quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
Dat komt mooi uit, want daar rijden onze wadlopers toch ook rond?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:36 schreef Yreal het volgende:
[..]
dakar is tegewoordig in argentinie - peru - chilli
als ik hem over 10 jaar ga rijden zal ik wel wat plaatjes schietenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 15:11 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik zei dus:
[..]
Dat komt mooi uit, want daar rijden onze wadlopers toch ook rond?
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Drastisch. Ze willen daar 225 MIJL per uur gaan rijden?Toe maar.
Hoor ik daar een mooie kans voor Alstom om wat AGVs te slijten?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:32 schreef bork het volgende:
[..]
Waarom niet? Dat wordt dan een Velaro UK? of Velaro m225![]()
Iets sneller nog, ze willen er 250 mijl per uur kunnen rijden, da's dus 400km/u!quote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Drastisch. Ze willen daar 225 MIJL per uur gaan rijden?Toe maar.
Leek erg veel op deze namelijkquote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:59 schreef greavy het volgende:
Hier lag de eerste boom om...
[ afbeelding ]
godnondeju!quote:Mijn NS tijdelijk niet beschikbaar
In verband met onderhoud is Mijn NS momenteel niet beschikbaar.
Probeert u het op een later tijdstip nog een keer. Onze excuses voor het ongemak.
Aja, dat kan best.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 18:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Leek erg veel op deze namelijk
En nu mogen de BR189'ers dus ook door Tsjechische Republiekquote:[CZ] Siemens ES64F4 now 'homologated' for the Czech Republic / Siemens
Zelpage.cz informs us on the homologation of Siemens' ES64F4 platform in the Czech Republic. The modern electrics are now more or less generally homologated for this country. Up till now, all runs with these machines in this country were filed under 'test operation'.
However, the ES64F4 is a modern electric, and like all other types it can cause problems on track sections with detecting systems working with 25 Hz frequencies, thus local restrictions will remain necessary. The CZ-rail transport authority will address all problem areas in the upcoming days.
For the Skoda 109E, Plzen main station, Kutna Hora, and Veselí nad Lužnicí - Nemanice route are considered being problematic. The Siemens ES64U4 (1216 series) that run to Pragua, are only approved for the transit railway corridor from Dresden [DE] via Decin, Prague, Brno to Vienna [AT].
Also check siemens.cz
En wat hebben wij daaraan?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 18:46 schreef greavy het volgende:
[..]
En nu mogen de BR189'ers dus ook door Tsjechische Republiek
http://www.trenbinacional.com/servicio.htmquote:Op dinsdag 10 januari 2012 15:11 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik zei dus:
[..]
Dat komt mooi uit, want daar rijden onze wadlopers toch ook rond?
Alsof elke andere normale trein zoveel heeft om die tijdstippen?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:33 schreef Bitlord het volgende:
Het is savonds echt een succes hoor die Fyra... De trein 19:55 Breda-Rotterdam telde 9 reizigers (bezetting 2%), van Rotterdam 20:20 naar Schiphol 27 (6%).
Na de reisplanner gebruikt te hebben is een snelle overstap in Arnhem op de ICE toch wel de snelste, als je vanaf Rotterdam Centraal reist iigquote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:56 schreef b2py het volgende:
IC naar Venlo en daar de grens over schat ik zo
EN toilet?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:33 schreef MREn het volgende:
[..]
http://www.trenbinacional.com/servicio.htm
Airco en tv en luxe stoelen op YoutTube:
zit vast vol met bobo'squote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:25 schreef James1988 het volgende:
Ohja, eind dit jaar wordt de Hanzelijn opgeleverd. Dat wordt dus een ritje met de eerste trein die over de nieuwe lijn gaat?
De eerste trein is al over de nieuwe lijn geweestquote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:25 schreef James1988 het volgende:
Ohja, eind dit jaar wordt de Hanzelijn opgeleverd. Dat wordt dus een ritje met de eerste trein die over de nieuwe lijn gaat?
IC naar Venlo, met de Eurobahn naar Kaldenkirchen/ViersenMönchengladbach is volgens mij snellerquote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:04 schreef b2py het volgende:
[..]
Na de reisplanner gebruikt te hebben is een snelle overstap in Arnhem op de ICE toch wel de snelste, als je vanaf Rotterdam Centraal reist iig
Was ook met reizigers.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:33 schreef b2py het volgende:
Mss wel, en ik denk dat james de eerste reizigerstrein bedoelt
Benieuwd hoe jij plant dan. Ik vind 2:23 voor Rotterdam - Oberhausen, terwijl Rotterdam - Kaldenkirchen in 2:18 kan.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:04 schreef b2py het volgende:
[..]
Na de reisplanner gebruikt te hebben is een snelle overstap in Arnhem op de ICE toch wel de snelste, als je vanaf Rotterdam Centraal reist iig
Leek mij ook ja. Is ook gewoon zo trouwensquote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:33 schreef greavy het volgende:
[..]
IC naar Venlo, met de Eurobahn naar Kaldenkirchen/ViersenMönchengladbach is volgens mij sneller
Nee, ik bedoelde de eerste cargo vol met zes miljard badslippersquote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:34 schreef greavy het volgende:
[..]
Was ook met reizigers.
James bedoelt de eerste reguliere reizigerstrein.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die heb je natuurlijk wel nodig om de eerste reguliere reizigerstrein in de wielen te rijdenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee, ik bedoelde de eerste cargo vol met zes miljard badslippers
Oberhausen is zo ver. Is een kilometer of 70 Duitsland in.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:37 schreef b2py het volgende:
Ik was gewoon uitgegaan van Rotterdam - Venlo en Rotterdam - Arnhem, is die overstap op de ICE zo beroerd of is oberhausen zo ver?
Ik zou daar heel goed over nadenken. De eisen zijn hoog, het is meer dan een diploma halen voor je een trein mag rijden.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:38 schreef greavy het volgende:
Ik denk dat ik na dit jaar Medewerker Beheer ICT examen ga stoppen met de ICT, en naar het Scheepvaart- en Transport College ga voor de opleiding Machinist Railgoederenvervoer ofzo
Zat er al langer mee in gedachte, maar ga het toch doorzetten.
waarom na dit jaar?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:38 schreef greavy het volgende:
Ik denk dat ik na dit jaar Medewerker Beheer ICT examen ga stoppen met de ICT, en naar het Scheepvaart- en Transport College ga voor de opleiding Machinist Railgoederenvervoer ofzo
Zat er al langer mee in gedachte, maar ga het toch doorzetten.
Omdat ik mijn examen niv3 dan gehaald hebquote:
Ik weet het... En dat ben ik mij ook bewust.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik zou daar heel goed over nadenken. De eisen zijn hoog, het is meer dan een diploma halen voor je een trein mag rijden.
Dat soort onzin doe ik niet aanquote:
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:05 schreef greavy het volgende:
[..]
Omdat ik mijn examen niv3 dan gehaald heb
Station Niel.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat soort onzin doe ik niet aanWelk echte station ligt het naast?
OK. Ik vind dat ze op de site van het scheeptvaart- en transportcollege onvolledige informatie geven, alsof je met twee jaar sowieso volledig bevoegd machinist bent. Er staat in de algemene voorwaarden wel iets over medische keuringen voor sommige scheepvaartopleidingen, maar dat geldt minstens net zo goed voor de machinistenopleiding: je moet sowieso een lichamelijk als geestelijk onderzoek met goed gevolg doorlopen.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:05 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik weet het... En dat ben ik mij ook bewust.
Klopt. Informatievoorziening is zeer beperkt online. Dat is jammer. Maar hopelijk krijg ik meer duidelijk op de open dag 20 januari.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
OK. Ik vind dat ze op de site van het scheeptvaart- en transportcollege onvolledige informatie geven, alsof je met twee jaar sowieso volledig bevoegd machinist bent. Er staat in de algemene voorwaarden wel iets over medische keuringen voor sommige scheepvaartopleidingen, maar dat geldt minstens net zo goed voor de machinistenopleiding: je moet sowieso een lichamelijk als geestelijk onderzoek met goed gevolg doorlopen.
Moet kunnen, ik ben met jr in de allereerste normale SLT-rit geweest, kwestie van gewoon instappenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:34 schreef greavy het volgende:
[..]
Was ook met reizigers.
James bedoelt de eerste reguliere reizigerstrein.
Misschien was dat de reden dat Anne Hettinga (algemeen directeur Arriva Nederland, red.) zo foeterde tegenover TransLink.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:35 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
En toen kon je niet uitchecken...
Zondag te Veendam ...
is een afschrijving van 23.5 mil niet wat veel?quote:De kosten:
Met de renovatie gaat een investering van 235 miljoen euro gemoeid.
De renovatie moet in juni 2013 totaal voltooid zijn, zo kunnen de treinstellen weer ruim 10 jaar er tegenaan.
Het treinreisje heeft iig weinig last van de werkzaamheden. Alleen mensen die uit de richting van Dordrecht komen en niet via Utrecht reizen kunnen bij Tilburg wat tegenkomen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 10:18 schreef b2py het volgende:
Er staat toch echt meer dan 30 in de advertentie hoor :p
Anyways, net weer zo'n muziek klapmegool in de trein tussen Sloterdijk en Centraal, in de fucking stiltecoupe. De idioot. Ik hoop dattie zo aangehouden wordt, maar denk het niet. Klapmegool!
In de persinformatie uit 1992 stond bij mijn weten dat een normaal rijtuig 2 miljoen gulden kost, een stuurstand 3 miljoen en een loc 6 miljoen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 10:20 schreef mschol het volgende:
[..]
is een afschrijving van 23.5 mil niet wat veel?
das bijna 100.000 per rijtuig per jaar.....
ik heb overigens geen idee wat de afschrijving nu is...
Wat is een megool?quote:Op woensdag 11 januari 2012 10:18 schreef b2py het volgende:
Er staat toch echt meer dan 30 in de advertentie hoor :p
Anyways, net weer zo'n muziek klapmegool in de trein tussen Sloterdijk en Centraal, in de fucking stiltecoupe. De idioot. Ik hoop dattie zo aangehouden wordt, maar denk het niet. Klapmegool!
22 januari is die he. Ik kan gewoon uit Rotterdam rechtstreeks naar Utrecht. Daarom maar niet via Breda-Eindhoven, en gewoon in Utrecht starten.quote:Op woensdag 11 januari 2012 11:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het treinreisje heeft iig weinig last van de werkzaamheden. Alleen mensen die uit de richting van Dordrecht komen en niet via Utrecht reizen kunnen bij Tilburg wat tegenkomen.
http://bauarbeiten.bahn.d(...)Emden_Aussenhafen/47quote:Op woensdag 11 januari 2012 13:48 schreef greavy het volgende:
Hoe zit het met bereikbaarheid Emden Außenhafen momenteel? Moet zeker met de bus van Emden Außenhafen naar Emden Hbf?
Ben aan het kijken voor een ritje Zwijndrecht-Groningen-BUS Eemshaven-BOOT Borkum-BOOT Emden-Leer-Groningen-Zwijndrecht, ofzo.
Pak lekker een taxi johquote:Op woensdag 11 januari 2012 13:48 schreef greavy het volgende:
Hoe zit het met bereikbaarheid Emden Außenhafen momenteel? Moet zeker met de bus van Emden Außenhafen naar Emden Hbf?
Ik heb er ook vier. Maar voor ons rondje maak ik eerst een Kruidvatje op.quote:Op woensdag 11 januari 2012 14:34 schreef James1988 het volgende:
NS Dagkaart voor 1 persoon
• De Dagkaart is geldig van 9 januari t/m 9 april 2012.
• Eén dag geldig voor 1 persoon in de 2e klas.
• De Dagkaart is geldig op maandag t/m vrijdag vanaf 9.00 uur, zaterdag, zondag en 2e Paasdag onbeperkt geldig.
• Geldig in de treinen van NS, Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. Met toeslag geldig in Fyra- en ICE-International.
• Niet geldig in Thalys-treinen.
• Geen restitutie of omwisseling mogelijk.
• De Dagkaart is te koop van 9 t/m 29 januari 2012 in de winkel en op blokker.nl
Normale prijs: ¤ 48.00
Blokker-prijs: ¤ 16.00
Handig voor bij ons rondje
Kan ook. Vanavond even kijken wat de mogelijkheid qua tijden en dergelijke zijn. Moet qua tijden wel haalbaar zijn.quote:
als ze het geld bijeen schrapen dat verdiend worden met de wedstrijden ploegen kan het misschien in 2030 lukken. De vraag is alleen of er dan nog vraag naar die treindienst is.quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Eemshaven daar zou toch een station komen?
12 December 2009 werd vermeld:quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Eemshaven daar zou toch een station komen?
Maar er is nog maar zeer weinig veranderdquote:In 2012 met de trein naar de Eemshaven
zaterdag 12 december 2009 23:28
Eemshaven - In 2012 zal er een passagierstrein naar de Eemshaven rijden. Zaterdagmiddag reed een select gezelschap al over het spoor om het startschot te geven voor de aanpassing van het stuk spoor tussen Roodeschool en de Eemshaven.
Omstreeks 12.00 uur vertrok de speciale rit vanaf het station in Winsum richting Roodeschool. Normaal zou de trein de zelfde weg weer terug gaan, maar vandaag reed men een ander stuk spoor op en reden zo door naar de Eemshaven.
Nadat het huidige spoor is aangepast, dit is alleen nog geschikt voor goederenvervoer, zal er een lijndienst zijn naar de Eemshaven. De trein zal dat stoppen bij de nieuwe AG Ems-terminal, zodat men eventueel zo de boot kunnen nemen naar het Duitse Borkum.
Hmm. Dan maar boemelen naar Roodeschool en daar met de RegioTaxi naar de Eemshavenquote:Op woensdag 11 januari 2012 16:56 schreef bork het volgende:
sorry ik gooi eemshaven en emden hafen door elkaar![]()
![]()
Ach, wij gaan met 6 man op pad. Nemen een kamer in hostel daar voor 6 personen. En gaan dan rondtoeren en cargo's schieten, natuurlijk.quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Berlijn![]()
Altijd als ik daar ben vind ik het zonde om niet even door te rijden naar Polen.
Dus in Berlijn zelf kom ik vrijwel niet
Dude, het is TIEFSAISON.quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:45 schreef greavy het volgende:
Aargh. Ze kunnen mij wat, daar bij die Duitsers. Ik zoek wel even iets anders op
Misschien dan toch maar dagje havens of lokale bedieningen ofzo.
Nou IK wil meequote:Op woensdag 11 januari 2012 18:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
want Guess what: IN JANUARI WIL ER TOCH NIEMAND MEE![]()
De Schwebebahn rijdt wel hoor. Die gaat juist in de zomer- en herfstvakantie dicht voor onderhoud.quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dude, het is TIEFSAISON.
Niks rijdt. Geen museumlijn, geen excursietrein, geen Schwebebahn, geen toeristentreintje. Alles is in onderhoud, want dat kan mooi nu, want Guess what: IN JANUARI WIL ER TOCH NIEMAND MEE![]()
Face it
Oh okee. Die heeft er jarenlang echt vrijwel permanent uit gelegenquote:Op woensdag 11 januari 2012 19:03 schreef Igen het volgende:
[..]
De Schwebebahn rijdt wel hoor. Die gaat juist in de zomer- en herfstvakantie dicht voor onderhoud.
Of is het telkens in de zomer- of herfstvakantie dat je op het idee komt om daar eens heen te gaan?quote:Op woensdag 11 januari 2012 19:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh okee. Die heeft er jarenlang echt vrijwel permanent uit gelegen
Voor 2014 staat nieuw materieel gepland voor de Wuppertaler Schwebebahn. Vossloh Kiepe levert de treinen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 19:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh okee. Die heeft er jarenlang echt vrijwel permanent uit gelegen
Even een vraagje:quote:Op woensdag 11 januari 2012 19:13 schreef V2 het volgende:
Ja, allemaal extra veel drinken en dan in een SLT stappen. Wát een goed plan
ja mooi hequote:Op woensdag 11 januari 2012 19:11 schreef Watertornado het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe ironisch daar met die SLT.
De S-Bahn niet idd.quote:Op woensdag 11 januari 2012 19:18 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Even een vraagje:
In de buurlanden hebben wel alle stoptreinen een toilet? De S-Bahn heeft dat niet atlijd volgens mij.
Klopt. Berlijn en Hamburg: geen wc. Baureihe 420, 422 en 423 (München, Stuttgart, Keulen, Rijn-Ruhr): ook geen wc. En daar zitten ook behoorlijk lange ritten bij.quote:Op woensdag 11 januari 2012 19:18 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Even een vraagje:
In de buurlanden hebben wel alle stoptreinen een toilet? De S-Bahn heeft dat niet atlijd volgens mij.
Wel zuipen, niet pissen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 19:11 schreef Watertornado het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe ironisch daar met die SLT.
425 is voor RB's, 423 voor S. Dat houden ze vrij strikt uit elkaar geloof ik.quote:Op woensdag 11 januari 2012 19:22 schreef Igen het volgende:
[..]
Klopt. Berlijn en Hamburg: geen wc. Baureihe 420, 422 en 423 (München, Stuttgart, Keulen, Rijn-Ruhr): ook geen wc. En daar zitten ook behoorlijk lange ritten bij.
De x-wagons in Rijn-Ruhr/Keulen hadden wel wc's. En de 425 heeft ze ook, al rijden die alleen op S-Bahn-netwerken die die naam eigenlijk niet verdienen.
Heel wisselend. Mönchengladbach Hbf heeft GEEN toiletten bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 11 januari 2012 19:50 schreef James1988 het volgende:
Hoe zit het met wc's op Duitse stations, zijn die overal en zelfs op stationnetjes van het formaat Zaltbommel?
Ik ga deze nazomer ook naar Berlijn. InnoTrans bezoeken
Achja, de S-bahn wordt toch gezien als een tussenvorm van een metro/U-Bahn en een RegionalBahnquote:Op woensdag 11 januari 2012 19:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
425 is voor RB's, 423 voor S. Dat houden ze vrij strikt uit elkaar geloof ik.
Niet echt.quote:Op woensdag 11 januari 2012 19:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
425 is voor RB's, 423 voor S. Dat houden ze vrij strikt uit elkaar geloof ik.
of één.quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:55 schreef Peterselieman het volgende:
Twee stelletjes Mat bewaren is genoeg. Ik snap bijvoorbeeld ook niet dat er 4 U'tjes bewaard worden, terwijl 2 wel genoeg zou moeten zijn.
ok, maar ben je er zelf geweest?quote:Op woensdag 11 januari 2012 20:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh dat is VET ik heb daar cabineritten van
Hij wekt bij mij eerlijk gezegd weinig meer verbazing op dan jij. Het grootste verschil is dat hij jonger is.quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:47 schreef greavy het volgende:
Ik begin mij nu serieus af te vragen of deze persoon wel hersenen heeft.
Ene Koen:
http://www.spoorforum.com(...)art=0&st=0&sk=t&sd=a
En een topic die ik even niet kan vinden op 3Rail, van dezelfde Koen.
Op Somda ook al zo'n kansloos topic.
http://www.somda.nl/forum/11413/Behouden+Plan+T+526%3F/
Ja dag. Toen jij nog aan dat ding kluste, wuifde je kritische geluiden ook weg. Ik vind de reactie van het NSM op de vraag waarom ze geen Plan T hebben bewaard zeer uitgebreid en goed onderbouwd. Hoe jammer ik het ook vind hoor, daar niet van!quote:
En toen je 14 was?quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:18 schreef greavy het volgende:
Maar mijn hersenen zitten nog ergens. Ik ben mij nog bewust dat dit een onmogelijk plan is.
Net als de 115 eigenlijk ook is...
Toen ik 14 was, was ik nog niet met treinen bezigquote:Op woensdag 11 januari 2012 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En toen je 14 was?![]()
Asc heeft zeker wel een punt hoor.
Er staat een bak "in revisie". Zoeken oa lassers. Maar als lassers zich melden om vrijwillig werk te verlenen, krijgen zij nooit antwoord. Is niet alleen bij lassers.quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:25 schreef Peterselieman het volgende:
Hoe zou het nu trouwens zijn met de 766? Het laatste nieuws op de site van stichting mat'54 is namelijk van eind november.
Als je naar Borkum gaat dan moet je inderdaad ook met dat treintje. Veerboot komt aan in een of andere oostblok-legerbasis-achtige omgeving, het 'leuke' dorpje ligt een paar km verderop aan de andere kant van het eiland. Je kunt met de bus (tss... bus...quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:01 schreef greavy het volgende:
[..]
Of wacht. Waarom ga ik eigenlijk naar Borkum toe. Juist, voor het treintje.
Heb nu de hele planning bijna af, en kijk nu of het treintje wel rijdt. En wat doet 'ie? Juist. NIET rijden.
Tussen zwolle en emmen zullen ook nog wel een stuk of 10 stellen gebruikt wordenquote:Op woensdag 11 januari 2012 23:02 schreef GlenSpey het volgende:
Hoeveel V'tjes zijn er eigelijk nog in actieve dienst op het moment?
Hier in Arnhem zie ik er nog regelmatig eentje staan voor ritjes naar Wageningen of Zutphen (als vervangend materieel). Hoe lang gaat het nog duren voor de laatste paar voorgoed zijn verdwenen?
dat zijn die verschrikkelijke boedel/stoptreintjes toch? brrr... (oke, sprinter vind ik ook helemaal niks)quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:02 schreef GlenSpey het volgende:
Hier in Arnhem zie ik er nog regelmatig eentje staan voor ritjes naar Wageningen of Zutphen (als vervangend materieel). Hoe lang gaat het nog duren voor de laatste paar voorgoed zijn verdwenen?
Ik denk dat er nog net iets meer dan 50 V'tjes rondkarren, maar ze worden niet allemaal iedere dag ingezet.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:02 schreef GlenSpey het volgende:
Dat suddert dus nog minstens drie jaar langer door dan nodig, zeg maarquote:Op donderdag 12 januari 2012 00:36 schreef Peterselieman het volgende:
Hoelang het duurt voordat ze verdwijnen? Eind dit jaar zal het rijdende park wel gereduceerd zijn tot een stuk of 25 of nog minder en nog voor 2015 is het helemaal afgelopen.
Ja, klopt. Wat een vreselijk ding.quote:Op donderdag 12 januari 2012 09:22 schreef Fiorano het volgende:
Iniedergeval rijdt er nog elke dag een Plan-V rond tussen Amersfoort en Ede-Wageningen/Barneveld Centrum. En ik heb het vermoeden dat dat nog wel even zo zal zijn haha.
Daar wel ja. Dat stel is van xx namelijk en zal vermoedelijk gebruikt gaan worden tot het eind van de concessie van de kippenlijn.quote:Op donderdag 12 januari 2012 09:22 schreef Fiorano het volgende:
Iniedergeval rijdt er nog elke dag een Plan-V rond tussen Amersfoort en Ede-Wageningen/Barneveld Centrum. En ik heb het vermoeden dat dat nog wel even zo zal zijn haha.
Tot wanneer loopt 'ie?quote:Op donderdag 12 januari 2012 10:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daar wel ja. Dat stel is van xx namelijk en zal vermoedelijk gebruikt gaan worden tot het eind van de concessie van de kippenlijn.
tot eind 2021, al vraag ik me dan idd af of de Plan V dat haalt of dat xx tussentijds niet nog wisselt naar bijvoorbeeld een SGMmquote:
Ze zullen sowieso een extra treinstel moeten houden lijkt mij.quote:Op donderdag 12 januari 2012 10:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
tot eind 2021, al vraag ik me dan idd af of de Plan V dat haalt of dat xx tussentijds niet nog wisselt naar bijvoorbeeld een SGMm
sommige nieuwelingen niet. Maar goed, laat dit het IVW maar niet horenquote:Op donderdag 12 januari 2012 11:03 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Nog nooit op plan vBegin je niet gewoon op het oudste beesie
Dat dacht ik toen ook. Maar hij reed wel erg vlot weg met dat ding. Een V'tje bedienen is ook niet 't moeilijkste natuurlijk.quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
sommige nieuwelingen niet. Maar goed, laat dit het IVW maar niet horen
fabrikant is op de fles gegaanquote:Op donderdag 12 januari 2012 11:04 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Waarom nemen ze niet nog een Protos-stel?
En via rechtszaken was er wel een besluit gekomen dat de FTD-01, een proto-protos, omgebouwd zou worden. Alleen lijkt dat er niet van te komen.quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:06 schreef Fiorano het volgende:
Fahrzeug Technik Dessau is failliet, overgenomen door een Tsjechische (?) bouwer, maar die heeft niet de rechter van de Protos meegekocht. Daardoor kan er dus nooit meer een Protos gebouwd worden.
Uhuh. De NS is op het doortrekken niet zo happig geloof ik, terwijl verdubbeling van de kippenlijn niet hoog op de priolijst van het rijk staatquote:Op donderdag 12 januari 2012 11:19 schreef Fiorano het volgende:
Ah dat wist ik dan weer niet. Anyway als ze ooit het kippenlijntje door trekken naar Arnhem, of een kwartierdienst beginnen naar Ede-Wageningen zullen er nog wel meer stellen nodig zijn. Maar dat komt er zeker niet voor eind 2021 denk ik.
Dat is wel heel slim. Zeker gezien het feit dat ongelijkvloerse kruisingen steeds meer worden toegepast.quote:Op donderdag 12 januari 2012 13:13 schreef Peterselieman het volgende:
ProRail wil spoortunnels goedkoper laten aanleggen: http://www.binnenlandsbes(...)bieden.3552541.lynkx
In plaats van dat iedere tunnel uniek is zal er een prefabmodel komen waar uit gekozen kan worden.
En Schultz ook niet. Die vind dat NS daar de dienst nog kan uitmaken.quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Uhuh. De NS is op het doortrekken niet zo happig geloof ik, terwijl verdubbeling van de kippenlijn niet hoog op de priolijst van het rijk staat
foto opblazen wil nog wel eens helpenquote:Op donderdag 12 januari 2012 14:28 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
wat een hoerensite van de NS. probeer een pasfoto te uppen. Krijg toch de hoerenpest. 10 verschillende foutmeldingen.
Jongetje (9) mist hand na vuurwerkexperimentquote:Op donderdag 12 januari 2012 14:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
foto opblazen wil nog wel eens helpen
700 bij 700 pixelsquote:Op donderdag 12 januari 2012 14:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
foto opblazen wil nog wel eens helpen
kjgm q34jgq3jguq35q3 giq35y235yuh5trbehquote:Storing
Er is helaas een technische storing in het programma. U kunt later opnieuw proberen uw pasfoto te versturen.
Klik op de link om nu verder te gaan.
Verder
quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
700 bij 700 pixels![]()
Het geselecteerde gebied is te klein. Selecteert u een groter gebied of gebruik een grotere foto.
![]()
![]()
Je bent gewoon te lelijk. Dat programma werkt alleen bij de Guppy's en de Crientjes van deze wereldquote:Op donderdag 12 januari 2012 14:28 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
wat een hoerensite van de NS. probeer een pasfoto te uppen. Krijg toch de hoerenpest. 10 verschillende foutmeldingen.
quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je bent gewoon te lelijk. Dat programma werkt alleen bij de Guppy's en de Crientjes van deze wereld
Denken jullie wat ik denk?quote:113 Teletekst do 12 jan
Boekenweekgeschenk ook in België
` Het boekenweekgeschenk komt dit jaar
voor het eerst ook in België uit.Het
boek 'Heldere Hemel' van de Vlaamse
schrijver Tom Lanoye zal behalve in
Nederland 61.000 keer in België worden
uitgedeeld.De komende editie van de
Boekenweek,in maart,moet volgens de
organisatie leiden tot een intensievere
literaire samenwerking met Vlaanderen.
Ook werd vandaag bekend dat in ons land
de boekenverkoop verder is gedaald.De
omzet van de boekhandels daalde vorig
jaar met 4,6% ten opzichte van 2010.
De branche is bang voor verder dalende
verkoopcijfers,vanwege de groei van het
illegaal downloaden van e-boeken.
volgende nieuws weer&verkeer sport
Dat zou ik niet wetenquote:Op donderdag 12 januari 2012 15:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Is dat het netwerk dat eerst als 'trains pour l'équilibre du territoire' ofzo bekend stond - de regeling waarmee nu ook departementoverschrijdende treinen gesubsidieerd worden?
Is dat het netwerk dat eerst als 'trains pour l'équilibre du territoire' ofzo bekend stond - de regeling waarmee nu ook departementoverschrijdende treinen gesubsidieerd worden?quote:Op donderdag 12 januari 2012 15:27 schreef James1988 het volgende:
Ohja, SNCF heeft de bezem gehaald door haar verzameling merknamen. Per 2 januari zijn de merknamen Téoz (langeafstandstreinen) en Lunéa (nachttreinen) komen te vervallen, dit valt nu allemaal onder het vernieuwde Intercités-merk. Het Intercités-netwerk omvat nu meer dan 300 bestemmingen in heel Frankrijk, en is gesitueerd tussen het TER-netwerk (regionaal vervoer) en de TGV's.
www.intercites.sncf.com
Dat NMBS deze actie niet sponsort en NS wel dus dat je nu dus dood wordt gemaakt met een blije mus?quote:
Kom kom, altijd uitgaan van het positievequote:Op donderdag 12 januari 2012 15:39 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat NMBS deze actie niet sponsort en NS wel dus dat je nu dus dood wordt gemaakt met een blije mus?
Ik koop altijd een overgang met 40% dan. Niemand die erover klaagt.quote:Op donderdag 12 januari 2012 20:13 schreef Ireyon het volgende:
Wanneer je “vrij reist”, koop je een overgangskaartje tegen vol tarief.
Zitten in omloop ja, maar welke heb ik nog nergens gelezen.quote:Op donderdag 12 januari 2012 20:13 schreef Sandrvich het volgende:
Hoe zit het op het moment eigenlijk met die ÖBB'ers? Zijn er nu twee in de omloop? Welke slagen worden er mee gereden?
Verschil tussen prijs 1e klas en prijs 2e klas in de reisplanner.quote:Op donderdag 12 januari 2012 20:55 schreef hemarookworst het volgende:
Hoeveel kost zo'n overgangskaartje vol tarief?
Met een NS-jaarabonnement 2e klas dien je je 'gewoon' aan de voordeeluren te houden wat betreft overgangskaartjes. Dus: door-de-week voor 9:00 uur 's ochtends voltarief, daarbuiten met 40% korting. Dat vertelde een conducteur me in elk geval toen ik er naar vroeg.quote:Op donderdag 12 januari 2012 20:18 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik koop altijd een overgang met 40% dan. Niemand die erover klaagt.
Ok thx, en voor een fyra toeslag betaal ik dan dus ook nog meer. Beetje overdreven maar goed, ik blijf wel 2e klas reizen..quote:Op donderdag 12 januari 2012 20:13 schreef Ireyon het volgende:
Reizen in de 1e klas:
Ook met je Studenten OV-chipkaart met studentenreisproduct kan je 1e klas reizen.
Reis je met korting, dan koop je een overgangskaartje 2-1 tegen gereduceerd tarief.
Wanneer je “vrij reist”, koop je een overgangskaartje tegen vol tarief.
Dat mag je vinden, maar op zich is het vrij logisch dat je je vvb niet tegelijk als kortingskaart voor jezelf kunt gebruiken.quote:Op donderdag 12 januari 2012 21:30 schreef greavy het volgende:
Ik heb dan ook een Studenten OV
En officieel gezien mogen die in vrij-reizen periode geen 2-1 met korting kopen
Vind dat maar belachelijk.
ik vind het maar belachelijk dat je zeurt dat je de volle prijs moet betalen voor 1e klas terwijl je GRATIS in de 2e klas mag reizen. Wees daar gewoon een keer blij mee, dat was ik ook altijd toen in nog student was.quote:Op donderdag 12 januari 2012 21:30 schreef greavy het volgende:
En officieel gezien mogen die in vrij-reizen periode geen 2-1 met korting kopen
Vind dat maar belachelijk.
Nieuwste Nieuwe Intercity Dubbeldekker, ofzoquote:Op donderdag 12 januari 2012 22:40 schreef ReisT het volgende:En als er straks een nieuwer model intercitydubbeldekker komt hoe willen ze die dan gaan noemen?
Tenzij er boven je hoofd een paar kinderen staan te stampen en schreeuwenquote:Op donderdag 12 januari 2012 22:48 schreef greavy het volgende:
De meeste kinderen niet.
Waarom denk je dat ik altijd beneden zit? Daar is het veel rustiger.
en? dan gaan ze dus maar lekker naar beneden..quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:44 schreef greavy het volgende:
DDAR is tenminste echt materieel. Dit is omgedoopt echt materieel. Wattehell heb je aan stiltezones boven, en de krijsende kinderen beneden? Die kinderkes willen ALTIJD boven zitten...
VIRMm of de V laten ze nog weg.quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:43 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
VVIRM? Vernieuwd Verlengd InterRegio Materieel
Sneltrein bestaat niet meer. En het is Den Haag Centraal, er rijden 3 series tussen Den Haag en Amsterdam, 5 zelfs als je de zuidas mee pakt..quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:54 schreef greavy het volgende:
Rijden ook nog niet in de dienstregeling.
Komen ter zijner tijd als proefbedrijf tussen Den Haag en Amsterdam in de Sneltrein te rijden (serie 2600).
Minstens één is er nog in 2012.quote:
Als student betaal je er anders 68 euro per halve maand voor.. Hoezo gratis?quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:33 schreef ReisT het volgende:
[..]
ik vind het maar belachelijk dat je zeurt dat je de volle prijs moet betalen voor 1e klas terwijl je GRATIS in de 2e klas mag reizen. Wees daar gewoon een keer blij mee, dat was ik ook altijd toen in nog student was.
Als student KRIJG je sloten met geld van het Rijk EN een OV studentenkaart.quote:Op donderdag 12 januari 2012 23:25 schreef Peter het volgende:
[..]
Als student betaal je er anders 68 euro per halve maand voor.. Hoezo gratis?
Om nog maar te zwijgen van tuig uit achterstandsbuurten die elke avond heen en weer Muziekwijk-Oostvaarders doen omdat het kan...quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:44 schreef greavy het volgende:
DDAR is tenminste echt materieel. Dit is omgedoopt echt materieel. Wattehell heb je aan stiltezones boven, en de krijsende kinderen beneden? Die kinderkes willen ALTIJD boven zitten...
Als conducteur zou ik gewoon van één van die kutblagen de OV-chip doorknippen...quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:33 schreef ReisT het volgende:
[..]
ik vind het maar belachelijk dat je zeurt dat je de volle prijs moet betalen voor 1e klas terwijl je GRATIS in de 2e klas mag reizen. Wees daar gewoon een keer blij mee, dat was ik ook altijd toen in nog student was.
Ah, dus daarom is het altijd zo drukquote:Op donderdag 12 januari 2012 23:43 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Om nog maar te zwijgen van tuig uit achterstandsbuurten die elke avond heen en weer Muziekwijk-Oostvaarders doen omdat het kan...
Akzo heeft notabene een spoor tot op het eigen terrein liggen... waarom dan met vrachtwagens eerst naar Coevorden om daar te laden? Ik neem aan dat zo'n heftruck voor containers ook wel te huur is ergens voor ze (normaal is er daar geen containervervoer).quote:Op donderdag 12 januari 2012 19:25 schreef greavy het volgende:
Vanwege een defecte sluisdeur te Eefde, gaat er momenteel extra vrachtverkeer per spoor uit Coevorden, naar de Waalhaven, en daar de boot op. Vanaf Hengelo AKZO vertrekken er tussen de 200 en 250 vrachtwagens per dag richting Coevorden, om daar overgeladen te worden op goederentreinen. Een zeer groot deel van de extra Coevorden-shuttles betreffen dan ook containers afkomstig uit Hengelo AKZO, gevuld met zout. Een Coevorden-shuttle is dan eigenlijk ook niet de juiste naam, een Hengelo AKZO shuttle zou beter passen.
Niet eens een halve kilometer. Je kunt beter door het winkelcentrum lopen.quote:
Dat durf ik niet te zeggen, maar vanaf Coevorden schijnt 't makkelijker te zijn, ook qua belading.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 03:50 schreef dennistd het volgende:
[..]
Akzo heeft notabene een spoor tot op het eigen terrein liggen... waarom dan met vrachtwagens eerst naar Coevorden om daar te laden? Ik neem aan dat zo'n heftruck voor containers ook wel te huur is ergens voor ze (normaal is er daar geen containervervoer).
soms is dat gewoon niet praktisch. In utrecht is de fietsenstalling zo'n bende dat ik mijn fiets daar nooit meer terug zou vinden. Daarnaast is je fiets een weekend bij je huis laten staan veiliger dan op het station.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 06:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Niet eens een halve kilometer. Je kunt beter door het winkelcentrum lopen.
Ik raad overigens iedereen aan binnen 4 kilometer afstand te fiets of te voet te gaan...
quote:Op vrijdag 13 januari 2012 09:43 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
soms is dat gewoon niet praktisch. In utrecht is de fietsenstalling zo'n bende dat ik mijn fiets daar nooit meer terug zou vinden. Daarnaast is je fiets een weekend bij je huis laten staan veiliger dan op het station.
Naast Akzo zit aan het Twente kanaal het container-overslag-bedrijf CTT: Combi Terminal Twente. Die kunnen daar vast wel mee helpenquote:Op vrijdag 13 januari 2012 03:50 schreef dennistd het volgende:
[..]
Akzo heeft notabene een spoor tot op het eigen terrein liggen... waarom dan met vrachtwagens eerst naar Coevorden om daar te laden? Ik neem aan dat zo'n heftruck voor containers ook wel te huur is ergens voor ze (normaal is er daar geen containervervoer).
Valt best wel mee, in de jaren '90 kregen studenten sloten. Tegenwoordig is de uitwonende beurs niet eens voldoende om je huur van te betalen. Ten tweede gaat volgend jaar de OV-studentenkaart op de schop tot een nog versoberde vorm.quote:Op donderdag 12 januari 2012 23:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als student KRIJG je sloten met geld van het Rijk EN een OV studentenkaart.
Silence
dan moet je niet in hartje amsterdam willen gaan wonen, of gelijk een verdieping willen hurenquote:Op vrijdag 13 januari 2012 12:27 schreef Brembo het volgende:
[..]
Valt best wel mee, in de jaren '90 kregen studenten sloten. Tegenwoordig is de uitwonende beurs niet eens voldoende om je huur van te betalen. Ten tweede gaat volgend jaar de OV-studentenkaart op de schop tot een nog versoberde vorm.
Het is bijna goedkoper om een heel huis te huren en huursubsidie te krijgen dan om een losse kamer te nemenquote:Op vrijdag 13 januari 2012 13:25 schreef mschol het volgende:
[..]
dan moet je niet in hartje amsterdam willen gaan wonen, of gelijk een verdieping willen huren
juist door die studenten kaart kan je ergens verder weg gaan wonen waar het goedkoop is..
Dat zegt natuurlijk niks. Elke trein op deze aardbodem (die geen SLT is) is beter dan een SLT!quote:Op vrijdag 13 januari 2012 13:54 schreef James1988 het volgende:
Eigenlijk vind ik het een betere trein dan SLT
SLTquote:Op vrijdag 13 januari 2012 14:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat zegt natuurlijk niks. Elke trein op deze aardbodem (die geen SLT is) is beter dan een SLT!
Eigenlijk wel de minimumeisen voor welke trein dan ook..quote:Op vrijdag 13 januari 2012 13:54 schreef James1988 het volgende:
Maar toch: toilet aan boord, duidelijk omroepsysteem, reisinformatie, grote ramen, een eerste klas met beenruimte. En er zitten zelfs tafeltjes tussen de vierzitters, groot genoeg om een laptop op te plaatsen.
ja, maar niet iedereen heeft doe optie. Trajectkaarten zijn leuk, maar ik zou all minimaal 3 versies moeten hebben in verband met spits bussen eb alternatieve opstap haltes omdat de dienstregeling daar 5 uur langer doorloopt. Tevens komen daar stageplekken alternatieve locaties bij. Bureaucratisch is dat en hel.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 13:38 schreef Fiorano het volgende:
Gewoon lekker thuis blijven wonen, heb de zolder voor mezelf. De was word gedaan en het eten staat 's avonds klaar. Overigens, waarom zou je als student niet genoeg hebben aan een Trajectkaart, is daar niet op te bezuinigen?
waarom laat je een loc door een loc ophalenquote:Op vrijdag 13 januari 2012 16:57 schreef greavy het volgende:
Bij gebrek aan de pics hier maar weer wat pics van vanochtend.
[ link | afbeelding ]
DBS6467 haalt een BR189 op bij Shunter
dat is nog steeds errug suf..quote:Op vrijdag 13 januari 2012 17:56 schreef HetBrabandertje het volgende:
Een elektrische loc kan niet zonder bovenleiding en juist die ontbreekt bij Shunter
Doe eens niet zo dwangmatig.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 16:57 schreef greavy het volgende:
Bij gebrek aan de pics hier maar weer wat pics van vanochtend.
Was dan ook niet serieus bedoelt...quote:
Shunter Waalhaven heeft geen bovenleiding, een BR189 krijgt zijn 'eten' alleen maar door de bovenleiding. En dan doet een dieseltje hem daar even heen brengen en weghalen. Rangeerwerk op het terrein van Shunter zelf doet Shunter zelf. Regelmatig word de loc (bij de elektrische variant) even geduwd door een paar mannen. Makkelijk zatquote:Op vrijdag 13 januari 2012 17:54 schreef mschol het volgende:
[..]
waarom laat je een loc door een loc ophalen
Als je hier iets mee kan: http://www.portofrotterda(...)ges/20091229_11.aspxquote:[ link | afbeelding ]
DBS 6435 met 2x ketelwagens (Bediening Rubis, Welplaatweg)
Een vaste bediening in de Botlek is de Rubis terminal, die ketelwagens met inhoud (iemand een idee wat?) krijgt. Hier vertrekt DBS 6435 met 2 ketelwagens vanaf Emplacement Botlek, richting de Welplaatweg, om deze wagens bij Rubis af te leveren.
[ link | afbeelding ]
DBS 6435+2 ketels voor Rubis terminal
Bij de Rubis terminal word nog één keer de weg overgestoken, de wagens het terrein opgeduwd, en ditmaal als Losse Loc terug naar het emplacement Botlek.
Het overzicht op OV-chipkaart.nl loopt altijd achter de feiten aan. Mijn NS is vrijwel direct bijgewerkt. Als je saldo automatisch wordt opgeladen, wordt dit bedrag ook niet direct, maar een dag later van je rekening afgeschreven.quote:Op donderdag 12 januari 2012 16:13 schreef James1988 het volgende:
Ohja, NS meldt ook 4 automatische laadtransacties. OV-chipkaart.nl meldt er maar 3. Er is ook maar 3x geld van mijn bankrekening gehaald.
Je moet de wereld maar eens in de juiste proporties zien. je KRIJGT nog steeds van alles. En dat je nu minder krijgt dan eerder, tsja. De bomen groeien nou eenmaal niet tot in de hemel.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 12:27 schreef Brembo het volgende:
[..]
Valt best wel mee, in de jaren '90 kregen studenten sloten. Tegenwoordig is de uitwonende beurs niet eens voldoende om je huur van te betalen. Ten tweede gaat volgend jaar de OV-studentenkaart op de schop tot een nog versoberde vorm.
Het geld voor de OV-kaart wordt in feite in mindering gebracht op je studiefinanciering. Als je in het buitenland studeert en geen OV-kaart hebt, krijg je meer studiefinanciering.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je moet de wereld maar eens in de juiste proporties zien. je KRIJGT nog steeds van alles. En dat je nu minder krijgt dan eerder, tsja. De bomen groeien nou eenmaal niet tot in de hemel.
En dan durven klagen dat je RECHT hebt op bomen die wel tot in de hemel groeien?![]()
Word eens wakker zootje profiteurs.
68 per halve maand was het vorig jaar..quote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:39 schreef greavy het volgende:
SOV kost toch iets van 83 euro per maand, als je het terug moet betalen?
Ik durf 't niet zeker (uit m'n hoofd) te zeggen
Ja, precies.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:37 schreef Igen het volgende:
[..]
Het geld voor de OV-kaart wordt in feite in mindering gebracht op je studiefinanciering. Als je in het buitenland studeert en geen OV-kaart hebt, krijg je meer studiefinanciering.
Zeggen dat de student niet voor het OV betaalt en dus niet mag klagen, is dus vergelijkbaar met bijvoorbeeld zeggen dat een student z'n boodschappen gratis krijgt en dus niet mag klagen over Albert Heijn.
Dat is iets anders, dat is de boete voor als je 'm na je studie niet op tijd inlevert.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:46 schreef Peter het volgende:
[..]
68 per halve maand was het vorig jaar..
Je herhaalt alleen wat je zelf al hebt gezegd. Je gaat niet in op het argument wat ik geef. Namelijk dat het onzin is om te zeggen dat studenten niet mogen klagen over dingen die ze van hun studiefinanciering betalen.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, precies.
Studenten KRIJGEN xhonderd euro per maand EN een OVkaart.
En studenten maken de fout dat ze DAT als de nullijn zien.
De nullijn is "voor niks gaat de zon op". Alles wat je krijgt moet je blij mee zijn.
Jij bent echt te dom om te kakken. Je hele argument gaat niet eens op. Je moet een gegeven hond niet aan zijn staart trekken. Je hebt helemaal geen argument waar ik "op in zou moeten gaan"quote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Je herhaalt alleen wat je zelf al hebt gezegd. Je gaat niet in op het argument wat ik geef. Namelijk dat het onzin is om te zeggen dat studenten niet mogen klagen over dingen die ze van hun studiefinanciering betalen.
De studiefinanciering is een "gegeven hond", maar de OV-kaart niet. De student betaalt in feite net zo zeer voor z'n OV-kaart als dat hij voor de huur en voor de boodschappen betaalt. Met als enige verschil dat de student bij die laatste dingen een keuze heeft, maar bij de OV-kaart VERPLICHT is ervoor te betalen.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij bent echt te dom om te kakken. Je hele argument gaat niet eens op. Je moet een gegeven hond niet aan zijn staart trekken. Je hebt helemaal geen argument waar ik "op in zou moeten gaan"
De studentov is net als de basisbeurs een voorlopige lenings, pas na een bachelor of mbo papiertje wordt dat kwijtgescholden 'quote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij bent echt te dom om te kakken. Je hele argument gaat niet eens op. Je moet een gegeven hond niet aan zijn staart trekken. Je hebt helemaal geen argument waar ik "op in zou moeten gaan"
Dat komt er ook elke 2 weken als schuld bijquote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:48 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is iets anders, dat is de boete voor als je 'm na je studie niet op tijd inlevert.
Lees meerquote:Zug entgleist auf Strecke Sylt - Hamburg: Ein Toter
Am Freitag ist ein Personenzug auf der Fahrt von Sylt nach Hamburg in eine Rinderherde gefahren und entgleist. Ein Toter, zwei Verletzte.
Nee, daar zijn we het eens. Maar het wil maar niet duidelijk worden.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:59 schreef Igen het volgende:
Daarnaast vind ik het niet aan de discussie bijdragen om anderen voor "te dom om te kakken" uit te maken.
Ik ben het niet met je eens en ik heb geen zin om dat te beargumenteren.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, precies.
Studenten KRIJGEN xhonderd euro per maand EN een OVkaart.
En studenten maken de fout dat ze DAT als de nullijn zien.
De nullijn is "voor niks gaat de zon op". Alles wat je krijgt moet je blij mee zijn.
Oh, okee. proostquote:Op vrijdag 13 januari 2012 23:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je eens en ik heb geen zin om dat te beargumenteren.
Dat klopt. Maar dit betreft een reis op 21 december, dat had nu toch wel in orde moeten zijn.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 20:41 schreef Tochjo het volgende:
[..]
Het overzicht op OV-chipkaart.nl loopt altijd achter de feiten aan. Mijn NS is vrijwel direct bijgewerkt. Als je saldo automatisch wordt opgeladen, wordt dit bedrag ook niet direct, maar een dag later van je rekening afgeschreven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |