belangen, overijverige veiligheids mensen...quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:45 schreef James1988 het volgende:
Dat vraag ik me ook af als er weer eens een Fyra tot stilstand is gekomen bij Hoofddorp ofzo, dat duurt dan ook weer uren. Waarom gaan die reizigers niet gewoon lopen?
Bij Breda was het een keer nog triester: een Fyra was op de fly-over tot stilstand gekomen door één probleem. Die heeft daar een paar uur gestaan, met reizigers erin. Want moeilijk, moeilijk, moeilijk, onbereikbare plek enzo.
Deur aan linkerzijde openen, heuveltje aflopen, deurtje in geluidsscherm open doen en je staat bij de A16. Laat daar een paar bussen stoppen (+rood kruis op de snelweg) en je bent klaar.
Nou, ik kijk nu wel uit wie wat waar werktquote:Op donderdag 10 januari 2013 00:47 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Is jouw vader zo'n "opruimmedewerker"?
mag niet, want gevaarlijk. Ook vaak een reden waarom een gestrande trein niet bepaald snel leeggehaald wordt ...quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:45 schreef James1988 het volgende:
Dat vraag ik me ook af als er weer eens een Fyra tot stilstand is gekomen bij Hoofddorp ofzo, dat duurt dan ook weer uren. Waarom gaan die reizigers niet gewoon lopen?
Bij Breda was het een keer nog triester: een Fyra was op de fly-over tot stilstand gekomen door één probleem. Die heeft daar een paar uur gestaan, met reizigers erin. Want moeilijk, moeilijk, moeilijk, onbereikbare plek enzo.
Deur aan linkerzijde openen, heuveltje aflopen, deurtje in geluidsscherm open doen en je staat bij de A16. Laat daar een paar bussen stoppen (+rood kruis op de snelweg) en je bent klaar.
Allebei denk ik.quote:Op donderdag 10 januari 2013 01:03 schreef Bitlord het volgende:
In navolging van Fles vraag ik me af wat er met me gebeurt als ik toch de noodontgrendeling gebruik en richting een station ga lopen, gewoon via het schouwpad. Word ik dan weer terug de trein ingestuurd; krijg ik een boete?
Als je het allemaal doet valt er weinig aan tegen te houden denk ik.quote:
Knappe jongen die me tegenhoudt.quote:
Wel eerst even 2 weken overleggen of dat wel volgens De Regels kan hequote:Op donderdag 10 januari 2013 00:45 schreef James1988 het volgende:
Deur aan linkerzijde openen, heuveltje aflopen, deurtje in geluidsscherm open doen en je staat bij de A16. Laat daar een paar bussen stoppen (+rood kruis op de snelweg) en je bent klaar.
Zo'n wandeling heb ik (met redelijk wat andere mensen) wel eens gemaakt. Trein stond stil voor de bocht van Harderwijk, men had de deuren opengezet want veevervoer en 30+ is geen goede combinatie. Toen werd er na een kwartier braaf wachten omgeroepen dat de trein terug zou gaan naar Ermelo. Heb zelden zo snel mensen de trein uit zien komen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 01:03 schreef Bitlord het volgende:
In navolging van Fles vraag ik me af wat er met me gebeurt als ik toch de noodontgrendeling gebruik en richting een station ga lopen, gewoon via het schouwpad. Word ik dan weer terug de trein ingestuurd; krijg ik een boete?
zelfde toen een paar jaar de intercity utrecht - amsterdam eerst langdurig stilstond voor amsterdam bijlmer en toen de mededeling kwam dat men terug ging naar Utrecht.quote:Op donderdag 10 januari 2013 07:16 schreef Litpho het volgende:
[..]
Zo'n wandeling heb ik (met redelijk wat andere mensen) wel eens gemaakt. Trein stond stil voor de bocht van Harderwijk, men had de deuren opengezet want veevervoer en 30+ is geen goede combinatie. Toen werd er na een kwartier braaf wachten omgeroepen dat de trein terug zou gaan naar Ermelo. Heb zelden zo snel mensen de trein uit zien komen.
DM'90quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:39 schreef WhiteJoker het volgende:
Trouwens vergeleken met die oude franse meuk zou ik die DM'90 meer moeten waarderenHad wel een lekker geluid bij het optrekken.
[..]
Haha ik rijd wekelijks door dat dorp heen als ik naar m'n ouders ga. Goed het is niet stedelijk, maar het is nou ook weer niet de middle-of-nowhere zoals Klarenbeek![]()
Wat ik begrijp uit die dienstregeling is wat jij ook al schrijft: van Zuid-Frankrijk náár Parijs gaat er dagelijks een nachttrein, de andere kant op maar een paar keer per week.quote:Op donderdag 10 januari 2013 06:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik zoek even een expert die met mij meekijkt met deze dienstregeling:
http://www.intercites.snc(...)che/275/FichePdf.pdf
En dan gaat het om de nachttrein (James?)
Mijn logica zegt: Als je een x aantal keer per week met een nachttrein heen rijd, moet je er ook even vaak mee terugrijden. Als je namenlijk onevenredig gaat rijden heb je namelijk
-Of een berg slaaptrein op voorraad aan de ene kant van het land, omdat je meer van A naar B rijd dan van B naar A
-Of je rijd overdags zon trein als ledig mat terug![]()
Nu kijk je op de uren en de voetnoten, dan begrijp ik eruit dat::
Vanaf Zuid Frankrijk naar Parijs de trein in principe op een paar uitzonderingen na iedere nacht rijd (voetnoot 23 en 24)
MAAR
De trein van Parijs naar Zuid Frankrijk alleen maar 4 nachten per week (Voetnoot 25)
Dat betekend dus dat:
-SNCF dus 3 treinen per week leeg van de ene kant naar de andere kant van het lant sleept: Leeg naar ik aanneem, want overdags ga je er geen reizigers in neerleggen.![]()
-Of ik zie iets gruwelijk over het hoofd..![]()
Gaarne uw opinie
In 2007 kon dat nog gewoon, met uiterst rechts in beeld uw razende reporter.quote:Op donderdag 10 januari 2013 01:03 schreef Bitlord het volgende:
In navolging van Fles vraag ik me af wat er met me gebeurt als ik toch de noodontgrendeling gebruik en richting een station ga lopen, gewoon via het schouwpad. Word ik dan weer terug de trein ingestuurd; krijg ik een boete?
Principes. En belangen. Maar uiteraard geen reizigersbelangen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 08:01 schreef James1988 het volgende:
Ik vraag het me toch af. Als je op deze plek strandt op de fly-over ben je in principe zo weg (stukje naar beneden lopen) zonder dat er echt gevaar is voor reizigers - zolang je maar niet het spoor blijft volgen omdat je dan wel eens een Thalys kan tegenkomen.
Waar komt dit reisje op uit? Amsterdam-Antwerpen is 22 euro, en dan nog 2x go-pass?quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:09 schreef James1988 het volgende:
Bij het eerder besproken rondje zou het dan zoiets worden:
10:41 V Amsterdam Centraal (Fyra 9228)
12:03 A Antwerpen Centraal
-----
12:35 V Antwerpen Centraal (IR 612)
12:52 A Noorderkempen
-----
13:08 V Noorderkempen (IR 633)
13:25 A Antwerpen Centraal
-----
13:43 V Antwerpen Centraal (IR 2913, via Hasselt/Tongeren/Glons)
15:52 A Liège-Guillemins
-----
16:17 V Liège Guillemins (L 5367)
16:50 A Maastricht
-----
16:58 V Maastricht (IC 870)
19:22 A Amsterdam Centraal
Wat vinden jullie?
Ticket Fyra + ticket Noorderkempen (is goedkoper dan een Go-Pass, is dacht ik 4 euro) + Go Pass naar Luik en Maastricht.quote:Op donderdag 10 januari 2013 08:21 schreef dennistd het volgende:
[..]
Waar komt dit reisje op uit? Amsterdam-Antwerpen is 22 euro, en dan nog 2x go-pass?
Nee, ok. Je bent het dus me me eens. Ben ik toch niet gek geworden.quote:Op donderdag 10 januari 2013 07:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat ik begrijp uit die dienstregeling is wat jij ook al schrijft: van Zuid-Frankrijk náár Parijs gaat er dagelijks een nachttrein, de andere kant op maar een paar keer per week.
De logica hierachter ontgaat me, maar wellicht heeft dit met het reizigersaanbod te maken. De trein naar Parijs komt om 7:37 aan in Parijs, wat ruim op tijd is als je in Parijs moet zijn voor een meeting om 9:00. Het materieel zal overdag wel als LM (leeg mag)-rit worden teruggebracht. Een LM-rit is naar alle waarschijnlijkheid goedkoper dan een rit met passagiers.
Hoe het toedelen en tariferen van treinpaden in Frankrijk gaat weet ik niet precies (niet opgezocht), wat ik weet van Duitsland is dat:
- DB Netze verschillende soorten treinpaden aanbiedt, waarbij verschillende diensten wel en niet zijn inbegrepen. Duurdere paden krijgen een hogere prioriteit. DB Fernverkehr (IC, ICE, EC) koopt deze duurdere treinpaden, het Regionalverkehr (dat subsidie krijgt) koopt goedkopere treinpaden.
- Stops op stations kosten geld, een aantal euro per stop
Als Frankrijk hetzelfde systeem kent (wat wel te verwachten is gezien de TGV-allure) zou dat logisch zijn: voor een LM-rit zonder stops waarbij punctualiteit niet zo belangrijk is kan gereden worden met een goedkoper treinpad, waardoor de kostprijs lager is dan voor een trein met (te weinig) reizigers (om rendabel te zijn).
Aanmelden voor het rondje kan hier.quote:Op donderdag 10 januari 2013 08:29 schreef dennistd het volgende:
22+4+7,70=33,70. Valt binnen mijn budget dus zet mij er ook maar op
Fyra-kaartjes moeten in één keer gekocht worden vanwege bij elkaar zitten neem ik aan?
Het vermoeden dat het tegen de veiligheidsbonanza in gaat had ik al, maar ze beseffen het daar dus ook echt. De vraag die rees was of je 25 kV kan installeren met de huidige treindetectie? Duvel zei dat het niet kon en ik vroeg me af of dat wel juist is...quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:41 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
In Level 3 kan dat in theorie ja. Het probleem zit er alleen in dat bij de minste of geringste storing het treinverkeer plat ligt "vanwege de veiligheid". Op het moment dat een trein zich gedurende 31 seconden niet terugmeldt kan die overal en nergens staan of verdwenen zijn. Op het moment dat de RadioBlockCentre plat gaat is het hele baanvak "onveilig" omdat niemand weet waar treinen staan. Op het moment dat een trein breekt weet ook niemand waar het tweede deel van de trein is gebleven. Om deze redenen zal Level 3 in de meest pure variant op hoofdsporen waarschijnlijk nooit het licht zien. Om de veiligheid te garanderen zijn teveel concessies op het gebied van beschikbaarheid en betrouwbaarheid noodzakelijk. Dat is ook een reden dat er ook gekeken wordt naar mixvarianten. Als je level 3 combineert met een beperkte baandetectie dan zijn gebieden waar treinen in kunnen verdwijnen veel korter. Als je dan spoorstroomlopen en geen assentellers toepast kan je zelfs zeker weten dat een bepaald baangedeelte vrij of bezet is na een storing.
Het leuke is, die baandetectie met spoorstroomlopen hebben we al, alleen wel met minimaal een detectiesectie per blok. Het leuke van Level 3 met baandetectie is dat je binnen een detectiesectie kleinere blokken kunt maken omdat een trein zijn/haar positie terugmeldt en dat je bij een verstoring of een "onveilige trein" (waarbij niet zeker is of die compleet is) de korte blokken die in een sectie vallen als een langer blok beschouwd. Dat samengevat is hier een tijdje terug al langsgekomen. Door Arcadis wordt het Level 2+ genoemd. (terwijl het feitelijk een level 3 implementatie is.)
Dat kan nietquote:Op donderdag 10 januari 2013 10:14 schreef b2py het volgende:
[..]
De vraag die rees was of je 25 kV kan installeren met de huidige treindetectie? Duvel zei dat het niet kon en ik vroeg me af of dat wel juist is...
quote:De spoorstaven worden ook al gebruikt voor de retourstroom van elektrische treinen. Materieel met elektrische tractie-installaties (gelijkstroommotoren, choppers, asynchrone draaistroommotoren) kunnen het ATB-signaal storen en hebben ter voorkoming daarvan speciale filters of stoorstroomdetectie nodig. ATB-EG en spoorlijnen die geëlektrificeerd zijn met wisselspanning gaan om dezelfde reden ook niet goed samen en de wervelstroomrem is in Nederland niet toegestaan omdat die ook het ATB-signaal kan verstoren.
Lekker kut weer, beter systeem ontwerpen dan maar!quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat kan niet
Van Wikipedia:
[..]
Daarom was NS begonnen met het ontwikkelen van ATB-NG. De eerste lijntjes die daarmee werden uitgerust waren de verschillende lijntjes waar nu de regionale vervoerders rijden. Nationale invoering is er niet geweest ivm de ontwikkeling van ETCS die toen begon.quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Lekker kut weer, beter systeem ontwerpen dan maar!
Ik heb beide varianten (ERTMS en ATB-NG) even beetje doorgelezen maar ik denk dat het verstandig is door te gaan met ERTMS. Puur omdat het Europees is en met de jaren (en dat kunnen er gerust 100 zijn hoor) heel Europa op ERTMS rond scheurt.quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Daarom was NS begonnen met het ontwikkelen van ATB-NG. De eerste lijntjes die daarmee werden uitgerust waren de verschillende lijntjes waar nu de regionale vervoerders rijden. Nationale invoering is er niet geweest ivm de ontwikkeling van ETCS die toen begon.
Voor regionale lijntjes kan ERTMS Regional mogelijk interessant zijn, zeker uit een kostenbesparingsoogpunt. In Zweden is men daar nu mee aan het experimenteren.
Dat komt omdat de frequentie van de wisselstroom die we in Nederland zouden gebruiken interfereert met de wisselstroomfrequentie van de spoorstroomlopen. In de VS rijden ze op dezelfde gecodeerde spoorstroomlopen met 25 kV wisselspanning. Alleen dan wel met een frequentie van 25 Hz in plaats van 50 Hz. (Bijvoorbeeld op de Nord East Corridor)quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat kan niet
Van Wikipedia:
[..]
ATB+ is een systeem dat een ATB-code een andere maximum snelheid geeft doormiddel van een baken van hetzelfde type als bij ATB-NG.quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik heb beide varianten (ERTMS en ATB-NG) even beetje doorgelezen maar ik denk dat het verstandig is door te gaan met ERTMS. Puur omdat het Europees is en met de jaren (en dat kunnen er gerust 100 zijn hoor) heel Europa op ERTMS rond scheurt.
Ik zie trouwens op de kaart van wiki dat er op Hoofddorp - Den Haag Mariehoeve ATB+ ligt, ik dacht altijd dat daar ATB NG was geinstalleerd?
De invoering van ERTMS is in gang, een aantal EU-landen hebben al plannen gepresenteerd voor gedeeltelijke of gehele invoering van ERTMS. Denemarken, Nederland en Zwitserland willen tegen 2020 volledig over zijn. België is bezig met invoering van ERTMS op de internationale corridors (op de lijn naar Luxemburg is ETCS onlangs in dienst gekomen meen ik me te herinneren) en wil op termijn landelijk.quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik heb beide varianten (ERTMS en ATB-NG) even beetje doorgelezen maar ik denk dat het verstandig is door te gaan met ERTMS. Puur omdat het Europees is en met de jaren (en dat kunnen er gerust 100 zijn hoor) heel Europa op ERTMS rond scheurt.
ProRail heeft heel lang geloofd dat ATB-EG en ATB-NG niet samen kunnen op één baanvak, tot men aldaar tot inkeer kwam.quote:Ik zie trouwens op de kaart van wiki dat er op Hoofddorp - Den Haag Mariehoeve ATB+ ligt, ik dacht altijd dat daar ATB NG was geinstalleerd?
Ik vraag me af of we 2020 gaan halen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
De invoering van ERTMS is in gang, een aantal EU-landen hebben al plannen gepresenteerd voor gedeeltelijke of gehele invoering van ERTMS. Denemarken, Nederland en Zwitserland willen tegen 2020 volledig over zijn. België is bezig met invoering van ERTMS op de internationale corridors (op de lijn naar Luxemburg is ETCS onlangs in dienst gekomen meen ik me te herinneren) en wil op termijn landelijk.
Echt? Heb je meer info over die regeling, waar staat dat ergens?quote:Op woensdag 9 januari 2013 19:53 schreef greavy het volgende:
[..]
GoPass 1 is ook niet voor >26jr en enkel online te kopen.
Als je met V250 wilt kan je goedkoop uit zijn door het Supplement: Als je in Nederland een abonnement (VRIJ, geen Voordeel) hebt én een GoPass / RailPass hebt, mag je voor een supplement van ¤4 met de V250 mee. Je moet dan wel nog een ticket Roosendaal Grens-Essen dokken.
Abbonement, zoals WeekendVrij, AltijdVrij etc.. SOV valt er niet onder.quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:48 schreef KnightSolaire het volgende:
Moet het per se een Nederlands abonnement zijn of mag je bv. ook een Dagkaart gebruiken i.c.m. een GoPass in België?
Goede vragen die je stelt. Ik weet er geen antwoorden opquote:Op donderdag 10 januari 2013 10:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik vraag me af of we 2020 gaan halen.
Sorry dat ik deze discussie van gisteravond nog weer even naar boven haal.quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja ik weet ook wel dat er een hoop bij komt kijken. En dat het geen pretje is en dat het nooit went en zo. Maar er KAN gewoon geen reden bestaan waarom het vasthouden van een paar honder d man, voor 3 uur, een beter plan lijkt, laat staan is, dan het alternatief. Eruit, kwartiertje lopen, bussen.
Men wil het liefst wél nog meer SLT, alleen kunnen ze geen SLT-met-plee bijbestellen (die optie stond niet in het contract), dus moet de hele zooi opnieuw aanbesteed worden.quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zelfs![]()
Wordt het niet hoog tijd dan? SGM is ook van 1977 hoor. En kennelijk wil men niet nog meer SLT dus
Moet je dan niet eerst van iedereen weten hoe oud ie is?quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:01 schreef James1988 het volgende:
Gezien de Fyra reserveringsplichtig is moet er wel een moment zijn waarop we zeggen "Nu is het groepje compleet en gaan we boeken.". Dat wil ik op zich wel op me nemen.
Ik denk dat het aan 'The Wall' bouwen van apparatuur geen invloed heeft, omdat je daarvoor gewoon overdag kan bouwen en treinenloop geen invloed op heeft.quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Goede vragen die je stelt. Ik weet er geen antwoorden op
De meeste effort zal zitten in het bouwen en inrichten van de Radio Block Centres en de koppeling met de bestaande systemen (denk aan treindienstleiding, interlocking, enzovoorts). Het werk aan de infrastructuur zal voornamelijk bestaan uit het weghalen van lichtseinen en ATB-baanapparatuur. Dat kan ook 's nachts gebeuren, stukje bij beetje.
Uitgaande van ETCS Level 2. Bij ETCS L1 moeten er ook bakens in het spoor worden geplaatst, maar ook daarvoor zijn geen grote buitendienststellingen vereist.
Treinongeluk in Zwitserlandquote:In het noorden van Zwitserland zijn twee treinen op elkaar gebotst. Het ongeluk voltrok zich donderdagochtend tijdens de spits.
Een trein kwam uit Winterthur, de andere uit Schaffhausen.
Volgens berichten in Duitse media zijn er tientallen gewonden gevallen. De Zwitserse spoorwegen hebben tot dusverre één gewonde bevestigd.
SOV valt er ook onder, zie http://www.nshispeed.nl/nl/reis-met-fyra/fyra-amsterdam-brussel/Frequent-reizen-tussen-Amsterdam-en-Brussel zo lang je maar vrij reizen hebt is het goed.quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Abbonement, zoals WeekendVrij, AltijdVrij etc.. SOV valt er niet onder.
quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:00 schreef ReisT het volgende:
[..]
SOV valt er ook onder, zie http://www.nshispeed.nl/nl/reis-met-fyra/fyra-amsterdam-brussel/Frequent-reizen-tussen-Amsterdam-en-Brussel zo lang je maar vrij reizen hebt is het goed.
Inderdaadquote:Op donderdag 10 januari 2013 10:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Moet je dan niet eerst van iedereen weten hoe oud ie is?
Klopt, het bouwen van een RBC enzo heeft geen invloed op de treindienst.quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik denk dat het aan 'The Wall' bouwen van apparatuur geen invloed heeft, omdat je daarvoor gewoon overdag kan bouwen en treinenloop geen invloed op heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |