Dat was de bedoeling ja, maar nee.quote:
2 Van de 3 treinen rijden met Plan V. De derde met ICM.quote:Op dinsdag 4 december 2012 11:17 schreef Dos37 het volgende:
Ik heb zo'n pamflet gekregen op het station Almelo vanmorgen. Daar staat in de ochtendspits 3 rechtstreekse treinen tussen Enschede - Deventer - Zwolle rijden. Alleen kan ik deze in de planner niet vinden. Iemand enig idee?:P
Verder trouwens op voorhand lijkt het voor mij positief uit te pakken de nieuwe dienstregeling. Ideaal dat de bustijden ook veranderen.
Toptrein. In de ochtend Enschede-Zwolle, in de avond Zwolle-Hengelo. Rijdt in een goederenpad,quote:Op dinsdag 4 december 2012 11:23 schreef greavy het volgende:
[..]
2 Van de 3 treinen rijden met Plan V. De derde met ICM.
Vertrek Enschede 6:19, 6:49 en 7:19(ICM). Reistijd 1u14. Stopt tussen Deventer en Zwolle niet op tussengelegen stations Olst en Wijhe.
Ben zo op Utrecht CS, zal wel ff kijkenquote:Op dinsdag 4 december 2012 11:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat was de bedoeling ja, maar nee.
AKO Deventer zegt "Wij hebben alle verwachte zendingen binnen, dus het zal wel volgende week worden"
Waarbij het mooiste nog is dat één van die avondtreinen bij na aankomst in Hengelo direct leeg doorrijdt naar Enschede... Neem dan gewoon de reizigers voor Enschede ook mee dan denk ik. Nu moeten de reizigers 10 minuten wachten op Hengelo voor de volgende trein naar Enschede, en reizigers naar Drienerlo staan zelfs 22 minuten te niksen..quote:Op dinsdag 4 december 2012 11:40 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Toptrein. In de ochtend Enschede-Zwolle, in de avond Zwolle-Hengelo.
Er ligt geen bruikbaar spoor van Maastricht naar Genk, in de toekomst lightrail naar Hasselt, kun je daar overstappenquote:Op dinsdag 4 december 2012 12:07 schreef Dr.Mikey het volgende:
Waarom is er trouwens geen Maatricht- Genk verbinding maar hebben ze dat beide wel met Duitsland.
er is geen reizigersvervoer op de lijn Genk - Duitslandquote:Op dinsdag 4 december 2012 12:07 schreef Dr.Mikey het volgende:
Waarom is er trouwens geen Maatricht- Genk verbinding maar hebben ze dat beide wel met Duitsland.
Dat vind ik nog best een boel centen als ik eerlijk benquote:Op dinsdag 4 december 2012 11:45 schreef bork het volgende:
Joehoe, dagje Antwerpen 2 volwassenen en 1 kind(7) vanaf Utrecht met Railplus, NS kortingskaart, DB 25 en kids vrij, 119 euro! annuleren niet mogelijk.
We hebben het hier over het allergoedkoopste tarief wat ik kon vinden zonder de stoptrein van Roosendaal naar Antwerpen.
twitter:treinreiziger twitterde op dinsdag 04-12-2012 om 12:40:09Veel vraag naar #minispoorboekje. AKO besteld extra spoorboekjes bij @treinreiziger en @ROVER_online reageer retweet
Moet jij mij eens vertellen welke lijn dat is?quote:
Bedoel ik, bovendien gaat hij niet naar Duitslandquote:Op dinsdag 4 december 2012 13:00 schreef Peterselieman het volgende:
21C, het goederenlijntje. Die komt niet langs het station in Genk
onder dat lijnnummer niet, maar je kunt zo wel vanuit Genk in Duitsland komen omdat je aan kunt takken op de Montzenroutequote:Op dinsdag 4 december 2012 13:07 schreef bork het volgende:
[..]
Bedoel ik, bovendien gaat hij niet naar Duitslandtoch wel de clou van het verhaal dacht ik zo
.
Wel tof dat die site voor AKO wel werkt en voor internetgebruiker Fles nietquote:Op dinsdag 4 december 2012 12:51 schreef dennistd het volgende:
Dit zal de reden wel zijn dat je geen spoorboekje kon krijgen vanmorgen:twitter:treinreiziger twitterde op dinsdag 04-12-2012 om 12:40:09Veel vraag naar #minispoorboekje. AKO besteld extra spoorboekjes bij @treinreiziger en @ROVER_online reageer retweet
Dat wist ik dan weer wel natuurlijkquote:Op dinsdag 4 december 2012 13:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
onder dat lijnnummer niet, maar je kunt zo wel vanuit Genk in Duitsland komen omdat je aan kunt takken op de Montzenroute
Het addertje heet april 2013 en 8 keer per dag.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:37 schreef Helly het volgende:
Heb ik het goed begrepen dat Brabant er wel op vooruit gaat, als die trein vanaf Breda naar Antwerpen zonder toeslag is, of zit er ergens een ander addertje?
Defect zit in het spoor de andere kant op, ter hoogte van de fly-over naar Bodegraven zo ongeveer. Treinen Gouda - Utrecht gaan bij de IVO voor Woerden naar linkerspoor en dan na Woerden weer terug naar middenrechts.quote:Op dinsdag 4 december 2012 12:51 schreef Monopoly het volgende:
Hoe zit dat nou met die bovenleiding breuk?
Ik zit nu in de IC naar den haag vanaf Utrecht. Deze kan gewoon normaal rijden? (lees : zonder snelheidsbeperking)
quote:Lelystad Centrum-Almere Oostvaarders donderdag 6 december van 10.15 tot 11.15 uur
Oorzaak
aangepaste dienstregeling
Reisadvies
U kunt gebruikmaken van de bussen
tussen 10.30 en 11.30 uur rijden er NS-bussen vanuit Lelystad Centrum
tussen 10.15 uur en 11.00 uur rijden er NS-bussen vanuit Almere Oostvaarders naar Lelystad Centrum
Extra reistijd
een half uur
Mja, dat kan er toch gewoon tussendoor zou je denkenquote:Op dinsdag 4 december 2012 15:22 schreef dennistd het volgende:
Donderdag rijden er gedurende een uur geen treinen tussen Lelystad en Almere Oostvaarders, belachelijk dat voor de koningin het andere treinverkeer moet wijken....
[..]
Ach ja, het zal ook welquote:Op dinsdag 4 december 2012 15:40 schreef dennistd het volgende:
Er zal wel geen ruimte op Lelystad zijn:
Ene perron is afgezet voor de bobo's, en het andere perron staat vol met mensen die de koningin willen zien..
quote:Bijna klaar
Met de (HSL-) trein naar Rotterdam Centraal
Of per metro, tram of bus; hier kan het allemaal
Geen zandpaden, hekken of bouwgeluid meer in het gebied
Een prachtige entree naar de stad ligt in het verschiet
De glazen kap, de grote punt en het houten plafond
De bouwput is nu bijna omgetoverd tot ‘Centraal Station’!
In 2013 nog wel wat bouwgetetter
Maar voor u nu eerst een lekkere chocoladeletter
Groeten
De Sint
Ik vind het er best mooi uit zien. Strak zekerquote:
In dit topic op drehscheibe: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?3,6176160,6176882quote:In Stuttgart sind die WRmz ja inzwischen eine persona non grata
Datum: Gestern, 21:08:33
Hallo,
nachdem es im Zuge des "bestgeplanten Projektes der Deutschen Bahn AG" gleich dreimal einen dieser 27,5 m langen Speisewagen aus dem Gleisbogen gehebelt hat, wäre ein überstürzter Abzug von der IC-Linie nach Köln - Hamburg ja durchaus eine Konsequenz. Operation gelungen, Patient tot (bzw. verlegt).
Auf der Achse Berlin - Hannover - Amsterdam gibt es dagegen ja kaum Kurven...
Gruß
Heiko
Hang er maar 2 in danquote:Op dinsdag 4 december 2012 16:28 schreef dennistd het volgende:
[..]
In dit topic op drehscheibe: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?3,6176160,6176882
Ze hebben liever ontsporingen in Nederland, begrijp ik wel hoor!quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:22 schreef dennistd het volgende:
Een mogelijke reden waarom er nu een BordRestaurant ipv BordBistro in de Pimpel komt is dat men op andere IC-verbindingen in Duitsland niet meer zo blij is met deze rijtuigen: deze zijn namelijk 27,5 meter lang waar de rest 26,4 meter is. En dat zou weer gezorgd hebben voor de ontsporingen bij Stuttgart...
quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:28 schreef dennistd het volgende:
Auf der Achse Berlin - Hannover - Amsterdam gibt es dagegen ja kaum Kurven...
geen optie. Dan moet Fles te ver lopen om op het station te kunnen komenquote:Op dinsdag 4 december 2012 17:19 schreef dennistd het volgende:
Zo zijn er veel minder bochten, je moet alleen wat tunnels graven:
https://maps.google.nl/ma(...)004d0091abb57940c418
Station gewoon laten liggen, en vanaf Deventer wat minder bochten richting Snippeling Aansluiting scheelt al een hoopquote:Op dinsdag 4 december 2012 17:19 schreef dennistd het volgende:
Zo zijn er veel minder bochten, je moet alleen wat tunnels graven:
https://maps.google.nl/ma(...)004d0091abb57940c418
quote:Op maandag 3 december 2012 14:51 schreef b2py het volgende:
twitter:Thommeh91 twitterde op maandag 03-12-2012 om 14:40:06@NS_online waarom heb ik vanochtend geen NS Alert gehad? reageer retweet
WTF!twitter:NS_online twitterde op maandag 03-12-2012 om 14:47:25@Thommeh91 Door een verandering in de weersverwachting, konden we pas laat de aanpassing doorvoeren. Alert geven we alleen ruim van te voren reageer retweet
twitter:Thommeh91 twitterde op maandag 03-12-2012 om 14:53:11@NS_online Maar jullie zouden dan toch alsnog een smsje kunnen versturen? Let op, in regio r'dam treinuitval door weersomstandigheden.(1/2) reageer retweet
twitter:Thommeh91 twitterde op maandag 03-12-2012 om 14:53:20@NS_online weet ik voldoende en waar ik rekening mee moet houden. (2/2) reageer retweet
twitter:Thommeh91 twitterde op dinsdag 04-12-2012 om 17:06:39@NS_online Ik wacht nog steeds op antwoord.. reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 04-12-2012 om 17:13:53@Thommeh91 excuus gemist, maar dank. Is altijd een afweging. We kunnen het niet lokaal inzetten, daarom hebben we hier anders afgewogen. reageer retweet
twitter:Thommeh91 twitterde op dinsdag 04-12-2012 om 17:16:53@NS_online Maar dat is toch raar?Waarom heeft iemand uit Groningen geen recht op die informatie?Die kan toch een dagje r'dam gepland hebben? reageer retweet
zucht..twitter:NS_online twitterde op dinsdag 04-12-2012 om 17:41:00@Thommeh91 klopt, daarom is het op alle reisinformatiemiddelen: schermen, website, omroep, teletekst etc. vermeld. reageer retweet
leg mij eens uit hoe je dat voor 7 euro doet, are you a wizard?quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:11 schreef greavy het volgende:
Ik ga 22 euro betalen als ik enkele reis met Fyra wil naar Brussel
Nah, dan ga ik wel voor ¤7 kutten met de regionale treinen. Het kost mij maar 40 minuten extra reistijd. Met de Fyra is het 2:01, regionaal 2:39
Gewoon een grote steen over b2py zonder omkijken?quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:30 schreef b2py het volgende:
Gewoon een grote brug over Deventer zonder station?
quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gewoon een grote steen over b2py zonder omkijken?
Fles, zou je voor mij ook zon boekje willen scoren voor de collectie?quote:Op dinsdag 4 december 2012 11:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Fijn. Dat online bestellen werkt niet, niet in Firefox en ook niet in IE, en de AKO weet van niks. Hmmm....
Wat is een goede vertaling voor dat? Kom er niet uit..quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]![]()
Kaum Kurven?Wat is dit dan?
![]()
[ afbeelding ]
Ik volg je nuquote:Op dinsdag 4 december 2012 17:42 schreef b2py het volgende:
Nog even doorgevraagd
[..]twitter:Thommeh91 twitterde op maandag 03-12-2012 om 14:53:11@NS_online Maar jullie zouden dan toch alsnog een smsje kunnen versturen? Let op, in regio r'dam treinuitval door weersomstandigheden.(1/2) reageer retweet
twitter:Thommeh91 twitterde op maandag 03-12-2012 om 14:53:20@NS_online weet ik voldoende en waar ik rekening mee moet houden. (2/2) reageer retweet
twitter:Thommeh91 twitterde op dinsdag 04-12-2012 om 17:06:39@NS_online Ik wacht nog steeds op antwoord.. reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 04-12-2012 om 17:13:53@Thommeh91 excuus gemist, maar dank. Is altijd een afweging. We kunnen het niet lokaal inzetten, daarom hebben we hier anders afgewogen. reageer retweet
twitter:Thommeh91 twitterde op dinsdag 04-12-2012 om 17:16:53@NS_online Maar dat is toch raar?Waarom heeft iemand uit Groningen geen recht op die informatie?Die kan toch een dagje r'dam gepland hebben? reageer retweet
zucht..twitter:NS_online twitterde op dinsdag 04-12-2012 om 17:41:00@Thommeh91 klopt, daarom is het op alle reisinformatiemiddelen: schermen, website, omroep, teletekst etc. vermeld. reageer retweet
het blinkt uit in vaagheden en mogelijke voornemens. in een gemiddeld bestek staat wel wat de minimale bediening tussen plaatsen x en y is, aan welke eisen het materieel moet voldoen, etc. Dit laat wel erg veel ruimte over in te vullenquote:Op dinsdag 4 december 2012 18:21 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het ministerie van I&M heeft een programma van eisen geschreven voor de nieuwe concessie hoofdrailnet. Hoewel, programma van eisen? Het is feitelijk een beleidsstuk. In vergelijking met wat de gemiddelde provincie op papier zet voor een bus- of treinconcessie is dit echt prutswerk.
http://www.rijksoverheid.(...)p-i-m-0000002815.pdf
vanaf 2025 is het bij bestaand materieel verplicht en vanaf 2015 moet al het nieuwe materieel over beschikken. Bij SLT moet het bij de eerste revisie ingebouwd wordenquote:
Als ik dit wil inzien gaat goolge chrome gillen dat het onveilig isquote:Op dinsdag 4 december 2012 18:21 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het ministerie van I&M heeft een programma van eisen geschreven voor de nieuwe concessie hoofdrailnet. Hoewel, programma van eisen? Het is feitelijk een beleidsstuk. In vergelijking met wat de gemiddelde provincie op papier zet voor een bus- of treinconcessie is dit echt prutswerk.
http://www.rijksoverheid.(...)p-i-m-0000002815.pdf
Gebruik dan een fatsoenlijke browserquote:Op dinsdag 4 december 2012 19:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Als ik dit wil inzien gaat goolge chrome gillen dat het onveilig is
Ik zal eens kijkenquote:Op dinsdag 4 december 2012 18:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Fles, zou je voor mij ook zon boekje willen scoren voor de collectie?
Ga je lekker?quote:Op dinsdag 4 december 2012 19:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Mensen die Chrome gebruikenZijn vaak dezelfde mensen die Facebook gebruiken.
Mensen waarvan ik eigenlijk niet begrijp dat ze zich 's morgens aankleden na het douchen.
Hoi. Ik kleed me 's morgens meestal wel aan, maar dat is gewoon om geen bevroren lul te krijgen op de fiets. En ik douche me nooit 's ochtends.quote:Op dinsdag 4 december 2012 19:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Mensen die Chrome gebruikenZijn vaak dezelfde mensen die Facebook gebruiken.
Mensen waarvan ik eigenlijk niet begrijp dat ze zich 's morgens aankleden na het douchen.
Ja, niet meer dan dat.quote:Op dinsdag 4 december 2012 19:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ach ja, privacy is ook een hip woord tegenwoordig.
Toen je firewall nog een zegel op een envelop was? Toen SSL nog gedaan werd door een Duitse machine met de naam Enigma? Toen de digitale snelweg nog werd bereden door de pony-express?quote:Op dinsdag 4 december 2012 19:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, niet meer dan dat.
Vroeger hield het echt iets in
Overbuffering in geduwde toestand in krappe bogen?quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:23 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Huh?Omdat een trein ruim een meter langer is ontspoort die zomaar? Wat is dat voor onzin...
Daarnaast zou je iets verwachten als "90 % van alle reizigers dient te kunnen zitten" samen met iets als "Reizigers die staan dienen binnen 15 minuten de beschikking kunnen krijgen over een zitplaats".quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het blinkt uit in vaagheden en mogelijke voornemens. in een gemiddeld bestek staat wel wat de minimale bediening tussen plaatsen x en y is, aan welke eisen het materieel moet voldoen, etc. Dit laat wel erg veel ruimte over in te vullen
Lekker concreet meetbaar jaquote:Op dinsdag 4 december 2012 19:46 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Daarnaast zou je iets verwachten als "90 % van alle reizigers dient te kunnen zitten" samen met iets als "Reizigers die staan dienen binnen 15 minuten de beschikking kunnen krijgen over een zitplaats".
Dat soort concrete meetbare zaken.
Met de ov-chipkaart, inchecken en je weet met een foutmarge hoeveel mensen erin zitten. Je weet materieel dus ook aantal zitplaatsen. Lijkt me niet heel erg ingewikkeldquote:Op dinsdag 4 december 2012 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lekker concreet meetbaar jaHoe stel je je dat voor? Een heel peloton synovate tellers die kijkt of er tegenover 63 staande inderdaad minstens 567 zittende reizigers "staan"? Drie pelotons stnovate tellers die van elke staande reiziger in de gaten houden of er ergens in de trein binnen een kwartier een zitplaats voor hem vrij komt?
Je kan het leuk brengen jij
Uhm, je checkt op een station in, niet in een trein. Vooral in de drukke randstad, waar die metingen interessant zouden zijn lijkt me dat met 4 treinen per uur en heel veel winkeltjes / eten-zaakjes binnen het incheckgebied niet echt enigszins fatsoenlijk te bepalen welke trein je uiteindelijk in bent gestapt..quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Met de ov-chipkaart, inchecken en je weet met een foutmarge hoeveel mensen erin zitten. Je weet materieel dus ook aantal zitplaatsen. Lijkt me niet heel erg ingewikkeld
Zelfs bij synovate tellers zitten foutmarge's..quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee niet "met een foutmarge". We hadden het net over concreet meetbare dingen. Dat is iets anders als "ongeveer schatbare dingen"
NOG meer beroepsfalers op het spoor. Zaten we net op te wachten. Gewoon mensen tellen 1-2-3 is al teveel gevraagd. Maar wel NODIG je OVC "moeten" scannenquote:Op dinsdag 4 december 2012 20:04 schreef b2py het volgende:
Zelfs bij synovate tellers zitten foutmarge's..
Ik werk er nooit aan mee. Ik zeg altijd dat ik zwart rijd.quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
NOG meer beroepsfalers op het spoor. Zaten we net op te wachten. Gewoon mensen tellen 1-2-3 is al teveel gevraagd. Maar wel NODIG je OVC "moeten" scannen
Je kan verwachten van een vervoerder dat die een representatieve steekproef houdt. Ook kan je als concessieverlenende partij wat "mystery guests" op pad sturen. Als je dan een substantieel ander beeld krijgt dan wat geeist is dan is het tijd om de vervoerder te vragen hoe het nu eigenlijk zit, want er klopt iets niet.quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee niet "met een foutmarge". We hadden het net over concreet meetbare dingen. Dat is iets anders dan "ongeveer schatbare dingen"
Alles kent foutmarge's vriend, zelfs het tellen van iets simpels als aantal mensen kan fout gaan. Jij als systeembeheerder maakt toch ook fouten? Is toch ook een foutmarge die je incalculeerd?quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
NOG meer beroepsfalers op het spoor. Zaten we net op te wachten. Gewoon mensen tellen 1-2-3 is al teveel gevraagd. Maar wel NODIG je OVC "moeten" scannen
Nee. Ik maak nooit fouten. Jij wel want ik ben je "vriend" nietquote:Op dinsdag 4 december 2012 20:10 schreef b2py het volgende:
[..]
Alles kent foutmarge's vriend, zelfs het tellen van iets simpels als aantal mensen kan fout gaan. Jij als systeembeheerder maakt toch ook fouten? Is toch ook een foutmarge die je incalculeerd?
Bij voetbal gaat gelukkig nooit wat fout...quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Ik maak nooit fouten. Jij wel want ik ben je "vriend" niet
En nou ga ik voetbal kijken![]()
quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Bij voetbal gaat gelukkig nooit wat fout...![]()
Foutmarges is zonder apostrof.quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:10 schreef b2py het volgende:
[..]
Alles kent foutmarge's vriend, zelfs het tellen van iets simpels als aantal mensen kan fout gaan. Jij als systeembeheerder maakt toch ook fouten? Is toch ook een foutmarge die je incalculeerd?
Als je bij iedere tikfout die ik in een post achterlaat dat gaat melden, was je nu top-poster van Fok!quote:
preciesquote:Op dinsdag 4 december 2012 20:10 schreef greavy het volgende:
"Reizigersonderzoek, Mag ik je kaartje zien?" en dan zeggen "Nee". Vragen ze waarom niet, zeg ik dat het niet verplicht is, en ik hem niet hiervoor ga opzoeken.
Gelijk meerderen in de coupé die dat dan niet doen
precies, alleen zul je nog wel houden dat in bepaalde treinen de mensen voorin opgepropt staan, terwijl je achterin ligplaatsen hebtquote:Op dinsdag 4 december 2012 19:46 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Daarnaast zou je iets verwachten als "90 % van alle reizigers dient te kunnen zitten" samen met iets als "Reizigers die staan dienen binnen 15 minuten de beschikking kunnen krijgen over een zitplaats".
Dat soort concrete meetbare zaken.
Reizigers hebben drie opties qua reis:quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:30 schreef b2py het volgende:
Fyra-ticket naar Brussel populair
UTRECHT - De tickets voor de snelle treinverbinding Fyra tussen Amsterdam en Brussel en omgekeerd vliegen de deur uit.
NS-dochter Hispeed en de Belgische spoorvervoerder NMBS verkochten er dinsdag tussen 12 uur en 13 uur samen in totaal 3000.
nu.nl
ze mogen er niet te veel meequote:Op dinsdag 4 december 2012 20:41 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
ze hebben die fucking chipkaart toch voor het verkrijgen van cijfers waar ze niets mee gaan doen.
Da's klote, gemiste kans.quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Als je bij iedere tikfout die ik in een post achterlaat dat gaat melden, was je nu top-poster van Fok!
t zou moeten, met dat eindeloze geschurk tegen luchtvaart-allures aanquote:Op dinsdag 4 december 2012 20:56 schreef Ireyon het volgende:
Kun je bij reserveren van Fyra eigenlijk kiezen voor raam- of gangplek? Niet dat het wat uitmaakt met dat achterlijke prutsontwerp waarbij je toch altijd wel tegen een wand aan kijkt, maar toch.
Dan verzin je iets erbij als:quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies, alleen zul je nog wel houden dat in bepaalde treinen de mensen voorin opgepropt staan, terwijl je achterin ligplaatsen hebt
't Is gewoon een opgevoerde sprinter natuurlijk. Geen voetsteuntjes, geen leeslampjes, geen stopcontacten, geen verstelbare stoelen. 't Heeft absoluut niks weg van een luxere trein.quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
t zou moeten, met dat eindeloze geschurk tegen luchtvaart-allures aan
Zitten ook geen toiletten in toch?quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:59 schreef Ireyon het volgende:
[..]
't Is gewoon een opgevoerde sprinter natuurlijk. Geen voetsteuntjes, geen leeslampjes, geen stopcontacten, geen verstelbare stoelen. 't Heeft absoluut niks weg van een luxere trein.
Ohja gisteren, vertrek 18:51 vanuit Roosendaal. Een SLT als IC naar Zwollequote:Op dinsdag 4 december 2012 21:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zitten ook geen toiletten in toch?Je zit er toch maar heel even in
Toiletten zitten er wel in. Het invalidetoilet is van formaatje balzaal.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zitten ook geen toiletten in toch?Je zit er toch maar heel even in
er ligt imo nog een taak voor ProRail om ervoor te zorgen dat er meer gespreid kan worden door de stationsopgangen hier en daar aan te passen of de perrons iets te verplaatsen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:58 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dan verzin je iets erbij als:
- De vervoerder heeft een inspanningsverplichting om doormiddel van reisinformatie de bovenstaande eisen, waar deze door reizigersgedrag niet behaald kunnen worden, zoveel mogelijk na te streven.
Is het rolstoelbalkon ook een beetje in de buurt van het rolstoeltoilet? Of is dat heel italiaans drie rijtuigen verderop?quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Toiletten zitten er wel in. Het invalidetoilet is van formaatje balzaal.
Jammergenoeg is de gang ernaast waarschijnlijk net te smal voor een rolstoel.
Kunnen we dat morgen invoeren? Die lichtlijntjes? Met ERTMS wordt dat trouwens makkelijker omdat de baanapparatuur weet hoe lang de trein is.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er ligt imo nog een taak voor ProRail om ervoor te zorgen dat er meer gespreid kan worden door de stationsopgangen hier en daar aan te passen of de perrons iets te verplaatsen.
Verder haal ik het voorstel van de lichtlijntjes op het perron weer uit de kast
quote:Op dinsdag 4 december 2012 12:07 schreef Dr.Mikey het volgende:
Genk is als doorgangsstation ontworpen omdat het spoor er vroeger rechtdoor liep. De spoorlijn naar As en Maaseik/Maasmechelen (lijn 21A/B) liep daar vroeger, maar bij de bouw van de Europalaan (N75) ergens in de jaren 60/70 is die spoorlijn komen te vervallen en is er vervolgens een alternatief ten noorden van Genk (langs Waterschei) gelegd. Een spoorlijn die wellicht wél nog ooit aangelegd wordt (hoewel ik de kans nogal klein inschat) is die naar Sittard, deze zou over de oude mijnsporen tot Maasmechelen en via de industriesporen vanaf de haven in Stein naar Sittard leiden. De te overbruggen spoorloze afstand is ongeveer 3 km, maar helaas zit de Grensmaas er nog tussen. De lijn zou de Fenix spoorlijn moeten gaan eten, en er zijn ook haalbaarheidsonderzoeken uitgevoerd. Hoe de uitkomst daarvan is weet ik eerlijk gezegd niet. Overigens zou hetzelfde spoor ook deel moeten uitmaken van het Spartacusplan, er zou een tram moeten komen tussen Hasselt en Maasmechelen met eventuele doortrekking tot Sittard.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:00 schreef ReisT het volgende:
Er zijn wel ooit (in de jaren '70) plannen geweest voor een directe verbinding tussen Genk en Maastricht, dat is nog steeds te zien aan het station in Genk dat eigenlijk als doorgangsstation ontworpen is.
Ik ga géén 44 euro betalen voor een retourtje Brussel als ik dat voor ¤12,60 kan doen. Reistijd is voor mij maar 38 minuten langer, en dan moet ik met SLT, Varkensneus en M6.quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Reizigers hebben drie opties qua reis:
- Vaak overstappen, een tyfuseind onderweg zijn en moeten luisteren naar een jankend barrel (varkentje)
- Duur en inflexibel (Fyra)
- Duurder en inflexibel (Thalys)
En natuurlijk heeft half Somda op die F5-knop zitten rammen totdat de eerste kaartjes te koop waren. Gek hè, dat er dan 3000 worden verkocht?
Op de faalwebsite van Hispeed kan dat niet.quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:56 schreef Ireyon het volgende:
Kun je bij reserveren van Fyra eigenlijk kiezen voor raam- of gangplek? Niet dat het wat uitmaakt met dat achterlijke prutsontwerp waarbij je toch altijd wel tegen een wand aan kijkt, maar toch.
wmb wordt het snel uitgevoerd. Ik denk dat het ook bij combineren en splitsen prima moet kunnen werken, zelfs bij afwijkingen. het is een hulpmiddel dat imo echt iets toevoegtquote:Op dinsdag 4 december 2012 21:08 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Kunnen we dat morgen invoeren? Die lichtlijntjes? Met ERTMS wordt dat trouwens makkelijker omdat de baanapparatuur weet hoe lang de trein is.
Als je level 3 of level 2 met extra virtuele blokken slim implementeert kan je daar ook een hoop mee bereiken rond splitsen en combineren denk ik.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wmb wordt het snel uitgevoerd. Ik denk dat het ook bij combineren en splitsen prima moet kunnen werken, zelfs bij afwijkingen. het is een hulpmiddel dat imo echt iets toevoegt
Koppelen aan OBIS!quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wmb wordt het snel uitgevoerd. Ik denk dat het ook bij combineren en splitsen prima moet kunnen werken, zelfs bij afwijkingen. het is een hulpmiddel dat imo echt iets toevoegt
Dat terwijl je bij de ÖBB zelfs je eigen stoel kunt uitkiezen wanneer je een reservering boekt voor een Railjet. Zoals bij luchtvaartmaatschappijen al vele jaren kan.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:35 schreef greavy het volgende:
[..]
Op de faalwebsite van Hispeed kan dat niet.
obis werkt niet helemaal feilloos, zeker niet rond verstoringen, dus imo kun je er ook nog aan koppelen het aantal bakken dat je bij je hebt. Dat kun je via de railpocket waarschijnlijk wel doenquote:
Jup, alleen moeten ze imo nog wel wat sleutelen aan de nadelen van ERTMSquote:Op dinsdag 4 december 2012 21:43 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Als je level 3 of level 2 met extra virtuele blokken slim implementeert kan je daar ook een hoop mee bereiken rond splitsen en combineren denk ik.
Ohja, level 2 met extra virtuele blokken: http://www.technischweekb(...)g-ertms.282191.lynkxquote:Op dinsdag 4 december 2012 21:43 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Als je level 3 of level 2 met extra virtuele blokken slim implementeert kan je daar ook een hoop mee bereiken rond splitsen en combineren denk ik.
Ja inderdaad.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Jup, alleen moeten ze imo nog wel wat sleutelen aan de nadelen van ERTMS
De leukste weekendjes op stap naar bijvoorbeeld Brussel zijn nog altijd spontaan, en dat word ons nu door de neus geboord, en dat vind ik een kwalijk ietsquote:Op dinsdag 4 december 2012 21:51 schreef b2py het volgende:
Ok het zal allemaal wel aan mij liggen.
Als je op tijd boekt (Wel vereist ja):
Kosten voor een retourtje brussel:
Fyra: ¤25 reistijd: 2:01 per enkeltje
Benelux: ¤25,80 reistijd 2:56 per enkeltje
Gewoon op tijd boeken dus..
Het hangt er vanaf wat je ervoor over hebt. Ik vind ¤ 25 een leuke prijs voor een enkeltje Amsterdam - Brussel, maar de tariefvoorwaarden staan me niet aan.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:48 schreef b2py het volgende:
Ook geen geld, voor ¤14 euro extra zit je 1e klas op enkeltje Amsterdam - Brussel..
Leuk als je denkt "Over 2 weken gaan we een weekendje België doen", maar niet "Oh, laat ik vanavond eens een frietje gaan halen bij Fritkot Max aan de Groenplaats in Antwerpen".quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:51 schreef b2py het volgende:
interessant. Dit gaat behoorlijk richting ERTMS level 3 met zwevende blokken. Dat kan imo redelijk wat nadelen wegnemen die nu nog aan het systeem kleven.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:51 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ohja, level 2 met extra virtuele blokken: http://www.technischweekb(...)g-ertms.282191.lynkx
Ik kom van boven het kanaal, waardoor een spontaan tripje Brussel al een helse trip wordt met de huidige reistijden....quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het hangt er vanaf wat je ervoor over hebt. Ik vind ¤ 25 een leuke prijs voor een enkeltje Amsterdam - Brussel, maar de tariefvoorwaarden staan me niet aan.
[..]
Leuk als je denkt "Over 2 weken gaan we een weekendje België doen", maar niet "Oh, laat ik vanavond eens een frietje gaan halen bij Fritkot Max aan de Groenplaats in Antwerpen".
Voor mij is dat vanaf 9 december sowieso een heksentoer: ik woon in Breda, maar als ik met de Fyra wil moet ik éérst naar Rotterdam en aldaar overstappen. Of naar Roosendaal en daar de stoptrein pakken. Maar ik kan ook naar de bushalte naast het station lopen en bij Veolia instappen: dat is van december tot april de snelste weg.
Feitelijk kent level 3 ook nog altijd vaste blokken alleen dan niet vastgelegd door baanapparatuur.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
interessant. Dit gaat behoorlijk richting ERTMS level 3 met zwevende blokken. Dat kan imo redelijk wat nadelen wegnemen die nu nog aan het systeem kleven.
mja, de blokken kunnen regelmatig wel in lengte verschillen en dat is waar ik op doelquote:Op dinsdag 4 december 2012 21:58 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Feitelijk kent level 3 ook nog altijd vaste blokken alleen dan niet vastgelegd door baanapparatuur.
Maar de mensen die een RailPass of GoPass hebben zijn aanzienlijk goedkoper uit. En zeker als je vrij reizen op één of andere manier hebt (bijv. door een SOV of ander abonnement) is Fyra niet aantrekkelijk.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:51 schreef b2py het volgende:
Daar weet ik eigenlijk niet zoveel vanaf. Wel weet ik dat je bij "switchable"-balises (level 1) kabelwerk hebt en bij passieve balises niet. Het eerste is vooral vervelend bij spooronderhoud. Je zult ze wel beiden moeten testen denk ik.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:59 schreef b2py het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het onderhoud van ERTMS bakens?
Voor mij is het lekker spontaan op de trein stappen en 80 minuten later sta ik bij Manneke Pis. Vanaf volgende week lekker 2x zo lang onderweg met die kutFyraquote:Op dinsdag 4 december 2012 21:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik kom van boven het kanaal, waardoor een spontaan tripje Brussel al een helse trip wordt met de huidige reistijden....
En de "madammes"quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:09 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Voor mij is het lekker spontaan op de trein stappen en 80 minuten later sta ik bij Manneke Pis. Vanaf volgende week lekker 2x zo lang onderweg met die kutFyra. Ook idioot trouwens dat er niet in Brussel Noord gestopt wordt, daar begint het centrum juist.
Ik heb een tijdje op de catering gezeten op de Benelux. Lekker 1e klas zitten nadat je Mechelen bent gepasseerd vanuit Rotterdam.quote:
De boot naar Breskensquote:Op dinsdag 4 december 2012 22:11 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik ben vandaag "ff" naar Vlissingen geweest, wat een pokke eind en daar is ook helemaal niks te beleven he
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De boot naar Breskens
ja achSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben maar weer terug gegaan en ff de Merwedelingelijn afgegaan, mooi stukkie![]()
Ik denk dat die dingen wel frequent onderhoud eisen. Hoe zit het met stopmachines eigenlijk ?quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:09 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Daar weet ik eigenlijk niet zoveel vanaf. Wel weet ik dat je bij "switchable"-balises (level 1) kabelwerk hebt en bij passieve balises niet. Het eerste is vooral vervelend bij spooronderhoud. Je zult ze wel beiden moeten testen denk ik.
Ik denk dat ik op 18 euro kom. Drie keer de racefiets meegenomen in de trein...quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik kan maar beter niet gaan kijken hoeveel geld ik dit jaar aan treinkaartjes heb uitgegeven voor reizen die ik uiteindelijk niet gemaakt heb. Zal tussen de 300 en 400 euro liggen.
Geen idee eigenlijk. Bij switchable balises zal het niet anders zijn dan bij de ATB-vv-vrijgavelus verwacht ik.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:19 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik denk dat die dingen wel frequent onderhoud eisen. Hoe zit het met stopmachines eigenlijk ?
Oke geen probleem.als ik maar op m'n bestemming komquote:Op woensdag 5 december 2012 00:07 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. Dat weten we dus ook weer. De NS wil niets kwijt over de geplande treinlengtes vanaf 9 dec. U kunt als reiziger als haringen in een ton reizien, vrezen we. Net als een jaar geleden, toen de treinlengtes ook niets te maken hadden met de reizigersvraag.
En dat van die perronlengtes is natuurlijk gelul.
http://www.voorbeterov.nl/121031.php
Nou ja, verbaast je dat?quote:Op woensdag 5 december 2012 00:07 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. Dat weten we dus ook weer. De NS wil niets kwijt over de geplande treinlengtes vanaf 9 dec.
Er moet toch iets van een materieelomloop bestaan? Vroeger werd daar altijd veel aandacht door Michiel ten Broek in OdR aan besteed.quote:Op woensdag 5 december 2012 00:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja, verbaast je dat?
Ten eerste: we weten sinds gisteren dat NS net zoveel in een winterseizoen heeft te zoeken als Ajax in de Champion's League: Bij mooi weer een grote bek en zodra het half moeilijk lijkt te worden loopt het ze dun door de boks.
Ten tweede: gePLANde treinlengtes? Denk je echt dat zoiets bestaat? Denk je echt dat NS voldoende controle over zijn eigen ijzer heeft om zoiets te kunnen PLANNEN? Sorry hoor, maar men heeft gewoon geen idee. Niet van jaar tot jaar, niet van maand tot maand, en ook niet van uur tot uur. Je loopt op een verbinding als Amsterdam - Hengelo gewoon het risico dat je het ene half uur 3 of 4 bakken krijgt en een half uur later veertien.
Dan ga je mij toch niet wijsmaken dat er iets "gepland" is?
Even if. Dat is toch niet meer dan een "streven naar poging tot schaduw van handleiding".quote:Op woensdag 5 december 2012 00:24 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Er moet toch iets van een materieelomloop bestaan? Vroeger werd daar altijd veel aandacht door Michiel ten Broek in OdR aan besteed.
iig zijn al op voorhand twee treinen in de 4400 (Nijmegen - Den Bosch) verlengd tot 3xV. Nu is dat 2x SGMm III, maar dat zou 2xV worden. Dat zou uiteraard niet gaan passenquote:Op woensdag 5 december 2012 00:07 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. Dat weten we dus ook weer. De NS wil niets kwijt over de geplande treinlengtes vanaf 9 dec. U kunt als reiziger als haringen in een ton reizien, vrezen we. Net als een jaar geleden, toen de treinlengtes ook niets te maken hadden met de reizigersvraag.
in de Noord-Oost zitten met VIRM wel redelijk gesloten omlopen.quote:Op woensdag 5 december 2012 00:28 schreef James1988 het volgende:
Er is een materieelplanning, die men ook probeert te handhaven. Zo heb ik een paar dagen op rij dezelfde VIRM in dezelfde trein getroffen (and then I stopped caring).
Door dagelijkse problemen (storingen, aanrijdingen, enz) raken materieelomlopen verstoord en vanaf dat moment is het "kijk maar hoe het het beste uitkomt".
En op uurplanniveau weerquote:Op woensdag 5 december 2012 00:37 schreef _JdM_ het volgende:
Er wordt in wijzigingsbladen bepaald aantal materieel in een trein gepland. Echter wordt dat op dagplanniveau weer gewijzigd.
reeds bekend en voorspelbaar..quote:Op woensdag 5 december 2012 00:07 schreef DriekOplopers het volgende:
Michiel is nog altijd actief op Somda, maar niet meer bij NS. Je zou hem een berichtje daar kunnen sturen? En wat jij zoekt is een materieelplanning, maar die is strikt geheim.quote:Op woensdag 5 december 2012 00:24 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Er moet toch iets van een materieelomloop bestaan? Vroeger werd daar altijd veel aandacht door Michiel ten Broek in OdR aan besteed.
Vroeger had NS de omlopen in drievoud (bij wijze van spreken) klaarstaan voor de NVBS, nu niet meer.quote:Op woensdag 5 december 2012 00:24 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Shit, daar had ik nou graag ingezeten vanmorgen. Balen.quote:Op woensdag 5 december 2012 08:01 schreef James1988 het volgende:
Ik denk dat er toch iets is misgegaan vanochtend, zo'n 10 minuten terug vertrok een paar Plan V's vanaf Rotterdam met bestemming Deventer.
Veel irm manco helaas.. bijsturing dit..quote:Op woensdag 5 december 2012 08:01 schreef James1988 het volgende:
Ik denk dat er toch iets is misgegaan vanochtend, zo'n 10 minuten terug vertrok een paar Plan V's vanaf Rotterdam met bestemming Deventer.
Het wordt een beetje vochtig en VIRM begeeft het en masse?quote:Op woensdag 5 december 2012 08:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Veel irm manco helaas.. bijsturing dit..
Defecten, obis inbouw en vervangen tractie installatie in oude irm 6.quote:Op woensdag 5 december 2012 08:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het wordt een beetje vochtig en VIRM begeeft het en masse?
De laatste dagen twee keer VIRM zien falen op stroomafnemergebied...quote:Op woensdag 5 december 2012 08:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het wordt een beetje vochtig en VIRM begeeft het en masse?
Geheim? Zo'n rare vraag is het niet: "Hoe lang zijn uw treinen op welk traject?"quote:Op woensdag 5 december 2012 06:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Michiel is nog altijd actief op Somda, maar niet meer bij NS. Je zou hem een berichtje daar kunnen sturen? En wat jij zoekt is een materieelplanning, maar die is strikt geheim.
quote:In verband met oudejaarsavond wordt de dienstregeling aangepast. Er rijden vanaf circa 20.00 uur geen treinen meer.
Dat dus.quote:Op woensdag 5 december 2012 07:36 schreef Duvel het volgende:
Wel jammer, want als je die stukken over de materieelomlopen las, werd pas echt duidelijk hoe ingenieus de boel in elkaar zit.
dat is toch niet alleen by hispeed? De hele dienstregeling stopt toch al vroeg in de avond?quote:
quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:53 schreef James1988 het volgende:
Fritkot Max aan de Groenplaats in Antwerpen
Ga je toch gewoon nog een keertje terugquote:Op woensdag 5 december 2012 08:25 schreef Guppyfriend het volgende:
Fles, I had a fail
[ afbeelding ]
Want stel je voor dat iemand zou proberen je er aan te houden...quote:Op woensdag 5 december 2012 06:50 schreef b2py het volgende:
wat jij zoekt is een materieelplanning, maar die is strikt geheim.
Wie weet, ik ben nog niet wegquote:Op woensdag 5 december 2012 09:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ga je toch gewoon nog een keertje terug
Sowieso is het geen bijzonder rare vraag als je in het achterhoofd houdt dat NS met regelmaat roept dat de schijnbare zitplaatstekorten voor 100% te wijten zijn aan de zich slecht spreidende reizigerquote:Op woensdag 5 december 2012 09:14 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Geheim? Zo'n rare vraag is het niet: "Hoe lang zijn uw treinen op welk traject?"
Wacht - als je boekt via de mobiele site, dan krijg je een ticket per e-mail dat je eerst moet uitprinten voor je ermee kan reizen?quote:Op woensdag 5 december 2012 09:42 schreef James1988 het volgende:
Jongens, hou je vast: NS Hispeed heeft een mobiele website! http://m.nshispeed.nl (op dit moment bedoeld voor iOS en Android)
Lees vooral de informatie even goed door
bedrijfsgeheim. Zeker nu er met concessies gewerkt wordt is het imo logisch dat deze info wat minder makkelijk naar buiten komt. wil een ander bedrijf de concessie winnen dan moeten ze veel meer moeite doen om alle info te vergaren.quote:Op woensdag 5 december 2012 06:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Michiel is nog altijd actief op Somda, maar niet meer bij NS. Je zou hem een berichtje daar kunnen sturen? En wat jij zoekt is een materieelplanning, maar die is strikt geheim.
Hm, linkje is niet helemaal gelukt. Halfslachtig internet hier ookquote:
twee zesjes of drie viertjesquote:Op woensdag 5 december 2012 10:24 schreef Duvel het volgende:
Dus gaan ze die treinen rijden met VIRM, en dan heb je vier bakken voor Den Haag en zes bakken voor Rotterdam en is het nog steeds kut.
bedrijfsgeheim, reactie van PSM hieronder verklaard wel het een en anderquote:Op woensdag 5 december 2012 09:14 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Geheim? Zo'n rare vraag is het niet: "Hoe lang zijn uw treinen op welk traject?"
VIRM mag met 14 bakken rijden, dus 8 naar Den Haag, 6 naar Rotterdam. (doet de 557, 16.21 uit Utrecht richting Groningen)quote:Op woensdag 5 december 2012 10:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
twee zesjes of drie viertjes
Die trein rijdt vanwege de drukte tussen Zwolle en Groningen en Zwolle en Leeuwarden zo lang, niet tussen Utrecht en Zwolle.quote:Op woensdag 5 december 2012 11:22 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
VIRM mag met 14 bakken rijden, dus 8 naar Den Haag, 6 naar Rotterdam. (doet de 557, 16.21 uit Utrecht richting Groningen)
In december 2006 hadden ze een IC Rotterdam-Leeuwarden ingelegd, waarbij er rond 17.21 (uit Utrecht) 12 bakken ICM uit Rotterdam naar Leeuwarden en 12 bakken VIRM uit Den Haag naar Groningen reden.
"Goedendag, ik wilde graag as. maandag verhuizen"quote:
Dat is niet van toepassing op de nieuwe dienstregeling, het combineren/splitsen in Utrecht wordt nu juist afgeschaft. Alleen krijg je vanaf maandag dus een losse IC van Rotterdam tot Utrecht die daar keert op spoor 19a - en daar passen dus maar 8 bakken op.quote:Op woensdag 5 december 2012 10:23 schreef Duvel het volgende:
Overigens, dat gedoe met perronlengte: als je combinerende/splitsende treinen hebt wordt het wel lastiger. Zo komt uit Amersfoort 15 bakken ICMm aan in Utrecht, wat vervolgens gesplitst wordt in 7 bakken Den Haag en 8 bakken Rotterdam of zo. En dat terwijl Gouda en Alexander 12 bakken aankunnen.
Maar tussen r'dam en utrecht zijn 8 bakken IRM wel voldoende hoorquote:Op woensdag 5 december 2012 12:01 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat is niet van toepassing op de nieuwe dienstregeling, het combineren/splitsen in Utrecht wordt nu juist afgeschaft. Alleen krijg je vanaf maandag dus een losse IC van Rotterdam tot Utrecht die daar keert op spoor 19a - en daar passen dus maar 8 bakken op.
Zodra er langs dat traject iemand ergens (perongeluk) een scheet laat dus...quote:Op woensdag 5 december 2012 12:05 schreef _JdM_ het volgende:
Totdat je de 2800* eruit mikt...
* Deventer - Rotterdam v.v.
Ja, maar daar ga je in de basis niet van uitquote:Op woensdag 5 december 2012 12:05 schreef _JdM_ het volgende:
Totdat je de 2800 (IC'sDeventer-Amersfoort-Rotterdam, in Utrecht C om 02/32 in beide richtingen) eruit mikt...
Fijn... ik ben benieuwd of ik dan nog van Deventer in Leiden kan komen überhaubt...quote:Op woensdag 5 december 2012 12:14 schreef _JdM_ het volgende:
Overigens is de bestelling voor koffie voor mij richting NS voor vrijdag de deur uit: 10-20 centimeter sneeuw.
Haha!quote:Op woensdag 5 december 2012 12:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Ja, maar daar ga je in de basis niet van uit
2% ofzo?quote:Op woensdag 5 december 2012 12:26 schreef Peterselieman het volgende:
mja, het is wel vrijdag he. Dat scheelt weer
Gekke friezen hequote:Op woensdag 5 december 2012 12:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mijn ervaring is dat het op een vrijdagochtend meer scheelt
twitter:EuropeByRail twitterde op woensdag 05-12-2012 om 12:57:37No more thru trains Berlin Hauptbahnhof to Szczecin after Saturday. Henceforth Regionalbahn to Szczecin will start from Berlin-Gesundbrunnen reageer retweet
Ik heb een slagje Deventer - Amsterdam in de planning. Babbeltje met mensen die graag mijn mening horen over hoe het beter kan op het spoorquote:Op woensdag 5 december 2012 12:18 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Fijn... ik ben benieuwd of ik dan nog van Deventer in Leiden kan komen überhaubt...
Instructiequote:Op woensdag 5 december 2012 12:54 schreef Fiorano het volgende:
Overigens staat ook deze al weken op Amersfoort:
[ afbeelding ]
Ik doel op het stuurstandrijtuig, wat doet die op Amersfoort?
Ik ben benieuwd naar de uitkomst hiervan. Een "pseudo-Benelux" laten rijden op Den Haag Centraal - Brussel is wettelijk in Nederland in ieder geval mogelijk, al zul je wel langs de NMa moeten.twitter:alexanderbakker twitterde op woensdag 05-12-2012 om 08:09:18Den Haag doet samen met Veolia en Arriva marktonderzoek naar haalbaarheid 'eigen' Beneluxtrein. Vandaag meer in De Telegraaf #spooroorlog reageer retweet
En dan zeker om moeten checken als je in die trein stapt?quote:Op woensdag 5 december 2012 13:32 schreef James1988 het volgende:
Ik ben benieuwd naar de uitkomst hiervan. Een "pseudo-Benelux" laten rijden op Den Haag Centraal - Brussel is wettelijk in Nederland in ieder geval mogelijk, al zul je wel langs de NMa moeten.twitter:alexanderbakker twitterde op woensdag 05-12-2012 om 08:09:18Den Haag doet samen met Veolia en Arriva marktonderzoek naar haalbaarheid 'eigen' Beneluxtrein. Vandaag meer in De Telegraaf #spooroorlog reageer retweet
het zal ze uiteraard om het stuk Rotterdam - Brussel gaan. Mochten ze onder de tarieven van LowSpeed kunnen duiken dan verwacht ik wel dat het commercieel interessant kan worden.quote:Op woensdag 5 december 2012 13:32 schreef James1988 het volgende:
Ja want die 2 lijntjes in Limburg gaat ze ook prima af.... *proestquote:Op woensdag 5 december 2012 13:40 schreef Monopoly het volgende:
Zou wel tof zijn als het lukt voor Arriva en Veolia samen
Dat zeg ik, als het ze lukt, zou dat tof zijn.quote:Op woensdag 5 december 2012 13:41 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Ja want die 2 lijntjes in Limburg gaat ze ook prima af.... *proest
te zoetquote:Op woensdag 5 december 2012 09:46 schreef JDude het volgende:
[..]
En daarna wegspoelen met een Bolleke natuurlijk.
zeker. Aan de kant van de beheerder zullen de kosten hoger worden, maar aan de kant van de vervoerder juist een stuk lager. Het is maar net waar de voorkeur naar uit gaat.quote:
dat is Veolia. Arriva doet het een stukje beterquote:Op woensdag 5 december 2012 13:41 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Ja want die 2 lijntjes in Limburg gaat ze ook prima af.... *proest
Erger is het vervallen van de rechtstreekse IC-verbinding Hamburg-Krakow imho.quote:Op woensdag 5 december 2012 12:59 schreef James1988 het volgende:
Just a heads up:twitter:EuropeByRail twitterde op woensdag 05-12-2012 om 12:57:37No more thru trains Berlin Hauptbahnhof to Szczecin after Saturday. Henceforth Regionalbahn to Szczecin will start from Berlin-Gesundbrunnen reageer retweet
Dat begrijp ik. Mijn ervaring met de treinen van Arriva zijn ook veel beter maar als het een combinatie moet worden hoop ik op 80/20% waarvan het laatste deel veolia isquote:Op woensdag 5 december 2012 13:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is Veolia. Arriva doet het een stukje beter
Zie nu vanuit m'n collegezaal ook sneeuw, dat word pakjesavond op het station....quote:Op woensdag 5 december 2012 14:11 schreef b2py het volgende:
Het sneeuwt in Amsterdam! Kom nooit meer thuis!!
Wat betreft Groningen-Leeuwarden snap ik het wel, maar die andere diensten zijn volgens mij echt niet druk genoeg daarvoor. De concessie loop trouwens tot eind 2020, dus het is nu wel de tijd om er over te gaan praten als je het wilt.quote:Op woensdag 5 december 2012 12:51 schreef Peterselieman het volgende:
interessant. De PvdA in Groningen ziet er wel iets in om de dieselbaanvakken in Groningen te elektrificeren. De reden hiervoor is dat het belastingvoordeel op rode diesel op 1 januari vervalt en het daarom mogelijk rendabeler wordt om op de nevenlijnen waslijn te hangen.
http://rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=115921
Groningen - Zuidbroek heeft om de 15 minuten een trein en bovendien veel stations op korte afstanden van elkaar. Dan lijkt mij elektriciteit geen slechte optie. Of kunnen de GTW's als diesel-elektrische treinen ook regeneratief remmen?quote:Op woensdag 5 december 2012 14:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
Wat betreft Groningen-Leeuwarden snap ik het wel, maar die andere diensten zijn volgens mij echt niet druk genoeg daarvoor. De concessie loop trouwens tot eind 2020, dus het is nu wel de tijd om er over te gaan praten als je het wilt.
Rustig jongen, Bolleke?quote:
Blikje Palm voor 3,- en een blikje Heineken voor 2,50 zoiets ?quote:Op woensdag 5 december 2012 14:53 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]
Fyra service met een glimlach!
Het treinpersoneel van Fyra zorgt ervoor dat uw reis vlot en comfortabel verloopt. Neem plaats, bestel een drankje en relax!
Vast geen Bollekes!
ze hebben veeeeeel langere pauzes natuurlijk.quote:Op woensdag 5 december 2012 14:55 schreef KomtTijd... het volgende:
Vraag me af in hoeverre de sollicitatieprocedure verschilt, dat het treinpersoneel van Fyra vaker lacht dan normaal treinpersoneel.
Het treinpersoneel is meer gericht op service verlenen (en natuurlijk veiligheid) dan op kaartcontrole.quote:Op woensdag 5 december 2012 14:55 schreef KomtTijd... het volgende:
Vraag me af in hoeverre de sollicitatieprocedure verschilt, dat het treinpersoneel van Fyra vaker lacht dan normaal treinpersoneel.
Het personeel is al flink aan het krassen gezien al dat bloedquote:
Voor fyra nemen ze alleen lekkere wijven aan denk ikquote:Op woensdag 5 december 2012 14:55 schreef KomtTijd... het volgende:
quote:Op woensdag 5 december 2012 14:55 schreef KomtTijd... het volgende:
Die zitten allemaal al bij de KLM.quote:Op woensdag 5 december 2012 15:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Voor fyra nemen ze alleen lekkere wijven aan denk ik
betaal je in de kroeg ook dusja.. :pquote:Op woensdag 5 december 2012 14:54 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Blikje Palm voor 3,- en een blikje Heineken voor 2,50 zoiets ?Achterlijke prijzen.
Ja maar in de kroeg krijg je lékker bier.quote:Op woensdag 5 december 2012 15:18 schreef b2py het volgende:
[..]
betaal je in de kroeg ook dusja.. :p
"Naar Amsterdam", "Naar Brussel", alsof ze ook maar enige moeite zouden doen om dat goed te houden. Dat ding raakt vanzelf wel een keer gedriehoekt (omrijden via Utrecht bijvoorbeeld) en niemand die er ook maar iets om geeft.quote:Op woensdag 5 december 2012 15:15 schreef bork het volgende:
Fyra Seat Map
http://www.b-europe.com/~(...)s/SeatmapFyraNL.ashx
3 4 wc's, gehandicaptenplaats naast de gehandicaptenwc, applausje.
81 wordt mijn spot, alstie vanaf Breda rijdt![]()
Oe en tafeltjes dat vind ik persoonlijk wel fijn.
om 6.48 en 7.18 zonder overstap van Den Helder naar Maastricht, dat wist ik nietquote:Op woensdag 5 december 2012 15:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Tadaam
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
soep.quote:Op woensdag 5 december 2012 15:30 schreef bork het volgende:
Deze staat onderaan op de nmbs Fyra pagina
http://www.b-europe.com/~(...)rs/Fyra_Footer2.ashx
Soep of echt?
Die Fyra vind ik daar stiekem wel mooi, qua kleurstelling! Komt vast omdat die lelijke neus niet zo opvalt in 't klein...quote:Op woensdag 5 december 2012 15:30 schreef bork het volgende:
Deze staat onderaan op de nmbs Fyra pagina
http://www.b-europe.com/~(...)rs/Fyra_Footer2.ashx
Soep of echt?
Ha, de losse stoel in tweede klas. Kom je in VIRM ook af en toe tegen.quote:Op woensdag 5 december 2012 15:15 schreef bork het volgende:
Verkapte zwartrijden is dus een makkie post?quote:Op woensdag 5 december 2012 14:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het treinpersoneel is meer gericht op service verlenen (en natuurlijk veiligheid) dan op kaartcontrole.
Dat zeg ik niet, wat ik zeg is dat men bij Hispeed anders tegen het idee "conducteur" aankijkt.quote:Op woensdag 5 december 2012 15:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Verkapte zwartrijden is dus een makkie post?
1.quote:Hoeveel rolstoelplaatsen zijn er?
quote:Op woensdag 5 december 2012 16:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, wat ik zeg is dat men bij Hispeed anders tegen het idee "conducteur" aankijkt.
[..]
1.
Duurde nog lang voordat dit bericht kwam eigenlijk. Hopen dat er vrijdag nog wel wat treinen blijven rijden. Zijn de DM 90's over het algemeen een beetje bestand tegen winterweer?quote:NS houdt weerbericht in de gaten
AMSTERDAM -
De NS en ProRail nemen nog geen maatregelen in verband met de sneeuwval, maar houden de weerberichten in de gaten.
Als de verwachtingen uitkomen, is de kans groot dat de dienstregeling vrijdag wordt aangepast, aldus de spoorbedrijven. Het besluit daarover nemen ze donderdagmiddag.
Weerbureaus waarschuwen dat er vrijdag veel sneeuw kan vallen. Volgens Weeronline.nl kunnen de sneeuwbuien in combinatie met harde wind zorgen voor ontwrichting van het weg-, trein- en vliegverkeer. Meteo Consult denkt er hetzelfde over.
Ook het KNMI zegt dat er vrijdag een grote kans is op sneeuw in het hele land. De weerdeskundigen verwachten dat het al in de nacht van donderdag op vrijdag vanuit het westen van het land begint te sneeuwen. Het KNMI heeft woensdag een eerste waarschuwing uitgegeven voor gladheid die vrijdag door de sneeuwbuien kan ontstaan.
Het is nog maar een paar jaar geleden dat zowel DDM-1 als Plan T nog regelmatig over de Moerdijk reden. Dus het zou zomaar echt kunnen zijn als dit een van de eerste proefritten was.quote:Op woensdag 5 december 2012 15:42 schreef b2py het volgende:
[..]
soep.
Plan v is het niet, en t is al eeuwen uit dienst.
Ddm-1 is daar al jaren niet geweest, en ddar is het ook niet..
Alleen jammer dat de ramen niet ingetekend zijn, dan kun je tenminste nog een stoel kiezen waar je niet tegen een muur aan kijkt..quote:Op woensdag 5 december 2012 15:15 schreef bork het volgende:
Fyra Seat Map
3 4 wc's, gehandicaptenplaats naast de gehandicaptenwc, applausje.
Oe en tafeltjes dat vind ik persoonlijk wel fijn.
Maar het is een soepquote:Op woensdag 5 december 2012 16:24 schreef ReisT het volgende:
[..]
Het is nog maar een paar jaar geleden dat zowel DDM-1 als Plan T nog regelmatig over de Moerdijk reden. Dus het zou zomaar echt kunnen zijn als dit een van de eerste proefritten was.
Ik zie de foto's wel tegemoet.quote:Op woensdag 5 december 2012 16:26 schreef bork het volgende:
Op donderdag 6 december 2012 zal hare Majesteit Koningin Beatrix op feestelijke wijze de nieuwe Hanzelijn openen, dit is de nieuwe spoorlijn tussen Lelystad en Zwolle. ProRail heeft er bijna zes jaar aan gebouwd en is trots dat de Koningin de openingshandeling wil verrichten.
Na een kort programma op station Lelystad, reist de Koningin met een gezelschap in haar Koninklijke Trein van Lelystad naar Zwolle waarbij de trein ook een tussenstop zal maken op de nieuwe stations Dronten en Kampen Zuid. Op deze stations vinden festiviteiten plaats. Haar reis eindigt vervolgens in Zwolle. Hier worden door vier kinderen uit Lelystad, Dronten, Kampen en Zwolle een gedicht voorgedragen. Deze kinderen hebben de door ProRail georganiseerde gedichtenwedstrijd gewonnen, waarmee ze een gedicht over de nieuwe hanzelijn moesten schrijven.
Het programma ziet er als volgt uit:
10.37: Aankomst van de Koningin met de Koninklijke trein op station Lelystad
10.45: Korte toespraak door de minister van Infrastructuur en Milieu
10.50: Korte toespraak door mevrouw Gout van ProRail en de heer Meerstadt van NS
Aansluitend verricht de Koningin de openingshandeling
11.00: Vertrek van een genodigd gezelschap per Koninklijke trein
11.25: Aankomst station Dronten
11.40: Aankomst station Kampen Zuid
12.00: Aankomst op station Zwolle
12.05: Vier kinderen van basisscholen (groep 8) uit Lelystad, Dronten,
Kampen en Zwolle die de gedichtenwedstrijd hebben gewonnen,
dragen hun gedicht voor.
12.15: Koningin Beatrix loopt naar Nieuwe Buitensociëteit voor een besloten samenzijn met betrokkenen.
12.45: Afscheid en vertrek van de Koningin.
Op de stations Lelystad, Dronten, Kampen Zuid en Zwolle is het mogelijk om als publiek het programma bij te wonen:
Lelystad: Een perron voor openbaar publiek
Dronten: Een programma onder het station (viaduct, bij aankomst koninklijke trein vanaf het perron)
Kampen Zuid: Een programma in stationshal (bij aankomst koninklijke trein vanaf het perron)
Zwolle: Op het perron van spoor 1
Bron moet ik nog even achterhalen, komt van een Somda postquote:Per medio 2013 zullen op de perrons van Amsterdam, Schiphol, Rotterdam en Breda FYRA OV-Chippaaltjes komen.
Ingechecked bij NS en op het laatste moment met de FYRA mee willen?
Haal de pas langs de paal en Uw toeslag word van Uw tegoed afgeschreven.
Stapt U eerder uit dan de eindbestemming van de FYRA word bij het uitchecken bij de FYRA paal het verschil teruggestort.
Nog niet ingechecked en U wilt met de FYRA mee?
Check in bij een FYRA paal, U reist dan op NS tarief + FYRA toeslag.
Per medio 2014 zijn er de plannen om reserveren voor de FYRA Brussel bij de kaartautomaten mogelijk te maken.
Sorry hoor, de bedoeling was toch een universeel systeem, en nu krijgen we ook nog eens Fyra paaltjes naast paaltjes voor iedere vervoerder apartquote:Op woensdag 5 december 2012 16:45 schreef b2py het volgende:
[..]
Bron moet ik nog even achterhalen, komt van een Somda post
Ja, net zoals universele ERTMS.. Alleen die van Alsthom en Bombardier kunnen alleen niet met die van elkaar overwegquote:Op woensdag 5 december 2012 16:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Sorry hoor, de bedoeling was toch een universeel systeem, en nu krijgen we ook nog eens Fyra paaltjes naast paaltjes voor iedere vervoerder apart
Dat is omdat Frankrijk, en ook Duitsland, en ook België, relatief veel zwaarder getroffen is door de beide Wereldoorlogen in de vorige eeuw, dan Nederland. Oorlogsinvaliden zijn daar, in tegenstelling tot hier, ongeveer zo lang als er auto's of zelfs treinen rijden, altijd een significant deel van de bevolking geweest. Uit die tijd stammen dat soort regelingen. Kijk maar eens hoeveel zitplaatsen in de S-Bahn een aanduiding over gehandicapten hebben. Kijk maar eens wat voor financiële voordelen je als oud-strijder in België allemaal krijgt. En daarom is het helemaal niet raar dat er twee rolstoelplaatsen in elk voertuig zitten in Frankrijkquote:Op woensdag 5 december 2012 16:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]Gemiste kans....
Kweet niet hoe het in Duitsland zit,
Maar in Frankrijk moet iedere voertuig wat meedoet in het openbaar vervoer 2 plekken hebben
Jij gaat liever in de rij voor de kaartautomaat staan om een toeslagkaartje te printen?quote:Op woensdag 5 december 2012 16:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Sorry hoor, de bedoeling was toch een universeel systeem, en nu krijgen we ook nog eens Fyra paaltjes naast paaltjes voor iedere vervoerder apart
Maar, betekent het ook dat de V250 nooit toelating zal krijgen in Frankrijk?quote:Op woensdag 5 december 2012 16:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is omdat Frankrijk, en ook Duitsland, en ook België, relatief veel zwaarder getroffen is door de beide Wereldoorlogen in de vorige eeuw, dan Nederland. Oorlogsinvaliden zijn daar, in tegenstelling tot hier, ongeveer zo lang als er auto's of zelfs treinen rijden, altijd een significant deel van de bevolking geweest. Uit die tijd stammen dat soort regelingen. Kijk maar eens hoeveel zitplaatsen in de S-Bahn een aanduiding over gehandicapten hebben. Kijk maar eens wat voor financiële voordelen je als oud-strijder in België allemaal krijgt. En daarom is het helemaal niet raar dat er twee rolstoelplaatsen in elk voertuig zitten in Frankrijk
Dat zou maar zo kunnen. Als die regeling niet aangepast wordt en de Fransen verlenen geen ontheffing, dan houdt het opquote:Op woensdag 5 december 2012 16:59 schreef V2 het volgende:
[..]
Maar, betekent het ook dat de V250 nooit toelating zal krijgen in Frankrijk?
Ehm. ALS dit echt op deze manier gaat werken, dan lijkt me dat best een aanvaardbare constructiequote:Op woensdag 5 december 2012 16:45 schreef b2py het volgende:
[..]
Bron moet ik nog even achterhalen, komt van een Somda post
Dat was eigenlijk de opmerking die ik wou maken. Maar had zoiets van, das niet het enige, qua voltage, profiel en veiligheidsnormen zal er wel meer mankeren00quote:Op woensdag 5 december 2012 16:59 schreef V2 het volgende:
[..]
Maar, betekent het ook dat de V250 nooit toelating zal krijgen in Frankrijk?
Welk rijtuig?quote:Op woensdag 5 december 2012 15:15 schreef bork het volgende:
Fyra Seat Map
Hij is vast ook te lelijk om het land in te mogenquote:Op woensdag 5 december 2012 17:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dat was eigenlijk de opmerking die ik wou maken. Maar had zoiets van, das niet het enige, qua voltage, profiel en veiligheidsnormen zal er wel meer mankeren00
Echt serieus, waarom 2quote:Op woensdag 5 december 2012 15:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Tadaam
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sinterklaaskadootje voor me maat in Frankrijkquote:
quote:Op woensdag 5 december 2012 17:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sinterklaaskadootje voor me maat in Frankrijk
niet rijdenquote:Op woensdag 5 december 2012 17:14 schreef b2py het volgende:
Zijn er al ideeën voor de winterdienstregeling van vrijdag?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |