nog erger. En natuurlijk geen stel in de buurt om het ding weg te slepen ...quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Het is dus niet door een sein geschoten. Het is stil komen te staan met de stroomafnemer die niet onder de bovenleiding zat maar dus onder de bovenleidingvrije kaagbrug..
Hierdoor trein geen stroom meer, kon niet meer bewegen..
terwijl er normaliter wat? 8 treinen per uur per richting langs komen?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nog erger. En natuurlijk geen stel in de buurt om het ding weg te slepen ...
IL&T moet er bij komen, en dat kan enige tijd duren.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:07 schreef Peterselieman het volgende:
ik vraag me trouwens af waarom STS-passages niet sneller afgehandeld kunnen worden. Zou imo wel moeten kunnen als er situatiefoto's zijn gemaakt en de gegevens bij de treindienstleider uitgelezen zijn.
Het personeel op de treinen wordt toch vervangen, dus als uit de eerste analyse blijkt dat de situatie niet echt acuut gevaarlijk was zou het treinverkeer toch na ruim een uur alweer opgestart kunnen worden?
Daarna zouden de betrokkenen nog wel gehoord kunnen worden.
En er staan nu iets van 6 wegsleeplocs mét bemanning gereed. Kunnen er zo zijn lijkt me...quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
terwijl er normaliter wat? 8 treinen per uur per richting langs komen?
Het is geen stroomtrein die je acht uur moet opstoken voor ie van zijn plaats komt.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 07:34 schreef b2py het volgende:
Ik zat me later te bedenken. Die locs staan er wel, maar zijn niet bemand. Er moet eerst iemand naar de loc, opstarten. Ik weet niet hoeveel tijd dat kost? Zo loopt de tijd flink op..
Het worden weer vier mooie jaren.quote:Schultz van Haegen namens de VVD op Infrastructuur en Milieu
Defensie heeft hun ministerszetel met succes verdedigd. Chapeauquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 08:40 schreef Duvel het volgende:
Uit de Volkskrant:
Schultz van Haegen namens de VVD op Infrastructuur en Milieu
Het worden weer vier mooie jaren.
Volgens mij zijn die locs wel bemand hoor, ik kan me foto's herinneren van vorige week waarop een krantlezende machinist in de loc te zien is.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 07:34 schreef b2py het volgende:
Ik zat me later te bedenken. Die locs staan er wel, maar zijn niet bemand. Er moet eerst iemand naar de loc, opstarten. Ik weet niet hoeveel tijd dat kost? Zo loopt de tijd flink op..
die hoeven toch niet helemaal ergens uit Luxemburg te komen?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 05:45 schreef greavy het volgende:
[..]
IL&T moet er bij komen, en dat kan enige tijd duren.
Het worden weer vier mooie jaren.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 08:40 schreef Duvel het volgende:
Uit de Volkskrant:
[q]Schultz van Haegen namens de VVD op Infrastructuur en Milieu
top baantje, lekker chillen en eens in de 4 maanden eens uitrukken om een treintje te slepenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:49 schreef dennistd het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die locs wel bemand hoor, ik kan me foto's herinneren van vorige week waarop een krantlezende machinist in de loc te zien is.
ik verwacht dat ze 4 jaar zullen blijven zitten. Geen onstabiele onzin meer, gewoon 2 partijen. Als je ziet hoe goed ze nu en vooral hoe snel kunnen onderhandelen, zal dat wel goed gaan.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 10:22 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Wéér vier jaar? Is haar eerder nog niet gelukt hoor
Leg eens uit?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:05 schreef b2py het volgende:
GeenStijl moet niet zeuren, slaat nergens op dat artikel..
Artikelen op GeenStijl zijn sowieso grotendeels overdreven. In de krant stond ook iets over dezelfde controle, waarbij werd gesproken over "frustratie onder enkele twitteraars over oponthoud". GeenStijl blaast aan de hand van diezelfde tweets het verhaal gewoon op, liefst met een aantal chargerende termen erbij.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat met dat meisje in die rode jas lijkt me erbij verzonnen
Sowieso worden er al vaker controle's gehouden op stations, paar keer al meegemaakt. Je dient op het station in bezit te zijn van een geldig vervoersbewijs, als je dat niet hebt heeft de NS altijd het recht om je te 'arresteren'. Nou moet ik toegeven dat ik arresteren wel een beetje overdreven vind persoonlijk, maar goed. Je dient gewoon een geldig vervoersbewijs te hebben op het station.quote:
Dat is waar. Daarentegen moeten de controleurs wel een beetje coulant omgaan met het kunnen halen van verbindingen. Er is tenslotte in theorie ook nog controle in de trein.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:03 schreef b2py het volgende:
[..]
Sowieso worden er al vaker controle's gehouden op stations, paar keer al meegemaakt. Je dient op het station in bezit te zijn van een geldig vervoersbewijs, als je dat niet hebt heeft de NS altijd het recht om je te 'arresteren'.
Was het niet zo dat je, als je met de OV-chipkaart reisde, gewoon zelf door de poortjes kon gaan? Die waren allemaal gesloten op het station tijdens die controle, zoals het uiteindelijk overal zal zijn. In dat geval loop je dus geen vertraging op, alleen met een papieren kaartje omdat de controleurs die moeten checken.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:05 schreef Litpho het volgende:
[..]
Daarentegen moeten de controleurs wel een beetje coulant omgaan met het kunnen halen van verbindingen.
Om nog maar eens te onderstrepen dat reizigers met papieren kaartjes als tweederangs klanten worden behandeld?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:10 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Was het niet zo dat je, als je met de OV-chipkaart reisde, gewoon zelf door de poortjes kon gaan? Die waren allemaal gesloten op het station tijdens die controle, zoals het uiteindelijk overal zal zijn.
Het is mij al meermaals gebeurd dat ik incheckte en twee meter verder nog weer mijn kaart moest laten zien. Dit terwijl het rustig genoeg was dat ze de eerdere *bliep* toch echt wel konden horen.quote:
Geen idee. Maar dan nog: het sluiten van de poortjes is voor spoorwegstations niet wettelijk vastgelegd. In dit geval wordt door het sluiten van de poortjes min of meer openbaar gebied afgesloten. Als je dan een kaartje moet laten zien om er langs te mogen, terwijl daar geen wettelijke basis voor is (immers: de passage is geen perron of trein), begeef je je op glad ijs.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:10 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Was het niet zo dat je, als je met de OV-chipkaart reisde, gewoon zelf door de poortjes kon gaan? Die waren allemaal gesloten op het station tijdens die controle, zoals het uiteindelijk overal zal zijn. In dat geval loop je dus geen vertraging op, alleen met een papieren kaartje omdat de controleurs die moeten checken.
Je verwacht dat het ministerie, NS en ProRail de investeringen in de apparatuur allemaal vernietigen door de poortjes nooit te sluitenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:12 schreef Litpho het volgende:
[..]
Om nog maar eens te onderstrepen dat reizigers met papieren kaartjes als tweederangs klanten worden behandeld?
Dat 'uiteindelijk' staat uiteraard nog zeer ter discussie. Alhoewel, met mevr. "lig maar achterover en denk aan Thijssen en Meerstadt" Schultz is discussie natuurlijk een groot woord.
http://www.vrij-baan.nl/s(...)gelen-procedures.pdfquote:Is overwogen het traject Leeuwarden – Groningen te elektrificeren zodat er met elektrische treinen in plaats van dieseltreinen gereden kan worden?
Het elektrificeren van het gehele traject past niet binnen de beschikbaar gestelde middelen.
Bovendien zijn de huidige treinen hiervoor niet geschikt, waardoor nieuwe treinen nodig zouden zijn met bijbehorende kosten.
Het gaat over 55 km toch? Zal idd in de tientallen miljoenen lopen om dat te elektrificeren.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:29 schreef Peterselieman het volgende:
Leeuwarden - Groningen wordt afgaande op dit document voorlopig niet van een bovenleiding voorzien:
[..]
http://www.vrij-baan.nl/s(...)gelen-procedures.pdf
Het gaat hier over de extra sneltrein tussen Leeuwarden en Groningen die in 2017 moet gaan rijden. Hierbij opgemerkt moet worden dat de concessie tot 2020 loopt.
klopt. Ongeveer de helft is enkelsporigquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het gaat over 55 km toch? Zal idd in de tientallen miljoenen lopen om dat te elektrificeren.
ik tel er op Leeuwarden - Groningen in totaal twaalf wissels. Leeuwarden en Groningen zelf niet meegerekend. Rond die stations hangt al waslijn, op spoor (5)8 in Leeuwarden naquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:43 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Maar juist rond wissels zitten de grootste engineerings- en aanlegkosten en daar heb je er bijzonder veel van op een druk enkelsporig baanvak.
bicourante treinen of de lijn onderbrengen bij de aanbestede stopper Zwolle - Groningenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:48 schreef b2py het volgende:
Leeuwarden - Groningen elektrificeren zou wel voor een eiland bedrijf zorgen.. Je kan dan niet meer uitwisselen met de andere nevenlijnen.. Je kan beter in 1 keer de hele noordkop elektrificeren..
één noordelijke concessie, waarbij alleen de IC's nog tot het hoofdrailnet behorenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:51 schreef b2py het volgende:
Dat zou wel een optie zijn, goed meegedacht!
Eventueel Leeuwarden - Zwolle er ook bij
Het rondje kun je nu niet per trein makenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:57 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Rondje noord Nederland: Zwolle-Leeuwarden-Groningen-Zwolle per rechtstreekse trein.
Het zou niet de eerste keer zijn dat ze de plank misslaan. Voor de rest is het natuurlijk een klassiek gevalletje "sunk-cost fallacy". Zie ook de JSFquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:17 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Je verwacht dat het ministerie, NS en ProRail de investeringen in de apparatuur allemaal vernietigen door de poortjes nooit te sluiten?
Ik zie het kippeneindje Groningen-Delfzijl nou niet echt rendabel genoeg om de boel daar te electrificeren_O-quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:48 schreef b2py het volgende:
Leeuwarden - Groningen elektrificeren zou wel voor een eiland bedrijf zorgen.. Je kan dan niet meer uitwisselen met de andere nevenlijnen.. Je kan beter in 1 keer de hele noordkop elektrificeren..
verschilt per treinstel, ATB-snelheid wordt bepaald door as-rotatiesnelheid. Als de wielen wat verder afgeslepen zijn zijn ze dus ietsje kleiner en maakt de as meer omwentelingen voor dezelfde baansnelheid. Dan zal de ATB wat eerder ingrijpen. Verder kan die marge (tussen toegestane snelheid en snelheid waarbij ATB ingrijpt) geloof ik ook enigszins getweakt worden, maar daar kan iemand anders wel wat meer over vertellen denk ik.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 14:57 schreef Bitlord het volgende:
Grappig, met behulp van Google Mytracks (dank Fles) zie ik dat de machinist op de grens van de maximumsnelheid rijdt: 145 km gemiddeld met een piek van 147 toen die bij Abcoude het aquaduct inreed. De te hoge snelheid werd bevestigd door een constant getringel door de ATB-installatie (ik zat voorin).
Waar zit de grens eigenlijk, of verschilt dat per treinstel?
Zeker nog niet genoeg gefaaldquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 15:58 schreef ArnosL het volgende:
Schultz blijft minister van infrastructuur waarschijnlijk. Goed voor de asfaltaanbidders, jammer voor het spoor.
oh tof. Ik dacht dat we dat boe-hoe failliete boedel gejank na 20 jaar inmiddels wel achter de rug hadden nuquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het kan altijd erger. Schultz is vooral Netelenbos' puin aan het ruimen.
Niet dusquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
oh tof. Ik dacht dat we dat boe-hoe failliete boedel gejank na 20 jaar inmiddels wel achter de rug hadden nu
Ze heeft het in ieder geval naar haar zin in de SLT, ook al is dat niet haar natuurlijke habitatquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 15:58 schreef ArnosL het volgende:
Schultz blijft minister van infrastructuur waarschijnlijk. Goed voor de asfaltaanbidders, jammer voor het spoor.
quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:39 schreef James1988 het volgende:
Ik kwam nog wel wat geinigs tegen op Marktplaats: oude ICM-banken. Ik hoef ze niet, maar misschien heeft iemand hier er nog wel iets aan?
Kan nog wel even duren dusquote:Alleen ophalen, en vergeet geen aanhanger mee te nemen.
Hele set in een koop vanaf ¤500
Die 500 ballen over hebben voor een zootje doorgezakte jaren 70 troep? Neequote:
Ik denk tot iets van 17u. Stroopwafels weet ik zo niet, maar als je graag wilt haal ik wel watquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 17:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Dennis tot hoe laat duurt die quiz morgen? En zijn er ook stroepweffels?![]()
Anders kom ik niet
quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 17:55 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik denk tot iets van 17u. Stroopwafels weet ik zo niet, maar als je graag wilt haal ik wel wat
Na het slijpen van de wielen is dit een van de zaken die aangepast wordt. Anders kun je treinen krijgen die vanwege de kleinere wieldiameter de 140 helemaal niet kan halen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 15:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
verschilt per treinstel, ATB-snelheid wordt bepaald door as-rotatiesnelheid. Als de wielen wat verder afgeslepen zijn zijn ze dus ietsje kleiner en maakt de as meer omwentelingen voor dezelfde baansnelheid. Dan zal de ATB wat eerder ingrijpen. Verder kan die marge (tussen toegestane snelheid en snelheid waarbij ATB ingrijpt) geloof ik ook enigszins getweakt worden, maar daar kan iemand anders wel wat meer over vertellen denk ik.
In Rotterdam heb ik de wegsleeploc al vaak gezien met een machinist. Die een krantje zat te lezen oid.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 07:34 schreef b2py het volgende:
Hup, gooi de hanzelijn open!quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 18:32 schreef Zug-Chef het volgende:
Het moest een keer fout gaan en vanavond gaat het dus fout. Stroomstoring Zwolle - Amersfoort en omleidingsroute via Deventer - Amersfoort is inmiddels door een treinbrand ook gestremd.
Gaat niet want daar ligt natuurlijk weer het probleem: storing is zover ik las op somda bij de aansluiting met de Hanzelijn.quote:
Ik rij nu zelf ook via de kippelijn om. Omg. Best grappig om te zien dat er dan veel schaapjes rond gaan kijken :-Pquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 18:32 schreef Zug-Chef het volgende:
Het moest een keer fout gaan en vanavond gaat het dus fout. Stroomstoring Zwolle - Amersfoort en omleidingsroute via Deventer - Amersfoort is inmiddels door een treinbrand ook gestremd.
Is IC Berlijn.. 241twitter:Timbiels twitterde op vrijdag 26-10-2012 om 18:41:04Brand in IC-Berlijn bij Apeldoorn: brand volgens ProRail reeds geblust; passagiers staan naast trein. Geen treinverkeer Afoort-Apeldoorn. reageer retweet
Dat weet je zelf het beste denk ik, ouwe lulquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:00 schreef AverageJoe het volgende:
Inderdaad zeg. Wat een ellende. Ik ben 86, maar was het vroeger niet veel beter geregeld toen de NS, Prorail, Nedtrain, Raillion e.d. allemaal nog 1 waren en onderdeel van de overheid?
En er lag nog spoor rondom de kerkquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:01 schreef b2py het volgende:
Lijntjes waren wat korter en mogelijkheden wat meer. Verschil met toen is dat het vooral een stuk goedkoper is geworden. Het aanbesteedde gedeelte in ieder geval.
Blaas de klootzak maar op ook idd, ik zit lekker warm thuisquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:00 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik ga nu lachen als Utrecht er zo uit gaat met een of andere storing...
Tja maar wat mij nu juist opvalt, bijvoorbeeld ook bij sommige enkelsporige lijnen zoals de Vallelijn en de Noordelijke Nevenlijnen. Daar rijdt het dan dus wel gewoon netjes door zoals tijdens de winterchaos van afgelopen jaar. Overal chaos maar Connexxion en Arriva reden netjes door.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:01 schreef b2py het volgende:
Lijntjes waren wat korter en mogelijkheden wat meer. Verschil met toen is dat het vooral een stuk goedkoper is geworden. Het aanbesteedde gedeelte in ieder geval.
Foutje haha, 86. Gelukkig niet. Ik ben van '86 wilde ik zeggen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat weet je zelf het beste denk ik, ouwe lul
Dienstroosters zijn daar veel simpeler.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:03 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Tja maar wat mij nu juist opvalt, bijvoorbeeld ook bij sommige enkelsporige lijnen zoals de Vallelijn en de Noordelijke Nevenlijnen. Daar rijdt het dan dus wel gewoon netjes door zoals tijdens de winterchaos van afgelopen jaar. Overal chaos maar Connexxion en Arriva reden netjes door.
Inselbetrieb fdSquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:03 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Tja maar wat mij nu juist opvalt, bijvoorbeeld ook bij sommige enkelsporige lijnen zoals de Vallelijn en de Noordelijke Nevenlijnen. Daar rijdt het dan dus wel gewoon netjes door zoals tijdens de winterchaos van afgelopen jaar. Overal chaos maar Connexxion en Arriva reden netjes door.
Daar wordt alles gewoon veel directer aangestuurd, maar bij NS moet alles centraal geregeld worden.. Nou zal dat ongetwijfeld goedkoper zijn, maar handig absoluut niet..quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:03 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Kan wat later worden morgen hoor Dennis! Ik ga om half zeven de deur uit, en misschien dat ik 13:00 haal, anders ergens in de loop van de avondquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:05 schreef dennistd het volgende:
[..]
Daar wordt alles gewoon veel directer aangestuurd, maar bij NS moet alles centraal geregeld worden.. Nou zal dat ongetwijfeld goedkoper zijn, maar handig absoluut niet..
Good luck! Ben blij dat ik thuis op mijn eigen bank zit.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:14 schreef Viezze het volgende:
Oja; reisadvies Zwolle - Utrecht via arnhem. Dan kan ik net zo goed gaan lopen vanaf t harde
Aftellen naar de springer bij Wolfhezequote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:14 schreef Viezze het volgende:
Oja; reisadvies Zwolle - Utrecht via arnhem. Dan kan ik net zo goed gaan lopen vanaf t harde
Slagje Alkmaar Noord zeker, zo kan ik het ookquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:18 schreef b2py het volgende:
Ben blij dat ik het vandaag weer overleefd heb met de trein, gewoon 2 keer op tijd
Naar Amsterdam Amstel, zelfs op Alkmaar de trein naar Hoorn nog gered op terugweg dus met -4 thuisquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Slagje Alkmaar Noord zeker, zo kan ik het ook
Ik kan me voorstellen dat het aansturen van grotendeels enkelsporige diesellijntjes een stuk gemakkelijker is dan een dubbelspoorlijn waarop een complexe mix van sprinters, intercity's, goederen- en internationale treinen rijdenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:05 schreef dennistd het volgende:
[..]
Daar wordt alles gewoon veel directer aangestuurd, maar bij NS moet alles centraal geregeld worden.. Nou zal dat ongetwijfeld goedkoper zijn, maar handig absoluut niet..
Jammer dat ik geen foto's vanaf mijn telefoon kan plaatsen maar er staan echt gigantisch veel mensen in Amersfoort. De volgende ic gaat weer rijden maar ik blijf mooi in de stoptrein, iig zitplaats..quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:17 schreef Zug-Chef het volgende:
Stroomstoring Amf Zl is inmiddels opgelost, treinverkeer normaal om 20u.
Ben jij stiekem de NS propaganda-bot of zo?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:20 schreef b2py het volgende:
[..]
Naar Amsterdam Amstel, zelfs op Alkmaar de trein naar Hoorn nog gered op terugweg dus met -4 thuis
Daar wordt je niet vrolijk van op je vrijdagmiddag. Vorige week ook ruim 4 uur onderweg geweest. Maar via Arnhem naar Hilversum is minder tof vanaf Leeuwarden.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:19 schreef Zug-Chef het volgende:
Nou liever niet, vriend van me is sinds 16u30 onderweg van Lw naar Hvs en rijdt nu Arnhem binnen...
Volgens mij ben ik die ellende net voor geweest. Hoe laat begon die storing van amersfoort naar Zwolle?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:21 schreef Viezze het volgende:
[..]
Jammer dat ik geen foto's vanaf mijn telefoon kan plaatsen maar er staan echt gigantisch veel mensen in Amersfoort. De volgende ic gaat weer rijden maar ik blijf mooi in de stoptrein, iig zitplaats..
-4 is niks, het afgelopen jaar heb ik structureel -5 en -10 minuten vervroeging opgelopen en één keer zelfs -60 door een reeks overstappen te halen die volgens reisplanner niet mogelijk zouden zijnquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:20 schreef b2py het volgende:
[..]
Naar Amsterdam Amstel, zelfs op Alkmaar de trein naar Hoorn nog gered op terugweg dus met -4 thuis
quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:21 schreef Viezze het volgende:
[..]
Jammer dat ik geen foto's vanaf mijn telefoon kan plaatsen maar er staan echt gigantisch veel mensen in Amersfoort. De volgende ic gaat weer rijden maar ik blijf mooi in de stoptrein, iig zitplaats..
Meende rond 17:15quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:23 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik die ellende net voor geweest. Hoe laat begon die storing van amersfoort naar Zwolle?
Achja, op een reisje van een uur is 4 minuten toch alweer ruim 5% tijdswinstquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:23 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
-4 is niks, het afgelopen jaar heb ik structureel -5 en -10 minuten vervroeging opgelopen en één keer zelfs -60 door een reeks overstappen te halen die volgens reisplanner niet mogelijk zouden zijn
Zo is dat. Goed om hier tussendoor nog even wat optimisme te horen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:24 schreef b2py het volgende:
[..]
Achja, op een reisje van een uur is 4 minuten toch alweer ruim 5% tijdswinst
En dan kan je er op wachten dat de reguliere IC die 19:38 vertrekt uit Amersfoort achter jullie stoptrein aan mag kakken tot Zwolle en dat reizigers naar Leeuwarden in Zwolle hun overstap missen. Leuk als je al dik vertraging had vanwege die stroomstoring en je tussen Heerenveen en Leeuwarden ook nog eens met de bus moet. Lang leve het OV weer zeg....quote:
Moet je maar niet in het buitenland gaan wonen!quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:33 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
En dan kan je er op wachten dat de reguliere IC die 19:38 vertrekt uit Amersfoort achter jullie stoptrein aan mag kakken tot Zwolle en dat reizigers naar Leeuwarden in Zwolle hun overstap missen. Leuk als je al dik vertraging had vanwege die stroomstoring en je tussen Heerenveen en Leeuwarden ook nog eens met de bus moet. Lang leve het OV weer zeg....
bij t Harde kan je erlangsquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:33 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
En dan kan je er op wachten dat de reguliere IC die 19:38 vertrekt uit Amersfoort achter jullie stoptrein aan mag kakken tot Zwolle
mja, ik denk dat ze het toch bij Nunspeet gaan doenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:39 schreef Zug-Chef het volgende:
19:38 uit Amf is net vertrokken volgens mijEn bij zoveel chaos gebeurt t zelden dat ze vertraagde treinen aan de kant gooien onderweg, weet ik uit ervaring.
Reisplannen zegt van wel en werd in deze trein ook gezegd. Of heb je info van iemand ter plaatse?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:37 schreef b2py het volgende:
En overigens, de IC hoeft er niet langs, want de IC rijdt niet..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |