Als student KRIJG je sloten met geld van het Rijk EN een OV studentenkaart.quote:Op donderdag 12 januari 2012 23:25 schreef Peter het volgende:
[..]
Als student betaal je er anders 68 euro per halve maand voor.. Hoezo gratis?
Om nog maar te zwijgen van tuig uit achterstandsbuurten die elke avond heen en weer Muziekwijk-Oostvaarders doen omdat het kan...quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:44 schreef greavy het volgende:
DDAR is tenminste echt materieel. Dit is omgedoopt echt materieel. Wattehell heb je aan stiltezones boven, en de krijsende kinderen beneden? Die kinderkes willen ALTIJD boven zitten...
Als conducteur zou ik gewoon van één van die kutblagen de OV-chip doorknippen...quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:33 schreef ReisT het volgende:
[..]
ik vind het maar belachelijk dat je zeurt dat je de volle prijs moet betalen voor 1e klas terwijl je GRATIS in de 2e klas mag reizen. Wees daar gewoon een keer blij mee, dat was ik ook altijd toen in nog student was.
Ah, dus daarom is het altijd zo drukquote:Op donderdag 12 januari 2012 23:43 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Om nog maar te zwijgen van tuig uit achterstandsbuurten die elke avond heen en weer Muziekwijk-Oostvaarders doen omdat het kan...
Akzo heeft notabene een spoor tot op het eigen terrein liggen... waarom dan met vrachtwagens eerst naar Coevorden om daar te laden? Ik neem aan dat zo'n heftruck voor containers ook wel te huur is ergens voor ze (normaal is er daar geen containervervoer).quote:Op donderdag 12 januari 2012 19:25 schreef greavy het volgende:
Vanwege een defecte sluisdeur te Eefde, gaat er momenteel extra vrachtverkeer per spoor uit Coevorden, naar de Waalhaven, en daar de boot op. Vanaf Hengelo AKZO vertrekken er tussen de 200 en 250 vrachtwagens per dag richting Coevorden, om daar overgeladen te worden op goederentreinen. Een zeer groot deel van de extra Coevorden-shuttles betreffen dan ook containers afkomstig uit Hengelo AKZO, gevuld met zout. Een Coevorden-shuttle is dan eigenlijk ook niet de juiste naam, een Hengelo AKZO shuttle zou beter passen.
Niet eens een halve kilometer. Je kunt beter door het winkelcentrum lopen.quote:
Dat durf ik niet te zeggen, maar vanaf Coevorden schijnt 't makkelijker te zijn, ook qua belading.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 03:50 schreef dennistd het volgende:
[..]
Akzo heeft notabene een spoor tot op het eigen terrein liggen... waarom dan met vrachtwagens eerst naar Coevorden om daar te laden? Ik neem aan dat zo'n heftruck voor containers ook wel te huur is ergens voor ze (normaal is er daar geen containervervoer).
soms is dat gewoon niet praktisch. In utrecht is de fietsenstalling zo'n bende dat ik mijn fiets daar nooit meer terug zou vinden. Daarnaast is je fiets een weekend bij je huis laten staan veiliger dan op het station.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 06:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Niet eens een halve kilometer. Je kunt beter door het winkelcentrum lopen.
Ik raad overigens iedereen aan binnen 4 kilometer afstand te fiets of te voet te gaan...
quote:Op vrijdag 13 januari 2012 09:43 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
soms is dat gewoon niet praktisch. In utrecht is de fietsenstalling zo'n bende dat ik mijn fiets daar nooit meer terug zou vinden. Daarnaast is je fiets een weekend bij je huis laten staan veiliger dan op het station.
Naast Akzo zit aan het Twente kanaal het container-overslag-bedrijf CTT: Combi Terminal Twente. Die kunnen daar vast wel mee helpenquote:Op vrijdag 13 januari 2012 03:50 schreef dennistd het volgende:
[..]
Akzo heeft notabene een spoor tot op het eigen terrein liggen... waarom dan met vrachtwagens eerst naar Coevorden om daar te laden? Ik neem aan dat zo'n heftruck voor containers ook wel te huur is ergens voor ze (normaal is er daar geen containervervoer).
Valt best wel mee, in de jaren '90 kregen studenten sloten. Tegenwoordig is de uitwonende beurs niet eens voldoende om je huur van te betalen. Ten tweede gaat volgend jaar de OV-studentenkaart op de schop tot een nog versoberde vorm.quote:Op donderdag 12 januari 2012 23:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als student KRIJG je sloten met geld van het Rijk EN een OV studentenkaart.
Silence
dan moet je niet in hartje amsterdam willen gaan wonen, of gelijk een verdieping willen hurenquote:Op vrijdag 13 januari 2012 12:27 schreef Brembo het volgende:
[..]
Valt best wel mee, in de jaren '90 kregen studenten sloten. Tegenwoordig is de uitwonende beurs niet eens voldoende om je huur van te betalen. Ten tweede gaat volgend jaar de OV-studentenkaart op de schop tot een nog versoberde vorm.
Het is bijna goedkoper om een heel huis te huren en huursubsidie te krijgen dan om een losse kamer te nemenquote:Op vrijdag 13 januari 2012 13:25 schreef mschol het volgende:
[..]
dan moet je niet in hartje amsterdam willen gaan wonen, of gelijk een verdieping willen huren
juist door die studenten kaart kan je ergens verder weg gaan wonen waar het goedkoop is..
Dat zegt natuurlijk niks. Elke trein op deze aardbodem (die geen SLT is) is beter dan een SLT!quote:Op vrijdag 13 januari 2012 13:54 schreef James1988 het volgende:
Eigenlijk vind ik het een betere trein dan SLT
SLTquote:Op vrijdag 13 januari 2012 14:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat zegt natuurlijk niks. Elke trein op deze aardbodem (die geen SLT is) is beter dan een SLT!
Eigenlijk wel de minimumeisen voor welke trein dan ook..quote:Op vrijdag 13 januari 2012 13:54 schreef James1988 het volgende:
Maar toch: toilet aan boord, duidelijk omroepsysteem, reisinformatie, grote ramen, een eerste klas met beenruimte. En er zitten zelfs tafeltjes tussen de vierzitters, groot genoeg om een laptop op te plaatsen.
ja, maar niet iedereen heeft doe optie. Trajectkaarten zijn leuk, maar ik zou all minimaal 3 versies moeten hebben in verband met spits bussen eb alternatieve opstap haltes omdat de dienstregeling daar 5 uur langer doorloopt. Tevens komen daar stageplekken alternatieve locaties bij. Bureaucratisch is dat en hel.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 13:38 schreef Fiorano het volgende:
Gewoon lekker thuis blijven wonen, heb de zolder voor mezelf. De was word gedaan en het eten staat 's avonds klaar. Overigens, waarom zou je als student niet genoeg hebben aan een Trajectkaart, is daar niet op te bezuinigen?
waarom laat je een loc door een loc ophalenquote:Op vrijdag 13 januari 2012 16:57 schreef greavy het volgende:
Bij gebrek aan de pics hier maar weer wat pics van vanochtend.
[ link | afbeelding ]
DBS6467 haalt een BR189 op bij Shunter
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |