En dan zeker om moeten checken als je in die trein stapt?quote:Op woensdag 5 december 2012 13:32 schreef James1988 het volgende:
Ik ben benieuwd naar de uitkomst hiervan. Een "pseudo-Benelux" laten rijden op Den Haag Centraal - Brussel is wettelijk in Nederland in ieder geval mogelijk, al zul je wel langs de NMa moeten.twitter:alexanderbakker twitterde op woensdag 05-12-2012 om 08:09:18Den Haag doet samen met Veolia en Arriva marktonderzoek naar haalbaarheid 'eigen' Beneluxtrein. Vandaag meer in De Telegraaf #spooroorlog reageer retweet
het zal ze uiteraard om het stuk Rotterdam - Brussel gaan. Mochten ze onder de tarieven van LowSpeed kunnen duiken dan verwacht ik wel dat het commercieel interessant kan worden.quote:Op woensdag 5 december 2012 13:32 schreef James1988 het volgende:
Ik ben benieuwd naar de uitkomst hiervan. Een "pseudo-Benelux" laten rijden op Den Haag Centraal - Brussel is wettelijk in Nederland in ieder geval mogelijk, al zul je wel langs de NMa moeten.twitter:alexanderbakker twitterde op woensdag 05-12-2012 om 08:09:18Den Haag doet samen met Veolia en Arriva marktonderzoek naar haalbaarheid 'eigen' Beneluxtrein. Vandaag meer in De Telegraaf #spooroorlog reageer retweet
Ja want die 2 lijntjes in Limburg gaat ze ook prima af.... *proestquote:Op woensdag 5 december 2012 13:40 schreef Monopoly het volgende:
Zou wel tof zijn als het lukt voor Arriva en Veolia samen
Dat zeg ik, als het ze lukt, zou dat tof zijn.quote:Op woensdag 5 december 2012 13:41 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Ja want die 2 lijntjes in Limburg gaat ze ook prima af.... *proest
te zoetquote:Op woensdag 5 december 2012 09:46 schreef JDude het volgende:
[..]
En daarna wegspoelen met een Bolleke natuurlijk.
zeker. Aan de kant van de beheerder zullen de kosten hoger worden, maar aan de kant van de vervoerder juist een stuk lager. Het is maar net waar de voorkeur naar uit gaat.quote:
dat is Veolia. Arriva doet het een stukje beterquote:Op woensdag 5 december 2012 13:41 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Ja want die 2 lijntjes in Limburg gaat ze ook prima af.... *proest
Erger is het vervallen van de rechtstreekse IC-verbinding Hamburg-Krakow imho.quote:Op woensdag 5 december 2012 12:59 schreef James1988 het volgende:
Just a heads up:twitter:EuropeByRail twitterde op woensdag 05-12-2012 om 12:57:37No more thru trains Berlin Hauptbahnhof to Szczecin after Saturday. Henceforth Regionalbahn to Szczecin will start from Berlin-Gesundbrunnen reageer retweet
Dat begrijp ik. Mijn ervaring met de treinen van Arriva zijn ook veel beter maar als het een combinatie moet worden hoop ik op 80/20% waarvan het laatste deel veolia isquote:Op woensdag 5 december 2012 13:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is Veolia. Arriva doet het een stukje beter
Zie nu vanuit m'n collegezaal ook sneeuw, dat word pakjesavond op het station....quote:Op woensdag 5 december 2012 14:11 schreef b2py het volgende:
Het sneeuwt in Amsterdam! Kom nooit meer thuis!!
Wat betreft Groningen-Leeuwarden snap ik het wel, maar die andere diensten zijn volgens mij echt niet druk genoeg daarvoor. De concessie loop trouwens tot eind 2020, dus het is nu wel de tijd om er over te gaan praten als je het wilt.quote:Op woensdag 5 december 2012 12:51 schreef Peterselieman het volgende:
interessant. De PvdA in Groningen ziet er wel iets in om de dieselbaanvakken in Groningen te elektrificeren. De reden hiervoor is dat het belastingvoordeel op rode diesel op 1 januari vervalt en het daarom mogelijk rendabeler wordt om op de nevenlijnen waslijn te hangen.
http://rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=115921
Groningen - Zuidbroek heeft om de 15 minuten een trein en bovendien veel stations op korte afstanden van elkaar. Dan lijkt mij elektriciteit geen slechte optie. Of kunnen de GTW's als diesel-elektrische treinen ook regeneratief remmen?quote:Op woensdag 5 december 2012 14:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
Wat betreft Groningen-Leeuwarden snap ik het wel, maar die andere diensten zijn volgens mij echt niet druk genoeg daarvoor. De concessie loop trouwens tot eind 2020, dus het is nu wel de tijd om er over te gaan praten als je het wilt.
Rustig jongen, Bolleke?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |