dat hoeft vast geen 3 uur te duren....quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:07 schreef b2py het volgende:
[..]
niet in de hoogspits. Verder moet er een mcn met wegebekendheid geregeld worden, een bhv'er, mcn moet naar materieel toe. Opstarten, rangeren en dan nog evacueren...
Nee, dat duurt namelijk NOOIT drie uur. 1 tot hoogstens anderhalf. Dus wat is hier misgegaan?quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:07 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
dat hoeft vast geen 3 uur te duren....
Lezen is een kunst he.quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:07 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
dat hoeft vast geen 3 uur te duren....
Dat was het aparte. Het was de intercity en die rijdt over de hoge sporenquote:Op donderdag 10 januari 2013 00:01 schreef blup het volgende:
stoptrein reed toch altijd benedenlangs?
Nee.quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:09 schreef b2py het volgende:
[..]
Lezen is een kunst he.
Dat in combinatie met het laat erachter komen dat voorste stel defect is kan het dus wel zo lang duren.
Ik interpreteerde het verkeerd, tussen station overvecht en bilthoven, niet van naar.quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat was het aparte. Het was de intercity en die rijdt over de hoge sporen
Ben ik met je eens, maar dit is een mogelijkheid die ik onderschreef he.quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee.
Je gaat niet anderhalf uur verliezen aan kijken OF je trein verder kan rijden, terwijl je vol met mensen zit, om ze DAN nogeens op te zadelen met "okee we gaan wat anders proberen, het gaat NOG anderhalf uur duren". Gewoon. Niet.
Allemaal leuk en aardig, maar ik wil weleens weten wat voor reden er kan bestaan om niet onder ELKE omstandigheden, binnen uiterlijk een uur die reizigers uit die trein gehaald te hebben en op een andere manier vervoer geboden te hebben. Dat moet, zeker op zo'n plek als waar dit gebeurd was, op meerdere manieren gewoon kunnen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:19 schreef blup het volgende:
Soms stonden ze al een uur te wachten op de schouwarts omdat een overijvige agent een misdrijf niet uitsloot.
Ja, goed idee. Ik ben serieus benieuwd wat hier misgegaan is. Want je maakt mij niet wijs dat dit compleet gegaan is zoals het hoort.quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:24 schreef b2py het volgende:
Meeloopdagje niet wat voor jou fles bij nsr? :p
Dat zou goed kunnen, en dat zal waarschijnlijk blauw of rood geweest zijn.quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hier is gewoon iemand bezig geweest die zijn prioriteiten niet helemaal op een rijtje had, want dit is gewoon niet te accepteren.
Het is soms verrekte complex. Er is een scenario voor maar in de praktijk werkt het vaak anders.quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, goed idee. Ik ben serieus benieuwd wat hier misgegaan is. Want je maakt mij niet wijs dat dit compleet gegaan is zoals het hoort.
Jij loopt terug naar de plek van de aanrijding?quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:29 schreef Dr_Flash het volgende:
ik snap trouwens niet dat die reizigers niet zelf na anderhalf uur dachten van "je kun me de klootn kussn" en de noodontgrendeling gebruikt hebben. Ze waren net langs die overweg gekomen, ze wisten dat het niet ver was, en dat er al anderhalf uur geen trein meer langsgereden was.
Railcateringquote:Op donderdag 10 januari 2013 00:29 schreef Dr_Flash het volgende:
ik snap trouwens niet dat die reizigers niet zelf na anderhalf uur dachten van "je kun me de klootn kussn" en de noodontgrendeling gebruikt hebben. Ze waren net langs die overweg gekomen, ze wisten dat het niet ver was, en dat er al anderhalf uur geen trein meer langsgereden was.
Ja ik weet ook wel dat er een hoop bij komt kijken. En dat het geen pretje is en dat het nooit went en zo. Maar er KAN gewoon geen reden bestaan waarom het vasthouden van een paar honder d man, voor 3 uur, een beter plan lijkt, laat staan is, dan het alternatief. Eruit, kwartiertje lopen, bussen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:27 schreef blup het volgende:
Het is soms verrekte complex. Er is een scenario voor maar in de praktijk werkt het vaak anders.
Je zou eens een dag mee moeten lopen met de Algemeen leider bij prorail of heetie tegenwoordig ook al OVD? Wellicht zie je eens met je eigen ogen hoe het er letterlijk uitziet ter plekke, ook voor al die doorgewinterde hulpverleners nog steeds geen pretje.
Desnoods? Ben je binnen 15 seconden voorbij. Eens er een zeil of een laken overheen ligt is het zo boeiend niet.quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:30 schreef blup het volgende:
[..]
Jij loopt terug naar de plek van de aanrijding?
Wat ik al zei, daar denken sommige echt anders over.quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Desnoods? Ben je binnen 15 seconden voorbij. Eens er een zeil of een laken overheen ligt is het zo boeiend niet.
Ik heb het ook weleens zelf gezien hoor. Al zal ieder geval wel weer anders zijn.quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:34 schreef blup het volgende:
[..]
Wat ik al zei, daar denken sommige echt anders over.
Ik gok dat achter de trein een hoop te doen was maar dat op de neus ook zat werk te doen was.
Ja, dan kan je er gewoon niet uit. Je hebt toch wel eens stiekem wat foto's bekeken hoe het eruit ziet?
Geintje toch.quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is het anders een optie om mensen de optie te bieden? "Look, it's not a pretty sight, maar je bent er zo voorbij en je kunt verder. Anders zit je nog 2 uur in deze trein, kies maar"
In Level 3 kan dat in theorie ja. Het probleem zit er alleen in dat bij de minste of geringste storing het treinverkeer plat ligt "vanwege de veiligheid". Op het moment dat een trein zich gedurende 31 seconden niet terugmeldt kan die overal en nergens staan of verdwenen zijn. Op het moment dat de RadioBlockCentre plat gaat is het hele baanvak "onveilig" omdat niemand weet waar treinen staan. Op het moment dat een trein breekt weet ook niemand waar het tweede deel van de trein is gebleven. Om deze redenen zal Level 3 in de meest pure variant op hoofdsporen waarschijnlijk nooit het licht zien. Om de veiligheid te garanderen zijn teveel concessies op het gebied van beschikbaarheid en betrouwbaarheid noodzakelijk. Dat is ook een reden dat er ook gekeken wordt naar mixvarianten. Als je level 3 combineert met een beperkte baandetectie dan zijn gebieden waar treinen in kunnen verdwijnen veel korter. Als je dan spoorstroomlopen en geen assentellers toepast kan je zelfs zeker weten dat een bepaald baangedeelte vrij of bezet is na een storing.quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Als je over bent op ERTMS laat je je treindetectie toch gewoon lopen via GSM-R?
Is jouw vader zo'n "opruimmedewerker"?quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:19 schreef blup het volgende:
Ik ken sommige bizarre, details van aanrijdingen en soms de complexiteit ervan vanuit verhalen van mijn vaders werk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |