Uit de mailbox dit weekend:
Beste spoorwegliefhebber,
Het bestuur van NVBS afdeling Twente wil u graag uitnodigen om op woensdag 18 januari 2012 de maandelijkse bijeenkomst in Enschede van de NVBS afdeling Twente te bezoeken:
woensdag 18 januari 2012 - 80 jaar dubbeldekkers op de Europese hoofdlijnenIn 2012 is het 80 jaar geleden dat de eerste dubbeldeksrijtuigen voor de hoofdlijnen het levenslicht zagen. Wat begon als een oplossing voor het steeds sterker toenemende forensenverkeer, heeft zich ontwikkeld tot een belangrijke bijdrage in het dagelijks vervoer per spoor in het Europa van vandaag. Presentator Patrick Berger uit Arnhem geeft een fotografisch verslag van de ontwikkeling die de dubbeldekkers in Europa hebben doorgemaakt. Van de eerste tot de laatste ontwerpen en van Spanje tot Finland en zelfs Engeland. Een afwisselende avond over oud en nieuw, voor jong en oud!
Dit is de premičre (!) van een nieuw beamer-programma met briljante beeldkwaliteit door Full-HD projectie.
![foto patrick berger cfl dubbeldekkers.jpg]()
Foto: Moderne CFL dubbeldekker treinstellen in Luxemburg (foto: Patrick Berger)
De NVBS bijeenkomsten zijn voor iedereen toegankelijk, (u hoeft geen NVBS-lid te zijn), en u bent van harte welkom! En neemt u gerust al uw spoorvrienden mee!
Het adres is: Parochiecentrum St. Joseph, Nieuwe Schoolweg 2, 7514 CG Enschede, aanvangstijd 19.30 uur, zaal open vanaf 19.00 uur, uw bijdrage in de kosten: 2 euro. Deze locatie ligt op ongeveer 500 meter afstand vanaf NS-station Enschede.
![image.jpg]()
Wij hopen u op woensdag 18 januari te mogen begroeten tijdens onze afdelingsbijeenkomst!
Namens het bestuur van NVBS afdeling Twente,
Ronald Boers, Hengelo.
Secretaris NVBS afdeling Twente.
P.S. Noteer alvast de datum van de volgende bijeenkomst in uw agenda:
15 februari 2012 - Treinreis naar Moermansk en Nikel, deel 2, een diaprogramma van Ernst van Gulden
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De NVBS (
www.nvbs.com ) is een landelijke vereniging van en voor spoor- en tram-belangstellenden: mensen met passie voor spoor !
De NVBS (Nederlandse Vereniging van Belangstellenden in het Spoor- en tramwegwezen) is opgericht in 1931 en heeft ongeveer 5000 leden.
De NVBS afdeling Twente organiseert maandelijks in Enschede interessante presentaties met gevarieerde spoorse onderwerpen.
Het complete programma en nadere details kunt u vinden op
http://www.nvbs.com/toon.php?pag=Afd_Twente ,
en het programma als .pdf bestand om te downloaden staat hier:
http://www.nvbs.com/Afd_fig/Twente-Programma-2011-2012.pdf
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."