abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 januari 2013 @ 14:24:55 #1
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_121352092

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
monopoly%20spin.gif Monopoly, Machinist (in opleiding). Voor al uw veiligheidsvestjes en foto's op emplacementen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
SNCF-Transilien.png Darkwing_Duck, Vraagt zich af hoe lang er nog dieseltractie bij ACTS is.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
fyrav250%2060x60.png b2py, Alcoholist met een spoorhobby.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Fyra Amsterdam<->Brussel
Sinds 9 December 2012 rijdt er een Fyra tussen Amsterdam en Brussel. Deze trein rijdt alleen wanneer de stofzuigerzakken leeg zijn. Het Stoptreinmaterieel '90 is nog betrouwbaarder.
Indien u met deze trein reist, en hij rijdt, meldt het dan even, want dat is een feestje waardig..

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De komende feestdagen in 2012 zijn als volgt: dinsdag 25 december (eerste kerstdag) en woensdag 26 december (tweede kerstdag).
De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt een alarmoproep? - ziggyziggyziggy
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
De cabine van een DM'90 - Monopoly

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy
pi_121353106
_O- Die TT :D

Nee, die Fyra zal er bij onze Oosterburen niet in komen :P
pi_121353165
Zwei Reichen toch? Of zijn Nederland en België inmiddels een echte BeNeLux*? :o

* Nee, geen Benelux-trein
pi_121355940
_O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121356362
quote:
Rail Away
19:55 - 20:25
documentaire

Serie documentaires De top van de Rigi bij Luzern was al lang een geliefd doel voor een dagje uit, voor een tandrad-spoorlijn naar de top werd aangelegd. De uitvinding van Ir. Riggenbach maakte dat mogelijk, zodat nu van twee kanten een prachtige tocht gemaakt kan worden, die eindigt met prachtige vergezichten over Zwitserland.
DEUVM :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121357036
Is een nieuwe toch?
pi_121357961
Vanmiddag trouwens stoppertje Zutphen - Apeldoorn gedaan. Wat een kutpiep in die trein, allememaggies..
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 januari 2013 @ 16:45:29 #8
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121358021
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 16:44 schreef b2py het volgende:
Vanmiddag trouwens stoppertje Zutphen - Apeldoorn gedaan. Wat een kutpiep in die trein, allememaggies..
mooi he. Ik werd er op Zwolle - Emmen ook al gestoord van. Ben gelukkig maar tot Ommen gereisd en daarna terug
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121358555
quote:
14s.gif Op woensdag 9 januari 2013 16:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mooi he. Ik werd er op Zwolle - Emmen ook al gestoord van. Ben gelukkig maar tot Ommen gereisd en daarna terug
Definieer mooi :p
pi_121359026
een waarschuwingspiep voor als de deuren dicht gaan, okee. Is irritant, maar heeft nut.

Maar voor het OPEN gaan? 8)7 Dat moet er gewoon snel uit, dat slaat echt nergens op :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport woensdag 9 januari 2013 @ 17:13:06 #11
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_121359048
Zo dacht ik er ook al over ja... en mooi in dit geval slaat op 'mooi irritant' of 'daar zit je mooi mee' denk ik :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 januari 2013 @ 17:18:40 #12
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121359269
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 16:58 schreef b2py het volgende:

[..]

Definieer mooi :p
voor de visueel gehandicapten is het mooi dat ze weten dat de deuren open en dicht gaan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121359542
quote:
14s.gif Op woensdag 9 januari 2013 17:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

voor de visueel gehandicapten is het mooi dat ze weten dat de deuren open en dicht gaan
Daar hebben ze toch zo'n kut stok voor...
pi_121359659
Je kan toch horen als een deur open schuift? Of lopen er in SLT's hordes blinden tegen de deuren op omdat de deur niet piept als hij open gaat.
pi_121359775
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 17:29 schreef Viezze het volgende:
Je kan toch horen als een deur open schuift? Of lopen er in SLT's hordes blinden tegen de deuren op omdat de deur niet piept als hij open gaat.
Idd, het is nou niet alsof dat de afgelopen 175 jaar een probleem geweest is of zo 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 januari 2013 @ 17:38:07 #16
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121359979
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 17:29 schreef Viezze het volgende:
Je kan toch horen als een deur open schuift? Of lopen er in SLT's hordes blinden tegen de deuren op omdat de deur niet piept als hij open gaat.
vast niet, maar de vervoerder wil zich van zijn beste kant tonen denk ik. dat de overige passagiers van het lawaai behoorlijk last van kunnen ondervinden doet er kennelijk niet toe.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121360015
Dat gezanik altijd. Normale mensen zijn vet in de meerderheid en moeten altijd weer last hebben van gehandicapten :r
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 januari 2013 @ 17:40:17 #18
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121360057
quote:
13s.gif Op woensdag 9 januari 2013 17:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat gezanik altijd. Normale mensen zijn vet in de meerderheid en moeten altijd weer last hebben van gehandicapten :r
gelijkvloerse instap is toch wel een verbetering hoor
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121360139
quote:
13s.gif Op woensdag 9 januari 2013 17:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat gezanik altijd. Normale mensen zijn vet in de meerderheid en moeten altijd weer last hebben van gehandicapten :r
amen.
pi_121360220
quote:
14s.gif Op woensdag 9 januari 2013 17:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

vast niet, maar de vervoerder wil zich van zijn beste kant tonen denk ik.
Zoals bij het weglaten van toiletten in treinstellen waar toch echt meer dan alleen metrodiensten mee worden gereden? Die vervoerder? Of is het zo dat je alleen visueel gehandicapten nog wijs kan maken dat de reiziger met een hoofdletter R wordt geschreven?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_121360335
quote:
6s.gif Op woensdag 9 januari 2013 17:45 schreef Litpho het volgende:

[..]

Zoals bij het weglaten van toiletten in treinstellen waar toch echt meer dan alleen metrodiensten mee worden gereden? Die vervoerder? Of is het zo dat je alleen visueel gehandicapten nog wijs kan maken dat de reiziger met een hoofdletter R wordt geschreven?
Nee, Arriva.
  woensdag 9 januari 2013 @ 18:06:30 #22
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_121360834
quote:
13s.gif Op woensdag 9 januari 2013 17:12 schreef Dr_Flash het volgende:
een waarschuwingspiep voor als de deuren dicht gaan, okee. Is irritant, maar heeft nut.

Maar voor het OPEN gaan? 8)7 Dat moet er gewoon snel uit, dat slaat echt nergens op :N
Ik ben inmiddels gewend aan die piep :P
  woensdag 9 januari 2013 @ 18:07:29 #23
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_121360875
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 17:13 schreef dennistd het volgende:
Zo dacht ik er ook al over ja... en mooi in dit geval slaat op 'mooi irritant' of 'daar zit je mooi mee' denk ik :P
Ik vind t wel wat hebben, hoort een beetje bij het karakter van het treinstel vind ik! ^O^
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 januari 2013 @ 18:12:58 #24
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121361068
quote:
7s.gif Op woensdag 9 januari 2013 18:06 schreef Flodder450 het volgende:

[..]

Ik ben inmiddels gewend aan die piep :P
die in Noord-Nederland stelt werkelijk niets voor bij de piep die Arriva voor Zwolle - Emmen en in de Achterhoek gebruikt
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 januari 2013 @ 18:15:07 #25
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121361170
een voorbeeldje dat ik net tegenkwam
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121361279
quote:
2s.gif Op woensdag 9 januari 2013 18:15 schreef Peterselieman het volgende:
een voorbeeldje dat ik net tegenkwam
Dat is niet alleen voor blinde mensen, maar ook voor mensen die blind en doof zijn zou je zeggen. Wat ellendig hard :{
  woensdag 9 januari 2013 @ 18:19:24 #27
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121361333
Het nieuws van de dag:

De NMBS gaat hervormen: de overkoepelende Holding verdwijnt, NMBS gaat treinen en stations doen. Infrabel krijgt de sporen en de perrons. Personeel wordt ondergebracht in een apart BV'tje.

Het AD berichtte vanochtend: Fyra maakt een rampzalige start, nog geen 55% van de treinen zou op tijd rijden. NS Hispeed gaf aan dat de cijfers (afkomstig van Failra) niet klopten, Failra wijst naar het AD.

Treinreiziger wist te melden dat de treinpunctualiteit in 2012 stabiel was ten opzichte van 2011, maar dat het record niet is verbroken.

En Londen heeft een feestje te vieren: vandaag precies 150 jaar geleden reden de eerste metro's door de tunnels in Londen. Destijds gebouwd met de cut-and-cover-methode en met tractie geleverd door stoomlocomotieven.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 januari 2013 @ 18:21:27 #28
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121361411
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 18:18 schreef Viezze het volgende:

[..]

Dat is niet alleen voor blinde mensen, maar ook voor mensen die blind en doof zijn zou je zeggen. Wat ellendig hard :{
het zitcomfort maakt wel wat goed :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121361489
quote:
14s.gif Op woensdag 9 januari 2013 18:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het zitcomfort maakt wel wat goed :)
Binnenkort kom ik vast wel een keer op de Vechtdallijnen, eens even proberen. Is het beter dan Arriva in Groningen? Die GTW's vind ik qua zitcomfort namelijk heel slecht.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 januari 2013 @ 18:25:35 #30
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121361586
stoelen voelen een stuk zachter aan.

bedenk me net dat ik nog een leuke wat klopt hier niet foto op mijn camera heb staan. Straks maar ff uploaden :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121361823
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 18:19 schreef James1988 het volgende:
Het nieuws van de dag:

De NMBS gaat hervormen: de overkoepelende Holding verdwijnt, NMBS gaat treinen en stations doen. Infrabel krijgt de sporen en de perrons. Personeel wordt ondergebracht in een apart BV'tje.

Goed nieuws denk ik! :)
pi_121361833
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 18:19 schreef James1988 het volgende:
Personeel wordt ondergebracht in een apart BV'tje.
BV'TJE zegtie :')

De Nationale Staakbond wordt dat. Zit ongeveer 99,8 % van de Belgische beroepsbevolking in :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 januari 2013 @ 18:33:17 #33
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121361883
nieuw personeel zal dan wel in een nieuw BV'tje komen waarbij de arbeidsvoorwaarden minder goed zijn dan van het huidige personeel :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121362013
Wat is dat Failra voor een vaag zootje zeg? :?

Sowieso die naam alleen al is te kinderachtig voor woorden natuurlijk :') Maar goed. Een normale website hebben ze niet, en dan krijg je grafiekjes zoals dit:



Wat moet ik me voorstellen bij "5 % van de treinen binnen 1 bepaald uur op 1 bepaalde dag is uitgevallen"? Rijden er (een veelvoud van) 20 treinen per uur dan of zo? 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 9 januari 2013 @ 18:36:09 #35
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121362015
quote:
14s.gif Op woensdag 9 januari 2013 18:33 schreef Peterselieman het volgende:
nieuw personeel zal dan wel in een nieuw BV'tje komen waarbij de arbeidsvoorwaarden minder goed zijn dan van het huidige personeel :')
Bij het huidige NMBS kan je niet ontslagen worden en mag je met je 55e met pensioen. Dat zal wel anders worden...
  woensdag 9 januari 2013 @ 18:36:19 #36
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_121362021
quote:
2s.gif Op woensdag 9 januari 2013 18:15 schreef Peterselieman het volgende:
een voorbeeldje dat ik net tegenkwam
Wat een kutgeluid.
pi_121362082
quote:
15s.gif Op woensdag 9 januari 2013 18:36 schreef Flodder450 het volgende:

[..]

Wat een kutgeluid.
quote:
14s.gif Op woensdag 9 januari 2013 18:07 schreef Flodder450 het volgende:

[..]

Ik vind t wel wat hebben, hoort een beetje bij het karakter van het treinstel vind ik! ^O^
  woensdag 9 januari 2013 @ 18:39:58 #38
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_121362164
quote:
11s.gif Op woensdag 9 januari 2013 18:37 schreef Viezze het volgende:

[..]

[..]

Het piepje wat ze op de Noordelijke Nevenlijnen hebben vind ik bij de treinen passen, die van de vechtdallijnen een aanslag op je trommelvliezen
pi_121362237
quote:
15s.gif Op woensdag 9 januari 2013 18:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is dat Failra voor een vaag zootje zeg? :?

Sowieso die naam alleen al is te kinderachtig voor woorden natuurlijk :') Maar goed. Een normale website hebben ze niet, en dan krijg je grafiekjes zoals dit:

[ afbeelding ]

Wat moet ik me voorstellen bij "5 % van de treinen binnen 1 bepaald uur op 1 bepaalde dag is uitgevallen"? Rijden er (een veelvoud van) 20 treinen per uur dan of zo? 8)7
Als ik het zo lees op hun website

quote:
Wanneer een Fyra als Op tijd rijdt, betekent dit dat deze uiterst 4 minuten na de oorspronkelijke vertrektijd van het vermelde station vertrekt.
Tellen ze op elk station waar een trein langs komt deze mee als vertraagd / op tijd, en dan heb je het over meer treinen per uur. Als dat zo zou zijn is dat natuurlijk een gevalletje van beetje jammer.
pi_121362279
quote:
15s.gif Op woensdag 9 januari 2013 18:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is dat Failra voor een vaag zootje zeg? :?

Sowieso die naam alleen al is te kinderachtig voor woorden natuurlijk :') Maar goed. Een normale website hebben ze niet, en dan krijg je grafiekjes zoals dit:

[ afbeelding ]

Wat moet ik me voorstellen bij "5 % van de treinen binnen 1 bepaald uur op 1 bepaalde dag is uitgevallen"? Rijden er (een veelvoud van) 20 treinen per uur dan of zo? 8)7
Fyra Breda zit er ook tussen, en die vertekend af en toe nogal. Zowel positief als negatief.. ;)
  woensdag 9 januari 2013 @ 18:57:45 #41
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121362877
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 18:36 schreef greavy het volgende:

[..]

Bij het huidige NMBS kan je niet ontslagen worden en mag je met je 55e met pensioen. Dat zal wel anders worden...
Nee, dat verandert juist niet. Dat bedrijfje wordt opgericht om loon en arbeidsvoorwaarden in stand te houden.

De vakbonden hebben al laten weten niet blij te zijn met de situatie omdat ze geen inspraak hebben gehad.
quote:
15s.gif Op woensdag 9 januari 2013 18:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is dat Failra voor een vaag zootje zeg? :?

Sowieso die naam alleen al is te kinderachtig voor woorden natuurlijk :') Maar goed. Een normale website hebben ze niet, en dan krijg je grafiekjes zoals dit:

[ afbeelding ]

Wat moet ik me voorstellen bij "5 % van de treinen binnen 1 bepaald uur op 1 bepaalde dag is uitgevallen"? Rijden er (een veelvoud van) 20 treinen per uur dan of zo? 8)7
Zoals ik het begrijp houden ze het bij per vertrekstation (de tweets zijn tenminste per station ipv per traject), dus dan kan het wel kloppen denk ik.

Verder zou ik ze vooral niet al te serieus nemen. :s)

[ Bericht 53% gewijzigd door James1988 op 09-01-2013 19:06:32 ]
pi_121363564
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 18:57 schreef James1988 het volgende:
Zoals ik het begrijp houden ze het bij per vertrekstation (de tweets zijn tenminste per station ipv per traject), dus dan kan het wel kloppen denk ik.
Dan nog steeds niet, maar goed.

Bovendien zijn ze met verkeerde maten aan het meten. Jij (dacht ik) hebt hier ooit eens een lijstje geplaatst met boetes voor het niet nakomen van de in de concessie afgesproken punctualiteiten. Daarin stond onder andere "een gedeeltelijk uitgevallen rit telt als een geheel uitgevallen rit" of iets van gelijke strekking. Je kunt dus alleen op de eindpunten meten.

Een trein komt op tijd aan bij zijn eindbestemming: Groen
Een trein komt te laat aan bij zijn eindbestemming: Geel
Een trein komt niet aan bij zijn eindbestemming: Rood.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121363649
Goede voornemens
Gepubliceerd op 8 januari, 2013 door ProRail.



Beste lezer,

Het nieuwe jaar is begonnen. Na twee rustige weken komt Nederland deze week weer in beweging. Een nieuw jaar staat altijd synoniem voor goede voornemens. Welke goede voornemens heeft ProRail? Ook in het nieuwe jaar zetten we onze koers naar nul vermijdbare ongevallen en nul vermijdbare verstoringen natuurlijk samen met u voort. Met onze partners in de sector, van vervoerders tot aannemers, werken we hard aan wat we in onze missie beloven: ProRail. Zeker op het spoor.

Impuls

We kunnen uitkijken naar een aantal mooie mijlpalen die we dit jaar gaan bereiken. Met de opening van het vernieuwde Rotterdam Centraal wordt Rotterdam een openbaarvervoerterminal van regionale en internationale betekenis rijker. De komst van de compleet nieuwe stations Maastricht Noord en Leidsche Rijn maakt dat beide regio’s ook de komende jaren goed bereikbaar blijven per openbaar vervoer. En de ingebruikname van de Tweede Maasvlakte zal het goederenvervoer een belangrijke impuls geven. Kortom, genoeg om naar uit te kijken.

Ik ben trots op de mooie prestaties die we samen met de hele sector hebben neergezet in 2012.

Het jaar 2013 zal ongetwijfeld ook de nodige uitdagingen kennen, maar die gaan wij graag samen met u aan.

Ik wens u een gezond, gelukkig en veilig 2013.

Marion Gout-van Sinderen

President-directeur

Bron
pi_121363783
Nou, 'tiswat.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 9 januari 2013 @ 19:20:49 #45
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121363885
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 19:13 schreef Dr_Flash het volgende:

Bovendien zijn ze met verkeerde maten aan het meten. Jij (dacht ik) hebt hier ooit eens een lijstje geplaatst met boetes voor het niet nakomen van de in de concessie afgesproken punctualiteiten. Daarin stond onder andere "een gedeeltelijk uitgevallen rit telt als een geheel uitgevallen rit" of iets van gelijke strekking. Je kunt dus alleen op de eindpunten meten.
Ik denk niet dat het ministerie van I&M de cijfers van Failra gebruikt voor hun rapportages hoor :+
pi_121363974
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 19:20 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het ministerie van I&M de cijfers van Failra gebruikt voor hun rapportages hoor :+
Nee. Maar Failra zou er wel goed aan doen om dezelfde cijfers als I&M te gebruiken. Als ze tenminste serieus genomen willen worden. Ik kan ook wel bijv roepen dat ik het OK vind als een trein minder dan een uur te laat is en dan vervolgens zeggen hoe geweldig de punctualiteit van 99,988 % wel is. Maar dan lacht iedereen je uit :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121363988
Hoe zit het met het nieuwjaarsrondje trouwens?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121364346
quote:
7s.gif Op woensdag 9 januari 2013 19:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe zit het met het nieuwjaarsrondje trouwens?
26 jan, planning voor rondje ontbreekt nog.
pi_121364568
We gaan wel de V250 doen

Dus slaapzakken, astronautenvoer en campingbrandertjes mee allemaal :Y)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 9 januari 2013 @ 19:39:37 #50
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121364741
Volgens mij was er nog niet echt een route gekozen.

Doe ik nog eens een voorstel: met V250 naar Brussel, met Belgisch binnenlands materieel naar Luik via HSL 2, met het boemeltje naar Maastricht en vanuit daar weer terug naar de bewoonde wereld. Wat ook kan: Fyra tot Antwerpen, dan nog even de Desiro meepakken (Noorderkempen), met ir-trein naar Luik (via Glons, best leuke route) en dan verder.

Andere ideeën?
pi_121364840
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 19:39 schreef James1988 het volgende:
Volgens mij was er nog niet echt een route gekozen.

Doe ik nog eens een voorstel: met V250 naar Brussel, met Belgisch binnenlands materieel naar Luik via HSL 2, met het boemeltje naar Maastricht en vanuit daar weer terug naar de bewoonde wereld. Wat ook kan: Fyra tot Antwerpen, dan nog even de Desiro meepakken (Noorderkempen), met ir-trein naar Luik (via Glons, best leuke route) en dan verder.

Klinkt goed! ^O^
  woensdag 9 januari 2013 @ 19:46:46 #52
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_121365093
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 19:39 schreef James1988 het volgende:
Volgens mij was er nog niet echt een route gekozen.

Andere ideeën?
Over Marne la Vallee Chessy, daar staat Shorecrew... :Y)
  woensdag 9 januari 2013 @ 19:50:08 #53
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121365253
Wat ook kan, een al eerder voorgesteld klein HST-rondje:

Amsterdam - Brussel (V250)
Brussel - Keulen (Thalys)
Keulen - Amsterdam (ICE)

Dat kost ongeveer 85 euro p.p. (afhankelijk van leeftijd en kortingskaarten enzo). Omdat ik niet weet wat zoal het budget is van de mensen hier is het een beetje lastig om met een leuk voorstel te komen ;)

Kostprijs van mijn eerder voorgesteld rondje via Glons: ticket V250 (¤ 22?) + enkeltje Noorderkempen (¤ 4,00) + Go Pass 1 Maastricht (¤7,70) + Nederlandse vervoerbewijzen. Go Pass is alleen niet geldig voor de ouderen onder ons :+
pi_121365361
Ik ga voor die v250 + noorderkempen ;)
  woensdag 9 januari 2013 @ 19:53:06 #55
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121365364
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 19:50 schreef James1988 het volgende:
Wat ook kan, een al eerder voorgesteld klein HST-rondje:

Amsterdam - Brussel (V250)
Brussel - Keulen (Thalys)
Keulen - Amsterdam (ICE)

Dat kost ongeveer 85 euro p.p. (afhankelijk van leeftijd en kortingskaarten enzo). Omdat ik niet weet wat zoal het budget is van de mensen hier is het een beetje lastig om met een leuk voorstel te komen ;)

Kostprijs van mijn eerder voorgesteld rondje via Glons: ticket V250 (¤ 22?) + enkeltje Noorderkempen (¤ 4,00) + Go Pass 1 (¤7?) + Nederlandse vervoerbewijzen.
GoPass 1 is ook niet voor >26jr en enkel online te kopen.

Als je met V250 wilt kan je goedkoop uit zijn door het Supplement: Als je in Nederland een abonnement (VRIJ, geen Voordeel) hebt én een GoPass / RailPass hebt, mag je voor een supplement van ¤4 met de V250 mee. Je moet dan wel nog een ticket Roosendaal Grens-Essen dokken.
  woensdag 9 januari 2013 @ 19:54:33 #56
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121365429
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 19:53 schreef b2py het volgende:
Ik ga voor die v250 + noorderkempen ;)
Dat is denk ik ook het leukste om te doen met een gemengde groep.
  woensdag 9 januari 2013 @ 20:12:24 #57
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121366294
Darkwing_Duck, heb je morgen nog iets te doen? Zo nee, dan is het misschien leuk om afscheid te nemen van de "petit gris"-stellen die rondrijden op Transilien-route H. Ze worden vervangen door de nieuwe veelkleurige Spacium 3.O6-treinstellen van Bombardier.

Meer hier
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 januari 2013 @ 20:15:19 #58
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121366469
hmm, aanrijding met een persoon tussen Utrecht Centraal en Bilthoven. Opvallend is dat het treinverkeer deels doorgaat, dus dat betekent dat het op de hoge sporen is geweest, terwijl de lage sporen aanrijdingsgevoeliger zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 9 januari 2013 @ 20:21:28 #59
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_121366839
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:12 schreef James1988 het volgende:
Darkwing_Duck, heb je morgen nog iets te doen? Zo nee, dan is het misschien leuk om afscheid te nemen van de "petit gris"-stellen die rondrijden op Transilien-route H. Ze worden vervangen door de nieuwe veelkleurige Spacium 3.O6-treinstellen van Bombardier.

Meer hier
Dag zit morgen ramvol helaas, ik snap bovendien de heisa niet zo want bij mij in de provincie (Tussen melun en montereau) Blijven ze voorlopig nog wel even tsjoeken. Ik had ook begrepen dat ze verlopig nog blijven rijden op de axe persan-pontaise, maar daar gaat nu iets rijden wat RIB-RIO schijnt te heten maar ik geen idee heb wat het is...

Wat mij betreft maak ik nog wel een afscheidsrondje met die dingen op een later tijdstip. Bedankt voor de tip in ieder geval. Blijven posten James.... ^O^

En nu ga ik uitzoeken war RIB-RIO is...
  woensdag 9 januari 2013 @ 20:23:40 #60
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121366951
edit; laatmaar
  woensdag 9 januari 2013 @ 20:27:33 #61
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_121367168
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:23 schreef greavy het volgende:
edit; laatmaar
Ah ja, ze gaan de kleine grijzen vervangen door een nieuwer model

Ik presenteer u de RIB-RIO:

  woensdag 9 januari 2013 @ 20:28:06 #62
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121367202
Oh, had ik toch gelijk met de RIO 88? Dacht ff dat ik verkeerd zat te denken...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 januari 2013 @ 20:29:04 #63
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121367260
het blijft oud en versleten blik
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 9 januari 2013 @ 20:31:43 #64
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121367415
Van de 85 gebouwde stellen zijn nog maar 7 stellen in dienst, allemaal op Transilien H. De petit gris (Z 6100) gaat er volgens mij helemaal uit.
  woensdag 9 januari 2013 @ 20:35:13 #65
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_121367605
quote:
14s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:29 schreef Peterselieman het volgende:
het blijft oud en versleten blik
Nietwaar, deze komen er te rijden



En Greavy, de RIB RIO 88 bestaat niet, de 80 is gebouwd in een serie van 15 stuks en die gaat tussen Creil en Pointoise rijden. Als snap ik niet waarom die nieuwe meuk daar niet kan rijden. Wat me wel opviel toen de petit gris er reden was dat er nog wel een conducteur mee ging alsenige transilien trein. Misschien omdat departement Oise de nieuwe stellen niet toelaat, en of een conducteur vereist...
pi_121367655
Zijn dat de regionale treinen rondom Parijs of door het ganse land? Wat een koekblikken zeg..
  woensdag 9 januari 2013 @ 20:37:20 #67
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_121367734
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:36 schreef b2py het volgende:
Zijn dat de regionale treinen rondom Parijs of door het ganse land? Wat een koekblikken zeg..
Een deel zijn destijds ook nog eens aangepast voor de stopdiensten tussen Metz (tionville) en Luxemburg...

Het word enkel en alleen ingezet in spitsdiensten... her en der nog...
pi_121367761
quote:
6s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Nietwaar, deze komen er te rijden

[ afbeelding ]
Ik weet niet waar die stopcontacten voor zijn, maar A, B, C, E, D F vind ik zelfs voor Fransozen een rare volgorde! :o
  woensdag 9 januari 2013 @ 20:39:38 #69
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_121367867
Maargoed, ander materieel op een lijn waar ik al een poos niet geweest ben betekend een inspectierondje zondag. Nog fotoverzoekjes James?
  woensdag 9 januari 2013 @ 20:43:33 #70
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_121368106
Hoi heren treinfanatici,

Het ziet er naar uit dat we hier bezoek gehad hebben van een van de journalisten van de Stentor:


Gisteren werd al gezegd al dat iedereen hier mee kan lezen en bij deze dus het bewijs dat dat ook daadwerkelijk gebeurt.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 januari 2013 @ 20:43:38 #71
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121368112
quote:
6s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Nietwaar, deze komen er te rijden

[ afbeelding ]
dat zeg ik. Oud en versleten :Y
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121368127
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:36 schreef b2py het volgende:
Zijn dat de regionale treinen rondom Parijs of door het ganse land? Wat een koekblikken zeg..
Paar jaar terug stierf het er ook nog van in de regio Lens - Douai - Arras :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 9 januari 2013 @ 20:45:38 #73
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_121368225
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Paar jaar terug stierf het er ook nog van in de regio Lens - Douai - Arras :Y
Weet je zeker dat het RIB RIO was Fles? Waren het niet eerder petit gris?
pi_121368263
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:43 schreef Anno1982 het volgende:
Hoi heren treinfanatici,

Het ziet er naar uit dat we hier bezoek gehad hebben van een van de journalisten van de Stentor:
[ afbeelding ]

Gisteren werd al gezegd al dat iedereen hier mee kan lezen en bij deze dus het bewijs dat dat ook daadwerkelijk gebeurt.
Ik denk dat deze beste man aan zijn info komt via de Treinreiziger link overigens.

Verder al naar genoeg dus ik denk dat we de case eigenlijk maar moeten sluiten hier.

ps. wel cool dat hij het Fok! forum een 'site voor treinfanatici' noemt :')
pi_121368344
quote:
6s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Weet je zeker dat het RIB RIO was Fles? Waren het niet eerder petit gris?
Geen idee, kijk zelf maar :P





Lens, 27 juni 2009.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121368406
quote:
14s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Geen idee, kijk zelf maar :P

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
En dan zeur ik Mat '64 er afgetrapt uit ziet. Hierbij vergeleken kan Mat '24 zo de baan weer op.,..
pi_121368548
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:46 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik denk dat deze beste man aan zijn info komt via de Treinreiziger link overigens.

Verder al naar genoeg dus ik denk dat we de case eigenlijk maar moeten sluiten hier.

ps. wel cool dat hij het Fok! forum een 'site voor treinfanatici' noemt :')
Ik vind het eigenlijk best wel een eng idee dat die journalist mensen nu gewoon bij naam gaat noemen. Ik zou dat niet hebben gedaan, het kan nog al wat gevolgen hebben voor de betreffende persoon.
  woensdag 9 januari 2013 @ 20:51:51 #78
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_121368599
quote:
14s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Geen idee, kijk zelf maar :P

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Lens, 27 juni 2009.
RIB RIO dus....
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:48 schreef b2py het volgende:

[..]

En dan zeur ik Mat '64 er afgetrapt uit ziet. Hierbij vergeleken kan Mat '24 zo de baan weer op.,..
o|O
Wij Fransen houden graag ons patrimonium in Conditie :Y
  woensdag 9 januari 2013 @ 20:52:48 #79
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_121368661
quote:
14s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Geen idee, kijk zelf maar :P

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Lens, 27 juni 2009.
Staat ook zo lekker in de lak <33
pi_121368775
quote:
6s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

RIB RIO dus....

Auch proficiat ^O^

Wat is het verschil? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 januari 2013 @ 20:54:36 #81
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121368778
ach ja, het rijdt daar nog rond, terwijl er hier alweer studies zijn voor de vervangers van het ICR en ICMm. Een tender om het resterende plan V en SGMm te vervangen is zelfs al uitgeschreven
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121368804
quote:
14s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:54 schreef Peterselieman het volgende:
ach ja, het rijdt daar nog rond, terwijl er hier alweer studies zijn voor de vervangers van het ICR en ICMm.
Licht me in? :D
pi_121368852
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:51 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk best wel een eng idee dat die journalist mensen nu gewoon bij naam gaat noemen. Ik zou dat niet hebben gedaan, het kan nog al wat gevolgen hebben voor de betreffende persoon.
Ik vind dat die journalist een idioot is gezien enkele van zijn uitspraken die op stront slaan. Het zijn er te veel om op te noemen...
  woensdag 9 januari 2013 @ 20:55:57 #84
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_121368874
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:51 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk best wel een eng idee dat die journalist mensen nu gewoon bij naam gaat noemen. Ik zou dat niet hebben gedaan, het kan nog al wat gevolgen hebben voor de betreffende persoon.
Dat inderdaad, ik vind het zeer ongepast om iemand op gebruikersnaam te noemen en vervolgens de hele postgeschiedenis er bij te halen...
  woensdag 9 januari 2013 @ 20:57:09 #85
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_121368944
Er word wel flink gedramatiseerd in dat artikel zeg. 10 meter erbij gepraat, sein 'negeren', aanrijding ternauwernood'.

Tja.. bah..
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 januari 2013 @ 20:57:16 #86
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121368956
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:55 schreef b2py het volgende:

[..]

Licht me in? :D
het staat nogal in de kinderschoenen, maar het ICRm is al meer dan 30 jaar oud en er wordt nu al gekeken aan welke eisen een opvolger moet voldoen. ICMm-III is enkele jaren jonger, dus dat zal ook wel meegenomen worden lijkt me
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121368980
quote:
14s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:54 schreef Peterselieman het volgende:
ach ja, het rijdt daar nog rond, terwijl er hier alweer studies zijn voor de vervangers van het ICR en ICMm. Een tender om het resterende plan V en SGMm te vervangen is zelfs al uitgeschreven
Zelfs :')

Wordt het niet hoog tijd dan? SGM is ook van 1977 hoor. En kennelijk wil men niet nog meer SLT dus O-)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 9 januari 2013 @ 20:59:12 #88
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_121369095
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:51 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk best wel een eng idee dat die journalist mensen nu gewoon bij naam gaat noemen. Ik zou dat niet hebben gedaan, het kan nog al wat gevolgen hebben voor de betreffende persoon.
Nóg meer? Imho heeft Arriva iemand niet goed genoeg opgeleid alleen laten rijden, die beste man maakt een foutje, en zijn kop rolt de mand in.. Lijkt mij meer een beerputje wat ze snel hebben afgedekt over de rug van de machinist. Nu is het gewoon wachten op het volgende incident.
Voortaan zal er wel in je arbeidovereenkomst staan dat als je over incidenten lekt op het net, dat je dan meteen op staande voet krijgt.. case closed, problem solved... voor de buitenwereld dan. Het échte probleem (niet goed/te kort opleiden/begeleiden) blijft waarschijnlijk gewoon voortbestaan.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 9 januari 2013 @ 20:59:40 #89
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_121369122
quote:
14s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Auch proficiat ^O^

Wat is het verschil? :?
RIB RIO is altijd Trek Duw met een loc, Ik heb zowel diesel als waslijn gereden. (Naar Crouy sur Ourq rijd het nog in de spits diesel)

Petit Gris ofwel Z 5300 of Z 6100.is zelfvoorzienend.

Dat wat je op de foto gezet hebt is trouwens een RIB RIO 78, dat weet iedere kenner, Basiskennis :{w
pi_121369196
quote:
14s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:59 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Nóg meer? Imho heeft Arriva iemand niet goed genoeg opgeleid alleen laten rijden, die beste man maakt een foutje, en zijn kop rolt de mand in.. Lijkt mij meer een beerputje wat ze snel hebben afgedekt over de rug van de machinist. Nu is het gewoon wachten op het volgende incident.
Voortaan zal er wel in je arbeidovereenkomst staan dat als je over incidenten lekt op het net, dat je dan meteen op staande voet krijgt.. case closed, problem solved... voor de buitenwereld dan. Het échte probleem (niet goed/te kort opleiden/begeleiden) blijft waarschijnlijk gewoon voortbestaan.
Dat bedoel ik, het heeft al gevolgen gehad, en nu staat het ook nog zo in de krant. Ik kan me nog herinneren dat GH best wel boos was dat z'n werkgever zich zo over hem had uitgelaten en nu is hij dus ook niet meer anoniem.
pi_121369283
quote:
14s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het staat nogal in de kinderschoenen, maar het ICRm is al meer dan 30 jaar oud en er wordt nu al gekeken aan welke eisen een opvolger moet voldoen. ICMm-III is enkele jaren jonger, dus dat zal ook wel meegenomen worden lijkt me
Ken je randvoorwaarden behalve plee?
pi_121369300
quote:
6s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

RIB RIO is altijd Trek Duw met een loc, Ik heb zowel diesel als waslijn gereden. (Naar Crouy sur Ourq rijd het nog in de spits diesel)

Petit Gris ofwel Z 5300 of Z 6100.is zelfvoorzienend.

Dat wat je op de foto gezet hebt is trouwens een RIB RIO 78, dat weet iedere kenner, Basiskennis :{w
yeah whatever :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121369320
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 21:01 schreef b2py het volgende:

[..]

Ken je randvoorwaarden behalve plee?
Het moet vast tegen antivries kunnen :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 9 januari 2013 @ 21:02:51 #94
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_121369330
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 21:00 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Dat bedoel ik, het heeft al gevolgen gehad, en nu staat het ook nog zo in de krant. Ik kan me nog herinneren dat GH best wel boos was dat z'n werkgever zich zo over hem had uitgelaten en nu is hij dus ook niet meer anoniem.
Jep, lekker profi van die leugenverzamelaar, maja, die worden dat ook niet omdat ze zo lekker gewetensvol en bijdehand zijn :X
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 9 januari 2013 @ 21:03:31 #95
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_121369384
quote:
10s.gif Op woensdag 9 januari 2013 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

yeah whatever :P
De Franse schrale paupershit, het interesseert je gewoon niet.. :'(
  woensdag 9 januari 2013 @ 21:04:57 #96
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121369471
@verhaal:

Dat de Stentor het hele verhaal inclusief nickname en de hele flikkerse boel online heeft gegooid is beneden alle peil. Ik kan er weinig anders van maken dan gemakzucht om een pagina te vullen, anders had de journalist veel moeten typen. Van dat verhaal van die Berghuis ernaast gaan bij mij trouwens ook de nekharen recht overeind staan. Wat een lulkoek.

@SNCF:


Ik vind de logo's van 1992 en 2005 het gaafste *O*

@vervangend intercitymaterieel:
Ik heb een vermoeden dat dat dubbeldeks materieel gaat worden. Kanshebber is dan een variant op de SBB Twindexx.
pi_121369481
quote:
6s.gif Op woensdag 9 januari 2013 21:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

De Franse schrale paupershit, het interesseert je gewoon niet.. :'(
Not really no. Ik maak een plaatje, haal mijn schouders op en loop door :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121369487
quote:
6s.gif Op woensdag 9 januari 2013 21:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

De Franse schrale paupershit, het interesseert je gewoon niet.. :'(
En terecht! :7
pi_121369583
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 21:04 schreef James1988 het volgende:

@vervangend intercitymaterieel:
Ik heb een vermoeden dat dat dubbeldeks materieel gaat worden. Kanshebber is dan een variant op de SBB Twindexx.
Wat een ongelooflijk geil dingetje is dat zeg. Hebbon hiero!
pi_121369613
http://www.telegraaf.nl/b(...)poor_spuugzat__.html

quote:
Omdat de stadsregio nu ook een vervoerstaak heeft, wordt het treinverkeer tussen Arnhem en Winterswijk uitgevoerd door 2 bedrijven: Arriva en Hermes. Dat is volgens Drenth een belangrijke bron van problemen. „We willen terug naar één bedrijf.
Haha dat gaat echt niet gebeuren :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')