Ik kom daarom ook regelmatig met -4 oid aan in Leeuwarden vanuit Zwolle.quote:Op zondag 13 januari 2013 17:59 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Hier scheur je tenminste nog lekker door met je IC met weinig stops per kilometer. Zeker als je de IC Zl-Gn of Zl-Lw rijdt.
Bij het opstarten van de diesel hoor je hem eventjes brullen. Maar in de cabine merk je dat amper. Het is meer dat je vanuit de deur even omhoog kijkt. Even kijken hoe de uitlaatgassen er uit zien.quote:
Ik doe Groningen (vanaf Onnen Noord) en Leeuwarden (vanaf de HRMK) inderdaad. En een hoop regionale lijnen, maar daar komen jullie niet zo vaak. Zeg maar hoi als je Wouter aan de lijn hebt.quote:Op zondag 13 januari 2013 17:56 schreef Stratzer het volgende:
[..]
Groningen of Leeuwarden, geloof ik?
Ja, met enige regelmaat. Maar zou wat vaker mogen wat mij betreft.
Het scheelt natuurlijk ook dat de motoren meer aan de kant van de bakovergang zitten. Binnen kun je wel een verschil merken of je daar zit of meer aan de cabine-kant.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:06 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Bij het opstarten van de diesel hoor je hem eventjes brullen. Maar in de cabine merk je dat amper. Het is meer dat je vanuit de deur even omhoog kijkt. Even kijken hoe de uitlaatgassen er uit zien.
Je kan niet kijken in de motor ruimte dus als je blauwe rook ziet weet je dat je olie lekkage hebt
Klopt. Ik heb het overigens nooit onprettig gevonden. Ook niet met een brullende herrie class. Ik ben van mening dat als je met diesel mat rijdt, dat je het moet voelen, maar ook moet horen.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:20 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het scheelt natuurlijk ook dat de motoren meer aan de kant van de bakovergang zitten. Binnen kun je wel een verschil merken of je daar zit of meer aan de cabine-kant.
Op die stopper wordt flink doorgekacheld vaak.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:02 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik kom daarom ook regelmatig met -4 oid aan in Leeuwarden vanuit Zwolle.
Kun je al relaxt ergens gaan zitten en zo.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:53 schreef greavy het volgende:
Klopt helemaal. Te vroeg binnenkomen is juist goed.
Bij de stopper Wolvega-Leeuwarden niet, want die moet dan meestal wachten tot 5a vrij is.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:48 schreef greavy het volgende:
Sommige machinisten gaan het laatste stuk dan extra langzaam rijden, sommigen karren lekker door en zijn veel te vroeg binnen. Kunnen ze eerder naar de koffie.
check. de treinen passeren elkaar zo ongeveer tussen de brug over het Van Harinxmakanaal en het Stephensonviaduct, dus vlak voordat je het emplacement oprijdt.quote:Op zondag 13 januari 2013 19:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Bij de stopper Wolvega-Leeuwarden niet, want die moet dan meestal wachten tot 5a vrij is.
Kwam toch omdat de Fyra altijd achter de stopper uit Dordt kwam te zitten?quote:Op zondag 13 januari 2013 19:06 schreef James1988 het volgende:
Met de Fyra is me dat ook al een aantal keer overkomen op Rotterdam - Breda. Geplande aankomst x:07, maar de deuren gingen in Breda al open om x:03.
En een keertje gehad dat Rotterdam - Breda via Dordrecht werd gereden omdat er een zwaan op de HSL zat te trollen, dat betekent meestal zo'n 10 minuten vertraging. Aankomst in Breda was echter gewoon om x:07.
Dat boemeltje neem ik nooit, want dan moet ik eerst naar Wolvega. Ik pak de IC vanuit Rotterdam wel.quote:Op zondag 13 januari 2013 19:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Bij de stopper Wolvega-Leeuwarden niet, want die moet dan meestal wachten tot 5a vrij is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen last van, want die stopper rijdt buiten de spits maar 1x per uur en zat zodoende mijn Fyra niet in de wegquote:Op zondag 13 januari 2013 19:13 schreef greavy het volgende:
[..]
Kwam toch omdat de Fyra altijd achter de stopper uit Dordt kwam te zitten?
quote:Op zondag 13 januari 2013 19:14 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat boemeltje neem ik nooit, want dan moet ik eerst naar Wolvega. Ik pak de IC vanuit Rotterdam wel.wat dat betreft heb je het in de nieuwe dienstregeling wat minder getroffenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
Jaquote:Op zondag 13 januari 2013 19:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wat dat betreft heb je het in de nieuwe dienstregeling wat minder getroffen
Maat van mij doet helemaal geen IRM meer, gaat rustig een uurtje wachten..quote:Op zondag 13 januari 2013 19:21 schreef Peterselieman het volgende:
je bent knettergek. Een normaal iemand neemt gewoon de snelste route van A naar B
Ik mijdt IRM waar het kan. Als ik écht moet, doe ik het wel.quote:Op zondag 13 januari 2013 19:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Maat van mij doet helemaal geen IRM meer, gaat rustig een uurtje wachten..
Ik reis liever wat langer dan dat ik mijn rug verpestquote:Op zondag 13 januari 2013 19:21 schreef Peterselieman het volgende:
je bent knettergek. Een normaal iemand neemt gewoon de snelste route van A naar B
500 = Rotterdam - Groningen, 12500 = Rotterdam - Leeuwardenquote:Op 4 februari gaat wijzigingsblad 1 in. Er wordt het nodige aangepast:
*500 en 12500 worden integraal ICM
*700 en 12700 integraal IRM
*2100/2200 gaat ma-vr met 4 extra omlopen IRM ipv DDZ rijden, de omlopen beginnend met:
- 2125-2116-2235-2228-2147 etc.
- 2225-2218-2137-2128-2247 etc.
- 2110-2229-2222-2141-2132 etc.
- 2121-2112-2231-2224-2143 etc.
Zaterdag 3 IRM omlopen:
- 2125-2116-2235-2228-2147 etc.
- 2121-2112-2231-2224-2143 etc.
- 2127-2118-2237-2230-2149 etc.
Zondag weet ik niet zeker, minstens 1 DDZ wordt vervangen door IRM:
- 2228-2147-2138-2257-2250 etc.
*2000/8800 komen weer 5 omlopen ICM in (alleen doordeweeks):
- 2023-8818-8829-2024-2037-8832-8843 (vanaf 2038/2051 IRM)
- 2012-2025-8820-8831-2026 etc.
- 2014-2027-8822-8833-2028 etc.
- 8821-2016-2029-8824-2030 etc.
- (t/m 2032 IRM) 2045-8840-8851-2046 etc.
*4 omlopen DDAR worden doordeweeks DDZ in de 3400:
- 3406-3429-3416-3439-3426 etc.
- 3410-3433-3420-3443-3430 etc.
- 3425-3412-3435-3422-3445 etc.
- 3427-3414-3437-3424-3447 etc. (alleen ma-do)
Voor het weekend heb ik geen gegevens.
*4800 wordt integraal DDAR ipv SGMM
*14800 wordt door voorgaande wijzigingen een mix van DDAR en DDZ
*44/9600 integraal MDDMaarnaast 5 DDZ-omlopen in de 5600 (ma-vr):
- 5615-5622-5627-5634-5639, vrijdag verder als: 5670-5675-5682
- 5616-5621-5628-5633-5640 etc.
- 5620-5625-5632-5637-5642 etc.
- 5644-5649-5656-5661-5668 etc.
- 5672-5677-5684
Zaterdag in ieder geval in de volgende treinen: 5619/26/27/38/42/43/50/53/55/60/61/63/70/75/77/82/84
Zondag minimaal in de: 5625/41/48/55/65/72/74/77/79/84/88
*Verder 1 MDDM-omloop vervangen door DDAR in de 5600, ma-vr beginnend in de 5612, za in de 5616 en zondag in de 5622
*Meer SGM in de 4000/4700/7400/17400, doordeweeks:
- 17464-7473-7474-7483-7484
- 4027-4028-4743-4732-4049-4050-4765-7465-7466-7475-7476-7485-7486
- 4025-4026-4741-4730-4047-4048-4763-7463-7464-17471
- 14017-4018-4733-4744-4061-4062
- 17412-17421-17420-17429-17426-7435-7436-17443-17440-7449-7450-4750-4067-4068- 4085-4086
Zaterdag:
- 7417-7418-17425-17422-7431-7432-17439-17436-7445-7446-17453-17450-7459-7460-7469-7470-7479-7480-7489
- 7421-7422-17429 17440-7449-7450-17457-17454-7463-7464-7473-7474-7483-7484
*Verder nog enkele materieelwijzigingen in de 14500, 14556 (Spits IC Amsterdam C - Enkhuizen. wordt bijv. IRM
Godmondeju. De 500/12500 integraal ICM. Dat komt nou even goed uit!!!!!!quote:Op zondag 13 januari 2013 19:28 schreef b2py het volgende:
[..]
Gun me even de tijd om de nummertjes aan te passen, danku
Via bron
Godsamme, meer SGM in de 7400. Was net zo blij met SLT.quote:Op zondag 13 januari 2013 19:28 schreef b2py het volgende:
[..]
Gun me even de tijd om de nummertjes aan te passen, danku
Via bron
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |