abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  PR/Manusje van alles donderdag 10 januari 2013 @ 00:07:39 #226
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_121378782
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:07 schreef b2py het volgende:

[..]

niet in de hoogspits ;). Verder moet er een mcn met wegebekendheid geregeld worden, een bhv'er, mcn moet naar materieel toe. Opstarten, rangeren en dan nog evacueren...
dat hoeft vast geen 3 uur te duren....
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_121378831
quote:
10s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:07 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

dat hoeft vast geen 3 uur te duren....
Nee, dat duurt namelijk NOOIT drie uur. 1 tot hoogstens anderhalf. Dus wat is hier misgegaan? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121378870
quote:
10s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:07 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

dat hoeft vast geen 3 uur te duren....
Lezen is een kunst he.
Dat in combinatie met het laat erachter komen dat voorste stel defect is kan het dus wel zo lang duren.
  donderdag 10 januari 2013 @ 00:10:55 #229
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_121378912
Ik weet de exacte oorzaak niet, normaal rijdt het allemaal na een uurtje weer. Maar er zal vast een knappe reden voor geweest zijn.

Ik hoef je waarschijnlijk geen voorbeelden te laten zien van overreden of aangereden personen die nog deels in/aan de cabine hangen. Daar wil jij geen passagiers langs af laten rijden.
Mijn moeder is ooit eens flink van slag geweest van alleen al een wit laken.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 januari 2013 @ 00:11:21 #230
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121378924
quote:
7s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:01 schreef blup het volgende:
stoptrein reed toch altijd benedenlangs?
Dat was het aparte. Het was de intercity en die rijdt over de hoge sporen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121378935
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:09 schreef b2py het volgende:

[..]

Lezen is een kunst he.
Dat in combinatie met het laat erachter komen dat voorste stel defect is kan het dus wel zo lang duren.
Nee.

Je gaat niet anderhalf uur verliezen aan kijken OF je trein verder kan rijden, terwijl je vol met mensen zit, om ze DAN nogeens op te zadelen met "okee we gaan wat anders proberen, het gaat NOG anderhalf uur duren". Gewoon. Niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 10 januari 2013 @ 00:12:47 #232
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_121378974
quote:
2s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:11 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat was het aparte. Het was de intercity en die rijdt over de hoge sporen
Ik interpreteerde het verkeerd, tussen station overvecht en bilthoven, niet van naar.
pi_121379041
quote:
13s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee.

Je gaat niet anderhalf uur verliezen aan kijken OF je trein verder kan rijden, terwijl je vol met mensen zit, om ze DAN nogeens op te zadelen met "okee we gaan wat anders proberen, het gaat NOG anderhalf uur duren". Gewoon. Niet.
Ben ik met je eens, maar dit is een mogelijkheid die ik onderschreef he.

Vanmiddag heeft het in Zeeland na aanrijding met persoon ook 3,5 uur geduurd totdat de aanrijdingstrein weg was. Hoe het met de reizigers zat is mij onbekend.
  donderdag 10 januari 2013 @ 00:19:33 #234
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_121379184
Ik ken sommige bizarre, details van aanrijdingen en soms de complexiteit ervan vanuit verhalen van mijn vaders werk.

Sommige hangen in de bovenleiding, andere zitten deels in de cabine, tussen het trapje en 't draaistel, liggen op de neus half binnen (vanaf een brug ervoor).

Het is niet altijd boem, persoon slingert weg de berm in, in een zak ermee, schoonspuiten klaar. Soms stonden ze al een uur te wachten op de schouwarts omdat een overijvige agent een misdrijf niet uitsloot.

De ene bevelvoerder gaat gelijk aan het werk, de andere raakt niets aan tot dat voor 100000% zeker de spanning van de bovenleiding is en alles geaard is.

Und so weiter.
pi_121379321
quote:
7s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:19 schreef blup het volgende:
Soms stonden ze al een uur te wachten op de schouwarts omdat een overijvige agent een misdrijf niet uitsloot.
Allemaal leuk en aardig, maar ik wil weleens weten wat voor reden er kan bestaan om niet onder ELKE omstandigheden, binnen uiterlijk een uur die reizigers uit die trein gehaald te hebben en op een andere manier vervoer geboden te hebben. Dat moet, zeker op zo'n plek als waar dit gebeurd was, op meerdere manieren gewoon kunnen.

