wel zeggen in een trein als bestuurder anders staat het zo lullig
Fles ik met mijn fiets met een kind achterop, dat bedoel ik.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 01:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ZELF? Nee zelf heb ik misschien 40 geredenWas wel tof trouwens
Oh dan heb ik nog nooit zo hard geredenquote:Op zaterdag 12 januari 2013 01:07 schreef bork het volgende:
[..]
Fles ik met mijn fiets met een kind achterop, dat bedoel ik.
Na dit gelezen te hebben verlaat ik jullie. Heb alweer teveel gedronken in de kroeg dus ben al bijna aan een kater toe. Slaap zacht!quote:Op zaterdag 12 januari 2013 01:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ZELF? Nee zelf heb ik misschien 40 geredenWas wel tof trouwens
Trusten en dromen van 300 km/h!quote:Op zaterdag 12 januari 2013 01:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Na dit gelezen te hebben verlaat ik jullie. Heb alweer teveel gedronken in de kroeg dus ben al bijna aan een kater toe. Slaap zacht!
Eerst water! De rest komt laterquote:Op zaterdag 12 januari 2013 01:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Na dit gelezen te hebben verlaat ik jullie. Heb alweer teveel gedronken in de kroeg dus ben al bijna aan een kater toe. Slaap zacht!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |