DEUVMquote:Rail Away
19:55 - 20:25
documentaire
Serie documentaires De top van de Rigi bij Luzern was al lang een geliefd doel voor een dagje uit, voor een tandrad-spoorlijn naar de top werd aangelegd. De uitvinding van Ir. Riggenbach maakte dat mogelijk, zodat nu van twee kanten een prachtige tocht gemaakt kan worden, die eindigt met prachtige vergezichten over Zwitserland.
mooi he. Ik werd er op Zwolle - Emmen ook al gestoord van. Ben gelukkig maar tot Ommen gereisd en daarna terugquote:Op woensdag 9 januari 2013 16:44 schreef b2py het volgende:
Vanmiddag trouwens stoppertje Zutphen - Apeldoorn gedaan. Wat een kutpiep in die trein, allememaggies..
Definieer mooi :pquote:Op woensdag 9 januari 2013 16:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mooi he. Ik werd er op Zwolle - Emmen ook al gestoord van. Ben gelukkig maar tot Ommen gereisd en daarna terug
voor de visueel gehandicapten is het mooi dat ze weten dat de deuren open en dicht gaanquote:
Daar hebben ze toch zo'n kut stok voor...quote:Op woensdag 9 januari 2013 17:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
voor de visueel gehandicapten is het mooi dat ze weten dat de deuren open en dicht gaan
Idd, het is nou niet alsof dat de afgelopen 175 jaar een probleem geweest is of zoquote:Op woensdag 9 januari 2013 17:29 schreef Viezze het volgende:
Je kan toch horen als een deur open schuift? Of lopen er in SLT's hordes blinden tegen de deuren op omdat de deur niet piept als hij open gaat.
vast niet, maar de vervoerder wil zich van zijn beste kant tonen denk ik. dat de overige passagiers van het lawaai behoorlijk last van kunnen ondervinden doet er kennelijk niet toe.quote:Op woensdag 9 januari 2013 17:29 schreef Viezze het volgende:
Je kan toch horen als een deur open schuift? Of lopen er in SLT's hordes blinden tegen de deuren op omdat de deur niet piept als hij open gaat.
gelijkvloerse instap is toch wel een verbetering hoorquote:Op woensdag 9 januari 2013 17:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat gezanik altijd. Normale mensen zijn vet in de meerderheid en moeten altijd weer last hebben van gehandicapten
amen.quote:Op woensdag 9 januari 2013 17:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat gezanik altijd. Normale mensen zijn vet in de meerderheid en moeten altijd weer last hebben van gehandicapten
Zoals bij het weglaten van toiletten in treinstellen waar toch echt meer dan alleen metrodiensten mee worden gereden? Die vervoerder? Of is het zo dat je alleen visueel gehandicapten nog wijs kan maken dat de reiziger met een hoofdletter R wordt geschreven?quote:Op woensdag 9 januari 2013 17:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
vast niet, maar de vervoerder wil zich van zijn beste kant tonen denk ik.
Nee, Arriva.quote:Op woensdag 9 januari 2013 17:45 schreef Litpho het volgende:
[..]
Zoals bij het weglaten van toiletten in treinstellen waar toch echt meer dan alleen metrodiensten mee worden gereden? Die vervoerder? Of is het zo dat je alleen visueel gehandicapten nog wijs kan maken dat de reiziger met een hoofdletter R wordt geschreven?
Ik ben inmiddels gewend aan die piepquote:Op woensdag 9 januari 2013 17:12 schreef Dr_Flash het volgende:
een waarschuwingspiep voor als de deuren dicht gaan, okee. Is irritant, maar heeft nut.
Maar voor het OPEN gaan?Dat moet er gewoon snel uit, dat slaat echt nergens op
Ik vind t wel wat hebben, hoort een beetje bij het karakter van het treinstel vind ik!quote:Op woensdag 9 januari 2013 17:13 schreef dennistd het volgende:
Zo dacht ik er ook al over ja... en mooi in dit geval slaat op 'mooi irritant' of 'daar zit je mooi mee' denk ik
die in Noord-Nederland stelt werkelijk niets voor bij de piep die Arriva voor Zwolle - Emmen en in de Achterhoek gebruiktquote:Op woensdag 9 januari 2013 18:06 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Ik ben inmiddels gewend aan die piep
Dat is niet alleen voor blinde mensen, maar ook voor mensen die blind en doof zijn zou je zeggen. Wat ellendig hardquote:Op woensdag 9 januari 2013 18:15 schreef Peterselieman het volgende:
een voorbeeldje dat ik net tegenkwam
het zitcomfort maakt wel wat goedquote:Op woensdag 9 januari 2013 18:18 schreef Viezze het volgende:
[..]
Dat is niet alleen voor blinde mensen, maar ook voor mensen die blind en doof zijn zou je zeggen. Wat ellendig hard
Binnenkort kom ik vast wel een keer op de Vechtdallijnen, eens even proberen. Is het beter dan Arriva in Groningen? Die GTW's vind ik qua zitcomfort namelijk heel slecht.quote:Op woensdag 9 januari 2013 18:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het zitcomfort maakt wel wat goed
Goed nieuws denk ik!quote:Op woensdag 9 januari 2013 18:19 schreef James1988 het volgende:
Het nieuws van de dag:
De NMBS gaat hervormen: de overkoepelende Holding verdwijnt, NMBS gaat treinen en stations doen. Infrabel krijgt de sporen en de perrons. Personeel wordt ondergebracht in een apart BV'tje.
BV'TJE zegtiequote:Op woensdag 9 januari 2013 18:19 schreef James1988 het volgende:
Personeel wordt ondergebracht in een apart BV'tje.
Bij het huidige NMBS kan je niet ontslagen worden en mag je met je 55e met pensioen. Dat zal wel anders worden...quote:Op woensdag 9 januari 2013 18:33 schreef Peterselieman het volgende:
nieuw personeel zal dan wel in een nieuw BV'tje komen waarbij de arbeidsvoorwaarden minder goed zijn dan van het huidige personeel
Wat een kutgeluid.quote:Op woensdag 9 januari 2013 18:15 schreef Peterselieman het volgende:
een voorbeeldje dat ik net tegenkwam
quote:
quote:Op woensdag 9 januari 2013 18:07 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Ik vind t wel wat hebben, hoort een beetje bij het karakter van het treinstel vind ik!
Het piepje wat ze op de Noordelijke Nevenlijnen hebben vind ik bij de treinen passen, die van de vechtdallijnen een aanslag op je trommelvliezenquote:
Als ik het zo lees op hun websitequote:Op woensdag 9 januari 2013 18:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is dat Failra voor een vaag zootje zeg?![]()
Sowieso die naam alleen al is te kinderachtig voor woorden natuurlijkMaar goed. Een normale website hebben ze niet, en dan krijg je grafiekjes zoals dit:
[ afbeelding ]
Wat moet ik me voorstellen bij "5 % van de treinen binnen 1 bepaald uur op 1 bepaalde dag is uitgevallen"? Rijden er (een veelvoud van) 20 treinen per uur dan of zo?
Tellen ze op elk station waar een trein langs komt deze mee als vertraagd / op tijd, en dan heb je het over meer treinen per uur. Als dat zo zou zijn is dat natuurlijk een gevalletje van beetje jammer.quote:Wanneer een Fyra als Op tijd rijdt, betekent dit dat deze uiterst 4 minuten na de oorspronkelijke vertrektijd van het vermelde station vertrekt.
Fyra Breda zit er ook tussen, en die vertekend af en toe nogal. Zowel positief als negatief..quote:Op woensdag 9 januari 2013 18:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is dat Failra voor een vaag zootje zeg?![]()
Sowieso die naam alleen al is te kinderachtig voor woorden natuurlijkMaar goed. Een normale website hebben ze niet, en dan krijg je grafiekjes zoals dit:
[ afbeelding ]
Wat moet ik me voorstellen bij "5 % van de treinen binnen 1 bepaald uur op 1 bepaalde dag is uitgevallen"? Rijden er (een veelvoud van) 20 treinen per uur dan of zo?
Nee, dat verandert juist niet. Dat bedrijfje wordt opgericht om loon en arbeidsvoorwaarden in stand te houden.quote:Op woensdag 9 januari 2013 18:36 schreef greavy het volgende:
[..]
Bij het huidige NMBS kan je niet ontslagen worden en mag je met je 55e met pensioen. Dat zal wel anders worden...
Zoals ik het begrijp houden ze het bij per vertrekstation (de tweets zijn tenminste per station ipv per traject), dus dan kan het wel kloppen denk ik.quote:Op woensdag 9 januari 2013 18:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is dat Failra voor een vaag zootje zeg?![]()
Sowieso die naam alleen al is te kinderachtig voor woorden natuurlijkMaar goed. Een normale website hebben ze niet, en dan krijg je grafiekjes zoals dit:
[ afbeelding ]
Wat moet ik me voorstellen bij "5 % van de treinen binnen 1 bepaald uur op 1 bepaalde dag is uitgevallen"? Rijden er (een veelvoud van) 20 treinen per uur dan of zo?
Dan nog steeds niet, maar goed.quote:Op woensdag 9 januari 2013 18:57 schreef James1988 het volgende:
Zoals ik het begrijp houden ze het bij per vertrekstation (de tweets zijn tenminste per station ipv per traject), dus dan kan het wel kloppen denk ik.
Ik denk niet dat het ministerie van I&M de cijfers van Failra gebruikt voor hun rapportages hoorquote:Op woensdag 9 januari 2013 19:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Bovendien zijn ze met verkeerde maten aan het meten. Jij (dacht ik) hebt hier ooit eens een lijstje geplaatst met boetes voor het niet nakomen van de in de concessie afgesproken punctualiteiten. Daarin stond onder andere "een gedeeltelijk uitgevallen rit telt als een geheel uitgevallen rit" of iets van gelijke strekking. Je kunt dus alleen op de eindpunten meten.
Nee. Maar Failra zou er wel goed aan doen om dezelfde cijfers als I&M te gebruiken. Als ze tenminste serieus genomen willen worden. Ik kan ook wel bijv roepen dat ik het OK vind als een trein minder dan een uur te laat is en dan vervolgens zeggen hoe geweldig de punctualiteit van 99,988 % wel is. Maar dan lacht iedereen je uitquote:Op woensdag 9 januari 2013 19:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het ministerie van I&M de cijfers van Failra gebruikt voor hun rapportages hoor
26 jan, planning voor rondje ontbreekt nog.quote:Op woensdag 9 januari 2013 19:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe zit het met het nieuwjaarsrondje trouwens?
Klinkt goed!quote:Op woensdag 9 januari 2013 19:39 schreef James1988 het volgende:
Volgens mij was er nog niet echt een route gekozen.
Doe ik nog eens een voorstel: met V250 naar Brussel, met Belgisch binnenlands materieel naar Luik via HSL 2, met het boemeltje naar Maastricht en vanuit daar weer terug naar de bewoonde wereld. Wat ook kan: Fyra tot Antwerpen, dan nog even de Desiro meepakken (Noorderkempen), met ir-trein naar Luik (via Glons, best leuke route) en dan verder.
Over Marne la Vallee Chessy, daar staat Shorecrew...quote:Op woensdag 9 januari 2013 19:39 schreef James1988 het volgende:
Volgens mij was er nog niet echt een route gekozen.
Andere ideeën?
GoPass 1 is ook niet voor >26jr en enkel online te kopen.quote:Op woensdag 9 januari 2013 19:50 schreef James1988 het volgende:
Wat ook kan, een al eerder voorgesteld klein HST-rondje:
Amsterdam - Brussel (V250)
Brussel - Keulen (Thalys)
Keulen - Amsterdam (ICE)
Dat kost ongeveer 85 euro p.p. (afhankelijk van leeftijd en kortingskaarten enzo). Omdat ik niet weet wat zoal het budget is van de mensen hier is het een beetje lastig om met een leuk voorstel te komen
Kostprijs van mijn eerder voorgesteld rondje via Glons: ticket V250 (¤ 22?) + enkeltje Noorderkempen (¤ 4,00) + Go Pass 1 (¤7?) + Nederlandse vervoerbewijzen.
Dag zit morgen ramvol helaas, ik snap bovendien de heisa niet zo want bij mij in de provincie (Tussen melun en montereau) Blijven ze voorlopig nog wel even tsjoeken. Ik had ook begrepen dat ze verlopig nog blijven rijden op de axe persan-pontaise, maar daar gaat nu iets rijden wat RIB-RIO schijnt te heten maar ik geen idee heb wat het is...quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:12 schreef James1988 het volgende:
Darkwing_Duck, heb je morgen nog iets te doen? Zo nee, dan is het misschien leuk om afscheid te nemen van de "petit gris"-stellen die rondrijden op Transilien-route H. Ze worden vervangen door de nieuwe veelkleurige Spacium 3.O6-treinstellen van Bombardier.
Meer hier
Nietwaar, deze komen er te rijdenquote:Op woensdag 9 januari 2013 20:29 schreef Peterselieman het volgende:
het blijft oud en versleten blik
Een deel zijn destijds ook nog eens aangepast voor de stopdiensten tussen Metz (tionville) en Luxemburg...quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:36 schreef b2py het volgende:
Zijn dat de regionale treinen rondom Parijs of door het ganse land? Wat een koekblikken zeg..
Ik weet niet waar die stopcontacten voor zijn, maar A, B, C, E, D F vind ik zelfs voor Fransozen een rare volgorde!quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nietwaar, deze komen er te rijden
[ afbeelding ]
dat zeg ik. Oud en versletenquote:Op woensdag 9 januari 2013 20:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nietwaar, deze komen er te rijden
[ afbeelding ]
Paar jaar terug stierf het er ook nog van in de regio Lens - Douai - Arrasquote:Op woensdag 9 januari 2013 20:36 schreef b2py het volgende:
Zijn dat de regionale treinen rondom Parijs of door het ganse land? Wat een koekblikken zeg..
Weet je zeker dat het RIB RIO was Fles? Waren het niet eerder petit gris?quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Paar jaar terug stierf het er ook nog van in de regio Lens - Douai - Arras
Ik denk dat deze beste man aan zijn info komt via de Treinreiziger link overigens.quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:43 schreef Anno1982 het volgende:
Hoi heren treinfanatici,
Het ziet er naar uit dat we hier bezoek gehad hebben van een van de journalisten van de Stentor:
[ afbeelding ]
Gisteren werd al gezegd al dat iedereen hier mee kan lezen en bij deze dus het bewijs dat dat ook daadwerkelijk gebeurt.
Geen idee, kijk zelf maarquote:Op woensdag 9 januari 2013 20:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het RIB RIO was Fles? Waren het niet eerder petit gris?
En dan zeur ik Mat '64 er afgetrapt uit ziet. Hierbij vergeleken kan Mat '24 zo de baan weer op.,..quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geen idee, kijk zelf maar![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind het eigenlijk best wel een eng idee dat die journalist mensen nu gewoon bij naam gaat noemen. Ik zou dat niet hebben gedaan, het kan nog al wat gevolgen hebben voor de betreffende persoon.quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:46 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik denk dat deze beste man aan zijn info komt via de Treinreiziger link overigens.
Verder al naar genoeg dus ik denk dat we de case eigenlijk maar moeten sluiten hier.
ps. wel cool dat hij het Fok! forum een 'site voor treinfanatici' noemt
RIB RIO dus....quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geen idee, kijk zelf maar![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lens, 27 juni 2009.
quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:48 schreef b2py het volgende:
[..]
En dan zeur ik Mat '64 er afgetrapt uit ziet. Hierbij vergeleken kan Mat '24 zo de baan weer op.,..
Staat ook zo lekker in de lak <33quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geen idee, kijk zelf maar![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lens, 27 juni 2009.
Licht me in?quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:54 schreef Peterselieman het volgende:
ach ja, het rijdt daar nog rond, terwijl er hier alweer studies zijn voor de vervangers van het ICR en ICMm.
Ik vind dat die journalist een idioot is gezien enkele van zijn uitspraken die op stront slaan. Het zijn er te veel om op te noemen...quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:51 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk best wel een eng idee dat die journalist mensen nu gewoon bij naam gaat noemen. Ik zou dat niet hebben gedaan, het kan nog al wat gevolgen hebben voor de betreffende persoon.
Dat inderdaad, ik vind het zeer ongepast om iemand op gebruikersnaam te noemen en vervolgens de hele postgeschiedenis er bij te halen...quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:51 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk best wel een eng idee dat die journalist mensen nu gewoon bij naam gaat noemen. Ik zou dat niet hebben gedaan, het kan nog al wat gevolgen hebben voor de betreffende persoon.
het staat nogal in de kinderschoenen, maar het ICRm is al meer dan 30 jaar oud en er wordt nu al gekeken aan welke eisen een opvolger moet voldoen. ICMm-III is enkele jaren jonger, dus dat zal ook wel meegenomen worden lijkt mequote:
Zelfsquote:Op woensdag 9 januari 2013 20:54 schreef Peterselieman het volgende:
ach ja, het rijdt daar nog rond, terwijl er hier alweer studies zijn voor de vervangers van het ICR en ICMm. Een tender om het resterende plan V en SGMm te vervangen is zelfs al uitgeschreven
Nóg meer? Imho heeft Arriva iemand niet goed genoeg opgeleid alleen laten rijden, die beste man maakt een foutje, en zijn kop rolt de mand in.. Lijkt mij meer een beerputje wat ze snel hebben afgedekt over de rug van de machinist. Nu is het gewoon wachten op het volgende incident.quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:51 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk best wel een eng idee dat die journalist mensen nu gewoon bij naam gaat noemen. Ik zou dat niet hebben gedaan, het kan nog al wat gevolgen hebben voor de betreffende persoon.
RIB RIO is altijd Trek Duw met een loc, Ik heb zowel diesel als waslijn gereden. (Naar Crouy sur Ourq rijd het nog in de spits diesel)quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Auch proficiat
Wat is het verschil?
Dat bedoel ik, het heeft al gevolgen gehad, en nu staat het ook nog zo in de krant. Ik kan me nog herinneren dat GH best wel boos was dat z'n werkgever zich zo over hem had uitgelaten en nu is hij dus ook niet meer anoniem.quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nóg meer? Imho heeft Arriva iemand niet goed genoeg opgeleid alleen laten rijden, die beste man maakt een foutje, en zijn kop rolt de mand in.. Lijkt mij meer een beerputje wat ze snel hebben afgedekt over de rug van de machinist. Nu is het gewoon wachten op het volgende incident.
Voortaan zal er wel in je arbeidovereenkomst staan dat als je over incidenten lekt op het net, dat je dan meteen op staande voet krijgt.. case closed, problem solved... voor de buitenwereld dan. Het échte probleem (niet goed/te kort opleiden/begeleiden) blijft waarschijnlijk gewoon voortbestaan.
Ken je randvoorwaarden behalve plee?quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het staat nogal in de kinderschoenen, maar het ICRm is al meer dan 30 jaar oud en er wordt nu al gekeken aan welke eisen een opvolger moet voldoen. ICMm-III is enkele jaren jonger, dus dat zal ook wel meegenomen worden lijkt me
yeah whateverquote:Op woensdag 9 januari 2013 20:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
RIB RIO is altijd Trek Duw met een loc, Ik heb zowel diesel als waslijn gereden. (Naar Crouy sur Ourq rijd het nog in de spits diesel)
Petit Gris ofwel Z 5300 of Z 6100.is zelfvoorzienend.
Dat wat je op de foto gezet hebt is trouwens een RIB RIO 78, dat weet iedere kenner, Basiskennis
Jep, lekker profi van die leugenverzamelaar, maja, die worden dat ook niet omdat ze zo lekker gewetensvol en bijdehand zijnquote:Op woensdag 9 januari 2013 21:00 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, het heeft al gevolgen gehad, en nu staat het ook nog zo in de krant. Ik kan me nog herinneren dat GH best wel boos was dat z'n werkgever zich zo over hem had uitgelaten en nu is hij dus ook niet meer anoniem.
Not really no. Ik maak een plaatje, haal mijn schouders op en loop doorquote:Op woensdag 9 januari 2013 21:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
De Franse schrale paupershit, het interesseert je gewoon niet..
En terecht!quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
De Franse schrale paupershit, het interesseert je gewoon niet..
Wat een ongelooflijk geil dingetje is dat zeg. Hebbon hiero!quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:04 schreef James1988 het volgende:
@vervangend intercitymaterieel:
Ik heb een vermoeden dat dat dubbeldeks materieel gaat worden. Kanshebber is dan een variant op de SBB Twindexx.
Haha dat gaat echt niet gebeurenquote:Omdat de stadsregio nu ook een vervoerstaak heeft, wordt het treinverkeer tussen Arnhem en Winterswijk uitgevoerd door 2 bedrijven: Arriva en Hermes. Dat is volgens Drenth een belangrijke bron van problemen. „We willen terug naar één bedrijf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |