quote:Op woensdag 5 december 2012 16:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, wat ik zeg is dat men bij Hispeed anders tegen het idee "conducteur" aankijkt.
[..]
1.
Duurde nog lang voordat dit bericht kwam eigenlijk. Hopen dat er vrijdag nog wel wat treinen blijven rijden. Zijn de DM 90's over het algemeen een beetje bestand tegen winterweer?quote:NS houdt weerbericht in de gaten
AMSTERDAM -
De NS en ProRail nemen nog geen maatregelen in verband met de sneeuwval, maar houden de weerberichten in de gaten.
Als de verwachtingen uitkomen, is de kans groot dat de dienstregeling vrijdag wordt aangepast, aldus de spoorbedrijven. Het besluit daarover nemen ze donderdagmiddag.
Weerbureaus waarschuwen dat er vrijdag veel sneeuw kan vallen. Volgens Weeronline.nl kunnen de sneeuwbuien in combinatie met harde wind zorgen voor ontwrichting van het weg-, trein- en vliegverkeer. Meteo Consult denkt er hetzelfde over.
Ook het KNMI zegt dat er vrijdag een grote kans is op sneeuw in het hele land. De weerdeskundigen verwachten dat het al in de nacht van donderdag op vrijdag vanuit het westen van het land begint te sneeuwen. Het KNMI heeft woensdag een eerste waarschuwing uitgegeven voor gladheid die vrijdag door de sneeuwbuien kan ontstaan.
Het is nog maar een paar jaar geleden dat zowel DDM-1 als Plan T nog regelmatig over de Moerdijk reden. Dus het zou zomaar echt kunnen zijn als dit een van de eerste proefritten was.quote:Op woensdag 5 december 2012 15:42 schreef b2py het volgende:
[..]
soep.
Plan v is het niet, en t is al eeuwen uit dienst.
Ddm-1 is daar al jaren niet geweest, en ddar is het ook niet..
Alleen jammer dat de ramen niet ingetekend zijn, dan kun je tenminste nog een stoel kiezen waar je niet tegen een muur aan kijkt..quote:Op woensdag 5 december 2012 15:15 schreef bork het volgende:
Fyra Seat Map
http://www.b-europe.com/~(...)s/SeatmapFyraNL.ashx
3 4 wc's, gehandicaptenplaats naast de gehandicaptenwc, applausje.
81 wordt mijn spot, alstie vanaf Breda rijdt![]()
Oe en tafeltjes dat vind ik persoonlijk wel fijn.
Maar het is een soepquote:Op woensdag 5 december 2012 16:24 schreef ReisT het volgende:
[..]
Het is nog maar een paar jaar geleden dat zowel DDM-1 als Plan T nog regelmatig over de Moerdijk reden. Dus het zou zomaar echt kunnen zijn als dit een van de eerste proefritten was.
Ik zie de foto's wel tegemoet.quote:Op woensdag 5 december 2012 16:26 schreef bork het volgende:
Op donderdag 6 december 2012 zal hare Majesteit Koningin Beatrix op feestelijke wijze de nieuwe Hanzelijn openen, dit is de nieuwe spoorlijn tussen Lelystad en Zwolle. ProRail heeft er bijna zes jaar aan gebouwd en is trots dat de Koningin de openingshandeling wil verrichten.
Na een kort programma op station Lelystad, reist de Koningin met een gezelschap in haar Koninklijke Trein van Lelystad naar Zwolle waarbij de trein ook een tussenstop zal maken op de nieuwe stations Dronten en Kampen Zuid. Op deze stations vinden festiviteiten plaats. Haar reis eindigt vervolgens in Zwolle. Hier worden door vier kinderen uit Lelystad, Dronten, Kampen en Zwolle een gedicht voorgedragen. Deze kinderen hebben de door ProRail georganiseerde gedichtenwedstrijd gewonnen, waarmee ze een gedicht over de nieuwe hanzelijn moesten schrijven.
Het programma ziet er als volgt uit:
10.37: Aankomst van de Koningin met de Koninklijke trein op station Lelystad
10.45: Korte toespraak door de minister van Infrastructuur en Milieu
10.50: Korte toespraak door mevrouw Gout van ProRail en de heer Meerstadt van NS
Aansluitend verricht de Koningin de openingshandeling
11.00: Vertrek van een genodigd gezelschap per Koninklijke trein
11.25: Aankomst station Dronten
11.40: Aankomst station Kampen Zuid
12.00: Aankomst op station Zwolle
12.05: Vier kinderen van basisscholen (groep 8) uit Lelystad, Dronten,
Kampen en Zwolle die de gedichtenwedstrijd hebben gewonnen,
dragen hun gedicht voor.
12.15: Koningin Beatrix loopt naar Nieuwe Buitensociëteit voor een besloten samenzijn met betrokkenen.
12.45: Afscheid en vertrek van de Koningin.
Op de stations Lelystad, Dronten, Kampen Zuid en Zwolle is het mogelijk om als publiek het programma bij te wonen:
Lelystad: Een perron voor openbaar publiek
Dronten: Een programma onder het station (viaduct, bij aankomst koninklijke trein vanaf het perron)
Kampen Zuid: Een programma in stationshal (bij aankomst koninklijke trein vanaf het perron)
Zwolle: Op het perron van spoor 1
Bron moet ik nog even achterhalen, komt van een Somda postquote:Per medio 2013 zullen op de perrons van Amsterdam, Schiphol, Rotterdam en Breda FYRA OV-Chippaaltjes komen.
Ingechecked bij NS en op het laatste moment met de FYRA mee willen?
Haal de pas langs de paal en Uw toeslag word van Uw tegoed afgeschreven.
Stapt U eerder uit dan de eindbestemming van de FYRA word bij het uitchecken bij de FYRA paal het verschil teruggestort.
Nog niet ingechecked en U wilt met de FYRA mee?
Check in bij een FYRA paal, U reist dan op NS tarief + FYRA toeslag.
Per medio 2014 zijn er de plannen om reserveren voor de FYRA Brussel bij de kaartautomaten mogelijk te maken.
Sorry hoor, de bedoeling was toch een universeel systeem, en nu krijgen we ook nog eens Fyra paaltjes naast paaltjes voor iedere vervoerder apartquote:Op woensdag 5 december 2012 16:45 schreef b2py het volgende:
[..]
Bron moet ik nog even achterhalen, komt van een Somda post
Ja, net zoals universele ERTMS.. Alleen die van Alsthom en Bombardier kunnen alleen niet met die van elkaar overwegquote:Op woensdag 5 december 2012 16:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Sorry hoor, de bedoeling was toch een universeel systeem, en nu krijgen we ook nog eens Fyra paaltjes naast paaltjes voor iedere vervoerder apart
Dat is omdat Frankrijk, en ook Duitsland, en ook België, relatief veel zwaarder getroffen is door de beide Wereldoorlogen in de vorige eeuw, dan Nederland. Oorlogsinvaliden zijn daar, in tegenstelling tot hier, ongeveer zo lang als er auto's of zelfs treinen rijden, altijd een significant deel van de bevolking geweest. Uit die tijd stammen dat soort regelingen. Kijk maar eens hoeveel zitplaatsen in de S-Bahn een aanduiding over gehandicapten hebben. Kijk maar eens wat voor financiële voordelen je als oud-strijder in België allemaal krijgt. En daarom is het helemaal niet raar dat er twee rolstoelplaatsen in elk voertuig zitten in Frankrijkquote:Op woensdag 5 december 2012 16:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]Gemiste kans....
Kweet niet hoe het in Duitsland zit,
Maar in Frankrijk moet iedere voertuig wat meedoet in het openbaar vervoer 2 plekken hebben
Jij gaat liever in de rij voor de kaartautomaat staan om een toeslagkaartje te printen?quote:Op woensdag 5 december 2012 16:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Sorry hoor, de bedoeling was toch een universeel systeem, en nu krijgen we ook nog eens Fyra paaltjes naast paaltjes voor iedere vervoerder apart
Maar, betekent het ook dat de V250 nooit toelating zal krijgen in Frankrijk?quote:Op woensdag 5 december 2012 16:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is omdat Frankrijk, en ook Duitsland, en ook België, relatief veel zwaarder getroffen is door de beide Wereldoorlogen in de vorige eeuw, dan Nederland. Oorlogsinvaliden zijn daar, in tegenstelling tot hier, ongeveer zo lang als er auto's of zelfs treinen rijden, altijd een significant deel van de bevolking geweest. Uit die tijd stammen dat soort regelingen. Kijk maar eens hoeveel zitplaatsen in de S-Bahn een aanduiding over gehandicapten hebben. Kijk maar eens wat voor financiële voordelen je als oud-strijder in België allemaal krijgt. En daarom is het helemaal niet raar dat er twee rolstoelplaatsen in elk voertuig zitten in Frankrijk
Dat zou maar zo kunnen. Als die regeling niet aangepast wordt en de Fransen verlenen geen ontheffing, dan houdt het opquote:Op woensdag 5 december 2012 16:59 schreef V2 het volgende:
[..]
Maar, betekent het ook dat de V250 nooit toelating zal krijgen in Frankrijk?
Ehm. ALS dit echt op deze manier gaat werken, dan lijkt me dat best een aanvaardbare constructiequote:Op woensdag 5 december 2012 16:45 schreef b2py het volgende:
[..]
Bron moet ik nog even achterhalen, komt van een Somda post
Dat was eigenlijk de opmerking die ik wou maken. Maar had zoiets van, das niet het enige, qua voltage, profiel en veiligheidsnormen zal er wel meer mankeren00quote:Op woensdag 5 december 2012 16:59 schreef V2 het volgende:
[..]
Maar, betekent het ook dat de V250 nooit toelating zal krijgen in Frankrijk?
Welk rijtuig?quote:Op woensdag 5 december 2012 15:15 schreef bork het volgende:
Fyra Seat Map
http://www.b-europe.com/~(...)s/SeatmapFyraNL.ashx
81 wordt mijn spot, alstie vanaf Breda rijdt![]()
Hij is vast ook te lelijk om het land in te mogenquote:Op woensdag 5 december 2012 17:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dat was eigenlijk de opmerking die ik wou maken. Maar had zoiets van, das niet het enige, qua voltage, profiel en veiligheidsnormen zal er wel meer mankeren00
Echt serieus, waarom 2quote:Op woensdag 5 december 2012 15:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Tadaam
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sinterklaaskadootje voor me maat in Frankrijkquote:
quote:Op woensdag 5 december 2012 17:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sinterklaaskadootje voor me maat in Frankrijk
niet rijdenquote:Op woensdag 5 december 2012 17:14 schreef b2py het volgende:
Zijn er al ideeën voor de winterdienstregeling van vrijdag?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |