obis werkt niet helemaal feilloos, zeker niet rond verstoringen, dus imo kun je er ook nog aan koppelen het aantal bakken dat je bij je hebt. Dat kun je via de railpocket waarschijnlijk wel doenquote:
Jup, alleen moeten ze imo nog wel wat sleutelen aan de nadelen van ERTMSquote:Op dinsdag 4 december 2012 21:43 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Als je level 3 of level 2 met extra virtuele blokken slim implementeert kan je daar ook een hoop mee bereiken rond splitsen en combineren denk ik.
Ohja, level 2 met extra virtuele blokken: http://www.technischweekb(...)g-ertms.282191.lynkxquote:Op dinsdag 4 december 2012 21:43 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Als je level 3 of level 2 met extra virtuele blokken slim implementeert kan je daar ook een hoop mee bereiken rond splitsen en combineren denk ik.
Ja inderdaad.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Jup, alleen moeten ze imo nog wel wat sleutelen aan de nadelen van ERTMS
De leukste weekendjes op stap naar bijvoorbeeld Brussel zijn nog altijd spontaan, en dat word ons nu door de neus geboord, en dat vind ik een kwalijk ietsquote:Op dinsdag 4 december 2012 21:51 schreef b2py het volgende:
Ok het zal allemaal wel aan mij liggen.
Als je op tijd boekt (Wel vereist ja):
Kosten voor een retourtje brussel:
Fyra: ¤25 reistijd: 2:01 per enkeltje
Benelux: ¤25,80 reistijd 2:56 per enkeltje
Gewoon op tijd boeken dus..
Het hangt er vanaf wat je ervoor over hebt. Ik vind ¤ 25 een leuke prijs voor een enkeltje Amsterdam - Brussel, maar de tariefvoorwaarden staan me niet aan.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:48 schreef b2py het volgende:
Ook geen geld, voor ¤14 euro extra zit je 1e klas op enkeltje Amsterdam - Brussel..
Leuk als je denkt "Over 2 weken gaan we een weekendje België doen", maar niet "Oh, laat ik vanavond eens een frietje gaan halen bij Fritkot Max aan de Groenplaats in Antwerpen".quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:51 schreef b2py het volgende:
interessant. Dit gaat behoorlijk richting ERTMS level 3 met zwevende blokken. Dat kan imo redelijk wat nadelen wegnemen die nu nog aan het systeem kleven.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:51 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ohja, level 2 met extra virtuele blokken: http://www.technischweekb(...)g-ertms.282191.lynkx
Ik kom van boven het kanaal, waardoor een spontaan tripje Brussel al een helse trip wordt met de huidige reistijden....quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het hangt er vanaf wat je ervoor over hebt. Ik vind ¤ 25 een leuke prijs voor een enkeltje Amsterdam - Brussel, maar de tariefvoorwaarden staan me niet aan.
[..]
Leuk als je denkt "Over 2 weken gaan we een weekendje België doen", maar niet "Oh, laat ik vanavond eens een frietje gaan halen bij Fritkot Max aan de Groenplaats in Antwerpen".
Voor mij is dat vanaf 9 december sowieso een heksentoer: ik woon in Breda, maar als ik met de Fyra wil moet ik éérst naar Rotterdam en aldaar overstappen. Of naar Roosendaal en daar de stoptrein pakken. Maar ik kan ook naar de bushalte naast het station lopen en bij Veolia instappen: dat is van december tot april de snelste weg.
Feitelijk kent level 3 ook nog altijd vaste blokken alleen dan niet vastgelegd door baanapparatuur.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
interessant. Dit gaat behoorlijk richting ERTMS level 3 met zwevende blokken. Dat kan imo redelijk wat nadelen wegnemen die nu nog aan het systeem kleven.
mja, de blokken kunnen regelmatig wel in lengte verschillen en dat is waar ik op doelquote:Op dinsdag 4 december 2012 21:58 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Feitelijk kent level 3 ook nog altijd vaste blokken alleen dan niet vastgelegd door baanapparatuur.
Maar de mensen die een RailPass of GoPass hebben zijn aanzienlijk goedkoper uit. En zeker als je vrij reizen op één of andere manier hebt (bijv. door een SOV of ander abonnement) is Fyra niet aantrekkelijk.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:51 schreef b2py het volgende:
Daar weet ik eigenlijk niet zoveel vanaf. Wel weet ik dat je bij "switchable"-balises (level 1) kabelwerk hebt en bij passieve balises niet. Het eerste is vooral vervelend bij spooronderhoud. Je zult ze wel beiden moeten testen denk ik.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:59 schreef b2py het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het onderhoud van ERTMS bakens?
Voor mij is het lekker spontaan op de trein stappen en 80 minuten later sta ik bij Manneke Pis. Vanaf volgende week lekker 2x zo lang onderweg met die kutFyraquote:Op dinsdag 4 december 2012 21:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik kom van boven het kanaal, waardoor een spontaan tripje Brussel al een helse trip wordt met de huidige reistijden....
En de "madammes"quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:09 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Voor mij is het lekker spontaan op de trein stappen en 80 minuten later sta ik bij Manneke Pis. Vanaf volgende week lekker 2x zo lang onderweg met die kutFyra. Ook idioot trouwens dat er niet in Brussel Noord gestopt wordt, daar begint het centrum juist.
Ik heb een tijdje op de catering gezeten op de Benelux. Lekker 1e klas zitten nadat je Mechelen bent gepasseerd vanuit Rotterdam.quote:
De boot naar Breskensquote:Op dinsdag 4 december 2012 22:11 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik ben vandaag "ff" naar Vlissingen geweest, wat een pokke eind en daar is ook helemaal niks te beleven he
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De boot naar Breskens
ja achSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben maar weer terug gegaan en ff de Merwedelingelijn afgegaan, mooi stukkie![]()
Ik denk dat die dingen wel frequent onderhoud eisen. Hoe zit het met stopmachines eigenlijk ?quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:09 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Daar weet ik eigenlijk niet zoveel vanaf. Wel weet ik dat je bij "switchable"-balises (level 1) kabelwerk hebt en bij passieve balises niet. Het eerste is vooral vervelend bij spooronderhoud. Je zult ze wel beiden moeten testen denk ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |