abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 20:43:57 #1
34586 kepler
No bounce, no play
pi_102853618
110110_49243_FOK!_F1-Nieuwtjesbanner2011.png

Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 |

Openingsposts van de Grands Prix van seizoen 2011:
1. Bahrein (13 maart) - geen topic, race afgelast -
2. Australië (27 maart) 2011 Formula 1 Qantas Australian Grand Prix #1
3. Maleisië (10 april) 2011 Formula 1 Petronas Malaysia Grand Prix #1
4. China (17 april) 2011 Formula 1 UBS Chinese Grand Prix #1
5. Turkije (8 mei) 2011 Formula 1 DHL Turkish Grand Prix #1
6. Spanje (22 mei) Formula 1 Gran Premio de España Santander 2011 #1
7. Monaco (29 mei) Formula 1 Grand Prix de Monaco 2011 #1
8. Canada (12 juni) Formula 1 Grand Prix du Canada 2011 #1
9. Europa (Valencia, Spanje) (26 juni) 2011 Formula 1 Grand Prix of Europe #1
10. Groot-Brittannië (10 juli) 2011 Formula 1 Santander British Grand Prix #1
11. Duitsland (24 juli) Formula 1 Grosser Preis Santander von Deutschland 2011 #1
12. Hongarije (31 juli) Formula 1 Eni Magjar Nagydíj 2011 (Grand Prix van Hongarije) #1
13. België (28 augustus) GP van België - Spa Francorchamps.
14. Italië (11 september) FORMULA 1 GRAN PREMIO SANTANDER D'ITALIA 2011 #1
15. Singapore (25 september) 2011 FORMULA 1 SINGTEL SINGAPORE GRAND PRIX
16. Japan (9 oktober) 2011 FORMULA 1 JAPANESE GRAND PRIX
17. Zuid-Korea (24 oktober)[/s]
18. India (30 oktober) [/s]
19. Abu Dhabi (13 november)[/s]
20. Brazilië (27 november)

Openingsposts van de Grands Prix van afgelopen seizoen 2010:
1. Bahrein 2010 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix
2. Australië 2010 Formula 1 Qantas Australian Grand Prix #1
3. Maleisië 2010 Formula 1 Petronas Malaysian Prix #1
4. China 2010 Formula 1 Chinese Grand Prix #1
5. Spanje 2010 Formula 1 Gran Premio de España Telefónica #1
6. Monaco Formula 1 Grand Prix de Monaco 2010 #1
7. Turkije 2010 Formula 1 Turkish Grand Prix #1
8. Canada Formula 1 Grand Prix du Canada 2010
9. Europa (Valencia, Spanje) 2010 Formula 1 Telefónica Grand Prix of Europe #1
10. Groot-Brittannië 2010 Formula 1 Santander British Grand Prix #1
11. Duitsland Formula 1 Grosser Preis Santander von Deutschland 2010 #1
12. Hongarije 2010 Formula 1 Hungarian Grand Prix #1
13. België 2010 Formula 1 Belgian Grand Prix #1
14. Italië Formula 1 Gran Premio Santander d'Italia 2010 #1
15. Singapore 2010 Formula 1 Singtel Singapore Grand Prix #1
16. Japan 2010 Formula 1 Japanese Grand Prix #1
17. Zuid-Korea Formula 1 Grande Prêmio Petrobras do Brasil 2010 #1
18. Brazilië Formula 1 Grande Prêmio Petrobras do Brasil 2010 #1
19. Abu Dhabi 2010 Formula 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix #1

Eindstanden 2010
Uitslag GP van Abu Dhabi 2010 met eindstanden Coureurs en Constructeurs

Teams:

- Ferrari
- Force India
- Hispania Racing Team
- Lotus Renault GP
- McLaren
- Mercedes GP
- Red Bull Racing
- Sauber
- Scuderia Toro Rosso
- Team Lotus
- Virgin Racing
- Williams

Wie staan er in 2011 aan de start:

Red Bull Racing WCC 2010
01. Sebastian Vettel WDC 2010
02. Mark Webber

McLaren
03. Jenson Button WDC 2009
04. Lewis Hamilton WDC 2008

Ferrari
05. Fernando Alonso WDC 2005/06
06. Felipe Massa

Mercedes GP
07. Michael Schumacher WDC 94/95/00/01/02/03/04
08. Nico Rosberg

Lotus Renault GP
09. Nick Heidfeld (vervanger Robert Kubica) Bruno Senna
10. Vitaly Petrov

Williams
11. Rubens Barrichello
12. Pastor Maldonado

Force India
14. Adrian Sutil
15. Paul Di Resta

Sauber
16. Kamui Kobayashi
17. Sergio Perez

Scuderia Toro Rosso
18. Sébastien Buemi
19. Jaime Alguersuari

Team Lotus Naam kan eventueel nog veranderen
20. Jarno Trulli
21. Heikki Kovalainen

HRT F1 Team
22. Narain Karthikeyan Daniël Ricciardo
23. Vitantonio Liuzzi

Virgin Racing
24. Timo Glock
25. Jerome D'Ambrosio

Voor meer info zie het [F1] Silly season 2011-topic en de voorlopige entry list 2011 van de FIA (2-12-2010).

F1 nieuws portal:
- FOK!sport, Formule 1-gedeelte
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- F1 Racing
- F1 Today
- Race Freaks
- Autosport.com

Onze boyz (nu of vroeger in F1 actief):
- Ho-Pin Tung (Formule 1: testrijder bij Renault; GP2)
- Christijan Albers (ooit coureur bij Minardi en Spyker; Le Mans Series)
- Robert Doornbos (ooit testrijder voor Red Bull Racing (2006); racecoureur Minardi F1 Team (vanaf de GP van Hockenheim, Duitsland, 2005); officieel test- en reservecoureur voor Jordan GP F1 (2005); IndyCars (vanaf 2009))
Zie verder het topic over Nederlandse Talenten

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing (F1.com)

Sporting Regulations
Sporting Regulations 2011

Technical Regulations
Technical Regulations 2011

Gerelateerde reguleringen
O.a. apendices, zie Regulations pagina van FIA

Testschema 2011


De kalender voor 2011 met 20 races


Uitzendingen van BBC
Tv-gids voor BBC One.
Overzicht van Upcoming Formula 1 Events.
Denk aan het uur verschil met Engeland!

4.gif *onder voorbehoud van wijzigingen

FOK!sport F1-gedeelte

FOK! Formule 1-manager 2011

De OP is hier te vinden

[ Bericht 3% gewijzigd door kepler op 10-10-2011 18:27:48 ]
The line is a dot to you!
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 20:50:55 #2
34586 kepler
No bounce, no play
pi_102853827
Dus eigenlijk is de vraag wat ze met Caught Up bedoelen :D

Nee, ik heb er nog even over na kunnen denken, maar het lijkt me dat de rijders de regels uitgebreider wordt uitgelegd. Daar wordt dus blijkbaar ook gemeld dat je er echt naast moet zitten (alhoewel dat dus niet zo exact in de regels staat), want (in ieder geval) Hamilton is daar consistent voor gestraft. (ik zou echt graag willen dat ze die rijdersbriefing ook gewoon toegankelijk maken voor de camera's :D)

Ik ben het er nog steeds niet mee eens :D Maar goed wie ben ik :P

Hamilton doet dat inderdaad wel eens fout, maar daar wordt hij verder ook voor gestraft. Geen reden om hem te schorsen of zoiets :)

Het zal helemaal mooi worden als dadelijk Hamilton en Massa weer in de clinch liggen :')
The line is a dot to you!
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 20:58:35 #3
34586 kepler
No bounce, no play
pi_102854072
Maar goed, als je de regels zo bekijkt dan is het incident tussen Kamui en Lewis dus de schuld van Kamui. Hij wil inhalen, maar is nog niet voorbij Hamilton (misschien net voorbij het midden). Hamilton mag dus zijn lijn behouden, en Kobayashi zou moet terug vallen:

The line is a dot to you!
pi_102854187
quote:
Een ander vraagteken heeft betrekking op de uitgaven van het kampioensteam. De equipe arriveerde in Monza met een compleet nieuw pakket: "Drie sets vleugels, motorkappen en vloeren kosten in productie 800.000 euro, plus nog de windtunnelkosten. Voor ons zou het onmogelijk zijn om zoveel geld uit te geven voor één race", aldus Mercedes GP-teambaas Ross Brawn.
Dat blijft het grootste voordeel voor RBR, ze kunnen met STR,RBR en RBT heel makkelijk de budget/personeel regels omzeilen.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:06:33 #5
34586 kepler
No bounce, no play
pi_102854357
quote:
Ferrari team principal Stefano Domenicali says the qualifying rules should be changed to stop drivers aborting flying laps.

Four of the ten drivers in the final part of qualifying at Suzuka did not set times. Three drivers did the same in Singapore.

Domenicali said: “Once again today, as has happened before during this season, we have seen cars – no less than four in Q3 – give up on doing a flying lap.

“Far be it for me to criticise those who made this choice, which is absolutely respectable from a technical point of view, I think it shows something is not right in the way qualifying is run and we should give it some careful thought for the future, because I don’t think it’s such a good thing for the spectators in the grandstand, who, I must say here are amazing in the way they make you feel their passion for Formula 1 and for those who are watching on television.”

Renault chief race engineer Alan Permane explained why neither of their drivers did a run in qualifying:

“We decided that in a straight fight in Q3 we would have struggled to make much more ground on our positions in the top ten – it would have been difficult to beat [Michael] Schumacher anyway – so we decided to put both cars out on [scrubbed] medium tyres to ensure we had the luxury of choosing our starting tyre tomorrow afternoon.
http://www.f1fanatic.co.u(...)fying-rules-changed/
The line is a dot to you!
pi_102865022
Is Vettel nou gay of lijkt het maar zo... ;)
pi_102866659
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 20:50 schreef kepler het volgende:
Dus eigenlijk is de vraag wat ze met Caught Up bedoelen :D
Daarom zeg ik ook: Vertaal dat eens naar de finishlijn in de laatste ronde. Kun je een formulering verzinnen met caught up erin waarbij dat niet betekent dat degene die catcht eerder de lijn passeert?

quote:
Nee, ik heb er nog even over na kunnen denken, maar het lijkt me dat de rijders de regels uitgebreider wordt uitgelegd. Daar wordt dus blijkbaar ook gemeld dat je er echt naast moet zitten (alhoewel dat dus niet zo exact in de regels staat), want (in ieder geval) Hamilton is daar consistent voor gestraft. (ik zou echt graag willen dat ze die rijdersbriefing ook gewoon toegankelijk maken voor de camera's :D)

Ik ben het er nog steeds niet mee eens :D Maar goed wie ben ik :P
Je hebt ook gewoon jarenlange praktijk. Het is geen regel die uit het niets komt, het is de vastlegging van een regel die van zichzelf al geldt, ook als je hem niet zou opschrijven. Omdat coureurs ook wel door hebben dat je anders niet kan racen. Op eentje na dan. Het kan mij niet duidelijk genoeg zijn en ik juich elke verduidelijking toe, maar laten we wel vaststellen dat er maar eentje is voor wie dat nodig is, net als bij het voordeel trekken van het missen van een chicane.

quote:
Hamilton doet dat inderdaad wel eens fout, maar daar wordt hij verder ook voor gestraft. Geen reden om hem te schorsen of zoiets :)

Het zal helemaal mooi worden als dadelijk Hamilton en Massa weer in de clinch liggen :')
Voorspellende gave. Dit soort dingetjes hoef je verder ook niet moeilijk over te doen behalve een drivethrough. Alleen de frequentie is wel een punt, en de acties die een stuk verder gaan ook.
quote:
5s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 20:58 schreef kepler het volgende:
Maar goed, als je de regels zo bekijkt dan is het incident tussen Kamui en Lewis dus de schuld van Kamui. Hij wil inhalen, maar is nog niet voorbij Hamilton (misschien net voorbij het midden). Hamilton mag dus zijn lijn behouden, en Kobayashi zou moet terug vallen:

Het is ook Koba die daar moet 'yielden', maar dat doet hij ook. Hamilton kan die bocht gewoon als eerste in en heeft hem dan voor zichzelf, alleen Koba zit daar wel, en hij moet niet doen alsof hij er niet is en hem ook niet van de baan forceren. Een halve meter naar rechts en er is niets aan de hand.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 9 oktober 2011 @ 09:54:24 #8
34586 kepler
No bounce, no play
pi_102867182
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 08:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Daarom zeg ik ook: Vertaal dat eens naar de finishlijn in de laatste ronde. Kun je een formulering verzinnen met caught up erin waarbij dat niet betekent dat degene die catcht eerder de lijn passeert?

quote:
to overtake someone or something moving (usually followed by up, up with, or up to ).
quote:
Je hebt ook gewoon jarenlange praktijk. Het is geen regel die uit het niets komt, het is de vastlegging van een regel die van zichzelf al geldt, ook als je hem niet zou opschrijven. Omdat coureurs ook wel door hebben dat je anders niet kan racen. Op eentje na dan. Het kan mij niet duidelijk genoeg zijn en ik juich elke verduidelijking toe, maar laten we wel vaststellen dat er maar eentje is voor wie dat nodig is, net als bij het voordeel trekken van het missen van een chicane.

Voorspellende gave. Dit soort dingetjes hoef je verder ook niet moeilijk over te doen behalve een drivethrough. Alleen de frequentie is wel een punt, en de acties die een stuk verder gaan ook.

Het is ook Koba die daar moet 'yielden', maar dat doet hij ook. Hamilton kan die bocht gewoon als eerste in en heeft hem dan voor zichzelf, alleen Koba zit daar wel, en hij moet niet doen alsof hij er niet is en hem ook niet van de baan forceren. Een halve meter naar rechts en er is niets aan de hand.
Maar dat laatste geldt dan toch ook voor Hamilton die Maldonado probeert te passeren in Monaco? Hij zit er immers net zo ver naast, kan niet in het niks verdwijnen (net zoals Kobayashi). Je zou kunnen zeggen dat de inhaalpoging enigszins optimistisch was, maar datzelfde geldt voor Kobayashi.

Net als bij deze race, wanneer Rosberg Petrov inhaalt. Rosberg zit er ook maar voor de helft naast, mist ook nog eens zijn rempunt. Als Petrov had ingestuurd om zijn lijn te volgen, dan had Rosberg dus gestraft moeten worden?

Mijn punt is eigenlijk dat Hamilton echt niet de enige is die zo inhaalt, hij heeft alleen de pech dat het bij hem vaker een incident is :P Daarbij moet ik wel zeggen dat hij bij Kobayashi en Massa (deze race) wel de schuldige was, en daar moet hij beter opletten.
The line is a dot to you!
pi_102867311
quote:
2s.gif Op zondag 9 oktober 2011 09:54 schreef kepler het volgende:

[..]

[..]

[..]

Maar dat laatste geldt dan toch ook voor Hamilton die Maldonado probeert te passeren in Monaco? Hij zit er immers net zo ver naast, kan niet in het niks verdwijnen (net zoals Kobayashi). Je zou kunnen zeggen dat de inhaalpoging enigszins optimistisch was, maar datzelfde geldt voor Kobayashi.
Maar Koba 'yields', hij probeert niet samen met Hamilton die bocht in te gaan zodat Hamilton een hele andere lijn moet rijden die hem kansloos laat. Hij laat de bocht gewoon aan Hamilton, geeft hem voorrang, gaat na hem de bocht in. Het enige wat Hamilton hoeft te doen is kijken waar hij zit en niet tegen hem aanrijden, verder kan hij gewoon de bocht nemen zoals hij wil. Overigens zat Koba er ook veel verder naast. Hamilton in Monaco yield niet, die zet zijn manoeuvre die tekort kwam gewoon door, ga jij maar helemaal van je lijn af of ik ram je er af, zodat je kansloos bent voor de volgende bocht.

quote:
Net als bij deze race, wanneer Rosberg Petrov inhaalt. Rosberg zit er ook maar voor de helft naast, mist ook nog eens zijn rempunt. Als Petrov had ingestuurd om zijn lijn te volgen, dan had Rosberg dus gestraft moeten worden?
Heb het moment niet voor de geest, maar in principe ja.

quote:
Mijn punt is eigenlijk dat Hamilton echt niet de enige is die zo inhaalt, hij heeft alleen de pech dat het bij hem vaker een incident is :P Daarbij moet ik wel zeggen dat hij bij Kobayashi en Massa (deze race) wel de schuldige was, en daar moet hij beter opletten.
En bij Button in Canada, gewoon niet kijken waar de ander is, dan kun je van het yielden van de ander zoals bij Massa vandaag en Koba alsnog een aanrijding maken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 9 oktober 2011 @ 10:35:18 #10
34586 kepler
No bounce, no play
pi_102867681
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 10:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar Koba 'yields', hij probeert niet samen met Hamilton die bocht in te gaan zodat Hamilton een hele andere lijn moet rijden die hem kansloos laat. Hij laat de bocht gewoon aan Hamilton, geeft hem voorrang, gaat na hem de bocht in. Het enige wat Hamilton hoeft te doen is kijken waar hij zit en niet tegen hem aanrijden, verder kan hij gewoon de bocht nemen zoals hij wil. Overigens zat Koba er ook veel verder naast. Hamilton in Monaco yield niet, die zet zijn manoeuvre die tekort kwam gewoon door, ga jij maar helemaal van je lijn af of ik ram je er af, zodat je kansloos bent voor de volgende bocht.

In principe yield Kobayashi niet natuurlijk, want Hamilton kan niet de ideale lijn volgen. Zoals je eerder aangaf had Kobayashi dus eerder moeten remmen, en Hamilton de ideale lijn moeten laten volgen. Het verschil is natuurlijk wel een binnen/buitenbocht, maar ideale lijn is ideale lijn. Hamilton zal ook tijd verliezen omdat hij de bocht niet ideaal kan aansnijden.

Dit is dan volgens jouw redenering in deze discussie, ik vind dat Hamilton gewoon beter had moeten uitkijken bij Kobayashi/Massa. Net zoals Maldonado bij Hamilton had moeten opletten in Monaco (en Massa).

quote:
Heb het moment niet voor de geest, maar in principe ja.
Het was gewoon een geslaagde inhaalpoging, maar laat wel zien dat Hamilton echt niet de enige is die op deze manier inhaalt en dat diegene die ingehaald wordt ook een beetje verstand moet tonen en niet blind moet insturen

quote:
En bij Button in Canada, gewoon niet kijken waar de ander is, dan kun je van het yielden van de ander zoals bij Massa vandaag en Koba alsnog een aanrijding maken.
Hier het oordeel van de stewards over dat incident:

quote:
The Stewards have reviewed the Incident involving Car 3 (L. Hamilton) and Car 4 (J. Button) on their 7th lap of the race. The Stewards reviewed the lines of several cars, including the two cars involved, using multiple angles of video evidence over several laps, the speed traces of both drivers, the GPS tracking data from the cars and have heard the drivers and team representatives.
The Stewards concluded that:

1) Exiting Turn 13 there was a legitimate overtaking opportunity for Lewis Hamilton as his speed was greater than Jensen Button’s.

2) Both drivers took lines substantially similar to many of the other drivers, and did not move as far to the left as the preceding driver, Michael Schumacher. At the moment afte Hamilton moved to the left to pass, Button looked into his mirror. It appears from the position of Hamilton at that moment [and is confirmed by the drivers] that Button was unlikely to have seen Hamilton.

3) At the point of contact Button had not yet moved as far to the left of the track as he had on the previous lap, or that Schumacher had on that lap.

The Stewards have concluded that it was reasonable for Hamilton to believe that Button would have seen him and that he could have made the passing manoeuvre. Further, the Stewards have concluded that it is reasonable to believe that Button was not aware of Hamilton’s position to his left. Therefore, the Stewards decide that this was a “racing incident” and have taken no further action.
Hier ook de beslissing om Button niet te straffen in dezelfde race voor omtikken van Alonso:

quote:
Car 5 [Alonso] was on an out lap having pitted. Car 4 [Button] appeared to be firmly established on the inside line prior to the entry of the corner and drove onto the kerb to avoid Car 5 on the outside.

In view of the conditions and the statements by both drivers and their team representatives, the Stewards decide that this was a “racing incident” and have taken no further action.
Uiteindelijk beslissen de stewards dus per incident of de inhaalpoging realistisch was of niet. Een echt harde regel over hoever het voorwiel voorbij de ander moet zijn lijkt er dus niet te zijn.

Ik ben het met je eens dat Hamilton af en toe wat onbesuisd is, en domme dingen doet :D Dit seizoen is een erg slecht seizoen en als hij volgend jaar niet verbeterd dan is hij klaar bij McLaren lijkt me. Maar ik vind het allemaal niet zo erg als jij doet voordoen, het valt allen wat meer op bij Hamilton.
The line is a dot to you!
  zondag 9 oktober 2011 @ 10:42:40 #11
34586 kepler
No bounce, no play
pi_102867797
Iemand op een ander forum vat het goed samen :D

quote:
Hamilton has had highs and lows this season, when he is in form he can be a great driver to watch. But his attitude and mistakes made this a season to forget for him. He better look back at this year and try to learn from it. He needs to find the right balance between aggressive and clean. i think this year has to be a wake up call for him.
The line is a dot to you!
pi_102867973
quote:
14s.gif Op zondag 9 oktober 2011 10:35 schreef kepler het volgende:

[..]

In principe yield Kobayashi niet natuurlijk, want Hamilton kan niet de ideale lijn volgen. Zoals je eerder aangaf had Kobayashi dus eerder moeten remmen, en Hamilton de ideale lijn moeten laten volgen. Het verschil is natuurlijk wel een binnen/buitenbocht, maar ideale lijn is ideale lijn. Hamilton zal ook tijd verliezen omdat hij de bocht niet ideaal kan aansnijden.
Klopt, maar het is nog wel op het rechte stuk, de regels maken een duidelijk onderscheid tussen bochten en rechte stukken.

quote:
Dit is dan volgens jouw redenering in deze discussie, ik vind dat Hamilton gewoon beter had moeten uitkijken bij Kobayashi/Massa. Net zoals Maldonado bij Hamilton had moeten opletten in Monaco (en Massa).
Verschil is dat als Maldonado daar Hamilton de ruimte geeft die Hamilton nodig heeft omdat hij niet yield maar zijn mislukte inhaalpoging doorzet, hij de bocht aan Hamilton geeft. Die mag dan zijn lijn kiezen en kan er alsnog makkelijk voorbij omdat Maldonado dan de crash moet vermijden.

quote:
Uiteindelijk beslissen de stewards dus per incident of de inhaalpoging realistisch was of niet. Een echt harde regel over hoever het voorwiel voorbij de ander moet zijn lijkt er dus niet te zijn.
Het heeft nauurlijk ook te maken met wie de binnenbocht heeft. Als je de kortste lijn naar het volgend stukje recht baan hebt, dan lig je in wezen voor, catch up dus.

quote:
Ik ben het met je eens dat Hamilton af en toe wat onbesuisd is, en domme dingen doet :D Dit seizoen is een erg slecht seizoen en als hij volgend jaar niet verbeterd dan is hij klaar bij McLaren lijkt me. Maar ik vind het allemaal niet zo erg als jij doet voordoen, het valt allen wat meer op bij Hamilton.
Als je zo vaak pech hebt dan is het geen pech meer. Het is dus de frequentie van fouten die iedereen wel eens een keertje kan maken. En daarnaast zijn er de echt foute acties.

McLaren zit ermee in zijn maag. Met Vettels bijna foutloze seizoen en het kwalificatievoordeel in de eerste seizoenshelft is het naar de minder oplettende F1-kijker nog te verkopen dat Vettel de superieure auto had, Button, McLaren weet zelf natuurlijk wel beter. Webber en ook Hamilton laten keer op keer zien dat de auto's gewoon heel erg aaan elkaar gewaagd zijn, en dat een coureur met de snelheid van Hamilton en de zelfbeheersing die van een coureur verwacht mag worden Vettel in ieder geval flink partij had kunnen bieden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 9 oktober 2011 @ 11:14:50 #13
34586 kepler
No bounce, no play
pi_102868478
Laten we het er in ieder geval op houden dat Hamilton iig echt fout zat wanneer hij ook gestraft werd. De regels staan dus niet zo vast als ze geschreven staan, want er spelen logischerwijs nog veel meer andere factoren mee :D

Veel pech hoeft nog niet te betekenen dat hij iets fout heet, daarom heet het pech. Je kan wel zeggen zeggen dat hij zich vaak in situaties maneuvreert waarin dat soort dingen kunnen voorkomen, en het is ook een kwaliteit om dit te voorkomen (waar Vettel dit seizoen heel goed in was).

Ik hoop dat Hamilton zijn zaakjes volgend jaar beter voor elkaar heeft en dat hij veel van dit seizoen zal leren. Nu gun ik hem nog net het voordeel van de twijfel, hij kan namelijk heel snel zijn. Maar we zullen het zien volgend seizoen :D :Y
The line is a dot to you!
  zondag 9 oktober 2011 @ 13:44:46 #14
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_102872719
De TT kan nu wel verandert worden :P
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_102875076
quote:
2s.gif Op zondag 9 oktober 2011 09:54 schreef kepler het volgende:

[..]

[..]

[..]

Maar dat laatste geldt dan toch ook voor Hamilton die Maldonado probeert te passeren in Monaco? Hij zit er immers net zo ver naast, kan niet in het niks verdwijnen (net zoals Kobayashi). Je zou kunnen zeggen dat de inhaalpoging enigszins optimistisch was, maar datzelfde geldt voor Kobayashi.

Net als bij deze race, wanneer Rosberg Petrov inhaalt. Rosberg zit er ook maar voor de helft naast, mist ook nog eens zijn rempunt. Als Petrov had ingestuurd om zijn lijn te volgen, dan had Rosberg dus gestraft moeten worden?

Mijn punt is eigenlijk dat Hamilton echt niet de enige is die zo inhaalt, hij heeft alleen de pech dat het bij hem vaker een incident is :P Daarbij moet ik wel zeggen dat hij bij Kobayashi en Massa (deze race) wel de schuldige was, en daar moet hij beter opletten.
Ik heb met net weer ingelezen in deze discussie en ik snap Weltschmerz uitleg over de regels. Niet dat ik het er mee eens ben (de regels dan), omdat ik vind dat met deze regels een verdediger in een bocht (mits hij er nog steeds voor ligt) dus ten allen tijde het recht heeft om de tegenstander van de baan te duwen (zoals Alonso bij Vettel deed in Monza) of de bocht af te snijden (wat imho Maldonado deed) om de ander te blokkeren Dat gaat me iets te ver.

Wel zie ik een paar tegenstrijdigheden (ten opzichte van de regels) in jullie discussie over wie schuld heeft.

Als Buemi de schuld had aan de botsing met Heidfeld, omdat hij op het rechte stuk van lijn verandert, terwijl Heidfeld wil inhalen, had Button schuld aan de botsing met Hamilton in Canada, omdat daar Button op het rechte stuk van lijn veranderde terwijl Hamilton hem aan de buitenkant wilde inhalen. Ze waren nog niet bij de bocht. Net zoals Hamilton schuld had (en ook erkende) aan de botsing met Kobayashi.

En het incident met Massa vandaag was in de bocht. Aangezien Massa er niet voorbij was had Hamilton het recht op de racelijn en had Massa daar dus niet mogen rijden. De botsing was dus de schuld van Massa en niet van Hamilton.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zondag 9 oktober 2011 @ 15:58:22 #16
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_102877468
quote:
5s.gif Op zondag 9 oktober 2011 02:47 schreef ilona-scuderia het volgende:
Is Vettel nou gay of lijkt het maar zo... ;)
Nou volgens mij stond er laatst in het blad Formule 1 dat hij thuis een vriendinnetje had zitten maar toch wel erg close was met de persdame van RB...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_102879582
Kepler, ik heb de wiki van de OP aangepast, mss kun je die er nog inplakken?
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_102881025
quote:
5s.gif Op zondag 9 oktober 2011 02:47 schreef ilona-scuderia het volgende:
Is Vettel nou gay of lijkt het maar zo... ;)
Niet helemaal, volgens mij is hij Bi ofzo.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 20% gewijzigd door LWD-Godius op 09-10-2011 17:50:21 ]
  zondag 9 oktober 2011 @ 18:04:56 #19
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_102881666
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 17:42 schreef LWD-Godius het volgende:

[..]

Niet helemaal, volgens mij is hij Bi ofzo.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zondag 9 oktober 2011 @ 18:19:30 #20
131800 Tarado
capô de fusca
pi_102882129
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 17:42 schreef LWD-Godius het volgende:

[..]

Niet helemaal, volgens mij is hij Bi ofzo.

Ja Bi Campeão :)
  zondag 9 oktober 2011 @ 21:25:42 #21
34586 kepler
No bounce, no play
pi_102891814
quote:
3s.gif Op zondag 9 oktober 2011 16:58 schreef Sally het volgende:
Kepler, ik heb de wiki van de OP aangepast, mss kun je die er nog inplakken?
done :)
The line is a dot to you!
  zondag 9 oktober 2011 @ 21:28:22 #22
34586 kepler
No bounce, no play
pi_102892020
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 17:42 schreef LWD-Godius het volgende:

[..]

Niet helemaal, volgens mij is hij Bi ofzo.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Samen met Alonso
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The line is a dot to you!
pi_102893653
quote:
2s.gif Op zondag 9 oktober 2011 21:25 schreef kepler het volgende:

[..]

done :)
Oh handig van me... :X

2. Australië (27 maart)[/s] 2011 Formula 1 Qantas Australian Grand Prix #1
enz...

Heb de doorstreep-tag niet volledig gemaakt :')

Heb de wiki weer aangepast :P :D
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  maandag 10 oktober 2011 @ 11:55:47 #24
131800 Tarado
capô de fusca
pi_102909927
McLaren believes it now has a car that can win the last four races of 2011
By Jonathan Noble Monday, October 10th 2011, 08:12 GMT

quote:
McLaren believes it can now fight for victory in the final four races of the year on the back of Jenson Button's brilliant victory in the Japanese Grand Prix.

Button made the most of the latest developments from McLaren to take the fight to Red Bull Racing at Suzuka - and great tyre management plus intelligent driving helped him edge out Fernando Alonso and world champion Sebastian Vettel.

With that performance coming at a track that has traditionally been perfect stomping ground for Red Bull Racing in the past, McLaren team principal Martin Whitmarsh says hopes are high for a strong end to the campaign now.

"We have a race car, and we have felt this for the last few races, that we can win races with," said Whitmarsh. "That is what we have been saying about these last five races: they are all winnable.

"We would like to win them. We are in that interesting situation where the championship is finished but there is a good fight in the drivers' championship for second place now. That does not inspire many of us, but we have to concentrate on that because the constructors' championship looks reasonably settled in terms of the top four places now.

"For us, it is now about winning races and we will concentrate on that. We like winning races and this is our fifth victory this year. If we win the next four then we will consider it a half respectable season."

Whitmarsh believes that one of the most encouraging aspects of the Japanese GP weekend was how close the team came to pole position - and he thinks it would be a big matter of pride for his outfit if it could end Red Bull Racing's lock-out of the top grid slot at some point in 2011.

"I think to me the biggest disappointment was not getting pole position [in Japan], as we felt we could get pole," he said. "There are no points in it, there is nothing in it. There is only your own pride. But we would like to score a pole position or two before the end of this season and we would like to score another four wins if we can."

Whitmarsh has, however, played down talk that a strong end to the season will mean much more in terms of a title challenge for next year.

"There is very limited development we are going to do on this year's car now," he explained. "We are concentrating on next year, and that is a programme that is going on at Woking. In the field, we just want to win races.

"Psychological momentum? I don't know what that counts for, but I don't think it counts for too much. If your car is quick enough at the beginning of next year then you will win races, and if it is not then you will struggle. We have to make sure we are quicker at the start of next year."

Whitmarsh also praised Button's driving in Japan, where he conserved his tyres during the early stages of the race and perfectly managed his fuel consumption at the end of the event.

"We were looking after it and it was causing a little bit of tension," he said. "I think he drove the right race. You have to win by one second; you don't have to win in these circumstances by seconds.

"Jenson drove well. He was lifting and coasting at various times at all points of that race. Not chasing, not getting tucked up someone's diffuser. It is very difficult and non-intuitive of a race driver if you have a car in front and you think you can catch him, but actually not catch him.

"But that is the maturity and the brains that Jenson brings to bear at the moment in terms of how he goes motor racing."
http://www.autosport.com/news/report.php/id/95237
pi_102910063
"But that is the maturity and the brains that Jenson brings to bear at the moment in terms of how he goes motor racing."

Mooie stab naar Lewis :Y
Calm down, please!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')