Hier is gewoon iemand bezig geweest die zijn prioriteiten niet helemaal op een rijtje had, want dit is gewoon niet te accepteren.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121379369
Meeloopdagje niet wat voor jou fles bij nsr? :p
pi_121379401
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:24 schreef b2py het volgende:
Meeloopdagje niet wat voor jou fles bij nsr? :p
Ja, goed idee. Ik ben serieus benieuwd wat hier misgegaan is. Want je maakt mij niet wijs dat dit compleet gegaan is zoals het hoort.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 10 januari 2013 @ 00:27:03 #238
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_121379447
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hier is gewoon iemand bezig geweest die zijn prioriteiten niet helemaal op een rijtje had, want dit is gewoon niet te accepteren.
Dat zou goed kunnen, en dat zal waarschijnlijk blauw of rood geweest zijn.
Er lopen daar verschillende diensten rond die allemaal hun belangen hebben. ProRail wil de baan vrij hebben, NS wil zijn passagiers verder hebben, politie vind er ook iets van en de commandant komt ook met allerlei eisen voordat hij aan het werk gaat..

quote:
14s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, goed idee. Ik ben serieus benieuwd wat hier misgegaan is. Want je maakt mij niet wijs dat dit compleet gegaan is zoals het hoort.
Het is soms verrekte complex. Er is een scenario voor maar in de praktijk werkt het vaak anders.
Je zou eens een dag mee moeten lopen met de Algemeen leider bij prorail of heetie tegenwoordig ook al OVD? Wellicht zie je eens met je eigen ogen hoe het er letterlijk uitziet ter plekke, ook voor al die doorgewinterde hulpverleners nog steeds geen pretje.
pi_121379501
ik snap trouwens niet dat die reizigers niet zelf na anderhalf uur dachten van "je kun me de klootn kussn" en de noodontgrendeling gebruikt hebben. Ze waren net langs die overweg gekomen, ze wisten dat het niet ver was, en dat er al anderhalf uur geen trein meer langsgereden was.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 10 januari 2013 @ 00:30:21 #240
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_121379534
quote:
5s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:29 schreef Dr_Flash het volgende:
ik snap trouwens niet dat die reizigers niet zelf na anderhalf uur dachten van "je kun me de klootn kussn" en de noodontgrendeling gebruikt hebben. Ze waren net langs die overweg gekomen, ze wisten dat het niet ver was, en dat er al anderhalf uur geen trein meer langsgereden was.
Jij loopt terug naar de plek van de aanrijding?
pi_121379587
quote:
5s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:29 schreef Dr_Flash het volgende:
ik snap trouwens niet dat die reizigers niet zelf na anderhalf uur dachten van "je kun me de klootn kussn" en de noodontgrendeling gebruikt hebben. Ze waren net langs die overweg gekomen, ze wisten dat het niet ver was, en dat er al anderhalf uur geen trein meer langsgereden was.
Railcatering :D
Heeft ze gered denk ik
pi_121379591
quote:
7s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:27 schreef blup het volgende:
Het is soms verrekte complex. Er is een scenario voor maar in de praktijk werkt het vaak anders.
Je zou eens een dag mee moeten lopen met de Algemeen leider bij prorail of heetie tegenwoordig ook al OVD? Wellicht zie je eens met je eigen ogen hoe het er letterlijk uitziet ter plekke, ook voor al die doorgewinterde hulpverleners nog steeds geen pretje.
Ja ik weet ook wel dat er een hoop bij komt kijken. En dat het geen pretje is en dat het nooit went en zo. Maar er KAN gewoon geen reden bestaan waarom het vasthouden van een paar honder d man, voor 3 uur, een beter plan lijkt, laat staan is, dan het alternatief. Eruit, kwartiertje lopen, bussen.

Dat spoor blijft echt nog wel even gesperd :Y voor technisch onderzoek en opruimwkzh en wat niet al. Maar er is gewoon geen enkele reden om AL die tijd AL die mensen in die trein op te sluiten. Dan ben je echt iets flink verkeerd aan het doen zeg maar.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121379604
quote:
5s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:30 schreef blup het volgende:

[..]

Jij loopt terug naar de plek van de aanrijding?
Desnoods? Ben je binnen 15 seconden voorbij. Eens er een zeil of een laken overheen ligt is het zo boeiend niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121379639
en als je langs de andere kant van de trein loopt hoef je helemaal niks te zien.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 10 januari 2013 @ 00:34:21 #245
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_121379642
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Desnoods? Ben je binnen 15 seconden voorbij. Eens er een zeil of een laken overheen ligt is het zo boeiend niet.
Wat ik al zei, daar denken sommige echt anders over.
Ik gok dat achter de trein een hoop te doen was maar dat op de neus ook zat werk te doen was.
En als het inderdaad op het bovenspoor was is het vooruit lopen of achteruit. Niet direct naar de zijkant. Dat gaat niet. ;)
Ja, dan kan je er gewoon niet uit. Je hebt toch wel eens stiekem wat foto's bekeken hoe het eruit ziet?
pi_121379715
quote:
7s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:34 schreef blup het volgende:

[..]

Wat ik al zei, daar denken sommige echt anders over.
Ik gok dat achter de trein een hoop te doen was maar dat op de neus ook zat werk te doen was.
Ja, dan kan je er gewoon niet uit. Je hebt toch wel eens stiekem wat foto's bekeken hoe het eruit ziet?
Ik heb het ook weleens zelf gezien hoor. Al zal ieder geval wel weer anders zijn.

Is het anders een optie om mensen de optie te bieden? "Look, it's not a pretty sight, maar je bent er zo voorbij en je kunt verder. Anders zit je nog 2 uur in deze trein, kies maar" :?

Nee dan geef je de regie aan de reiziger, en er zijn al 700 clubjes die vechten om de regie, dus de reiziger moet die ZEKER niet krijgen :') Er gaat daar op mentaliteitsgebied gewoon echt iets zwaar mis -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 10 januari 2013 @ 00:39:56 #247
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_121379801
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Is het anders een optie om mensen de optie te bieden? "Look, it's not a pretty sight, maar je bent er zo voorbij en je kunt verder. Anders zit je nog 2 uur in deze trein, kies maar" :?
Geintje toch.
  donderdag 10 januari 2013 @ 00:41:54 #248
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_121379858
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 22:17 schreef b2py het volgende:

[..]

Als je over bent op ERTMS laat je je treindetectie toch gewoon lopen via GSM-R?
In Level 3 kan dat in theorie ja. Het probleem zit er alleen in dat bij de minste of geringste storing het treinverkeer plat ligt "vanwege de veiligheid". Op het moment dat een trein zich gedurende 31 seconden niet terugmeldt kan die overal en nergens staan of verdwenen zijn. Op het moment dat de RadioBlockCentre plat gaat is het hele baanvak "onveilig" omdat niemand weet waar treinen staan. Op het moment dat een trein breekt weet ook niemand waar het tweede deel van de trein is gebleven. Om deze redenen zal Level 3 in de meest pure variant op hoofdsporen waarschijnlijk nooit het licht zien. Om de veiligheid te garanderen zijn teveel concessies op het gebied van beschikbaarheid en betrouwbaarheid noodzakelijk. Dat is ook een reden dat er ook gekeken wordt naar mixvarianten. Als je level 3 combineert met een beperkte baandetectie dan zijn gebieden waar treinen in kunnen verdwijnen veel korter. Als je dan spoorstroomlopen en geen assentellers toepast kan je zelfs zeker weten dat een bepaald baangedeelte vrij of bezet is na een storing.

Het leuke is, die baandetectie met spoorstroomlopen hebben we al, alleen wel met minimaal een detectiesectie per blok. Het leuke van Level 3 met baandetectie is dat je binnen een detectiesectie kleinere blokken kunt maken omdat een trein zijn/haar positie terugmeldt en dat je bij een verstoring of een "onveilige trein" (waarbij niet zeker is of die compleet is) de korte blokken die in een sectie vallen als een langer blok beschouwd. Dat samengevat is hier een tijdje terug al langsgekomen. Door Arcadis wordt het Level 2+ genoemd. (terwijl het feitelijk een level 3 implementatie is.)
  donderdag 10 januari 2013 @ 00:45:39 #249
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121379948
Dat vraag ik me ook af als er weer eens een Fyra tot stilstand is gekomen bij Hoofddorp ofzo, dat duurt dan ook weer uren. Waarom gaan die reizigers niet gewoon lopen?

Bij Breda was het een keer nog triester: een Fyra was op de fly-over tot stilstand gekomen door één probleem. Die heeft daar een paar uur gestaan, met reizigers erin. Want moeilijk, moeilijk, moeilijk, onbereikbare plek enzo.

Deur aan linkerzijde openen, heuveltje aflopen, deurtje in geluidsscherm open doen en je staat bij de A16. Laat daar een paar bussen stoppen (+rood kruis op de snelweg) en je bent klaar.
pi_121379993
quote:
7s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:19 schreef blup het volgende:
Ik ken sommige bizarre, details van aanrijdingen en soms de complexiteit ervan vanuit verhalen van mijn vaders werk.
Is jouw vader zo'n "opruimmedewerker"?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')