Dat is niet alleen voor blinde mensen, maar ook voor mensen die blind en doof zijn zou je zeggen. Wat ellendig hardquote:Op woensdag 9 januari 2013 18:15 schreef Peterselieman het volgende:
een voorbeeldje dat ik net tegenkwam
het zitcomfort maakt wel wat goedquote:Op woensdag 9 januari 2013 18:18 schreef Viezze het volgende:
[..]
Dat is niet alleen voor blinde mensen, maar ook voor mensen die blind en doof zijn zou je zeggen. Wat ellendig hard
Binnenkort kom ik vast wel een keer op de Vechtdallijnen, eens even proberen. Is het beter dan Arriva in Groningen? Die GTW's vind ik qua zitcomfort namelijk heel slecht.quote:Op woensdag 9 januari 2013 18:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het zitcomfort maakt wel wat goed
Goed nieuws denk ik!quote:Op woensdag 9 januari 2013 18:19 schreef James1988 het volgende:
Het nieuws van de dag:
De NMBS gaat hervormen: de overkoepelende Holding verdwijnt, NMBS gaat treinen en stations doen. Infrabel krijgt de sporen en de perrons. Personeel wordt ondergebracht in een apart BV'tje.
BV'TJE zegtiequote:Op woensdag 9 januari 2013 18:19 schreef James1988 het volgende:
Personeel wordt ondergebracht in een apart BV'tje.
Bij het huidige NMBS kan je niet ontslagen worden en mag je met je 55e met pensioen. Dat zal wel anders worden...quote:Op woensdag 9 januari 2013 18:33 schreef Peterselieman het volgende:
nieuw personeel zal dan wel in een nieuw BV'tje komen waarbij de arbeidsvoorwaarden minder goed zijn dan van het huidige personeel
Wat een kutgeluid.quote:Op woensdag 9 januari 2013 18:15 schreef Peterselieman het volgende:
een voorbeeldje dat ik net tegenkwam
quote:
quote:Op woensdag 9 januari 2013 18:07 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Ik vind t wel wat hebben, hoort een beetje bij het karakter van het treinstel vind ik!
Het piepje wat ze op de Noordelijke Nevenlijnen hebben vind ik bij de treinen passen, die van de vechtdallijnen een aanslag op je trommelvliezenquote:
Als ik het zo lees op hun websitequote:Op woensdag 9 januari 2013 18:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is dat Failra voor een vaag zootje zeg?![]()
Sowieso die naam alleen al is te kinderachtig voor woorden natuurlijkMaar goed. Een normale website hebben ze niet, en dan krijg je grafiekjes zoals dit:
[ afbeelding ]
Wat moet ik me voorstellen bij "5 % van de treinen binnen 1 bepaald uur op 1 bepaalde dag is uitgevallen"? Rijden er (een veelvoud van) 20 treinen per uur dan of zo?
Tellen ze op elk station waar een trein langs komt deze mee als vertraagd / op tijd, en dan heb je het over meer treinen per uur. Als dat zo zou zijn is dat natuurlijk een gevalletje van beetje jammer.quote:Wanneer een Fyra als Op tijd rijdt, betekent dit dat deze uiterst 4 minuten na de oorspronkelijke vertrektijd van het vermelde station vertrekt.
Fyra Breda zit er ook tussen, en die vertekend af en toe nogal. Zowel positief als negatief..quote:Op woensdag 9 januari 2013 18:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Sowieso die naam alleen al is te kinderachtig voor woorden natuurlijkMaar goed. Een normale website hebben ze niet, en dan krijg je grafiekjes zoals dit:
[ afbeelding ]
Wat moet ik me voorstellen bij "5 % van de treinen binnen 1 bepaald uur op 1 bepaalde dag is uitgevallen"? Rijden er (een veelvoud van) 20 treinen per uur dan of zo?
Nee, dat verandert juist niet. Dat bedrijfje wordt opgericht om loon en arbeidsvoorwaarden in stand te houden.quote:Op woensdag 9 januari 2013 18:36 schreef greavy het volgende:
[..]
Bij het huidige NMBS kan je niet ontslagen worden en mag je met je 55e met pensioen. Dat zal wel anders worden...
Zoals ik het begrijp houden ze het bij per vertrekstation (de tweets zijn tenminste per station ipv per traject), dus dan kan het wel kloppen denk ik.quote:Op woensdag 9 januari 2013 18:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
Dan nog steeds niet, maar goed.quote:Op woensdag 9 januari 2013 18:57 schreef James1988 het volgende:
Zoals ik het begrijp houden ze het bij per vertrekstation (de tweets zijn tenminste per station ipv per traject), dus dan kan het wel kloppen denk ik.
Ik denk niet dat het ministerie van I&M de cijfers van Failra gebruikt voor hun rapportages hoorquote:Op woensdag 9 januari 2013 19:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Bovendien zijn ze met verkeerde maten aan het meten. Jij (dacht ik) hebt hier ooit eens een lijstje geplaatst met boetes voor het niet nakomen van de in de concessie afgesproken punctualiteiten. Daarin stond onder andere "een gedeeltelijk uitgevallen rit telt als een geheel uitgevallen rit" of iets van gelijke strekking. Je kunt dus alleen op de eindpunten meten.
Nee. Maar Failra zou er wel goed aan doen om dezelfde cijfers als I&M te gebruiken. Als ze tenminste serieus genomen willen worden. Ik kan ook wel bijv roepen dat ik het OK vind als een trein minder dan een uur te laat is en dan vervolgens zeggen hoe geweldig de punctualiteit van 99,988 % wel is. Maar dan lacht iedereen je uitquote:Op woensdag 9 januari 2013 19:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het ministerie van I&M de cijfers van Failra gebruikt voor hun rapportages hoor
26 jan, planning voor rondje ontbreekt nog.quote:Op woensdag 9 januari 2013 19:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe zit het met het nieuwjaarsrondje trouwens?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |