Die hoeft niet uit te stappenquote:
Klopt ja, op Mons - Quévy gebeurt dat. Roepen ze om in welke stellen je moet gaan zitten voor Frameries en Genly. Lang leve de doorloopkopquote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:16 schreef KnightSolaire het volgende:
Toen ik de eerste keer in België treinde, viel het me op dat ze daar gewoon treinen inzetten die langer zijn dan de perronlengte. Ze sluiten gewoon de achterste deuren af. Hier zijn we iets strikter qua veiligheidsnormen geloof ik.
Als ze echt afgesloten zijn is het op zich geen probleem. Maar ik kan me voorstellen dat dat in de praktijk eens misgaat; beter is natuurlijk als de perronlengte gewoon goed is.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:18 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Nouja, als je echt niet anders kan. Lijkt me niet super onveilig ofzo.
En als hij er wel uit moet, noodgeval? Moet de arme man/vrouw maar in de ballast lazeren?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die hoeft niet uit te stappen![]()
Besides die heeft een raampie wat open ken.
Hoe denk je dat dat werkt als de mcn een trein uit de tuin moet halen? Daar staat ook geen perron hoorquote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:20 schreef b2py het volgende:
[..]
En als hij er wel uit moet, noodgeval? Moet de arme man/vrouw maar in de ballast lazeren?
Oprolbare houten laddertje aan de standaarduitrusting toevoegen? Of zo'n opblaasglijbaan zoals uit het vliegtuig.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:20 schreef b2py het volgende:
[..]
En als hij er wel uit moet, noodgeval? Moet de arme man/vrouw maar in de ballast lazeren?
Als het zo'n enorm noodgeval is dan kijktie maar even uit. Hij weet dat daar ballast ligt. En anders is er vast ook nog wel een trapje aan boord.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:20 schreef b2py het volgende:
[..]
Wel looppaden, die mensen lopen ook niet in de ballast. Teveel kans op verzwikte enkels.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:21 schreef V2 het volgende:
[..]
Hoe denk je dat dat werkt als de mcn een trein uit de tuin moet halen? Daar staat ook geen perron hoor
Mat 54 had gewoon een dikke ladder op de neus zitten. Lijkt me dat er in elke trein "voor nood"quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:22 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Oprolbare houten laddertje aan de standaarduitrusting toevoegen?
Nee ik ook niet. Maar volgens de veiligheidsjihad van o.a. b2py moet ELK risico uitgesloten worden. Dus ook het risico "Wat nou als de machinist te lomp is om te kakken EN hij moet een zwartrijder aanspreken in een rolstoel EN zijn on-board houten trapje is over de revisietermijn?"quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:32 schreef lyolyrc het volgende:
Ze hebben toch allemaal een klein trapje en beugels bij de cabinedeur zitten?Zie het probleem niet zo.
Ik ben geen veiligheidsjihadistquote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee ik ook niet. Maar volgens de veiligheidsjihad van o.a. b2py moet ELK risico uitgesloten worden. Dus ook het risico "Wat nou als de machinist te lomp is om te kakken EN hij moet een zwartrijder aanspreken in een rolstoel EN zijn on-board houten trapje is over de revisietermijn?"
Tsja, nogal wiedes dat je dan liever met een kwart minder capaciteit rijdt. HET ZAL JE MAAR GEBEUREN HEA!
Ik ben een voorstander van aandacht voor veiligheid, maar ik heb al verschillende keren gemerkt dat het in Nederland nogal doorslaat. Niet alleen op het spoor. Op mijn stageplaats liep er ook zo'n fanatiekeling rond: "ik zag dat je de leuning van de trap niet vasthield toen je naar boven liep. Beter doe je dat wel, want als je van de trap valt, kun je zomaar een maand thuis zitten met een gebroken been."quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee ik ook niet. Maar volgens de veiligheidsjihad van o.a. b2py moet ELK risico uitgesloten worden. Dus ook het risico "Wat nou als de machinist te lomp is om te kakken EN hij moet een zwartrijder aanspreken in een rolstoel EN zijn on-board houten trapje is over de revisietermijn?"
Tsja, nogal wiedes dat je dan liever met een kwart minder capaciteit rijdt. HET ZAL JE MAAR GEBEUREN HEA!
Ze hebben alles op het lijntje Essen - Antwerpen de laatste jaren flink vernieuwd. Maar stond er een paar jaar terug wel van te kijken bij Gent St. Pieters, één van de grootste stations en dan mag men letterlijk de treinen in klimmen..quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:23 schreef KnightSolaire het volgende:
Er vielen me overigens wel meer dingen op toen ik voor het eerst in België treinde. Ik wil er toch één noemen: ook de perronHOOGTE wil nogal eens verschillen. Je moet dan echt de trein inklimmen.
Ik ben nog geen cabines tegengekomen waarbij het raampje open kanquote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die hoeft niet uit te stappen![]()
Besides die heeft een raampie wat open ken.
Dan ben ik benieuwd waar je stage loopt. Waar ik nu stage loop is dat ook, als de directeur je ziet terwijl je de leuning niet vasthoudt krijg je de wind van voren. Kwam overigens omdat er een paar keer achter elkaar mensen te veel de trap af tilden, vielen en een paar weken thuis zaten.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:41 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik ben een voorstander van aandacht voor veiligheid, maar ik heb al verschillende keren gemerkt dat het in Nederland nogal doorslaat. Niet alleen op het spoor. Op mijn stageplaats liep er ook zo'n fanatiekeling rond: "ik zag dat je de leuning van de trap niet vasthield toen je naar boven liep. Beter doe je dat wel, want als je van de trap valt, kun je zomaar een maand thuis zitten met een gebroken been."![]()
![]()
Tussen Leuven en Luik liggen er maar 2 stations met hoge perrons, Ans en Landen...quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:49 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ze hebben alles op het lijntje Essen - Antwerpen de laatste jaren flink vernieuwd. Maar stond er een paar jaar terug wel van te kijken bij Gent St. Pieters, één van de grootste stations en dan mag men letterlijk de treinen in klimmen..
Op opstelterreinen moet er ook uitgestapt worden het ballast in, dus dat is geen argument.quote:
Toch is het zo, staat in de voorschriften van ProRail en ILenT. Cabine van de machinist dient ook binnen het perron te vallen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
Op opstelterreinen moet er ook uitgestapt worden het ballast in, dus dat is geen argument.
Dan zet je er een viertal steigerpalen neer met een oude pallet er op en noem je dat perron 1c. klaar.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Toch is het zo, staat in de voorschriften van ProRail en ILenT. Cabine van de machinist dient ook binnen het perron te vallen.
Je kan het alleen wel vol vuur en vlam verdedigen. Ik ben het wel maar ik ben het niet. Wat is het nou?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik ben geen veiligheidsjihadist, ik zeg alleen wat ILenT voorschrijft
Ik vind dat dus echt onzin.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Toch is het zo, staat in de voorschriften van ProRail en ILenT. Cabine van de machinist dient ook binnen het perron te vallen.
Was het niet de Mendini Koploper?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:58 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Nou, volgens mij niet zoals in dié trein hoor. Het was niet een klein vierkantje/rechthoekje kunst zoals gangbaar maar de gehele muur was bestickerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |