Met al dat gefaal van NSR en ProFail helaas wel jaquote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:28 schreef Little_Dolls het volgende:
Echt niet gedacht dat dit zo'n stormlooptopic zou zijn...
Nadeeltje is dat ik zo nooit alle stationsafkortingen leer kennen, want die zijn toch best handig om te weten...quote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:31 schreef James1988 het volgende:
Daarnaast proberen we het hier toegankelijk en vriendelijk te houden zonder te verzanden in spoornerdpraktijken (zoals talloze nummertjes en afkortingen). Dat spreekt meer mensen aan om eens een kijkje te komen nemen
Alsjeblieftquote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:45 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Nadeeltje is dat ik zo nooit alle stationsafkortingen leer kennen, want die zijn toch best handig om te weten...
Oude discussies oprakelen kan altijdquote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:45 schreef Piles het volgende:
Heb ik nou net de Almere-Amsterdam-discussie gemist?
Ik woon en werk vlakbij de trein (A-centrum naar A-Zuid), maar met de auto een half uur in de file is vaak nog sneller door die matige dienstregeling
Aanvulling, hier vindt je ook de afkortingen van de aansluitingen, overloopwissels en bedenk het zo gek nog nietquote:
die nummertjes. Vreselijk.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:31 schreef James1988 het volgende:
Daarnaast proberen we het hier toegankelijk en vriendelijk te houden zonder te verzanden in spoornerdpraktijken (zoals talloze nummertjes en afkortingen). Dat spreekt meer mensen aan om eens een kijkje te komen nemen
En dan denken dat mensen begrijpen wat je zegt heaquote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:05 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
JA DE 12500 STOND STIL WANT ER WAS EEN KONIJN. Dus pakt de 500 het over terwijl de 850 het veel beter had kunnen doen. Want ezel. Tussen Asd en lkgjslg
Dat treintypes met de afkortingen en typenamen worden vermeld is logisch. Dat snap ik ook nog wel. Je gaat niet 'Het Stads Gewestelijk Materieel' roepen als het gewoon een SGM is.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En dan denken dat mensen begrijpen wat je zegt hea
Ik begrijp het meestal welquote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En dan denken dat mensen begrijpen wat je zegt hea
Ja, maar je hoort hier ook de betekenis te kennen van termen alsquote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Dat treintypes met de afkortingen en typenamen worden vermeld is logisch. Dat snap ik ook nog wel. Je gaat niet 'Het Stads Gewestelijk Materieel' roepen als het gewoon een SGM is.
Stil nou, de mensen denken net een beetje dat jij normaal functioneertquote:
Groene Raket voor DDAR is ook verboden op Somdaquote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar je hoort hier ook de betekenis te kennen van termen als
Railhummer
Badslipperexpres
Schommelboot
Vingerverf
Mastwijkisme
Kom daar maar eens om op Somda of Rolandrail
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Stil nou, de mensen denken net een beetje dat jij normaal functioneert
true truequote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar je hoort hier ook de betekenis te kennen van termen als
Railhummer
Badslipperexpres
Schommelboot
Vingerverf
Mastwijkisme
Kom daar maar eens om op Somda of Rolandrail
twitter:NSHispeed_info twitterde op vrijdag 11-01-2013 om 14:11:20#Fyra Brussel 9240: #Fyra naar Brussel; Amsterdam Centraal v 13:41 kan door defect materieel niet rijden. Maak gebruik van #Fyra 944 (1/2) reageer retweet
De tegentrein (9241) zal ook wel worden opgeheven.twitter:NSHispeed_info twitterde op vrijdag 11-01-2013 om 14:11:20naar Breda en stap in Breda over op vervangende bus naar Antwerpen, reis van Antwerpen met IC naar Brussel. (2/2) reageer retweet
ehm : Pimpel?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar je hoort hier ook de betekenis te kennen van termen als
Railhummer
Badslipperexpres
Schommelboot
Vingerverf
Mastwijkisme
Kom daar maar eens om op Somda of Rolandrail
Hoe zou dat dan gaan? Stel die trein was half volgeboekt. Dan heb je dus ineens 250-300 man aan je balie staan die moeten omboeken of hun geld terug willen? Wat geen van beide kan en die mensen zijn al boos dat ze niet mee kunnen?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:20 schreef James1988 het volgende:
9241 (Brussel-Zuid V 16:18) is ook afgeschaft.
Bijvoorbeeld ook ja, de lijst was ook niet compleet hequote:
Ben benieuwd wat Rikus nu aan het doen isquote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe zou dat dan gaan? Stel die trein was half volgeboekt. Dan heb je dus ineens 250-300 man aan je balie staan die moeten omboeken of hun geld terug willen? Wat geen van beide kan en die mensen zijn al boos dat ze niet mee kunnen?
Afgeschafte treinen! Die was ik nog vergeten in m'n lijstje...quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:20 schreef James1988 het volgende:
9241 (Brussel-Zuid V 16:18) is ook afgeschaft.
Reizigers gaan met een IC naar Antwerpen, stappen daar over op een bus naar Breda en stappen in Breda over op de Fyra naar Amsterdam. Of ze worden omgeboekt naar de eerstvolgende Thalys.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe zou dat dan gaan? Stel die trein was half volgeboekt. Dan heb je dus ineens 250-300 man aan je balie staan die moeten omboeken of hun geld terug willen? Wat geen van beide kan en die mensen zijn al boos dat ze niet mee kunnen?
Wat trouwens ook wel op je lijstje kan is de nasleep van afgebrande seinhuizen. In NL heb je dan 24-36 uur veel last maar daarna komt het weer op gang. Maar zelfs als er iets kleins als Herentals uit fikt heb je daar geloof ik wat? 8? maanden last van in het treinverkeer?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:25 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Afgeschafte treinen! Die was ik nog vergeten in m'n lijstje...![]()
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Reizigers gaan met een IC naar Antwerpen, stappen daar over op een bus naar Breda en stappen in Breda over op de Fyra naar Amsterdam. Of ze worden omgeboekt naar de eerstvolgende Thalys.
Of reizigers denken "fuck this shit" en stappen gewoon in die Thalys.
Skippen we het retourtje Noorderkempen toch?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]![]()
Ik vraag me af of het wel zo'n goed idee is om die miskraam in het rondje op te nemen
Geen idee...quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat trouwens ook wel op je lijstje kan is de nasleep van afgebrande seinhuizen. In NL heb je dan 24-36 uur veel last maar daarna komt het weer op gang. Maar zelfs als er iets kleins als Herentals uit fikt heb je daar geloof ik wat? 8? maanden last van in het treinverkeer?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In Utrecht was het de energievoorziening die affikte. Als er in Nederland een relaiszaal afbrandt hebben wij er ook wel wat langer last van hoor. En op een wat grotere schaal waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat trouwens ook wel op je lijstje kan is de nasleep van afgebrande seinhuizen. In NL heb je dan 24-36 uur veel last maar daarna komt het weer op gang. Maar zelfs als er iets kleins als Herentals uit fikt heb je daar geloof ik wat? 8? maanden last van in het treinverkeer?
"De trein is altijd een beetje avontuur"quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]![]()
Ik vraag me af of het wel zo'n goed idee is om die miskraam in het rondje op te nemen
"De NMBS; altijd een belevenis" zeggen ze hier.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:29 schreef James1988 het volgende:
"De trein is altijd een beetje avontuur"
Was vroeger aardig standaard hoor. Toen ie nog doorgaand was. "Hoe jaag je reizigers weg voor Dummies, volume 1. Hoofdstuk 1: knip een lijn 3 jaar lang op".quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:33 schreef ArnosL het volgende:
Huh? In eens 6 bakken DM'90 in plaats van 4 in de spits tussen zwolle en nijverdal-west. Mogen ze iedere ochtend en avondspits wel doen
quote:Geschreven door: [..] op donderdag, 10 januari 2013 @23:56
Maar hoe ver ligt een evacutatietrein nou om de hoek? Utrecht Centraal is het grootste knooppunt van Nederland met de meeste treinen, dan kan er toch wel een gemist worden om die reizigers op te pikken?
Ze zijn best bereid om veel uit te leggen daarquote:Geschreven door: ProRail op vrijdag, 11 januari 2013 @11:07
Er zijn in deze situaties inderdaad altijd evacuatietreinen beschikbaar in de omgeving. In het uiterste geval zal de vervoerder zelfs een reguliere trein opheffen om een evacuatietrein beschikbaar te hebben. Wat in deze situaties altijd de moeilijkheid is, is om de evacuatietrein veilig op de plaats van bestemming te krijgen. Hiervoor moet het de evacuatietrein bijvoorbeeld door de werkplek van de politie rijden wat niet altijd snel kan. Ook laat de politie dit niet altijd toe om haar onderzoek niet te frustreren. Er moet dus veel geregeld en georganiseerd worden om een evacuatietrein veilig ter plaatse te krijgen.
Vind ik goed van ze. Begrip begint bij goede communicatie.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:45 schreef b2py het volgende:
Nog even doorgevraagd n.a.v. deze post:
PTA / Treinentopic #497: GTW FTW!?
Ze zijn best bereid om veel uit te leggen daar
Nooit in persoon gezien, of misschien wel, voordat ik weer een interesse kreeg in het treinenwezenquote:
Heb nog wel eens foto's gezien van 6 bakken Plan X op die lijn. Blauwe Engelen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:41 schreef Q. het volgende:
[..]
Was vroeger aardig standaard hoor. Toen ie nog doorgaand was. "Hoe jaag je reizigers weg voor Dummies, volume 1. Hoofdstuk 1: knip een lijn 3 jaar lang op".
Prachtig spul, zeker voor de langere afstand, ontelbare keren Zwolle - Enschede gedaan in DM'90jes.quote:
Oeh, er rijdt een trein door het onderzoeksgebied, dat kost zeker wel EEN minuut. FRUSTRERENDquote:Ook laat de politie dit niet altijd toe om haar onderzoek niet te frustreren
Ze zitten niet al te comfortabel vind ik persoonlijk. Tenzij je voorin zit natuurlijkquote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:57 schreef Q. het volgende:
[..]
Prachtig spul, zeker voor de langere afstand, ontelbare keren Zwolle - Enschede gedaan in DM'90jes.
Bel vrouw en kinderen maar op dat je niet aanschuift bij de boerenkool.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Het sneeuwt in Groningen. Oh noes!
Ah, doet me terugdenken aan discussies over Mat '64... Die zullen nog wel een paar jaar om de zoveel tijd terugkomenquote:
5 van de 20. De 9241 gaat namelijk óók niet rijden.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:59 schreef Bitlord het volgende:
Volgens een bericht ergens zijn vandaag tot nu toe al 4 van de 20 Beneluxfyras uitgevallen..
Ja, met een trein door een sporenonderzoek heeft alleen met die minuut tijd te makenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oeh, er rijdt een trein door het onderzoeksgebied, dat kost zeker wel EEN minuut. FRUSTREREND![]()
Dus nee dan laat liever die mensen maar verrekken. De politie is je beste vriend niewaar
Ik denk dat Mat'64 over 10 jaar veel comfortabeler zat dat het nu zitquote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:00 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ah, doet me terugdenken aan discussies over Mat '64... Die zullen nog wel een paar jaar om de zoveel tijd terugkomen
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:00 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Bel vrouw en kinderen maar op dat je niet aanschuift bij de boerenkool.
je raakt precies een centimeter van elke rail. Is dat zo erg ja? En sowieso, wat moet de politie aan sporen onderzoeken bij een springer?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:01 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, met een trein door een sporenonderzoek heeft alleen met die minuut tijd te maken
Hoopgevende cijfers zei ik tochquote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
5 van de 20. De 9241 gaat namelijk óók niet rijden.
Ja, om 15:00 is al bekend dat de Benelux voor minstens 25% uitgevallen is, en er is nog 9 uur te gaan tot het einde van de dag.
Als stoptreinmaterieel vind ik het prima zitten hoor, beter dan DDAR, SLT, SGMm en Plan Vquote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:59 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ze zitten niet al te comfortabel vind ik persoonlijk.
Je zult maar eens zo iemand zien springen...quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
je raakt precies een centimeter van elke rail. Is dat zo erg ja? En sowieso, wat moet de politie aan sporen onderzoeken bij een springer?
Moord uitsluiten. Maar goed, dat kan een MCN je zo vertellen. De tijd dat mensen werden vastgebonden op de spoorrails zoals in het Wilde Westen is wel voorbij.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
je raakt precies een centimeter van elke rail. Is dat zo erg ja? En sowieso, wat moet de politie aan sporen onderzoeken bij een springer?
Dat is zeker zo ja.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:03 schreef dennistd het volgende:
[..]
Wat stoptreinmaterieel vind ik het prima zitten hoor, beter dan DDAR, SLT, SGMm en Plan V
Heb je NSR al gemaild voor een meeloopdagje?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
je raakt precies een centimeter van elke rail. Is dat zo erg ja? En sowieso, wat moet de politie aan sporen onderzoeken bij een springer?
En dan? Dan gebeurt er vast niks. Of hebben ze een testlab waar ze speciaal voor meeloopdagers at will politieke gevangenen tegen een trein gooien of zo?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:07 schreef b2py het volgende:
[..]
Heb je NSR al gemaild voor een meeloopdagje?
Je zou er naar kunnen vragenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En dan? Dan gebeurt er vast niks. Of hebben ze een testlab waar ze speciaal voor meeloopdagers at will politieke gevangenen tegen een trein gooien of zo?
editten aubquote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
5 van de 20. De 9241 gaat namelijk óók niet rijden.
Ja, om 15:00 is al bekend dat de Benelux voor minstens 25% uitgevallen is, en er is nog 9 uur te gaan tot het einde van de dag.
In Etterbeek was het in ieder geval een kleine 7 maanden, van halverwege maart tot begin oktober.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat trouwens ook wel op je lijstje kan is de nasleep van afgebrande seinhuizen. In NL heb je dan 24-36 uur veel last maar daarna komt het weer op gang. Maar zelfs als er iets kleins als Herentals uit fikt heb je daar geloof ik wat? 8? maanden last van in het treinverkeer?
Ik zit net weer dat hele verhaal te kopiëren naar hier..quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:25 schreef KnightSolaire het volgende:
Spoortunnel bij Nijverdal, video uit ProRail-blog.
Jezus. Neem dan net zo lief geen geluid opquote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:25 schreef KnightSolaire het volgende:
Spoortunnel bij Nijverdal, video uit ProRail-blog.
Klinkt voor mij erg kort, maar zal wel achterhoeks zijnquote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:29 schreef dennistd het volgende:
Zal toch minstens 157 meter zijn, aangezien de rest van de lijn ook geschikt is voor 3x DM'90. En dat gaat ook weer hard nodig zijn vanaf april denk ik.
Ik vond het ook wel goed zitten, toen er vorig jaar voor het eerst meer reisde. Ben ook wel blij dat ik er nog een keer in gezeten heb, want over een tijdje zal het ook wel over zijn voor DM '90. SGMm vind ik echt een ramp om in te zitten.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:03 schreef dennistd het volgende:
[..]
Als stoptreinmaterieel vind ik het prima zitten hoor, beter dan DDAR, SLT, SGMm en Plan V
Is dit nieuws?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:42 schreef James1988 het volgende:
NOS: Stoptrein naar Antwerpen overvol door Fyra
Wel lekker 2x 4 bakken in de ochtendspits. Meer dan de Benelux ooit gehad heeft.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:42 schreef James1988 het volgende:
NOS: Stoptrein naar Antwerpen overvol door Fyra
Tijdens de Olympische Spelen hebben er Beneluxtreinen gereden met 10 bakken.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:50 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wel lekker 2x 4 bakken in de ochtendspits. Meer dan de Benelux ooit gehad heeft.
Ze kunnen beter een halfuurdienst invoeren. Voeg je bij dubbele capaciteit nog wat flexibiliteit toe ookquote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:50 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wel lekker 2x 4 bakken in de ochtendspits. Meer dan de Benelux ooit gehad heeft.
Enschede-Nijverdal is Twente, Raalte-Zwolle is Salland dus wat de Achterhoek hiermee te maken heeft?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Klinkt voor mij erg kort, maar zal wel achterhoeks zijn
Dat hebben heel veel plan V'squote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:54 schreef KnightSolaire het volgende:
Zat even de Wikipedia-pagina over Mat '64 te bekijken en kan me herinneren dat ik één keer in m'n leven een Plan T ben tegengekomen. Toen dacht ik dat het een gemoderniseerde variant van de Plan V was vanwege de coach-opstelling van de stoelen.
En een andere keer kwam ik een Plan V tegen die van binnen helemaal was beplakt met stickers op de muren e.d. (soort kunst in de trein, zag er best goed uit voor zover ik me herinner). Die ben ik ook nooit meer tegengekomen. Iemand enig idee welke trein dat is/was?
Twente dan, een pot natquote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:56 schreef dennistd het volgende:
[..]
Enschede-Nijverdal is Twente, Raalte-Zwolle is Salland dus wat de Achterhoek hiermee te maken heeft?
Overigens zijn de perrons aan de stoptreinstation allemaal geschikt voor max 3 stellen:
Enschede Drienerlo: 200m
Borne: 172m
Almelo De Riet: 178-191m
Wierden: 171m
Nijverdal (oud): 170m
Raalte: 170m
Heino: 175m
En ook ri. Apeldoorn is het niet langer:
Rijssen: 270m
Holten: 165-180m
Deventer Colmschate: 169m
Twello: 178m
Apeldoorn Osseveld: 176m
Hengelo Oost is zelfs maar 110m
Nou, volgens mij niet zoals in dié trein hoorquote:
Dat is dus 4quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:56 schreef dennistd het volgende:
[..]
Enschede-Nijverdal is Twente, Raalte-Zwolle is Salland dus wat de Achterhoek hiermee te maken heeft?
Overigens zijn de perrons aan de stoptreinstation allemaal geschikt voor max 3 stellen:
Enschede Drienerlo: 200m
Ja volgens mij wel, dat is 12 bakken IRM/ICM/NIDquote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:59 schreef dennistd het volgende:
340m is tegenwoordig de norm voor een intercitystation toch?
En als ik de perronlengtes zo bekijk van nieuwe NS-station is de lengte voor stoptreinstation 270m
Vier stellen kun je dan net weer niet kwijt officieel: treinstellen zijn meestal 26 meter per bak, waardoor je 8 meter tekort komt.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is dus 4Zal wel voor speciale supporterstreinen gedaan zijn. Of voor bijv extra stops met ICM3+4 bij het stadion.
Maar alle deuren kunnen aan het perron komenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:08 schreef dennistd het volgende:
[..]
Vier stellen kun je dan net weer niet kwijt officieel: treinstellen zijn meestal 26 meter per bak, waardoor je 8 meter tekort komt.
Ook van de cabine van de machinist?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar alle deuren kunnen aan het perron komen
Wordt het treinstel compleet afgesloten en soms laten ze het wel eens toe.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:16 schreef KnightSolaire het volgende:
Toen ik de eerste keer in België treinde, viel het me op dat ze daar gewoon treinen inzetten die langer zijn dan de perronlengte. Ze sluiten gewoon de achterste deuren af. Hier zijn we iets strikter qua veiligheidsnormen geloof ik.
Nouja, als je echt niet anders kan. Lijkt me niet super onveilig ofzo.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:16 schreef KnightSolaire het volgende:
Toen ik de eerste keer in België treinde, viel het me op dat ze daar gewoon treinen inzetten die langer zijn dan de perronlengte. Ze sluiten gewoon de achterste deuren af. Hier zijn we iets strikter qua veiligheidsnormen geloof ik.
Die hoeft niet uit te stappenquote:
Klopt ja, op Mons - Quévy gebeurt dat. Roepen ze om in welke stellen je moet gaan zitten voor Frameries en Genly. Lang leve de doorloopkopquote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:16 schreef KnightSolaire het volgende:
Toen ik de eerste keer in België treinde, viel het me op dat ze daar gewoon treinen inzetten die langer zijn dan de perronlengte. Ze sluiten gewoon de achterste deuren af. Hier zijn we iets strikter qua veiligheidsnormen geloof ik.
Als ze echt afgesloten zijn is het op zich geen probleem. Maar ik kan me voorstellen dat dat in de praktijk eens misgaat; beter is natuurlijk als de perronlengte gewoon goed is.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:18 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Nouja, als je echt niet anders kan. Lijkt me niet super onveilig ofzo.
En als hij er wel uit moet, noodgeval? Moet de arme man/vrouw maar in de ballast lazeren?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die hoeft niet uit te stappen![]()
Besides die heeft een raampie wat open ken.
Hoe denk je dat dat werkt als de mcn een trein uit de tuin moet halen? Daar staat ook geen perron hoorquote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:20 schreef b2py het volgende:
[..]
En als hij er wel uit moet, noodgeval? Moet de arme man/vrouw maar in de ballast lazeren?
Oprolbare houten laddertje aan de standaarduitrusting toevoegen? Of zo'n opblaasglijbaan zoals uit het vliegtuig.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:20 schreef b2py het volgende:
[..]
En als hij er wel uit moet, noodgeval? Moet de arme man/vrouw maar in de ballast lazeren?
Als het zo'n enorm noodgeval is dan kijktie maar even uit. Hij weet dat daar ballast ligt. En anders is er vast ook nog wel een trapje aan boord.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:20 schreef b2py het volgende:
[..]
En als hij er wel uit moet, noodgeval? Moet de arme man/vrouw maar in de ballast lazeren?
Wel looppaden, die mensen lopen ook niet in de ballast. Teveel kans op verzwikte enkels.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:21 schreef V2 het volgende:
[..]
Hoe denk je dat dat werkt als de mcn een trein uit de tuin moet halen? Daar staat ook geen perron hoor
Mat 54 had gewoon een dikke ladder op de neus zitten. Lijkt me dat er in elke trein "voor nood"quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:22 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Oprolbare houten laddertje aan de standaarduitrusting toevoegen?
Nee ik ook niet. Maar volgens de veiligheidsjihad van o.a. b2py moet ELK risico uitgesloten worden. Dus ook het risico "Wat nou als de machinist te lomp is om te kakken EN hij moet een zwartrijder aanspreken in een rolstoel EN zijn on-board houten trapje is over de revisietermijn?"quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:32 schreef lyolyrc het volgende:
Ze hebben toch allemaal een klein trapje en beugels bij de cabinedeur zitten?Zie het probleem niet zo.
Ik ben geen veiligheidsjihadistquote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee ik ook niet. Maar volgens de veiligheidsjihad van o.a. b2py moet ELK risico uitgesloten worden. Dus ook het risico "Wat nou als de machinist te lomp is om te kakken EN hij moet een zwartrijder aanspreken in een rolstoel EN zijn on-board houten trapje is over de revisietermijn?"
Tsja, nogal wiedes dat je dan liever met een kwart minder capaciteit rijdt. HET ZAL JE MAAR GEBEUREN HEA!
Ik ben een voorstander van aandacht voor veiligheid, maar ik heb al verschillende keren gemerkt dat het in Nederland nogal doorslaat. Niet alleen op het spoor. Op mijn stageplaats liep er ook zo'n fanatiekeling rond: "ik zag dat je de leuning van de trap niet vasthield toen je naar boven liep. Beter doe je dat wel, want als je van de trap valt, kun je zomaar een maand thuis zitten met een gebroken been."quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee ik ook niet. Maar volgens de veiligheidsjihad van o.a. b2py moet ELK risico uitgesloten worden. Dus ook het risico "Wat nou als de machinist te lomp is om te kakken EN hij moet een zwartrijder aanspreken in een rolstoel EN zijn on-board houten trapje is over de revisietermijn?"
Tsja, nogal wiedes dat je dan liever met een kwart minder capaciteit rijdt. HET ZAL JE MAAR GEBEUREN HEA!
Ze hebben alles op het lijntje Essen - Antwerpen de laatste jaren flink vernieuwd. Maar stond er een paar jaar terug wel van te kijken bij Gent St. Pieters, één van de grootste stations en dan mag men letterlijk de treinen in klimmen..quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:23 schreef KnightSolaire het volgende:
Er vielen me overigens wel meer dingen op toen ik voor het eerst in België treinde. Ik wil er toch één noemen: ook de perronHOOGTE wil nogal eens verschillen. Je moet dan echt de trein inklimmen.
Ik ben nog geen cabines tegengekomen waarbij het raampje open kanquote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die hoeft niet uit te stappen![]()
Besides die heeft een raampie wat open ken.
Dan ben ik benieuwd waar je stage loopt. Waar ik nu stage loop is dat ook, als de directeur je ziet terwijl je de leuning niet vasthoudt krijg je de wind van voren. Kwam overigens omdat er een paar keer achter elkaar mensen te veel de trap af tilden, vielen en een paar weken thuis zaten.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:41 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik ben een voorstander van aandacht voor veiligheid, maar ik heb al verschillende keren gemerkt dat het in Nederland nogal doorslaat. Niet alleen op het spoor. Op mijn stageplaats liep er ook zo'n fanatiekeling rond: "ik zag dat je de leuning van de trap niet vasthield toen je naar boven liep. Beter doe je dat wel, want als je van de trap valt, kun je zomaar een maand thuis zitten met een gebroken been."![]()
![]()
Tussen Leuven en Luik liggen er maar 2 stations met hoge perrons, Ans en Landen...quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:49 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ze hebben alles op het lijntje Essen - Antwerpen de laatste jaren flink vernieuwd. Maar stond er een paar jaar terug wel van te kijken bij Gent St. Pieters, één van de grootste stations en dan mag men letterlijk de treinen in klimmen..
Op opstelterreinen moet er ook uitgestapt worden het ballast in, dus dat is geen argument.quote:
Toch is het zo, staat in de voorschriften van ProRail en ILenT. Cabine van de machinist dient ook binnen het perron te vallen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
Op opstelterreinen moet er ook uitgestapt worden het ballast in, dus dat is geen argument.
Dan zet je er een viertal steigerpalen neer met een oude pallet er op en noem je dat perron 1c. klaar.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Toch is het zo, staat in de voorschriften van ProRail en ILenT. Cabine van de machinist dient ook binnen het perron te vallen.
Je kan het alleen wel vol vuur en vlam verdedigen. Ik ben het wel maar ik ben het niet. Wat is het nou?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik ben geen veiligheidsjihadist, ik zeg alleen wat ILenT voorschrijft
Ik vind dat dus echt onzin.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Toch is het zo, staat in de voorschriften van ProRail en ILenT. Cabine van de machinist dient ook binnen het perron te vallen.
Was het niet de Mendini Koploper?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:58 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Nou, volgens mij niet zoals in dié trein hoor. Het was niet een klein vierkantje/rechthoekje kunst zoals gangbaar maar de gehele muur was bestickerd.
Een wat?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:17 schreef Little_Dolls het volgende:
Als er treinstaking is is het waarschijnlijk "feest" in dit topic?
Ik ben een toevallige bezoeker, absoluut geen treinexpert. Maar in Nederland wordt niet zo vaak gestaaktquote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:19 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Bestaat dat woord niet volgens de treinexpert?
Oh. Ja, helaas BE wel...quote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:20 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik ben een toevallige bezoeker, absoluut geen treinexpert. Maar in Nederland wordt niet zo vaak gestaakt
Ik verdedig het niet, probeer alleen de reden uit te leggen waarom het wel gebeurt. Ik vind dat we soms ook te ver gaan, maar waarom een machinist in het ballast moet springen omdat het perron te kort is vind ik iets te ver gaan..quote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:09 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Je kan het alleen wel vol vuur en vlam verdedigen. Ik ben het wel maar ik ben het niet. Wat is het nou?
Moah, België wordt niet heel uitgebreid besprokenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:17 schreef Little_Dolls het volgende:
Als er treinstaking is is het waarschijnlijk "feest" in dit topic?
Ik wil jullie alleszins niet lastig vallen met de treinmiserie in België.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Moah, België wordt niet heel uitgebreid besproken
Misschien kan je er verandering in brengen
Brengt wel wat variatie. Wij moeten het doen met Amsterdam C dat plat ligt door een defecte back-up en 1,5 dag zonder Utrecht C vanwege een brand waar ook de back-up stond. Wellicht heb jij wat nieuwsquote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:45 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ik wil jullie alleszins niet lastig vallen met de treinmiserie in België.
Voorlopig niet, en laat ons het éven zo houden a.u.b.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:46 schreef b2py het volgende:
[..]
Brengt wel wat variatie. Wij moeten het doen met Amsterdam C dat plat ligt door een defecte back-up en 1,5 dag zonder Utrecht C vanwege een brand waar ook de back-up stond. Wellicht heb jij wat nieuws
Nouja, het is beter als wij als machinist in het ballast moeten springen dan dat een reiziger dat moet doen natuurlijk. Wij weten waar we wel en niet moeten lopen en hebben veiligheidsschoenen (voor het balanceren op die steentjes) en als het goed is een veiligheidshesje.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik verdedig het niet, probeer alleen de reden uit te leggen waarom het wel gebeurt. Ik vind dat we soms ook te ver gaan, maar waarom een machinist in het ballast moet springen omdat het perron te kort is vind ik iets te ver gaan..
9260 (18:41 uit Amsterdam) is zojuist opgeheven ivm defect. 9261 (21:18 uit Brussel) ook opgeheven. Tussen Breda en Antwerpen rijden vervangende bussen.quote:11-01-13 17:42
Naar verwachting rijdt Fyra naar Bruss. vanaf 18 uur weer normaal.De problemen van vandaag hebben geen invloed op de treindienst van morgen.
Als je het bivak niet haalt moet je in de woestijn slapen he. Als je morgen maar op tijd aan de start bentquote:Op vrijdag 11 januari 2013 19:32 schreef James1988 het volgende:
@NSHispeed om 17:42
[..]
9260 (18:41 uit Amsterdam) is zojuist opgeheven ivm defect. 9261 (21:18 uit Brussel) ook opgeheven. Tussen Breda en Antwerpen rijden vervangende bussen.
9261 is de laatste Brussel-Amsterdam van de dag. Ik vraag me af hoe laat reizigers in Amsterdam gaan zijn, de laatste Fyra uit Breda vertrekt om 22:28...
En als je niet snel genoeg de 500, 1500 en 5000 aflegt mag je de laatste afstand niet eens meedoen!quote:Op vrijdag 11 januari 2013 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als je het bivak niet haalt moet je in de woestijn slapen he. Als je morgen maar op tijd aan de start bent
Ik heb laatst meegemaakt dat een trein ZO volzat dat ik er gewoon niet uitkwamquote:Op vrijdag 11 januari 2013 19:32 schreef Little_Dolls het volgende:
Ooit eens meegemaakt dat we pas tegen twaalven 's avonds thuis waren omdat een trein in Antwerpen maar niet aankwam, en toen hij uiteindelijk aankwam stond er natuurlijk al een hele pak volk.
Alsof het nog niet erg genoeg was moesten we er gewoon terug uit![]()
om op nóg een andere trein te stappen die dan toch uiteindelijk vertrokken is... Man man man... en dan die conducteur precies met opzet nog wat vrolijk zitten praten door z'n microfoontje.
Niks mis met vrolijke kaartjesknippers natuurlijk, maar NIET als iedereen z'n humeur al om zeep geholpen is omdat die sukkels de trein te laat hebben laten komen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 19:50 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ik heb laatst meegemaakt dat een trein ZO volzat dat ik er gewoon niet uitkwamwas tijdens de spits en de trein stond al propvol, toen we bij het station waar ik uit moest aankwamen stond er een hele horde te wachten. Ze hadden gelijk de deur bezet omdat ze er allemaal perse gelijk inwilden, was echt vechten om een plaatsje in de ton. Uitstappende reizigers zoals ik hadden mooi het nakijken, want je werd gewoon letterlijk teruggeduwd
Maar zo'n conducteur die dan wat vrolijks omroept, daar kan ik dan wel weer om lachen
Ka nhet niet zo goed zien, wel of geen waslijn?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 20:04 schreef bork het volgende:
Het moet eigenlijk makkelijk maar mij lukt het niet, iemand?
-> MEN / [NL] Street View Quiz [#25] Hoe goed ken jij Nederland?
enkelspoor diesel. Maar daar zijn er nogal wat stations van. Achterhoek is het sowieso niet.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 20:04 schreef bork het volgende:
Het moet eigenlijk makkelijk maar mij lukt het niet, iemand?
-> MEN / [NL] Street View Quiz [#25] Hoe goed ken jij Nederland?
5000quote:Op vrijdag 11 januari 2013 19:49 schreef b2py het volgende:
[..]
En als je niet snel genoeg de 500, 1500 en 5000 aflegt mag je de laatste afstand niet eens meedoen!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |