Met al dat gefaal van NSR en ProFail helaas wel jaquote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:28 schreef Little_Dolls het volgende:
Echt niet gedacht dat dit zo'n stormlooptopic zou zijn...
Nadeeltje is dat ik zo nooit alle stationsafkortingen leer kennen, want die zijn toch best handig om te weten...quote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:31 schreef James1988 het volgende:
Daarnaast proberen we het hier toegankelijk en vriendelijk te houden zonder te verzanden in spoornerdpraktijken (zoals talloze nummertjes en afkortingen). Dat spreekt meer mensen aan om eens een kijkje te komen nemen
Alsjeblieftquote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:45 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Nadeeltje is dat ik zo nooit alle stationsafkortingen leer kennen, want die zijn toch best handig om te weten...
Oude discussies oprakelen kan altijdquote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:45 schreef Piles het volgende:
Heb ik nou net de Almere-Amsterdam-discussie gemist?
Ik woon en werk vlakbij de trein (A-centrum naar A-Zuid), maar met de auto een half uur in de file is vaak nog sneller door die matige dienstregeling
Aanvulling, hier vindt je ook de afkortingen van de aansluitingen, overloopwissels en bedenk het zo gek nog nietquote:
die nummertjes. Vreselijk.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:31 schreef James1988 het volgende:
Daarnaast proberen we het hier toegankelijk en vriendelijk te houden zonder te verzanden in spoornerdpraktijken (zoals talloze nummertjes en afkortingen). Dat spreekt meer mensen aan om eens een kijkje te komen nemen
En dan denken dat mensen begrijpen wat je zegt heaquote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:05 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
JA DE 12500 STOND STIL WANT ER WAS EEN KONIJN. Dus pakt de 500 het over terwijl de 850 het veel beter had kunnen doen. Want ezel. Tussen Asd en lkgjslg
Dat treintypes met de afkortingen en typenamen worden vermeld is logisch. Dat snap ik ook nog wel. Je gaat niet 'Het Stads Gewestelijk Materieel' roepen als het gewoon een SGM is.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En dan denken dat mensen begrijpen wat je zegt hea
Ik begrijp het meestal welquote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En dan denken dat mensen begrijpen wat je zegt hea
Ja, maar je hoort hier ook de betekenis te kennen van termen alsquote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Dat treintypes met de afkortingen en typenamen worden vermeld is logisch. Dat snap ik ook nog wel. Je gaat niet 'Het Stads Gewestelijk Materieel' roepen als het gewoon een SGM is.
Stil nou, de mensen denken net een beetje dat jij normaal functioneertquote:
Groene Raket voor DDAR is ook verboden op Somdaquote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar je hoort hier ook de betekenis te kennen van termen als
Railhummer
Badslipperexpres
Schommelboot
Vingerverf
Mastwijkisme
Kom daar maar eens om op Somda of Rolandrail
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Stil nou, de mensen denken net een beetje dat jij normaal functioneert
true truequote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar je hoort hier ook de betekenis te kennen van termen als
Railhummer
Badslipperexpres
Schommelboot
Vingerverf
Mastwijkisme
Kom daar maar eens om op Somda of Rolandrail
twitter:NSHispeed_info twitterde op vrijdag 11-01-2013 om 14:11:20#Fyra Brussel 9240: #Fyra naar Brussel; Amsterdam Centraal v 13:41 kan door defect materieel niet rijden. Maak gebruik van #Fyra 944 (1/2) reageer retweet
De tegentrein (9241) zal ook wel worden opgeheven.twitter:NSHispeed_info twitterde op vrijdag 11-01-2013 om 14:11:20naar Breda en stap in Breda over op vervangende bus naar Antwerpen, reis van Antwerpen met IC naar Brussel. (2/2) reageer retweet
ehm : Pimpel?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar je hoort hier ook de betekenis te kennen van termen als
Railhummer
Badslipperexpres
Schommelboot
Vingerverf
Mastwijkisme
Kom daar maar eens om op Somda of Rolandrail
Hoe zou dat dan gaan? Stel die trein was half volgeboekt. Dan heb je dus ineens 250-300 man aan je balie staan die moeten omboeken of hun geld terug willen? Wat geen van beide kan en die mensen zijn al boos dat ze niet mee kunnen?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:20 schreef James1988 het volgende:
9241 (Brussel-Zuid V 16:18) is ook afgeschaft.
Bijvoorbeeld ook ja, de lijst was ook niet compleet hequote:
Ben benieuwd wat Rikus nu aan het doen isquote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe zou dat dan gaan? Stel die trein was half volgeboekt. Dan heb je dus ineens 250-300 man aan je balie staan die moeten omboeken of hun geld terug willen? Wat geen van beide kan en die mensen zijn al boos dat ze niet mee kunnen?
Afgeschafte treinen! Die was ik nog vergeten in m'n lijstje...quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:20 schreef James1988 het volgende:
9241 (Brussel-Zuid V 16:18) is ook afgeschaft.
Reizigers gaan met een IC naar Antwerpen, stappen daar over op een bus naar Breda en stappen in Breda over op de Fyra naar Amsterdam. Of ze worden omgeboekt naar de eerstvolgende Thalys.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe zou dat dan gaan? Stel die trein was half volgeboekt. Dan heb je dus ineens 250-300 man aan je balie staan die moeten omboeken of hun geld terug willen? Wat geen van beide kan en die mensen zijn al boos dat ze niet mee kunnen?
Wat trouwens ook wel op je lijstje kan is de nasleep van afgebrande seinhuizen. In NL heb je dan 24-36 uur veel last maar daarna komt het weer op gang. Maar zelfs als er iets kleins als Herentals uit fikt heb je daar geloof ik wat? 8? maanden last van in het treinverkeer?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:25 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Afgeschafte treinen! Die was ik nog vergeten in m'n lijstje...![]()
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Reizigers gaan met een IC naar Antwerpen, stappen daar over op een bus naar Breda en stappen in Breda over op de Fyra naar Amsterdam. Of ze worden omgeboekt naar de eerstvolgende Thalys.
Of reizigers denken "fuck this shit" en stappen gewoon in die Thalys.
Skippen we het retourtje Noorderkempen toch?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]![]()
Ik vraag me af of het wel zo'n goed idee is om die miskraam in het rondje op te nemen
Geen idee...quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat trouwens ook wel op je lijstje kan is de nasleep van afgebrande seinhuizen. In NL heb je dan 24-36 uur veel last maar daarna komt het weer op gang. Maar zelfs als er iets kleins als Herentals uit fikt heb je daar geloof ik wat? 8? maanden last van in het treinverkeer?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In Utrecht was het de energievoorziening die affikte. Als er in Nederland een relaiszaal afbrandt hebben wij er ook wel wat langer last van hoor. En op een wat grotere schaal waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat trouwens ook wel op je lijstje kan is de nasleep van afgebrande seinhuizen. In NL heb je dan 24-36 uur veel last maar daarna komt het weer op gang. Maar zelfs als er iets kleins als Herentals uit fikt heb je daar geloof ik wat? 8? maanden last van in het treinverkeer?
"De trein is altijd een beetje avontuur"quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]![]()
Ik vraag me af of het wel zo'n goed idee is om die miskraam in het rondje op te nemen
"De NMBS; altijd een belevenis" zeggen ze hier.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:29 schreef James1988 het volgende:
"De trein is altijd een beetje avontuur"
Was vroeger aardig standaard hoor. Toen ie nog doorgaand was. "Hoe jaag je reizigers weg voor Dummies, volume 1. Hoofdstuk 1: knip een lijn 3 jaar lang op".quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:33 schreef ArnosL het volgende:
Huh? In eens 6 bakken DM'90 in plaats van 4 in de spits tussen zwolle en nijverdal-west. Mogen ze iedere ochtend en avondspits wel doen
quote:Geschreven door: [..] op donderdag, 10 januari 2013 @23:56
Maar hoe ver ligt een evacutatietrein nou om de hoek? Utrecht Centraal is het grootste knooppunt van Nederland met de meeste treinen, dan kan er toch wel een gemist worden om die reizigers op te pikken?
Ze zijn best bereid om veel uit te leggen daarquote:Geschreven door: ProRail op vrijdag, 11 januari 2013 @11:07
Er zijn in deze situaties inderdaad altijd evacuatietreinen beschikbaar in de omgeving. In het uiterste geval zal de vervoerder zelfs een reguliere trein opheffen om een evacuatietrein beschikbaar te hebben. Wat in deze situaties altijd de moeilijkheid is, is om de evacuatietrein veilig op de plaats van bestemming te krijgen. Hiervoor moet het de evacuatietrein bijvoorbeeld door de werkplek van de politie rijden wat niet altijd snel kan. Ook laat de politie dit niet altijd toe om haar onderzoek niet te frustreren. Er moet dus veel geregeld en georganiseerd worden om een evacuatietrein veilig ter plaatse te krijgen.
Vind ik goed van ze. Begrip begint bij goede communicatie.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:45 schreef b2py het volgende:
Nog even doorgevraagd n.a.v. deze post:
PTA / Treinentopic #497: GTW FTW!?
Ze zijn best bereid om veel uit te leggen daar
Nooit in persoon gezien, of misschien wel, voordat ik weer een interesse kreeg in het treinenwezenquote:
Heb nog wel eens foto's gezien van 6 bakken Plan X op die lijn. Blauwe Engelen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:41 schreef Q. het volgende:
[..]
Was vroeger aardig standaard hoor. Toen ie nog doorgaand was. "Hoe jaag je reizigers weg voor Dummies, volume 1. Hoofdstuk 1: knip een lijn 3 jaar lang op".
Prachtig spul, zeker voor de langere afstand, ontelbare keren Zwolle - Enschede gedaan in DM'90jes.quote:
Oeh, er rijdt een trein door het onderzoeksgebied, dat kost zeker wel EEN minuut. FRUSTRERENDquote:Ook laat de politie dit niet altijd toe om haar onderzoek niet te frustreren
Ze zitten niet al te comfortabel vind ik persoonlijk. Tenzij je voorin zit natuurlijkquote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:57 schreef Q. het volgende:
[..]
Prachtig spul, zeker voor de langere afstand, ontelbare keren Zwolle - Enschede gedaan in DM'90jes.
Bel vrouw en kinderen maar op dat je niet aanschuift bij de boerenkool.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Het sneeuwt in Groningen. Oh noes!
Ah, doet me terugdenken aan discussies over Mat '64... Die zullen nog wel een paar jaar om de zoveel tijd terugkomenquote:
5 van de 20. De 9241 gaat namelijk óók niet rijden.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:59 schreef Bitlord het volgende:
Volgens een bericht ergens zijn vandaag tot nu toe al 4 van de 20 Beneluxfyras uitgevallen..
Ja, met een trein door een sporenonderzoek heeft alleen met die minuut tijd te makenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oeh, er rijdt een trein door het onderzoeksgebied, dat kost zeker wel EEN minuut. FRUSTREREND![]()
Dus nee dan laat liever die mensen maar verrekken. De politie is je beste vriend niewaar
Ik denk dat Mat'64 over 10 jaar veel comfortabeler zat dat het nu zitquote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:00 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ah, doet me terugdenken aan discussies over Mat '64... Die zullen nog wel een paar jaar om de zoveel tijd terugkomen
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:00 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Bel vrouw en kinderen maar op dat je niet aanschuift bij de boerenkool.
je raakt precies een centimeter van elke rail. Is dat zo erg ja? En sowieso, wat moet de politie aan sporen onderzoeken bij een springer?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:01 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, met een trein door een sporenonderzoek heeft alleen met die minuut tijd te maken
Hoopgevende cijfers zei ik tochquote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
5 van de 20. De 9241 gaat namelijk óók niet rijden.
Ja, om 15:00 is al bekend dat de Benelux voor minstens 25% uitgevallen is, en er is nog 9 uur te gaan tot het einde van de dag.
Als stoptreinmaterieel vind ik het prima zitten hoor, beter dan DDAR, SLT, SGMm en Plan Vquote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:59 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ze zitten niet al te comfortabel vind ik persoonlijk.
Je zult maar eens zo iemand zien springen...quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
je raakt precies een centimeter van elke rail. Is dat zo erg ja? En sowieso, wat moet de politie aan sporen onderzoeken bij een springer?
Moord uitsluiten. Maar goed, dat kan een MCN je zo vertellen. De tijd dat mensen werden vastgebonden op de spoorrails zoals in het Wilde Westen is wel voorbij.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
je raakt precies een centimeter van elke rail. Is dat zo erg ja? En sowieso, wat moet de politie aan sporen onderzoeken bij een springer?
Dat is zeker zo ja.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:03 schreef dennistd het volgende:
[..]
Wat stoptreinmaterieel vind ik het prima zitten hoor, beter dan DDAR, SLT, SGMm en Plan V
Heb je NSR al gemaild voor een meeloopdagje?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
je raakt precies een centimeter van elke rail. Is dat zo erg ja? En sowieso, wat moet de politie aan sporen onderzoeken bij een springer?
En dan? Dan gebeurt er vast niks. Of hebben ze een testlab waar ze speciaal voor meeloopdagers at will politieke gevangenen tegen een trein gooien of zo?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:07 schreef b2py het volgende:
[..]
Heb je NSR al gemaild voor een meeloopdagje?
Je zou er naar kunnen vragenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En dan? Dan gebeurt er vast niks. Of hebben ze een testlab waar ze speciaal voor meeloopdagers at will politieke gevangenen tegen een trein gooien of zo?
editten aubquote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
5 van de 20. De 9241 gaat namelijk óók niet rijden.
Ja, om 15:00 is al bekend dat de Benelux voor minstens 25% uitgevallen is, en er is nog 9 uur te gaan tot het einde van de dag.
In Etterbeek was het in ieder geval een kleine 7 maanden, van halverwege maart tot begin oktober.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat trouwens ook wel op je lijstje kan is de nasleep van afgebrande seinhuizen. In NL heb je dan 24-36 uur veel last maar daarna komt het weer op gang. Maar zelfs als er iets kleins als Herentals uit fikt heb je daar geloof ik wat? 8? maanden last van in het treinverkeer?
Ik zit net weer dat hele verhaal te kopiëren naar hier..quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:25 schreef KnightSolaire het volgende:
Spoortunnel bij Nijverdal, video uit ProRail-blog.
Jezus. Neem dan net zo lief geen geluid opquote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:25 schreef KnightSolaire het volgende:
Spoortunnel bij Nijverdal, video uit ProRail-blog.
Klinkt voor mij erg kort, maar zal wel achterhoeks zijnquote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:29 schreef dennistd het volgende:
Zal toch minstens 157 meter zijn, aangezien de rest van de lijn ook geschikt is voor 3x DM'90. En dat gaat ook weer hard nodig zijn vanaf april denk ik.
Ik vond het ook wel goed zitten, toen er vorig jaar voor het eerst meer reisde. Ben ook wel blij dat ik er nog een keer in gezeten heb, want over een tijdje zal het ook wel over zijn voor DM '90. SGMm vind ik echt een ramp om in te zitten.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:03 schreef dennistd het volgende:
[..]
Als stoptreinmaterieel vind ik het prima zitten hoor, beter dan DDAR, SLT, SGMm en Plan V
Is dit nieuws?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:42 schreef James1988 het volgende:
NOS: Stoptrein naar Antwerpen overvol door Fyra
Wel lekker 2x 4 bakken in de ochtendspits. Meer dan de Benelux ooit gehad heeft.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:42 schreef James1988 het volgende:
NOS: Stoptrein naar Antwerpen overvol door Fyra
Tijdens de Olympische Spelen hebben er Beneluxtreinen gereden met 10 bakken.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:50 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wel lekker 2x 4 bakken in de ochtendspits. Meer dan de Benelux ooit gehad heeft.
Ze kunnen beter een halfuurdienst invoeren. Voeg je bij dubbele capaciteit nog wat flexibiliteit toe ookquote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:50 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wel lekker 2x 4 bakken in de ochtendspits. Meer dan de Benelux ooit gehad heeft.
Enschede-Nijverdal is Twente, Raalte-Zwolle is Salland dus wat de Achterhoek hiermee te maken heeft?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Klinkt voor mij erg kort, maar zal wel achterhoeks zijn
Dat hebben heel veel plan V'squote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:54 schreef KnightSolaire het volgende:
Zat even de Wikipedia-pagina over Mat '64 te bekijken en kan me herinneren dat ik één keer in m'n leven een Plan T ben tegengekomen. Toen dacht ik dat het een gemoderniseerde variant van de Plan V was vanwege de coach-opstelling van de stoelen.
En een andere keer kwam ik een Plan V tegen die van binnen helemaal was beplakt met stickers op de muren e.d. (soort kunst in de trein, zag er best goed uit voor zover ik me herinner). Die ben ik ook nooit meer tegengekomen. Iemand enig idee welke trein dat is/was?
Twente dan, een pot natquote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:56 schreef dennistd het volgende:
[..]
Enschede-Nijverdal is Twente, Raalte-Zwolle is Salland dus wat de Achterhoek hiermee te maken heeft?
Overigens zijn de perrons aan de stoptreinstation allemaal geschikt voor max 3 stellen:
Enschede Drienerlo: 200m
Borne: 172m
Almelo De Riet: 178-191m
Wierden: 171m
Nijverdal (oud): 170m
Raalte: 170m
Heino: 175m
En ook ri. Apeldoorn is het niet langer:
Rijssen: 270m
Holten: 165-180m
Deventer Colmschate: 169m
Twello: 178m
Apeldoorn Osseveld: 176m
Hengelo Oost is zelfs maar 110m
Nou, volgens mij niet zoals in dié trein hoorquote:
Dat is dus 4quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:56 schreef dennistd het volgende:
[..]
Enschede-Nijverdal is Twente, Raalte-Zwolle is Salland dus wat de Achterhoek hiermee te maken heeft?
Overigens zijn de perrons aan de stoptreinstation allemaal geschikt voor max 3 stellen:
Enschede Drienerlo: 200m
Ja volgens mij wel, dat is 12 bakken IRM/ICM/NIDquote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:59 schreef dennistd het volgende:
340m is tegenwoordig de norm voor een intercitystation toch?
En als ik de perronlengtes zo bekijk van nieuwe NS-station is de lengte voor stoptreinstation 270m
Vier stellen kun je dan net weer niet kwijt officieel: treinstellen zijn meestal 26 meter per bak, waardoor je 8 meter tekort komt.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is dus 4Zal wel voor speciale supporterstreinen gedaan zijn. Of voor bijv extra stops met ICM3+4 bij het stadion.
Maar alle deuren kunnen aan het perron komenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:08 schreef dennistd het volgende:
[..]
Vier stellen kun je dan net weer niet kwijt officieel: treinstellen zijn meestal 26 meter per bak, waardoor je 8 meter tekort komt.
Ook van de cabine van de machinist?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar alle deuren kunnen aan het perron komen
Wordt het treinstel compleet afgesloten en soms laten ze het wel eens toe.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:16 schreef KnightSolaire het volgende:
Toen ik de eerste keer in België treinde, viel het me op dat ze daar gewoon treinen inzetten die langer zijn dan de perronlengte. Ze sluiten gewoon de achterste deuren af. Hier zijn we iets strikter qua veiligheidsnormen geloof ik.
Nouja, als je echt niet anders kan. Lijkt me niet super onveilig ofzo.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:16 schreef KnightSolaire het volgende:
Toen ik de eerste keer in België treinde, viel het me op dat ze daar gewoon treinen inzetten die langer zijn dan de perronlengte. Ze sluiten gewoon de achterste deuren af. Hier zijn we iets strikter qua veiligheidsnormen geloof ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |