DEUVMquote:Rail Away
19:55 - 20:25
documentaire
Serie documentaires De top van de Rigi bij Luzern was al lang een geliefd doel voor een dagje uit, voor een tandrad-spoorlijn naar de top werd aangelegd. De uitvinding van Ir. Riggenbach maakte dat mogelijk, zodat nu van twee kanten een prachtige tocht gemaakt kan worden, die eindigt met prachtige vergezichten over Zwitserland.
mooi he. Ik werd er op Zwolle - Emmen ook al gestoord van. Ben gelukkig maar tot Ommen gereisd en daarna terugquote:Op woensdag 9 januari 2013 16:44 schreef b2py het volgende:
Vanmiddag trouwens stoppertje Zutphen - Apeldoorn gedaan. Wat een kutpiep in die trein, allememaggies..
Definieer mooi :pquote:Op woensdag 9 januari 2013 16:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mooi he. Ik werd er op Zwolle - Emmen ook al gestoord van. Ben gelukkig maar tot Ommen gereisd en daarna terug
voor de visueel gehandicapten is het mooi dat ze weten dat de deuren open en dicht gaanquote:
Daar hebben ze toch zo'n kut stok voor...quote:Op woensdag 9 januari 2013 17:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
voor de visueel gehandicapten is het mooi dat ze weten dat de deuren open en dicht gaan
Idd, het is nou niet alsof dat de afgelopen 175 jaar een probleem geweest is of zoquote:Op woensdag 9 januari 2013 17:29 schreef Viezze het volgende:
Je kan toch horen als een deur open schuift? Of lopen er in SLT's hordes blinden tegen de deuren op omdat de deur niet piept als hij open gaat.
vast niet, maar de vervoerder wil zich van zijn beste kant tonen denk ik. dat de overige passagiers van het lawaai behoorlijk last van kunnen ondervinden doet er kennelijk niet toe.quote:Op woensdag 9 januari 2013 17:29 schreef Viezze het volgende:
Je kan toch horen als een deur open schuift? Of lopen er in SLT's hordes blinden tegen de deuren op omdat de deur niet piept als hij open gaat.
gelijkvloerse instap is toch wel een verbetering hoorquote:Op woensdag 9 januari 2013 17:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat gezanik altijd. Normale mensen zijn vet in de meerderheid en moeten altijd weer last hebben van gehandicapten
amen.quote:Op woensdag 9 januari 2013 17:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat gezanik altijd. Normale mensen zijn vet in de meerderheid en moeten altijd weer last hebben van gehandicapten
Zoals bij het weglaten van toiletten in treinstellen waar toch echt meer dan alleen metrodiensten mee worden gereden? Die vervoerder? Of is het zo dat je alleen visueel gehandicapten nog wijs kan maken dat de reiziger met een hoofdletter R wordt geschreven?quote:Op woensdag 9 januari 2013 17:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
vast niet, maar de vervoerder wil zich van zijn beste kant tonen denk ik.
Nee, Arriva.quote:Op woensdag 9 januari 2013 17:45 schreef Litpho het volgende:
[..]
Zoals bij het weglaten van toiletten in treinstellen waar toch echt meer dan alleen metrodiensten mee worden gereden? Die vervoerder? Of is het zo dat je alleen visueel gehandicapten nog wijs kan maken dat de reiziger met een hoofdletter R wordt geschreven?
Ik ben inmiddels gewend aan die piepquote:Op woensdag 9 januari 2013 17:12 schreef Dr_Flash het volgende:
een waarschuwingspiep voor als de deuren dicht gaan, okee. Is irritant, maar heeft nut.
Maar voor het OPEN gaan?Dat moet er gewoon snel uit, dat slaat echt nergens op
Ik vind t wel wat hebben, hoort een beetje bij het karakter van het treinstel vind ik!quote:Op woensdag 9 januari 2013 17:13 schreef dennistd het volgende:
Zo dacht ik er ook al over ja... en mooi in dit geval slaat op 'mooi irritant' of 'daar zit je mooi mee' denk ik
die in Noord-Nederland stelt werkelijk niets voor bij de piep die Arriva voor Zwolle - Emmen en in de Achterhoek gebruiktquote:Op woensdag 9 januari 2013 18:06 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Ik ben inmiddels gewend aan die piep
Dat is niet alleen voor blinde mensen, maar ook voor mensen die blind en doof zijn zou je zeggen. Wat ellendig hardquote:Op woensdag 9 januari 2013 18:15 schreef Peterselieman het volgende:
een voorbeeldje dat ik net tegenkwam
het zitcomfort maakt wel wat goedquote:Op woensdag 9 januari 2013 18:18 schreef Viezze het volgende:
[..]
Dat is niet alleen voor blinde mensen, maar ook voor mensen die blind en doof zijn zou je zeggen. Wat ellendig hard
Binnenkort kom ik vast wel een keer op de Vechtdallijnen, eens even proberen. Is het beter dan Arriva in Groningen? Die GTW's vind ik qua zitcomfort namelijk heel slecht.quote:Op woensdag 9 januari 2013 18:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het zitcomfort maakt wel wat goed
Goed nieuws denk ik!quote:Op woensdag 9 januari 2013 18:19 schreef James1988 het volgende:
Het nieuws van de dag:
De NMBS gaat hervormen: de overkoepelende Holding verdwijnt, NMBS gaat treinen en stations doen. Infrabel krijgt de sporen en de perrons. Personeel wordt ondergebracht in een apart BV'tje.
BV'TJE zegtiequote:Op woensdag 9 januari 2013 18:19 schreef James1988 het volgende:
Personeel wordt ondergebracht in een apart BV'tje.
Bij het huidige NMBS kan je niet ontslagen worden en mag je met je 55e met pensioen. Dat zal wel anders worden...quote:Op woensdag 9 januari 2013 18:33 schreef Peterselieman het volgende:
nieuw personeel zal dan wel in een nieuw BV'tje komen waarbij de arbeidsvoorwaarden minder goed zijn dan van het huidige personeel
Wat een kutgeluid.quote:Op woensdag 9 januari 2013 18:15 schreef Peterselieman het volgende:
een voorbeeldje dat ik net tegenkwam
quote:
quote:Op woensdag 9 januari 2013 18:07 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Ik vind t wel wat hebben, hoort een beetje bij het karakter van het treinstel vind ik!
Het piepje wat ze op de Noordelijke Nevenlijnen hebben vind ik bij de treinen passen, die van de vechtdallijnen een aanslag op je trommelvliezenquote:
Als ik het zo lees op hun websitequote:Op woensdag 9 januari 2013 18:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is dat Failra voor een vaag zootje zeg?![]()
Sowieso die naam alleen al is te kinderachtig voor woorden natuurlijkMaar goed. Een normale website hebben ze niet, en dan krijg je grafiekjes zoals dit:
[ afbeelding ]
Wat moet ik me voorstellen bij "5 % van de treinen binnen 1 bepaald uur op 1 bepaalde dag is uitgevallen"? Rijden er (een veelvoud van) 20 treinen per uur dan of zo?
Tellen ze op elk station waar een trein langs komt deze mee als vertraagd / op tijd, en dan heb je het over meer treinen per uur. Als dat zo zou zijn is dat natuurlijk een gevalletje van beetje jammer.quote:Wanneer een Fyra als Op tijd rijdt, betekent dit dat deze uiterst 4 minuten na de oorspronkelijke vertrektijd van het vermelde station vertrekt.
Fyra Breda zit er ook tussen, en die vertekend af en toe nogal. Zowel positief als negatief..quote:Op woensdag 9 januari 2013 18:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is dat Failra voor een vaag zootje zeg?![]()
Sowieso die naam alleen al is te kinderachtig voor woorden natuurlijkMaar goed. Een normale website hebben ze niet, en dan krijg je grafiekjes zoals dit:
[ afbeelding ]
Wat moet ik me voorstellen bij "5 % van de treinen binnen 1 bepaald uur op 1 bepaalde dag is uitgevallen"? Rijden er (een veelvoud van) 20 treinen per uur dan of zo?
Nee, dat verandert juist niet. Dat bedrijfje wordt opgericht om loon en arbeidsvoorwaarden in stand te houden.quote:Op woensdag 9 januari 2013 18:36 schreef greavy het volgende:
[..]
Bij het huidige NMBS kan je niet ontslagen worden en mag je met je 55e met pensioen. Dat zal wel anders worden...
Zoals ik het begrijp houden ze het bij per vertrekstation (de tweets zijn tenminste per station ipv per traject), dus dan kan het wel kloppen denk ik.quote:Op woensdag 9 januari 2013 18:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is dat Failra voor een vaag zootje zeg?![]()
Sowieso die naam alleen al is te kinderachtig voor woorden natuurlijkMaar goed. Een normale website hebben ze niet, en dan krijg je grafiekjes zoals dit:
[ afbeelding ]
Wat moet ik me voorstellen bij "5 % van de treinen binnen 1 bepaald uur op 1 bepaalde dag is uitgevallen"? Rijden er (een veelvoud van) 20 treinen per uur dan of zo?
Dan nog steeds niet, maar goed.quote:Op woensdag 9 januari 2013 18:57 schreef James1988 het volgende:
Zoals ik het begrijp houden ze het bij per vertrekstation (de tweets zijn tenminste per station ipv per traject), dus dan kan het wel kloppen denk ik.
Ik denk niet dat het ministerie van I&M de cijfers van Failra gebruikt voor hun rapportages hoorquote:Op woensdag 9 januari 2013 19:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Bovendien zijn ze met verkeerde maten aan het meten. Jij (dacht ik) hebt hier ooit eens een lijstje geplaatst met boetes voor het niet nakomen van de in de concessie afgesproken punctualiteiten. Daarin stond onder andere "een gedeeltelijk uitgevallen rit telt als een geheel uitgevallen rit" of iets van gelijke strekking. Je kunt dus alleen op de eindpunten meten.
Nee. Maar Failra zou er wel goed aan doen om dezelfde cijfers als I&M te gebruiken. Als ze tenminste serieus genomen willen worden. Ik kan ook wel bijv roepen dat ik het OK vind als een trein minder dan een uur te laat is en dan vervolgens zeggen hoe geweldig de punctualiteit van 99,988 % wel is. Maar dan lacht iedereen je uitquote:Op woensdag 9 januari 2013 19:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het ministerie van I&M de cijfers van Failra gebruikt voor hun rapportages hoor
26 jan, planning voor rondje ontbreekt nog.quote:Op woensdag 9 januari 2013 19:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe zit het met het nieuwjaarsrondje trouwens?
Klinkt goed!quote:Op woensdag 9 januari 2013 19:39 schreef James1988 het volgende:
Volgens mij was er nog niet echt een route gekozen.
Doe ik nog eens een voorstel: met V250 naar Brussel, met Belgisch binnenlands materieel naar Luik via HSL 2, met het boemeltje naar Maastricht en vanuit daar weer terug naar de bewoonde wereld. Wat ook kan: Fyra tot Antwerpen, dan nog even de Desiro meepakken (Noorderkempen), met ir-trein naar Luik (via Glons, best leuke route) en dan verder.
Over Marne la Vallee Chessy, daar staat Shorecrew...quote:Op woensdag 9 januari 2013 19:39 schreef James1988 het volgende:
Volgens mij was er nog niet echt een route gekozen.
Andere ideeën?
GoPass 1 is ook niet voor >26jr en enkel online te kopen.quote:Op woensdag 9 januari 2013 19:50 schreef James1988 het volgende:
Wat ook kan, een al eerder voorgesteld klein HST-rondje:
Amsterdam - Brussel (V250)
Brussel - Keulen (Thalys)
Keulen - Amsterdam (ICE)
Dat kost ongeveer 85 euro p.p. (afhankelijk van leeftijd en kortingskaarten enzo). Omdat ik niet weet wat zoal het budget is van de mensen hier is het een beetje lastig om met een leuk voorstel te komen
Kostprijs van mijn eerder voorgesteld rondje via Glons: ticket V250 (¤ 22?) + enkeltje Noorderkempen (¤ 4,00) + Go Pass 1 (¤7?) + Nederlandse vervoerbewijzen.
Dag zit morgen ramvol helaas, ik snap bovendien de heisa niet zo want bij mij in de provincie (Tussen melun en montereau) Blijven ze voorlopig nog wel even tsjoeken. Ik had ook begrepen dat ze verlopig nog blijven rijden op de axe persan-pontaise, maar daar gaat nu iets rijden wat RIB-RIO schijnt te heten maar ik geen idee heb wat het is...quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:12 schreef James1988 het volgende:
Darkwing_Duck, heb je morgen nog iets te doen? Zo nee, dan is het misschien leuk om afscheid te nemen van de "petit gris"-stellen die rondrijden op Transilien-route H. Ze worden vervangen door de nieuwe veelkleurige Spacium 3.O6-treinstellen van Bombardier.
Meer hier
Nietwaar, deze komen er te rijdenquote:Op woensdag 9 januari 2013 20:29 schreef Peterselieman het volgende:
het blijft oud en versleten blik
Een deel zijn destijds ook nog eens aangepast voor de stopdiensten tussen Metz (tionville) en Luxemburg...quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:36 schreef b2py het volgende:
Zijn dat de regionale treinen rondom Parijs of door het ganse land? Wat een koekblikken zeg..
Ik weet niet waar die stopcontacten voor zijn, maar A, B, C, E, D F vind ik zelfs voor Fransozen een rare volgorde!quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nietwaar, deze komen er te rijden
[ afbeelding ]
dat zeg ik. Oud en versletenquote:Op woensdag 9 januari 2013 20:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nietwaar, deze komen er te rijden
[ afbeelding ]
Paar jaar terug stierf het er ook nog van in de regio Lens - Douai - Arrasquote:Op woensdag 9 januari 2013 20:36 schreef b2py het volgende:
Zijn dat de regionale treinen rondom Parijs of door het ganse land? Wat een koekblikken zeg..
Weet je zeker dat het RIB RIO was Fles? Waren het niet eerder petit gris?quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Paar jaar terug stierf het er ook nog van in de regio Lens - Douai - Arras
Ik denk dat deze beste man aan zijn info komt via de Treinreiziger link overigens.quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:43 schreef Anno1982 het volgende:
Hoi heren treinfanatici,
Het ziet er naar uit dat we hier bezoek gehad hebben van een van de journalisten van de Stentor:
[ afbeelding ]
Gisteren werd al gezegd al dat iedereen hier mee kan lezen en bij deze dus het bewijs dat dat ook daadwerkelijk gebeurt.
Geen idee, kijk zelf maarquote:Op woensdag 9 januari 2013 20:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het RIB RIO was Fles? Waren het niet eerder petit gris?
En dan zeur ik Mat '64 er afgetrapt uit ziet. Hierbij vergeleken kan Mat '24 zo de baan weer op.,..quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geen idee, kijk zelf maar![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind het eigenlijk best wel een eng idee dat die journalist mensen nu gewoon bij naam gaat noemen. Ik zou dat niet hebben gedaan, het kan nog al wat gevolgen hebben voor de betreffende persoon.quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:46 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik denk dat deze beste man aan zijn info komt via de Treinreiziger link overigens.
Verder al naar genoeg dus ik denk dat we de case eigenlijk maar moeten sluiten hier.
ps. wel cool dat hij het Fok! forum een 'site voor treinfanatici' noemt
RIB RIO dus....quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geen idee, kijk zelf maar![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lens, 27 juni 2009.
quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:48 schreef b2py het volgende:
[..]
En dan zeur ik Mat '64 er afgetrapt uit ziet. Hierbij vergeleken kan Mat '24 zo de baan weer op.,..
Staat ook zo lekker in de lak <33quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geen idee, kijk zelf maar![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lens, 27 juni 2009.
Licht me in?quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:54 schreef Peterselieman het volgende:
ach ja, het rijdt daar nog rond, terwijl er hier alweer studies zijn voor de vervangers van het ICR en ICMm.
Ik vind dat die journalist een idioot is gezien enkele van zijn uitspraken die op stront slaan. Het zijn er te veel om op te noemen...quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:51 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk best wel een eng idee dat die journalist mensen nu gewoon bij naam gaat noemen. Ik zou dat niet hebben gedaan, het kan nog al wat gevolgen hebben voor de betreffende persoon.
Dat inderdaad, ik vind het zeer ongepast om iemand op gebruikersnaam te noemen en vervolgens de hele postgeschiedenis er bij te halen...quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:51 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk best wel een eng idee dat die journalist mensen nu gewoon bij naam gaat noemen. Ik zou dat niet hebben gedaan, het kan nog al wat gevolgen hebben voor de betreffende persoon.
het staat nogal in de kinderschoenen, maar het ICRm is al meer dan 30 jaar oud en er wordt nu al gekeken aan welke eisen een opvolger moet voldoen. ICMm-III is enkele jaren jonger, dus dat zal ook wel meegenomen worden lijkt mequote:
Zelfsquote:Op woensdag 9 januari 2013 20:54 schreef Peterselieman het volgende:
ach ja, het rijdt daar nog rond, terwijl er hier alweer studies zijn voor de vervangers van het ICR en ICMm. Een tender om het resterende plan V en SGMm te vervangen is zelfs al uitgeschreven
Nóg meer? Imho heeft Arriva iemand niet goed genoeg opgeleid alleen laten rijden, die beste man maakt een foutje, en zijn kop rolt de mand in.. Lijkt mij meer een beerputje wat ze snel hebben afgedekt over de rug van de machinist. Nu is het gewoon wachten op het volgende incident.quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:51 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk best wel een eng idee dat die journalist mensen nu gewoon bij naam gaat noemen. Ik zou dat niet hebben gedaan, het kan nog al wat gevolgen hebben voor de betreffende persoon.
RIB RIO is altijd Trek Duw met een loc, Ik heb zowel diesel als waslijn gereden. (Naar Crouy sur Ourq rijd het nog in de spits diesel)quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Auch proficiat
Wat is het verschil?
Dat bedoel ik, het heeft al gevolgen gehad, en nu staat het ook nog zo in de krant. Ik kan me nog herinneren dat GH best wel boos was dat z'n werkgever zich zo over hem had uitgelaten en nu is hij dus ook niet meer anoniem.quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nóg meer? Imho heeft Arriva iemand niet goed genoeg opgeleid alleen laten rijden, die beste man maakt een foutje, en zijn kop rolt de mand in.. Lijkt mij meer een beerputje wat ze snel hebben afgedekt over de rug van de machinist. Nu is het gewoon wachten op het volgende incident.
Voortaan zal er wel in je arbeidovereenkomst staan dat als je over incidenten lekt op het net, dat je dan meteen op staande voet krijgt.. case closed, problem solved... voor de buitenwereld dan. Het échte probleem (niet goed/te kort opleiden/begeleiden) blijft waarschijnlijk gewoon voortbestaan.
Ken je randvoorwaarden behalve plee?quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het staat nogal in de kinderschoenen, maar het ICRm is al meer dan 30 jaar oud en er wordt nu al gekeken aan welke eisen een opvolger moet voldoen. ICMm-III is enkele jaren jonger, dus dat zal ook wel meegenomen worden lijkt me
yeah whateverquote:Op woensdag 9 januari 2013 20:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
RIB RIO is altijd Trek Duw met een loc, Ik heb zowel diesel als waslijn gereden. (Naar Crouy sur Ourq rijd het nog in de spits diesel)
Petit Gris ofwel Z 5300 of Z 6100.is zelfvoorzienend.
Dat wat je op de foto gezet hebt is trouwens een RIB RIO 78, dat weet iedere kenner, Basiskennis
Jep, lekker profi van die leugenverzamelaar, maja, die worden dat ook niet omdat ze zo lekker gewetensvol en bijdehand zijnquote:Op woensdag 9 januari 2013 21:00 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, het heeft al gevolgen gehad, en nu staat het ook nog zo in de krant. Ik kan me nog herinneren dat GH best wel boos was dat z'n werkgever zich zo over hem had uitgelaten en nu is hij dus ook niet meer anoniem.
Not really no. Ik maak een plaatje, haal mijn schouders op en loop doorquote:Op woensdag 9 januari 2013 21:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
De Franse schrale paupershit, het interesseert je gewoon niet..
En terecht!quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
De Franse schrale paupershit, het interesseert je gewoon niet..
Wat een ongelooflijk geil dingetje is dat zeg. Hebbon hiero!quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:04 schreef James1988 het volgende:
@vervangend intercitymaterieel:
Ik heb een vermoeden dat dat dubbeldeks materieel gaat worden. Kanshebber is dan een variant op de SBB Twindexx.
Haha dat gaat echt niet gebeurenquote:Omdat de stadsregio nu ook een vervoerstaak heeft, wordt het treinverkeer tussen Arnhem en Winterswijk uitgevoerd door 2 bedrijven: Arriva en Hermes. Dat is volgens Drenth een belangrijke bron van problemen. „We willen terug naar één bedrijf.
Gelijkvloerse instap, plee die goed toegankelijk moet zijn, materieel geschikt voor ERTMS of zelfs ingebouwd, voorbereid op 25 KV, Vmax minimaal 160 km/hquote:
Het berust dus vooral op gokwerkquote:Op woensdag 9 januari 2013 21:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gelijkvloerse instap, plee die goed toegankelijk moet zijn, materieel geschikt voor ERTMS of zelfs ingebouwd, voorbereid op 25 KV, Vmax minimaal 160 km/h
dat soort dingen zijn als buitenstaander wel te raden.
Mooie kleurenquote:Op woensdag 9 januari 2013 21:04 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind de logo's van 1992 en 2005 het gaafste
ik denk zelf enkeldeks. Er zijn nog IC-lijnen waar je niet met een extra verdieping hoeft te rijdenquote:Op woensdag 9 januari 2013 21:04 schreef James1988 het volgende:
@vervangend intercitymaterieel:
Ik heb een vermoeden dat dat dubbeldeks materieel gaat worden. Kanshebber is dan een variant op de SBB Twindexx.
Maar met extra verdieping is nou ook niet echt zoveel extra capaciteit.quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik denk zelf enkeldeks. Er zijn nog IC-lijnen waar je niet met een extra verdieping hoeft te rijden
quote:
Alleen dubbeldeks IC-materieel en enkeldeks sprintermaterieel zorgt wel voor uniformiteit in het materieelpark. Wellicht is dat handiger voor de materieelplanning.quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik denk zelf enkeldeks. Er zijn nog IC-lijnen waar je niet met een extra verdieping hoeft te rijden
Doet me denken aan de tijd dat we hier met Belgische M2's van Zwolle naar Roosendaal kachelden achter een 1100quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:09 schreef Zug-Chef het volgende:
vier van de ÖBB gehuurde CityShuttle-rijtuigen
kan, alleen probleem in Nederland is dat het telkens maar op korte stukjes echt druk in de trein is en dat de trein daarna weer lucht vervoertquote:Op woensdag 9 januari 2013 21:10 schreef James1988 het volgende:
Alleen dubbeldeks IC-materieel en enkeldeks sprintermaterieel zorgt wel voor uniformiteit in het materieelpark. Wellicht is dat handiger voor de materieelplanning.
Typfouten verbeterdquote:Op woensdag 9 januari 2013 19:15 schreef b2py het volgende:
Goede voornemens
Gepubliceerd op 8 januari, 2013 door ProRail.
Ook in het nieuwe jaar zetten we onze koers naar nul verwijtbare ongevallen en nul verwijtbare verstoringen natuurlijk samen met u voort.
Beetje jammer het de helft van `Het Reizend zand´ stuk is.quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:25 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Apeldoorn heeft een best mooi stationsgebouw.
En dat was het weer!
Voor mijn gevoel waren ze allemaal in de middle of nowhere..quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:29 schreef Viezze het volgende:
Apeldoorn - Zutphen, één keer gedaan volgens mij. Toen vroeg ik me af waarom de trein stopte, want er stonden nergens huizen. Midden in een weiland een stationGeen idee meer welke dat was
Nee, Voorst-Empe ligt direct naast het dorp Voorst (Empe ligt een stukje verder), maar dat is niet alleen weilanden.quote:
Apeldoorn-De Maten ligt echt vlak bij station Apeldoorn zelf. Dat is echt een pokke stukje.quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel waren ze allemaal in de middle of nowhere..
http://goo.gl/maps/huSwkquote:Op woensdag 9 januari 2013 21:33 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Nee, Voorst-Empe ligt direct naast het dorp Voorst (Empe ligt een stukje verder), maar dat is niet alleen weilanden.
Haha dat zou ook kunnenquote:Op woensdag 9 januari 2013 21:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel waren ze allemaal in de middle of nowhere..
Zoiets jaquote:
Zie mijn post hierboven:quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:34 schreef b2py het volgende:
[..]
http://goo.gl/maps/huSwk
Zou deze moeten zijn.
Klarenbeek
quote:
er liggen wat boerderijen omheen, maar heel erg in de bewoonde wereld ligt het nu ook weer nietquote:Op woensdag 9 januari 2013 21:33 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Nee, Voorst-Empe ligt direct naast het dorp Voorst (Empe ligt een stukje verder), maar dat is niet alleen weilanden.
Haha ik rijd wekelijks door dat dorp heen als ik naar m'n ouders ga. Goed het is niet stedelijk, maar het is nou ook weer niet de middle-of-nowhere zoals Klarenbeekquote:Op woensdag 9 januari 2013 21:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er liggen wat boerderijen omheen, maar heel erg in de bewoonde wereld ligt het nu ook weer niet
Voorste-Empe is net zo middle of nowhere als Klarenbeek man! Kijk Google Mapsquote:Op woensdag 9 januari 2013 21:39 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Haha ik rijd wekelijks door dat dorp heen als ik naar m'n ouders ga. Goed het is niet stedelijk, maar het is nou ook weer niet de middle-of-nowhere zoals Klarenbeek![]()
Haha met de auto lijkt het een stuk minder erg. Als je het zo op Google Maps kijkt kan ik het me voorstellen. Ik moet altijd wel lachen als ik dit dan zie. Het is tegenwoordig zelfs nog verder vervallen. Stationskoffiehuis Radstaake:quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Voorste-Empe is net zo middle of nowhere als Klarenbeek man! Kijk Google Maps
mja, echt veel bebouwing is er iig niet, maar toch een station. het station van Geerdijk dat waarschijnlijk ongeveer een even groot achterland heeft zal zelfs opgeheven gaan worden. lijkt me niet dat Voorst-Empe tien keer zo druk is dan dat stationquote:Op woensdag 9 januari 2013 21:39 schreef WhiteJoker het volgende:
Haha ik rijd wekelijks door dat dorp heen als ik naar m'n ouders ga. Goed het is niet stedelijk, maar het is nou ook weer niet de middle-of-nowhere zoals Klarenbeek![]()
25kV voorbereiding zou ik niet doen.quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gelijkvloerse instap, plee die goed toegankelijk moet zijn, materieel geschikt voor ERTMS of zelfs ingebouwd, voorbereid op 25 KV, Vmax minimaal 160 km/h
dat soort dingen zijn als buitenstaander wel te raden.
Ik moet daar nog even kijken of en zo ja waar het zwarte bord is, die moet ik nog. Dan heeft Liège-Guuillemins het record "Meeste verschillende bordjes van één station, in één taal" alleen in handen. Nu moet het nog gedeeld worden met Lille Flandres (van beide heb ik er 7)quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:51 schreef b2py het volgende:
Als we trouwens naar Liège- Guillemins gaan moeten we daar wel even een stop inlassen. Ik wil dat station even goed bezichtigen want dat is me toch een mooi potje Civiel! <3
Krijg je weer van die cowboyverhalen over kabels die los op het plafond liggen en zoquote:Op woensdag 9 januari 2013 22:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
25kV voorbereiding zou ik niet doen.
Daar ga ik 14 februari wat leuke nachtplaten maken, op Liège-Guillemins.quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:51 schreef b2py het volgende:
Als we trouwens naar Liège- Guillemins gaan moeten we daar wel even een stop inlassen. Ik wil dat station even goed bezichtigen want dat is me toch een mooi potje Civiel! <3
of wil je het gelijk inbouwen dan, zodat de stellen meteen geschikt zijn voor de HSL?quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
25kV voorbereiding zou ik niet doen.
Niet alleen voor HSL, ook gewoon toekomstvast zodat hele spoorlijnen naar 25KV kunnenquote:Op woensdag 9 januari 2013 22:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
of wil je het gelijk inbouwen dan, zodat de stellen meteen geschikt zijn voor de HSL?
Cool, iets vergelijkbaars heb ik in sept 2008 ook gedaan. Dat is echt een vette ronde met tijd zat voor allerlei leuksquote:Op woensdag 9 januari 2013 22:05 schreef greavy het volgende:
[..]
Daar ga ik 14 februari wat leuke nachtplaten maken, op Liège-Guillemins.
Wordt een leuk weekend:
14 Februari: Dordrecht-Maastricht-Luik-Jemelle-Arlon-Bertrix-Dinant-Namen-Luik
15 Februari: Luik-Luxemburg-????? (zien we ter plekke, willen namelijk de oude CFL 1800 dieselloks ff platen, hebben we tijden van)
16 Februari: Luxemburg-Trier-Gerolstein-Keulen-Aken-Mönchengladbach-Venlo-huiswaarts
Als je ermee over de HSL wilt is 25 kV wel handig.quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
25kV voorbereiding zou ik niet doen.
Ja, idd. Luik zijn we omstreeks 18:00/19:00 weer. Dan ff hobbyen met nachtplaten op het station. Dan nog ff kijken. Zitten(zijn met 2 man op pad) pal tegenover Guillemins in een hotel. In Luxemburg ook, het IBIS. Daar hebben we ook tijd te veel, dus ook ff de stad in, ff het hele sporennet afcrossen enz.quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Cool, iets vergelijkbaars heb ik in sept 2008 ook gedaan. Dat is echt een vette ronde met tijd zat voor allerlei leuks
De vraag is of je je hele park daarvoor geschikt wilt maken. Ik zie de gewone lijnen de komende 50 jaar niet op 25 kV overgaan.quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:07 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als je ermee over de HSL wilt is 25 kV wel handig.
En als je je materieel er ook niet geschikt voor maakt zal het ook nog wel jaren duren...quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
De vraagt is of je je hele park daarvoor geschikt wilt maken. Ik zie de gewone lijnen de komende 50 jaar niet op 25 kV overgaan.
2:40 is het. Waarbij je tot circa Euskirchen in een prachtig landschap rijdt. Daarna wordt het steeds meer industrie-achtig. En langs de spoorlijn staan ook nog de Formsignale!quote:
Er wordt meer nagedacht over 3 kV omdat 25 kV te duur is. Met 3 kV kun je de huidige treindetectie laten liggen o.a.quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:12 schreef b2py het volgende:
[..]
En als je je materieel er ook niet geschikt voor maakt zal het ook nog wel jaren duren...
Net als met ERTMS.
Dus gewoon bicourante treinstellen met 25kV en 1,5 kV want anders schiet die vernieuwing nooit op..
Ja, ze hadden gisteren een personeelsuitje naar Antwerpen met de Fyra, dus te laat terug om nog te kunnen staken vandaag.quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:16 schreef MaxMark het volgende:
Was men er al achter waarom de staking van Arriva-machinisten vandaag niet doorging?
Als je over bent op ERTMS laat je je treindetectie toch gewoon lopen via GSM-R?quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er wordt meer nagedacht over 3 kV omdat 25 kV te duur is. Met 3 kV kun je de huidige treindetectie laten liggen o.a.
Ja, waarom beton gebruiken als je de boel ook met luchtankers kunt bevestigen.quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Als je over bent op ERTMS laat je je treindetectie toch gewoon lopen via GSM-R?
Er werd in het vorige topic naar dit artikel gelinked als bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)tie-machinisten.htmlquote:Op woensdag 9 januari 2013 22:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, ze hadden gisteren een personeelsuitje naar Antwerpen met de Fyra, dus te laat terug om nog te kunnen staken vandaag.
Wel raar dan want ik heb het artikel gistermiddag van de voorpagina van nu.nl geplukt..quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:18 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Er werd in het vorige topic naar dit artikel gelinked als bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)tie-machinisten.html
Maar die is van vorig jaar
Moeilijk interessante materie! Dank!quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Voor de verzameling "Ongevallen-rapportages": Leesvoer.
Treindetectie via GSM-R? ERTMS Level 3 met zwevende blokken en dat soort dingen is er nog niet hoorquote:Op woensdag 9 januari 2013 22:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Als je over bent op ERTMS laat je je treindetectie toch gewoon lopen via GSM-R?
Wel over 10-15 jaar hoop ik als die treinstellen besteld gaan wordenquote:Op woensdag 9 januari 2013 22:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
Treindetectie via GSM-R? ERTMS Level 3 met zwevende blokken en dat soort dingen is er nog niet hoor
10 velletjes en een knuistje vol bijlages, drie weken na de grootste ramp in de Nederlandse spoorgeschiedenis was het klaar.quote:
En daarbij wel de kanttekening dat de opzet van het rapport nagenoeg ongewijzigd is gebleven!quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
10 velletjes en een knuistje vol bijlages, drie weken na de grootste ramp in de Nederlandse spoorgeschiedenis was het klaar.
Moet je tegenwoordig eens met je hand uit het raampje over een wissel rijden, krijg je anderhalf jaar later een Rapport waar de Bijbel niks bij is
Zoals al eerder aangegeven: dat wordt me een beetje te duur. Max. 35-40 euro buiten het NL-kaartje omquote:Op woensdag 9 januari 2013 19:50 schreef James1988 het volgende:
Wat ook kan, een al eerder voorgesteld klein HST-rondje:
Amsterdam - Brussel (V250)
Brussel - Keulen (Thalys)
Keulen - Amsterdam (ICE)
Dat kost ongeveer 85 euro p.p. (afhankelijk van leeftijd en kortingskaarten enzo). Omdat ik niet weet wat zoal het budget is van de mensen hier is het een beetje lastig om met een leuk voorstel te komen
Nee. Dit is hetquote:Op woensdag 9 januari 2013 22:26 schreef Duvel het volgende:
Dit is niet het rapport van de spoorwegongevallenraad, alleen een beschrijving van wat de verschillende ploegen hebben aangetroffen en hebben uitgevoerd, toch?
Een beetje van alles.quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Was dat rapport nou zo oppervlakkig? Was de wereld toen zo simpel? Of doen we tegenwoordig veel te moeilijk over alles?
Toen hadden ze ook nog zoveel zaken die ze niet konden onderzoeken. TRDL posten met computers en ATB zooi hadden ze toen nog nietquote:Op woensdag 9 januari 2013 22:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Was dat rapport nou zo oppervlakkig? Was de wereld toen zo simpel? Of doen we tegenwoordig veel te moeilijk over alles?
Sodeju. De volgende middag was alles opgeruimd, hersteld en werd het treinverkeer weer hervat. Da's geen kattenpis.quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Voor de verzameling "Ongevallen-rapportages": Leesvoer.
Dat was iets wat mij ook al opviel ja. Zo lang duurde het ongeveer ook met het treinongeluk in Amsterdam vorig voorjaar..quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Sodeju. De volgende middag was alles opgeruimd, hersteld en werd het treinverkeer weer hervat. Da's geen kattenpis.
Ja, tegenwoordig kijken we zoiets eerst een uur of 4 aan of we de centen daarvoor misschien toch beter in de zak kunnen houdenquote:
Oh, OCR is toch nog niet ZO goedquote:0m 11.00 Èi 11.10 uur ïvaren a1le gewond-en naar d.e zickenhuizen
vcrvoer'd-, op óén slachtoffcr na, d.at nog ingeklemd" zat en om + 11.45
uur v,'ercl bevrijr-l,
Volgens mij waren de trein binnen 1 - 1,5 uur wel leeg van reizigers hoor in Amsterdam..quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh, OCR is toch nog niet ZO goed![]()
Anyway: 54 gewonden waarvan 32 ernstig, en dik binnen 2 uur is iedereen op z'n minst weg naar het ziekenhuis. Ook dat gaat tegenwoordig wel anders.
Maar wat gebeurt er dan met het huidige materieel, dat geen 3 kV lust? Ten behoeve van bijsturing zal er toch wat bestaand materieel geschikt moeten worden voor die hogere spanning, want nieuw materieel heeft toch vaak last van storingen in de eerste tijd dat het op de baan is. De treindienst op een traject een tijd lang opschorten is natuurlijk geen redelijk alternatief.quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er wordt meer nagedacht over 3 kV omdat 25 kV te duur is. Met 3 kV kun je de huidige treindetectie laten liggen o.a.
Een bijzonder uitstekend plan. Wellicht wat meer tijd nemen voor diner @ liège?quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:09 schreef James1988 het volgende:
Bij het eerder besproken rondje zou het dan zoiets worden:
10:41 V Amsterdam Centraal (Fyra 9228)
12:03 A Antwerpen Centraal
-----
12:35 V Antwerpen Centraal (IR 612)
12:52 A Noorderkempen
-----
13:08 V Noorderkempen (IR 633)
13:25 A Antwerpen Centraal
-----
13:43 V Antwerpen Centraal (IR 2913, via Hasselt/Tongeren/Glons)
15:52 A Liège-Guillemins
-----
16:17 V Liège Guillemins (L 5367)
16:50 A Maastricht
-----
16:58 V Maastricht (IC 870)
19:22 A Amsterdam Centraal
Wat vinden jullie?
Desiro MLquote:Op woensdag 9 januari 2013 23:11 schreef Bitlord het volgende:
Wat is de reden om naar Noorderkempen te gaan?
Dat kan. Maar ik hoef om 16:30 nog geen avondeten.quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:11 schreef b2py het volgende:
[..]
Een bijzonder uitstekend plan. Wellicht wat meer tijd nemen voor diner @ liège?
We hebben geen materieel wat op 3 kV rijdtquote:Op woensdag 9 januari 2013 23:10 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Maar wat gebeurt er dan met het huidige materieel, dat geen 3 kV lust? Ten behoeve van bijsturing zal er toch wat bestaand materieel geschikt moeten worden voor die hogere spanning, want nieuw materieel heeft toch vaak last van storingen in de eerste tijd dat het op de baan is. De treindienst op een traject een tijd lang opschorten is natuurlijk geen redelijk alternatief.
Maastricht is ook prima. Eventueel kan Eindhoven ook altijd nog, heb je alweer een kwartiersdienstje te pakken natuurlijk. Als ik maar even onderweg wat kan bikken na al dat bierquote:Op woensdag 9 januari 2013 23:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat kan. Maar ik hoef om 16:30 nog geen avondeten.
Luik - Maastricht is een uurdienst. Misschien 30 minuten meer pakken in Maastricht om daar wat te happen?
Om vervolgens 2 uur later in Brussel-Zuid aan te komen zeker..quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
dan pak je toch de 'overige binnenlandse treinen'
Er gaat een Thalys een half uur later. Die komt aan in Antwerpen om 12:30 op hetzelfde perroneiland als de Brechtshuttle.quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:15 schreef b2py het volgende:
En ohja, back-up plan als Fyra 9228 niet rijdt of vertraagd is, is wellicht handig..
Zie er nu al naar uit!quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er gaat een Thalys een half uur later. Die komt aan in Antwerpen om 12:30 op hetzelfde perroneiland als de Brechtshuttle.
Rijdt 9228 niet dan wordt het een Hispeed-balie bezoeken en omboeking eisen.
ja lijken, daar heb je geen haast mee.quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:00 schreef b2py het volgende:
[..]
Volgens mij waren de trein binnen 1 - 1,5 uur wel leeg van reizigers hoor in Amsterdam..
En in de bijlagen staat ook stukje dat ze om 23:00 nog een rijtuig hebben opgetild om slachtoffers eruit te halen. Dat is ongeveer 14 uur na ramp..
Nee, dat weet ik. Maar als er op bepaalde trajecten met die 3 kV gewerkt gaat worden, dan zal er ook materieel aangeschaft worden dat daarmee kan omgaan en ten behoeve van bijsturing zal een deel van het bestaand materieel ervoor geschikt moeten worden gemaakt. Maar zal dat werkelijk goedkoper zijn dan direct overstappen op 25 kV wisselspanning? Uiteindelijk zal ERTMS toch de Europese standaard worden, net als vermoedelijk die 25 kV. Overstappen op 3 kV lijkt me dan alleen maar een onnodig dure tussenstap.quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:12 schreef b2py het volgende:
[..]
We hebben geen materieel wat op 3 kV rijdt
Omdat het kan #YOLOquote:Op woensdag 9 januari 2013 23:11 schreef Bitlord het volgende:
Wat is de reden om naar Noorderkempen te gaan?
VIRM heeft ruimte voor 25 kV installatie. Hoe dat met NID en SLT zit weet ik niet. Materieel waar nu een aanbesteding voor loopt moet ook voorbereid zijn op 25 kV. Dus dan heb je het gros wel gehad denk ik ;-)quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:35 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Nee, dat weet ik. Maar als er op bepaalde trajecten met die 3 kV gewerkt gaat worden, dan zal er ook materieel aangeschaft worden dat daarmee kan omgaan en ten behoeve van bijsturing zal een deel van het bestaand materieel ervoor geschikt moeten worden gemaakt. Maar zal dat werkelijk goedkoper zijn dan direct overstappen op 25 kV wisselspanning? Uiteindelijk zal ERTMS toch de Europese standaard worden, net als vermoedelijk die 25 kV. Overstappen op 3 kV lijkt me dan alleen maar een onnodig dure tussenstap.
Ja, een huifkar ook.quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:47 schreef b2py het volgende:
[..]
VIRM heeft ruimte voor 25 kV installatie.
Nou ik welquote:Hoe dat met SLT zit weet ik niet.
Dan kopen we toch losse kaartjes man lekker boeiendquote:Op woensdag 9 januari 2013 23:49 schreef James1988 het volgende:
Ik heb ze beide al eens gedaan.
Ik bedenk me nu wel wat... in België is het niet toegestaan om je reis te onderbreken. Als je een kaartje koopt van Noorderkempen naar Maastricht (om het even welk ticket) dan moet je je reis volgens de kortst mogelijke route afleggen. Een Go Pass 1 voor Noorderkempen - Maastricht met anderhalf uur op Luik mag dus niet.
En ja, het NMBS-personeel controleert en beboet daarop.
Ik slijp de messen vastquote:Op woensdag 9 januari 2013 23:50 schreef bork het volgende:
Reizigers uren vast in gestrande trein
UTRECHT - Reizigers hebben woensdagavond bijna drie uur vastgezeten in een trein na een zelfdoding op het spoor tussen station Overvecht en station Bilthoven.
De trein vol passagiers strandde vlak na het vertrek vanaf Overvecht. Rond kwart voor negen werden de passagiers via een loopplank overgebracht naar een andere trein.
RTV Utrecht
terwijl je in 5 minuten terug had kunnen rijden naar Overvecht. Tenzij het de aanrijdingstrein zelf was, maar ook in dat geval mag je echt wel na 3 kwartier de mensen eruit hebbenquote:
Maar dat is gevaarlijk man! je moet op het spoor lopen... en drie sporen verder rijden gewoon treinen!quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
terwijl je in 5 minuten terug had kunnen rijden naar Overvecht. Tenzij het de aanrijdingstrein zelf was, maar ook in dat geval mag je echt wel na 3 kwartier de mensen eruit hebben
Ik gok dat de trein niet veel vaart heeft gehad en nog OP de plek van het ongeval stond....quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
terwijl je in 5 minuten terug had kunnen rijden naar Overvecht. Tenzij het de aanrijdingstrein zelf was, maar ook in dat geval mag je echt wel na 3 kwartier de mensen eruit hebben
Zelfs al zou dat zo zijn... nou en? Dan kan je toch wel die mensen eruit halen?quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:56 schreef blup het volgende:
[..]
Ik gok dat de trein niet veel vaart heeft gehad en nog OP de plek van het ongeval stond....
quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:57 schreef b2py het volgende:
Alleen is de 1763 is niet onder z'n eigen treinnummer in Amf terecht gekomen, maar als 99963 achter de 6451 met als samenstelling: v 4025, 2 4028, 3 4041, a 4048.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
het treinverkeer op de lage sporen ging gewoon door, terwijl de aanrijdingstrein op de hoge sporen stondquote:Op woensdag 9 januari 2013 23:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
terwijl je in 5 minuten terug had kunnen rijden naar Overvecht. Tenzij het de aanrijdingstrein zelf was, maar ook in dat geval mag je echt wel na 3 kwartier de mensen eruit hebben
Waarheen? Anderhalve kilometer verderop naar de overweg op de voordorpsedijk?quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zelfs al zou dat zo zijn... nou en? Dan kan je toch wel die mensen eruit halen?
stoptrein reed toch altijd benedenlangs?quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het treinverkeer op de lage sporen ging gewoon door, terwijl de aanrijdingstrein op de hoge sporen stond
Zal allemaal wel. Verklaart niet waarom je mensen 3 uur moet opsluiten.quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:57 schreef b2py het volgende:
Ik nu mobiel en jullie zoeken de nummertjes maar even lekker zelf uit. Kopietje van bericht van Somda.
Dat was inderdaad de aanrijdingstrein. Alleen is de 1763 is niet onder z'n eigen treinnummer in Amf terecht gekomen, maar als 99963 achter de 6451 met als samenstelling: v 4025, 2 4028, 3 4041, a 4048. In Amf zijn de achterste 4041+4048 naar de Bokkeduinen afgevoerd en de 4028 is met de 4025 op sleeptouw naar de Zaanstraat gegaan. De 4025 had o.a. sluiting in het compressor-circuit en dat gaf in elke andere cabine problemen met de stotzen. Om diezelfde reden is de 6451 te hulp gekomen omdat rijden vanuit de 4025 niet meer kon. Had de boel wel gewoon kunnen rijden, dan was evacuatie niet nodig geweest
Ga je nu doen alsof dat ding midden in de fucking rimboe stond?quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:01 schreef blup het volgende:
[..]
Waarheen? Anderhalve kilometer verderop naar de overweg op de voordorpsedijk?
klopt, maar wellicht zijn ze er laat achter gekomen dat de 4025 niet meer kon rijden, waardoor het regelen van een evacuatie trein uiteindelijk meer tijd heeft gekost.quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zal allemaal wel. Verklaart niet waarom je mensen 3 uur moet opsluiten.
Waar moettie vandaan komen? utrecht? die moet dus nog eens over dat lijk rijden?quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ga je nu doen alsof dat ding midden in de fucking rimboe stond?
Gewoon, met een hulp dieselloc een paar rijtuigen erlangs zetten en die mensen erin. Is that so hard to conceive?
Achterop de fiets bij mij, er gaan ook stoptreinen over de hogere sporen heen maar alleen richting Overvecht als ik het me goed herinner.quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ga je nu doen alsof dat ding midden in de fucking rimboe stond?
Gewoon, met een hulp dieselloc een paar rijtuigen erlangs zetten en die mensen erin. Is that so hard to conceive?
want er staan geen treinstellen bij utrecht bedoel je?quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:03 schreef b2py het volgende:
[..]
klopt, maar wellicht zijn ze er laat achter gekomen dat de 4025 niet meer kon rijden, waardoor het regelen van een evacuatie trein uiteindelijk meer tijd heeft gekost.
Dat, of Amersfoort. Overal staat ijzer zat en alles kan binnen een kwartier daar zijn.quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:03 schreef blup het volgende:
[..]
Waar moettie vandaan komen? utrecht? die moet dus nog eens over dat lijk rijden?
Wie weet ligt de voorkant van de trein in puin en vlees, kan je dus niet langs rijden, terug gaat ook niet, daar ligt de rest.quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat, of Amersfoort. Overal staat ijzer zat en alles kan binnen een kwartier daar zijn.
Tsja, je bent wel hardleers he. Je verwart "niet willen" nog steeds met "niet kunnen".quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:06 schreef blup het volgende:
[..]
Wie weet ligt de voorkant van de trein in puin en vlees, kan je dus niet langs rijden, terug gaat ook niet, daar ligt de rest.
niet in de hoogspitsquote:Op donderdag 10 januari 2013 00:04 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
want er staan geen treinstellen bij utrecht bedoel je?
dat hoeft vast geen 3 uur te duren....quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:07 schreef b2py het volgende:
[..]
niet in de hoogspits. Verder moet er een mcn met wegebekendheid geregeld worden, een bhv'er, mcn moet naar materieel toe. Opstarten, rangeren en dan nog evacueren...
Nee, dat duurt namelijk NOOIT drie uur. 1 tot hoogstens anderhalf. Dus wat is hier misgegaan?quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:07 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
dat hoeft vast geen 3 uur te duren....
Lezen is een kunst he.quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:07 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
dat hoeft vast geen 3 uur te duren....
Dat was het aparte. Het was de intercity en die rijdt over de hoge sporenquote:Op donderdag 10 januari 2013 00:01 schreef blup het volgende:
stoptrein reed toch altijd benedenlangs?
Nee.quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:09 schreef b2py het volgende:
[..]
Lezen is een kunst he.
Dat in combinatie met het laat erachter komen dat voorste stel defect is kan het dus wel zo lang duren.
Ik interpreteerde het verkeerd, tussen station overvecht en bilthoven, niet van naar.quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat was het aparte. Het was de intercity en die rijdt over de hoge sporen
Ben ik met je eens, maar dit is een mogelijkheid die ik onderschreef he.quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee.
Je gaat niet anderhalf uur verliezen aan kijken OF je trein verder kan rijden, terwijl je vol met mensen zit, om ze DAN nogeens op te zadelen met "okee we gaan wat anders proberen, het gaat NOG anderhalf uur duren". Gewoon. Niet.
Allemaal leuk en aardig, maar ik wil weleens weten wat voor reden er kan bestaan om niet onder ELKE omstandigheden, binnen uiterlijk een uur die reizigers uit die trein gehaald te hebben en op een andere manier vervoer geboden te hebben. Dat moet, zeker op zo'n plek als waar dit gebeurd was, op meerdere manieren gewoon kunnen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:19 schreef blup het volgende:
Soms stonden ze al een uur te wachten op de schouwarts omdat een overijvige agent een misdrijf niet uitsloot.
Ja, goed idee. Ik ben serieus benieuwd wat hier misgegaan is. Want je maakt mij niet wijs dat dit compleet gegaan is zoals het hoort.quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:24 schreef b2py het volgende:
Meeloopdagje niet wat voor jou fles bij nsr? :p
Dat zou goed kunnen, en dat zal waarschijnlijk blauw of rood geweest zijn.quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hier is gewoon iemand bezig geweest die zijn prioriteiten niet helemaal op een rijtje had, want dit is gewoon niet te accepteren.
Het is soms verrekte complex. Er is een scenario voor maar in de praktijk werkt het vaak anders.quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, goed idee. Ik ben serieus benieuwd wat hier misgegaan is. Want je maakt mij niet wijs dat dit compleet gegaan is zoals het hoort.
Jij loopt terug naar de plek van de aanrijding?quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:29 schreef Dr_Flash het volgende:
ik snap trouwens niet dat die reizigers niet zelf na anderhalf uur dachten van "je kun me de klootn kussn" en de noodontgrendeling gebruikt hebben. Ze waren net langs die overweg gekomen, ze wisten dat het niet ver was, en dat er al anderhalf uur geen trein meer langsgereden was.
Railcateringquote:Op donderdag 10 januari 2013 00:29 schreef Dr_Flash het volgende:
ik snap trouwens niet dat die reizigers niet zelf na anderhalf uur dachten van "je kun me de klootn kussn" en de noodontgrendeling gebruikt hebben. Ze waren net langs die overweg gekomen, ze wisten dat het niet ver was, en dat er al anderhalf uur geen trein meer langsgereden was.
Ja ik weet ook wel dat er een hoop bij komt kijken. En dat het geen pretje is en dat het nooit went en zo. Maar er KAN gewoon geen reden bestaan waarom het vasthouden van een paar honder d man, voor 3 uur, een beter plan lijkt, laat staan is, dan het alternatief. Eruit, kwartiertje lopen, bussen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:27 schreef blup het volgende:
Het is soms verrekte complex. Er is een scenario voor maar in de praktijk werkt het vaak anders.
Je zou eens een dag mee moeten lopen met de Algemeen leider bij prorail of heetie tegenwoordig ook al OVD? Wellicht zie je eens met je eigen ogen hoe het er letterlijk uitziet ter plekke, ook voor al die doorgewinterde hulpverleners nog steeds geen pretje.
Desnoods? Ben je binnen 15 seconden voorbij. Eens er een zeil of een laken overheen ligt is het zo boeiend niet.quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:30 schreef blup het volgende:
[..]
Jij loopt terug naar de plek van de aanrijding?
Wat ik al zei, daar denken sommige echt anders over.quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Desnoods? Ben je binnen 15 seconden voorbij. Eens er een zeil of een laken overheen ligt is het zo boeiend niet.
Ik heb het ook weleens zelf gezien hoor. Al zal ieder geval wel weer anders zijn.quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:34 schreef blup het volgende:
[..]
Wat ik al zei, daar denken sommige echt anders over.
Ik gok dat achter de trein een hoop te doen was maar dat op de neus ook zat werk te doen was.
Ja, dan kan je er gewoon niet uit. Je hebt toch wel eens stiekem wat foto's bekeken hoe het eruit ziet?
Geintje toch.quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is het anders een optie om mensen de optie te bieden? "Look, it's not a pretty sight, maar je bent er zo voorbij en je kunt verder. Anders zit je nog 2 uur in deze trein, kies maar"
In Level 3 kan dat in theorie ja. Het probleem zit er alleen in dat bij de minste of geringste storing het treinverkeer plat ligt "vanwege de veiligheid". Op het moment dat een trein zich gedurende 31 seconden niet terugmeldt kan die overal en nergens staan of verdwenen zijn. Op het moment dat de RadioBlockCentre plat gaat is het hele baanvak "onveilig" omdat niemand weet waar treinen staan. Op het moment dat een trein breekt weet ook niemand waar het tweede deel van de trein is gebleven. Om deze redenen zal Level 3 in de meest pure variant op hoofdsporen waarschijnlijk nooit het licht zien. Om de veiligheid te garanderen zijn teveel concessies op het gebied van beschikbaarheid en betrouwbaarheid noodzakelijk. Dat is ook een reden dat er ook gekeken wordt naar mixvarianten. Als je level 3 combineert met een beperkte baandetectie dan zijn gebieden waar treinen in kunnen verdwijnen veel korter. Als je dan spoorstroomlopen en geen assentellers toepast kan je zelfs zeker weten dat een bepaald baangedeelte vrij of bezet is na een storing.quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Als je over bent op ERTMS laat je je treindetectie toch gewoon lopen via GSM-R?
Is jouw vader zo'n "opruimmedewerker"?quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:19 schreef blup het volgende:
Ik ken sommige bizarre, details van aanrijdingen en soms de complexiteit ervan vanuit verhalen van mijn vaders werk.
belangen, overijverige veiligheids mensen...quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:45 schreef James1988 het volgende:
Dat vraag ik me ook af als er weer eens een Fyra tot stilstand is gekomen bij Hoofddorp ofzo, dat duurt dan ook weer uren. Waarom gaan die reizigers niet gewoon lopen?
Bij Breda was het een keer nog triester: een Fyra was op de fly-over tot stilstand gekomen door één probleem. Die heeft daar een paar uur gestaan, met reizigers erin. Want moeilijk, moeilijk, moeilijk, onbereikbare plek enzo.
Deur aan linkerzijde openen, heuveltje aflopen, deurtje in geluidsscherm open doen en je staat bij de A16. Laat daar een paar bussen stoppen (+rood kruis op de snelweg) en je bent klaar.
Nou, ik kijk nu wel uit wie wat waar werktquote:Op donderdag 10 januari 2013 00:47 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Is jouw vader zo'n "opruimmedewerker"?
mag niet, want gevaarlijk. Ook vaak een reden waarom een gestrande trein niet bepaald snel leeggehaald wordt ...quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:45 schreef James1988 het volgende:
Dat vraag ik me ook af als er weer eens een Fyra tot stilstand is gekomen bij Hoofddorp ofzo, dat duurt dan ook weer uren. Waarom gaan die reizigers niet gewoon lopen?
Bij Breda was het een keer nog triester: een Fyra was op de fly-over tot stilstand gekomen door één probleem. Die heeft daar een paar uur gestaan, met reizigers erin. Want moeilijk, moeilijk, moeilijk, onbereikbare plek enzo.
Deur aan linkerzijde openen, heuveltje aflopen, deurtje in geluidsscherm open doen en je staat bij de A16. Laat daar een paar bussen stoppen (+rood kruis op de snelweg) en je bent klaar.
Allebei denk ik.quote:Op donderdag 10 januari 2013 01:03 schreef Bitlord het volgende:
In navolging van Fles vraag ik me af wat er met me gebeurt als ik toch de noodontgrendeling gebruik en richting een station ga lopen, gewoon via het schouwpad. Word ik dan weer terug de trein ingestuurd; krijg ik een boete?
Als je het allemaal doet valt er weinig aan tegen te houden denk ik.quote:
Knappe jongen die me tegenhoudt.quote:
Wel eerst even 2 weken overleggen of dat wel volgens De Regels kan hequote:Op donderdag 10 januari 2013 00:45 schreef James1988 het volgende:
Deur aan linkerzijde openen, heuveltje aflopen, deurtje in geluidsscherm open doen en je staat bij de A16. Laat daar een paar bussen stoppen (+rood kruis op de snelweg) en je bent klaar.
Zo'n wandeling heb ik (met redelijk wat andere mensen) wel eens gemaakt. Trein stond stil voor de bocht van Harderwijk, men had de deuren opengezet want veevervoer en 30+ is geen goede combinatie. Toen werd er na een kwartier braaf wachten omgeroepen dat de trein terug zou gaan naar Ermelo. Heb zelden zo snel mensen de trein uit zien komen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 01:03 schreef Bitlord het volgende:
In navolging van Fles vraag ik me af wat er met me gebeurt als ik toch de noodontgrendeling gebruik en richting een station ga lopen, gewoon via het schouwpad. Word ik dan weer terug de trein ingestuurd; krijg ik een boete?
zelfde toen een paar jaar de intercity utrecht - amsterdam eerst langdurig stilstond voor amsterdam bijlmer en toen de mededeling kwam dat men terug ging naar Utrecht.quote:Op donderdag 10 januari 2013 07:16 schreef Litpho het volgende:
[..]
Zo'n wandeling heb ik (met redelijk wat andere mensen) wel eens gemaakt. Trein stond stil voor de bocht van Harderwijk, men had de deuren opengezet want veevervoer en 30+ is geen goede combinatie. Toen werd er na een kwartier braaf wachten omgeroepen dat de trein terug zou gaan naar Ermelo. Heb zelden zo snel mensen de trein uit zien komen.
DM'90quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:39 schreef WhiteJoker het volgende:
Trouwens vergeleken met die oude franse meuk zou ik die DM'90 meer moeten waarderenHad wel een lekker geluid bij het optrekken.
[..]
Haha ik rijd wekelijks door dat dorp heen als ik naar m'n ouders ga. Goed het is niet stedelijk, maar het is nou ook weer niet de middle-of-nowhere zoals Klarenbeek![]()
Wat ik begrijp uit die dienstregeling is wat jij ook al schrijft: van Zuid-Frankrijk náár Parijs gaat er dagelijks een nachttrein, de andere kant op maar een paar keer per week.quote:Op donderdag 10 januari 2013 06:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik zoek even een expert die met mij meekijkt met deze dienstregeling:
http://www.intercites.snc(...)che/275/FichePdf.pdf
En dan gaat het om de nachttrein (James?)
Mijn logica zegt: Als je een x aantal keer per week met een nachttrein heen rijd, moet je er ook even vaak mee terugrijden. Als je namenlijk onevenredig gaat rijden heb je namelijk
-Of een berg slaaptrein op voorraad aan de ene kant van het land, omdat je meer van A naar B rijd dan van B naar A
-Of je rijd overdags zon trein als ledig mat terug![]()
Nu kijk je op de uren en de voetnoten, dan begrijp ik eruit dat::
Vanaf Zuid Frankrijk naar Parijs de trein in principe op een paar uitzonderingen na iedere nacht rijd (voetnoot 23 en 24)
MAAR
De trein van Parijs naar Zuid Frankrijk alleen maar 4 nachten per week (Voetnoot 25)
Dat betekend dus dat:
-SNCF dus 3 treinen per week leeg van de ene kant naar de andere kant van het lant sleept: Leeg naar ik aanneem, want overdags ga je er geen reizigers in neerleggen.![]()
-Of ik zie iets gruwelijk over het hoofd..![]()
Gaarne uw opinie
In 2007 kon dat nog gewoon, met uiterst rechts in beeld uw razende reporter.quote:Op donderdag 10 januari 2013 01:03 schreef Bitlord het volgende:
In navolging van Fles vraag ik me af wat er met me gebeurt als ik toch de noodontgrendeling gebruik en richting een station ga lopen, gewoon via het schouwpad. Word ik dan weer terug de trein ingestuurd; krijg ik een boete?
Principes. En belangen. Maar uiteraard geen reizigersbelangen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 08:01 schreef James1988 het volgende:
Ik vraag het me toch af. Als je op deze plek strandt op de fly-over ben je in principe zo weg (stukje naar beneden lopen) zonder dat er echt gevaar is voor reizigers - zolang je maar niet het spoor blijft volgen omdat je dan wel eens een Thalys kan tegenkomen.
Waar komt dit reisje op uit? Amsterdam-Antwerpen is 22 euro, en dan nog 2x go-pass?quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:09 schreef James1988 het volgende:
Bij het eerder besproken rondje zou het dan zoiets worden:
10:41 V Amsterdam Centraal (Fyra 9228)
12:03 A Antwerpen Centraal
-----
12:35 V Antwerpen Centraal (IR 612)
12:52 A Noorderkempen
-----
13:08 V Noorderkempen (IR 633)
13:25 A Antwerpen Centraal
-----
13:43 V Antwerpen Centraal (IR 2913, via Hasselt/Tongeren/Glons)
15:52 A Liège-Guillemins
-----
16:17 V Liège Guillemins (L 5367)
16:50 A Maastricht
-----
16:58 V Maastricht (IC 870)
19:22 A Amsterdam Centraal
Wat vinden jullie?
Ticket Fyra + ticket Noorderkempen (is goedkoper dan een Go-Pass, is dacht ik 4 euro) + Go Pass naar Luik en Maastricht.quote:Op donderdag 10 januari 2013 08:21 schreef dennistd het volgende:
[..]
Waar komt dit reisje op uit? Amsterdam-Antwerpen is 22 euro, en dan nog 2x go-pass?
Nee, ok. Je bent het dus me me eens. Ben ik toch niet gek geworden.quote:Op donderdag 10 januari 2013 07:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat ik begrijp uit die dienstregeling is wat jij ook al schrijft: van Zuid-Frankrijk náár Parijs gaat er dagelijks een nachttrein, de andere kant op maar een paar keer per week.
De logica hierachter ontgaat me, maar wellicht heeft dit met het reizigersaanbod te maken. De trein naar Parijs komt om 7:37 aan in Parijs, wat ruim op tijd is als je in Parijs moet zijn voor een meeting om 9:00. Het materieel zal overdag wel als LM (leeg mag)-rit worden teruggebracht. Een LM-rit is naar alle waarschijnlijkheid goedkoper dan een rit met passagiers.
Hoe het toedelen en tariferen van treinpaden in Frankrijk gaat weet ik niet precies (niet opgezocht), wat ik weet van Duitsland is dat:
- DB Netze verschillende soorten treinpaden aanbiedt, waarbij verschillende diensten wel en niet zijn inbegrepen. Duurdere paden krijgen een hogere prioriteit. DB Fernverkehr (IC, ICE, EC) koopt deze duurdere treinpaden, het Regionalverkehr (dat subsidie krijgt) koopt goedkopere treinpaden.
- Stops op stations kosten geld, een aantal euro per stop
Als Frankrijk hetzelfde systeem kent (wat wel te verwachten is gezien de TGV-allure) zou dat logisch zijn: voor een LM-rit zonder stops waarbij punctualiteit niet zo belangrijk is kan gereden worden met een goedkoper treinpad, waardoor de kostprijs lager is dan voor een trein met (te weinig) reizigers (om rendabel te zijn).
Aanmelden voor het rondje kan hier.quote:Op donderdag 10 januari 2013 08:29 schreef dennistd het volgende:
22+4+7,70=33,70. Valt binnen mijn budget dus zet mij er ook maar op
Fyra-kaartjes moeten in één keer gekocht worden vanwege bij elkaar zitten neem ik aan?
Het vermoeden dat het tegen de veiligheidsbonanza in gaat had ik al, maar ze beseffen het daar dus ook echt. De vraag die rees was of je 25 kV kan installeren met de huidige treindetectie? Duvel zei dat het niet kon en ik vroeg me af of dat wel juist is...quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:41 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
In Level 3 kan dat in theorie ja. Het probleem zit er alleen in dat bij de minste of geringste storing het treinverkeer plat ligt "vanwege de veiligheid". Op het moment dat een trein zich gedurende 31 seconden niet terugmeldt kan die overal en nergens staan of verdwenen zijn. Op het moment dat de RadioBlockCentre plat gaat is het hele baanvak "onveilig" omdat niemand weet waar treinen staan. Op het moment dat een trein breekt weet ook niemand waar het tweede deel van de trein is gebleven. Om deze redenen zal Level 3 in de meest pure variant op hoofdsporen waarschijnlijk nooit het licht zien. Om de veiligheid te garanderen zijn teveel concessies op het gebied van beschikbaarheid en betrouwbaarheid noodzakelijk. Dat is ook een reden dat er ook gekeken wordt naar mixvarianten. Als je level 3 combineert met een beperkte baandetectie dan zijn gebieden waar treinen in kunnen verdwijnen veel korter. Als je dan spoorstroomlopen en geen assentellers toepast kan je zelfs zeker weten dat een bepaald baangedeelte vrij of bezet is na een storing.
Het leuke is, die baandetectie met spoorstroomlopen hebben we al, alleen wel met minimaal een detectiesectie per blok. Het leuke van Level 3 met baandetectie is dat je binnen een detectiesectie kleinere blokken kunt maken omdat een trein zijn/haar positie terugmeldt en dat je bij een verstoring of een "onveilige trein" (waarbij niet zeker is of die compleet is) de korte blokken die in een sectie vallen als een langer blok beschouwd. Dat samengevat is hier een tijdje terug al langsgekomen. Door Arcadis wordt het Level 2+ genoemd. (terwijl het feitelijk een level 3 implementatie is.)
Dat kan nietquote:Op donderdag 10 januari 2013 10:14 schreef b2py het volgende:
[..]
De vraag die rees was of je 25 kV kan installeren met de huidige treindetectie? Duvel zei dat het niet kon en ik vroeg me af of dat wel juist is...
quote:De spoorstaven worden ook al gebruikt voor de retourstroom van elektrische treinen. Materieel met elektrische tractie-installaties (gelijkstroommotoren, choppers, asynchrone draaistroommotoren) kunnen het ATB-signaal storen en hebben ter voorkoming daarvan speciale filters of stoorstroomdetectie nodig. ATB-EG en spoorlijnen die geëlektrificeerd zijn met wisselspanning gaan om dezelfde reden ook niet goed samen en de wervelstroomrem is in Nederland niet toegestaan omdat die ook het ATB-signaal kan verstoren.
Lekker kut weer, beter systeem ontwerpen dan maar!quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat kan niet
Van Wikipedia:
[..]
Daarom was NS begonnen met het ontwikkelen van ATB-NG. De eerste lijntjes die daarmee werden uitgerust waren de verschillende lijntjes waar nu de regionale vervoerders rijden. Nationale invoering is er niet geweest ivm de ontwikkeling van ETCS die toen begon.quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Lekker kut weer, beter systeem ontwerpen dan maar!
Ik heb beide varianten (ERTMS en ATB-NG) even beetje doorgelezen maar ik denk dat het verstandig is door te gaan met ERTMS. Puur omdat het Europees is en met de jaren (en dat kunnen er gerust 100 zijn hoor) heel Europa op ERTMS rond scheurt.quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Daarom was NS begonnen met het ontwikkelen van ATB-NG. De eerste lijntjes die daarmee werden uitgerust waren de verschillende lijntjes waar nu de regionale vervoerders rijden. Nationale invoering is er niet geweest ivm de ontwikkeling van ETCS die toen begon.
Voor regionale lijntjes kan ERTMS Regional mogelijk interessant zijn, zeker uit een kostenbesparingsoogpunt. In Zweden is men daar nu mee aan het experimenteren.
Dat komt omdat de frequentie van de wisselstroom die we in Nederland zouden gebruiken interfereert met de wisselstroomfrequentie van de spoorstroomlopen. In de VS rijden ze op dezelfde gecodeerde spoorstroomlopen met 25 kV wisselspanning. Alleen dan wel met een frequentie van 25 Hz in plaats van 50 Hz. (Bijvoorbeeld op de Nord East Corridor)quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat kan niet
Van Wikipedia:
[..]
ATB+ is een systeem dat een ATB-code een andere maximum snelheid geeft doormiddel van een baken van hetzelfde type als bij ATB-NG.quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik heb beide varianten (ERTMS en ATB-NG) even beetje doorgelezen maar ik denk dat het verstandig is door te gaan met ERTMS. Puur omdat het Europees is en met de jaren (en dat kunnen er gerust 100 zijn hoor) heel Europa op ERTMS rond scheurt.
Ik zie trouwens op de kaart van wiki dat er op Hoofddorp - Den Haag Mariehoeve ATB+ ligt, ik dacht altijd dat daar ATB NG was geinstalleerd?
De invoering van ERTMS is in gang, een aantal EU-landen hebben al plannen gepresenteerd voor gedeeltelijke of gehele invoering van ERTMS. Denemarken, Nederland en Zwitserland willen tegen 2020 volledig over zijn. België is bezig met invoering van ERTMS op de internationale corridors (op de lijn naar Luxemburg is ETCS onlangs in dienst gekomen meen ik me te herinneren) en wil op termijn landelijk.quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik heb beide varianten (ERTMS en ATB-NG) even beetje doorgelezen maar ik denk dat het verstandig is door te gaan met ERTMS. Puur omdat het Europees is en met de jaren (en dat kunnen er gerust 100 zijn hoor) heel Europa op ERTMS rond scheurt.
ProRail heeft heel lang geloofd dat ATB-EG en ATB-NG niet samen kunnen op één baanvak, tot men aldaar tot inkeer kwam.quote:Ik zie trouwens op de kaart van wiki dat er op Hoofddorp - Den Haag Mariehoeve ATB+ ligt, ik dacht altijd dat daar ATB NG was geinstalleerd?
Ik vraag me af of we 2020 gaan halen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
De invoering van ERTMS is in gang, een aantal EU-landen hebben al plannen gepresenteerd voor gedeeltelijke of gehele invoering van ERTMS. Denemarken, Nederland en Zwitserland willen tegen 2020 volledig over zijn. België is bezig met invoering van ERTMS op de internationale corridors (op de lijn naar Luxemburg is ETCS onlangs in dienst gekomen meen ik me te herinneren) en wil op termijn landelijk.
Echt? Heb je meer info over die regeling, waar staat dat ergens?quote:Op woensdag 9 januari 2013 19:53 schreef greavy het volgende:
[..]
GoPass 1 is ook niet voor >26jr en enkel online te kopen.
Als je met V250 wilt kan je goedkoop uit zijn door het Supplement: Als je in Nederland een abonnement (VRIJ, geen Voordeel) hebt én een GoPass / RailPass hebt, mag je voor een supplement van ¤4 met de V250 mee. Je moet dan wel nog een ticket Roosendaal Grens-Essen dokken.
Abbonement, zoals WeekendVrij, AltijdVrij etc.. SOV valt er niet onder.quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:48 schreef KnightSolaire het volgende:
Moet het per se een Nederlands abonnement zijn of mag je bv. ook een Dagkaart gebruiken i.c.m. een GoPass in België?
Goede vragen die je stelt. Ik weet er geen antwoorden opquote:Op donderdag 10 januari 2013 10:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik vraag me af of we 2020 gaan halen.
Sorry dat ik deze discussie van gisteravond nog weer even naar boven haal.quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja ik weet ook wel dat er een hoop bij komt kijken. En dat het geen pretje is en dat het nooit went en zo. Maar er KAN gewoon geen reden bestaan waarom het vasthouden van een paar honder d man, voor 3 uur, een beter plan lijkt, laat staan is, dan het alternatief. Eruit, kwartiertje lopen, bussen.
Men wil het liefst wél nog meer SLT, alleen kunnen ze geen SLT-met-plee bijbestellen (die optie stond niet in het contract), dus moet de hele zooi opnieuw aanbesteed worden.quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zelfs![]()
Wordt het niet hoog tijd dan? SGM is ook van 1977 hoor. En kennelijk wil men niet nog meer SLT dus
Moet je dan niet eerst van iedereen weten hoe oud ie is?quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:01 schreef James1988 het volgende:
Gezien de Fyra reserveringsplichtig is moet er wel een moment zijn waarop we zeggen "Nu is het groepje compleet en gaan we boeken.". Dat wil ik op zich wel op me nemen.
Ik denk dat het aan 'The Wall' bouwen van apparatuur geen invloed heeft, omdat je daarvoor gewoon overdag kan bouwen en treinenloop geen invloed op heeft.quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Goede vragen die je stelt. Ik weet er geen antwoorden op
De meeste effort zal zitten in het bouwen en inrichten van de Radio Block Centres en de koppeling met de bestaande systemen (denk aan treindienstleiding, interlocking, enzovoorts). Het werk aan de infrastructuur zal voornamelijk bestaan uit het weghalen van lichtseinen en ATB-baanapparatuur. Dat kan ook 's nachts gebeuren, stukje bij beetje.
Uitgaande van ETCS Level 2. Bij ETCS L1 moeten er ook bakens in het spoor worden geplaatst, maar ook daarvoor zijn geen grote buitendienststellingen vereist.
Treinongeluk in Zwitserlandquote:In het noorden van Zwitserland zijn twee treinen op elkaar gebotst. Het ongeluk voltrok zich donderdagochtend tijdens de spits.
Een trein kwam uit Winterthur, de andere uit Schaffhausen.
Volgens berichten in Duitse media zijn er tientallen gewonden gevallen. De Zwitserse spoorwegen hebben tot dusverre één gewonde bevestigd.
SOV valt er ook onder, zie http://www.nshispeed.nl/nl/reis-met-fyra/fyra-amsterdam-brussel/Frequent-reizen-tussen-Amsterdam-en-Brussel zo lang je maar vrij reizen hebt is het goed.quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Abbonement, zoals WeekendVrij, AltijdVrij etc.. SOV valt er niet onder.
quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:00 schreef ReisT het volgende:
[..]
SOV valt er ook onder, zie http://www.nshispeed.nl/nl/reis-met-fyra/fyra-amsterdam-brussel/Frequent-reizen-tussen-Amsterdam-en-Brussel zo lang je maar vrij reizen hebt is het goed.
Inderdaadquote:Op donderdag 10 januari 2013 10:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Moet je dan niet eerst van iedereen weten hoe oud ie is?
Klopt, het bouwen van een RBC enzo heeft geen invloed op de treindienst.quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik denk dat het aan 'The Wall' bouwen van apparatuur geen invloed heeft, omdat je daarvoor gewoon overdag kan bouwen en treinenloop geen invloed op heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |