Groningen of Leeuwarden, geloof ik?quote:Op zondag 13 januari 2013 17:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Leuk, nieuwe machinisten in het topic. Komen jullie ook wel eens in het Noorden, op mijn terrein zeg maar?
En DM'90?quote:Op zondag 13 januari 2013 16:10 schreef Monopoly het volgende:
Class'66 is pas takkeherrie. Wat ben je blij als je verderop in je dienst overstapt op een G-2000Serene stilte
Hier scheur je tenminste nog lekker door met je IC met weinig stops per kilometer. Zeker als je de IC Zl-Gn of Zl-Lw rijdt.quote:Op zondag 13 januari 2013 17:56 schreef Stratzer het volgende:
[..]
Groningen of Leeuwarden, geloof ik?
Ja, met enige regelmaat. Maar zou wat vaker mogen wat mij betreft.
Ik kom daarom ook regelmatig met -4 oid aan in Leeuwarden vanuit Zwolle.quote:Op zondag 13 januari 2013 17:59 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Hier scheur je tenminste nog lekker door met je IC met weinig stops per kilometer. Zeker als je de IC Zl-Gn of Zl-Lw rijdt.
Bij het opstarten van de diesel hoor je hem eventjes brullen. Maar in de cabine merk je dat amper. Het is meer dat je vanuit de deur even omhoog kijkt. Even kijken hoe de uitlaatgassen er uit zien.quote:
Ik doe Groningen (vanaf Onnen Noord) en Leeuwarden (vanaf de HRMK) inderdaad. En een hoop regionale lijnen, maar daar komen jullie niet zo vaak. Zeg maar hoi als je Wouter aan de lijn hebt.quote:Op zondag 13 januari 2013 17:56 schreef Stratzer het volgende:
[..]
Groningen of Leeuwarden, geloof ik?
Ja, met enige regelmaat. Maar zou wat vaker mogen wat mij betreft.
Het scheelt natuurlijk ook dat de motoren meer aan de kant van de bakovergang zitten. Binnen kun je wel een verschil merken of je daar zit of meer aan de cabine-kant.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:06 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Bij het opstarten van de diesel hoor je hem eventjes brullen. Maar in de cabine merk je dat amper. Het is meer dat je vanuit de deur even omhoog kijkt. Even kijken hoe de uitlaatgassen er uit zien.
Je kan niet kijken in de motor ruimte dus als je blauwe rook ziet weet je dat je olie lekkage hebt
Klopt. Ik heb het overigens nooit onprettig gevonden. Ook niet met een brullende herrie class. Ik ben van mening dat als je met diesel mat rijdt, dat je het moet voelen, maar ook moet horen.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:20 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het scheelt natuurlijk ook dat de motoren meer aan de kant van de bakovergang zitten. Binnen kun je wel een verschil merken of je daar zit of meer aan de cabine-kant.
Op die stopper wordt flink doorgekacheld vaak.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:02 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik kom daarom ook regelmatig met -4 oid aan in Leeuwarden vanuit Zwolle.
Kun je al relaxt ergens gaan zitten en zo.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:53 schreef greavy het volgende:
Klopt helemaal. Te vroeg binnenkomen is juist goed.
Bij de stopper Wolvega-Leeuwarden niet, want die moet dan meestal wachten tot 5a vrij is.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:48 schreef greavy het volgende:
Sommige machinisten gaan het laatste stuk dan extra langzaam rijden, sommigen karren lekker door en zijn veel te vroeg binnen. Kunnen ze eerder naar de koffie.
check. de treinen passeren elkaar zo ongeveer tussen de brug over het Van Harinxmakanaal en het Stephensonviaduct, dus vlak voordat je het emplacement oprijdt.quote:Op zondag 13 januari 2013 19:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Bij de stopper Wolvega-Leeuwarden niet, want die moet dan meestal wachten tot 5a vrij is.
Kwam toch omdat de Fyra altijd achter de stopper uit Dordt kwam te zitten?quote:Op zondag 13 januari 2013 19:06 schreef James1988 het volgende:
Met de Fyra is me dat ook al een aantal keer overkomen op Rotterdam - Breda. Geplande aankomst x:07, maar de deuren gingen in Breda al open om x:03.
En een keertje gehad dat Rotterdam - Breda via Dordrecht werd gereden omdat er een zwaan op de HSL zat te trollen, dat betekent meestal zo'n 10 minuten vertraging. Aankomst in Breda was echter gewoon om x:07.
Dat boemeltje neem ik nooit, want dan moet ik eerst naar Wolvega. Ik pak de IC vanuit Rotterdam wel.quote:Op zondag 13 januari 2013 19:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Bij de stopper Wolvega-Leeuwarden niet, want die moet dan meestal wachten tot 5a vrij is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen last van, want die stopper rijdt buiten de spits maar 1x per uur en zat zodoende mijn Fyra niet in de wegquote:Op zondag 13 januari 2013 19:13 schreef greavy het volgende:
[..]
Kwam toch omdat de Fyra altijd achter de stopper uit Dordt kwam te zitten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |