Ik koop altijd een overgang met 40% dan. Niemand die erover klaagt.quote:Op donderdag 12 januari 2012 20:13 schreef Ireyon het volgende:
Wanneer je “vrij reist”, koop je een overgangskaartje tegen vol tarief.
Zitten in omloop ja, maar welke heb ik nog nergens gelezen.quote:Op donderdag 12 januari 2012 20:13 schreef Sandrvich het volgende:
Hoe zit het op het moment eigenlijk met die ÖBB'ers? Zijn er nu twee in de omloop? Welke slagen worden er mee gereden?
Verschil tussen prijs 1e klas en prijs 2e klas in de reisplanner.quote:Op donderdag 12 januari 2012 20:55 schreef hemarookworst het volgende:
Hoeveel kost zo'n overgangskaartje vol tarief?
Met een NS-jaarabonnement 2e klas dien je je 'gewoon' aan de voordeeluren te houden wat betreft overgangskaartjes. Dus: door-de-week voor 9:00 uur 's ochtends voltarief, daarbuiten met 40% korting. Dat vertelde een conducteur me in elk geval toen ik er naar vroeg.quote:Op donderdag 12 januari 2012 20:18 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik koop altijd een overgang met 40% dan. Niemand die erover klaagt.
Ok thx, en voor een fyra toeslag betaal ik dan dus ook nog meer. Beetje overdreven maar goed, ik blijf wel 2e klas reizen..quote:Op donderdag 12 januari 2012 20:13 schreef Ireyon het volgende:
Reizen in de 1e klas:
Ook met je Studenten OV-chipkaart met studentenreisproduct kan je 1e klas reizen.
Reis je met korting, dan koop je een overgangskaartje 2-1 tegen gereduceerd tarief.
Wanneer je “vrij reist”, koop je een overgangskaartje tegen vol tarief.
Dat mag je vinden, maar op zich is het vrij logisch dat je je vvb niet tegelijk als kortingskaart voor jezelf kunt gebruiken.quote:Op donderdag 12 januari 2012 21:30 schreef greavy het volgende:
Ik heb dan ook een Studenten OV
En officieel gezien mogen die in vrij-reizen periode geen 2-1 met korting kopen
Vind dat maar belachelijk.
ik vind het maar belachelijk dat je zeurt dat je de volle prijs moet betalen voor 1e klas terwijl je GRATIS in de 2e klas mag reizen. Wees daar gewoon een keer blij mee, dat was ik ook altijd toen in nog student was.quote:Op donderdag 12 januari 2012 21:30 schreef greavy het volgende:
En officieel gezien mogen die in vrij-reizen periode geen 2-1 met korting kopen
Vind dat maar belachelijk.
Nieuwste Nieuwe Intercity Dubbeldekker, ofzoquote:Op donderdag 12 januari 2012 22:40 schreef ReisT het volgende:En als er straks een nieuwer model intercitydubbeldekker komt hoe willen ze die dan gaan noemen?
Tenzij er boven je hoofd een paar kinderen staan te stampen en schreeuwenquote:Op donderdag 12 januari 2012 22:48 schreef greavy het volgende:
De meeste kinderen niet.
Waarom denk je dat ik altijd beneden zit? Daar is het veel rustiger.
en? dan gaan ze dus maar lekker naar beneden..quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:44 schreef greavy het volgende:
DDAR is tenminste echt materieel. Dit is omgedoopt echt materieel. Wattehell heb je aan stiltezones boven, en de krijsende kinderen beneden? Die kinderkes willen ALTIJD boven zitten...
VIRMm of de V laten ze nog weg.quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:43 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
VVIRM? Vernieuwd Verlengd InterRegio Materieel
Sneltrein bestaat niet meer. En het is Den Haag Centraal, er rijden 3 series tussen Den Haag en Amsterdam, 5 zelfs als je de zuidas mee pakt..quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:54 schreef greavy het volgende:
Rijden ook nog niet in de dienstregeling.
Komen ter zijner tijd als proefbedrijf tussen Den Haag en Amsterdam in de Sneltrein te rijden (serie 2600).
Minstens één is er nog in 2012.quote:
Als student betaal je er anders 68 euro per halve maand voor.. Hoezo gratis?quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:33 schreef ReisT het volgende:
[..]
ik vind het maar belachelijk dat je zeurt dat je de volle prijs moet betalen voor 1e klas terwijl je GRATIS in de 2e klas mag reizen. Wees daar gewoon een keer blij mee, dat was ik ook altijd toen in nog student was.
Als student KRIJG je sloten met geld van het Rijk EN een OV studentenkaart.quote:Op donderdag 12 januari 2012 23:25 schreef Peter het volgende:
[..]
Als student betaal je er anders 68 euro per halve maand voor.. Hoezo gratis?
Om nog maar te zwijgen van tuig uit achterstandsbuurten die elke avond heen en weer Muziekwijk-Oostvaarders doen omdat het kan...quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:44 schreef greavy het volgende:
DDAR is tenminste echt materieel. Dit is omgedoopt echt materieel. Wattehell heb je aan stiltezones boven, en de krijsende kinderen beneden? Die kinderkes willen ALTIJD boven zitten...
Als conducteur zou ik gewoon van één van die kutblagen de OV-chip doorknippen...quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:33 schreef ReisT het volgende:
[..]
ik vind het maar belachelijk dat je zeurt dat je de volle prijs moet betalen voor 1e klas terwijl je GRATIS in de 2e klas mag reizen. Wees daar gewoon een keer blij mee, dat was ik ook altijd toen in nog student was.
Ah, dus daarom is het altijd zo drukquote:Op donderdag 12 januari 2012 23:43 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Om nog maar te zwijgen van tuig uit achterstandsbuurten die elke avond heen en weer Muziekwijk-Oostvaarders doen omdat het kan...
Akzo heeft notabene een spoor tot op het eigen terrein liggen... waarom dan met vrachtwagens eerst naar Coevorden om daar te laden? Ik neem aan dat zo'n heftruck voor containers ook wel te huur is ergens voor ze (normaal is er daar geen containervervoer).quote:Op donderdag 12 januari 2012 19:25 schreef greavy het volgende:
Vanwege een defecte sluisdeur te Eefde, gaat er momenteel extra vrachtverkeer per spoor uit Coevorden, naar de Waalhaven, en daar de boot op. Vanaf Hengelo AKZO vertrekken er tussen de 200 en 250 vrachtwagens per dag richting Coevorden, om daar overgeladen te worden op goederentreinen. Een zeer groot deel van de extra Coevorden-shuttles betreffen dan ook containers afkomstig uit Hengelo AKZO, gevuld met zout. Een Coevorden-shuttle is dan eigenlijk ook niet de juiste naam, een Hengelo AKZO shuttle zou beter passen.
Niet eens een halve kilometer. Je kunt beter door het winkelcentrum lopen.quote:
Dat durf ik niet te zeggen, maar vanaf Coevorden schijnt 't makkelijker te zijn, ook qua belading.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 03:50 schreef dennistd het volgende:
[..]
Akzo heeft notabene een spoor tot op het eigen terrein liggen... waarom dan met vrachtwagens eerst naar Coevorden om daar te laden? Ik neem aan dat zo'n heftruck voor containers ook wel te huur is ergens voor ze (normaal is er daar geen containervervoer).
soms is dat gewoon niet praktisch. In utrecht is de fietsenstalling zo'n bende dat ik mijn fiets daar nooit meer terug zou vinden. Daarnaast is je fiets een weekend bij je huis laten staan veiliger dan op het station.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 06:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Niet eens een halve kilometer. Je kunt beter door het winkelcentrum lopen.
Ik raad overigens iedereen aan binnen 4 kilometer afstand te fiets of te voet te gaan...
quote:Op vrijdag 13 januari 2012 09:43 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
soms is dat gewoon niet praktisch. In utrecht is de fietsenstalling zo'n bende dat ik mijn fiets daar nooit meer terug zou vinden. Daarnaast is je fiets een weekend bij je huis laten staan veiliger dan op het station.
Naast Akzo zit aan het Twente kanaal het container-overslag-bedrijf CTT: Combi Terminal Twente. Die kunnen daar vast wel mee helpenquote:Op vrijdag 13 januari 2012 03:50 schreef dennistd het volgende:
[..]
Akzo heeft notabene een spoor tot op het eigen terrein liggen... waarom dan met vrachtwagens eerst naar Coevorden om daar te laden? Ik neem aan dat zo'n heftruck voor containers ook wel te huur is ergens voor ze (normaal is er daar geen containervervoer).
Valt best wel mee, in de jaren '90 kregen studenten sloten. Tegenwoordig is de uitwonende beurs niet eens voldoende om je huur van te betalen. Ten tweede gaat volgend jaar de OV-studentenkaart op de schop tot een nog versoberde vorm.quote:Op donderdag 12 januari 2012 23:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als student KRIJG je sloten met geld van het Rijk EN een OV studentenkaart.
Silence
dan moet je niet in hartje amsterdam willen gaan wonen, of gelijk een verdieping willen hurenquote:Op vrijdag 13 januari 2012 12:27 schreef Brembo het volgende:
[..]
Valt best wel mee, in de jaren '90 kregen studenten sloten. Tegenwoordig is de uitwonende beurs niet eens voldoende om je huur van te betalen. Ten tweede gaat volgend jaar de OV-studentenkaart op de schop tot een nog versoberde vorm.
Het is bijna goedkoper om een heel huis te huren en huursubsidie te krijgen dan om een losse kamer te nemenquote:Op vrijdag 13 januari 2012 13:25 schreef mschol het volgende:
[..]
dan moet je niet in hartje amsterdam willen gaan wonen, of gelijk een verdieping willen huren
juist door die studenten kaart kan je ergens verder weg gaan wonen waar het goedkoop is..
Dat zegt natuurlijk niks. Elke trein op deze aardbodem (die geen SLT is) is beter dan een SLT!quote:Op vrijdag 13 januari 2012 13:54 schreef James1988 het volgende:
Eigenlijk vind ik het een betere trein dan SLT
SLTquote:Op vrijdag 13 januari 2012 14:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat zegt natuurlijk niks. Elke trein op deze aardbodem (die geen SLT is) is beter dan een SLT!
Eigenlijk wel de minimumeisen voor welke trein dan ook..quote:Op vrijdag 13 januari 2012 13:54 schreef James1988 het volgende:
Maar toch: toilet aan boord, duidelijk omroepsysteem, reisinformatie, grote ramen, een eerste klas met beenruimte. En er zitten zelfs tafeltjes tussen de vierzitters, groot genoeg om een laptop op te plaatsen.
ja, maar niet iedereen heeft doe optie. Trajectkaarten zijn leuk, maar ik zou all minimaal 3 versies moeten hebben in verband met spits bussen eb alternatieve opstap haltes omdat de dienstregeling daar 5 uur langer doorloopt. Tevens komen daar stageplekken alternatieve locaties bij. Bureaucratisch is dat en hel.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 13:38 schreef Fiorano het volgende:
Gewoon lekker thuis blijven wonen, heb de zolder voor mezelf. De was word gedaan en het eten staat 's avonds klaar. Overigens, waarom zou je als student niet genoeg hebben aan een Trajectkaart, is daar niet op te bezuinigen?
waarom laat je een loc door een loc ophalenquote:Op vrijdag 13 januari 2012 16:57 schreef greavy het volgende:
Bij gebrek aan de pics hier maar weer wat pics van vanochtend.
[ link | afbeelding ]
DBS6467 haalt een BR189 op bij Shunter
dat is nog steeds errug suf..quote:Op vrijdag 13 januari 2012 17:56 schreef HetBrabandertje het volgende:
Een elektrische loc kan niet zonder bovenleiding en juist die ontbreekt bij Shunter
Doe eens niet zo dwangmatig.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 16:57 schreef greavy het volgende:
Bij gebrek aan de pics hier maar weer wat pics van vanochtend.
Was dan ook niet serieus bedoelt...quote:
Shunter Waalhaven heeft geen bovenleiding, een BR189 krijgt zijn 'eten' alleen maar door de bovenleiding. En dan doet een dieseltje hem daar even heen brengen en weghalen. Rangeerwerk op het terrein van Shunter zelf doet Shunter zelf. Regelmatig word de loc (bij de elektrische variant) even geduwd door een paar mannen. Makkelijk zatquote:Op vrijdag 13 januari 2012 17:54 schreef mschol het volgende:
[..]
waarom laat je een loc door een loc ophalen
Als je hier iets mee kan: http://www.portofrotterda(...)ges/20091229_11.aspxquote:[ link | afbeelding ]
DBS 6435 met 2x ketelwagens (Bediening Rubis, Welplaatweg)
Een vaste bediening in de Botlek is de Rubis terminal, die ketelwagens met inhoud (iemand een idee wat?) krijgt. Hier vertrekt DBS 6435 met 2 ketelwagens vanaf Emplacement Botlek, richting de Welplaatweg, om deze wagens bij Rubis af te leveren.
[ link | afbeelding ]
DBS 6435+2 ketels voor Rubis terminal
Bij de Rubis terminal word nog één keer de weg overgestoken, de wagens het terrein opgeduwd, en ditmaal als Losse Loc terug naar het emplacement Botlek.
Het overzicht op OV-chipkaart.nl loopt altijd achter de feiten aan. Mijn NS is vrijwel direct bijgewerkt. Als je saldo automatisch wordt opgeladen, wordt dit bedrag ook niet direct, maar een dag later van je rekening afgeschreven.quote:Op donderdag 12 januari 2012 16:13 schreef James1988 het volgende:
Ohja, NS meldt ook 4 automatische laadtransacties. OV-chipkaart.nl meldt er maar 3. Er is ook maar 3x geld van mijn bankrekening gehaald.
Je moet de wereld maar eens in de juiste proporties zien. je KRIJGT nog steeds van alles. En dat je nu minder krijgt dan eerder, tsja. De bomen groeien nou eenmaal niet tot in de hemel.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 12:27 schreef Brembo het volgende:
[..]
Valt best wel mee, in de jaren '90 kregen studenten sloten. Tegenwoordig is de uitwonende beurs niet eens voldoende om je huur van te betalen. Ten tweede gaat volgend jaar de OV-studentenkaart op de schop tot een nog versoberde vorm.
Het geld voor de OV-kaart wordt in feite in mindering gebracht op je studiefinanciering. Als je in het buitenland studeert en geen OV-kaart hebt, krijg je meer studiefinanciering.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je moet de wereld maar eens in de juiste proporties zien. je KRIJGT nog steeds van alles. En dat je nu minder krijgt dan eerder, tsja. De bomen groeien nou eenmaal niet tot in de hemel.
En dan durven klagen dat je RECHT hebt op bomen die wel tot in de hemel groeien?![]()
Word eens wakker zootje profiteurs.
68 per halve maand was het vorig jaar..quote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:39 schreef greavy het volgende:
SOV kost toch iets van 83 euro per maand, als je het terug moet betalen?
Ik durf 't niet zeker (uit m'n hoofd) te zeggen
Ja, precies.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:37 schreef Igen het volgende:
[..]
Het geld voor de OV-kaart wordt in feite in mindering gebracht op je studiefinanciering. Als je in het buitenland studeert en geen OV-kaart hebt, krijg je meer studiefinanciering.
Zeggen dat de student niet voor het OV betaalt en dus niet mag klagen, is dus vergelijkbaar met bijvoorbeeld zeggen dat een student z'n boodschappen gratis krijgt en dus niet mag klagen over Albert Heijn.
Dat is iets anders, dat is de boete voor als je 'm na je studie niet op tijd inlevert.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:46 schreef Peter het volgende:
[..]
68 per halve maand was het vorig jaar..
Je herhaalt alleen wat je zelf al hebt gezegd. Je gaat niet in op het argument wat ik geef. Namelijk dat het onzin is om te zeggen dat studenten niet mogen klagen over dingen die ze van hun studiefinanciering betalen.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, precies.
Studenten KRIJGEN xhonderd euro per maand EN een OVkaart.
En studenten maken de fout dat ze DAT als de nullijn zien.
De nullijn is "voor niks gaat de zon op". Alles wat je krijgt moet je blij mee zijn.
Jij bent echt te dom om te kakken. Je hele argument gaat niet eens op. Je moet een gegeven hond niet aan zijn staart trekken. Je hebt helemaal geen argument waar ik "op in zou moeten gaan"quote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Je herhaalt alleen wat je zelf al hebt gezegd. Je gaat niet in op het argument wat ik geef. Namelijk dat het onzin is om te zeggen dat studenten niet mogen klagen over dingen die ze van hun studiefinanciering betalen.
De studiefinanciering is een "gegeven hond", maar de OV-kaart niet. De student betaalt in feite net zo zeer voor z'n OV-kaart als dat hij voor de huur en voor de boodschappen betaalt. Met als enige verschil dat de student bij die laatste dingen een keuze heeft, maar bij de OV-kaart VERPLICHT is ervoor te betalen.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij bent echt te dom om te kakken. Je hele argument gaat niet eens op. Je moet een gegeven hond niet aan zijn staart trekken. Je hebt helemaal geen argument waar ik "op in zou moeten gaan"
De studentov is net als de basisbeurs een voorlopige lenings, pas na een bachelor of mbo papiertje wordt dat kwijtgescholden 'quote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij bent echt te dom om te kakken. Je hele argument gaat niet eens op. Je moet een gegeven hond niet aan zijn staart trekken. Je hebt helemaal geen argument waar ik "op in zou moeten gaan"
Dat komt er ook elke 2 weken als schuld bijquote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:48 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is iets anders, dat is de boete voor als je 'm na je studie niet op tijd inlevert.
Lees meerquote:Zug entgleist auf Strecke Sylt - Hamburg: Ein Toter
Am Freitag ist ein Personenzug auf der Fahrt von Sylt nach Hamburg in eine Rinderherde gefahren und entgleist. Ein Toter, zwei Verletzte.
Nee, daar zijn we het eens. Maar het wil maar niet duidelijk worden.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:59 schreef Igen het volgende:
Daarnaast vind ik het niet aan de discussie bijdragen om anderen voor "te dom om te kakken" uit te maken.
Ik ben het niet met je eens en ik heb geen zin om dat te beargumenteren.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, precies.
Studenten KRIJGEN xhonderd euro per maand EN een OVkaart.
En studenten maken de fout dat ze DAT als de nullijn zien.
De nullijn is "voor niks gaat de zon op". Alles wat je krijgt moet je blij mee zijn.
Oh, okee. proostquote:Op vrijdag 13 januari 2012 23:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je eens en ik heb geen zin om dat te beargumenteren.
Dat klopt. Maar dit betreft een reis op 21 december, dat had nu toch wel in orde moeten zijn.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 20:41 schreef Tochjo het volgende:
[..]
Het overzicht op OV-chipkaart.nl loopt altijd achter de feiten aan. Mijn NS is vrijwel direct bijgewerkt. Als je saldo automatisch wordt opgeladen, wordt dit bedrag ook niet direct, maar een dag later van je rekening afgeschreven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |