Het overzicht op OV-chipkaart.nl loopt altijd achter de feiten aan. Mijn NS is vrijwel direct bijgewerkt. Als je saldo automatisch wordt opgeladen, wordt dit bedrag ook niet direct, maar een dag later van je rekening afgeschreven.quote:Op donderdag 12 januari 2012 16:13 schreef James1988 het volgende:
Ohja, NS meldt ook 4 automatische laadtransacties. OV-chipkaart.nl meldt er maar 3. Er is ook maar 3x geld van mijn bankrekening gehaald.
Je moet de wereld maar eens in de juiste proporties zien. je KRIJGT nog steeds van alles. En dat je nu minder krijgt dan eerder, tsja. De bomen groeien nou eenmaal niet tot in de hemel.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 12:27 schreef Brembo het volgende:
[..]
Valt best wel mee, in de jaren '90 kregen studenten sloten. Tegenwoordig is de uitwonende beurs niet eens voldoende om je huur van te betalen. Ten tweede gaat volgend jaar de OV-studentenkaart op de schop tot een nog versoberde vorm.
Het geld voor de OV-kaart wordt in feite in mindering gebracht op je studiefinanciering. Als je in het buitenland studeert en geen OV-kaart hebt, krijg je meer studiefinanciering.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je moet de wereld maar eens in de juiste proporties zien. je KRIJGT nog steeds van alles. En dat je nu minder krijgt dan eerder, tsja. De bomen groeien nou eenmaal niet tot in de hemel.
En dan durven klagen dat je RECHT hebt op bomen die wel tot in de hemel groeien?![]()
Word eens wakker zootje profiteurs.
68 per halve maand was het vorig jaar..quote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:39 schreef greavy het volgende:
SOV kost toch iets van 83 euro per maand, als je het terug moet betalen?
Ik durf 't niet zeker (uit m'n hoofd) te zeggen
Ja, precies.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:37 schreef Igen het volgende:
[..]
Het geld voor de OV-kaart wordt in feite in mindering gebracht op je studiefinanciering. Als je in het buitenland studeert en geen OV-kaart hebt, krijg je meer studiefinanciering.
Zeggen dat de student niet voor het OV betaalt en dus niet mag klagen, is dus vergelijkbaar met bijvoorbeeld zeggen dat een student z'n boodschappen gratis krijgt en dus niet mag klagen over Albert Heijn.
Dat is iets anders, dat is de boete voor als je 'm na je studie niet op tijd inlevert.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:46 schreef Peter het volgende:
[..]
68 per halve maand was het vorig jaar..
Je herhaalt alleen wat je zelf al hebt gezegd. Je gaat niet in op het argument wat ik geef. Namelijk dat het onzin is om te zeggen dat studenten niet mogen klagen over dingen die ze van hun studiefinanciering betalen.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, precies.
Studenten KRIJGEN xhonderd euro per maand EN een OVkaart.
En studenten maken de fout dat ze DAT als de nullijn zien.
De nullijn is "voor niks gaat de zon op". Alles wat je krijgt moet je blij mee zijn.
Jij bent echt te dom om te kakken. Je hele argument gaat niet eens op. Je moet een gegeven hond niet aan zijn staart trekken. Je hebt helemaal geen argument waar ik "op in zou moeten gaan"quote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Je herhaalt alleen wat je zelf al hebt gezegd. Je gaat niet in op het argument wat ik geef. Namelijk dat het onzin is om te zeggen dat studenten niet mogen klagen over dingen die ze van hun studiefinanciering betalen.
De studiefinanciering is een "gegeven hond", maar de OV-kaart niet. De student betaalt in feite net zo zeer voor z'n OV-kaart als dat hij voor de huur en voor de boodschappen betaalt. Met als enige verschil dat de student bij die laatste dingen een keuze heeft, maar bij de OV-kaart VERPLICHT is ervoor te betalen.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij bent echt te dom om te kakken. Je hele argument gaat niet eens op. Je moet een gegeven hond niet aan zijn staart trekken. Je hebt helemaal geen argument waar ik "op in zou moeten gaan"
De studentov is net als de basisbeurs een voorlopige lenings, pas na een bachelor of mbo papiertje wordt dat kwijtgescholden 'quote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij bent echt te dom om te kakken. Je hele argument gaat niet eens op. Je moet een gegeven hond niet aan zijn staart trekken. Je hebt helemaal geen argument waar ik "op in zou moeten gaan"
Dat komt er ook elke 2 weken als schuld bijquote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:48 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is iets anders, dat is de boete voor als je 'm na je studie niet op tijd inlevert.
Lees meerquote:Zug entgleist auf Strecke Sylt - Hamburg: Ein Toter
Am Freitag ist ein Personenzug auf der Fahrt von Sylt nach Hamburg in eine Rinderherde gefahren und entgleist. Ein Toter, zwei Verletzte.
Nee, daar zijn we het eens. Maar het wil maar niet duidelijk worden.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:59 schreef Igen het volgende:
Daarnaast vind ik het niet aan de discussie bijdragen om anderen voor "te dom om te kakken" uit te maken.
Ik ben het niet met je eens en ik heb geen zin om dat te beargumenteren.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, precies.
Studenten KRIJGEN xhonderd euro per maand EN een OVkaart.
En studenten maken de fout dat ze DAT als de nullijn zien.
De nullijn is "voor niks gaat de zon op". Alles wat je krijgt moet je blij mee zijn.
Oh, okee. proostquote:Op vrijdag 13 januari 2012 23:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je eens en ik heb geen zin om dat te beargumenteren.
Dat klopt. Maar dit betreft een reis op 21 december, dat had nu toch wel in orde moeten zijn.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 20:41 schreef Tochjo het volgende:
[..]
Het overzicht op OV-chipkaart.nl loopt altijd achter de feiten aan. Mijn NS is vrijwel direct bijgewerkt. Als je saldo automatisch wordt opgeladen, wordt dit bedrag ook niet direct, maar een dag later van je rekening afgeschreven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |