Vroegah hadden we niet zoveel races hequote:Op vrijdag 28 mei 2010 00:25 schreef vosss het volgende:
Hoe lang doet Olav eik al het commentaar? Ik kan me van een aantal jaren geleden herinneren dat hij toen volgens mij zijn 300ste GP deed.
Dat Ferrari er maar pak hem beet nu pas 2,5 keer zoveel heeft verbaasd me eik wel een beetje
Ik weet niet of er Tilke fans zijn?? Volgens mij zijn er alleen maar Tilke haters, en mensen met gezond verstand.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 00:16 schreef vosss het volgende:
Is dit een Tilke-fantopic?
Indien ja dan reageer ik pas weer in deel 75
Hebben ze er toch een paar gemist. Volgens mij is Turkije de 827ste officiële F1 Grand Prix.quote:
WTF gek, heb je ze geteldquote:Op vrijdag 28 mei 2010 11:22 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hebben ze er toch een paar gemist. Volgens mij is Turkije de 827ste officiële F1 Grand Prix.
Klopt. Ikzelf denk dat je het grootste deel van het verschil kunt verklaren door het niet deelnemen aan de Indianapolis 500 die ook tijdenlang deel van de kalender heeft uitgemaakt.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 11:22 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hebben ze er toch een paar gemist. Volgens mij is Turkije de 827ste officiële F1 Grand Prix.
geloof dat ie dat sinds 1992 doet, daarnaast zijn de laatste jaren er steeds meer GPs per jaar bij gekomen, waardoor de teller ook wat harder gaat.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 00:25 schreef vosss het volgende:
Hoe lang doet Olav eik al het commentaar? Ik kan me van een aantal jaren geleden herinneren dat hij toen volgens mij zijn 300ste GP deed.
Dat Ferrari er maar pak hem beet nu pas 2,5 keer zoveel heeft verbaasd me eik wel een beetje
I know!quote:Op vrijdag 28 mei 2010 11:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt. Ikzelf denk dat je het grootste deel van het verschil kunt verklaren door het niet deelnemen aan de Indianapolis 500 die ook tijdenlang deel van de kalender heeft uitgemaakt.
Daarnaast heeft Ferrari in het eerste seizoen nog 2 races gemist.
Ik kom tot een paar minder (22) . 9X Indy 500 (wel in 1952 en 1956 (DNQ)),quote:Op vrijdag 28 mei 2010 13:00 schreef Peterselieman het volgende:
Ferrari heeft 11x de Indy 500 gemist, 2x de GP van Groot-Brittannië, 3x de GP van de VS, 2x die van Zuid-Afrika, 1x die van Mexico, 1x die van Monaco, 2x die van Duitsland, 1x Nederland, 1x Oostenrijk, 1x België, 1x Zwitserland en 1x die van Frankrijk.
Niet starten en niet kwalificeren is hierin meegerekend.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ferrari_Grand_Prix_results
quote:Ferrari is the only team to have competed in every season at this the highest level of motor sport and it also holds all the records: Drivers' titles (15,) Constructors' (16,) wins (211,) podium finishes (632: apart from the wins, it has 223 second places and 198 thirds,) pole positions (203) and fastest race laps (221.)
de baan waar inhalen onmogenlijk is?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 13:39 schreef M.Melandri het volgende:
Leukste baan van tilke is toch wel Valencia denk ik![]()
Daar heeft hij slechts een klein deel van het circuit mogen tekenen. De rest lag al bij voorbaat vastquote:Op vrijdag 28 mei 2010 13:39 schreef M.Melandri het volgende:
Leukste baan van tilke is toch wel Valencia denk ik![]()
Is het ook.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 14:25 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vind Turkije echt een fantastische baan.
quote:Op zaterdag 29 mei 2010 14:25 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vind Turkije echt een fantastische baan.
Ik denk ook dat dat voor het grootste gebrek aan sfeer zorgt. Stel je eens voor als je zo'n baan bijvoorbeeld in Nederland zou hebben, met alle tribunes vol enzo. Volgens mij wordt de hele GP daar leuker van.quote:Op zondag 30 mei 2010 00:24 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
![]()
jammer alleen dat er daar niemand op een gp zit te wachten (of er geen geld voor hebben)
autosport.comquote:Michelin is to make a last-ditch bid to try and win the supply deal for next year's Formula 1 tyres, AUTOSPORT has learned, with company representatives due to fly in to Istanbul on Sunday for a meeting with the teams.
Just days after it appeared that Pirelli was close to finalising contractual terms with the teams to secure its return to F1, Michelin is to make an 11th-hour offer of improved terms in a bid to win over the teams.
AUTOSPORT understands that a senior representative from the French tyre company will meet with all teams on Sunday morning in Turkey to propose the fresh offer.
McLaren team principal Martin Whitmarsh confirmed that the meeting was taking place, despite teams having earlier this week all but agreed on taking the Pirelli route.
"I think the teams had narrowed it down to one direction, but the other supplier has offered to do something more than they were offered in the last two days," Whitmarsh told AUTOSPORT.
"Someone is coming here to speak to the teams to make an improved offer from what was previously their final offer."
Although Pirelli is the favoured route for many teams, some outfits are still keen going with Michelin because it has a proven record in F1.
Whitmarsh said that although some outfits were motivated by financial considerations - with Pirelli's offer believed to be 500,000 Euros less cost per team – he reckons it vital that other factors were taken into account.
"I think some teams want the cheapest possible supply, other teams want the highest quality of technical information and technical support," he said.
"We've got to design our cars now, and they are going to change fundamentally because of the loss of the double diffuser and other changes. In order to do that, we need to have the characteristics, specification and performance data of the tyres that will be on our car.
"If that is wrong, even for a supplier that is selling it to us for half a million less, the likely consequences is that we will be on to our second iteration of wheelbase or suspension geometry and we will have spent much more than half a million.
"Also we should not take for granted that a tyre is just round and black with a hole in the middle. We saw what happened in Indianapolis [in 2005] – you can easily get yourself into a situation where the tyres are not that durable. If you have that problem on Friday and start calling off races, then the half million saving will look quite small."
Despite the lateness of Michelin returning to the table, Whitmarsh said he was confident a firm deal would be in place with either them or Pirelli before the next race in Canada.
Dat was dus met Michelinquote:"Also we should not take for granted that a tyre is just round and black with a hole in the middle. We saw what happened in Indianapolis [in 2005] – you can easily get yourself into a situation where the tyres are not that durable. If you have that problem on Friday and start calling off races, then the half million saving will look quite small."
Dat is dus een klus voor "THE A team" omdat ding op te scheppen op een boot en dan te droppen bij europoort ;-)quote:Op zondag 30 mei 2010 00:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik denk ook dat dat voor het grootste gebrek aan sfeer zorgt. Stel je eens voor als je zo'n baan bijvoorbeeld in Nederland zou hebben, met alle tribunes vol enzo. Volgens mij wordt de hele GP daar leuker van.
Ach, zolang ze elkaar van de baan af kegelen mogen zij ervoor zo raar doen als ze willenquote:Op maandag 31 mei 2010 13:31 schreef Atreidez het volgende:
http://twitpic.com/1sq1od
Wat een gedoe nog bij Red Bull met dat beschermen van hun ontwerp. Dit was nog op de startgrid natuurlijk, maar is dat niet een beetje overdreven zo?
Ach, Vettel verwachtte blijkbaar dat Webster opzij zou gaan (ik heb hier gelezen dat het team dat aan Vettel had gezegd, maar vergeten was te vertellen aan Webber).quote:Op maandag 31 mei 2010 13:51 schreef Tarado het volgende:
Die hele affaire van gisteren met die Marko meteen het vingertje naar Webber wijzend doet RBR wel een stukje in mijn achting zakken.
Dat mogen ze niet zeggen want dat zou teamorders betekenen, misschien was het in code waarvan bij Webber de sleutel ontbrakquote:Op maandag 31 mei 2010 14:28 schreef Sally het volgende:
[..]
Ach, Vettel verwachtte blijkbaar dat Webster opzij zou gaan (ik heb hier gelezen dat het team dat aan Vettel had gezegd, maar vergeten was te vertellen aan Webber).
Hahaha.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat mogen ze niet zeggen want dat zou teamorders betekenen, misschien was het in code waarvan bij Webber de sleutel ontbrak
Ik bedoel precies hetzelfde als jij, Webber had niet de sleutel van de code maw hij ging niet opzij terwijl Vettel dat wel verwachttequote:Op maandag 31 mei 2010 14:44 schreef Sally het volgende:
[..]
Hahaha.
Nee, ik denk andersom: Vettel had het wel begrepen, maar Webber niet... Vettel verwachtte immers (m.i.) dat z'n teamgenoot wat meer opzij zou gaan
Vettel is duidelijk nr 1 binnen het team, hoef je alleen maar naar de pitstopwindows van beide rijders te kijken. Logisch dat ze hem niet laten vallen.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:51 schreef Tarado het volgende:
Die hele affaire van gisteren met die Marko meteen het vingertje naar Webber wijzend doet RBR wel een stukje in mijn achting zakken.
quote:"You have to be sensible. It was a dangerous move because I tried to go on the outside of him. He turned towards me, there was no reason to turn right.
"He did the same thing with Mark and unfortunately he took himself out. Mark has driven well in the last few races and I am glad he was able to do finish."
Ik denk niet dat Vettel's nummer 1 status minder is geworden. Hij IS de nummer 1 bij Red Bull. Dat blijkt uit alles. Ik denk eerder dat Webber's status binnen het team afbrokkelt, omdat hij Vettel geen ruimte heeft gegeven.quote:Op maandag 31 mei 2010 18:36 schreef bodylotion het volgende:
Iedereen weet dat Webber NIET opzij gaat. En Vettel weet dat als geen ander.
Door Webber's sterke optreden is de nummer één status van Vettel opeens een stuk minder geworden, en hij lijkt daar nu aan onderdoor te gaan.
Hetzelfde wat Webber in het begin van het seizoen had.
ik had Vettel erg hoog zitten begin dit seizoen, maar voor mij begint hij nu behoorlijk in waarde te dalen. Hij is bloedsnel, maar op het moment dat het allemaal wat moeilijker gaat...quote:Op maandag 31 mei 2010 21:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Vettel's nummer 1 status minder is geworden. Hij IS de nummer 1 bij Red Bull. Dat blijkt uit alles. Ik denk eerder dat Webber's status binnen het team afbrokkelt, omdat hij Vettel geen ruimte heeft gegeven.
Ben ik met je eens, hard rijden kan hij al nu nog hard racenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:32 schreef Atreidez het volgende:
Die Marko de hele tijd met ze verhaal over ruimte geven.. Vettel had zat ruimte gehad als ie de buitenkant had gepaktOf Vettel nou wel of niet een nr1 status heeft, hij zal eerst foutloos moeten rijden.. en met zo'n status komt het dan vanzelf wel naar je toe.
Ja, ze praten mij er net iets teveel over om het af te kunnen doen als "beide rijders zijn gelijk en ze maakten deze keer beide een foutje". Denk dat Vettel gewoon wel Nr. 1 is binnen Red Bull, maar dat Webber uiteraard niet alles meteen aan Vettel geeft zodra die erom vraagt.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:32 schreef Atreidez het volgende:
Die Marko de hele tijd met ze verhaal over ruimte geven.. Vettel had zat ruimte gehad als ie de buitenkant had gepaktOf Vettel nou wel of niet een nr1 status heeft, hij zal eerst foutloos moeten rijden.. en met zo'n status komt het dan vanzelf wel naar je toe.
Zeker dat, maar hij kent Vettel ook en had kunnen anticiperen door wat ruimte te laten.quote:, maar Webber heeft alle recht om gewoon rechtdoor te rijden.
Het zal er ook wel mee te maken hebben dat er al een zaak loopt van Aerolab tegen Force India, op deze manier betaalt Mallya zijn rekeningen, zie ook Fisichella-Ferrariquote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:40 schreef Atreidez het volgende:
http://f1.gpupdate.net/en(...)tus-over-car-design/
Interessant.. Voor mijn idee lijken al die auto's op mekaar, maar ze zullen wel een punt hebben. Zoiezo zelfde designer natuurlijk.
Die is echt leukquote:Op woensdag 2 juni 2010 00:30 schreef Atreidez het volgende:
En jullie dachten dat coureur een zwaar beroep was
quote:Op woensdag 2 juni 2010 00:30 schreef Atreidez het volgende:
En jullie dachten dat coureur een zwaar beroep was
"check me auto effe. check me auto effe"quote:Op woensdag 2 juni 2010 00:30 schreef Atreidez het volgende:
En jullie dachten dat coureur een zwaar beroep was
http://www.patronisef1.co(...)ty-over-aerolab-casequote:The Lotus Racing team have quickly distanced themselves from the ongoing legal action between the Force India squad and the Aerolab wind tunnel facility, after the Malaysian team was granted indemnity in the case.
Force India brought the legal action against Aerolab back in November last year after accusing the facility of copying elements from their own car onto the Lotus design, after both teams used the same facility to test their cars.
The Indian team left a scale model of their 2009 car in the facility after making use of the wind tunnel early last year, and the team are now seeking damages after the 2010 Lotus contained some very similar aerodynamic parts.
Aerolab called Lotus as a co-defendant in the case, with the company denying that it passed information from Force India to Lotus. The company also claimed to be pursuing Force India for "serious and persistent breaches of contract".
But Lotus have now been granted indemnity in the case, and a company spokesman have been quick to clarify that this confirms that Lotus are not being accused of anything over the incident.
"Lotus Racing has been joined as a co-defendant in civil proceedings which are principally between Force India and Aerolab/Fondtech," a spokesman for the team said yesterday.
"These proceedings do not allege any wrong doing on the part of Lotus Racing.
"Aerolab/Fondtech vigorously denies any wrong doing and has provided Lotus Racing with a full indemnity in relation to the claim."
Lotus have already begun work on their 2011 car after their 2010 machine proved to be uncompetitive.
http://adamcooperf1.com/2(...)-michelin-bid-fails/quote:Michelin’s last ditch bid to win the F1 tyre contract for 2011 and beyond seems to have failed to impress the teams, and a deal with Pirelli appears to be a formality.
It is now apparently a question of finalising contractual and legal issues before confirmation comes from the FIA in the coming days.
Although Pirelli had already appeared to have already secured the contract, Michelin’s Nick Shorrock addressed the team bosses in a FOTA meeting in Istanbul on Sunday morning. However rather than put anything new on the table, he merely reiterated what had been said in earlier proposals.
The biggest weakness in Michelin’s case was its insistence on making a significant cut in the number of sets of tyres available per driver per race weekend, whereas Pirelli has agreed to honour the numbers as supplied by Bridgestone in the current FIA Sporting Regulations.
”We don’t have enough as it is,” said one team boss. “To go to even less is crackers.”
Intriguingly when I asked Shorrock about the transition from grooved to slick F1 tyres, he made a virtue of Michelin’s Le Mans experience and the longevity of its sportscar rubber: “We’ve not been in F1, but we are very present in other disciplines, notably in endurance racing, and particularly in a couple of weeks we’ll be at Le Mans. That type of racing brings us enormous information.
“If you look over the last 10 years the durability of a Michelin tyre has increased by 35%, while car speeds have increased by 10%. So that’s something we know how to do, it’s our basic profession, to make a tyre that’s usable and safe in a competitive environment.”
Logic suggests that creating tyres with an extra long life – which would be needed to get the teams through practice and qualifying on fewer sets – would do little for the F1 show.
Eens. En dat is ook wat Christian Horner zegt. Ze mogen tegen elkaar racen zolang ze elkaar maar de ruimte gunnen. En dat gebeurde hier niet!quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Zeker dat, maar hij kent Vettel ook en had kunnen anticiperen door wat ruimte te laten.
Voor hetzelfde geld waren ze er beiden gestuiterd en dat hadden op het eind van het seizoen dan wel eens hele dure punten geweest kunnen zijn.
Ik zeg niet direct dat Webber de schuldige is, maar hij had beter moeten weten en ruimte moeten laten imo
quote:Yet another element of Red Bull's pace-setting RB6 had to be modified ahead of last weekend's Turkish Grand Prix.
After Monaco, we reported that McLaren had identified a part of the 2010 Red Bull's rear diffuser that did not conform with the regulations and had to be altered in the Principality.
Germany's Auto Motor und Sport now reveals that an element of the rear suspension was changed at Istanbul Park last weekend.
The report said the elements in question, hidden behind six burly Red Bull mechanics on recent Grand Prix grids, were aerodynamically shaped and at a 20 degree horizontal angle rather than the allowed five.
In response, Adrian Newey's design team reportedly shrouded the parts with round tubing in order to nullify the downforce-producing effect.
Dat verhaal kan dus in de prullebak........quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:19 schreef Tarado het volgende:
Lotus given indemnity over Aerolab case
WEDNESDAY, 02 JUNE 2010 06:51
[..]
http://www.patronisef1.co(...)ty-over-aerolab-case
quote:Force India has said it is treating its legal action against Lotus Racing, Mike Gascoyne and Aerolab over a breach of intellectual property as a 'very serious' matter.
The Silverstone-based team has begun court proceedings in both the United Kingdom and Italy because it believes Lotus used and benefited from the use of its own intellectual property in its wind tunnel model design for the current Lotus T127.
A statement issued by Force India on Wednesday said: "The Force India F1 team confirms it has instigated UK civil proceedings against 1Malaysia Racing Team SDN BHD [a Malaysian company], 1Malaysia Racing Team [UK] Limited [Lotus Racing's parent companies], Michael Gascoyne and Aerolab SRL.
"Force India also confirms that a complaint for disclosure of confidential information was filed in December 2009 with the competent authorities in Italy and that investigations are being conducted.
"Force India believes that Lotus Racing, via its use of Aerolab and Fondtech facilities and data, has utilised and benefited from the use of Force India F1 team's intellectual property, including components and tyres exclusively licensed by Bridgestone to the Force India F1 team, on its wind tunnel model design for the current Lotus T127 chassis without permission from the Force India F1 team.
"Force India states these are very serious claims and therefore it would not be taking such action if it could not provide supportive evidence."
Both Force India and Lotus have used the aerodynamic engineering firm Aerolab for the design and development of their cars.
Force India has also clarified that separate legal action, between Aerolab and Force India over undue termination of contract, is ongoing.
The teams' statement added: "Additionally, Force India would like to clarify that any action between Aerolab and Force India for undue termination of contract is now being addressed by the courts.
"Force India confirms it paid approximately one million euros in autumn 2009 to secure the payment claimed by Aerolab and it is now for the competent courts to decide whether, indeed, this outstanding amount should be paid to Aerolab given the seriousness of these current allegations."
quote:Smith is overigens niet de enige die binnenkort Force India verruilt voor Lotus. Lewis Butler en Marianne Hinson maken dezelfde switch. Butler wordt hoofdontwerper bij het Maleisische team, Hinson krijgt de functie hoofd aërodynamica.
quote:06.02: An Open Letter to fans from Christian Horner regarding the event of last sunday...
"You may have already read on the team website my answers to some of the important issue which were raised after the grand prix on Sunday. I do however want to address you, the fans of Red Bull Racing directly.
There has been a lot of criticism on the sites and within the Community and while I can't answer every point, there are some which need to be addressed.
Firstly, the accident itself was a racing incident. We have two very capable, very determined drivers in what has proved so far this season to be a very quick car. With the McLarens putting immense pressure on our two drivers Mark and Sebastian reacted the way you would expect racing drivers to respond: they raced each other. This has happened many times between them over the last 18 months, and previously they abided by what we have always asked: that as team-mates they show respect for each other and allow one another enough room on the race track.
Secondly as far as blame goes, we win as a team and we lose as a team and on Sunday we lost as a team. Having looked at all the information it's clear it was a racing accident that shouldn't have happened. After looking at all the facts that weren't available immediately after the race, the entire team, Dr Marko included, fully shares this view.
Thirdly we now have to re-group. We are a strong team and we'll sit down and discuss what we can learn from this incident. We have immense team spirit here at Red Bull Racing, both Sebastian and Mark are intelligent individuals and we will have the situation resolved before we go to Montreal.
And finally as I have always pledged, both drivers, will continue to be given equal treatment. The Turkish Grand Prix has been a costly lesson for both drivers and we are confident that this situation won't happen again.
We still have a long way to go this year until Abu Dhabi and whichever Red Bull Racing driver you're behind in the fight for the world championship, I hope we - and they - can count on your support,
Christian"
Source: Racing Bulls
http://www.f1fanatic.co.u(...)-turkish-grand-prix/quote:McLaren told Hamilton Button wouldn’t pass him during the Turkish Grand Prix
4 June 2010 by Keith Collantine McLaren told Lewis Hamilton that Jenson Button would not pass him during the Turkish Grand Prix.
New footage of the Turkish Grand Prix posted on the official F1 website reveals Hamilton asked the team “If I back off is Jenson going to pass me or not”
He was told “No Lewis, no.” This audio clip is shown before the footage of Button overtaking Hamilton, suggesting the exchange took place before the pass.
The full exchange – which was not aired during the race broadcast – is as follows:
Lewis Hamilton: Jenson’s closing in me you guys
McLaren: Understood Lewis
Lewis Hamilton: If I back off is Jenson going to pass me or not
McLaren: No Lewis, no
After the race Hamilton said he was “surprised” Button had passed him. Now we know why.
The question now is, was Button ordered to hand the place back?
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 14:15 schreef Atreidez het volgende:
[..]
http://www.f1fanatic.co.u(...)-turkish-grand-prix/
Ik kwam hier om dat te posten, ziet er prima uitquote:Op zaterdag 5 juni 2010 09:19 schreef Tarabass het volgende:
http://tweakers.net/reviews/1701/preview-f1-2010.html
Als de gameplay net zo goed is als de graphics beloofd het een goed spel te worden.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 09:30 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik kwam hier om dat te posten, ziet er prima uit
Dat gedoe er om heen lijkt me stiekem ook wel leukquote:Op zaterdag 5 juni 2010 10:23 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Als de gameplay net zo goed is als de graphics beloofd het een goed spel te worden.
* Tarabass zijn stuurtje weer uit het stof trekt
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 09:19 schreef Tarabass het volgende:
http://tweakers.net/reviews/1701/preview-f1-2010.html
Deze wordt arcade all the way ben ik bang.quote:Het is ook niet zo dat mensen die hun auto wel goed afstellen er ineens seconden op vooruit gaan per rondje. Volgens Codemasters levert een goede eigen afstelling tot twee tienden van een seconde per ronde op.
Laat maar komen!!quote:Op zaterdag 5 juni 2010 09:19 schreef Tarabass het volgende:
http://tweakers.net/reviews/1701/preview-f1-2010.html
Stel dat Hamilton zijn banden had opgereden en ze moet gaan sparen van het team (dat is een advies natuurlijk) en Button heeft beter op zijn rubber gelet dan valt zoiets toch ook niet onder teamorders?quote:
Daar wordt niets over de echte gameplay gezegd. Wat een tijdverspilling.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 @ 09:19 schreef Tarabass het volgende:
http://tweakers.net/reviews/1701/preview-f1-2010.html
die vos ook zien lopen toevallig?quote:Op zondag 6 juni 2010 19:13 schreef kepler het volgende:
Net terug uit Zandvoort, altijd weer leuk
Mooie voorstelling van Vettel, een aantal donuts recht voor onze neus
Vosss?quote:Op zondag 6 juni 2010 19:14 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
die vos ook zien lopen toevallig?
er liep een vos rustig rond te wandelen midden op het circuit met een jong hert in zijn bekquote:Op zondag 6 juni 2010 19:23 schreef kepler het volgende:
[..]
Vosss?
Ja, ik hoorde zoiets op de speakerWaar ging dat nu over? Een vos die een hert vangt
![]()
Coolquote:Op zondag 6 juni 2010 19:47 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
er liep een vos rustig rond te wandelen midden op het circuit met een jong hert in zijn bek![]()
Hoi, ik ben ook weer terugquote:Op zondag 6 juni 2010 19:47 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
er liep een vos rustig rond te wandelen midden op het circuit met een jong hert in zijn bek![]()
Ja, we hadden voor de demo een goede plek uitgekozen: net na de pitstraatquote:Op zondag 6 juni 2010 21:11 schreef Waffle het volgende:
Ik ben ook net terug. Vond Vettel beetje matig op zich.. Die ging lang niet voluit en heeft amper twee donuts gedraaid volgens mij. Voor de rest wel mooie dag op het weer na. Tijdens de Formule BMW was het echt verschrikkelijk weer. We hadden natuurlijk geen paraplu mee genomen...
Ook kwam ik er pas tijdens de eerste ronde van de F3 race achter dat als we 5 meter naar voren gingen, we uitzicht hadden op een schermOp zich redelijk wat acties gezien. Ik zat bij de Audi S-bocht in de duinen.
Ja, stond ook net na de pitstraat bij die poort, dus heb mooi kunnen genieten van de laatste donuts van Vettel. Verder Vettel dus ook zien lopen en wat is hij eigenlijk klein in het echtquote:Op zondag 6 juni 2010 21:33 schreef kepler het volgende:
[..]
Ja, we hadden voor de demo een goede plek uitgekozen: net na de pitstraatVerder viel het wel een beetje tegen (ook door het weer denk ik)
De Renault van Vettel was ook wel leuk, maar die van de Arrows en dat broertje waren toch echt de mooiste van het hele stelquote:Op zondag 6 juni 2010 22:51 schreef Waffle het volgende:
Die oud-Benneton en Tyrells waren ook V10 motoren en klonken ook prachtig. Stuk beter dan de Renault van Vettel. En dan waren het ook nog Judd V10's i.p.v. de originele motoren.
Als je op de website van de BossGP kijkt:quote:Op zondag 6 juni 2010 23:30 schreef Ermanon het volgende:
[..]
De Renault van Vettel was ook wel leuk, maar die van de Arrows en dat broertje waren toch echt de mooiste van het hele stel
De Benettoen en Tyrell waren me iets te laag qua geluid, vind juist dat hoge jankerige aan die nieuwere V10's zo gruwelijk mooi.
Was dat trouwens niet de Benetton waarmee Schumi ook WK mee is geworden? Hij leek er wel heel veel op qua form....
Hoax! Badoer kan helemaal geen snelle rondes rijdenquote:Op maandag 7 juni 2010 11:38 schreef Waffle het volgende:
[..]
Hij reed nu rondjes van 1 minuut 27 en dacht met die Jaguar wel het ronderecord van Badoer 1 minuut 19 kunnen halen.
Als je nou rechts boven op nederlands klikt.quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:17 schreef Atreidez het volgende:
Ook Massa verlengt contract.
http://f1.gpupdate.net/en(...)ract-to-end-of-2012/
quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:17 schreef Atreidez het volgende:
Ook Massa verlengt contract.
http://f1.gpupdate.net/en(...)ract-to-end-of-2012/
Toevallig vanmorgen ook tegen iemand van GPUpdate zelf nog gezegd, dat ik liever de berichten lees in de taal waar ze vandaan komen ipv herschreven berichten. Engels is vaak ook snellerquote:Op woensdag 9 juni 2010 13:33 schreef ColtZ40 het volgende:
Als je nou rechts boven op nederlands klikt.
quote:Di Montezemolo haalt weer eens uit naar nieuwe teams
17 juni 2010
Het komt nooit meer goed tussen Ferrari en de nieuwe teams. Al voor de start van het seizoen liet het team weten niet blij te zijn met de nieuwe aanwinst, maar na de Grand Prix van Canada, waarin Alonso zijn tweede plaats verloor toen hij Karun Chandhok op een ronde zette, is president Luca di Montezemolo weer flink over de rooie."
"Auto's die presteren op het niveau van de GP2, zouden niet mogen meedoen in de Formule 1", aldus Di Montezemolo in Gazzetta dello Sport. "De snelheid van onze auto was goed genoeg voor de overwinning. Laten we hopen dat we in de toekomst verstoken blijven van fouten bij het op een ronde zetten van de langzame auto's, want dat hebben we nu wel gezien."
Er werden meer auto's op een ronde gezet dan alleen de nieuwe teams. Onzin uitspraak van Di Montezemelo weer!quote:Op donderdag 17 juni 2010 15:47 schreef Atreidez het volgende:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)t-naar-nieuwe-teams/
[..]
[ afbeelding ]
Typische foto voor t nieuwsbericht ook
Maar die nieuwe teams zaten Alonso wel twee keer gigantisch in de weg, dus wat dat betreft heeft hij wel een puntquote:Op donderdag 17 juni 2010 15:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Er werden meer auto's op een ronde gezet dan alleen de nieuwe teams. Onzin uitspraak van Di Montezemelo weer!
Had net zo goed een rijder van een bestaand team kunnen zijn die op een ronde gezet werd. Dat het een rijder van een nieuw team is toeval.quote:Op donderdag 17 juni 2010 17:04 schreef kepler het volgende:
[..]
Maar die nieuwe teams zaten Alonso wel twee keer gigantisch in de weg, dus wat dat betreft heeft hij wel een punt
Wat bedoel je? Het is gewoon het Youtube kanaal van Vodafone UK.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 18:04 schreef Googolplexian het volgende:
De user die het post ook
VODAFONEUK
Goed over nagedacht, Vodafone!
Wat bedoel je met "wat bedoel je?" ?quote:Op zaterdag 19 juni 2010 18:23 schreef .Henry het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Het is gewoon het Youtube kanaal van Vodafone UK.
Wat je bedoelde met ''De user die het post ook'' en ''Goed over nagedacht, Vodafone!''.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 19:54 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Wat bedoel je met "wat bedoel je?" ?
Ach ... grote merken als Vodafone doen normaal wel een beetje onderzoek of gekozen namen niet iets geks betekenen in andere talen (zoals van bijvoorbeeld een buurland). Alle andere uitingen zijn zodoende met een punt of een streepje d'r tussen. Iemand heeft de memo niet ontvangenquote:Op zaterdag 19 juni 2010 20:16 schreef .Henry het volgende:
[..]
Wat je bedoelde met ''De user die het post ook'' en ''Goed over nagedacht, Vodafone!''.
Ach, komt wel vaker voor. Zoals de wereldberoemde slogan van Electrolux om stofzuigers te verkopen in de US. Nothing sucks like an Electrolux!quote:Op zaterdag 19 juni 2010 20:25 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ach ... grote merken als Vodafone doen normaal wel een beetje onderzoek of gekozen namen niet iets geks betekenen in andere talen (zoals van bijvoorbeeld een buurland). Alle andere uitingen zijn zodoende met een punt of een streepje d'r tussen. Iemand heeft de memo niet ontvangen
IKEA probeert er ook op te letten (ben werknemer geweest daar), maar toch slipten RAMP (schilderijlijst) en RUND (lamp) erdoor. Die laatste naam heeft niet lang bestaan in Nederlandquote:Op maandag 21 juni 2010 10:17 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ach, komt wel vaker voor. Zoals de wereldberoemde slogan van Electrolux om stofzuigers te verkopen in de US. Nothing sucks like an Electrolux!
Ach zullen ze allemaal wel doen op een of andere manier.quote:Op maandag 21 juni 2010 15:36 schreef Swindler het volgende:
Dit vind ik wel weer op het randje van illegaal
Ik heb ook wel is dat verhaal gehoord dat er in Woking een ondergronds circuit zou zijnquote:Op maandag 21 juni 2010 16:02 schreef Ermanon het volgende:
[..]
Ach zullen ze allemaal wel doen op een of andere manier.
Had eens bedacht dat als je gewoon het chassis neemt, er GP2 banden onderzet en een andere motor en GB inzet, je gewoon met de auto zou kunnen testen zonder de regels te breken(Voor zover ik ze ken). Kun je lekker data verzamelen over Aerodynamica en de rest van de auto, enkel mis je dan wel de grip en snelheid van de echte auto, maar kun je wel de data vergelijken met simulaties en zo fine-tunen![]()
Die wilde ik jullie even niet onthoudenquote:Op zaterdag 21 juni 2003 @ 21:33 schreef HPoi het volgende:
Raikkonen en Alonso gaan heus niet naar Ferrai hhor, Raikkonen al helemaal nooit en Alonso misschien in de verre toekomst, en Da Matta?! Nee, die blijft nog wel even bij Toyota. Of hij word ergens testrijder.
Daar hoor ik dan nu voor het eerst vanquote:Op maandag 21 juni 2010 16:04 schreef Swindler het volgende:
[..]
Ik heb ook wel is dat verhaal gehoord dat er in Woking een ondergronds circuit zou zijn
hahaquote:Op maandag 21 juni 2010 16:05 schreef vosss het volgende:
Ik kwam zojuist toevallig een oud nieuwsbericht op FOK!Sport tegen met de volgende reactie van HPoi:
[..]
Die wilde ik jullie even niet onthouden
Op FOK!Sport stond rechtsonder ergens "vandaag in het nieuws in 2003" of zoiets en daar zag ik dat bericht staanquote:Op maandag 21 juni 2010 16:20 schreef Swindler het volgende:
[..]
hahaMaar hoe kom je in godsnaam bij dat bericht terecht vraag ik me dan af?
Daar heb ik inderdaad ook nog nooit van gehoord, haha.quote:Op maandag 21 juni 2010 16:06 schreef Ermanon het volgende:
[..]
Daar hoor ik dan nu voor het eerst van
Ik ben al druk aan het zoeken waar ik het vandaan had toenquote:Op maandag 21 juni 2010 16:40 schreef Waffle het volgende:
[..]
Daar heb ik inderdaad ook nog nooit van gehoord, haha.
Toch niks te doen op me stage vandaag, dus ff wat gezocht op het internet. Boven de grond beschikt Mclaren op zijn minst over een grondstuk ter grote van een halve vierkante kilometer. Dus 1 Kilometer bij 500 meter.quote:Op maandag 21 juni 2010 16:46 schreef Swindler het volgende:
[..]
Ik ben al druk aan het zoeken waar ik het vandaan had toen![]()
Onzin natuurlijk maar kan me nog herinneren dat het erom ging waar ze het zand moesten laten en hoe ze het geluid zouden dempen daar. En dat de bouwbedrijven zich dan stil hadden moeten houden etc etc, best vermakelijk om te lezenHet was een Engels "artikel".
quote:Op zaterdag 19 juni 2010 16:17 schreef Atreidez het volgende:
Geniaal filmpje
"You wanna test it first?" ... "Nah, let Garry do it"
quote:Ferrari haalt voormalig hoofdingenieur McLaren
22 juni 2010
Pat Fry, die vorige maand na zeventien jaar trouwe dienst afscheid nam van het team van McLaren, treedt volgende week in dienst bij aartsrivaal Ferrari. De Italiaanse renstal heeft de komst van de 46-jarige Brit dinsdagochtend bevestigd.
Fry is sinds 1987 werkzaam in de Formule 1. Hij begon als engineer bij Benetton en maakte in 1993 de overstap naar het team van McLaren, waar hij begon als hoofd van het testteam en zich in de loop van de jaren wist op te werken naar de functie van hoofdingenieur. Bij Ferrari krijgt Fry de rol van assistent technisch directeur, waarmee hij direct onder Aldo Costa, de technische baas van Ferrari, komt te werken.
De overstap van Fry van McLaren naar Ferrari zal gevoelig liggen. Drie jaar geleden waren beide teams nog betrokken bij een groot spionageschandaal.
ik in Noorwegen, en volgens mij heb ik geen BBC daar...quote:Op woensdag 23 juni 2010 13:51 schreef Atreidez het volgende:
Ik zit komend weekend op de Canarische Eilanden.. Ik hoop dat ze ergens een engels cafe hebben met BBC
quote:Op woensdag 23 juni 2010 16:34 schreef Peterselieman het volgende:
Ho-Pin Tung heeft van de FIA een superlicentie gekregen. Wel is deze voorwaardelijk voor vier Grands Prix.
Ik wil als test de Green-White-Checkered regel weleens in de F1 zien. Een alles of niets laatste ronde is gegarandeerd spektakel.quote:Op woensdag 23 juni 2010 17:17 schreef sasquatsch het volgende:
Even een samenvatting van de beslissingen van de WMSCSafetycar in laatste ronde betekent niet meer inhalen
quote:Op woensdag 23 juni 2010 17:17 schreef sasquatsch het volgende:Coureurs mogen de aerodynamica niet veranderen
F-duct wordt hier dan ook mee verboden. Hoe dat zit met de achtervleugel snap ik ook niet, maar die regel overruled natuurlijk die eerdere in dit geval.quote:Op woensdag 23 juni 2010 18:28 schreef Atreidez het volgende:
[..]Hoe kun je die achtervleugels dan beweegbaar maken. En F-Duct principe wordt ook door coureur geregeld, net zoals nu voorvleugel wat dus ook verdwijnt.
Ben kennelijk niet de enige die verbaast is..
De beweegbare achtervleugels zijn de uitzondering.quote:Op woensdag 23 juni 2010 18:27 schreef Googolplexian het volgende:
Achtervleugels zijn beweegbaar, alleen voor de race en om in te halen tijdens de race
Coureurs mogen de aerodynamica niet veranderen
Beeetje tegenstrijdig, dit?
quote:With the exception of the parts necessary for the driver adjustable bodywork, any car system, device or procedure which uses driver movement as a means of altering the aerodynamic characteristics of the car is prohibited from 2011.
Technisch gezien mag je dan ook niet sturen. Door je wielen te bewegen verander je de aerodynamicaquote:Op donderdag 24 juni 2010 10:17 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De beweegbare achtervleugels zijn de uitzondering.
[..]
quote:
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 00:15 schreef Peterselieman het volgende:
2010 Formula 1 Telefónica Grand Prix of Europe #1
OMG ik zeg DOEN!!!!quote:Gerenoveerde A1-Ring weer in beeld voor Grand Prix
De Grand Prix van Oostenrijk keert mogelijk binnen afzienbare tijd terug op de Formule 1-kalender. Dat bericht brengt de Kleine Zeitung. De A1-Ring was in 2003 voor het laatst gastheer van een Formule 1-race.
Met behulp van Red Bull-baas Dietrich Mateschitz is in 2008 begonnen met een renovatie ter waarde van 70 miljoen euro, inclusief een nieuw pitgebouw en nieuwe tribunes. In de paddock van Valencia viel de naam van de A1-Ring regelmatig, zo meldt Kleine Zeitung. Bernie Ecclestone zou op zoek zijn naar een alternatief voor een Aziatische race. Dit duidt mogelijk toch op problemen voor de nieuwe Grand Prix van Zuid-Korea.
bron: www.f1today.nl
Zou best een mogelijkheid kunnen zijn.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 @ 17:43 schreef nils7 het volgende:
Assen!
Onzin. Ja het is smal, maar dat is geen reden voor afwijzing. De laatste jaren zijn er veel aanpassingen geweest om auto's te accomoderen (iets waar de motorcoureurs niet zo blij mee zijn, helaas). Het circuit is een stuk breder dan Valencia, en met een paar aanpassingen zijn er legio inhaalmogelijkheden.quote:
Heb race begin wel gezien, maar toen het tegen 3 uur werd waren de engelsen me aan t wegkijken bij t grote scherm omdat de voorbeschouwing van Eng - Dui begon. Toen de barman zei dat ik Duits was moest ik bijna vluchtenquote:Op woensdag 23 juni 2010 13:51 schreef Atreidez het volgende:
Ik zit komend weekend op de Canarische Eilanden.. Ik hoop dat ze ergens een engels cafe hebben met BBC
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 18:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Onzin. Ja het is smal, maar dat is geen reden voor afwijzing. De laatste jaren zijn er veel aanpassingen geweest om auto's te accomoderen (iets waar de motorcoureurs niet zo blij mee zijn, helaas). Het circuit is een stuk breder dan Valencia, en met een paar aanpassingen zijn er legio inhaalmogelijkheden.
Bovendien zijn de faciliteiten modern, de toegangswegen goed geregeld en genoeg tribunes.
Stekkenwal is nog steeds verkant! Maar ja het is inderdaad nogal jammer, ik vind dat ze het goed gedaan hebben, het karakter van het circuit is er nog. Bijvoorbeeld de Ruskenhoek, die is na een paar jaar toch weer in oude glorie hersteld. Waar zie je dat nogquote:Op dinsdag 29 juni 2010 @ 19:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat wel ja.
Ik vind het gedeeltelijk wel jammer, want het was een echt motorsportcircuit met verkanting en verraderlijke bochten. Dat is nu wat weg helaas
De oude Noordlus ligt er nog! Vandaag nog eventjes doorheen gereden met de motorquote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat wel ja.
Ik vind het gedeeltelijk wel jammer, want het was een echt motorsportcircuit met verkanting en verraderlijke bochten. Dat is nu wat weg helaas
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:54 schreef bodylotion het volgende:
[..]
De oude Noordlus ligt er nog! Vandaag nog eventjes doorheen gereden met de motor
Je bedoelt de Ostereichring. Pas sinds de nieuwe (Tilke-) layout heet het A1-ring.quote:
Assen is volgens mij niet echt geschikt voor de Formule 1. Ik weet niet of je de champ car race op Assen hebt gezien, maar er werd toen nul keer ingehaald. Assen heeft niet echt bochten voor snelle open wheel auto's om in te halen. Als de F1 er zou komen zou ik het geweldig vinden. Assen is altijd mooi dichtbij voor ons. De faciliteiten zijn er echt perfect, genoeg parkeerruimte, aansluiting op een grote weg, fatsoenlijke en veel zitplaatsen. Helaas is de layout er waarschijnlijk niet geschikt voor.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 18:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Onzin. Ja het is smal, maar dat is geen reden voor afwijzing. De laatste jaren zijn er veel aanpassingen geweest om auto's te accomoderen (iets waar de motorcoureurs niet zo blij mee zijn, helaas). Het circuit is een stuk breder dan Valencia, en met een paar aanpassingen zijn er legio inhaalmogelijkheden.
Bovendien zijn de faciliteiten modern, de toegangswegen goed geregeld en genoeg tribunes.
Klopt. Kwam toen voornamelijk omdat de Push-to-pass knop niet gebruikt mocht wordenquote:Op dinsdag 29 juni 2010 @ 21:41 schreef Waffle het volgende:
[..]
Assen is volgens mij niet echt geschikt voor de Formule 1. Ik weet niet of je de champ car race op Assen hebt gezien, maar er werd toen nul keer ingehaald.
Volgens mij wel ja.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:40 schreef Waffle het volgende:
Ik heb helaas de superleague formula race niet gezien, maar werd daar eigenlijk nog wat ingehaald?
quote:
Voor motoren is de baan erg veilig. Voor de F1 zijn grotere grindbakken/uitloopstroken nodig.quote:
Geweldig iddquote:
Hij knalt ook gewoon dat gas in, niks traction controlquote:Op woensdag 30 juni 2010 @ 20:30 schreef kepler het volgende:
Fantastisch eerste rondje van Schumacher![]()
Verstappen was hier ook altijd heel goed inquote:Op donderdag 1 juli 2010 19:30 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Geweldig iddna bocht 1 heeft hij nog maar amper wat rijders te pakken. In de races laat hij bij vlagen nog steeds prachtige dingen zien alleen de snelheid over 1ronde moet duidelijk omhoog.
Dan ligt dat dus duidelijk aan de generatie coureurs.quote:Op donderdag 1 juli 2010 19:40 schreef kepler het volgende:
[..]
Verstappen was hier ook altijd heel goed in
quote:
gpupdate.netquote:Red Bull geeft Newey Formule 1-bolide cadeau
Adrian Newey heeft van Red Bull een cadeau gekregen voor zijn harde werk voor het team. Op het Goodwood Festival of Speed kreeg de Brit een RB5 van vorig jaar gepresenteerd en hij heeft de auto ook zelf over het circuit gestuurd op vrijdag, iets wat hij vandaag (zaterdag) zal herhalen.
“Ik ben eerlijk gezegd overdonderd door dit gebaar. Iedereen heeft een vrij weekend opgeofferd om hier te zijn en me te helpen. Dat is echt fantastisch”, sprak de kersverse eigenaar van een Formule 1-auto. “Ik was wel nerveus voor mijn eerste ronde, omdat ik nog nooit in een auto met manuele koppeling heb gereden. Verder heb ik alleen in karts met mijn linkervoet geremd. Desondanks was het fantastisch om met de auto te rijden.”
quote:For the first time in F1, a mandatory weight distribution ratio will apply in 2011.
Germany's Auto Motor und Sport said the front-to-rear ratio must be 46:54 per cent, due to the arrival of Pirelli as the sport's new exclusive tyre supplier.
The teams want to avoid the kinds of surprise problems that arose in 2009, when a pre-season change to the Bridgestone tyre design resulted in the need to make expensive changes to the cars' weight distribution.
But if a mandatory weight distribution applies in 2011, all the teams will be in the same boat.
"If the weight distribution remained free, then some would get it right by accident while others get it totally wrong. That's what we want to avoid," said FOTA's technical boss Ross Brawn.
Ja en bij de "others" hoort Mercedes GP dit seizoenquote:"If the weight distribution remained free, then some would get it right by accident while others get it totally wrong. That's what we want to avoid," said FOTA's technical boss Ross Brawn.
Is dat dan tijdelijk omdat er een nieuwe bandenleverancier komt?quote:Op maandag 5 juli 2010 11:07 schreef sasquatsch het volgende:
F1 to have mandatory weight ratio in 2011
[..]
quote:A1-ring niet terug op kalender
Mon 05-07 2010
De A1-ring, vroeger de Osterreichring genaamd, keert volgens Red Bull eigenaar Dietrich Mateschitz niet terug op de Formule 1 - kalender.
De A1-Ring viel in 2003 van de kalender en werd vervolgens volledig gesloopt. Met de support van Mateschitz is er inmiddels weer 70 miljoen in het circuit geïnvesteerd en is weer een circuit met nieuwe pitgebouwen en tribunes.
Afgelopen week kwam het gerucht de wereld in dat het stratencircuit van Valencia voor volgend jaar wel eens vervangen zou kunnen worden door de nieuwe A1-ring:
"Absolute onzin", aldus Dietrich Mateschitz. "We hebben niet in de A1-Ring geïnvesteerd om de Formule 1 terug te halen. Er is niet met Bernie gesproken, helemaal niemand in de Formule 1. Het is gewoon onzin dat jammer genoeg door veel media is overgenomen."
Wat nu als men in plaats van 1 buis, 2 buizen neemt, die langs elkaar laat lopen, waarvan 1 weer naar de achtervleugel gaat en de andere uitkomt bij de radiatoren of zo.quote:"With the exception of the parts necessary for the driver adjustable bodywork, any car system, device or procedure which uses driver movement as a means of altering the aerodynamic characteristics of the car is prohibited from 2011."
Ik wist dat er zoiets was, dat dusquote:Op maandag 5 juli 2010 14:43 schreef Peterselieman het volgende:
Je theorie is zeer goed, alleen ligt er binnen de FOTA een afspraak om de F-duct in 2011 niet meer te gebruiken. Hierdoor gaat je vlieger helaas niet meer op.
De reden dat de F-Duct wel werd toegestaan was omdat de coureur zelf ervoor zorgde dat deze werd ingeschakeld (e n dus de aerodynamica veranderde). Automatisch was sowieso verboden en is ook met de nieuwe regelgeving zo. De nieuwe regelgeving verbied ook (op enkele uitzonderingen na) dat de coureur zelf invloed kan uitoefenen op de aerodynamica.quote:Op maandag 5 juli 2010 14:41 schreef Ermanon het volgende:
Bedacht me net iets waardoor de FIA in 2011 weer een relletje kan krijgen:
[..]
Wat nu als men in plaats van 1 buis, 2 buizen neemt, die langs elkaar laat lopen, waarvan 1 weer naar de achtervleugel gaat en de andere uitkomt bij de radiatoren of zo.
Tussen de 2 buizen bouw je een klep mechanisme of dergelijk, waarbij je een klepje in buis 2 hebt die in de richting van de luchtstroom zit, dus de lucht drukt ertegen. Ondertussen bouw je ook 1 klep in buis 1 in, die verbonden is met de klep in buis 2.
De klep in buis 1 staat uit zichzelf open, echter zodra de snelheden in buis 2 boven een bepaalde limiet(en dus weerstand op de klep daarin) komen sluit de klep zich, en de klep in buis 1 sluit zich ook ivm verbinding met de klep in buis 2, waardoor alle lucht naar de achtervleugel gaat en die dus in een stall terecht komt.
Zo heb je nog steeds een F-duct, echter hoeft de driver er niet meer aan te zitten en is het dus legaalOf vergeet ik wat dingen
?
Betekent dat niet dat er bewegende aerodynamische onderdelen zijn? Die zijn verboden met uitzondering van een flap op de voor- en achtervleugen, dacht ik.quote:Op maandag 5 juli 2010 14:41 schreef Ermanon het volgende:
Bedacht me net iets waardoor de FIA in 2011 weer een relletje kan krijgen:
[..]
Wat nu als men in plaats van 1 buis, 2 buizen neemt, die langs elkaar laat lopen, waarvan 1 weer naar de achtervleugel gaat en de andere uitkomt bij de radiatoren of zo.
Tussen de 2 buizen bouw je een klep mechanisme of dergelijk, waarbij je een klepje in buis 2 hebt die in de richting van de luchtstroom zit, dus de lucht drukt ertegen. Ondertussen bouw je ook 1 klep in buis 1 in, die verbonden is met de klep in buis 2.
De klep in buis 1 staat uit zichzelf open, echter zodra de snelheden in buis 2 boven een bepaalde limiet(en dus weerstand op de klep daarin) komen sluit de klep zich, en de klep in buis 1 sluit zich ook ivm verbinding met de klep in buis 2, waardoor alle lucht naar de achtervleugel gaat en die dus in een stall terecht komt.
Zo heb je nog steeds een F-duct, echter hoeft de driver er niet meer aan te zitten en is het dus legaalOf vergeet ik wat dingen
?
quote:A secret of Red Bull's superior pace in the decisive Q3 phase of qualifying may have been revealed.
Autosprint's auto.it website reports that the team has a special electronic setting for the Renault engine that maintains a constant exhaust gas pressure.
When the setting is selected, the stream of gases flow constantly from the exhaust through the double diffuser, even when the driver of the RB6 is not pressing the throttle.
This would increase downforce at slow speeds.
The setting, revealed initially on the blog of the British journalist James Allen, is reportedly used sparingly - for example only in Q3 - because it is damaging to the engine.
The RB6 has been on pole position at eight of the nine Grands Prix so far this season.
Zouden ze daarom ook vaker last hebben van problemen met de motor? Omdat ze hem bewust "opblazen" ?quote:Op woensdag 7 juli 2010 15:13 schreef sasquatsch het volgende:
Blijkbaar heeft Red Bull een Renault motor met een speciale setting voor de kwalificatie.
Hiermee kunnen ze de druk van de uitlaatgassen constant houden, waardoor ze meer downforce in langzame bochten hebben.
[..]
quote:Op woensdag 7 juli 2010 14:39 schreef sasquatsch het volgende:
Jenson en Lewis oefenen op het nieuwe Silverstone.
Die wil ik!quote:Op woensdag 7 juli 2010 14:39 schreef sasquatsch het volgende:
Jenson en Lewis oefenen op het nieuwe Silverstone.
Zal wel voor het geld zijn. Senna deed het toch niet onaardig en van Yamamoto ben ik nou nooit echt onder de indruk geweest.quote:Op donderdag 8 juli 2010 21:07 schreef Trystar het volgende:
Senna out?
http://www.f1fanatic.co.u(...)enna-at-silverstone/
quote:Safety car procedures revamped
The FIA will introduce new safety car procedures from the British Grand Prix on Sunday in a bid to prevent a repeat of the controversy in Valencia a fortnight ago, AUTOSPORT has learned.
FIA race director Charlie Whiting met with the sporting directors of the teams at Silverstone on Wednesday to discuss clearing up the safety car regulations after the issues that were brought up at the European Grand Prix.
Several ideas were discussed - including closing the pitlane completely during safety car spells - but AUTOSPORT understands that agreement has been reached simply to slow the F1 cars down much more than before under the safety car.
Instead of operating to a 'delta' time of 120% of a regular F1 lap before the cars form up behind the safety car, as under the old regulations, drivers will instead be forced to slow down to the actual estimated speed of the safety car itself.
The idea of slowing cars this much will be to ensure there is no possibility of a driver overtaking the safety car – as Lewis Hamilton did on the run out of the first corner at Valencia.
Drivers are due to conduct experiments with the new delta time after free practice at Silverstone on Friday and Saturday, with the new delta time being used for the first time in the race on Sunday unless any unforeseen major problems after thrown up beforehand.
The slower delta time will prevent drivers getting a benefit by being ahead of the safety car on road.
The FIA has also reacted to the problems drivers had of breaking the delta time in Valencia, after only finding out about the safety car towards the end of the lap, by making it clear that they will be exempt from the new safety car speed limit for the final 200 metres of the lap.
Williams driver Rubens Barrichello, who was penalised in Valencia, said it was hard for drivers to react immediately to the lights telling them to slow down.
"You are coming flat out at maybe 285km/h and the lights on the steering wheel only appear.. I could only see by the time that I was entering the pitlane," he said. "You have the engineer talking to you.
"It's very hard to take it. I just think that the rule can go your way one day and another day it won't. They are there for the safety so we need to for the best reasonable way of safety."
Ze hadden gehoopt met de naam Senna wat geld binnen te halen maar dat is mislukt. Dan nog maar een paydriver naast Chandhok.quote:Op donderdag 8 juli 2010 22:29 schreef Glijdt_licht het volgende:
Belachelijk. Senna reed de laatste races beter dan Chandhok. zal wel sponsorgezeik zijn.. Zeker gezien Kollesdaar aan het roer staat..
En Yamamoto is alleen bevestigd voor Silverstone. Wie de rest van het seizoen rijdt wordt pas na de GP bekeken.quote:It seems that the decision was taken because the team wants money.
quote:It appears that the team may have acquired some of the assets of the Toyota team in Cologne. Serbian F1 aspirants Stefan GP had announced their intention to buy the Toyota chassis before the season, while more recently ART GP looked at buying the cars for a potential entry next season as the 13th team.
Wel frapant dat die verdwenen waren nadat Kolles uit het paddock gejaagd was iets na de Spyker periode, en nu hij weer terug is: tadaaa!quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:17 schreef Bolleke_666 het volgende:
Ladies and gentlemen, de paydrivers zijn weer terug dus.
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:28 schreef M.Melandri het volgende:
Petrov en Chandhok waren ook al gewoon paydrivers hoor en Senna was marketingtrucje om geld binnen te halen maar is dus mislukt.
Zijn naam is dan ook de enige reden dat hij Formule 1, of GP2 reed.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:28 schreef M.Melandri het volgende:
Petrov en Chandhok waren ook al gewoon paydrivers hoor en Senna was marketingtrucje om geld binnen te halen maar is dus mislukt.
Zo slecht deed hij het niet hoor voor iemand met zo weinig ervaringquote:Op vrijdag 9 juli 2010 16:47 schreef Migue het volgende:
[..]
Zijn naam is dan ook de enige reden dat hij Formule 1, of GP2 reed.
Chandhok is ook een rookie. Toen Klien in Barcelona 1 VT mocht rijden was hij gelijk al een halve seconde sneller dan Senna.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 19:00 schreef nils7 het volgende:
[..]
Zo slecht deed hij het niet hoor voor iemand met zo weinig ervaring
Wat precies de reden is dat hij niet in de GP2 Series of Formule 1 thuishoort, want zijn prestaties in de GP2 en Formule 1 waren alsnog ondermaats.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 19:00 schreef nils7 het volgende:
[..]
Zo slecht deed hij het niet hoor voor iemand met zo weinig ervaring
autosport.comquote:McLaren ditches blown diffuser for now
By Jonathan Noble Friday, July 9th 2010, 21:19 GMT
Jenson Button, McLaren, Silverstone 2010McLaren has abandoned its exhaust-blown diffuser for the rest of the British Grand Prix weekend, AUTOSPORT can reveal, after a difficult first day of running with the concept at Silverstone on Friday.
The Woking-based team had high hopes that the update package it brought on to the car for this weekend's race would help lift its performance to take the fight to pre-event favourites Red Bull Racing.
However, both Lewis Hamilton and Jenson Button failed to get comfortable with the new handling and set-up of the revised MP4-25 at Silverstone - with Hamilton running off-track several times as he took the car to the limit.
Button admitted that the car had not felt good with the new parts - and that the team needed to invest much more effort in making them work.
"Today's been a little bit trickier than expected in the car," said the reigning world champion.
"First of all I couldn't get a set-up for the car with the new package, but it improved at the end of the day, but there's still a lot of work we need to do. We are not where we'd like to be. The car is very tricky in a few places around the circuit.
"We've definitely made some improvements in certain places, but we don't have the right balance yet. I haven't had a perfect day today, which is disappointing because even on a Friday it's good to see so many people out there."
With Hamilton ending the day more than 1.5 seconds adrift of the best time from Red Bull Racing, McLaren felt that its chances of a decent result in the British GP would be best served with using the package it knows best.
Late on Friday night, McLaren mechanics were seen wheeling the updated floors out of the Silverstone paddock as work began on revising the cars back to the configuration that has been used up until this race - with the standard exhaust set-up.
Sources have revealed that McLaren understands where improvements can be made with the package, and revisions will be developed to ensure the exhaust-blown diffuser is back on the car for the German Grand Prix.
McLaren had come into the weekend viewing the British GP as a critical weekend in its title challenge - with the performance of the blown diffuser likely to give it a benchmark on its ability to take the fight to Red Bull Racing.
Although removing the blown diffuser is a setback for McLaren's hopes at Silverstone, the performance of the car in recent races means the outfit still has the chance of taking a decent haul of points with the older exhaust concept.
The exhaust-blown diffusers are far from straightforward to integrate into the cars, and Mercedes GP found it had to compromise its version of the design in Valencia a fortnight ago when it encountered overheating problems caused by the exhaust gases.
Eindelijk een echte voortzetting van Team Lotus?quote:Lotus Racing boss Tony Fernandes is in the process of acquiring the rights for the traditional Team Lotus name – opening up the possibility for a formal renaming of the outfit for next season.
Team Lotus was bought by former F3000 driver David Hunt at the end of 1994, but plans to move it on quickly as a going concern failed to come to fruition and the operation folded. The name was briefly allied to Pacific GP in 1995, and Hunt and two partners have held on to it ever since.
When Fernandes started his F1 project this time last year he had to use the Lotus Racing name, but he has been in contact with Hunt recently, and a deal is finally in the pipeline.
The return of the Team Lotus name will in effect mean that there are no loose ends and provide a formal link not just with the past but also with Classic Team Lotus, the historic car operation run by Colin Chapman’s son Clive.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:31 schreef Atreidez het volgende:
...
Buiten dat het gewoon goed en leuk gemaakt is bij BBC is het gewoon een uiterst grappige groep ook
Hoe kun je dit zien? Is dat niet met zo'n kabeldienst ("press the red button")?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:31 schreef Atreidez het volgende:
Nog meer mensen BBC forum gezien van zondag?
Usenet of torrentsquote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:52 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Hoe kun je dit zien? Is dat niet met zo'n kabeldienst ("press the red button")?
Je bedoelt dat ze bij het uitkoment van de bocht naaste de baan gaan? Zo ja, als er meer dan 2 wielen buiten de witte lijn zitten in het strafbaar. Maar de FIA deelt er (bijna) nooit straffen voor uit. En het kan tijdswinst opleveren, maar je banden worden er wel vuil van.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 20:08 schreef kepler het volgende:
Hoe zit het trouwens met tijdswinst door (te) wijd uit de bocht komen? Ik zag dit Schumacher een paar keer doen, en Alonso ook. Misschien/waarschijnlijk waren dit gewoon foutjes, maar ik kan me voorstellen dat je er tijdswinst kan uithalen (hogere snelheid?). Is dit gewoon strafbaar?
Je banden worden ook vuil als je een chicane afsnijdt. Het lijkt me dat je door het te wijd uitkomen ook veel tijd kan winnen, maar ik heb nog nooit een straf voor uitgedeeld zien worden...quote:Op dinsdag 13 juli 2010 21:26 schreef .Henry het volgende:
[..]
Je bedoelt dat ze bij het uitkoment van de bocht naaste de baan gaan? Zo ja, als er meer dan 2 wielen buiten de witte lijn zitten in het strafbaar. Maar de FIA deelt er (bijna) nooit straffen voor uit. En het kan tijdswinst opleveren, maar je banden worden er wel vuil van.
Misschien dat ze daarom zo laat kwamen met die straf? Dat ze wachten op actie van Alonso?quote:Volgens de wedstrijdleider van de FIA, Charlie Whiting, heeft Ferrari tot drie keer toe het dringende advies gekregen om Robert Kubica Fernando Alonso te laten inhalen in de Grand Prix van Engeland. Alonso had eerder via het gras Kubica ingehaald, wat volgens de FIA een voordeel opleverde. Ferrari was het er niet mee eens, maar moest uiteindelijk wel een stop and go penalty accepteren.
"We hebben Ferrari direct gezegd dat Alonso Kubica zijn positie weer terug moesten geven”, vertelde Whiting aan het tijdschrift Autosprint. “Ik heb er ook bij gezegd dat als ze dat zouden doen, er geen verdere sancties zouden volgen. Maar ze deden het niet en uiteindelijk vonden ze dat Kubica te veel achterstand had. We vonden al gelijk dat Alonso voordeel had gehad van het afsnijden van de baan. Daar hebben we niet lang over hoeven praten.”
Ferrari liet weten niet te hebben geluisterd, omdat Alonso naar de mening van de Italianen geen voordeel zou hebben gehad van de actie.
Bedoel je niet Spa 09? Waar Raikkonen veel meer snelheid mee nam richting Eau Rouge?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 21:54 schreef kepler het volgende:
[..]
Je banden worden ook vuil als je een chicane afsnijdt. Het lijkt me dat je door het te wijd uitkomen ook veel tijd kan winnen, maar ik heb nog nooit een straf voor uitgedeeld zien worden...
Dat namelijk toen ook zo in Spa 08, tussen Raikkonen en Hamilton. Na de beruchte chicane ging Raikkonen een paar bochten te wijd (naast de baan), maar hierdoor had hij meer snelheid en kon hij Hamilton inhalen. Hier werd toen helemaal niet over gesproken
Nee, dat was toen met die inhaalactie van Hamilton op Raikkonen in de busstop. Een halve ronde later doet Raikkonen hetzelfde, maar dan via de buitenkant van een bocht.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:38 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Bedoel je niet Spa 09? Waar Raikkonen veel meer snelheid mee nam richting Eau Rouge?
De regel is inderdaad dat je niet met meer dan twee wielen buiten de racelijn mag komen. Ik herinner me DTM op Hockenheim, toen er steeds meer asfalt op de plaats van grindbakken kwam, dat sommige coureurs dat gewoon als reguliere racelijn gebruikten. Later is dat verboden. Bij F1 wordt het alleen bestraft als ze er voordeel bij hebben, maar meestal pikken ze er alleen maar vuil mee op.
Dat laatste is in andere raceklasses wel verboden werd op de BBC gezegd.quote:Op woensdag 14 juli 2010 08:25 schreef Googolplexian het volgende:
Als je banden (edit: een beetje) vuil worden van het wijd uitlopen voor het rechte stuk zijn je banden alweer schoon voor de eerste bocht na het rechte stuk.
FIA straft op sommige circuits daar niet voor. Net als dat op Silverstone ook niet gestraft werd voor het overschrijden van de witte lijn be de pitingang. Unwritten rules.
Klopt. Ik heb toen nog hier op Fok! ervoor gepleit dat Raikonnen daar eigenlijk ook voor bestraft werd, maar de meesten vonden dat maar een belachelijk idee.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:43 schreef kepler het volgende:
[..]
Nee, dat was toen met die inhaalactie van Hamilton op Raikkonen in de busstop. Een halve ronde later doet Raikkonen hetzelfde, maar dan via de buitenkant van een bocht.
quote:Someone is not telling the truth. Is it Ferrari or FIA race director Charlie Whiting?
Fernando Alonso had a funny day on Sunday. His race was ruined once again by a safety car – the second time in two weeks after the “manipulated” (according to the Spaniard) result in Valencia. He then got changed into his football strip and watched his country win the World Cup from Ferrari’s motor home in the Silverstone paddock. I’m not sure whether he would have taken the first result to get the second but I was at Ferrari too, watching the Dutch kick lumps out of the Spanish, and I can tell you he was pretty excited by the footy…
Ferrari, and Alonso, were both clearly fuming about the safety car incident during the race. To recap, Alonso cut a corner and overtook Renault’s Robert Kubica. Two laps then went by in which Alonso did not give back position. Then Kubica retired.
Alonso was then informed by race control that he had to serve a drive-through penalty which, with the introduction of the safety car which bunched the field, dropped him back to 16th. He eventually finished 14th, out of he points, and Ferrari briefly thought about appealing the decision. They argued that they heard nothing from the race director, and then Kubica retired and they couldn’t give back position even if they wanted to.
Charlie Whiting, the FIA’s race director, says it happened rather differently. He has come out and said he told Ferrari three times to allow Kubica back past and they failed to heed his warnings.
“We told Ferrari three times that in my opinion they should give the position back to Kubica,” Whiting said. “And we told them that immediately, right after the overtaking manoeuvre. On the radio, I suggested to them that if they exchange position again, there would be no need for the stewards to intervene.
“But they didn’t do that and on the third communication they said that Kubica was by then too far back to let him regain the position. It’s not true at all that the stewards took too long to decide. For us the facts were clear immediately: Alonso had gained an advantage by cutting the track.”
Ferrari team principal Stefano Domenicali saw it differently. “As soon as we received the information that in the opinion of the stewards, Fernando should have given back the position to Robert, Robert was already very far behind and Robert was really slowing down because he had a problem,” he said. “You can have a situation where immediately there is a possibility to give back the position to a driver if you feel that there is really an advantage that you gain. On our side we felt that was not the case otherwise we would have done it.”
Someone isn’t telling the truth.
Hij haalde buiten de baan in, dus had er voordeel van. Dus moet hij zijn plek teruggeven. Een paar jaar terug (Hamilton in Frankrijk), werd er niet eens gevraagd om je plek terug te geven. Toen kreeg je meteen een drive-through.quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:01 schreef Peterselieman het volgende:
Ikzelf ben van mening dat Kubica de deur wel erg hard naar Alonso dichtgooide. De Spanjaard kon hierdoor geen kant op. Het was netjes geweest om die plaats terug te geven, maar omdat Kubica al snel opgaf kon dat niet meer, waardoor een straf imo niet meer opgelegd kon worden. Hoogstens een boete, maar niet deze straf.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:01 schreef Peterselieman het volgende:
Ikzelf ben van mening dat Kubica de deur wel erg hard naar Alonso dichtgooide. De Spanjaard kon hierdoor geen kant op. Het was netjes geweest om die plaats terug te geven, maar omdat Kubica al snel opgaf kon dat niet meer, waardoor een straf imo niet meer opgelegd kon worden. Hoogstens een boete, maar niet deze straf.
quote:Two laps then went by in which Alonso did not give back position. Then Kubica retired.
Ja, dat was ook mijn idee toenquote:Op woensdag 14 juli 2010 13:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb toen nog hier op Fok! ervoor gepleit dat Raikonnen daar eigenlijk ook voor bestraft werd, maar de meesten vonden dat maar een belachelijk idee.
Nee, die regel bestond allang. Het probleem toen was dat Hamilton hem gelijk weer inhaalde. Daardoor is nu de regel gekomen dat je de plek moet terug geven, en een bocht moet wachten met je volgende actie. Wanneer je die plek moet teruggeven weet ik niet preciesquote:Op woensdag 14 juli 2010 16:53 schreef Googolplexian het volgende:
Yup ... Door die actie toen is deze regel (plek teruggeven) bedacht. De Hamilton-regel die Alonso paalt dus
Sterker nog ... ik meen mij te herinneren dat je de positie voor de volgende bocht moest teruggeven. Hoe Ferrari erop komt dat ze effe 2 laps konden wachten met die positie teruggeven is mij een raadsel.
[..]
Ziet er al beter uit dan F1 2009 nu hopen dat het ook beter speeltquote:
Lachen, dat de man die een levenslange ban kreeg, de touwtjes in handen krijgt...quote:Op donderdag 15 juli 2010 04:20 schreef Googolplexian het volgende:
Maak je nou niet zo'n zorgen ... Doe wat ik zeg en ik regel het wel!
Ik zeg ... Bernie zoekt een opvolger.
quote:F1: Vettel Wishes Webber Hadn’t Publicized Feelings
Sebastian Vettel would have preferred teammate Mark Webber not go public with his grievances at Silverstone...
Sebastian Vettel reportedly believes his teammate Mark Webber should have kept a lid on his unhappiness at Silverstone last weekend.
Although the controversial recipient of Webber's front wing in Britain, and accused of being favored by his Red Bull bosses, the 23-year-old German's voice has been the quietest throughout the latest saga.
At Silverstone he hinted that Australian Webber had shown his "true face," adding: "The most important thing is the atmosphere within the team. We have a really strong car and the only thing that can stop us is ourselves."
The implication is that Webber should have saved his grievances about the front wing so that it could be handled internally.
Germany's Bild newspaper now quotes him as saying: "I'm brought up to show respect for one another."
Referring to the wing saga, he added: "Such things do not belong in the public; they should be handled internally by the team."
Former driver David Coulthard, still a consultant for the energy drink owned team, agrees that Red Bull would have preferred if the matter had not gone public.
"Red Bull would doubtless prefer it if Mark aired his grievances in private," he wrote in his Telegraph column.
Nick Fry, chief executive of the Mercedes team, warns that Red Bull must quickly make clear to its drivers that they are not in charge.
"Drivers are a vital part of the team but they're not the team and that needs to be clear," he is quoted by the Sun newspaper.
"As soon as the lunatics start running the asylum you have big problems," he added."
Totaal geen AA en een AF waar ook al niet over naar huis te schrijven is.quote:
Dat vanwege de Grand Prix in India.quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:28 schreef sasquatsch het volgende:
Chandhok lijkt het beschermelingetje van Ecclestone te zijn.
hopelijk gaat het hem lukkenquote:Villeneuve werkt aan eigen Formule 1-team
15 juli 2010
Voormalig wereldkampioen Jacques Villeneuve hoopt volgend jaar met een eigen team aan de Formule 1 te kunnen meedoen. Zo meldt Auto, Motor und Sport.
De 39-jarige Canadees werkt al een poosje aan een rentree in de hoogste autosportklasse en zag eerder dit jaar een poging om met het Servische Stefan GP in de Formule 1 te komen, mislukken. Nu zou hij zich dus met een eigen team hebben ingeschreven bij de internationale autosportbond FIA, onder de naam Villeneuve Racing. Details over het team ontbreken, maar volgens het Duitse blad zou Villeneuve al succesvol door de eerste tests van de FIA zijn gekomen. Er zouden zich in totaal tien teams hebben ingeschreven voor 2011, waarvan er nu nog drie over zijn, waaronder Villeneuve Racing en de Cypher Group, een nieuwe Amerikaanse renstal.
De FIA maakt het dertiende team voor 2011 later deze maand bekend.
Ik ook, hij zal wel "ff" een team opzetten een meedoen in de F1...quote:Op donderdag 15 juli 2010 17:04 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Krijg hier een erg naar Prost-gevoel bij
quote:Op donderdag 15 juli 2010 17:04 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Krijg hier een erg naar Prost-gevoel bij
Whut... ik vind het er gewoon strak uitzien. Verder is dit de console-versie, de PC kan vast mooier. Ook verhalen gelezen dat het aardig realistisch (geen sim), bv de mogelijkheid om engine-settings op high te zetten (sneller, maar ook meer brandstofverbruik), handmatig veranderen van je voorvleugel tijdens race, goede tyrewear, etc. Ik ben hypedquote:Op donderdag 15 juli 2010 15:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Totaal geen AA en een AF waar ook al niet over naar huis te schrijven is.
Ik vraag me echt af waarom dergelijke crapfilmpjes gereleased worden. Het is goddomme niet eens in FullHD en dat anno 2010
En dan ook nog eens met flutsettings, want als dit qua graphisch het max is dan laat ik hem mooi schieten
Dat verspringen van toeren bij minder tractie en de bewegingen van het hoofd zien er goed uit. Die onboardradio daarentegenquote:Op donderdag 15 juli 2010 18:01 schreef kepler het volgende:
[..]
Whut... ik vind het er gewoon strak uitzien. Verder is dit de console-versie, de PC kan vast mooier. Ook verhalen gelezen dat het aardig realistisch (geen sim), bv de mogelijkheid om engine-settings op high te zetten (sneller, maar ook meer brandstofverbruik), handmatig veranderen van je voorvleugel tijdens race, goede tyrewear, etc. Ik ben hyped
Die simpele aanwijzingen verdwijnen naarmate je verder komt in het spel. Je kan hem ook helemaal uitzetten.quote:Op donderdag 15 juli 2010 18:09 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Dat verspringen van toeren bij minder tractie en de bewegingen van het hoofd zien er goed uit. Die onboardradio daarentegen
Inderdaad die onboardradioquote:Op donderdag 15 juli 2010 18:09 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Dat verspringen van toeren bij minder tractie en de bewegingen van het hoofd zien er goed uit. Die onboardradio daarentegen
quote:Teams agree to tighten up in-season testing loopholes
Following the British GP, the Formula One teams have agree to tighten up the rules regarding the car specifications when used for demonstration/promotional purposes. The change comes after a few teams used updated [never raced before] parts during promotional filming runs, which didn't go so well competitors as it exploited the exceptions to in-season testing ban.
As FOTA Chairman, McLaren's Martin Whitmarsh commented, "I personally did not feel there was any ambiguity, but others argued that there was. But that is pressure, and when people are under pressure they try and take a different view.
"It is now clear that, if you are doing a demo run, then you must use components that have been raced before - and it has to be a legitimate demo run."
quote:Op donderdag 15 juli 2010 17:12 schreef Ermanon het volgende:
[..]
Ik ook, hij zal wel "ff" een team opzetten een meedoen in de F1...
Misschien via Stefan GP?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 13:59 schreef Bolleke_666 het volgende:
[..]
Maar Prost nam Ligier Grand Prix over.
Villeneuve wil schijnbaar helemaal van scratch beginnen.
HRTquote:Yamamoto replaces Chandhok at HRT
Karun Chandhok will not be racing at the German Grand Prix next weekend, his HRT team announced on Friday, and his place will be taken by Sakon Yamamoto.
The Japanese driver had replaced Bruno Senna for unknown reasons in the previous race at Silverstone, and the Brazilian will be back in action next week at Hockenheim.
Chandhok, however, will not be racing in Germany, the team said.
Hispania said that the Indian was still part of the team and that he was "likely" to be in the car later in the season.
"After Sakon Yamamoto gave a very positive performance in Silverstone, the team has decided to give the Japanese driver another opportunity to drive the car alongside Bruno Senna," said the team in a statement.
"Karun Chandhok is still part of the Hispania Racing, HRT F1 Team family and is likely to be in the car at some later races this season."
Yamamoto raced alongside Chandhok at the British Grand Prix, where the Japanese driver finished in 20th position behind the Indian.
Villeneuve ging ook naar BAR met de bedoeling daar een topteam van te maken. Dat is 'm ook niet gelukt. Ik zie hem als manager niet direct slagen waar 'ie als coureur ook niet mee slaagde.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 13:59 schreef Bolleke_666 het volgende:
[..]
Maar Prost nam Ligier Grand Prix over.
Villeneuve wil schijnbaar helemaal van scratch beginnen.
Idd.quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:01 schreef kepler het volgende:
[..]
Ja, dat was ook mijn idee toenVoordeel is voordeel, of je dat nu buitenom in binnenom doet
Meer zo:quote:
Zolang de bankrekening maar very positive isquote:AftĪr $akon Yamamoto gavĪ a vĪry po$itivĪ pĪrformancĪ in $ilvĪrstonĪ...
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 07:56 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Meer zo:
[..]
Zolang de bankrekening maar very positive is
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 07:56 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Meer zo:
[..]
Zolang de bankrekening maar very positive is
quote:AƒtĪr $akon Ĩamamoto gavĪ a vĪrĨ po$itivĪ pĪrƒormancĪ in $ilvĪrstonĪ...
Je vergeet de pond en het teken van de dollarcent.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 10:31 schreef Sally het volgende:
[..]
![]()
Je vergeet de Japanse yen en de florijn nog![]()
[..]
quote:AƒtĪr $akon Ĩamamoto gavĪ a vĪrĨ po$itivĪ pĪrƒormanĒĪ in $iĢvĪr$tonĪ.
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 10:36 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Je vergeet de pond en het teken van de dollarcent.
[..]
En Chandhok heeft al enige tijd geldproblemen. Kan beide de reden zijn waarom Yamamoto rijdt. En daar heeft Colin Kolles volledig gelijk in, hoe populair het ook is om hem nu af te zeiken. Als je niet betaalt rijdt je niet, dat zal ongetwijfeld de afspraak met Chandhok zijn, en aangezien Hispania Racing geen cent te makken heeft is de keuze voor Yamamoto niet meer dan terecht. Net zoals het niet meer dan terecht was om Senna niet te laten rijden.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 10:58 schreef Sally het volgende:
[..]
![]()
Die centen zie ik niet op de pc verschijnen, trouwens![]()
Maar ik dacht dat een erg negatieve e-mail Senna de das om had gedaan?
http://msn.planetf1.com/n(...)t-the-axe?ocid=todayquote:Bernie Ecclestone is considering dropping the Monaco GP, saying the Principality does not "pay enough".
Monaco has been on the F1 calendar since 1955, however, the Principality reportedly does not pay to host the grand prix whereas other countries pay an average of 24million Euros.
And with Ecclestone looking to scrap existing races in order to sign up new countries and keep the calendar to a maximum of 20 grands prix, Monaco could be given the axe.
"I think it is possible (to have F1) without Monaco," the F1 supremo told Sport1.
"They do not pay enough."
However, with India and America are set to join the calendar in the next two years and Ecclestone looking at Russia and South Africa, Monaco is not the only European race that is under threat.
"The Europeans have to pay more money or we have to go elsewhere," added the 79-year-old.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |