abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 januari 2013 @ 18:02:10 #32
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121511701
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 17:59 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Hier scheur je tenminste nog lekker door met je IC met weinig stops per kilometer. Zeker als je de IC Zl-Gn of Zl-Lw rijdt.
Ik kom daarom ook regelmatig met -4 oid aan in Leeuwarden vanuit Zwolle.

Maare Zug, hier werken we niet met verkortingen tenzij je ze ook beschrijft (is vandaag nog aangehaald :P)
pi_121511868
Ah ja, ofcourse! Naja Zwolle, Groningen en Leeuwarden dus :)
pi_121511883
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 17:59 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

En DM'90?
Bij het opstarten van de diesel hoor je hem eventjes brullen. Maar in de cabine merk je dat amper. Het is meer dat je vanuit de deur even omhoog kijkt. Even kijken hoe de uitlaatgassen er uit zien.
Je kan niet kijken in de motor ruimte dus als je blauwe rook ziet weet je dat je olie lekkage hebt :)
  zondag 13 januari 2013 @ 18:17:37 #35
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_121512375
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 17:56 schreef Stratzer het volgende:

[..]

Groningen of Leeuwarden, geloof ik?
Ja, met enige regelmaat. Maar zou wat vaker mogen wat mij betreft.
Ik doe Groningen (vanaf Onnen Noord) en Leeuwarden (vanaf de HRMK) inderdaad. En een hoop regionale lijnen, maar daar komen jullie niet zo vaak. Zeg maar hoi als je Wouter aan de lijn hebt. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Sport zondag 13 januari 2013 @ 18:20:28 #36
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_121512503
quote:
14s.gif Op zondag 13 januari 2013 18:06 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Bij het opstarten van de diesel hoor je hem eventjes brullen. Maar in de cabine merk je dat amper. Het is meer dat je vanuit de deur even omhoog kijkt. Even kijken hoe de uitlaatgassen er uit zien.
Je kan niet kijken in de motor ruimte dus als je blauwe rook ziet weet je dat je olie lekkage hebt :)
Het scheelt natuurlijk ook dat de motoren meer aan de kant van de bakovergang zitten. Binnen kun je wel een verschil merken of je daar zit of meer aan de cabine-kant.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_121512648
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 18:20 schreef dennistd het volgende:

[..]

Het scheelt natuurlijk ook dat de motoren meer aan de kant van de bakovergang zitten. Binnen kun je wel een verschil merken of je daar zit of meer aan de cabine-kant.
Klopt. Ik heb het overigens nooit onprettig gevonden. Ook niet met een brullende herrie class. Ik ben van mening dat als je met diesel mat rijdt, dat je het moet voelen, maar ook moet horen.
Als je voelt en hoort wat het apparaat doet, dan rijdt dat veel fijner. Je krijgt er dan een bepaald gevoel bij. Bijvoorbeeld met toerentallen en het schakelen.
Dat heb je dan bij de V-100. Daar zit onder de cabine een voidbak. Die hoor je dan even tekeer gaan, en dan voel je hem schakelen onder je naar een hogere versnelling. Als je dan zoals mij vrij nieuw bent met dat krachtvoertuig, kan je er aan wennen/mee spelen met het aantal toeren wat je hem laat maken bij een bepaalde treinlengte/gewicht :)

Diesel fan hier ja :Y
  Redactie Frontpage / Sport zondag 13 januari 2013 @ 18:41:47 #38
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121513612
quote:
14s.gif Op zondag 13 januari 2013 18:02 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik kom daarom ook regelmatig met -4 oid aan in Leeuwarden vanuit Zwolle.
Op die stopper wordt flink doorgekacheld vaak.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 13 januari 2013 @ 18:42:12 #39
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121513639
Ik neem altijd de IC.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 13 januari 2013 @ 18:43:29 #40
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121513725
die zie ik vrijwel nooit rijden. De stopper wel en dan gaat hij regelmatig om .50 over de spoorbrug bij Leeuwarden, terwijl aankomst op het station om .56 moet zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 13 januari 2013 @ 18:48:09 #41
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121513995
Sommige machinisten gaan het laatste stuk dan extra langzaam rijden, sommigen karren lekker door en zijn veel te vroeg binnen. Kunnen ze eerder naar de koffie. :)
pi_121514212
Als het seinbeeld het toe laat en je houdt je aan de snelheid etc zie ik het probleem niet. Zolang je maar op normale tijd vertrekt natuurlijk :P
  zondag 13 januari 2013 @ 18:53:38 #43
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121514241
Klopt helemaal. Te vroeg binnenkomen is juist goed. :D
pi_121514670
quote:
10s.gif Op zondag 13 januari 2013 18:53 schreef greavy het volgende:
Klopt helemaal. Te vroeg binnenkomen is juist goed. :D
Kun je al relaxt ergens gaan zitten en zo.
  zondag 13 januari 2013 @ 19:06:36 #45
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121514819
Met de Fyra is me dat ook al een aantal keer overkomen op Rotterdam - Breda. Geplande aankomst x:07, maar de deuren gingen in Breda al open om x:03. :s)

En een keertje gehad dat Rotterdam - Breda via Dordrecht werd gereden omdat er een zwaan op de HSL zat te trollen, dat betekent meestal zo'n 10 minuten vertraging. Aankomst in Breda was echter gewoon om x:07.
  zondag 13 januari 2013 @ 19:09:16 #46
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_121514929
quote:
6s.gif Op zondag 13 januari 2013 18:48 schreef greavy het volgende:
Sommige machinisten gaan het laatste stuk dan extra langzaam rijden, sommigen karren lekker door en zijn veel te vroeg binnen. Kunnen ze eerder naar de koffie. :)
Bij de stopper Wolvega-Leeuwarden niet, want die moet dan meestal wachten tot 5a vrij is.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 13 januari 2013 @ 19:11:17 #47
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121515041
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 19:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Bij de stopper Wolvega-Leeuwarden niet, want die moet dan meestal wachten tot 5a vrij is.
check. de treinen passeren elkaar zo ongeveer tussen de brug over het Van Harinxmakanaal en het Stephensonviaduct, dus vlak voordat je het emplacement oprijdt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 13 januari 2013 @ 19:13:47 #48
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121515135
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 19:06 schreef James1988 het volgende:
Met de Fyra is me dat ook al een aantal keer overkomen op Rotterdam - Breda. Geplande aankomst x:07, maar de deuren gingen in Breda al open om x:03. :s)

En een keertje gehad dat Rotterdam - Breda via Dordrecht werd gereden omdat er een zwaan op de HSL zat te trollen, dat betekent meestal zo'n 10 minuten vertraging. Aankomst in Breda was echter gewoon om x:07.
Kwam toch omdat de Fyra altijd achter de stopper uit Dordt kwam te zitten?
  zondag 13 januari 2013 @ 19:14:28 #49
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121515167
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 19:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Bij de stopper Wolvega-Leeuwarden niet, want die moet dan meestal wachten tot 5a vrij is.
Dat boemeltje neem ik nooit, want dan moet ik eerst naar Wolvega. Ik pak de IC vanuit Rotterdam wel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 13 januari 2013 @ 19:17:32 #50
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121515333
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 19:13 schreef greavy het volgende:

[..]

Kwam toch omdat de Fyra altijd achter de stopper uit Dordt kwam te zitten?
Geen last van, want die stopper rijdt buiten de spits maar 1x per uur en zat zodoende mijn Fyra niet in de weg :D
  Redactie Frontpage / Sport zondag 13 januari 2013 @ 19:19:08 #51
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121515413
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 19:14 schreef greavy het volgende:

[..]

Dat boemeltje neem ik nooit, want dan moet ik eerst naar Wolvega. Ik pak de IC vanuit Rotterdam wel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wat dat betreft heb je het in de nieuwe dienstregeling wat minder getroffen _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 13 januari 2013 @ 19:20:22 #52
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121515495
quote:
10s.gif Op zondag 13 januari 2013 19:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

wat dat betreft heb je het in de nieuwe dienstregeling wat minder getroffen _O-
Ja :( Ik ben nogal wat langer onderweg nu :'(
Moet soms verplicht over de Hanzelijn of via Breda-Arnhem }:|
Ter compensatie heeft NS wat minder IRM rondom Dordrecht, want daar rijdt nu DDZ :) Verlicht het leed nog wat als ik naar Leiden moet om daar de IC over Hanzelijn te nemen.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 13 januari 2013 @ 19:21:43 #53
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121515566
je bent knettergek. Een normaal iemand neemt gewoon de snelste route van A naar B
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 13 januari 2013 @ 19:22:34 #54
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121515602
quote:
10s.gif Op zondag 13 januari 2013 19:21 schreef Peterselieman het volgende:
je bent knettergek.
^ dat
pi_121515628
quote:
10s.gif Op zondag 13 januari 2013 19:21 schreef Peterselieman het volgende:
je bent knettergek. Een normaal iemand neemt gewoon de snelste route van A naar B
Maat van mij doet helemaal geen IRM meer, gaat rustig een uurtje wachten.. :')
  zondag 13 januari 2013 @ 19:24:54 #56
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121515721
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 19:23 schreef b2py het volgende:

[..]

Maat van mij doet helemaal geen IRM meer, gaat rustig een uurtje wachten.. :')
Ik mijdt IRM waar het kan. Als ik écht moet, doe ik het wel.
Je bedoelt zeker Bas uit Bovenkarspel?
  zondag 13 januari 2013 @ 19:25:40 #57
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121515760
quote:
10s.gif Op zondag 13 januari 2013 19:21 schreef Peterselieman het volgende:
je bent knettergek. Een normaal iemand neemt gewoon de snelste route van A naar B
Ik reis liever wat langer dan dat ik mijn rug verpest :Y Dan maar wachten. Desnoods omreizen.
Naar Maastricht ga ik altijd via Venlo-Roermond bijvoorbeeld. Verder dan Roosendaal ri. Vlissingen zal ik ook niet komen met de trein. Den Helder heeft alleen nog maar een hele late verbinding heen en terug is ook bagger. Ook not-done voor mij.
pi_121515899
IRM, weinig mis mee. Ik kan me niet vinden in jullie kritieken. :6
pi_121515950
quote:
Op 4 februari gaat wijzigingsblad 1 in. Er wordt het nodige aangepast:

*500 en 12500 worden integraal ICM
*700 en 12700 integraal IRM
*2100/2200 gaat ma-vr met 4 extra omlopen IRM ipv DDZ rijden, de omlopen beginnend met:
- 2125-2116-2235-2228-2147 etc.
- 2225-2218-2137-2128-2247 etc.
- 2110-2229-2222-2141-2132 etc.
- 2121-2112-2231-2224-2143 etc.
Zaterdag 3 IRM omlopen:
- 2125-2116-2235-2228-2147 etc.
- 2121-2112-2231-2224-2143 etc.
- 2127-2118-2237-2230-2149 etc.
Zondag weet ik niet zeker, minstens 1 DDZ wordt vervangen door IRM:
- 2228-2147-2138-2257-2250 etc.
*2000/8800 komen weer 5 omlopen ICM in (alleen doordeweeks):
- 2023-8818-8829-2024-2037-8832-8843 (vanaf 2038/2051 IRM)
- 2012-2025-8820-8831-2026 etc.
- 2014-2027-8822-8833-2028 etc.
- 8821-2016-2029-8824-2030 etc.
- (t/m 2032 IRM) 2045-8840-8851-2046 etc.
*4 omlopen DDAR worden doordeweeks DDZ in de 3400:
- 3406-3429-3416-3439-3426 etc.
- 3410-3433-3420-3443-3430 etc.
- 3425-3412-3435-3422-3445 etc.
- 3427-3414-3437-3424-3447 etc. (alleen ma-do)
Voor het weekend heb ik geen gegevens.
*4800 wordt integraal DDAR ipv SGMM
*14800 wordt door voorgaande wijzigingen een mix van DDAR en DDZ
*44/9600 integraal MDDM
*Daarnaast 5 DDZ-omlopen in de 5600 (ma-vr):
- 5615-5622-5627-5634-5639, vrijdag verder als: 5670-5675-5682
- 5616-5621-5628-5633-5640 etc.
- 5620-5625-5632-5637-5642 etc.
- 5644-5649-5656-5661-5668 etc.
- 5672-5677-5684
Zaterdag in ieder geval in de volgende treinen: 5619/26/27/38/42/43/50/53/55/60/61/63/70/75/77/82/84
Zondag minimaal in de: 5625/41/48/55/65/72/74/77/79/84/88
*Verder 1 MDDM-omloop vervangen door DDAR in de 5600, ma-vr beginnend in de 5612, za in de 5616 en zondag in de 5622
*Meer SGM in de 4000/4700/7400/17400, doordeweeks:
- 17464-7473-7474-7483-7484
- 4027-4028-4743-4732-4049-4050-4765-7465-7466-7475-7476-7485-7486
- 4025-4026-4741-4730-4047-4048-4763-7463-7464-17471
- 14017-4018-4733-4744-4061-4062
- 17412-17421-17420-17429-17426-7435-7436-17443-17440-7449-7450-4750-4067-4068- 4085-4086
Zaterdag:
- 7417-7418-17425-17422-7431-7432-17439-17436-7445-7446-17453-17450-7459-7460-7469-7470-7479-7480-7489
- 7421-7422-17429 17440-7449-7450-17457-17454-7463-7464-7473-7474-7483-7484
*Verder nog enkele materieelwijzigingen in de 14500, 14556 (Spits IC Amsterdam C - Enkhuizen. wordt bijv. IRM
500 = Rotterdam - Groningen, 12500 = Rotterdam - Leeuwarden
700 = Groningen - Den Haag C, 12700 = Groningen - Leeuwarden
2100 = Amsterdam Centraal - Den Haag Centraal via Haarlem
2200 = Amsterdam Centraal - Dordrecht via Haarlem
2000 = Den Haag Centraal - Utrecht C
8800 = Leiden Centraal - Utrecht C
3400 = Haarlem - Hoorn
4800 - Sprinter Amsterdam C - Uitgeest via Haarlem
Avondvervanger 4800 en 3400, zie boven.
4400 = 's Hertogenbosch - Nijmegen
9600 = 's Hertogenbosch - Deurne
5600 = Sprinter Utrecht C - Zwolle
4000 = Sprinter Uitgeest - Rotterdam Centraal
7400 = Sprinter Rhenen - Breukelen
17400 = Sprinter Utrecht C - Breukelen
4700 = Sprinter Uitgeest - Amsterdam C via Zaandam

Gun me even de tijd om de nummertjes aan te passen, danku
Volgens mij heb ik alles nu :)

Via bron

[ Bericht 5% gewijzigd door b2py op 13-01-2013 19:42:24 ]
  Redactie Frontpage / Sport zondag 13 januari 2013 @ 19:28:56 #60
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121515954
ik vind het best meevallen in een VIRM. Uiteraard moet je af en toe wel even frisse lucht happen, want van te lang treinen word je loom. Is me regelmatig overkomen met het ICRm wanneer ik de 3600 uit Breda/Tilburg naar Zwolle nam
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 13 januari 2013 @ 19:30:19 #61
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121516034
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 19:28 schreef b2py het volgende:

[..]

Gun me even de tijd om de nummertjes aan te passen, danku

Via bron
Godmondeju. De 500/12500 integraal ICM. Dat komt nou even goed uit!!!!!!
Alleen jammer van de 700/12700. Hoewel, dat is toch de "trage", dus vind het zo prima :D

Heel jammer dat er in het weekend weer IRM in de IC tussen Dordrecht-Amsterdam via Haarlen en Den Haag-Amsterdam via Haarlem komt... Gelukkig maar 3 omlopen :)
pi_121516292
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 19:28 schreef b2py het volgende:

[..]

Gun me even de tijd om de nummertjes aan te passen, danku

Via bron
Godsamme, meer SGM in de 7400. Was net zo blij met SLT. :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')