abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 januari 2013 @ 19:40:28 #76
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121479482
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 18:56 schreef greavy het volgende:

[..]

Noorderkempen-Antwerpen-Mechelen-Leuven en dan naar Luik over de HSL met I11 (eupen-Oostende vv)?
Dat is op zich ook wel een leuke rit, maar Lijn 2 is best wel saai omdat aan beide kanten een berg zand is gedumpt als geluidswal. De rit over Glons heeft een leuker uitzicht, vind ik. :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 19:15 schreef Zug-Chef het volgende:
Ok, dat is wel te halen vanuit Leeuwarden. Hoe zit met het de buitenlandse kaartjes? Groepsticket of eigen verantwoordelijkheid?
Kaartjes zijn eigen verantwoordelijkheid. De Fyra regel ik voor iedereen omdat we anders niet bij elkaar komen te zitten (ivm de reserveringsplicht)

quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 19:27 schreef greavy het volgende:

[..]

james ging de Fyra regelen. In B eigen tickets. Een GoPass (<26 jaar) of RailPass (=>26jaar) is het goedkoopst. Desnoods met meerderen op 1 pas samen (dat mag).
James wilde vooraf de centen of op de dag van de rit? Ook ff handig voor mij.
Vooraf (overmaken) of op de dag zelf (contant).

Alle relevante info hier en hier, voorgesteld traject hier aanmelden via hier (gegevens voor de Fyra per PM sturen).

Ik ga nog een grote overzichtspost maken met alle info.
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 19:36 schreef Piles het volgende:

[..]

Waarom zou de overheid zoiets eisen :?
Ik kan daar even geen argument voor bedenken.
Comfort-eisen.

De overheid eist zelfs een zitplaatsreservering voor 1e klas in binnenlands verkeer.
pi_121479560
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 18:42 schreef greavy het volgende:
is er geen alternatief voor de IR Antwerpen-Luik? Vind dat zelf een langdurig traject...

Onze gezelligheid kent geen tijd, je kijkt helemaal niet naar buiten man :P
pi_121481913
Thx James, laat nog wel weten of ik mee ga. (Voor wanneer wil je dat weten?)

Weekend Berlijn, deel 4:


Nadat op zaterdag de noordelijke kant van de RE 4 bezocht is, werd op zondag 6 januari 2013 de lijn aan de zuidkant van Berlin Hbf bezocht. Op het puntje van het perron van Berlin Lichterfelde Ost kunnen zuidwaartse treinen prima gefotografeerd worden zonder storende objecten. De van TXL gehuurde 182 512 is als RE 37313 onderweg van Rathenow naar Ludwigsfelde en zal weldra een tussenstop maken op Lichterfelde Ost. Achterop duwt de van eveneens van TXL gehuurde 182 529 mee. Door een storing aan het materieel had de trein zo'n 30 minuten vertraging. Onwaarschijnlijk de oorzaak van de vertraging, maar opvallend was wel dat het linker frontsein gedoofd is. Het was overigens de enige vertraging van de ODEG-treinen gedurende het hele weekend. Ondanks het Ersatzverkehr werd er toch strak op tijd gereden.


Tussen Berlin Wedding en Berlin Südkreuz ligt sinds de opening van het nieuwe Berliner Hauptbahnhof een spoortunnel, die beter bekend staat als de Nord-Süd-Fernbahn. Deze ruim 9 kilometer lange spoortunnel kent naast het Hauptbahnhof nog een station, namelijk die van het Regionalbahnhof Potsdamer Platz. Diverse ICE's en IC's knallen met volle vaart door dit station, maar 3-4x per uur per richting stoppen hier de treinen van de RE3, RE4 en RE5. De nog met een TXL-logo voorziene 182 511 maakt op zondag 6 januari 2013 een tussenstop met RE 37323, alvorens verder in zuidelijke richting af te zakken. Achterop helpt onzichtbaar de zwarte 182 597 van TXL mee. Alleen in de ochtend- en middagspits op werkdagen rijdt deze treinserie na Ludwigsfelde door naar Jüterbog. Het A4´tje achter het raam is dan ook onjuist.


Drehscheibe-online is dikwijls je vriend tijdens een fotoweek/weekend in Duitsland. Op zondagmiddag 6 januari 2013 vernamen we de komst van de enige werbe-120 die de DB na de ontstickering van ZDF-express en 175-Jahre-DB nog rijk is. De oranje-wit-rode 120 112 "Märklin" is zojuist gearriveerd met de alleen op zondag rijdende IC 1914 uit Köln Hbf. De trein was op tijd in Berlin-Spandau maar door veel vertraagde treinen op Berlin Hbf moest de trein wachten totdat een van de sporen vrij was.


Op vrijdag, zondag en maandag rijden er in Duitsland diverse extra Intercity's als versterking bovenop het reguliere treinverkeer. Deze planmatige treinen bestaan vaak uit een DB 120 en soms een 101 met wat oudere IC-rijtuigen. Een van deze treinen betreft op maandagochtend IC 1911 uit Berlin Südkreuz naar Köln Hbf die uit voormalige IR-rijtuigen bestaat (te herkennen aan het in Nederland bekende ICL interieur). Ruim voor vertrektijd worden deze trein klaargezet op het station van Berlin Südkreuz, zodat in alle rust een plaatje gemaakt kon worden van de 101 087 die uitgerust is met een pakkend vakantieaanbod voor Afrika.

Morgen het laatste deel!
pi_121482048
Weer een prachtplaten!

Wat is trouwens de reden van die extra ic's op vrijdag, zondag en maandag? Uitgaan en studenten oid?
pi_121482199
Thx man!

Studenten, Azubi's en ander (werk)volk dat naar 'huis' gaat voor het weekend.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 21:02:58 #81
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121482750
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 20:39 schreef Zug-Chef het volgende:
Thx James, laat nog wel weten of ik mee ga. (Voor wanneer wil je dat weten?)
Zo snel mogelijk, in de loop van volgende week wil ik die Fyra-tickets gaan regelen.

Je foto's zijn weer erg mooi! :)
  zaterdag 12 januari 2013 @ 21:21:47 #82
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121483352
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 19:40 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat is op zich ook wel een leuke rit, maar Lijn 2 is best wel saai omdat aan beide kanten een berg zand is gedumpt als geluidswal. De rit over Glons heeft een leuker uitzicht, vind ik. :)
Ja, oké, maar de HSL is ook niet verkeerd. Zonder toeslag in een IC met 200 racen 8-)
Of anders voor de afwisseling via Herentals-Mol, lijn 15, en dan verder met de IR vanaf Hasselt ?
Als dat niet in te plannen is, maar gewoon de IR hoor
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 12 januari 2013 @ 21:48:32 #83
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121484278
interessant dat er met name op de IJssellijn een aantal ICMm's rondrijden met telstrips. De reden hiervoor is de al eens eerder genoemde reisplanner Xtra die ook de drukte in de treinen weergeeft. Nu is dit nog op proef en gebaseerd op voorspellingen, maar met hulp van HC's en telstrips hoopt men het allemaal accurater weer te kunnen geven.

http://somda.nl/forum/2045/p429490/ICMm/
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121484373
wat zijn telstrips? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121484412
Een infrarood camera die kijkt waar jij in de trein zit als ik dat taaltje wat ze op somda spreken snap...
Big Brother dus! :7
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 12 januari 2013 @ 21:53:30 #86
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121484449
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
wat zijn telstrips? :?
metalen plaatjes die ze boven de in- en uitgangen hangen om te tellen hoeveel passagiers er in de trein zitten. Arriva heeft ze ook al enige tijd in gebruik.

Je kunt zo per deur zien hoeveel in- en uitstappers er zijn en zo weet je ook hoeveel passagiers er in de trein zitten en waar ze ongeveer zitten
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 12 januari 2013 @ 22:10:03 #87
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121485124


Hadden ze dat niet eerder kunnen bedenken? Had elektrificatie gelijk meegenomen kunnen worden bij de bouw tunnel...
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 12 januari 2013 @ 22:12:48 #88
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121485248
Hier en daar nog wat dubbelspoor erbij prikken en je kunt met nog meer treinen per uur rijden :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 12 januari 2013 @ 22:12:53 #89
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_121485249
Er is in het profiel van de tunnel ruimte voor 25 kV bovenleiding. Dan komt het met 1,5 of 3 kV zeker goed.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 22:15:01 #90
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121485332
En tzt ook Arriva op Zwolle-Enschede? Vanaf eind 2014 ligt dat ook bij de provincie, de spoorlijn...
pi_121485336
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 22:12 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Er is in het profiel van de tunnel ruimte voor 25 kV bovenleiding. Dan komt het met 1,5 of 3 kV zeker goed.
3kV is jouw natte droom ? :P

Ik denk (heb stille hoop) dat ze wel rekening houden met de toekomst.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 22:16:13 #92
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_121485376
3 kV is heel geschikt voor Nederland. Goedkoop ombouwen, wel meer vermogen op de draad maar niet de problemen van 25 kV.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 22:16:51 #93
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121485397
Filmpje: ProRail


Foto: Tunnelplan.nl
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 12 januari 2013 @ 22:22:13 #94
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121485582
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 22:16 schreef Mr_Klaasje het volgende:
3 kV is heel geschikt voor Nederland. Goedkoop ombouwen, wel meer vermogen op de draad maar niet de problemen van 25 kV.
ik denk dat het er nog wel van kan gaan komen ja. Niet nu, maar dan praat je over 2030 ongeveer, of eerder als de wil ervoor is
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 12 januari 2013 @ 22:24:57 #95
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_121485696
Het hangt ook van de duurzaamheidsagenda af en van de vraag of we structureel 160 of 200 km/h gaan rijden denk ik.
pi_121485809
Ik weet wel dat het Europees verplicht is om bij elke lijn die nieuw aangelegd wordt, ERTMS aan te leggen. Het gebruik er van is dan nog niet verplicht overigens.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 12 januari 2013 @ 22:31:04 #97
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121485907
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 22:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het hangt ook van de duurzaamheidsagenda af en van de vraag of we structureel 160 of 200 km/h gaan rijden denk ik.
Dan zou je vrijwel overwegloos moeten gaan rijden. 160 km/h zie ik er nog wel van komen 200 niet, omdat de afstanden tussen de stations relatief gering zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121486714
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 22:16 schreef Mr_Klaasje het volgende:
3 kV is heel geschikt voor Nederland. Goedkoop ombouwen, wel meer vermogen op de draad maar niet de problemen van 25 kV.
en exit houten ladderwagens :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zaterdag 12 januari 2013 @ 22:53:44 #99
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_121486777
Ik zie trouwens meer in het verdubbelen van die lijn dan het elektrificeren (beiden zou nog beter zijn natuurlijk). Je zou de stoptrein dan een minuut of drie eerder in Zwolle moeten laten aankomen en vertrekken, en dan kun je een IC Zwolle-Almelo inleggen die in Almelo aansluiting biedt op de IC naar Enschede en in Zwolle ook in de knoop ligt. In de spits kun je die IC dan ook doortrekken naar Enschede.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zaterdag 12 januari 2013 @ 22:54:09 #100
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_121486800
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 22:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

en exit houten ladderwagens :')
Mag dat nog wel van de veiligheidsjihad dan?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')