Jezus. Neem dan net zo lief geen geluid opquote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:25 schreef KnightSolaire het volgende:
Spoortunnel bij Nijverdal, video uit ProRail-blog.
Klinkt voor mij erg kort, maar zal wel achterhoeks zijnquote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:29 schreef dennistd het volgende:
Zal toch minstens 157 meter zijn, aangezien de rest van de lijn ook geschikt is voor 3x DM'90. En dat gaat ook weer hard nodig zijn vanaf april denk ik.
Ik vond het ook wel goed zitten, toen er vorig jaar voor het eerst meer reisde. Ben ook wel blij dat ik er nog een keer in gezeten heb, want over een tijdje zal het ook wel over zijn voor DM '90. SGMm vind ik echt een ramp om in te zitten.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:03 schreef dennistd het volgende:
[..]
Als stoptreinmaterieel vind ik het prima zitten hoor, beter dan DDAR, SLT, SGMm en Plan V
Is dit nieuws?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:42 schreef James1988 het volgende:
NOS: Stoptrein naar Antwerpen overvol door Fyra
Wel lekker 2x 4 bakken in de ochtendspits. Meer dan de Benelux ooit gehad heeft.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:42 schreef James1988 het volgende:
NOS: Stoptrein naar Antwerpen overvol door Fyra
Tijdens de Olympische Spelen hebben er Beneluxtreinen gereden met 10 bakken.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:50 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wel lekker 2x 4 bakken in de ochtendspits. Meer dan de Benelux ooit gehad heeft.
Ze kunnen beter een halfuurdienst invoeren. Voeg je bij dubbele capaciteit nog wat flexibiliteit toe ookquote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:50 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wel lekker 2x 4 bakken in de ochtendspits. Meer dan de Benelux ooit gehad heeft.
Enschede-Nijverdal is Twente, Raalte-Zwolle is Salland dus wat de Achterhoek hiermee te maken heeft?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Klinkt voor mij erg kort, maar zal wel achterhoeks zijn
Dat hebben heel veel plan V'squote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:54 schreef KnightSolaire het volgende:
Zat even de Wikipedia-pagina over Mat '64 te bekijken en kan me herinneren dat ik één keer in m'n leven een Plan T ben tegengekomen. Toen dacht ik dat het een gemoderniseerde variant van de Plan V was vanwege de coach-opstelling van de stoelen.
En een andere keer kwam ik een Plan V tegen die van binnen helemaal was beplakt met stickers op de muren e.d. (soort kunst in de trein, zag er best goed uit voor zover ik me herinner). Die ben ik ook nooit meer tegengekomen. Iemand enig idee welke trein dat is/was?
Twente dan, een pot natquote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:56 schreef dennistd het volgende:
[..]
Enschede-Nijverdal is Twente, Raalte-Zwolle is Salland dus wat de Achterhoek hiermee te maken heeft?
Overigens zijn de perrons aan de stoptreinstation allemaal geschikt voor max 3 stellen:
Enschede Drienerlo: 200m
Borne: 172m
Almelo De Riet: 178-191m
Wierden: 171m
Nijverdal (oud): 170m
Raalte: 170m
Heino: 175m
En ook ri. Apeldoorn is het niet langer:
Rijssen: 270m
Holten: 165-180m
Deventer Colmschate: 169m
Twello: 178m
Apeldoorn Osseveld: 176m
Hengelo Oost is zelfs maar 110m
Nou, volgens mij niet zoals in dié trein hoorquote:
Dat is dus 4quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:56 schreef dennistd het volgende:
[..]
Enschede-Nijverdal is Twente, Raalte-Zwolle is Salland dus wat de Achterhoek hiermee te maken heeft?
Overigens zijn de perrons aan de stoptreinstation allemaal geschikt voor max 3 stellen:
Enschede Drienerlo: 200m
Ja volgens mij wel, dat is 12 bakken IRM/ICM/NIDquote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:59 schreef dennistd het volgende:
340m is tegenwoordig de norm voor een intercitystation toch?
En als ik de perronlengtes zo bekijk van nieuwe NS-station is de lengte voor stoptreinstation 270m
Vier stellen kun je dan net weer niet kwijt officieel: treinstellen zijn meestal 26 meter per bak, waardoor je 8 meter tekort komt.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is dus 4Zal wel voor speciale supporterstreinen gedaan zijn. Of voor bijv extra stops met ICM3+4 bij het stadion.
Maar alle deuren kunnen aan het perron komenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:08 schreef dennistd het volgende:
[..]
Vier stellen kun je dan net weer niet kwijt officieel: treinstellen zijn meestal 26 meter per bak, waardoor je 8 meter tekort komt.
Ook van de cabine van de machinist?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar alle deuren kunnen aan het perron komen
Wordt het treinstel compleet afgesloten en soms laten ze het wel eens toe.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:16 schreef KnightSolaire het volgende:
Toen ik de eerste keer in België treinde, viel het me op dat ze daar gewoon treinen inzetten die langer zijn dan de perronlengte. Ze sluiten gewoon de achterste deuren af. Hier zijn we iets strikter qua veiligheidsnormen geloof ik.
Nouja, als je echt niet anders kan. Lijkt me niet super onveilig ofzo.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:16 schreef KnightSolaire het volgende:
Toen ik de eerste keer in België treinde, viel het me op dat ze daar gewoon treinen inzetten die langer zijn dan de perronlengte. Ze sluiten gewoon de achterste deuren af. Hier zijn we iets strikter qua veiligheidsnormen geloof ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |