Die trein rijdt vanwege de drukte tussen Zwolle en Groningen en Zwolle en Leeuwarden zo lang, niet tussen Utrecht en Zwolle.quote:Op woensdag 5 december 2012 11:22 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
VIRM mag met 14 bakken rijden, dus 8 naar Den Haag, 6 naar Rotterdam. (doet de 557, 16.21 uit Utrecht richting Groningen)
In december 2006 hadden ze een IC Rotterdam-Leeuwarden ingelegd, waarbij er rond 17.21 (uit Utrecht) 12 bakken ICM uit Rotterdam naar Leeuwarden en 12 bakken VIRM uit Den Haag naar Groningen reden.
"Goedendag, ik wilde graag as. maandag verhuizen"quote:
Dat is niet van toepassing op de nieuwe dienstregeling, het combineren/splitsen in Utrecht wordt nu juist afgeschaft. Alleen krijg je vanaf maandag dus een losse IC van Rotterdam tot Utrecht die daar keert op spoor 19a - en daar passen dus maar 8 bakken op.quote:Op woensdag 5 december 2012 10:23 schreef Duvel het volgende:
Overigens, dat gedoe met perronlengte: als je combinerende/splitsende treinen hebt wordt het wel lastiger. Zo komt uit Amersfoort 15 bakken ICMm aan in Utrecht, wat vervolgens gesplitst wordt in 7 bakken Den Haag en 8 bakken Rotterdam of zo. En dat terwijl Gouda en Alexander 12 bakken aankunnen.
Maar tussen r'dam en utrecht zijn 8 bakken IRM wel voldoende hoorquote:Op woensdag 5 december 2012 12:01 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat is niet van toepassing op de nieuwe dienstregeling, het combineren/splitsen in Utrecht wordt nu juist afgeschaft. Alleen krijg je vanaf maandag dus een losse IC van Rotterdam tot Utrecht die daar keert op spoor 19a - en daar passen dus maar 8 bakken op.
Zodra er langs dat traject iemand ergens (perongeluk) een scheet laat dus...quote:Op woensdag 5 december 2012 12:05 schreef _JdM_ het volgende:
Totdat je de 2800* eruit mikt...
* Deventer - Rotterdam v.v.
Ja, maar daar ga je in de basis niet van uitquote:Op woensdag 5 december 2012 12:05 schreef _JdM_ het volgende:
Totdat je de 2800 (IC'sDeventer-Amersfoort-Rotterdam, in Utrecht C om 02/32 in beide richtingen) eruit mikt...
Fijn... ik ben benieuwd of ik dan nog van Deventer in Leiden kan komen überhaubt...quote:Op woensdag 5 december 2012 12:14 schreef _JdM_ het volgende:
Overigens is de bestelling voor koffie voor mij richting NS voor vrijdag de deur uit: 10-20 centimeter sneeuw.
Haha!quote:Op woensdag 5 december 2012 12:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Ja, maar daar ga je in de basis niet van uit
2% ofzo?quote:Op woensdag 5 december 2012 12:26 schreef Peterselieman het volgende:
mja, het is wel vrijdag he. Dat scheelt weer
Gekke friezen hequote:Op woensdag 5 december 2012 12:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mijn ervaring is dat het op een vrijdagochtend meer scheelt
twitter:EuropeByRail twitterde op woensdag 05-12-2012 om 12:57:37No more thru trains Berlin Hauptbahnhof to Szczecin after Saturday. Henceforth Regionalbahn to Szczecin will start from Berlin-Gesundbrunnen reageer retweet
Ik heb een slagje Deventer - Amsterdam in de planning. Babbeltje met mensen die graag mijn mening horen over hoe het beter kan op het spoorquote:Op woensdag 5 december 2012 12:18 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Fijn... ik ben benieuwd of ik dan nog van Deventer in Leiden kan komen überhaubt...
Instructiequote:Op woensdag 5 december 2012 12:54 schreef Fiorano het volgende:
Overigens staat ook deze al weken op Amersfoort:
[ afbeelding ]
Ik doel op het stuurstandrijtuig, wat doet die op Amersfoort?
Ik ben benieuwd naar de uitkomst hiervan. Een "pseudo-Benelux" laten rijden op Den Haag Centraal - Brussel is wettelijk in Nederland in ieder geval mogelijk, al zul je wel langs de NMa moeten.twitter:alexanderbakker twitterde op woensdag 05-12-2012 om 08:09:18Den Haag doet samen met Veolia en Arriva marktonderzoek naar haalbaarheid 'eigen' Beneluxtrein. Vandaag meer in De Telegraaf #spooroorlog reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |