abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 december 2012 @ 10:57:05 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119911102

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
monopoly%20spin.gif Monopoly, Machinist (in opleiding). Voor al uw veiligheidsvestjes en foto's op emplacementen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
SNCF-Transilien.png Darkwing_Duck, Vraagt zich af hoe lang er nog dieseltractie bij ACTS is.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2012 zijn als volgt: Zondag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 8 april (eerste paasdag), maandag 9 april (tweede paasdag), maandag 30 april (Koninginnedag), zaterdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 17 mei (Hemelvaartsdag), zondag 27 mei (eerste pinksterdag), maandag 28 mei (tweede pinksterdag), dinsdag 25 december (eerste kerstdag), woensdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt een alarmoproep? - ziggyziggyziggy
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
De cabine van een DM'90 - Monopoly

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_119911403
Ik ga zo even een nieuw spoorboekje halen O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 4 december 2012 @ 11:16:18 #3
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_119911663
Zo'n Mini-spoorboekje?
  dinsdag 4 december 2012 @ 11:17:01 #4
67174 Dos37
Come on Twente
pi_119911692
Ik heb zo'n pamflet gekregen op het station Almelo vanmorgen. Daar staat in de ochtendspits 3 rechtstreekse treinen tussen Enschede - Deventer - Zwolle rijden. Alleen kan ik deze in de planner niet vinden. Iemand enig idee?:P

Verder trouwens op voorhand lijkt het voor mij positief uit te pakken de nieuwe dienstregeling. Ideaal dat de bustijden ook veranderen.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_119911917
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:16 schreef greavy het volgende:
Zo'n Mini-spoorboekje?
Dat was de bedoeling ja, maar nee.

AKO Deventer zegt "Wij hebben alle verwachte zendingen binnen, dus het zal wel volgende week worden"
  dinsdag 4 december 2012 @ 11:23:24 #6
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_119911919
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:17 schreef Dos37 het volgende:
Ik heb zo'n pamflet gekregen op het station Almelo vanmorgen. Daar staat in de ochtendspits 3 rechtstreekse treinen tussen Enschede - Deventer - Zwolle rijden. Alleen kan ik deze in de planner niet vinden. Iemand enig idee?:P

Verder trouwens op voorhand lijkt het voor mij positief uit te pakken de nieuwe dienstregeling. Ideaal dat de bustijden ook veranderen.
2 Van de 3 treinen rijden met Plan V. De derde met ICM.

Vertrek Enschede 6:19, 6:49 en 7:19(ICM). Reistijd 1u14. Stopt tussen Deventer en Zwolle niet op tussengelegen stations Olst en Wijhe.
pi_119912257
Fijn. Dat online bestellen werkt niet, niet in Firefox en ook niet in IE, en de AKO weet van niks. Hmmm....
pi_119912471
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:23 schreef greavy het volgende:

[..]

2 Van de 3 treinen rijden met Plan V. De derde met ICM.

Vertrek Enschede 6:19, 6:49 en 7:19(ICM). Reistijd 1u14. Stopt tussen Deventer en Zwolle niet op tussengelegen stations Olst en Wijhe.
Toptrein. In de ochtend Enschede-Zwolle, in de avond Zwolle-Hengelo. Rijdt in een goederenpad,
stopt op Hengelo, Almelo, Wierden, Holten(!) en Deventer. Was eerst een "sprinter" en kreeg je dus de situatie dat op Deventer-Zwolle de sprinter niet stopte en de intercity wel. Maar nu krijg je dus in Deventer dat een intercity op Holten en Wierden stopt en de andere intercity niet...
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_119912510
Ach boeiend, als in April Nijverdal weer open gaat is het allemaal weer voorbij :s)
  dinsdag 4 december 2012 @ 11:45:10 #10
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_119912619
quote:
15s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat was de bedoeling ja, maar nee.

AKO Deventer zegt "Wij hebben alle verwachte zendingen binnen, dus het zal wel volgende week worden"
Ben zo op Utrecht CS, zal wel ff kijken
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport dinsdag 4 december 2012 @ 11:45:37 #11
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_119912636
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:40 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Toptrein. In de ochtend Enschede-Zwolle, in de avond Zwolle-Hengelo.
Waarbij het mooiste nog is dat één van die avondtreinen bij na aankomst in Hengelo direct leeg doorrijdt naar Enschede... Neem dan gewoon de reizigers voor Enschede ook mee dan denk ik. Nu moeten de reizigers 10 minuten wachten op Hengelo voor de volgende trein naar Enschede, en reizigers naar Drienerlo staan zelfs 22 minuten te niksen..

Het wel stoppen op Holten en niet op Rijssen heeft trouwens te maken met het feit dat er vanuit Rijssen een rechtstreekse bus naar Nijverdal West rijdt wat maar een minuut of 10 langzamer is. En aangezien er geen tijd is voor zowel Holten als Rijssen heeft men daarom voor het veel kleinere Holten gekozen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 4 december 2012 @ 11:45:39 #12
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_119912637
Joehoe, dagje Antwerpen 2 volwassenen en 1 kind(7) vanaf Utrecht met Railplus, NS kortingskaart, DB 25 en kids vrij, 119 euro! annuleren niet mogelijk.

We hebben het hier over het allergoedkoopste tarief wat ik kon vinden zonder de stoptrein van Roosendaal naar Antwerpen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 4 december 2012 @ 11:58:45 #13
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_119913094
Deze url is wel handig http://museum.bahnen-und-busse.de/
  dinsdag 4 december 2012 @ 12:07:02 #14
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_119913381
Waarom is er trouwens geen Maatricht- Genk verbinding maar hebben ze dat beide wel met Duitsland.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  dinsdag 4 december 2012 @ 12:11:49 #15
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_119913541
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 12:07 schreef Dr.Mikey het volgende:
Waarom is er trouwens geen Maatricht- Genk verbinding maar hebben ze dat beide wel met Duitsland.
Er ligt geen bruikbaar spoor van Maastricht naar Genk, in de toekomst lightrail naar Hasselt, kun je daar overstappen :P .
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 december 2012 @ 12:25:02 #16
Maffe Fries
pi_119913926
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 12:07 schreef Dr.Mikey het volgende:
er is geen reizigersvervoer op de lijn Genk - Duitsland
pi_119914734
quote:
9s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:45 schreef bork het volgende:
Joehoe, dagje Antwerpen 2 volwassenen en 1 kind(7) vanaf Utrecht met Railplus, NS kortingskaart, DB 25 en kids vrij, 119 euro! annuleren niet mogelijk.

We hebben het hier over het allergoedkoopste tarief wat ik kon vinden zonder de stoptrein van Roosendaal naar Antwerpen.
Dat vind ik nog best een boel centen als ik eerlijk ben :{
  Redactie Sport dinsdag 4 december 2012 @ 12:51:32 #18
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_119914846
Dit zal de reden wel zijn dat je geen spoorboekje kon krijgen vanmorgen:
treinreiziger twitterde op dinsdag 04-12-2012 om 12:40:09 Veel vraag naar #minispoorboekje. AKO besteld extra spoorboekjes bij @treinreiziger en @ROVER_online reageer retweet
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_119914855
Hoe zit dat nou met die bovenleiding breuk?
Ik zit nu in de IC naar den haag vanaf Utrecht. Deze kan gewoon normaal rijden? (lees : zonder snelheidsbeperking)
  dinsdag 4 december 2012 @ 12:58:25 #20
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_119915111
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 december 2012 12:25 schreef Peterselieman het volgende:
lijn Genk - Duitsland
Moet jij mij eens vertellen welke lijn dat is?
Alleen lijn 21D/B heb je vanaf Genk.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 december 2012 @ 13:00:30 #21
Maffe Fries
pi_119915175
21C, het goederenlijntje. Die komt niet langs het station in Genk
  dinsdag 4 december 2012 @ 13:00:58 #22
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_119915194
Er zijn wel ooit (in de jaren '70) plannen geweest voor een directe verbinding tussen Genk en Maastricht, dat is nog steeds te zien aan het station in Genk dat eigenlijk als doorgangsstation ontworpen is.
  dinsdag 4 december 2012 @ 13:07:46 #23
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_119915424
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 december 2012 13:00 schreef Peterselieman het volgende:
21C, het goederenlijntje. Die komt niet langs het station in Genk
Bedoel ik, bovendien gaat hij niet naar Duitsland :o toch wel de clou van het verhaal dacht ik zo :P .
Hoe zit het eigenlijk met die lijn van Maastricht-Hasselt, zijn ze al bezig?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 december 2012 @ 13:13:39 #24
Maffe Fries
pi_119915602
quote:
12s.gif Op dinsdag 4 december 2012 13:07 schreef bork het volgende:

[..]

Bedoel ik, bovendien gaat hij niet naar Duitsland :o toch wel de clou van het verhaal dacht ik zo :P .
onder dat lijnnummer niet, maar je kunt zo wel vanuit Genk in Duitsland komen omdat je aan kunt takken op de Montzenroute
pi_119915685
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 12:51 schreef dennistd het volgende:
Dit zal de reden wel zijn dat je geen spoorboekje kon krijgen vanmorgen:
treinreiziger twitterde op dinsdag 04-12-2012 om 12:40:09 Veel vraag naar #minispoorboekje. AKO besteld extra spoorboekjes bij @treinreiziger en @ROVER_online reageer retweet
Wel tof dat die site voor AKO wel werkt en voor internetgebruiker Fles niet :N
  dinsdag 4 december 2012 @ 13:34:40 #26
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_119916277
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 december 2012 13:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

onder dat lijnnummer niet, maar je kunt zo wel vanuit Genk in Duitsland komen omdat je aan kunt takken op de Montzenroute
Dat wist ik dan weer wel natuurlijk :)
pi_119916355
Heb ik het goed begrepen dat Brabant er wel op vooruit gaat, als die trein vanaf Breda naar Antwerpen zonder toeslag is, of zit er ergens een ander addertje?
pi_119916634
dus rotterdam antwerpen is maar 5 hele euro's goedkoper dan amsterdam - brussel. wat een logica man :') handig dit, écht geen zin om om te reizen
  dinsdag 4 december 2012 @ 13:49:12 #29
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_119916753
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 13:37 schreef Helly het volgende:
Heb ik het goed begrepen dat Brabant er wel op vooruit gaat, als die trein vanaf Breda naar Antwerpen zonder toeslag is, of zit er ergens een ander addertje?
Het addertje heet april 2013 en 8 keer per dag.
pi_119916950
Ja ok, als je er van afhankelijk bent is het drie keer niks natuurlijk, maar als ik gewoon een keer een dagje Antwerpen wil doen is het wel prima dus #eigenbelang :+.
  dinsdag 4 december 2012 @ 14:10:14 #31
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119917400
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 12:51 schreef Monopoly het volgende:
Hoe zit dat nou met die bovenleiding breuk?
Ik zit nu in de IC naar den haag vanaf Utrecht. Deze kan gewoon normaal rijden? (lees : zonder snelheidsbeperking)
Defect zit in het spoor de andere kant op, ter hoogte van de fly-over naar Bodegraven zo ongeveer. Treinen Gouda - Utrecht gaan bij de IVO voor Woerden naar linkerspoor en dan na Woerden weer terug naar middenrechts.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport dinsdag 4 december 2012 @ 15:22:39 #32
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_119919370
Donderdag rijden er gedurende een uur geen treinen tussen Lelystad en Almere Oostvaarders, belachelijk dat voor de koningin het andere treinverkeer moet wijken....

quote:
Lelystad Centrum-Almere Oostvaarders donderdag 6 december van 10.15 tot 11.15 uur
Oorzaak

aangepaste dienstregeling

Reisadvies
U kunt gebruikmaken van de bussen

tussen 10.30 en 11.30 uur rijden er NS-bussen vanuit Lelystad Centrum
tussen 10.15 uur en 11.00 uur rijden er NS-bussen vanuit Almere Oostvaarders naar Lelystad Centrum

Extra reistijd

een half uur
PM mij!
pi_119919477
Waar stapt Hare Majesteit eigenlijk op? Den Haag Hollands Spoor ?
  Redactie Sport dinsdag 4 december 2012 @ 15:27:05 #34
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_119919527
Ik denk zelf eerder aan Amsterdam, volgens mij staat het koninklijke spul (in elk geval één van de rijtuigen) in Haarlem.
PM mij!
pi_119919984
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:22 schreef dennistd het volgende:
Donderdag rijden er gedurende een uur geen treinen tussen Lelystad en Almere Oostvaarders, belachelijk dat voor de koningin het andere treinverkeer moet wijken....

[..]

Mja, dat kan er toch gewoon tussendoor zou je denken :{
  Redactie Sport dinsdag 4 december 2012 @ 15:40:10 #36
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_119920046
Er zal wel geen ruimte op Lelystad zijn:
Ene perron is afgezet voor de bobo's, en het andere perron staat vol met mensen die de koningin willen zien..
PM mij!
pi_119920166
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:40 schreef dennistd het volgende:
Er zal wel geen ruimte op Lelystad zijn:
Ene perron is afgezet voor de bobo's, en het andere perron staat vol met mensen die de koningin willen zien..
Ach ja, het zal ook wel :) Beetje raar blijft het wel natuurlijk.
pi_119920230
http://www.rotterdam.nl/s(...)_haar_letters_terug_

quote:
Bijna klaar

Met de (HSL-) trein naar Rotterdam Centraal
Of per metro, tram of bus; hier kan het allemaal

Geen zandpaden, hekken of bouwgeluid meer in het gebied
Een prachtige entree naar de stad ligt in het verschiet

De glazen kap, de grote punt en het houten plafond
De bouwput is nu bijna omgetoverd tot ‘Centraal Station’!

In 2013 nog wel wat bouwgetetter
Maar voor u nu eerst een lekkere chocoladeletter

Groeten
De Sint
pi_119921604
Zeven uur nadat @ns_online aangegeven heeft dat de vertraging bij Hoofddorp voorbij is nog steeds vertraagde treinen op de Flevolijn. Het is ergens best knap.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_119921648
Tadaam *O*

Redactie Sport dinsdag 4 december 2012 @ 16:22:07 #41
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_119921714
Een mogelijke reden waarom er nu een BordRestaurant ipv BordBistro in de Pimpel komt is dat men op andere IC-verbindingen in Duitsland niet meer zo blij is met deze rijtuigen: deze zijn namelijk 27,5 meter lang waar de rest 26,4 meter is. En dat zou weer gezorgd hebben voor de ontsporingen bij Stuttgart...
PM mij!
pi_119921779
Huh? :? Omdat een trein ruim een meter langer is ontspoort die zomaar? Wat is dat voor onzin...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 december 2012 @ 16:27:08 #43
Maffe Fries
pi_119921926
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 december 2012 16:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Tadaam *O*

[ afbeelding ]
strak, maar lelijk :P
pi_119921959
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 december 2012 16:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

strak, maar lelijk :P
Ik vind het er best mooi uit zien. Strak zeker :Y
  Redactie Sport dinsdag 4 december 2012 @ 16:28:51 #45
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_119921993
quote:
In Stuttgart sind die WRmz ja inzwischen eine persona non grata

Datum: Gestern, 21:08:33
Hallo,

nachdem es im Zuge des "bestgeplanten Projektes der Deutschen Bahn AG" gleich dreimal einen dieser 27,5 m langen Speisewagen aus dem Gleisbogen gehebelt hat, wäre ein überstürzter Abzug von der IC-Linie nach Köln - Hamburg ja durchaus eine Konsequenz. Operation gelungen, Patient tot (bzw. verlegt).

Auf der Achse Berlin - Hannover - Amsterdam gibt es dagegen ja kaum Kurven...
Gruß

Heiko
In dit topic op drehscheibe: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?3,6176160,6176882
PM mij!
  dinsdag 4 december 2012 @ 16:31:44 #46
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_119922125
quote:
Hang er maar 2 in dan :)
pi_119922668
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 16:22 schreef dennistd het volgende:
Een mogelijke reden waarom er nu een BordRestaurant ipv BordBistro in de Pimpel komt is dat men op andere IC-verbindingen in Duitsland niet meer zo blij is met deze rijtuigen: deze zijn namelijk 27,5 meter lang waar de rest 26,4 meter is. En dat zou weer gezorgd hebben voor de ontsporingen bij Stuttgart...
Ze hebben liever ontsporingen in Nederland, begrijp ik wel hoor! O+
  Redactie Sport dinsdag 4 december 2012 @ 16:46:00 #48
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_119922754
Wat het niet zo dat die ontsporingen in Duitsland waren met geduwde treinen? Daar heb je hier geen last van natuurlijk
PM mij!
  dinsdag 4 december 2012 @ 16:47:19 #49
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_119922807
In Duitsland waren de treinen geduwd inderdaad. Stuurstand zat daar voorop.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 december 2012 @ 16:55:47 #50
Maffe Fries
pi_119923151
Sloper SimmereN is kwaad op het ministerie van Infrastructuur en Milieu vanwege het gedoe rond de sloop van het Mat'64

http://rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=115904
pi_119923229
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 16:28 schreef dennistd het volgende:
Auf der Achse Berlin - Hannover - Amsterdam gibt es dagegen ja kaum Kurven...
:D

Kaum Kurven? :') Wat is dit dan? :')

pi_119923290
Of de fly-over bij amersfoort en de wissels te Amsterdam C ;)
  Redactie Sport dinsdag 4 december 2012 @ 17:03:12 #53
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_119923489
Iemand hier nog kansmaken op een ritje met mat'24 over de Hanzelijn?
http://www.destentor.nl/r(...)trac%C3%A9-1.3542772
PM mij!
pi_119923541
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 december 2012 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Deventer! O+
  Redactie Sport dinsdag 4 december 2012 @ 17:19:25 #55
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_119924142
Zo zijn er veel minder bochten, je moet alleen wat tunnels graven:
https://maps.google.nl/ma(...)004d0091abb57940c418
PM mij!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 december 2012 @ 17:21:38 #56
Maffe Fries
pi_119924243
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 17:19 schreef dennistd het volgende:
geen optie. Dan moet Fles te ver lopen om op het station te kunnen komen :P
pi_119924406
Of de treinen naar het westen stoppen niet op Deventer, maar alleen op Colmschate :P
Geen optie inderdaad!
  dinsdag 4 december 2012 @ 17:27:48 #58
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_119924466
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 17:19 schreef dennistd het volgende:
Station gewoon laten liggen, en vanaf Deventer wat minder bochten richting Snippeling Aansluiting scheelt al een hoop
pi_119924571
Gewoon een grote brug over Deventer zonder station?
pi_119924939
Nog even doorgevraagd

quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 14:51 schreef b2py het volgende:
Thommeh91 twitterde op maandag 03-12-2012 om 14:40:06 @NS_online waarom heb ik vanochtend geen NS Alert gehad? reageer retweet
NS_online twitterde op maandag 03-12-2012 om 14:47:25 @Thommeh91 Door een verandering in de weersverwachting, konden we pas laat de aanpassing doorvoeren. Alert geven we alleen ruim van te voren reageer retweet
WTF!
Thommeh91 twitterde op maandag 03-12-2012 om 14:53:11 @NS_online Maar jullie zouden dan toch alsnog een smsje kunnen versturen? Let op, in regio r'dam treinuitval door weersomstandigheden.(1/2) reageer retweet
Thommeh91 twitterde op maandag 03-12-2012 om 14:53:20 @NS_online weet ik voldoende en waar ik rekening mee moet houden. (2/2) reageer retweet
Thommeh91 twitterde op dinsdag 04-12-2012 om 17:06:39 @NS_online Ik wacht nog steeds op antwoord.. reageer retweet
NS_online twitterde op dinsdag 04-12-2012 om 17:13:53 @Thommeh91 excuus gemist, maar dank. Is altijd een afweging. We kunnen het niet lokaal inzetten, daarom hebben we hier anders afgewogen. reageer retweet
Thommeh91 twitterde op dinsdag 04-12-2012 om 17:16:53 @NS_online Maar dat is toch raar?Waarom heeft iemand uit Groningen geen recht op die informatie?Die kan toch een dagje r'dam gepland hebben? reageer retweet
NS_online twitterde op dinsdag 04-12-2012 om 17:41:00 @Thommeh91 klopt, daarom is het op alle reisinformatiemiddelen: schermen, website, omroep, teletekst etc. vermeld. reageer retweet
zucht..
  dinsdag 4 december 2012 @ 18:11:56 #61
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_119925711
Ik ga 22 euro betalen als ik enkele reis met Fyra wil naar Brussel :r
Nah, dan ga ik wel voor ¤7 kutten met de regionale treinen. Het kost mij maar 40 minuten extra reistijd. Met de Fyra is het 2:01, regionaal 2:39
pi_119925928
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 18:11 schreef greavy het volgende:
Ik ga 22 euro betalen als ik enkele reis met Fyra wil naar Brussel :r
Nah, dan ga ik wel voor ¤7 kutten met de regionale treinen. Het kost mij maar 40 minuten extra reistijd. Met de Fyra is het 2:01, regionaal 2:39
leg mij eens uit hoe je dat voor 7 euro doet, are you a wizard?
  dinsdag 4 december 2012 @ 18:21:34 #63
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_119925965
Het ministerie van I&M heeft een programma van eisen geschreven voor de nieuwe concessie hoofdrailnet. Hoewel, programma van eisen? Het is feitelijk een beleidsstuk. In vergelijking met wat de gemiddelde provincie op papier zet voor een bus- of treinconcessie is dit echt prutswerk.

http://www.rijksoverheid.(...)p-i-m-0000002815.pdf
pi_119926459
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 17:30 schreef b2py het volgende:
Gewoon een grote brug over Deventer zonder station?
Gewoon een grote steen over b2py zonder omkijken? :(
pi_119926520
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 december 2012 18:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Gewoon een grote steen over b2py zonder omkijken? :(
:+
  dinsdag 4 december 2012 @ 18:48:36 #66
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_119926882
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Fijn. Dat online bestellen werkt niet, niet in Firefox en ook niet in IE, en de AKO weet van niks. Hmmm....
Fles, zou je voor mij ook zon boekje willen scoren voor de collectie?

quote:
10s.gif Op dinsdag 4 december 2012 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wat is een goede vertaling voor dat? Kom er niet uit..

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 17:42 schreef b2py het volgende:
Nog even doorgevraagd

[..]

Thommeh91 twitterde op maandag 03-12-2012 om 14:53:11 @NS_online Maar jullie zouden dan toch alsnog een smsje kunnen versturen? Let op, in regio r'dam treinuitval door weersomstandigheden.(1/2) reageer retweet
Thommeh91 twitterde op maandag 03-12-2012 om 14:53:20 @NS_online weet ik voldoende en waar ik rekening mee moet houden. (2/2) reageer retweet
Thommeh91 twitterde op dinsdag 04-12-2012 om 17:06:39 @NS_online Ik wacht nog steeds op antwoord.. reageer retweet
NS_online twitterde op dinsdag 04-12-2012 om 17:13:53 @Thommeh91 excuus gemist, maar dank. Is altijd een afweging. We kunnen het niet lokaal inzetten, daarom hebben we hier anders afgewogen. reageer retweet
Thommeh91 twitterde op dinsdag 04-12-2012 om 17:16:53 @NS_online Maar dat is toch raar?Waarom heeft iemand uit Groningen geen recht op die informatie?Die kan toch een dagje r'dam gepland hebben? reageer retweet
NS_online twitterde op dinsdag 04-12-2012 om 17:41:00 @Thommeh91 klopt, daarom is het op alle reisinformatiemiddelen: schermen, website, omroep, teletekst etc. vermeld. reageer retweet
zucht..
Ik volg je nu 8-)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 december 2012 @ 18:51:53 #67
Maffe Fries
pi_119926994
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 18:21 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het ministerie van I&M heeft een programma van eisen geschreven voor de nieuwe concessie hoofdrailnet. Hoewel, programma van eisen? Het is feitelijk een beleidsstuk. In vergelijking met wat de gemiddelde provincie op papier zet voor een bus- of treinconcessie is dit echt prutswerk.

het blinkt uit in vaagheden en mogelijke voornemens. in een gemiddeld bestek staat wel wat de minimale bediening tussen plaatsen x en y is, aan welke eisen het materieel moet voldoen, etc. Dit laat wel erg veel ruimte over in te vullen
pi_119927050
Staat er nog wat over toiletten in?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 december 2012 @ 18:55:53 #69
Maffe Fries
pi_119927159
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 18:53 schreef b2py het volgende:
Staat er nog wat over toiletten in?
vanaf 2025 is het bij bestaand materieel verplicht en vanaf 2015 moet al het nieuwe materieel over beschikken. Bij SLT moet het bij de eerste revisie ingebouwd worden
  dinsdag 4 december 2012 @ 19:07:02 #70
200192 Darkwing_Duck
pi_119927626
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 18:21 schreef Mr_Klaasje het volgende:

Als ik dit wil inzien gaat goolge chrome gillen dat het onveilig is
pi_119927691
Updaten die handel? Geen last hier..
  dinsdag 4 december 2012 @ 19:08:54 #72
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_119927703
Chrome zegt bij mij altijd '... kan schadelijk zijn voor uw computer' als ik een PDF wil openen. Ik heb de Chrome PDF Reader uitgeschakeld btw.
pi_119927720
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 december 2012 19:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Als ik dit wil inzien gaat goolge chrome gillen dat het onveilig is
Gebruik dan een fatsoenlijke browser *O*

Of een PDF-reader bijvoorbeeld :P

quote:
6s.gif Op dinsdag 4 december 2012 18:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Fles, zou je voor mij ook zon boekje willen scoren voor de collectie?
Ik zal eens kijken :)
pi_119927763
Mensen die Chrome gebruiken :') Zijn vaak dezelfde mensen die Facebook gebruiken.

Mensen waarvan ik eigenlijk niet begrijp dat ze zich 's morgens aankleden na het douchen.
  dinsdag 4 december 2012 @ 19:13:13 #75
200192 Darkwing_Duck
pi_119927879
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 december 2012 19:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Mensen die Chrome gebruiken :') Zijn vaak dezelfde mensen die Facebook gebruiken.

Mensen waarvan ik eigenlijk niet begrijp dat ze zich 's morgens aankleden na het douchen.
Ga je lekker? :{
  dinsdag 4 december 2012 @ 19:16:48 #76
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_119928036
Chrome werkt beter als IE :')
Chrome vind ik ook makkelijker als Firefox.
  dinsdag 4 december 2012 @ 19:19:46 #77
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_119928184
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 december 2012 19:10 schreef Dr_Flash het volgende:

Hoi. Ik kleed me 's morgens meestal wel aan, maar dat is gewoon om geen bevroren lul te krijgen op de fiets. En ik douche me nooit 's ochtends.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_119928200
DAN.

En het is natuurlijk zwaar gedaan met elke vorm van privacy als je zulke dingen gebruikt. Maar goed, dat weet iedereen :s)
  dinsdag 4 december 2012 @ 19:21:05 #79
45532 ziggyziggyziggy
pi_119928250
Ach ja, privacy is ook een hip woord tegenwoordig.
pi_119928277
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 19:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ach ja, privacy is ook een hip woord tegenwoordig.
Ja, niet meer dan dat.

Vroeger hield het echt iets in :s)
  dinsdag 4 december 2012 @ 19:23:49 #81
45532 ziggyziggyziggy
pi_119928367
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 19:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, niet meer dan dat.

Vroeger hield het echt iets in :s)
Toen je firewall nog een zegel op een envelop was? Toen SSL nog gedaan werd door een Duitse machine met de naam Enigma? Toen de digitale snelweg nog werd bereden door de pony-express? ;)
  dinsdag 4 december 2012 @ 19:33:52 #82
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119928843
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 december 2012 16:23 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Huh? :? Omdat een trein ruim een meter langer is ontspoort die zomaar? Wat is dat voor onzin...
Overbuffering in geduwde toestand in krappe bogen?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 4 december 2012 @ 19:46:56 #83
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_119929529
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 december 2012 18:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het blinkt uit in vaagheden en mogelijke voornemens. in een gemiddeld bestek staat wel wat de minimale bediening tussen plaatsen x en y is, aan welke eisen het materieel moet voldoen, etc. Dit laat wel erg veel ruimte over in te vullen
Daarnaast zou je iets verwachten als "90 % van alle reizigers dient te kunnen zitten" samen met iets als "Reizigers die staan dienen binnen 15 minuten de beschikking kunnen krijgen over een zitplaats".

Dat soort concrete meetbare zaken.
pi_119930065
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 19:46 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Daarnaast zou je iets verwachten als "90 % van alle reizigers dient te kunnen zitten" samen met iets als "Reizigers die staan dienen binnen 15 minuten de beschikking kunnen krijgen over een zitplaats".

Dat soort concrete meetbare zaken.
Lekker concreet meetbaar ja :') Hoe stel je je dat voor? Een heel peloton synovate tellers die kijkt of er tegenover 63 staande inderdaad minstens 567 zittende reizigers "staan"? Drie pelotons stnovate tellers die van elke staande reiziger in de gaten houden of er ergens in de trein binnen een kwartier een zitplaats voor hem vrij komt? :') Je kan het leuk brengen jij _O-
pi_119930233
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 december 2012 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Lekker concreet meetbaar ja :') Hoe stel je je dat voor? Een heel peloton synovate tellers die kijkt of er tegenover 63 staande inderdaad minstens 567 zittende reizigers "staan"? Drie pelotons stnovate tellers die van elke staande reiziger in de gaten houden of er ergens in de trein binnen een kwartier een zitplaats voor hem vrij komt? :') Je kan het leuk brengen jij _O-
Met de ov-chipkaart, inchecken en je weet met een foutmarge hoeveel mensen erin zitten. Je weet materieel dus ook aantal zitplaatsen. Lijkt me niet heel erg ingewikkeld ;)
pi_119930317
Nee niet "met een foutmarge". We hadden het net over concreet meetbare dingen. Dat is iets anders dan "ongeveer schatbare dingen" :P
pi_119930323
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 20:01 schreef b2py het volgende:

[..]

Met de ov-chipkaart, inchecken en je weet met een foutmarge hoeveel mensen erin zitten. Je weet materieel dus ook aantal zitplaatsen. Lijkt me niet heel erg ingewikkeld ;)
Uhm, je checkt op een station in, niet in een trein. Vooral in de drukke randstad, waar die metingen interessant zouden zijn lijkt me dat met 4 treinen per uur en heel veel winkeltjes / eten-zaakjes binnen het incheckgebied niet echt enigszins fatsoenlijk te bepalen welke trein je uiteindelijk in bent gestapt..
pi_119930386
quote:
12s.gif Op dinsdag 4 december 2012 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee niet "met een foutmarge". We hadden het net over concreet meetbare dingen. Dat is iets anders als "ongeveer schatbare dingen" :P
Zelfs bij synovate tellers zitten foutmarge's..
Ook een atoomklok kent foutmarge's...
pi_119930494
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 20:04 schreef b2py het volgende:
Zelfs bij synovate tellers zitten foutmarge's..
NOG meer beroepsfalers op het spoor. Zaten we net op te wachten. Gewoon mensen tellen 1-2-3 is al teveel gevraagd. Maar wel NODIG je OVC "moeten" scannen :')
pi_119930567
quote:
15s.gif Op dinsdag 4 december 2012 20:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

NOG meer beroepsfalers op het spoor. Zaten we net op te wachten. Gewoon mensen tellen 1-2-3 is al teveel gevraagd. Maar wel NODIG je OVC "moeten" scannen :')
Ik werk er nooit aan mee. Ik zeg altijd dat ik zwart rijd.
Vooral die oudere dames kijken je dan zo lekker vuil aan :')
  dinsdag 4 december 2012 @ 20:09:27 #91
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_119930597
quote:
12s.gif Op dinsdag 4 december 2012 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee niet "met een foutmarge". We hadden het net over concreet meetbare dingen. Dat is iets anders dan "ongeveer schatbare dingen" :P
Je kan verwachten van een vervoerder dat die een representatieve steekproef houdt. Ook kan je als concessieverlenende partij wat "mystery guests" op pad sturen. Als je dan een substantieel ander beeld krijgt dan wat geeist is dan is het tijd om de vervoerder te vragen hoe het nu eigenlijk zit, want er klopt iets niet.
  dinsdag 4 december 2012 @ 20:10:20 #92
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_119930632
"Reizigersonderzoek, Mag ik je kaartje zien?" en dan zeggen "Nee". Vragen ze waarom niet, zeg ik dat het niet verplicht is, en ik hem niet hiervoor ga opzoeken.

Gelijk meerderen in de coupé die dat dan niet doen :P
pi_119930642
quote:
15s.gif Op dinsdag 4 december 2012 20:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Alles kent foutmarge's vriend, zelfs het tellen van iets simpels als aantal mensen kan fout gaan. Jij als systeembeheerder maakt toch ook fouten? Is toch ook een foutmarge die je incalculeerd?
pi_119930943
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 20:10 schreef b2py het volgende:

[..]

Alles kent foutmarge's vriend, zelfs het tellen van iets simpels als aantal mensen kan fout gaan. Jij als systeembeheerder maakt toch ook fouten? Is toch ook een foutmarge die je incalculeerd?
Nee. Ik maak nooit fouten. Jij wel want ik ben je "vriend" niet :6

En nou ga ik voetbal kijken :P
  dinsdag 4 december 2012 @ 20:24:04 #95
200192 Darkwing_Duck
pi_119931271
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 december 2012 20:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee. Ik maak nooit fouten. Jij wel want ik ben je "vriend" niet :6

En nou ga ik voetbal kijken :P
Bij voetbal gaat gelukkig nooit wat fout... :N
pi_119931477
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 december 2012 20:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Bij voetbal gaat gelukkig nooit wat fout... :N
:{w Grensrechter: het gevaarlijkste beroep ter wereld...
pi_119931583
Mijn aanwezigheid is niet zo goed voor de ontopiciteit vanavond :@
pi_119931585
Fyra-ticket naar Brussel populair
UTRECHT - De tickets voor de snelle treinverbinding Fyra tussen Amsterdam en Brussel en omgekeerd vliegen de deur uit.

NS-dochter Hispeed en de Belgische spoorvervoerder NMBS verkochten er dinsdag tussen 12 uur en 13 uur samen in totaal 3000.

Het was dinsdag de eerste dag dat de tickets (vanaf 25 euro voor een enkele reis) in de verkoop gingen, nadat Nederland en België maandag na 11 jaar gesteggel overeenstemming bereikten over de internationale spoorverbinding. Op 9 december gaat de nieuwe dienstregeling tussen Amsterdam en Brussel van start.

Woordvoerders van beide bedrijven verklaren de grote belangstelling voor een deel uit het feit dat er nu duidelijkheid is gekomen. Ook de feestdagen spelen een rol en de relatief aantrekkelijk prijs. De helft van de stoelen gaat weg voor het tarief van 25 euro, aldus de woordvoerster van Hispeed.

nu.nl
  dinsdag 4 december 2012 @ 20:32:39 #99
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119931685
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 20:10 schreef b2py het volgende:

[..]

Foutmarges is zonder apostrof.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 4 december 2012 @ 20:38:16 #100
200192 Darkwing_Duck
pi_119931914
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 december 2012 20:32 schreef Duvel het volgende:

[..]

Foutmarges is zonder apostrof.
Als je bij iedere tikfout die ik in een post achterlaat dat gaat melden, was je nu top-poster van Fok!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 december 2012 @ 20:40:32 #101
Maffe Fries
pi_119931995
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 20:10 schreef greavy het volgende:
"Reizigersonderzoek, Mag ik je kaartje zien?" en dan zeggen "Nee". Vragen ze waarom niet, zeg ik dat het niet verplicht is, en ik hem niet hiervoor ga opzoeken.

Gelijk meerderen in de coupé die dat dan niet doen :P
precies :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')