Eerste stukje wel, maar qua capaciteit valt dat nog te overzien, ik rij er regelmatig. De A27 is ook qua constructie hard toe aan een update, daar doelde ik ook op.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:26 schreef b2py het volgende:
[..]
Haha, de A15 ten oosten van Rotterdam is ook een drama hoor
Wel eens bij Deil geweest en dan naar Nijmegen?quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:28 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Eerste stukje wel, maar qua capaciteit valt dat nog te overzien, ik rij er regelmatig. De A27 is ook qua constructie hard toe aan een update, daar doelde ik ook op.
Waarom eigenlijk geen spoor rechtdoor vanaf Herfte richting Deventer als extra route voor het goederenvervoer?quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:27 schreef b2py het volgende:
[..]
En dan moet eigenlijk Herfte Aansluiting ook nog ongelijkvloers. Eigenlijk.
Breda - Utrecht is ook met de auto een kloteverbinding, vooral rond Gorinchem met die smalle brug waar veel te veel auto's overheen willen. De kwaliteit van de weg is ook niet al te best meer, met hobbels enzo.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:24 schreef Panthera. het volgende:
[..]
De hele verbinding Breda - Utrecht moet op de schop eigenlijk, de A27 is ook substandaard (krappe bruggen, opritten enzovoort) en qua capaciteit ontoereikend. Op het moment dat er rond Rotterdam wat dingen gefixt zijn wat mij betreft de grootste tekortkoming in de Nederlandse infrastructuur.
Op het moment dat er een besluit volgt betreffende de A27 is een spoor tussen Utrecht en Breda ook een stuk dichterbij, er zal dan automatisch ook ruimte voor het spoor worden gereserveerd, dus wie weet.
SAAL volgens het provinciebestuur van Flevolandquote:Op donderdag 10 januari 2013 23:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
verdubbeling op de zuidtak is gewoon een must. de gemiddelde snelheid van de treinen op de Zuidtak is op dit moment extreem laag vergeleken met de rest van de route.
Hopelijk voeren ze een luxe variant van SAAL uit, want ook rond Weesp blijft het voorlopig nog een bottleneck
Overigens is het wel zo dat de Zuidtak een aaneenschakeling van snelheidsbeperkingen is. Vanaf de Gaasperdammerwegaansluiting tot aan de Riekerpolderaansluiting is het ook: 130-100-80-100-80-100-130-80-130.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
verdubbeling op de zuidtak is gewoon een must. de gemiddelde snelheid van de treinen op de Zuidtak is op dit moment extreem laag vergeleken met de rest van de route.
Absoluut, maar daar zijn ze al bezig met een nieuwe brug (A50) en de A15 zal worden verlengd. De A15 zelf komt geen capaciteit te kort, zeker niet na verbreding van de A12.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:29 schreef b2py het volgende:
[..]
Wel eens bij Deil geweest en dan naar Nijmegen?
Hopelijk wordt dat een beetje gelijkgetrokken wanneer Schiphol - Duivendrecht viersporig is.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Overigens is het wel zo dat de Zuidtak een aaneenschakeling van snelheidsbeperkingen is.
Daar zijn enige tijd terug al wat afspraken over gemaakt:quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:32 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Zal overigens wel handig zijn als de Duitsers ook eens gaan aansluiten op Betuwelijn.
Staat een gedeeltelijke verdubbeling van de Maaslijn niet ook nog in de planning?quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
25 kV is niet nodig op een groot deel van het netwerk: het brengt problemen met zich mee (denk ook aan 'tunnel clearance', lekstromen, enzovoorts) terwijl je er weinig profijt uit haalt. Dit heeft te maken met de relatief korte afstand tussen stations.
Een upgrade naar 3 kV is waarschijnlijker en relatief gezien makkelijker door te voeren op zowel onderstations, rijdraad, tunnels als rollend materieel. ERTMS gaat er uiteindelijk toch wel komen.
[..]
Het is niet alsof er niets staat te gebeuren op spoorgebied:
- Programma Hoogfrequent Spoor gaat door
- Schiphol - Amsterdam - Almere - Lelystad
- Nationale invoering ERTMS
- Aanleg tramverbinding Maastricht - Lanaken
Het Nederlandse spoorwegnetwerk is voor mijn gevoel redelijk compleet: je kunt in alle uithoeken van het land komen met de trein op een redelijke afstand voor een redelijke prijs. Aanleg van nieuw spoor zou leuk zijn, een kanshebber hiervoor is (denk ik) nog altijd Breda - Utrecht, met stops te o.a. Oosterhout, Gorinchem en Vianen.
Daarnaast zie ik nog wat mogelijkheden:
- Aanleg Emmen - Veendam (als omreisroute voor wanneer er iets gebeurt op Zwolle - Meppel)
- Elektrificatie van verschillende dieselbaanvakken, dit i.v.m. de stijgende brandstofprijzen
- Heropening van grensbaanvakken, zoals Weert - Neerpelt, de verbinding Nijmegen - Kleef, enz.
En is dat dan met NSR of met de NMBS?quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:37 schreef Little_Dolls het volgende:
Sinds ik in deze regio woon valt het me op hoe vriendelijk de conducteurs altijd zijn en zeker als ze praten in het vrolijke Limburgs.
als je kunt na de ongelijkvloerse kruising kunt vorken en ook het rechterspoor aansluiting op de lijn naar Emmen laat houden dan los je imo veel van het knelpunt op.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:27 schreef b2py het volgende:
[..]
En dan moet eigenlijk Herfte Aansluiting ook nog ongelijkvloers. Eigenlijk.
NMBS.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:38 schreef b2py het volgende:
[..]
En is dat dan met NSR of met de NMBS?
een stevige lappendekenquote:Op donderdag 10 januari 2013 23:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Overigens is het wel zo dat de Zuidtak een aaneenschakeling van snelheidsbeperkingen is. Vanaf de Gaasperdammerwegaansluiting tot aan de Riekerpolderaansluiting is het ook: 130-100-80-100-80-100-130-80-130.
een dubbele vork bij Riekerpolder aansluiting zal idd al echt veel oplossen. Zal behoorlijk veel kruisende bewegingen gaan schelenquote:Op donderdag 10 januari 2013 23:33 schreef b2py het volgende:
Ik denk dat volledige probleem op zowel de Westtak als de Zuidtak bij Asra ligt en niet zozeer daar verder buiten.. Die aansluiting is gewoon een draak..
En wat ik ook nooit heb begrepen daar is waarom vanuit/naar Zuid wel 1:34,7 zijn maar wissels van/naar Lelylaan 1:15..quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
een dubbele vork bij Riekerpolder aansluiting zal idd al echt veel oplossen. Zal behoorlijk veel kruisende bewegingen gaan schelen
Nou, niet alles hoor. de elektrificatie van Mariënberg - Almelo lijkt mij ook weer niet heel nodig.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:43 schreef b2py het volgende:
Het mooiste zou zijn als we de rest van Rail 21 gewoon even uit gaan voeren!Lijst van Projecten Rail-21
Arnhem. Toeslag voor het NL deel.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:14 schreef Peunage het volgende:
Ik ben van plan om binnenkort(volgende week) naar Düsseldorf te gaan met de trein. Weet iemand hoe het zet met als je een Studenten OV hebt. Geld deze in de ICE? Zo ja, vanaf welk station moet je boeken naar Dusseldorf? Emmerich dacht ik zelf.
Het antwoord:quote:Gistermiddag is er bij Blauwkapel een aanrijding met een persoon geweest. Heel vervelend voor de betrokkenen maar er rees bij mij later een vraag op nadat ik een krantenbericht had gelezen dat het 3,5 uur duurde voordat de reizigers geëvacueerd werden. Hoe kan het dat het 3,5 uur duurt voordat reizigers geëvacueerd worden en wat moet er gebeuren om het treinverkeer weer vrij te geven bij een aanrijding met een persoon?
quote:Beste Thom,
Meestal duurt een evacuatie maximaal 2 uur. Omstandigheden kunnen er echter voor zorgen dat een evacuatie langer duurt. De veiligheid van de reiziger staat bij een evacuatie altijd centraal. Gistermiddag stond de trein bij Blauwkapel bijvoorbeeld op een lastige plaats waardoor evacuatie te voet niet mogelijk was, dat was op die locatie te gevaarlijk. De evacuatie moest zodoende uitgevoerd worden per trein. Het duurde even voordat de evacuatietrein toestemming kreeg om te gaan rijden. Vervolgens konden de ongeveer 600 gestrande reizigers uit de trein worden geëvacueerd. Door deze omstandigheden kon de evacuatie helaas niet binnen de 2 uur geregeld worden.
Volgens mij gaan daar wel meteen vier sporen in komen, dit ivm de vertraging van het project. Viersporigheid op Rijswijk - Rotterdam is overigens broodnodig. Veel te veel vertraagde treinen tijdens de spits daar.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Wat ook zo jammer is, nu hebben ze die spoortunnel te Delft gebouwd, mogelijkheid tot vier sporen. Worden er eerst twee neergelegd want er moet nog besloten worden of er vier nodig zijn ...
Dat wat ik daar neer zette wist iemand van ProRail mij te vertellen toen ik daar was met de open dag..quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
Volgens mij gaan daar wel meteen vier sporen in komen, dit ivm de vertraging van het project. Viersporigheid op Rijswijk - Rotterdam is overigens broodnodig. Veel te veel vertraagde treinen tijdens de spits daar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |