en i.p.v het kopen van een dagboek, kun je je onzin ook op deze wijze kwijt (niet te vaak s.v.p.)quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
quote:Op zondag 20 mei 2012 11:09 schreef greavy het volgende:
Owja. Gister weer eens een dag gehad die ik zelf in het honderd heb lopen gooien![]()
- 's Ochtends in Breda de omgeleide PON-trein op willen wachten. Ik wist wanneer die kwam, maar toen liep ik nog door de tunnel op mijn gemakje. En dan loop je de trap op, en zie je hem voorbij rijden![]()
- UnitCargo Venlo ri Kijfhoek kwam langs, maar toen stonden wij bij de Subway (ik wist dat ie moest komen)
- Een andere trein met huifdoekwagens kwam ook langs (ik wist het...) maar toen liepen wij op ons gemak in de tunnel
- Later met de IC140 ri Amsterdam zouden wij er op Hilversum uit voor 2 treintjes met de RailPro wagens. Bleven we zitten in de trein, omdat wij dat even vergeten waren![]()
Zo, dat was mijn dagje gister welEigen schuld gelukkig
Dit was de eerste keer in deze reeks dat ik het deed, ook gelijk mijn laatste keerquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 23:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja hoor, we hebben er eentje. Een klassieke Lapohunter
Dat moet de volgende keer toegevoegd worden aan: Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! Een klassieke Lapohunterquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 23:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja hoor, we hebben er eentje. Een klassieke Lapohunter
Ik kan me dat niet herinneren toen ik in legoland wasquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 23:55 schreef bork het volgende:
[..]
Dat moet de volgende keer toegevoegd worden aan: Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
On topic, treintjes!![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuk "zoek de 10 verschillen" plaatje.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 00:06 schreef Flodder450 het volgende:
Hondekoppen
[ afbeelding ]
Spijtig dat ik ze nooit rijdend heb gezien binnen de dienstregeling, toen ik anderhalf jaar oud was gingen ze uit dienst
En dan met een uitgeklede dienst rijden tot half april, die Minister en Tweede Kamer vinden toch alles bestquote:Op woensdag 24 oktober 2012 07:31 schreef b2py het volgende:
Ze verwachten dit weekend al winterweer, mag ik alvast lachen? :p
tering is dat al zo lang geledenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 00:06 schreef Flodder450 het volgende:
Hondekoppen
[ afbeelding ]
Spijtig dat ik ze nooit rijdend heb gezien binnen de dienstregeling, toen ik anderhalf jaar oud was gingen ze uit dienst
Nee dat kan niet, de roadmap voor de aanpak hoopt voor januari klaar te zijnquote:Op woensdag 24 oktober 2012 07:31 schreef b2py het volgende:
Ze verwachten dit weekend al winterweer, mag ik alvast lachen? :p
Prachtige foto!quote:Op woensdag 24 oktober 2012 00:06 schreef Flodder450 het volgende:
Hondekoppen
[ afbeelding ]
Spijtig dat ik ze nooit rijdend heb gezien binnen de dienstregeling, toen ik anderhalf jaar oud was gingen ze uit dienst
Het spoorweg museum rijd 1x per maand in het weekend met een oude trein.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 00:06 schreef Flodder450 het volgende:
Hondekoppen
[ afbeelding ]
Spijtig dat ik ze nooit rijdend heb gezien binnen de dienstregeling, toen ik anderhalf jaar oud was gingen ze uit dienst
Ik had daar een speelgoedtreintje van, vroegerquote:Op woensdag 24 oktober 2012 00:06 schreef Flodder450 het volgende:
Hondekoppen
[ afbeelding ]
Spijtig dat ik ze nooit rijdend heb gezien binnen de dienstregeling, toen ik anderhalf jaar oud was gingen ze uit dienst
Ik zou juist blij zijn, die treinen kunnen me niet oud genoeg zijn. Ben ook altijd aangenaam verrast als er een Vtje in plaats van een SGM aan komt rijdenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:04 schreef lyolyrc het volgende:
Ik kan me herinneren dat ik het vroeger jammer vond als er weer eens een Hondekop aan kwam rijden in plaats van ICM.
Het oudste SGMm is ouder dan de nieuwste V'tjesquote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:47 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ik zou juist blij zijn, die treinen kunnen me niet oud genoeg zijn. Ben ook altijd aangenaam verrast als er een Vtje in plaats van een SGM aan komt rijdengeweldig!
SGMm heeft geen charme. Er is te weinig beenruimte en de stoelen zitten waardeloos. V'tjes hebben dat mooie geluidquote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het oudste SGMm is ouder dan de nieuwste V'tjes
Tegenwoordig zou ik het wel bijzonder vinden, maar vroeger, als klein jongetje, moest ik niets van al dat oude spul hebben. Grappig hoe dat kan veranderen in de loop van de jaren.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:47 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ik zou juist blij zijn, die treinen kunnen me niet oud genoeg zijn. Ben ook altijd aangenaam verrast als er een Vtje in plaats van een SGM aan komt rijdengeweldig!
Het is niet voor niets dat de Plan U van het spoorwegmuseum eerst een paar jaar opgeborgen heeft gestaan. De laatste Plan U is bij Syntus in 2001 of 2002 buiten dienst gegaan, en pas in 2010 is men begonnen om de Plan U van het spoorwegmuseum weer op de baan te brengen. En nu is het 'mooi oud' ipv 'oude troep'.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 13:46 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Tegenwoordig zou ik het wel bijzonder vinden, maar vroeger, als klein jongetje, moest ik niets van al dat oude spul hebben. Grappig hoe dat kan veranderen in de loop van de jaren.
Heeft nog tot eind mei 2003 de stoptreinen Groningen - Zwolle gereden trouwensquote:Op woensdag 24 oktober 2012 13:53 schreef dennistd het volgende:
Het is niet voor niets dat de Plan U van het spoorwegmuseum eerst een paar jaar opgeborgen heeft gestaan. De laatste Plan U is bij Syntus in 2001 of 2002 buiten dienst gegaan,
Dat u het maar weetquote:Rail away
19:55 - 20:25
documentaire
Serie documentaires De treintocht begint in het levendige Kopenhagen. Op weg naar Zweden schuift de trein een enorme ferry in om de oversteek te kunnen maken. Een bijzonder gezicht. Beginnend in Göteborg aan de westkust, raast de trein naar het oosten en noorden van het langgerekte Zweden. Het lieflijke en groene landschap trekt aan de zilveren wagons voorbij. Er worden tussenstops gemaakt in een glasblazerij en een weverij. Eindstation is Lulea, vlakbij de Zweeds-Finse grens. Een Zweedse familie toont hun houtsnijwerk dat in heel Scandinavië verkocht wordt.
NS had de buffeltjes toen zelf nog hard nodig voor bijvoorbeeld Nijmegen-Roermond.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 14:32 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wtf reed Syntus serieus zo lang nog door met de Plan U?waarom namen ze geen DM90 stellen.
Er zijn plannen om dat filmpje in de trein (IC) te laten zien, op die schermpjes waar nu de route-info opstaatquote:Op woensdag 24 oktober 2012 14:16 schreef Bitlord het volgende:
Ze schijnen er gisteren een prijs gewonnen voor te hebben in Cannes.
Ik had m nog nooit gezien, maar wel een mooie video:
Dat lijkt me een uitermate slecht plan.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 14:46 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Er zijn plannen om dat filmpje in de trein (IC) te laten zien, op die schermpjes waar nu de route-info opstaat
Je weet dat dat een te lastige uitdaging is hequote:Op woensdag 24 oktober 2012 15:48 schreef Viezze het volgende:
Als ze nou eerst een zorgen dat die schermen doen waar ze voor bedoeld zijn; de reisinformatie (correct) tonen. Dat is regelmatig niet het geval namelijk.
Zodra dat goed werkt kunnen ze zich misschien bezig houden met dit soort dingen.
Bron: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=152443quote:Een amateurfotograaf uit Heerenveen is gisteren met groot machtsvertoon opgepakt, nadat hij foto's had gemaakt bij het viaduct over het spoor in Steenwijk. Dat meldt Omrop Fryslân.
Een automobilist zag dat hij z'n statief pakte, dacht dat het een wapen was en gaf het kenteken van z'n auto door aan de politie. De fotograaf werd gearresteerd toen hij al weer thuis op de bank zat. Hij was zich van geen kwaad bewust. De agenten droegen kogelwerende vesten bij de inval. De politie bevestigt dat ze bij Groeneveld aan de deur zijn geweest.
Sensatiebericht ook. Wat ik uit het filmpje begrijp/versta is dat ze gewoon bij hem aanbelden en met hem praatten. Geen inval en ook niet "met groot machtsvertoon opgepakt"quote:Op woensdag 24 oktober 2012 16:14 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Bron: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=152443
Dit ding gewoon een keer gebeuren...
quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee dat kan niet, de roadmap voor de aanpak hoopt voor januari klaar te zijnDus nu ff niet hoor
quote:'Terroristische' fotograaf opgepakt
Een amateurfotograaf uit Heerenveen is gisteren met groot machtsvertoon opgepakt, nadat hij foto's had gemaakt bij het viaduct over het spoor in Steenwijk. Dat meldt Omrop Fryslân.
Een automobilist zag dat hij z'n statief pakte, dacht dat het een wapen was en gaf het kenteken van z'n auto door aan de politie. De fotograaf werd gearresteerd toen hij al weer thuis op de bank zat. Hij was zich van geen kwaad bewust. De agenten droegen kogelwerende vesten bij de inval. De politie bevestigt dat ze bij Groeneveld aan de deur zijn geweest.
Vanuit het filmpje (als Fries goed te begrijpen) is inderdaad te begrijpen dat er geen "inval" was, en er alleen maar wat vragen gesteld werden en bij de auto wilden kijken.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 16:40 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Sensatiebericht ook. Wat ik uit het filmpje begrijp/versta is dat ze gewoon bij hem aanbelden en met hem praatten. Geen inval en ook niet "met groot machtsvertoon opgepakt"
Wat lul jij nou man?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 18:17 schreef Dr_Flash het volgende:
De gevreesde terrorist Hassan El Groeneveld. Banden met Al-Somda. Enkeltje Guantanamo Bay lijkt me duidelijk
Zolang de core business maar goed gaat. En met die Olympische Spelen sponsoren ging dan ook niets misquote:Op woensdag 24 oktober 2012 15:48 schreef Viezze het volgende:
Als ze nou eerst een zorgen dat die schermen doen waar ze voor bedoeld zijn; de reisinformatie (correct) tonen. Dat is regelmatig niet het geval namelijk.
Zodra dat goed werkt kunnen ze zich misschien bezig houden met dit soort dingen.
quote:Op woensdag 24 oktober 2012 19:03 schreef b2py het volgende:
Gratis stallingen op vierhonderd meter afstand zijn volgens Schultz vooral te verwachten in de grote steden.
Nja....quote:
het is niet uitgesloten dat het ergens gebeurt, want het mag van de ministerquote:
Wat een beeldkwaliteit. Hebben ze gedraaid op VHSbanden ofzo?quote:
Ze zijn de periode van de dwaling aan het herhalen denk ikquote:Op woensdag 24 oktober 2012 19:58 schreef Peter het volgende:
[..]
Wat een beeldkwaliteit. Hebben ze gedraaid op VHSbanden ofzo?
En wanneer gaat het over treinen?
P-trein: Piekuurtrein. Rijden in vormen van L-trein, IR-trein, IC-trein maar ze zijn er ook die tussen een L- en IR-trein of IR- en IC-trein inzitten. Of nog sneller zijn als de IC-trein.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:16 schreef b2py het volgende:
Wat is het verschil tussen een P-trein en een L-trein? Behalve dat ik weet dat een P-trein een 'piekuur-trein' is..
Hopelijk vergaan deze banden snel..quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ze zijn de periode van de dwaling aan het herhalen denk ik
IR-Trein?!?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:20 schreef greavy het volgende:
[..]
P-trein: Piekuurtrein. Rijden in vormen van L-trein, IR-trein, IC-trein maar ze zijn er ook die tussen een L- en IR-trein of IR- en IC-trein inzitten. Of nog sneller zijn als de IC-trein.
L-treinen zijn stoptreinen.
InterRegio. Exprestrein die op de belangrijkere stations stopt.quote:
Kom zaterdag naar de Railquiz in Amersfoort dan, daar zul je je niet vervelen denk ikquote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Zit me echt de tering te vervelen hier over het algemeen.
Awesome. 43 tweetjes en één remy?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:08 schreef Guppyfriend het volgende:
Oh ja, staat er ook op
London Overground have ordered a new fleet of 44 train sets (87 carriages) of Bombardier. They will be manufactured in Derby, England.
Mooie plaatjesquote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:17 schreef Zug-Chef het volgende:
Vandaag in herfst-beginnnend Nederland:
[ link | afbeelding ]
Op woensdag 24 oktober 2012 reed Husa Transportation weer een beladen steenslagtrein vanuit het voormalig Oost-Duitse Schwarzkollm naar de Amsterdam Westhaven. Aan kop van deze twee maal per week rijdende uit 60 Railpro Fccpps'n bestaande trein zit dit seizoen gelukkig weer een HTRS 1600 ipv een zwarte 189. Het geeft hetgeen toch net wat meer kleur. Al was er op deze woensdag met de opkomende herfstkleuren al genoeg sprake van kleur in het bos. Met ruim 3,5 uur vertraging aan de broek passeert de 1621 als trein 58341 hier ter hoogte van Baarn.
[ link | afbeelding ]
Ook zes jaar na de start van van Connexxion op de Vallelijn rijdt er als gevolg van materieeltekort een blauw bestickerde Plan V tussen Amersfoort en Barneveld Centrum. Voor de dienst op de Valleilijn zijn 5 stellen plus 1 reserve nodig. Connexxion heeft 5 Protos-stellen tot haar beschikking maar hiervan gaat er overdag 1 in onderhoud. De verwachting is dat eind dit jaar een GTW van Stadler Rail deze oudgediende zal aflossen. Op de grauwe 24 oktober 2012 was dit nog niet het geval en zo is de 919 zojuist uit Barneveld Centrum vertrokken als trein 31440 naar Amersfoort.
Don't shoot the messengerquote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Awesome. 43 tweetjes en één remy?
Nee, het wordt gebruikt als ballast. Hierin ligt het spoor en het ballast zorgt voor de stevigheid in het geheel.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:18 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Mooie plaatjes!
vraagje: steenslag wordt toch gebruikt voor spoorwegtaluds?
Correct. TfL is alleen de opdrachtgever/concessiebeheerder.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:13 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, die Overground wordt dus gereden door Deutsche Bahn en MTR uit Hong Kong
Het filmpje zou dan ondertiteld gaan wordenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 14:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat lijkt me een uitermate slecht plan.
Misschien de beelden zonder geluid, en knip dan al die persoontjes er ook maar uit, en al die andere beelden waar geen trein op voorkomt (hou je misschien een minuut of 3-4 over van de 18)
Bovendien wil je dat als personeel niet, want daar ga je natuurlijk 200 keer per dag op aangesproken worden.
Je bedoelt die teringherrie als ze met moeite en - regelmatig - enige schokken tot beweging zijn gekomen?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:50 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
SGMm heeft geen charme. Er is te weinig beenruimte en de stoelen zitten waardeloos. V'tjes hebben dat mooie geluid
Gelukkig maar dat we die treinen toch nooit in deze regio zienquote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:05 schreef Peterselieman het volgende:
leuk die antivriesinstallatie van de NS in Nijmegen, maar 182 treinstellen mogen er niet doorheen,
Al het SLT en de nieuwste serie dubbeldekkers komen niet in aanmerking voor het spul omdat dan de garantie op de stellen vervalt
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-met-antivries.dhtml
het nawerk dat moet gebeuren. Bij SLT's al verschillende malen nodig geweest om ze aan de praat te krijgen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Welke garantie?De winter-vastloop-garantie?
![]()
Of je zorgt dat je slangklemmen aangedraaid zijn. Lekken in je remsysteem lijken me sowieso niet goed. Maar dat komt allemaal door het gebruik van die antivries begrijp ik?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het nawerk dat moet gebeuren. Bij SLT's al verschillende malen nodig geweest om ze aan de praat te krijgen.
Bij de VIRM's ging het om de pneumatische remleidingen waar olie in kon komen.
neuh. Maar Bombardier is zo slim geweest om de bepaling wel in de contracten op te nemen, waardoor bij een stel de garantie vervalt als toch dat spul gebruikt wordt. Scheelt het bedrijf weer geld mochten er zaken opduiken die door de treinfabrikant onder de noemer garantiewerk verholpen moeten worden.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of je zorgt dat je slangklemmen aangedraaid zijn. Lekken in je remsysteem lijken me sowieso niet goed. Maar dat komt allemaal door het gebruik van die antivries begrijp ik?
En dat is dus onzin, dat kunnen ze alleen doen als de schade ook aantoonbaar te maken kan hebben met het gebruik van antivries.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neuh. Maar Bombardier is zo slim geweest om de bepaling wel in de contracten op te nemen, waardoor bij een stel de garantie vervalt als toch dat spul gebruikt wordt. Scheelt het bedrijf weer geld mochten er zaken opduiken die door de treinfabrikant onder de noemer garantiewerk verholpen moeten worden.
Volgens NS is het bij de SLT's niet zo'n probleem omdat de onderkant gladder is, waardoor er sowieso minder snel grote blokken ijs onder vormen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:06 schreef Mr_Klaasje het volgende:
De SLT was afgelopen winter toch ook heel wintervast? Waar het nu om gaat is dat ze geen ontijsspul onder aan de trein mogen spuiten. Dat spul zorgt ervoor dat het ijs dat eventueel aan de trein vastzit, met name in de dooiperiodes niet van de trein afvalt omdat het al gesmolten is.
De NS is nu bezig om hierover met Bombardier te onderhandelen. zolang hierover geen akkoord is mogen ze het spul niet aan de onderzijde van een aantal treinstellen aanbrengen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:11 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
En dat is dus onzin, dat kunnen ze alleen doen als de schade ook aantoonbaar te maken kan hebben met het gebruik van antivries.
Dat risico kun je dus gewoon incalculeren als NS-zijnde.
Dat kan wel, maar dat gaat via je eigen bankrekeningquote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:49 schreef lyolyrc het volgende:
Blijft toch een hoop gedoe met die ov-chipkaart. Waarom kan het saldo op een oude kaart niet overgezet worden op een nieuwe kaart?![]()
Dus wordt het niet overgezet. Wat is er nou zo moeilijk aan het saldo aan twee kaarten koppelen? En als je dan incheckt met je nieuwe kaart vervalt de koppeling met de oude kaart. Overgaan naar een nieuwe bankpas werkt al jaren op die manier.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:52 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat kan wel, maar dat gaat via je eigen bankrekening![]()
Dat kan gewoon bij de servicebalie. Je moet van tevoren wel automatisch opladen stopzetten op de oude kaart (indien van toepassing).quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:49 schreef lyolyrc het volgende:
Blijft toch een hoop gedoe met die ov-chipkaart. Waarom kan het saldo op een oude kaart niet overgezet worden op een nieuwe kaart?![]()
De begeleidende brief zegt dat het saldo op de oude kaart binnen een maand na vervallen van die kaart wordt teruggeboekt op de bankrekening en dat automatisch opladen voor de nieuwe kaart geactiveerd moet worden bij de balie. Of je moet dat opnieuw aanvragen en dan kan je het bij een automaat activeren. Hoe dan ook het blijft omslachtig.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 16:29 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Dat kan gewoon bij de servicebalie. Je moet van tevoren wel automatisch opladen stopzetten op de oude kaart (indien van toepassing).
Kunnen ze daar geen V250 wegsleeploc opstellen?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 16:53 schreef b2py het volgende:
Wegsleeploc moet uit Rotterdam komen, Rotterdam - Hoofddorp is nog wel een eind
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:01 schreef DriekOplopers het volgende:
Wij hebben al eerder gezegd:
Of ontheffing voor diesel met roetfilters voor Schipholtunnel.
zou ik eerder Leiden doen. Kun je een groter gebied bestrijken met de loc en er is meer ruimte. De sporen 511, 512 en 516 zouden ervoor in aanmerking kunnen komen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:01 schreef DriekOplopers het volgende:
Wij hebben al eerder gezegd:
Of ook loc te Hoofddorp
Of ontheffing voor diesel met roetfilters voor Schipholtunnel.
Nuance, het gaat om een gestrande trein.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 16:43 schreef computergirl het volgende:
Geen treinverkeer leiden-schiphol door defecte trein. Snap niet waarom dat tot 1830 moet duren.
Moet die trein daar nu stante pede op wachten dan?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 19:34 schreef b2py het volgende:
Het is nu bijgesteld naar 20:00.. Onderzoek he naar het voorval
Beter een debiel vóór de cabine dan een debiel ín de cabine.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 19:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Je kan goddomme beter eoa debiel aan een miljard splinters rijden dan 5 meter voorbij een rood lampie komen. Ben je sneller weer op weg
Wat is dit voor flauwekul man?
daar heb je de plaszak voor. Uitvinding van de eeuwquote:Op donderdag 25 oktober 2012 19:42 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Beter een debiel vóór de cabine dan een debiel ín de cabine.
Zit wel wat in toch?
-edit- Je zal er maar in zitten.
"Dames en heren, de machinist is door rood gereden, dus we gaan hier 4 uur stil staan en u mag er niet uit en met een beetje mazzel zijn we ook nog een sprinter zonder toilet!"
Helaas, die zijn bij eenzelfde incident gisteren al op gebruiktquote:Op donderdag 25 oktober 2012 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daar heb je de plaszak voor. Uitvinding van de eeuw
Ik zag ze ook al staan inderdaad.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 19:22 schreef MaxMark het volgende:
Uurtje geleden op Groningen CS gemaakt: [ afbeelding ]
Daarom zijn ze ook herbruikbaar!quote:Op donderdag 25 oktober 2012 19:49 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Helaas, die zijn bij eenzelfde incident gisteren al op gebruikt
Ik vind de naam "vliegend hert" of "scarabee" toch wel meer passen bij de treinstellen, de stootblokken lijken net op de tanden/klauwen van een keverquote:Op donderdag 25 oktober 2012 19:22 schreef MaxMark het volgende:
Uurtje geleden op Groningen CS gemaakt: [ afbeelding ]
Gimme 24 hoursquote:
quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 wordt de jaarlijkse NVBS Railquiz gehouden, in NVBS Centraal, Stationsplein 43 in Amersfoort.
Vorig jaar werd de Railquiz georganiseerd door de afdeling Zwolle en gewonnen door het gelegenheids- team "Twongeren" (Twente&Jongeren), bestaande uit Ronald Boers, Theo Gramser en Thijs Houdijk. Daarom is de organisatie dit jaar in handen van de afdelingen Twente en Jongeren. John Krijgsman zal wederom als quizmaster optreden.
De Railquiz begint om 13:15 uur, wel graag uiterlijk om 13:00 uur aanwezig zijn. Je bent al welkom vanaf 12:00 uur. Voorafgaand zijn de NVBS Winkel en Bibliotheek geopend.
De Railquiz bestaat uit 2 delen: een groepsronde voor teams van 3 personen en een individuele ronde. Kom samen met je spoorvrienden naar deze spannende en leerzame quiz en beleef een zeer gezellige middag!
Alleen komen mag uiteraard ook, ter plekke kunnen ook nog gelegenheidsteams geformeerd worden.
Van te voren aanmelden is niet verplicht, maar wordt wel gewaardeerd, dus stuur even een email naar twente@nvbs.com dan zorgen wij voor voldoende gevulde koeken.
Voor iedere spoor- en tramliefhebber die van een gezellige, hilarische en spannende zaterdagmiddag houdt, is meedoen met de Railquiz een regelrechte aanrader. Je hoeft echt geen wandelende encyclopedie of "spoorfreak" te zijn; de vragen zijn op zeer gevarieerd niveau en gaan over allerlei onderwerpen: trein en tram, heden en verleden, binnen- en buitenland. Laat je eens verrassen en speel allemaal mee met de Railquiz!
Graag tot ziens op zaterdag 27 oktober!
Met spoorse groet van het NVBS Railquiz-team 2012,
Ronald Boers, Theo Gramser, Thijs Houdijk, Dennis te Dorsthorst, John Krijgsman en Maikel Rörik.
Gegevens bij TRDL uitlezen kan 3 weken na dato zelfs nog.. Dus zo'n haast heeft dat niet..quote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:07 schreef Peterselieman het volgende:
ik vraag me trouwens af waarom STS-passages niet sneller afgehandeld kunnen worden. Zou imo wel moeten kunnen als er situatiefoto's zijn gemaakt en de gegevens bij de treindienstleider uitgelezen zijn.
Het personeel op de treinen wordt toch vervangen, dus als uit de eerste analyse blijkt dat de situatie niet echt acuut gevaarlijk was zou het treinverkeer toch na ruim een uur alweer opgestart kunnen worden?
Daarna zouden de betrokkenen nog wel gehoord kunnen worden.
Lijkt een melding voor alarmsituaties? Bij stations met poortjes heb je bv. een alarmknop waardoor ze allemaal opengaan. Kan me voorstellen dat er dan zo'n soort melding in beeld komt...quote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:12 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Gemaakt op Station Hilversum
toch wel, want als je een goede eerste inschatting wilt maken is het wel belangrijk. Zeker als je het treinverkeer weer snel op gang wilt kunnen brengenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Gegevens bij TRDL uitlezen kan 3 weken na dato zelfs nog.. Dus zo'n haast heeft dat niet..
Dus wat?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:58 schreef b2py het volgende:
Nog een nuance op een vorig bericht, het wordt nog kanslozer.
De stroomafnemer van de desbetreffende trein zat in de spanningsloze brug..
Het is dus niet door een sein geschoten. Het is stil komen te staan met de stroomafnemer die niet onder de bovenleiding zat maar dus onder de bovenleidingvrije kaagbrug..quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel bijzonder dat het in dit land kennelijk geaccepteerd wordt dat een grote IC lijn, in de Randstad, op een doordeweekse dag, gewoon meer dan 4 uur stil ligt omdat er EEN trein door een seintje schiet.
Maar leg eerst nog even wat kilometers asfalt, dat is vast belangrijker.
Kunnen we tenminste een beetje doorrijden in dit landquote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar leg eerst nog even wat kilometers asfalt, dat is vast belangrijker.
Ik begreep je gewoon niet eensquote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Het is dus niet door een sein geschoten. Het is stil komen te staan met de stroomafnemer die niet onder de bovenleiding zat maar dus onder de bovenleidingvrije kaagbrug..
Hierdoor trein geen stroom meer, kon niet meer bewegen..
nog erger. En natuurlijk geen stel in de buurt om het ding weg te slepen ...quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Het is dus niet door een sein geschoten. Het is stil komen te staan met de stroomafnemer die niet onder de bovenleiding zat maar dus onder de bovenleidingvrije kaagbrug..
Hierdoor trein geen stroom meer, kon niet meer bewegen..
terwijl er normaliter wat? 8 treinen per uur per richting langs komen?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nog erger. En natuurlijk geen stel in de buurt om het ding weg te slepen ...
IL&T moet er bij komen, en dat kan enige tijd duren.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:07 schreef Peterselieman het volgende:
ik vraag me trouwens af waarom STS-passages niet sneller afgehandeld kunnen worden. Zou imo wel moeten kunnen als er situatiefoto's zijn gemaakt en de gegevens bij de treindienstleider uitgelezen zijn.
Het personeel op de treinen wordt toch vervangen, dus als uit de eerste analyse blijkt dat de situatie niet echt acuut gevaarlijk was zou het treinverkeer toch na ruim een uur alweer opgestart kunnen worden?
Daarna zouden de betrokkenen nog wel gehoord kunnen worden.
En er staan nu iets van 6 wegsleeplocs mét bemanning gereed. Kunnen er zo zijn lijkt me...quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
terwijl er normaliter wat? 8 treinen per uur per richting langs komen?
Het is geen stroomtrein die je acht uur moet opstoken voor ie van zijn plaats komt.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 07:34 schreef b2py het volgende:
Ik zat me later te bedenken. Die locs staan er wel, maar zijn niet bemand. Er moet eerst iemand naar de loc, opstarten. Ik weet niet hoeveel tijd dat kost? Zo loopt de tijd flink op..
Het worden weer vier mooie jaren.quote:Schultz van Haegen namens de VVD op Infrastructuur en Milieu
Defensie heeft hun ministerszetel met succes verdedigd. Chapeauquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 08:40 schreef Duvel het volgende:
Uit de Volkskrant:
Schultz van Haegen namens de VVD op Infrastructuur en Milieu
Het worden weer vier mooie jaren.
Volgens mij zijn die locs wel bemand hoor, ik kan me foto's herinneren van vorige week waarop een krantlezende machinist in de loc te zien is.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 07:34 schreef b2py het volgende:
Ik zat me later te bedenken. Die locs staan er wel, maar zijn niet bemand. Er moet eerst iemand naar de loc, opstarten. Ik weet niet hoeveel tijd dat kost? Zo loopt de tijd flink op..
die hoeven toch niet helemaal ergens uit Luxemburg te komen?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 05:45 schreef greavy het volgende:
[..]
IL&T moet er bij komen, en dat kan enige tijd duren.
Het worden weer vier mooie jaren.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 08:40 schreef Duvel het volgende:
Uit de Volkskrant:
[q]Schultz van Haegen namens de VVD op Infrastructuur en Milieu
top baantje, lekker chillen en eens in de 4 maanden eens uitrukken om een treintje te slepenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:49 schreef dennistd het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die locs wel bemand hoor, ik kan me foto's herinneren van vorige week waarop een krantlezende machinist in de loc te zien is.
ik verwacht dat ze 4 jaar zullen blijven zitten. Geen onstabiele onzin meer, gewoon 2 partijen. Als je ziet hoe goed ze nu en vooral hoe snel kunnen onderhandelen, zal dat wel goed gaan.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 10:22 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Wéér vier jaar? Is haar eerder nog niet gelukt hoor
Leg eens uit?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:05 schreef b2py het volgende:
GeenStijl moet niet zeuren, slaat nergens op dat artikel..
Artikelen op GeenStijl zijn sowieso grotendeels overdreven. In de krant stond ook iets over dezelfde controle, waarbij werd gesproken over "frustratie onder enkele twitteraars over oponthoud". GeenStijl blaast aan de hand van diezelfde tweets het verhaal gewoon op, liefst met een aantal chargerende termen erbij.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat met dat meisje in die rode jas lijkt me erbij verzonnen
Sowieso worden er al vaker controle's gehouden op stations, paar keer al meegemaakt. Je dient op het station in bezit te zijn van een geldig vervoersbewijs, als je dat niet hebt heeft de NS altijd het recht om je te 'arresteren'. Nou moet ik toegeven dat ik arresteren wel een beetje overdreven vind persoonlijk, maar goed. Je dient gewoon een geldig vervoersbewijs te hebben op het station.quote:
Dat is waar. Daarentegen moeten de controleurs wel een beetje coulant omgaan met het kunnen halen van verbindingen. Er is tenslotte in theorie ook nog controle in de trein.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:03 schreef b2py het volgende:
[..]
Sowieso worden er al vaker controle's gehouden op stations, paar keer al meegemaakt. Je dient op het station in bezit te zijn van een geldig vervoersbewijs, als je dat niet hebt heeft de NS altijd het recht om je te 'arresteren'.
Was het niet zo dat je, als je met de OV-chipkaart reisde, gewoon zelf door de poortjes kon gaan? Die waren allemaal gesloten op het station tijdens die controle, zoals het uiteindelijk overal zal zijn. In dat geval loop je dus geen vertraging op, alleen met een papieren kaartje omdat de controleurs die moeten checken.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:05 schreef Litpho het volgende:
[..]
Daarentegen moeten de controleurs wel een beetje coulant omgaan met het kunnen halen van verbindingen.
Om nog maar eens te onderstrepen dat reizigers met papieren kaartjes als tweederangs klanten worden behandeld?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:10 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Was het niet zo dat je, als je met de OV-chipkaart reisde, gewoon zelf door de poortjes kon gaan? Die waren allemaal gesloten op het station tijdens die controle, zoals het uiteindelijk overal zal zijn.
Het is mij al meermaals gebeurd dat ik incheckte en twee meter verder nog weer mijn kaart moest laten zien. Dit terwijl het rustig genoeg was dat ze de eerdere *bliep* toch echt wel konden horen.quote:
Geen idee. Maar dan nog: het sluiten van de poortjes is voor spoorwegstations niet wettelijk vastgelegd. In dit geval wordt door het sluiten van de poortjes min of meer openbaar gebied afgesloten. Als je dan een kaartje moet laten zien om er langs te mogen, terwijl daar geen wettelijke basis voor is (immers: de passage is geen perron of trein), begeef je je op glad ijs.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:10 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Was het niet zo dat je, als je met de OV-chipkaart reisde, gewoon zelf door de poortjes kon gaan? Die waren allemaal gesloten op het station tijdens die controle, zoals het uiteindelijk overal zal zijn. In dat geval loop je dus geen vertraging op, alleen met een papieren kaartje omdat de controleurs die moeten checken.
Je verwacht dat het ministerie, NS en ProRail de investeringen in de apparatuur allemaal vernietigen door de poortjes nooit te sluitenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:12 schreef Litpho het volgende:
[..]
Om nog maar eens te onderstrepen dat reizigers met papieren kaartjes als tweederangs klanten worden behandeld?
Dat 'uiteindelijk' staat uiteraard nog zeer ter discussie. Alhoewel, met mevr. "lig maar achterover en denk aan Thijssen en Meerstadt" Schultz is discussie natuurlijk een groot woord.
http://www.vrij-baan.nl/s(...)gelen-procedures.pdfquote:Is overwogen het traject Leeuwarden – Groningen te elektrificeren zodat er met elektrische treinen in plaats van dieseltreinen gereden kan worden?
Het elektrificeren van het gehele traject past niet binnen de beschikbaar gestelde middelen.
Bovendien zijn de huidige treinen hiervoor niet geschikt, waardoor nieuwe treinen nodig zouden zijn met bijbehorende kosten.
Het gaat over 55 km toch? Zal idd in de tientallen miljoenen lopen om dat te elektrificeren.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:29 schreef Peterselieman het volgende:
Leeuwarden - Groningen wordt afgaande op dit document voorlopig niet van een bovenleiding voorzien:
[..]
http://www.vrij-baan.nl/s(...)gelen-procedures.pdf
Het gaat hier over de extra sneltrein tussen Leeuwarden en Groningen die in 2017 moet gaan rijden. Hierbij opgemerkt moet worden dat de concessie tot 2020 loopt.
klopt. Ongeveer de helft is enkelsporigquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het gaat over 55 km toch? Zal idd in de tientallen miljoenen lopen om dat te elektrificeren.
ik tel er op Leeuwarden - Groningen in totaal twaalf wissels. Leeuwarden en Groningen zelf niet meegerekend. Rond die stations hangt al waslijn, op spoor (5)8 in Leeuwarden naquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:43 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Maar juist rond wissels zitten de grootste engineerings- en aanlegkosten en daar heb je er bijzonder veel van op een druk enkelsporig baanvak.
bicourante treinen of de lijn onderbrengen bij de aanbestede stopper Zwolle - Groningenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:48 schreef b2py het volgende:
Leeuwarden - Groningen elektrificeren zou wel voor een eiland bedrijf zorgen.. Je kan dan niet meer uitwisselen met de andere nevenlijnen.. Je kan beter in 1 keer de hele noordkop elektrificeren..
één noordelijke concessie, waarbij alleen de IC's nog tot het hoofdrailnet behorenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:51 schreef b2py het volgende:
Dat zou wel een optie zijn, goed meegedacht!
Eventueel Leeuwarden - Zwolle er ook bij
Het rondje kun je nu niet per trein makenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:57 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Rondje noord Nederland: Zwolle-Leeuwarden-Groningen-Zwolle per rechtstreekse trein.
Het zou niet de eerste keer zijn dat ze de plank misslaan. Voor de rest is het natuurlijk een klassiek gevalletje "sunk-cost fallacy". Zie ook de JSFquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:17 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Je verwacht dat het ministerie, NS en ProRail de investeringen in de apparatuur allemaal vernietigen door de poortjes nooit te sluiten?
Ik zie het kippeneindje Groningen-Delfzijl nou niet echt rendabel genoeg om de boel daar te electrificeren_O-quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:48 schreef b2py het volgende:
Leeuwarden - Groningen elektrificeren zou wel voor een eiland bedrijf zorgen.. Je kan dan niet meer uitwisselen met de andere nevenlijnen.. Je kan beter in 1 keer de hele noordkop elektrificeren..
verschilt per treinstel, ATB-snelheid wordt bepaald door as-rotatiesnelheid. Als de wielen wat verder afgeslepen zijn zijn ze dus ietsje kleiner en maakt de as meer omwentelingen voor dezelfde baansnelheid. Dan zal de ATB wat eerder ingrijpen. Verder kan die marge (tussen toegestane snelheid en snelheid waarbij ATB ingrijpt) geloof ik ook enigszins getweakt worden, maar daar kan iemand anders wel wat meer over vertellen denk ik.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 14:57 schreef Bitlord het volgende:
Grappig, met behulp van Google Mytracks (dank Fles) zie ik dat de machinist op de grens van de maximumsnelheid rijdt: 145 km gemiddeld met een piek van 147 toen die bij Abcoude het aquaduct inreed. De te hoge snelheid werd bevestigd door een constant getringel door de ATB-installatie (ik zat voorin).
Waar zit de grens eigenlijk, of verschilt dat per treinstel?
Zeker nog niet genoeg gefaaldquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 15:58 schreef ArnosL het volgende:
Schultz blijft minister van infrastructuur waarschijnlijk. Goed voor de asfaltaanbidders, jammer voor het spoor.
oh tof. Ik dacht dat we dat boe-hoe failliete boedel gejank na 20 jaar inmiddels wel achter de rug hadden nuquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het kan altijd erger. Schultz is vooral Netelenbos' puin aan het ruimen.
Niet dusquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
oh tof. Ik dacht dat we dat boe-hoe failliete boedel gejank na 20 jaar inmiddels wel achter de rug hadden nu
Ze heeft het in ieder geval naar haar zin in de SLT, ook al is dat niet haar natuurlijke habitatquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 15:58 schreef ArnosL het volgende:
Schultz blijft minister van infrastructuur waarschijnlijk. Goed voor de asfaltaanbidders, jammer voor het spoor.
quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:39 schreef James1988 het volgende:
Ik kwam nog wel wat geinigs tegen op Marktplaats: oude ICM-banken. Ik hoef ze niet, maar misschien heeft iemand hier er nog wel iets aan?
Kan nog wel even duren dusquote:Alleen ophalen, en vergeet geen aanhanger mee te nemen.
Hele set in een koop vanaf ¤500
Die 500 ballen over hebben voor een zootje doorgezakte jaren 70 troep? Neequote:
Ik denk tot iets van 17u. Stroopwafels weet ik zo niet, maar als je graag wilt haal ik wel watquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 17:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Dennis tot hoe laat duurt die quiz morgen? En zijn er ook stroepweffels?![]()
Anders kom ik niet
quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 17:55 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik denk tot iets van 17u. Stroopwafels weet ik zo niet, maar als je graag wilt haal ik wel wat
Na het slijpen van de wielen is dit een van de zaken die aangepast wordt. Anders kun je treinen krijgen die vanwege de kleinere wieldiameter de 140 helemaal niet kan halen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 15:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
verschilt per treinstel, ATB-snelheid wordt bepaald door as-rotatiesnelheid. Als de wielen wat verder afgeslepen zijn zijn ze dus ietsje kleiner en maakt de as meer omwentelingen voor dezelfde baansnelheid. Dan zal de ATB wat eerder ingrijpen. Verder kan die marge (tussen toegestane snelheid en snelheid waarbij ATB ingrijpt) geloof ik ook enigszins getweakt worden, maar daar kan iemand anders wel wat meer over vertellen denk ik.
In Rotterdam heb ik de wegsleeploc al vaak gezien met een machinist. Die een krantje zat te lezen oid.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 07:34 schreef b2py het volgende:
Ik zat me later te bedenken. Die locs staan er wel, maar zijn niet bemand. Er moet eerst iemand naar de loc, opstarten. Ik weet niet hoeveel tijd dat kost? Zo loopt de tijd flink op..
Hup, gooi de hanzelijn open!quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 18:32 schreef Zug-Chef het volgende:
Het moest een keer fout gaan en vanavond gaat het dus fout. Stroomstoring Zwolle - Amersfoort en omleidingsroute via Deventer - Amersfoort is inmiddels door een treinbrand ook gestremd.
Gaat niet want daar ligt natuurlijk weer het probleem: storing is zover ik las op somda bij de aansluiting met de Hanzelijn.quote:
Ik rij nu zelf ook via de kippelijn om. Omg. Best grappig om te zien dat er dan veel schaapjes rond gaan kijken :-Pquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 18:32 schreef Zug-Chef het volgende:
Het moest een keer fout gaan en vanavond gaat het dus fout. Stroomstoring Zwolle - Amersfoort en omleidingsroute via Deventer - Amersfoort is inmiddels door een treinbrand ook gestremd.
Is IC Berlijn.. 241twitter:Timbiels twitterde op vrijdag 26-10-2012 om 18:41:04Brand in IC-Berlijn bij Apeldoorn: brand volgens ProRail reeds geblust; passagiers staan naast trein. Geen treinverkeer Afoort-Apeldoorn. reageer retweet
Dat weet je zelf het beste denk ik, ouwe lulquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:00 schreef AverageJoe het volgende:
Inderdaad zeg. Wat een ellende. Ik ben 86, maar was het vroeger niet veel beter geregeld toen de NS, Prorail, Nedtrain, Raillion e.d. allemaal nog 1 waren en onderdeel van de overheid?
En er lag nog spoor rondom de kerkquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:01 schreef b2py het volgende:
Lijntjes waren wat korter en mogelijkheden wat meer. Verschil met toen is dat het vooral een stuk goedkoper is geworden. Het aanbesteedde gedeelte in ieder geval.
Blaas de klootzak maar op ook idd, ik zit lekker warm thuisquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:00 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik ga nu lachen als Utrecht er zo uit gaat met een of andere storing...
Tja maar wat mij nu juist opvalt, bijvoorbeeld ook bij sommige enkelsporige lijnen zoals de Vallelijn en de Noordelijke Nevenlijnen. Daar rijdt het dan dus wel gewoon netjes door zoals tijdens de winterchaos van afgelopen jaar. Overal chaos maar Connexxion en Arriva reden netjes door.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:01 schreef b2py het volgende:
Lijntjes waren wat korter en mogelijkheden wat meer. Verschil met toen is dat het vooral een stuk goedkoper is geworden. Het aanbesteedde gedeelte in ieder geval.
Foutje haha, 86. Gelukkig niet. Ik ben van '86 wilde ik zeggen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat weet je zelf het beste denk ik, ouwe lul
Dienstroosters zijn daar veel simpeler.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:03 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Tja maar wat mij nu juist opvalt, bijvoorbeeld ook bij sommige enkelsporige lijnen zoals de Vallelijn en de Noordelijke Nevenlijnen. Daar rijdt het dan dus wel gewoon netjes door zoals tijdens de winterchaos van afgelopen jaar. Overal chaos maar Connexxion en Arriva reden netjes door.
Inselbetrieb fdSquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:03 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Tja maar wat mij nu juist opvalt, bijvoorbeeld ook bij sommige enkelsporige lijnen zoals de Vallelijn en de Noordelijke Nevenlijnen. Daar rijdt het dan dus wel gewoon netjes door zoals tijdens de winterchaos van afgelopen jaar. Overal chaos maar Connexxion en Arriva reden netjes door.
Daar wordt alles gewoon veel directer aangestuurd, maar bij NS moet alles centraal geregeld worden.. Nou zal dat ongetwijfeld goedkoper zijn, maar handig absoluut niet..quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:03 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Tja maar wat mij nu juist opvalt, bijvoorbeeld ook bij sommige enkelsporige lijnen zoals de Vallelijn en de Noordelijke Nevenlijnen. Daar rijdt het dan dus wel gewoon netjes door zoals tijdens de winterchaos van afgelopen jaar. Overal chaos maar Connexxion en Arriva reden netjes door.
Kan wat later worden morgen hoor Dennis! Ik ga om half zeven de deur uit, en misschien dat ik 13:00 haal, anders ergens in de loop van de avondquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:05 schreef dennistd het volgende:
[..]
Daar wordt alles gewoon veel directer aangestuurd, maar bij NS moet alles centraal geregeld worden.. Nou zal dat ongetwijfeld goedkoper zijn, maar handig absoluut niet..
Good luck! Ben blij dat ik thuis op mijn eigen bank zit.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:14 schreef Viezze het volgende:
Oja; reisadvies Zwolle - Utrecht via arnhem. Dan kan ik net zo goed gaan lopen vanaf t harde
Aftellen naar de springer bij Wolfhezequote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:14 schreef Viezze het volgende:
Oja; reisadvies Zwolle - Utrecht via arnhem. Dan kan ik net zo goed gaan lopen vanaf t harde
Slagje Alkmaar Noord zeker, zo kan ik het ookquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:18 schreef b2py het volgende:
Ben blij dat ik het vandaag weer overleefd heb met de trein, gewoon 2 keer op tijd
Naar Amsterdam Amstel, zelfs op Alkmaar de trein naar Hoorn nog gered op terugweg dus met -4 thuisquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Slagje Alkmaar Noord zeker, zo kan ik het ook
Ik kan me voorstellen dat het aansturen van grotendeels enkelsporige diesellijntjes een stuk gemakkelijker is dan een dubbelspoorlijn waarop een complexe mix van sprinters, intercity's, goederen- en internationale treinen rijdenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:05 schreef dennistd het volgende:
[..]
Daar wordt alles gewoon veel directer aangestuurd, maar bij NS moet alles centraal geregeld worden.. Nou zal dat ongetwijfeld goedkoper zijn, maar handig absoluut niet..
Jammer dat ik geen foto's vanaf mijn telefoon kan plaatsen maar er staan echt gigantisch veel mensen in Amersfoort. De volgende ic gaat weer rijden maar ik blijf mooi in de stoptrein, iig zitplaats..quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:17 schreef Zug-Chef het volgende:
Stroomstoring Amf Zl is inmiddels opgelost, treinverkeer normaal om 20u.
Ben jij stiekem de NS propaganda-bot of zo?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:20 schreef b2py het volgende:
[..]
Naar Amsterdam Amstel, zelfs op Alkmaar de trein naar Hoorn nog gered op terugweg dus met -4 thuis
Daar wordt je niet vrolijk van op je vrijdagmiddag. Vorige week ook ruim 4 uur onderweg geweest. Maar via Arnhem naar Hilversum is minder tof vanaf Leeuwarden.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:19 schreef Zug-Chef het volgende:
Nou liever niet, vriend van me is sinds 16u30 onderweg van Lw naar Hvs en rijdt nu Arnhem binnen...
Volgens mij ben ik die ellende net voor geweest. Hoe laat begon die storing van amersfoort naar Zwolle?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:21 schreef Viezze het volgende:
[..]
Jammer dat ik geen foto's vanaf mijn telefoon kan plaatsen maar er staan echt gigantisch veel mensen in Amersfoort. De volgende ic gaat weer rijden maar ik blijf mooi in de stoptrein, iig zitplaats..
-4 is niks, het afgelopen jaar heb ik structureel -5 en -10 minuten vervroeging opgelopen en één keer zelfs -60 door een reeks overstappen te halen die volgens reisplanner niet mogelijk zouden zijnquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:20 schreef b2py het volgende:
[..]
Naar Amsterdam Amstel, zelfs op Alkmaar de trein naar Hoorn nog gered op terugweg dus met -4 thuis
quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:21 schreef Viezze het volgende:
[..]
Jammer dat ik geen foto's vanaf mijn telefoon kan plaatsen maar er staan echt gigantisch veel mensen in Amersfoort. De volgende ic gaat weer rijden maar ik blijf mooi in de stoptrein, iig zitplaats..
Meende rond 17:15quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:23 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik die ellende net voor geweest. Hoe laat begon die storing van amersfoort naar Zwolle?
Achja, op een reisje van een uur is 4 minuten toch alweer ruim 5% tijdswinstquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:23 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
-4 is niks, het afgelopen jaar heb ik structureel -5 en -10 minuten vervroeging opgelopen en één keer zelfs -60 door een reeks overstappen te halen die volgens reisplanner niet mogelijk zouden zijn
Zo is dat. Goed om hier tussendoor nog even wat optimisme te horen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:24 schreef b2py het volgende:
[..]
Achja, op een reisje van een uur is 4 minuten toch alweer ruim 5% tijdswinst
En dan kan je er op wachten dat de reguliere IC die 19:38 vertrekt uit Amersfoort achter jullie stoptrein aan mag kakken tot Zwolle en dat reizigers naar Leeuwarden in Zwolle hun overstap missen. Leuk als je al dik vertraging had vanwege die stroomstoring en je tussen Heerenveen en Leeuwarden ook nog eens met de bus moet. Lang leve het OV weer zeg....quote:
Moet je maar niet in het buitenland gaan wonen!quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:33 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
En dan kan je er op wachten dat de reguliere IC die 19:38 vertrekt uit Amersfoort achter jullie stoptrein aan mag kakken tot Zwolle en dat reizigers naar Leeuwarden in Zwolle hun overstap missen. Leuk als je al dik vertraging had vanwege die stroomstoring en je tussen Heerenveen en Leeuwarden ook nog eens met de bus moet. Lang leve het OV weer zeg....
bij t Harde kan je erlangsquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:33 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
En dan kan je er op wachten dat de reguliere IC die 19:38 vertrekt uit Amersfoort achter jullie stoptrein aan mag kakken tot Zwolle
mja, ik denk dat ze het toch bij Nunspeet gaan doenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:39 schreef Zug-Chef het volgende:
19:38 uit Amf is net vertrokken volgens mijEn bij zoveel chaos gebeurt t zelden dat ze vertraagde treinen aan de kant gooien onderweg, weet ik uit ervaring.
Reisplannen zegt van wel en werd in deze trein ook gezegd. Of heb je info van iemand ter plaatse?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:37 schreef b2py het volgende:
En overigens, de IC hoeft er niet langs, want de IC rijdt niet..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |