Die worden doorgaand. Even kijken of ik de bron daarvan nog kan vinden.quote:Op zondag 13 januari 2013 15:10 schreef b2py het volgende:
Weet iemand hier trouwens of de in aanbouw zijnde sporen 20 en 21 te Utrecht C kopsporen zullen worden? Ik was woensdag op Utrecht Centraal en aan de Amsterdamse zijde is bijzonder weinig ruimte om ze door te trekken.
Ja, maar is in stilte gepasseerd toenquote:Op zondag 13 januari 2013 15:15 schreef Hugo__Boss het volgende:
Is hier de afschaffing van het dubbele opstaptarief al voorbij gekomen? Dit is toch waardeloos als ik het goed begrijp.
hahahahaquote:Op zondag 13 januari 2013 15:19 schreef Stratzer het volgende:
En een chauffeur bij Boxtel die een foutje maakte,
[ afbeelding ]
Wij staan inmiddels op de Bokkeduinen. Althans, daar staat hij volgens de berichtgeving van afgelopen vrijdag. Misschien gister verplaatst.quote:Op zondag 13 januari 2013 15:03 schreef Stratzer het volgende:
[..]
Die rode plan U staat er nog, NSO heeft nu twee sporen ter beschikking, een voor SLT, op het andere staat een DDZ.
Dat prijsverschil is vooral het gevolg van decentralisatie, niet het type vervoersbewijs.quote:Op zondag 13 januari 2013 15:15 schreef Hugo__Boss het volgende:
Is hier de afschaffing van het dubbele opstaptarief al voorbij gekomen? Dit is toch waardeloos als ik het goed begrijp.
Stel ritje Breda - Emmen Zuid welke in mijn geval af en toe voorkomt.
Voor 9 december 14,30 met of zonder OV-Chipkaart.
Nu Arriva geeft 20,12 met dus opnieuw een opstaptarief bij opnieuw inchecken in Zwolle. Als ik het goed begrijp is dus straks alleen maar het tweede opstaptarief weg? Dus 50 cent minder met voordeelurenkaart? Blijft er 19,62 over.
Prijs van een los kaartje 14,70 - iets duurder dan voorheen. Bijna 5 euro duurder, ook al is het dubbele opstaptarief dan "opgelost". Dat lijkt toch nergens op? Of heb ik het niet helemaal begrepen zoals ze het bedoelen?
Vol tarief verschil zal nog groter zijn. En toch kan je straks niet anders meer als in april de kaartjes afgeschaft worden.
Het gaat dan bijna de moeite worden om met de auto naar Hoogeveen te gaan en daar op te stappen, ook al woon je 5 minuten lopen van het station.
het komt de vervoerders iig wel goed uit ...quote:Op zondag 13 januari 2013 15:34 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dat prijsverschil is vooral het gevolg van decentralisatie, niet het type vervoersbewijs.
Een beetje een what-if-verhaal, maar toch: ik denk dat als de OV-chipkaart niet had bestaan de vervoerders ook wel eigen tarieven in zouden gaan voeren. Het degressieve NS-tarief benadeelt immers de inkomsten van de regionale vervoerders.quote:Op zondag 13 januari 2013 15:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het komt de vervoerders iig wel goed uit ...
Een ov-chipkaart is dan ook een gemakskaart en geen volwaardige vervanger van het huidige papieren kaartje. De overheid staat de prijsverhogingen oogluikend toe, terwijl bij invoering van de chipkaart werd gezegd dat het reizen er niet duurder op zou mogen worden ...
Als de overheid echt de regierol op zich had genomen dan waren er wel goede afspraken gekomen en waren dit soort tariefsverhogingen er veel minder vaak gekomen.quote:Op zondag 13 januari 2013 15:38 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Een beetje een what-if-verhaal, maar toch: ik denk dat als de OV-chipkaart niet had bestaan de vervoerders ook wel eigen tarieven in zouden gaan voeren. Het degressieve NS-tarief benadeelt immers de inkomsten van de regionale vervoerders.
bij Arriva kun je in Leeuwarden en in Groningen aan het loket papieren kaartjes krijgen.quote:Was het nou Arriva of Veolia die zelf eigen papieren kaartjes verkopen?
Zou maar zo kunnen, ik was dinsdag nog in Amf. Deze week ben ik er donderdag pas weer.quote:Op zondag 13 januari 2013 15:32 schreef greavy het volgende:
[..]
Wij staan inmiddels op de Bokkeduinen. Althans, daar staat hij volgens de berichtgeving van afgelopen vrijdag. Misschien gister verplaatst.
Even een klein huisregeltje in dit topic: verkortingen gewoon voluit schrijven. Dit om het topic wat beter begrijpelijk te maken voor mensen die er wat minder verstand van hebben. Voor de rest: voor beiden een hartelijk welkomquote:
De 115 rijdt weer, maar er moet nog veel aan gebeuren. Duurt nog wel ff voor het écht gefixt is.quote:Op zondag 13 januari 2013 15:41 schreef Stratzer het volgende:
[..]
Zou maar zo kunnen, ik was dinsdag nog in Amf. Deze week ben ik er donderdag pas weer.
Kan maar zo dat ie in die tijd verplaatst is.
Wel harstikke tof dat zo'n magnifiek stuk industrieel erfgoed behouden bijft.
Dat is misschien zo. Maar de regering blijft zich vooralsnog terughoudend opstellen. Wellicht verandert dat in de toekomst.quote:Op zondag 13 januari 2013 15:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als de overheid echt de regierol op zich had genomen dan waren er wel goede afspraken gekomen en waren dit soort tariefsverhogingen er veel minder vaak gekomen.
[..]
bij Arriva kun je in Leeuwarden en in Groningen aan het loket papieren kaartjes krijgen.
Dan ben je sinds de jaren 90 machinist.quote:Op zondag 13 januari 2013 15:00 schreef notturna het volgende:
Mat'64, SGMm, ICMm, DDAR, MDDM, VIRM, SLT, 1700, BDS.
Ok, ik zal er aan denken. Macht der gewoonte enzoquote:Op zondag 13 januari 2013 15:42 schreef dennistd het volgende:
[..]
Even een klein huisregeltje in dit topic: verkortingen gewoon voluit schrijven. Dit om het topic wat beter begrijpelijk te maken voor mensen die er wat minder verstand van hebben. Voor de rest: voor beiden een hartelijk welkom
Arriva heeft ook eigen kaartautomaten, maar ik weet niet of daar nog papieren kaartjes uit komen.quote:Op zondag 13 januari 2013 15:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
[..]
bij Arriva kun je in Leeuwarden en in Groningen aan het loket papieren kaartjes krijgen.
alleen OV-chip.quote:Op zondag 13 januari 2013 15:46 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Arriva heeft ook eigen kaartautomaten, maar ik weet niet of daar nog papieren kaartjes uit komen.
En die heeft ze allemaal ook geredenquote:Op zondag 13 januari 2013 15:44 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dan ben je sinds de jaren 90 machinist.
Ik zie er geen mat '54, 1100,1200 en 1300 bij staan en die reden begin jaren 90 nog.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |