en i.p.v het kopen van een dagboek, kun je je onzin ook op deze wijze kwijt (niet te vaak s.v.p.)quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
quote:Op zondag 20 mei 2012 11:09 schreef greavy het volgende:
Owja. Gister weer eens een dag gehad die ik zelf in het honderd heb lopen gooien![]()
- 's Ochtends in Breda de omgeleide PON-trein op willen wachten. Ik wist wanneer die kwam, maar toen liep ik nog door de tunnel op mijn gemakje. En dan loop je de trap op, en zie je hem voorbij rijden![]()
- UnitCargo Venlo ri Kijfhoek kwam langs, maar toen stonden wij bij de Subway (ik wist dat ie moest komen)
- Een andere trein met huifdoekwagens kwam ook langs (ik wist het...) maar toen liepen wij op ons gemak in de tunnel
- Later met de IC140 ri Amsterdam zouden wij er op Hilversum uit voor 2 treintjes met de RailPro wagens. Bleven we zitten in de trein, omdat wij dat even vergeten waren![]()
Zo, dat was mijn dagje gister welEigen schuld gelukkig
Dit was de eerste keer in deze reeks dat ik het deed, ook gelijk mijn laatste keerquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 23:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja hoor, we hebben er eentje. Een klassieke Lapohunter
Dat moet de volgende keer toegevoegd worden aan: Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! Een klassieke Lapohunterquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 23:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja hoor, we hebben er eentje. Een klassieke Lapohunter
Ik kan me dat niet herinneren toen ik in legoland wasquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 23:55 schreef bork het volgende:
[..]
Dat moet de volgende keer toegevoegd worden aan: Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
On topic, treintjes!![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuk "zoek de 10 verschillen" plaatje.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 00:06 schreef Flodder450 het volgende:
Hondekoppen
[ afbeelding ]
Spijtig dat ik ze nooit rijdend heb gezien binnen de dienstregeling, toen ik anderhalf jaar oud was gingen ze uit dienst
En dan met een uitgeklede dienst rijden tot half april, die Minister en Tweede Kamer vinden toch alles bestquote:Op woensdag 24 oktober 2012 07:31 schreef b2py het volgende:
Ze verwachten dit weekend al winterweer, mag ik alvast lachen? :p
tering is dat al zo lang geledenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 00:06 schreef Flodder450 het volgende:
Hondekoppen
[ afbeelding ]
Spijtig dat ik ze nooit rijdend heb gezien binnen de dienstregeling, toen ik anderhalf jaar oud was gingen ze uit dienst
Nee dat kan niet, de roadmap voor de aanpak hoopt voor januari klaar te zijnquote:Op woensdag 24 oktober 2012 07:31 schreef b2py het volgende:
Ze verwachten dit weekend al winterweer, mag ik alvast lachen? :p
Prachtige foto!quote:Op woensdag 24 oktober 2012 00:06 schreef Flodder450 het volgende:
Hondekoppen
[ afbeelding ]
Spijtig dat ik ze nooit rijdend heb gezien binnen de dienstregeling, toen ik anderhalf jaar oud was gingen ze uit dienst
Het spoorweg museum rijd 1x per maand in het weekend met een oude trein.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 00:06 schreef Flodder450 het volgende:
Hondekoppen
[ afbeelding ]
Spijtig dat ik ze nooit rijdend heb gezien binnen de dienstregeling, toen ik anderhalf jaar oud was gingen ze uit dienst
Ik had daar een speelgoedtreintje van, vroegerquote:Op woensdag 24 oktober 2012 00:06 schreef Flodder450 het volgende:
Hondekoppen
[ afbeelding ]
Spijtig dat ik ze nooit rijdend heb gezien binnen de dienstregeling, toen ik anderhalf jaar oud was gingen ze uit dienst
Ik zou juist blij zijn, die treinen kunnen me niet oud genoeg zijn. Ben ook altijd aangenaam verrast als er een Vtje in plaats van een SGM aan komt rijdenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:04 schreef lyolyrc het volgende:
Ik kan me herinneren dat ik het vroeger jammer vond als er weer eens een Hondekop aan kwam rijden in plaats van ICM.
Het oudste SGMm is ouder dan de nieuwste V'tjesquote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:47 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ik zou juist blij zijn, die treinen kunnen me niet oud genoeg zijn. Ben ook altijd aangenaam verrast als er een Vtje in plaats van een SGM aan komt rijdengeweldig!
SGMm heeft geen charme. Er is te weinig beenruimte en de stoelen zitten waardeloos. V'tjes hebben dat mooie geluidquote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het oudste SGMm is ouder dan de nieuwste V'tjes
Tegenwoordig zou ik het wel bijzonder vinden, maar vroeger, als klein jongetje, moest ik niets van al dat oude spul hebben. Grappig hoe dat kan veranderen in de loop van de jaren.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:47 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ik zou juist blij zijn, die treinen kunnen me niet oud genoeg zijn. Ben ook altijd aangenaam verrast als er een Vtje in plaats van een SGM aan komt rijdengeweldig!
Het is niet voor niets dat de Plan U van het spoorwegmuseum eerst een paar jaar opgeborgen heeft gestaan. De laatste Plan U is bij Syntus in 2001 of 2002 buiten dienst gegaan, en pas in 2010 is men begonnen om de Plan U van het spoorwegmuseum weer op de baan te brengen. En nu is het 'mooi oud' ipv 'oude troep'.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 13:46 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Tegenwoordig zou ik het wel bijzonder vinden, maar vroeger, als klein jongetje, moest ik niets van al dat oude spul hebben. Grappig hoe dat kan veranderen in de loop van de jaren.
Heeft nog tot eind mei 2003 de stoptreinen Groningen - Zwolle gereden trouwensquote:Op woensdag 24 oktober 2012 13:53 schreef dennistd het volgende:
Het is niet voor niets dat de Plan U van het spoorwegmuseum eerst een paar jaar opgeborgen heeft gestaan. De laatste Plan U is bij Syntus in 2001 of 2002 buiten dienst gegaan,
Dat u het maar weetquote:Rail away
19:55 - 20:25
documentaire
Serie documentaires De treintocht begint in het levendige Kopenhagen. Op weg naar Zweden schuift de trein een enorme ferry in om de oversteek te kunnen maken. Een bijzonder gezicht. Beginnend in Göteborg aan de westkust, raast de trein naar het oosten en noorden van het langgerekte Zweden. Het lieflijke en groene landschap trekt aan de zilveren wagons voorbij. Er worden tussenstops gemaakt in een glasblazerij en een weverij. Eindstation is Lulea, vlakbij de Zweeds-Finse grens. Een Zweedse familie toont hun houtsnijwerk dat in heel Scandinavië verkocht wordt.
NS had de buffeltjes toen zelf nog hard nodig voor bijvoorbeeld Nijmegen-Roermond.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 14:32 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wtf reed Syntus serieus zo lang nog door met de Plan U?waarom namen ze geen DM90 stellen.
Er zijn plannen om dat filmpje in de trein (IC) te laten zien, op die schermpjes waar nu de route-info opstaatquote:Op woensdag 24 oktober 2012 14:16 schreef Bitlord het volgende:
Ze schijnen er gisteren een prijs gewonnen voor te hebben in Cannes.
Ik had m nog nooit gezien, maar wel een mooie video:
Dat lijkt me een uitermate slecht plan.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 14:46 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Er zijn plannen om dat filmpje in de trein (IC) te laten zien, op die schermpjes waar nu de route-info opstaat
Je weet dat dat een te lastige uitdaging is hequote:Op woensdag 24 oktober 2012 15:48 schreef Viezze het volgende:
Als ze nou eerst een zorgen dat die schermen doen waar ze voor bedoeld zijn; de reisinformatie (correct) tonen. Dat is regelmatig niet het geval namelijk.
Zodra dat goed werkt kunnen ze zich misschien bezig houden met dit soort dingen.
Bron: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=152443quote:Een amateurfotograaf uit Heerenveen is gisteren met groot machtsvertoon opgepakt, nadat hij foto's had gemaakt bij het viaduct over het spoor in Steenwijk. Dat meldt Omrop Fryslân.
Een automobilist zag dat hij z'n statief pakte, dacht dat het een wapen was en gaf het kenteken van z'n auto door aan de politie. De fotograaf werd gearresteerd toen hij al weer thuis op de bank zat. Hij was zich van geen kwaad bewust. De agenten droegen kogelwerende vesten bij de inval. De politie bevestigt dat ze bij Groeneveld aan de deur zijn geweest.
Sensatiebericht ook. Wat ik uit het filmpje begrijp/versta is dat ze gewoon bij hem aanbelden en met hem praatten. Geen inval en ook niet "met groot machtsvertoon opgepakt"quote:Op woensdag 24 oktober 2012 16:14 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Bron: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=152443
Dit ding gewoon een keer gebeuren...
quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee dat kan niet, de roadmap voor de aanpak hoopt voor januari klaar te zijnDus nu ff niet hoor
quote:'Terroristische' fotograaf opgepakt
Een amateurfotograaf uit Heerenveen is gisteren met groot machtsvertoon opgepakt, nadat hij foto's had gemaakt bij het viaduct over het spoor in Steenwijk. Dat meldt Omrop Fryslân.
Een automobilist zag dat hij z'n statief pakte, dacht dat het een wapen was en gaf het kenteken van z'n auto door aan de politie. De fotograaf werd gearresteerd toen hij al weer thuis op de bank zat. Hij was zich van geen kwaad bewust. De agenten droegen kogelwerende vesten bij de inval. De politie bevestigt dat ze bij Groeneveld aan de deur zijn geweest.
Vanuit het filmpje (als Fries goed te begrijpen) is inderdaad te begrijpen dat er geen "inval" was, en er alleen maar wat vragen gesteld werden en bij de auto wilden kijken.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 16:40 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Sensatiebericht ook. Wat ik uit het filmpje begrijp/versta is dat ze gewoon bij hem aanbelden en met hem praatten. Geen inval en ook niet "met groot machtsvertoon opgepakt"
Wat lul jij nou man?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 18:17 schreef Dr_Flash het volgende:
De gevreesde terrorist Hassan El Groeneveld. Banden met Al-Somda. Enkeltje Guantanamo Bay lijkt me duidelijk
Zolang de core business maar goed gaat. En met die Olympische Spelen sponsoren ging dan ook niets misquote:Op woensdag 24 oktober 2012 15:48 schreef Viezze het volgende:
Als ze nou eerst een zorgen dat die schermen doen waar ze voor bedoeld zijn; de reisinformatie (correct) tonen. Dat is regelmatig niet het geval namelijk.
Zodra dat goed werkt kunnen ze zich misschien bezig houden met dit soort dingen.
quote:Op woensdag 24 oktober 2012 19:03 schreef b2py het volgende:
Gratis stallingen op vierhonderd meter afstand zijn volgens Schultz vooral te verwachten in de grote steden.
Nja....quote:
het is niet uitgesloten dat het ergens gebeurt, want het mag van de ministerquote:
Wat een beeldkwaliteit. Hebben ze gedraaid op VHSbanden ofzo?quote:
Ze zijn de periode van de dwaling aan het herhalen denk ikquote:Op woensdag 24 oktober 2012 19:58 schreef Peter het volgende:
[..]
Wat een beeldkwaliteit. Hebben ze gedraaid op VHSbanden ofzo?
En wanneer gaat het over treinen?
P-trein: Piekuurtrein. Rijden in vormen van L-trein, IR-trein, IC-trein maar ze zijn er ook die tussen een L- en IR-trein of IR- en IC-trein inzitten. Of nog sneller zijn als de IC-trein.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:16 schreef b2py het volgende:
Wat is het verschil tussen een P-trein en een L-trein? Behalve dat ik weet dat een P-trein een 'piekuur-trein' is..
Hopelijk vergaan deze banden snel..quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ze zijn de periode van de dwaling aan het herhalen denk ik
IR-Trein?!?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:20 schreef greavy het volgende:
[..]
P-trein: Piekuurtrein. Rijden in vormen van L-trein, IR-trein, IC-trein maar ze zijn er ook die tussen een L- en IR-trein of IR- en IC-trein inzitten. Of nog sneller zijn als de IC-trein.
L-treinen zijn stoptreinen.
InterRegio. Exprestrein die op de belangrijkere stations stopt.quote:
Kom zaterdag naar de Railquiz in Amersfoort dan, daar zul je je niet vervelen denk ikquote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Zit me echt de tering te vervelen hier over het algemeen.
Awesome. 43 tweetjes en één remy?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:08 schreef Guppyfriend het volgende:
Oh ja, staat er ook op
London Overground have ordered a new fleet of 44 train sets (87 carriages) of Bombardier. They will be manufactured in Derby, England.
Mooie plaatjesquote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:17 schreef Zug-Chef het volgende:
Vandaag in herfst-beginnnend Nederland:
[ link | afbeelding ]
Op woensdag 24 oktober 2012 reed Husa Transportation weer een beladen steenslagtrein vanuit het voormalig Oost-Duitse Schwarzkollm naar de Amsterdam Westhaven. Aan kop van deze twee maal per week rijdende uit 60 Railpro Fccpps'n bestaande trein zit dit seizoen gelukkig weer een HTRS 1600 ipv een zwarte 189. Het geeft hetgeen toch net wat meer kleur. Al was er op deze woensdag met de opkomende herfstkleuren al genoeg sprake van kleur in het bos. Met ruim 3,5 uur vertraging aan de broek passeert de 1621 als trein 58341 hier ter hoogte van Baarn.
[ link | afbeelding ]
Ook zes jaar na de start van van Connexxion op de Vallelijn rijdt er als gevolg van materieeltekort een blauw bestickerde Plan V tussen Amersfoort en Barneveld Centrum. Voor de dienst op de Valleilijn zijn 5 stellen plus 1 reserve nodig. Connexxion heeft 5 Protos-stellen tot haar beschikking maar hiervan gaat er overdag 1 in onderhoud. De verwachting is dat eind dit jaar een GTW van Stadler Rail deze oudgediende zal aflossen. Op de grauwe 24 oktober 2012 was dit nog niet het geval en zo is de 919 zojuist uit Barneveld Centrum vertrokken als trein 31440 naar Amersfoort.
Don't shoot the messengerquote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Awesome. 43 tweetjes en één remy?
Nee, het wordt gebruikt als ballast. Hierin ligt het spoor en het ballast zorgt voor de stevigheid in het geheel.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:18 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Mooie plaatjes!
vraagje: steenslag wordt toch gebruikt voor spoorwegtaluds?
Correct. TfL is alleen de opdrachtgever/concessiebeheerder.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:13 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, die Overground wordt dus gereden door Deutsche Bahn en MTR uit Hong Kong
Het filmpje zou dan ondertiteld gaan wordenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 14:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat lijkt me een uitermate slecht plan.
Misschien de beelden zonder geluid, en knip dan al die persoontjes er ook maar uit, en al die andere beelden waar geen trein op voorkomt (hou je misschien een minuut of 3-4 over van de 18)
Bovendien wil je dat als personeel niet, want daar ga je natuurlijk 200 keer per dag op aangesproken worden.
Je bedoelt die teringherrie als ze met moeite en - regelmatig - enige schokken tot beweging zijn gekomen?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:50 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
SGMm heeft geen charme. Er is te weinig beenruimte en de stoelen zitten waardeloos. V'tjes hebben dat mooie geluid
Gelukkig maar dat we die treinen toch nooit in deze regio zienquote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:05 schreef Peterselieman het volgende:
leuk die antivriesinstallatie van de NS in Nijmegen, maar 182 treinstellen mogen er niet doorheen,
Al het SLT en de nieuwste serie dubbeldekkers komen niet in aanmerking voor het spul omdat dan de garantie op de stellen vervalt
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-met-antivries.dhtml
het nawerk dat moet gebeuren. Bij SLT's al verschillende malen nodig geweest om ze aan de praat te krijgen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Welke garantie?De winter-vastloop-garantie?
![]()
Of je zorgt dat je slangklemmen aangedraaid zijn. Lekken in je remsysteem lijken me sowieso niet goed. Maar dat komt allemaal door het gebruik van die antivries begrijp ik?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het nawerk dat moet gebeuren. Bij SLT's al verschillende malen nodig geweest om ze aan de praat te krijgen.
Bij de VIRM's ging het om de pneumatische remleidingen waar olie in kon komen.
neuh. Maar Bombardier is zo slim geweest om de bepaling wel in de contracten op te nemen, waardoor bij een stel de garantie vervalt als toch dat spul gebruikt wordt. Scheelt het bedrijf weer geld mochten er zaken opduiken die door de treinfabrikant onder de noemer garantiewerk verholpen moeten worden.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of je zorgt dat je slangklemmen aangedraaid zijn. Lekken in je remsysteem lijken me sowieso niet goed. Maar dat komt allemaal door het gebruik van die antivries begrijp ik?
En dat is dus onzin, dat kunnen ze alleen doen als de schade ook aantoonbaar te maken kan hebben met het gebruik van antivries.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neuh. Maar Bombardier is zo slim geweest om de bepaling wel in de contracten op te nemen, waardoor bij een stel de garantie vervalt als toch dat spul gebruikt wordt. Scheelt het bedrijf weer geld mochten er zaken opduiken die door de treinfabrikant onder de noemer garantiewerk verholpen moeten worden.
Volgens NS is het bij de SLT's niet zo'n probleem omdat de onderkant gladder is, waardoor er sowieso minder snel grote blokken ijs onder vormen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:06 schreef Mr_Klaasje het volgende:
De SLT was afgelopen winter toch ook heel wintervast? Waar het nu om gaat is dat ze geen ontijsspul onder aan de trein mogen spuiten. Dat spul zorgt ervoor dat het ijs dat eventueel aan de trein vastzit, met name in de dooiperiodes niet van de trein afvalt omdat het al gesmolten is.
De NS is nu bezig om hierover met Bombardier te onderhandelen. zolang hierover geen akkoord is mogen ze het spul niet aan de onderzijde van een aantal treinstellen aanbrengen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:11 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
En dat is dus onzin, dat kunnen ze alleen doen als de schade ook aantoonbaar te maken kan hebben met het gebruik van antivries.
Dat risico kun je dus gewoon incalculeren als NS-zijnde.
Dat kan wel, maar dat gaat via je eigen bankrekeningquote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:49 schreef lyolyrc het volgende:
Blijft toch een hoop gedoe met die ov-chipkaart. Waarom kan het saldo op een oude kaart niet overgezet worden op een nieuwe kaart?![]()
Dus wordt het niet overgezet. Wat is er nou zo moeilijk aan het saldo aan twee kaarten koppelen? En als je dan incheckt met je nieuwe kaart vervalt de koppeling met de oude kaart. Overgaan naar een nieuwe bankpas werkt al jaren op die manier.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:52 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat kan wel, maar dat gaat via je eigen bankrekening![]()
Dat kan gewoon bij de servicebalie. Je moet van tevoren wel automatisch opladen stopzetten op de oude kaart (indien van toepassing).quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:49 schreef lyolyrc het volgende:
Blijft toch een hoop gedoe met die ov-chipkaart. Waarom kan het saldo op een oude kaart niet overgezet worden op een nieuwe kaart?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |