niet nodigquote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:42 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Als je een ingezonden stuk op voorbeterov.nl wilt plaatsen, dan kan dat.
Werkt ERTMS ook zo?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 17:07 schreef Monopoly het volgende:
Een dagje vrij en klussen in huis.
Tenminste, een afvoer repareren. Onder het genot van een biertje en het nodige getier omdat het niet werkt.
Ik heb vorige week op level 1 wel een hele vreemde storing mee gemaakt. Zo'n zwevende. Dan kan je ook wel even tekeer gaan.quote:
Ik bel gewoon de RRS/woningbouw danquote:Op zaterdag 12 januari 2013 17:07 schreef Monopoly het volgende:
Tenminste, een afvoer repareren. Onder het genot van een biertje en het nodige getier omdat het niet werkt.
Ik had ze ook gebeld. Ik had ze al aan de lijn nav een oproep op loodgieter.nl voor een vrijblijvende offerte.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 17:17 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik bel gewoon de RRS/woningbouw dan
Ik heb een serviceabonnement en mijn woningbouw betaalt dus..quote:Op zaterdag 12 januari 2013 17:20 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik had ze ook gebeld. Ik had ze al aan de lijn nav een oproep op loodgieter.nl voor een vrijblijvende offerte.
Doordeweeks: 87,50 excl BTW voor het 1e half uur. Per kwartier komt er dan 16,50 bij
Weekends: 117,50 excl BTW voor het 1e half uur. Per kwartier komt er dan 24,75 bij.
Oh ja, BTW is 21%
Echt genieten zo te zien.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 17:07 schreef Monopoly het volgende:
Doe een voorstel?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:42 schreef greavy het volgende:
is er geen alternatief voor de IR Antwerpen-Luik? Vind dat zelf een langdurig traject...
Zegt de man die om 04:30 in de trein springt en het liefst niet voor 02:00 thuis isquote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:42 schreef greavy het volgende:
Vind dat zelf een langdurig traject...
Noorderkempen-Antwerpen-Mechelen-Leuven en dan naar Luik over de HSL met I11 (eupen-Oostende vv)?quote:
neuh, dat was vroegah.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zegt de man die om 04:30 in de trein springt en het liefst niet voor 02:00 thuis is![]()
Klacht afgewezen.
10:41 uit Amsterdam met V250 naar Antwerpen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:53 schreef Zug-Chef het volgende:
De 26e he, hoelaat beginnen jullie waar?
Tsja, wij van WC-eend......quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:17 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dan nog, 175 man per trein.
110.000 reizigers is 90% van het aantal reizigers met de Beneluxtrein. Oftewel die laatste vervoerde 122.000 reizigers per maand, 31 dagen lang, 32 ritten per dag, gemiddeld 123 man per trein.
Er zit geen enkele, maar dan ook werkelijk waar niet eens een beetje, kern van waarheid in de claim dat een gemiddelde Fyra trein meer reizigers bevat dan dat de Benelux had. Die laatste had 7 bakken ICRm vol zitten voor het grootste deel van de dag.
james ging de Fyra regelen. In B eigen tickets. Een GoPass (<26 jaar) of RailPass (=>26jaar) is het goedkoopst. Desnoods met meerderen op 1 pas samen (dat mag).quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:15 schreef Zug-Chef het volgende:
Ok, dat is wel te halen vanuit Leeuwarden. Hoe zit met het de buitenlandse kaartjes? Groepsticket of eigen verantwoordelijkheid?
James komt nog met overzicht voor buitenlandse kaartjes.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:15 schreef Zug-Chef het volgende:
Ok, dat is wel te halen vanuit Leeuwarden. Hoe zit met het de buitenlandse kaartjes? Groepsticket of eigen verantwoordelijkheid?
Waarom zou de overheid zoiets eisenquote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:34 schreef MTL het volgende:
Die reserveringsplicht was een eis van de overheid, hč
Heeft met zitplaatsgarantie te maken, er mogen geen mensen staan volgens mij. Gevolg is reservering zodat je zelf kan bepalen hoeveel kaartjes er verkocht kunnen/mogen wordenquote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:36 schreef Piles het volgende:
[..]
Waarom zou de overheid zoiets eisen
Ik kan daar even geen argument voor bedenken.
Ah, natuurlijkquote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:38 schreef b2py het volgende:
[..]
Heeft met zitplaatsgarantie te maken, er mogen geen mensen staan volgens mij. Gevolg is reservering zodat je zelf kan bepalen hoeveel kaartjes er verkocht kunnen/mogen worden
Dat is op zich ook wel een leuke rit, maar Lijn 2 is best wel saai omdat aan beide kanten een berg zand is gedumpt als geluidswal. De rit over Glons heeft een leuker uitzicht, vind ik.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:56 schreef greavy het volgende:
[..]
Noorderkempen-Antwerpen-Mechelen-Leuven en dan naar Luik over de HSL met I11 (eupen-Oostende vv)?
Kaartjes zijn eigen verantwoordelijkheid. De Fyra regel ik voor iedereen omdat we anders niet bij elkaar komen te zitten (ivm de reserveringsplicht)quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:15 schreef Zug-Chef het volgende:
Vooraf (overmaken) of op de dag zelf (contant).quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:27 schreef greavy het volgende:
[..]
james ging de Fyra regelen. In B eigen tickets. Een GoPass (<26 jaar) of RailPass (=>26jaar) is het goedkoopst. Desnoods met meerderen op 1 pas samen (dat mag).
James wilde vooraf de centen of op de dag van de rit? Ook ff handig voor mij.
Comfort-eisen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:36 schreef Piles het volgende:
[..]
Waarom zou de overheid zoiets eisen
Ik kan daar even geen argument voor bedenken.
Onze gezelligheid kent geen tijd, je kijkt helemaal niet naar buiten manquote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:42 schreef greavy het volgende:
is er geen alternatief voor de IR Antwerpen-Luik? Vind dat zelf een langdurig traject...
Zo snel mogelijk, in de loop van volgende week wil ik die Fyra-tickets gaan regelen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:39 schreef Zug-Chef het volgende:
Thx James, laat nog wel weten of ik mee ga. (Voor wanneer wil je dat weten?)
Ja, oké, maar de HSL is ook niet verkeerd. Zonder toeslag in een IC met 200 racenquote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is op zich ook wel een leuke rit, maar Lijn 2 is best wel saai omdat aan beide kanten een berg zand is gedumpt als geluidswal. De rit over Glons heeft een leuker uitzicht, vind ik.
metalen plaatjes die ze boven de in- en uitgangen hangen om te tellen hoeveel passagiers er in de trein zitten. Arriva heeft ze ook al enige tijd in gebruik.quote:
3kV is jouw natte droom ?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 22:12 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Er is in het profiel van de tunnel ruimte voor 25 kV bovenleiding. Dan komt het met 1,5 of 3 kV zeker goed.
ik denk dat het er nog wel van kan gaan komen ja. Niet nu, maar dan praat je over 2030 ongeveer, of eerder als de wil ervoor isquote:Op zaterdag 12 januari 2013 22:16 schreef Mr_Klaasje het volgende:
3 kV is heel geschikt voor Nederland. Goedkoop ombouwen, wel meer vermogen op de draad maar niet de problemen van 25 kV.
Dan zou je vrijwel overwegloos moeten gaan rijden. 160 km/h zie ik er nog wel van komen 200 niet, omdat de afstanden tussen de stations relatief gering zijnquote:Op zaterdag 12 januari 2013 22:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het hangt ook van de duurzaamheidsagenda af en van de vraag of we structureel 160 of 200 km/h gaan rijden denk ik.
en exit houten ladderwagensquote:Op zaterdag 12 januari 2013 22:16 schreef Mr_Klaasje het volgende:
3 kV is heel geschikt voor Nederland. Goedkoop ombouwen, wel meer vermogen op de draad maar niet de problemen van 25 kV.
Mag dat nog wel van de veiligheidsjihad dan?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |