abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 juli 2010 @ 22:24:49 #251
34586 kepler
No bounce, no play
pi_84021182
quote:
Volgens de wedstrijdleider van de FIA, Charlie Whiting, heeft Ferrari tot drie keer toe het dringende advies gekregen om Robert Kubica Fernando Alonso te laten inhalen in de Grand Prix van Engeland. Alonso had eerder via het gras Kubica ingehaald, wat volgens de FIA een voordeel opleverde. Ferrari was het er niet mee eens, maar moest uiteindelijk wel een stop and go penalty accepteren.


"We hebben Ferrari direct gezegd dat Alonso Kubica zijn positie weer terug moesten geven”, vertelde Whiting aan het tijdschrift Autosprint. “Ik heb er ook bij gezegd dat als ze dat zouden doen, er geen verdere sancties zouden volgen. Maar ze deden het niet en uiteindelijk vonden ze dat Kubica te veel achterstand had. We vonden al gelijk dat Alonso voordeel had gehad van het afsnijden van de baan. Daar hebben we niet lang over hoeven praten.”

Ferrari liet weten niet te hebben geluisterd, omdat Alonso naar de mening van de Italianen geen voordeel zou hebben gehad van de actie.
Misschien dat ze daarom zo laat kwamen met die straf? Dat ze wachten op actie van Alonso?
The line is a dot to you!
  dinsdag 13 juli 2010 @ 22:38:18 #252
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_84021869
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:54 schreef kepler het volgende:

[..]

Je banden worden ook vuil als je een chicane afsnijdt. Het lijkt me dat je door het te wijd uitkomen ook veel tijd kan winnen, maar ik heb nog nooit een straf voor uitgedeeld zien worden...

Dat namelijk toen ook zo in Spa 08, tussen Raikkonen en Hamilton. Na de beruchte chicane ging Raikkonen een paar bochten te wijd (naast de baan), maar hierdoor had hij meer snelheid en kon hij Hamilton inhalen. Hier werd toen helemaal niet over gesproken
Bedoel je niet Spa 09? Waar Raikkonen veel meer snelheid mee nam richting Eau Rouge?

De regel is inderdaad dat je niet met meer dan twee wielen buiten de racelijn mag komen. Ik herinner me DTM op Hockenheim, toen er steeds meer asfalt op de plaats van grindbakken kwam, dat sommige coureurs dat gewoon als reguliere racelijn gebruikten. Later is dat verboden. Bij F1 wordt het alleen bestraft als ze er voordeel bij hebben, maar meestal pikken ze er alleen maar vuil mee op.
Please, make yourself uncomfortable.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 22:43:26 #253
34586 kepler
No bounce, no play
pi_84022153
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:38 schreef bodylotion het volgende:

[..]

Bedoel je niet Spa 09? Waar Raikkonen veel meer snelheid mee nam richting Eau Rouge?

De regel is inderdaad dat je niet met meer dan twee wielen buiten de racelijn mag komen. Ik herinner me DTM op Hockenheim, toen er steeds meer asfalt op de plaats van grindbakken kwam, dat sommige coureurs dat gewoon als reguliere racelijn gebruikten. Later is dat verboden. Bij F1 wordt het alleen bestraft als ze er voordeel bij hebben, maar meestal pikken ze er alleen maar vuil mee op.
Nee, dat was toen met die inhaalactie van Hamilton op Raikkonen in de busstop. Een halve ronde later doet Raikkonen hetzelfde, maar dan via de buitenkant van een bocht.
The line is a dot to you!
  woensdag 14 juli 2010 @ 08:25:06 #254
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_84031606
Als je banden (edit: een beetje) vuil worden van het wijd uitlopen voor het rechte stuk zijn je banden alweer schoon voor de eerste bocht na het rechte stuk.

FIA straft op sommige circuits daar niet voor. Net als dat op Silverstone ook niet gestraft werd voor het overschrijden van de witte lijn be de pitingang. Unwritten rules.
Calm down, please!
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:18:42 #255
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_84039056
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 08:25 schreef Googolplexian het volgende:
Als je banden (edit: een beetje) vuil worden van het wijd uitlopen voor het rechte stuk zijn je banden alweer schoon voor de eerste bocht na het rechte stuk.

FIA straft op sommige circuits daar niet voor. Net als dat op Silverstone ook niet gestraft werd voor het overschrijden van de witte lijn be de pitingang. Unwritten rules.
Dat laatste is in andere raceklasses wel verboden werd op de BBC gezegd.
Please, make yourself uncomfortable.
pi_84043811
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:43 schreef kepler het volgende:

[..]

Nee, dat was toen met die inhaalactie van Hamilton op Raikkonen in de busstop. Een halve ronde later doet Raikkonen hetzelfde, maar dan via de buitenkant van een bocht.
Klopt. Ik heb toen nog hier op Fok! ervoor gepleit dat Raikonnen daar eigenlijk ook voor bestraft werd, maar de meesten vonden dat maar een belachelijk idee.
  woensdag 14 juli 2010 @ 14:47:30 #257
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_84046412
quote:
Someone is not telling the truth. Is it Ferrari or FIA race director Charlie Whiting?

Fernando Alonso had a funny day on Sunday. His race was ruined once again by a safety car – the second time in two weeks after the “manipulated” (according to the Spaniard) result in Valencia. He then got changed into his football strip and watched his country win the World Cup from Ferrari’s motor home in the Silverstone paddock. I’m not sure whether he would have taken the first result to get the second but I was at Ferrari too, watching the Dutch kick lumps out of the Spanish, and I can tell you he was pretty excited by the footy…

Ferrari, and Alonso, were both clearly fuming about the safety car incident during the race. To recap, Alonso cut a corner and overtook Renault’s Robert Kubica. Two laps then went by in which Alonso did not give back position. Then Kubica retired.

Alonso was then informed by race control that he had to serve a drive-through penalty which, with the introduction of the safety car which bunched the field, dropped him back to 16th. He eventually finished 14th, out of he points, and Ferrari briefly thought about appealing the decision. They argued that they heard nothing from the race director, and then Kubica retired and they couldn’t give back position even if they wanted to.

Charlie Whiting, the FIA’s race director, says it happened rather differently. He has come out and said he told Ferrari three times to allow Kubica back past and they failed to heed his warnings.

“We told Ferrari three times that in my opinion they should give the position back to Kubica,” Whiting said. “And we told them that immediately, right after the overtaking manoeuvre. On the radio, I suggested to them that if they exchange position again, there would be no need for the stewards to intervene.

“But they didn’t do that and on the third communication they said that Kubica was by then too far back to let him regain the position. It’s not true at all that the stewards took too long to decide. For us the facts were clear immediately: Alonso had gained an advantage by cutting the track.”

Ferrari team principal Stefano Domenicali saw it differently. “As soon as we received the information that in the opinion of the stewards, Fernando should have given back the position to Robert, Robert was already very far behind and Robert was really slowing down because he had a problem,” he said. “You can have a situation where immediately there is a possibility to give back the position to a driver if you feel that there is really an advantage that you gain. On our side we felt that was not the case otherwise we would have done it.”

Someone isn’t telling the truth.
Calm down, please!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 juli 2010 @ 15:01:49 #258
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84047049
Ikzelf ben van mening dat Kubica de deur wel erg hard naar Alonso dichtgooide. De Spanjaard kon hierdoor geen kant op. Het was netjes geweest om die plaats terug te geven, maar omdat Kubica al snel opgaf kon dat niet meer, waardoor een straf imo niet meer opgelegd kon worden. Hoogstens een boete, maar niet deze straf.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_84049096
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 15:01 schreef Peterselieman het volgende:
Ikzelf ben van mening dat Kubica de deur wel erg hard naar Alonso dichtgooide. De Spanjaard kon hierdoor geen kant op. Het was netjes geweest om die plaats terug te geven, maar omdat Kubica al snel opgaf kon dat niet meer, waardoor een straf imo niet meer opgelegd kon worden. Hoogstens een boete, maar niet deze straf.
Hij haalde buiten de baan in, dus had er voordeel van. Dus moet hij zijn plek teruggeven. Een paar jaar terug (Hamilton in Frankrijk), werd er niet eens gevraagd om je plek terug te geven. Toen kreeg je meteen een drive-through.

Volledig terecht dus. Anders had Hamilton in Spa 2008 ook zijn plek niet terug hoeven geven omdat hij door Raikkonen buiten de baan geduwd werd.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 14 juli 2010 @ 16:49:42 #260
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_84051992
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 15:01 schreef Peterselieman het volgende:
Ikzelf ben van mening dat Kubica de deur wel erg hard naar Alonso dichtgooide. De Spanjaard kon hierdoor geen kant op. Het was netjes geweest om die plaats terug te geven, maar omdat Kubica al snel opgaf kon dat niet meer, waardoor een straf imo niet meer opgelegd kon worden. Hoogstens een boete, maar niet deze straf.


Ben ik niet met je eens. Het is normaal dat het af en toe voorkomt dat je iemand buiten de baan voorbij steekt. Maar normaal gesproken geef je binnen dezelfde ronde die plek weer terug omdat het een illegale inhaal actie is (of de ander je van de baan drukt of niet doet er niet toe).
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  woensdag 14 juli 2010 @ 16:53:38 #261
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_84052189
Yup ... Door die actie toen is deze regel (plek teruggeven) bedacht. De Hamilton-regel die Alonso paalt dus

Sterker nog ... ik meen mij te herinneren dat je de positie voor de volgende bocht moest teruggeven. Hoe Ferrari erop komt dat ze effe 2 laps konden wachten met die positie teruggeven is mij een raadsel.
quote:
Two laps then went by in which Alonso did not give back position. Then Kubica retired.
Calm down, please!
  woensdag 14 juli 2010 @ 18:01:56 #262
34586 kepler
No bounce, no play
pi_84055389
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 13:56 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Klopt. Ik heb toen nog hier op Fok! ervoor gepleit dat Raikonnen daar eigenlijk ook voor bestraft werd, maar de meesten vonden dat maar een belachelijk idee.
Ja, dat was ook mijn idee toen Voordeel is voordeel, of je dat nu buitenom in binnenom doet
The line is a dot to you!
  woensdag 14 juli 2010 @ 18:04:17 #263
34586 kepler
No bounce, no play
pi_84055487
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 16:53 schreef Googolplexian het volgende:
Yup ... Door die actie toen is deze regel (plek teruggeven) bedacht. De Hamilton-regel die Alonso paalt dus

Sterker nog ... ik meen mij te herinneren dat je de positie voor de volgende bocht moest teruggeven. Hoe Ferrari erop komt dat ze effe 2 laps konden wachten met die positie teruggeven is mij een raadsel.
[..]


Nee, die regel bestond allang. Het probleem toen was dat Hamilton hem gelijk weer inhaalde. Daardoor is nu de regel gekomen dat je de plek moet terug geven, en een bocht moet wachten met je volgende actie. Wanneer je die plek moet teruggeven weet ik niet precies

Wel vind ik dat Alonso er al voorbij was en Kubica duwde Alonso van de baan. Het was slimmer om de plek terug te geven, maar ik snap waarom ze dachten dat het legaal was
The line is a dot to you!
  woensdag 14 juli 2010 @ 21:05:17 #264
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_84064602
ff iets anders dan de inhaalactie/straf van Alonso.

De geruchten dat Boullier Buemi graag in de Renault wil hebben in 2011 nemen de laatste paar dagen sterk toe, maar een feit is is dat Red Bull hem niet kwijt wil in 2011 als protege om hem in 2012 in de RBR te plempen. Maar aangezien Webber daar een contract heeft voor volgend jaar kan dat niet doorgaan.Combineer dat eens met het openlijk kritiek geven van Webber op RBR, en dat RBR met een Renault motor rijdt.

Ben ik nu de enigste die denkt dat er een ruil gaat plaats vinden. Buemi wordt vastgelegd door Renault voor 1 seizoen zodat deze eventueel niet weggekaapt kan worden door een ander team, RBR ruilt Webber met Buemi zodat Webber niet meer in directe dienst van RBR rijdt. Renault hoeft zich daarbij geen zorgen te maken aan de kosten die aan de ervaring en vaardigheden van Webber vasthangen, maar hebben het dan wel vrij kosteloos in huis, en Webber hoeft zich niets van aan te trekken van het hogere managent van Red Bull ivm het voortrekken van Vettel. Misschien dat er dan ook nog een leuke deal kan uitkomen met betrekking op de krachtbron zelf. Iedereen gelukkig mijns inziens

Of ben ik nu aan het dagdromen
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  woensdag 14 juli 2010 @ 21:11:07 #265
34586 kepler
No bounce, no play
pi_84064934
The line is a dot to you!
  woensdag 14 juli 2010 @ 22:32:14 #266
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_84069240
quote:
Ziet er al beter uit dan F1 2009 nu hopen dat het ook beter speelt
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_84076988
Calm down, please!
pi_84079893
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 04:20 schreef Googolplexian het volgende:
Maak je nou niet zo'n zorgen ... Doe wat ik zeg en ik regel het wel!

Ik zeg ... Bernie zoekt een opvolger.
Lachen, dat de man die een levenslange ban kreeg, de touwtjes in handen krijgt...
  donderdag 15 juli 2010 @ 11:43:12 #269
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_84083310
Zo grappig vind ik het niet...
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_84088341
quote:
F1: Vettel Wishes Webber Hadn’t Publicized Feelings
Sebastian Vettel would have preferred teammate Mark Webber not go public with his grievances at Silverstone...

Sebastian Vettel reportedly believes his teammate Mark Webber should have kept a lid on his unhappiness at Silverstone last weekend.

Although the controversial recipient of Webber's front wing in Britain, and accused of being favored by his Red Bull bosses, the 23-year-old German's voice has been the quietest throughout the latest saga.

At Silverstone he hinted that Australian Webber had shown his "true face," adding: "The most important thing is the atmosphere within the team. We have a really strong car and the only thing that can stop us is ourselves."

The implication is that Webber should have saved his grievances about the front wing so that it could be handled internally.

Germany's Bild newspaper now quotes him as saying: "I'm brought up to show respect for one another."

Referring to the wing saga, he added: "Such things do not belong in the public; they should be handled internally by the team."

Former driver David Coulthard, still a consultant for the energy drink owned team, agrees that Red Bull would have preferred if the matter had not gone public.

"Red Bull would doubtless prefer it if Mark aired his grievances in private," he wrote in his Telegraph column.

Nick Fry, chief executive of the Mercedes team, warns that Red Bull must quickly make clear to its drivers that they are not in charge.

"Drivers are a vital part of the team but they're not the team and that needs to be clear," he is quoted by the Sun newspaper.

"As soon as the lunatics start running the asylum you have big problems," he added."
Calm down, please!
pi_84093256
De 'echte' reden dat Senna werd vervangen

In het kort:

Kolles had geld nodig, Yamamoto bracht geld mee en Chandhok zou eerst plaats moeten maken, ware het niet dat er een persoon was (Ecclestone) die dat niet verstandig vond waardoor Senna het haasje was. Chandhok lijkt het beschermelingetje van Ecclestone te zijn.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_84094494
quote:
Totaal geen AA en een AF waar ook al niet over naar huis te schrijven is.

Ik vraag me echt af waarom dergelijke crapfilmpjes gereleased worden. Het is goddomme niet eens in FullHD en dat anno 2010

En dan ook nog eens met flutsettings, want als dit qua graphisch het max is dan laat ik hem mooi schieten
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 15 juli 2010 @ 16:07:46 #273
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_84095008
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 15:28 schreef sasquatsch het volgende:
Chandhok lijkt het beschermelingetje van Ecclestone te zijn.
Dat vanwege de Grand Prix in India.
Please, make yourself uncomfortable.
pi_84097074
quote:
Villeneuve werkt aan eigen Formule 1-team
15 juli 2010

Voormalig wereldkampioen Jacques Villeneuve hoopt volgend jaar met een eigen team aan de Formule 1 te kunnen meedoen. Zo meldt Auto, Motor und Sport.


De 39-jarige Canadees werkt al een poosje aan een rentree in de hoogste autosportklasse en zag eerder dit jaar een poging om met het Servische Stefan GP in de Formule 1 te komen, mislukken. Nu zou hij zich dus met een eigen team hebben ingeschreven bij de internationale autosportbond FIA, onder de naam Villeneuve Racing. Details over het team ontbreken, maar volgens het Duitse blad zou Villeneuve al succesvol door de eerste tests van de FIA zijn gekomen. Er zouden zich in totaal tien teams hebben ingeschreven voor 2011, waarvan er nu nog drie over zijn, waaronder Villeneuve Racing en de Cypher Group, een nieuwe Amerikaanse renstal.

De FIA maakt het dertiende team voor 2011 later deze maand bekend.
hopelijk gaat het hem lukken
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_84097407
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 16:55 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

hopelijk gaat het hem lukken


Krijg hier een erg naar Prost-gevoel bij
Calm down, please!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')