Misschien dat ze daarom zo laat kwamen met die straf? Dat ze wachten op actie van Alonso?quote:Volgens de wedstrijdleider van de FIA, Charlie Whiting, heeft Ferrari tot drie keer toe het dringende advies gekregen om Robert Kubica Fernando Alonso te laten inhalen in de Grand Prix van Engeland. Alonso had eerder via het gras Kubica ingehaald, wat volgens de FIA een voordeel opleverde. Ferrari was het er niet mee eens, maar moest uiteindelijk wel een stop and go penalty accepteren.
"We hebben Ferrari direct gezegd dat Alonso Kubica zijn positie weer terug moesten geven”, vertelde Whiting aan het tijdschrift Autosprint. “Ik heb er ook bij gezegd dat als ze dat zouden doen, er geen verdere sancties zouden volgen. Maar ze deden het niet en uiteindelijk vonden ze dat Kubica te veel achterstand had. We vonden al gelijk dat Alonso voordeel had gehad van het afsnijden van de baan. Daar hebben we niet lang over hoeven praten.”
Ferrari liet weten niet te hebben geluisterd, omdat Alonso naar de mening van de Italianen geen voordeel zou hebben gehad van de actie.
			
			
			
			Bedoel je niet Spa 09? Waar Raikkonen veel meer snelheid mee nam richting Eau Rouge?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 21:54 schreef kepler het volgende:
[..]
Je banden worden ook vuil als je een chicane afsnijdt. Het lijkt me dat je door het te wijd uitkomen ook veel tijd kan winnen, maar ik heb nog nooit een straf voor uitgedeeld zien worden...
Dat namelijk toen ook zo in Spa 08, tussen Raikkonen en Hamilton. Na de beruchte chicane ging Raikkonen een paar bochten te wijd (naast de baan), maar hierdoor had hij meer snelheid en kon hij Hamilton inhalen. Hier werd toen helemaal niet over gesproken
			
			
			
			Nee, dat was toen met die inhaalactie van Hamilton op Raikkonen in de busstop. Een halve ronde later doet Raikkonen hetzelfde, maar dan via de buitenkant van een bocht.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:38 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Bedoel je niet Spa 09? Waar Raikkonen veel meer snelheid mee nam richting Eau Rouge?
De regel is inderdaad dat je niet met meer dan twee wielen buiten de racelijn mag komen. Ik herinner me DTM op Hockenheim, toen er steeds meer asfalt op de plaats van grindbakken kwam, dat sommige coureurs dat gewoon als reguliere racelijn gebruikten. Later is dat verboden. Bij F1 wordt het alleen bestraft als ze er voordeel bij hebben, maar meestal pikken ze er alleen maar vuil mee op.
			
			
			
			
			
			
			
			Dat laatste is in andere raceklasses wel verboden werd op de BBC gezegd.quote:Op woensdag 14 juli 2010 08:25 schreef Googolplexian het volgende:
Als je banden (edit: een beetje) vuil worden van het wijd uitlopen voor het rechte stuk zijn je banden alweer schoon voor de eerste bocht na het rechte stuk.
FIA straft op sommige circuits daar niet voor. Net als dat op Silverstone ook niet gestraft werd voor het overschrijden van de witte lijn be de pitingang. Unwritten rules.
			
			
			
			Klopt. Ik heb toen nog hier op Fok! ervoor gepleit dat Raikonnen daar eigenlijk ook voor bestraft werd, maar de meesten vonden dat maar een belachelijk idee.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:43 schreef kepler het volgende:
[..]
Nee, dat was toen met die inhaalactie van Hamilton op Raikkonen in de busstop. Een halve ronde later doet Raikkonen hetzelfde, maar dan via de buitenkant van een bocht.
			
			
			
			quote:Someone is not telling the truth. Is it Ferrari or FIA race director Charlie Whiting?
Fernando Alonso had a funny day on Sunday. His race was ruined once again by a safety car – the second time in two weeks after the “manipulated” (according to the Spaniard) result in Valencia. He then got changed into his football strip and watched his country win the World Cup from Ferrari’s motor home in the Silverstone paddock. I’m not sure whether he would have taken the first result to get the second but I was at Ferrari too, watching the Dutch kick lumps out of the Spanish, and I can tell you he was pretty excited by the footy…
Ferrari, and Alonso, were both clearly fuming about the safety car incident during the race. To recap, Alonso cut a corner and overtook Renault’s Robert Kubica. Two laps then went by in which Alonso did not give back position. Then Kubica retired.
Alonso was then informed by race control that he had to serve a drive-through penalty which, with the introduction of the safety car which bunched the field, dropped him back to 16th. He eventually finished 14th, out of he points, and Ferrari briefly thought about appealing the decision. They argued that they heard nothing from the race director, and then Kubica retired and they couldn’t give back position even if they wanted to.
Charlie Whiting, the FIA’s race director, says it happened rather differently. He has come out and said he told Ferrari three times to allow Kubica back past and they failed to heed his warnings.
“We told Ferrari three times that in my opinion they should give the position back to Kubica,” Whiting said. “And we told them that immediately, right after the overtaking manoeuvre. On the radio, I suggested to them that if they exchange position again, there would be no need for the stewards to intervene.
“But they didn’t do that and on the third communication they said that Kubica was by then too far back to let him regain the position. It’s not true at all that the stewards took too long to decide. For us the facts were clear immediately: Alonso had gained an advantage by cutting the track.”
Ferrari team principal Stefano Domenicali saw it differently. “As soon as we received the information that in the opinion of the stewards, Fernando should have given back the position to Robert, Robert was already very far behind and Robert was really slowing down because he had a problem,” he said. “You can have a situation where immediately there is a possibility to give back the position to a driver if you feel that there is really an advantage that you gain. On our side we felt that was not the case otherwise we would have done it.”
Someone isn’t telling the truth.
			
			
			
			
			
			
			
			Hij haalde buiten de baan in, dus had er voordeel van. Dus moet hij zijn plek teruggeven. Een paar jaar terug (Hamilton in Frankrijk), werd er niet eens gevraagd om je plek terug te geven. Toen kreeg je meteen een drive-through.quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:01 schreef Peterselieman het volgende:
Ikzelf ben van mening dat Kubica de deur wel erg hard naar Alonso dichtgooide. De Spanjaard kon hierdoor geen kant op. Het was netjes geweest om die plaats terug te geven, maar omdat Kubica al snel opgaf kon dat niet meer, waardoor een straf imo niet meer opgelegd kon worden. Hoogstens een boete, maar niet deze straf.
			
			
			
			quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:01 schreef Peterselieman het volgende:
Ikzelf ben van mening dat Kubica de deur wel erg hard naar Alonso dichtgooide. De Spanjaard kon hierdoor geen kant op. Het was netjes geweest om die plaats terug te geven, maar omdat Kubica al snel opgaf kon dat niet meer, waardoor een straf imo niet meer opgelegd kon worden. Hoogstens een boete, maar niet deze straf.
			
			
			
			quote:Two laps then went by in which Alonso did not give back position. Then Kubica retired.
			
			
			
			Ja, dat was ook mijn idee toenquote:Op woensdag 14 juli 2010 13:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb toen nog hier op Fok! ervoor gepleit dat Raikonnen daar eigenlijk ook voor bestraft werd, maar de meesten vonden dat maar een belachelijk idee.
			
			
			
			Nee, die regel bestond allang. Het probleem toen was dat Hamilton hem gelijk weer inhaalde. Daardoor is nu de regel gekomen dat je de plek moet terug geven, en een bocht moet wachten met je volgende actie. Wanneer je die plek moet teruggeven weet ik niet preciesquote:Op woensdag 14 juli 2010 16:53 schreef Googolplexian het volgende:
Yup ... Door die actie toen is deze regel (plek teruggeven) bedacht. De Hamilton-regel die Alonso paalt dus
Sterker nog ... ik meen mij te herinneren dat je de positie voor de volgende bocht moest teruggeven. Hoe Ferrari erop komt dat ze effe 2 laps konden wachten met die positie teruggeven is mij een raadsel.
[..]
			
			
			
			
			
			
			
			Ziet er al beter uit dan F1 2009 nu hopen dat het ook beter speeltquote:
			
			
			
			
			
			
			
			Lachen, dat de man die een levenslange ban kreeg, de touwtjes in handen krijgt...quote:Op donderdag 15 juli 2010 04:20 schreef Googolplexian het volgende:
Maak je nou niet zo'n zorgen ... Doe wat ik zeg en ik regel het wel!
Ik zeg ... Bernie zoekt een opvolger.
			
			
			
			quote:F1: Vettel Wishes Webber Hadn’t Publicized Feelings
Sebastian Vettel would have preferred teammate Mark Webber not go public with his grievances at Silverstone...
Sebastian Vettel reportedly believes his teammate Mark Webber should have kept a lid on his unhappiness at Silverstone last weekend.
Although the controversial recipient of Webber's front wing in Britain, and accused of being favored by his Red Bull bosses, the 23-year-old German's voice has been the quietest throughout the latest saga.
At Silverstone he hinted that Australian Webber had shown his "true face," adding: "The most important thing is the atmosphere within the team. We have a really strong car and the only thing that can stop us is ourselves."
The implication is that Webber should have saved his grievances about the front wing so that it could be handled internally.
Germany's Bild newspaper now quotes him as saying: "I'm brought up to show respect for one another."
Referring to the wing saga, he added: "Such things do not belong in the public; they should be handled internally by the team."
Former driver David Coulthard, still a consultant for the energy drink owned team, agrees that Red Bull would have preferred if the matter had not gone public.
"Red Bull would doubtless prefer it if Mark aired his grievances in private," he wrote in his Telegraph column.
Nick Fry, chief executive of the Mercedes team, warns that Red Bull must quickly make clear to its drivers that they are not in charge.
"Drivers are a vital part of the team but they're not the team and that needs to be clear," he is quoted by the Sun newspaper.
"As soon as the lunatics start running the asylum you have big problems," he added."
			
			
			
			
			
			
			
			Totaal geen AA en een AF waar ook al niet over naar huis te schrijven is.quote:
			
			
			
			Dat vanwege de Grand Prix in India.quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:28 schreef sasquatsch het volgende:
Chandhok lijkt het beschermelingetje van Ecclestone te zijn.
			
			
			
			hopelijk gaat het hem lukkenquote:Villeneuve werkt aan eigen Formule 1-team
15 juli 2010
Voormalig wereldkampioen Jacques Villeneuve hoopt volgend jaar met een eigen team aan de Formule 1 te kunnen meedoen. Zo meldt Auto, Motor und Sport.
De 39-jarige Canadees werkt al een poosje aan een rentree in de hoogste autosportklasse en zag eerder dit jaar een poging om met het Servische Stefan GP in de Formule 1 te komen, mislukken. Nu zou hij zich dus met een eigen team hebben ingeschreven bij de internationale autosportbond FIA, onder de naam Villeneuve Racing. Details over het team ontbreken, maar volgens het Duitse blad zou Villeneuve al succesvol door de eerste tests van de FIA zijn gekomen. Er zouden zich in totaal tien teams hebben ingeschreven voor 2011, waarvan er nu nog drie over zijn, waaronder Villeneuve Racing en de Cypher Group, een nieuwe Amerikaanse renstal.
De FIA maakt het dertiende team voor 2011 later deze maand bekend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |