Ik heb beide varianten (ERTMS en ATB-NG) even beetje doorgelezen maar ik denk dat het verstandig is door te gaan met ERTMS. Puur omdat het Europees is en met de jaren (en dat kunnen er gerust 100 zijn hoor) heel Europa op ERTMS rond scheurt.quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Daarom was NS begonnen met het ontwikkelen van ATB-NG. De eerste lijntjes die daarmee werden uitgerust waren de verschillende lijntjes waar nu de regionale vervoerders rijden. Nationale invoering is er niet geweest ivm de ontwikkeling van ETCS die toen begon.
Voor regionale lijntjes kan ERTMS Regional mogelijk interessant zijn, zeker uit een kostenbesparingsoogpunt. In Zweden is men daar nu mee aan het experimenteren.
Dat komt omdat de frequentie van de wisselstroom die we in Nederland zouden gebruiken interfereert met de wisselstroomfrequentie van de spoorstroomlopen. In de VS rijden ze op dezelfde gecodeerde spoorstroomlopen met 25 kV wisselspanning. Alleen dan wel met een frequentie van 25 Hz in plaats van 50 Hz. (Bijvoorbeeld op de Nord East Corridor)quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat kan niet
Van Wikipedia:
[..]
ATB+ is een systeem dat een ATB-code een andere maximum snelheid geeft doormiddel van een baken van hetzelfde type als bij ATB-NG.quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik heb beide varianten (ERTMS en ATB-NG) even beetje doorgelezen maar ik denk dat het verstandig is door te gaan met ERTMS. Puur omdat het Europees is en met de jaren (en dat kunnen er gerust 100 zijn hoor) heel Europa op ERTMS rond scheurt.
Ik zie trouwens op de kaart van wiki dat er op Hoofddorp - Den Haag Mariehoeve ATB+ ligt, ik dacht altijd dat daar ATB NG was geinstalleerd?
De invoering van ERTMS is in gang, een aantal EU-landen hebben al plannen gepresenteerd voor gedeeltelijke of gehele invoering van ERTMS. Denemarken, Nederland en Zwitserland willen tegen 2020 volledig over zijn. België is bezig met invoering van ERTMS op de internationale corridors (op de lijn naar Luxemburg is ETCS onlangs in dienst gekomen meen ik me te herinneren) en wil op termijn landelijk.quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik heb beide varianten (ERTMS en ATB-NG) even beetje doorgelezen maar ik denk dat het verstandig is door te gaan met ERTMS. Puur omdat het Europees is en met de jaren (en dat kunnen er gerust 100 zijn hoor) heel Europa op ERTMS rond scheurt.
ProRail heeft heel lang geloofd dat ATB-EG en ATB-NG niet samen kunnen op één baanvak, tot men aldaar tot inkeer kwam.quote:Ik zie trouwens op de kaart van wiki dat er op Hoofddorp - Den Haag Mariehoeve ATB+ ligt, ik dacht altijd dat daar ATB NG was geinstalleerd?
Ik vraag me af of we 2020 gaan halen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
De invoering van ERTMS is in gang, een aantal EU-landen hebben al plannen gepresenteerd voor gedeeltelijke of gehele invoering van ERTMS. Denemarken, Nederland en Zwitserland willen tegen 2020 volledig over zijn. België is bezig met invoering van ERTMS op de internationale corridors (op de lijn naar Luxemburg is ETCS onlangs in dienst gekomen meen ik me te herinneren) en wil op termijn landelijk.
Echt? Heb je meer info over die regeling, waar staat dat ergens?quote:Op woensdag 9 januari 2013 19:53 schreef greavy het volgende:
[..]
GoPass 1 is ook niet voor >26jr en enkel online te kopen.
Als je met V250 wilt kan je goedkoop uit zijn door het Supplement: Als je in Nederland een abonnement (VRIJ, geen Voordeel) hebt én een GoPass / RailPass hebt, mag je voor een supplement van ¤4 met de V250 mee. Je moet dan wel nog een ticket Roosendaal Grens-Essen dokken.
Abbonement, zoals WeekendVrij, AltijdVrij etc.. SOV valt er niet onder.quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:48 schreef KnightSolaire het volgende:
Moet het per se een Nederlands abonnement zijn of mag je bv. ook een Dagkaart gebruiken i.c.m. een GoPass in België?
Goede vragen die je stelt. Ik weet er geen antwoorden opquote:Op donderdag 10 januari 2013 10:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik vraag me af of we 2020 gaan halen.
Sorry dat ik deze discussie van gisteravond nog weer even naar boven haal.quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja ik weet ook wel dat er een hoop bij komt kijken. En dat het geen pretje is en dat het nooit went en zo. Maar er KAN gewoon geen reden bestaan waarom het vasthouden van een paar honder d man, voor 3 uur, een beter plan lijkt, laat staan is, dan het alternatief. Eruit, kwartiertje lopen, bussen.
Men wil het liefst wél nog meer SLT, alleen kunnen ze geen SLT-met-plee bijbestellen (die optie stond niet in het contract), dus moet de hele zooi opnieuw aanbesteed worden.quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zelfs![]()
Wordt het niet hoog tijd dan? SGM is ook van 1977 hoor. En kennelijk wil men niet nog meer SLT dus
Moet je dan niet eerst van iedereen weten hoe oud ie is?quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:01 schreef James1988 het volgende:
Gezien de Fyra reserveringsplichtig is moet er wel een moment zijn waarop we zeggen "Nu is het groepje compleet en gaan we boeken.". Dat wil ik op zich wel op me nemen.
Ik denk dat het aan 'The Wall' bouwen van apparatuur geen invloed heeft, omdat je daarvoor gewoon overdag kan bouwen en treinenloop geen invloed op heeft.quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Goede vragen die je stelt. Ik weet er geen antwoorden op
De meeste effort zal zitten in het bouwen en inrichten van de Radio Block Centres en de koppeling met de bestaande systemen (denk aan treindienstleiding, interlocking, enzovoorts). Het werk aan de infrastructuur zal voornamelijk bestaan uit het weghalen van lichtseinen en ATB-baanapparatuur. Dat kan ook 's nachts gebeuren, stukje bij beetje.
Uitgaande van ETCS Level 2. Bij ETCS L1 moeten er ook bakens in het spoor worden geplaatst, maar ook daarvoor zijn geen grote buitendienststellingen vereist.
Treinongeluk in Zwitserlandquote:In het noorden van Zwitserland zijn twee treinen op elkaar gebotst. Het ongeluk voltrok zich donderdagochtend tijdens de spits.
Een trein kwam uit Winterthur, de andere uit Schaffhausen.
Volgens berichten in Duitse media zijn er tientallen gewonden gevallen. De Zwitserse spoorwegen hebben tot dusverre één gewonde bevestigd.
SOV valt er ook onder, zie http://www.nshispeed.nl/nl/reis-met-fyra/fyra-amsterdam-brussel/Frequent-reizen-tussen-Amsterdam-en-Brussel zo lang je maar vrij reizen hebt is het goed.quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Abbonement, zoals WeekendVrij, AltijdVrij etc.. SOV valt er niet onder.
quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:00 schreef ReisT het volgende:
[..]
SOV valt er ook onder, zie http://www.nshispeed.nl/nl/reis-met-fyra/fyra-amsterdam-brussel/Frequent-reizen-tussen-Amsterdam-en-Brussel zo lang je maar vrij reizen hebt is het goed.
Inderdaadquote:Op donderdag 10 januari 2013 10:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Moet je dan niet eerst van iedereen weten hoe oud ie is?
Klopt, het bouwen van een RBC enzo heeft geen invloed op de treindienst.quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik denk dat het aan 'The Wall' bouwen van apparatuur geen invloed heeft, omdat je daarvoor gewoon overdag kan bouwen en treinenloop geen invloed op heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |