preciesquote:Op dinsdag 4 december 2012 20:10 schreef greavy het volgende:
"Reizigersonderzoek, Mag ik je kaartje zien?" en dan zeggen "Nee". Vragen ze waarom niet, zeg ik dat het niet verplicht is, en ik hem niet hiervoor ga opzoeken.
Gelijk meerderen in de coupé die dat dan niet doen
precies, alleen zul je nog wel houden dat in bepaalde treinen de mensen voorin opgepropt staan, terwijl je achterin ligplaatsen hebtquote:Op dinsdag 4 december 2012 19:46 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Daarnaast zou je iets verwachten als "90 % van alle reizigers dient te kunnen zitten" samen met iets als "Reizigers die staan dienen binnen 15 minuten de beschikking kunnen krijgen over een zitplaats".
Dat soort concrete meetbare zaken.
Reizigers hebben drie opties qua reis:quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:30 schreef b2py het volgende:
Fyra-ticket naar Brussel populair
UTRECHT - De tickets voor de snelle treinverbinding Fyra tussen Amsterdam en Brussel en omgekeerd vliegen de deur uit.
NS-dochter Hispeed en de Belgische spoorvervoerder NMBS verkochten er dinsdag tussen 12 uur en 13 uur samen in totaal 3000.
nu.nl
ze mogen er niet te veel meequote:Op dinsdag 4 december 2012 20:41 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
ze hebben die fucking chipkaart toch voor het verkrijgen van cijfers waar ze niets mee gaan doen.
Da's klote, gemiste kans.quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Als je bij iedere tikfout die ik in een post achterlaat dat gaat melden, was je nu top-poster van Fok!
t zou moeten, met dat eindeloze geschurk tegen luchtvaart-allures aanquote:Op dinsdag 4 december 2012 20:56 schreef Ireyon het volgende:
Kun je bij reserveren van Fyra eigenlijk kiezen voor raam- of gangplek? Niet dat het wat uitmaakt met dat achterlijke prutsontwerp waarbij je toch altijd wel tegen een wand aan kijkt, maar toch.
Dan verzin je iets erbij als:quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies, alleen zul je nog wel houden dat in bepaalde treinen de mensen voorin opgepropt staan, terwijl je achterin ligplaatsen hebt
't Is gewoon een opgevoerde sprinter natuurlijk. Geen voetsteuntjes, geen leeslampjes, geen stopcontacten, geen verstelbare stoelen. 't Heeft absoluut niks weg van een luxere trein.quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
t zou moeten, met dat eindeloze geschurk tegen luchtvaart-allures aan
Zitten ook geen toiletten in toch?quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:59 schreef Ireyon het volgende:
[..]
't Is gewoon een opgevoerde sprinter natuurlijk. Geen voetsteuntjes, geen leeslampjes, geen stopcontacten, geen verstelbare stoelen. 't Heeft absoluut niks weg van een luxere trein.
Ohja gisteren, vertrek 18:51 vanuit Roosendaal. Een SLT als IC naar Zwollequote:Op dinsdag 4 december 2012 21:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zitten ook geen toiletten in toch?Je zit er toch maar heel even in
Toiletten zitten er wel in. Het invalidetoilet is van formaatje balzaal.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zitten ook geen toiletten in toch?Je zit er toch maar heel even in
er ligt imo nog een taak voor ProRail om ervoor te zorgen dat er meer gespreid kan worden door de stationsopgangen hier en daar aan te passen of de perrons iets te verplaatsen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:58 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dan verzin je iets erbij als:
- De vervoerder heeft een inspanningsverplichting om doormiddel van reisinformatie de bovenstaande eisen, waar deze door reizigersgedrag niet behaald kunnen worden, zoveel mogelijk na te streven.
Is het rolstoelbalkon ook een beetje in de buurt van het rolstoeltoilet? Of is dat heel italiaans drie rijtuigen verderop?quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Toiletten zitten er wel in. Het invalidetoilet is van formaatje balzaal.
Jammergenoeg is de gang ernaast waarschijnlijk net te smal voor een rolstoel.
Kunnen we dat morgen invoeren? Die lichtlijntjes? Met ERTMS wordt dat trouwens makkelijker omdat de baanapparatuur weet hoe lang de trein is.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er ligt imo nog een taak voor ProRail om ervoor te zorgen dat er meer gespreid kan worden door de stationsopgangen hier en daar aan te passen of de perrons iets te verplaatsen.
Verder haal ik het voorstel van de lichtlijntjes op het perron weer uit de kast
quote:Op dinsdag 4 december 2012 12:07 schreef Dr.Mikey het volgende:
Waarom is er trouwens geen Maatricht- Genk verbinding maar hebben ze dat beide wel met Duitsland.
Genk is als doorgangsstation ontworpen omdat het spoor er vroeger rechtdoor liep. De spoorlijn naar As en Maaseik/Maasmechelen (lijn 21A/B) liep daar vroeger, maar bij de bouw van de Europalaan (N75) ergens in de jaren 60/70 is die spoorlijn komen te vervallen en is er vervolgens een alternatief ten noorden van Genk (langs Waterschei) gelegd. Een spoorlijn die wellicht wél nog ooit aangelegd wordt (hoewel ik de kans nogal klein inschat) is die naar Sittard, deze zou over de oude mijnsporen tot Maasmechelen en via de industriesporen vanaf de haven in Stein naar Sittard leiden. De te overbruggen spoorloze afstand is ongeveer 3 km, maar helaas zit de Grensmaas er nog tussen. De lijn zou de Fenix spoorlijn moeten gaan eten, en er zijn ook haalbaarheidsonderzoeken uitgevoerd. Hoe de uitkomst daarvan is weet ik eerlijk gezegd niet. Overigens zou hetzelfde spoor ook deel moeten uitmaken van het Spartacusplan, er zou een tram moeten komen tussen Hasselt en Maasmechelen met eventuele doortrekking tot Sittard.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:00 schreef ReisT het volgende:
Er zijn wel ooit (in de jaren '70) plannen geweest voor een directe verbinding tussen Genk en Maastricht, dat is nog steeds te zien aan het station in Genk dat eigenlijk als doorgangsstation ontworpen is.
Ik ga géén 44 euro betalen voor een retourtje Brussel als ik dat voor ¤12,60 kan doen. Reistijd is voor mij maar 38 minuten langer, en dan moet ik met SLT, Varkensneus en M6.quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Reizigers hebben drie opties qua reis:
- Vaak overstappen, een tyfuseind onderweg zijn en moeten luisteren naar een jankend barrel (varkentje)
- Duur en inflexibel (Fyra)
- Duurder en inflexibel (Thalys)
En natuurlijk heeft half Somda op die F5-knop zitten rammen totdat de eerste kaartjes te koop waren. Gek hè, dat er dan 3000 worden verkocht?
Op de faalwebsite van Hispeed kan dat niet.quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:56 schreef Ireyon het volgende:
Kun je bij reserveren van Fyra eigenlijk kiezen voor raam- of gangplek? Niet dat het wat uitmaakt met dat achterlijke prutsontwerp waarbij je toch altijd wel tegen een wand aan kijkt, maar toch.
wmb wordt het snel uitgevoerd. Ik denk dat het ook bij combineren en splitsen prima moet kunnen werken, zelfs bij afwijkingen. het is een hulpmiddel dat imo echt iets toevoegtquote:Op dinsdag 4 december 2012 21:08 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Kunnen we dat morgen invoeren? Die lichtlijntjes? Met ERTMS wordt dat trouwens makkelijker omdat de baanapparatuur weet hoe lang de trein is.
Als je level 3 of level 2 met extra virtuele blokken slim implementeert kan je daar ook een hoop mee bereiken rond splitsen en combineren denk ik.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wmb wordt het snel uitgevoerd. Ik denk dat het ook bij combineren en splitsen prima moet kunnen werken, zelfs bij afwijkingen. het is een hulpmiddel dat imo echt iets toevoegt
Koppelen aan OBIS!quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wmb wordt het snel uitgevoerd. Ik denk dat het ook bij combineren en splitsen prima moet kunnen werken, zelfs bij afwijkingen. het is een hulpmiddel dat imo echt iets toevoegt
Dat terwijl je bij de ÖBB zelfs je eigen stoel kunt uitkiezen wanneer je een reservering boekt voor een Railjet. Zoals bij luchtvaartmaatschappijen al vele jaren kan.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:35 schreef greavy het volgende:
[..]
Op de faalwebsite van Hispeed kan dat niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |