quote:
gpupdate.netquote:Red Bull geeft Newey Formule 1-bolide cadeau
Adrian Newey heeft van Red Bull een cadeau gekregen voor zijn harde werk voor het team. Op het Goodwood Festival of Speed kreeg de Brit een RB5 van vorig jaar gepresenteerd en hij heeft de auto ook zelf over het circuit gestuurd op vrijdag, iets wat hij vandaag (zaterdag) zal herhalen.
“Ik ben eerlijk gezegd overdonderd door dit gebaar. Iedereen heeft een vrij weekend opgeofferd om hier te zijn en me te helpen. Dat is echt fantastisch”, sprak de kersverse eigenaar van een Formule 1-auto. “Ik was wel nerveus voor mijn eerste ronde, omdat ik nog nooit in een auto met manuele koppeling heb gereden. Verder heb ik alleen in karts met mijn linkervoet geremd. Desondanks was het fantastisch om met de auto te rijden.”
quote:For the first time in F1, a mandatory weight distribution ratio will apply in 2011.
Germany's Auto Motor und Sport said the front-to-rear ratio must be 46:54 per cent, due to the arrival of Pirelli as the sport's new exclusive tyre supplier.
The teams want to avoid the kinds of surprise problems that arose in 2009, when a pre-season change to the Bridgestone tyre design resulted in the need to make expensive changes to the cars' weight distribution.
But if a mandatory weight distribution applies in 2011, all the teams will be in the same boat.
"If the weight distribution remained free, then some would get it right by accident while others get it totally wrong. That's what we want to avoid," said FOTA's technical boss Ross Brawn.
Ja en bij de "others" hoort Mercedes GP dit seizoenquote:"If the weight distribution remained free, then some would get it right by accident while others get it totally wrong. That's what we want to avoid," said FOTA's technical boss Ross Brawn.
Is dat dan tijdelijk omdat er een nieuwe bandenleverancier komt?quote:Op maandag 5 juli 2010 11:07 schreef sasquatsch het volgende:
F1 to have mandatory weight ratio in 2011
[..]
quote:A1-ring niet terug op kalender
Mon 05-07 2010
De A1-ring, vroeger de Osterreichring genaamd, keert volgens Red Bull eigenaar Dietrich Mateschitz niet terug op de Formule 1 - kalender.
De A1-Ring viel in 2003 van de kalender en werd vervolgens volledig gesloopt. Met de support van Mateschitz is er inmiddels weer 70 miljoen in het circuit geïnvesteerd en is weer een circuit met nieuwe pitgebouwen en tribunes.
Afgelopen week kwam het gerucht de wereld in dat het stratencircuit van Valencia voor volgend jaar wel eens vervangen zou kunnen worden door de nieuwe A1-ring:
"Absolute onzin", aldus Dietrich Mateschitz. "We hebben niet in de A1-Ring geïnvesteerd om de Formule 1 terug te halen. Er is niet met Bernie gesproken, helemaal niemand in de Formule 1. Het is gewoon onzin dat jammer genoeg door veel media is overgenomen."
Wat nu als men in plaats van 1 buis, 2 buizen neemt, die langs elkaar laat lopen, waarvan 1 weer naar de achtervleugel gaat en de andere uitkomt bij de radiatoren of zo.quote:"With the exception of the parts necessary for the driver adjustable bodywork, any car system, device or procedure which uses driver movement as a means of altering the aerodynamic characteristics of the car is prohibited from 2011."
Ik wist dat er zoiets was, dat dusquote:Op maandag 5 juli 2010 14:43 schreef Peterselieman het volgende:
Je theorie is zeer goed, alleen ligt er binnen de FOTA een afspraak om de F-duct in 2011 niet meer te gebruiken. Hierdoor gaat je vlieger helaas niet meer op.
De reden dat de F-Duct wel werd toegestaan was omdat de coureur zelf ervoor zorgde dat deze werd ingeschakeld (e n dus de aerodynamica veranderde). Automatisch was sowieso verboden en is ook met de nieuwe regelgeving zo. De nieuwe regelgeving verbied ook (op enkele uitzonderingen na) dat de coureur zelf invloed kan uitoefenen op de aerodynamica.quote:Op maandag 5 juli 2010 14:41 schreef Ermanon het volgende:
Bedacht me net iets waardoor de FIA in 2011 weer een relletje kan krijgen:
[..]
Wat nu als men in plaats van 1 buis, 2 buizen neemt, die langs elkaar laat lopen, waarvan 1 weer naar de achtervleugel gaat en de andere uitkomt bij de radiatoren of zo.
Tussen de 2 buizen bouw je een klep mechanisme of dergelijk, waarbij je een klepje in buis 2 hebt die in de richting van de luchtstroom zit, dus de lucht drukt ertegen. Ondertussen bouw je ook 1 klep in buis 1 in, die verbonden is met de klep in buis 2.
De klep in buis 1 staat uit zichzelf open, echter zodra de snelheden in buis 2 boven een bepaalde limiet(en dus weerstand op de klep daarin) komen sluit de klep zich, en de klep in buis 1 sluit zich ook ivm verbinding met de klep in buis 2, waardoor alle lucht naar de achtervleugel gaat en die dus in een stall terecht komt.
Zo heb je nog steeds een F-duct, echter hoeft de driver er niet meer aan te zitten en is het dus legaalOf vergeet ik wat dingen
?
Betekent dat niet dat er bewegende aerodynamische onderdelen zijn? Die zijn verboden met uitzondering van een flap op de voor- en achtervleugen, dacht ik.quote:Op maandag 5 juli 2010 14:41 schreef Ermanon het volgende:
Bedacht me net iets waardoor de FIA in 2011 weer een relletje kan krijgen:
[..]
Wat nu als men in plaats van 1 buis, 2 buizen neemt, die langs elkaar laat lopen, waarvan 1 weer naar de achtervleugel gaat en de andere uitkomt bij de radiatoren of zo.
Tussen de 2 buizen bouw je een klep mechanisme of dergelijk, waarbij je een klepje in buis 2 hebt die in de richting van de luchtstroom zit, dus de lucht drukt ertegen. Ondertussen bouw je ook 1 klep in buis 1 in, die verbonden is met de klep in buis 2.
De klep in buis 1 staat uit zichzelf open, echter zodra de snelheden in buis 2 boven een bepaalde limiet(en dus weerstand op de klep daarin) komen sluit de klep zich, en de klep in buis 1 sluit zich ook ivm verbinding met de klep in buis 2, waardoor alle lucht naar de achtervleugel gaat en die dus in een stall terecht komt.
Zo heb je nog steeds een F-duct, echter hoeft de driver er niet meer aan te zitten en is het dus legaalOf vergeet ik wat dingen
?
quote:A secret of Red Bull's superior pace in the decisive Q3 phase of qualifying may have been revealed.
Autosprint's auto.it website reports that the team has a special electronic setting for the Renault engine that maintains a constant exhaust gas pressure.
When the setting is selected, the stream of gases flow constantly from the exhaust through the double diffuser, even when the driver of the RB6 is not pressing the throttle.
This would increase downforce at slow speeds.
The setting, revealed initially on the blog of the British journalist James Allen, is reportedly used sparingly - for example only in Q3 - because it is damaging to the engine.
The RB6 has been on pole position at eight of the nine Grands Prix so far this season.
Zouden ze daarom ook vaker last hebben van problemen met de motor? Omdat ze hem bewust "opblazen" ?quote:Op woensdag 7 juli 2010 15:13 schreef sasquatsch het volgende:
Blijkbaar heeft Red Bull een Renault motor met een speciale setting voor de kwalificatie.
Hiermee kunnen ze de druk van de uitlaatgassen constant houden, waardoor ze meer downforce in langzame bochten hebben.
[..]
quote:Op woensdag 7 juli 2010 14:39 schreef sasquatsch het volgende:
Jenson en Lewis oefenen op het nieuwe Silverstone.
Die wil ik!quote:Op woensdag 7 juli 2010 14:39 schreef sasquatsch het volgende:
Jenson en Lewis oefenen op het nieuwe Silverstone.
Zal wel voor het geld zijn. Senna deed het toch niet onaardig en van Yamamoto ben ik nou nooit echt onder de indruk geweest.quote:Op donderdag 8 juli 2010 21:07 schreef Trystar het volgende:
Senna out?
http://www.f1fanatic.co.u(...)enna-at-silverstone/
quote:Safety car procedures revamped
The FIA will introduce new safety car procedures from the British Grand Prix on Sunday in a bid to prevent a repeat of the controversy in Valencia a fortnight ago, AUTOSPORT has learned.
FIA race director Charlie Whiting met with the sporting directors of the teams at Silverstone on Wednesday to discuss clearing up the safety car regulations after the issues that were brought up at the European Grand Prix.
Several ideas were discussed - including closing the pitlane completely during safety car spells - but AUTOSPORT understands that agreement has been reached simply to slow the F1 cars down much more than before under the safety car.
Instead of operating to a 'delta' time of 120% of a regular F1 lap before the cars form up behind the safety car, as under the old regulations, drivers will instead be forced to slow down to the actual estimated speed of the safety car itself.
The idea of slowing cars this much will be to ensure there is no possibility of a driver overtaking the safety car – as Lewis Hamilton did on the run out of the first corner at Valencia.
Drivers are due to conduct experiments with the new delta time after free practice at Silverstone on Friday and Saturday, with the new delta time being used for the first time in the race on Sunday unless any unforeseen major problems after thrown up beforehand.
The slower delta time will prevent drivers getting a benefit by being ahead of the safety car on road.
The FIA has also reacted to the problems drivers had of breaking the delta time in Valencia, after only finding out about the safety car towards the end of the lap, by making it clear that they will be exempt from the new safety car speed limit for the final 200 metres of the lap.
Williams driver Rubens Barrichello, who was penalised in Valencia, said it was hard for drivers to react immediately to the lights telling them to slow down.
"You are coming flat out at maybe 285km/h and the lights on the steering wheel only appear.. I could only see by the time that I was entering the pitlane," he said. "You have the engineer talking to you.
"It's very hard to take it. I just think that the rule can go your way one day and another day it won't. They are there for the safety so we need to for the best reasonable way of safety."
Ze hadden gehoopt met de naam Senna wat geld binnen te halen maar dat is mislukt. Dan nog maar een paydriver naast Chandhok.quote:Op donderdag 8 juli 2010 22:29 schreef Glijdt_licht het volgende:
Belachelijk. Senna reed de laatste races beter dan Chandhok. zal wel sponsorgezeik zijn.. Zeker gezien Kollesdaar aan het roer staat..
En Yamamoto is alleen bevestigd voor Silverstone. Wie de rest van het seizoen rijdt wordt pas na de GP bekeken.quote:It seems that the decision was taken because the team wants money.
quote:It appears that the team may have acquired some of the assets of the Toyota team in Cologne. Serbian F1 aspirants Stefan GP had announced their intention to buy the Toyota chassis before the season, while more recently ART GP looked at buying the cars for a potential entry next season as the 13th team.
Wel frapant dat die verdwenen waren nadat Kolles uit het paddock gejaagd was iets na de Spyker periode, en nu hij weer terug is: tadaaa!quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:17 schreef Bolleke_666 het volgende:
Ladies and gentlemen, de paydrivers zijn weer terug dus.
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:28 schreef M.Melandri het volgende:
Petrov en Chandhok waren ook al gewoon paydrivers hoor en Senna was marketingtrucje om geld binnen te halen maar is dus mislukt.
Zijn naam is dan ook de enige reden dat hij Formule 1, of GP2 reed.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:28 schreef M.Melandri het volgende:
Petrov en Chandhok waren ook al gewoon paydrivers hoor en Senna was marketingtrucje om geld binnen te halen maar is dus mislukt.
Zo slecht deed hij het niet hoor voor iemand met zo weinig ervaringquote:Op vrijdag 9 juli 2010 16:47 schreef Migue het volgende:
[..]
Zijn naam is dan ook de enige reden dat hij Formule 1, of GP2 reed.
Chandhok is ook een rookie. Toen Klien in Barcelona 1 VT mocht rijden was hij gelijk al een halve seconde sneller dan Senna.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 19:00 schreef nils7 het volgende:
[..]
Zo slecht deed hij het niet hoor voor iemand met zo weinig ervaring
Wat precies de reden is dat hij niet in de GP2 Series of Formule 1 thuishoort, want zijn prestaties in de GP2 en Formule 1 waren alsnog ondermaats.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 19:00 schreef nils7 het volgende:
[..]
Zo slecht deed hij het niet hoor voor iemand met zo weinig ervaring
autosport.comquote:McLaren ditches blown diffuser for now
By Jonathan Noble Friday, July 9th 2010, 21:19 GMT
Jenson Button, McLaren, Silverstone 2010McLaren has abandoned its exhaust-blown diffuser for the rest of the British Grand Prix weekend, AUTOSPORT can reveal, after a difficult first day of running with the concept at Silverstone on Friday.
The Woking-based team had high hopes that the update package it brought on to the car for this weekend's race would help lift its performance to take the fight to pre-event favourites Red Bull Racing.
However, both Lewis Hamilton and Jenson Button failed to get comfortable with the new handling and set-up of the revised MP4-25 at Silverstone - with Hamilton running off-track several times as he took the car to the limit.
Button admitted that the car had not felt good with the new parts - and that the team needed to invest much more effort in making them work.
"Today's been a little bit trickier than expected in the car," said the reigning world champion.
"First of all I couldn't get a set-up for the car with the new package, but it improved at the end of the day, but there's still a lot of work we need to do. We are not where we'd like to be. The car is very tricky in a few places around the circuit.
"We've definitely made some improvements in certain places, but we don't have the right balance yet. I haven't had a perfect day today, which is disappointing because even on a Friday it's good to see so many people out there."
With Hamilton ending the day more than 1.5 seconds adrift of the best time from Red Bull Racing, McLaren felt that its chances of a decent result in the British GP would be best served with using the package it knows best.
Late on Friday night, McLaren mechanics were seen wheeling the updated floors out of the Silverstone paddock as work began on revising the cars back to the configuration that has been used up until this race - with the standard exhaust set-up.
Sources have revealed that McLaren understands where improvements can be made with the package, and revisions will be developed to ensure the exhaust-blown diffuser is back on the car for the German Grand Prix.
McLaren had come into the weekend viewing the British GP as a critical weekend in its title challenge - with the performance of the blown diffuser likely to give it a benchmark on its ability to take the fight to Red Bull Racing.
Although removing the blown diffuser is a setback for McLaren's hopes at Silverstone, the performance of the car in recent races means the outfit still has the chance of taking a decent haul of points with the older exhaust concept.
The exhaust-blown diffusers are far from straightforward to integrate into the cars, and Mercedes GP found it had to compromise its version of the design in Valencia a fortnight ago when it encountered overheating problems caused by the exhaust gases.
Eindelijk een echte voortzetting van Team Lotus?quote:Lotus Racing boss Tony Fernandes is in the process of acquiring the rights for the traditional Team Lotus name – opening up the possibility for a formal renaming of the outfit for next season.
Team Lotus was bought by former F3000 driver David Hunt at the end of 1994, but plans to move it on quickly as a going concern failed to come to fruition and the operation folded. The name was briefly allied to Pacific GP in 1995, and Hunt and two partners have held on to it ever since.
When Fernandes started his F1 project this time last year he had to use the Lotus Racing name, but he has been in contact with Hunt recently, and a deal is finally in the pipeline.
The return of the Team Lotus name will in effect mean that there are no loose ends and provide a formal link not just with the past but also with Classic Team Lotus, the historic car operation run by Colin Chapman’s son Clive.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:31 schreef Atreidez het volgende:
...
Buiten dat het gewoon goed en leuk gemaakt is bij BBC is het gewoon een uiterst grappige groep ook
Hoe kun je dit zien? Is dat niet met zo'n kabeldienst ("press the red button")?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:31 schreef Atreidez het volgende:
Nog meer mensen BBC forum gezien van zondag?
Usenet of torrentsquote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:52 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Hoe kun je dit zien? Is dat niet met zo'n kabeldienst ("press the red button")?
Je bedoelt dat ze bij het uitkoment van de bocht naaste de baan gaan? Zo ja, als er meer dan 2 wielen buiten de witte lijn zitten in het strafbaar. Maar de FIA deelt er (bijna) nooit straffen voor uit. En het kan tijdswinst opleveren, maar je banden worden er wel vuil van.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 20:08 schreef kepler het volgende:
Hoe zit het trouwens met tijdswinst door (te) wijd uit de bocht komen? Ik zag dit Schumacher een paar keer doen, en Alonso ook. Misschien/waarschijnlijk waren dit gewoon foutjes, maar ik kan me voorstellen dat je er tijdswinst kan uithalen (hogere snelheid?). Is dit gewoon strafbaar?
Je banden worden ook vuil als je een chicane afsnijdt. Het lijkt me dat je door het te wijd uitkomen ook veel tijd kan winnen, maar ik heb nog nooit een straf voor uitgedeeld zien worden...quote:Op dinsdag 13 juli 2010 21:26 schreef .Henry het volgende:
[..]
Je bedoelt dat ze bij het uitkoment van de bocht naaste de baan gaan? Zo ja, als er meer dan 2 wielen buiten de witte lijn zitten in het strafbaar. Maar de FIA deelt er (bijna) nooit straffen voor uit. En het kan tijdswinst opleveren, maar je banden worden er wel vuil van.
Misschien dat ze daarom zo laat kwamen met die straf? Dat ze wachten op actie van Alonso?quote:Volgens de wedstrijdleider van de FIA, Charlie Whiting, heeft Ferrari tot drie keer toe het dringende advies gekregen om Robert Kubica Fernando Alonso te laten inhalen in de Grand Prix van Engeland. Alonso had eerder via het gras Kubica ingehaald, wat volgens de FIA een voordeel opleverde. Ferrari was het er niet mee eens, maar moest uiteindelijk wel een stop and go penalty accepteren.
"We hebben Ferrari direct gezegd dat Alonso Kubica zijn positie weer terug moesten geven”, vertelde Whiting aan het tijdschrift Autosprint. “Ik heb er ook bij gezegd dat als ze dat zouden doen, er geen verdere sancties zouden volgen. Maar ze deden het niet en uiteindelijk vonden ze dat Kubica te veel achterstand had. We vonden al gelijk dat Alonso voordeel had gehad van het afsnijden van de baan. Daar hebben we niet lang over hoeven praten.”
Ferrari liet weten niet te hebben geluisterd, omdat Alonso naar de mening van de Italianen geen voordeel zou hebben gehad van de actie.
Bedoel je niet Spa 09? Waar Raikkonen veel meer snelheid mee nam richting Eau Rouge?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 21:54 schreef kepler het volgende:
[..]
Je banden worden ook vuil als je een chicane afsnijdt. Het lijkt me dat je door het te wijd uitkomen ook veel tijd kan winnen, maar ik heb nog nooit een straf voor uitgedeeld zien worden...
Dat namelijk toen ook zo in Spa 08, tussen Raikkonen en Hamilton. Na de beruchte chicane ging Raikkonen een paar bochten te wijd (naast de baan), maar hierdoor had hij meer snelheid en kon hij Hamilton inhalen. Hier werd toen helemaal niet over gesproken
Nee, dat was toen met die inhaalactie van Hamilton op Raikkonen in de busstop. Een halve ronde later doet Raikkonen hetzelfde, maar dan via de buitenkant van een bocht.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:38 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Bedoel je niet Spa 09? Waar Raikkonen veel meer snelheid mee nam richting Eau Rouge?
De regel is inderdaad dat je niet met meer dan twee wielen buiten de racelijn mag komen. Ik herinner me DTM op Hockenheim, toen er steeds meer asfalt op de plaats van grindbakken kwam, dat sommige coureurs dat gewoon als reguliere racelijn gebruikten. Later is dat verboden. Bij F1 wordt het alleen bestraft als ze er voordeel bij hebben, maar meestal pikken ze er alleen maar vuil mee op.
Dat laatste is in andere raceklasses wel verboden werd op de BBC gezegd.quote:Op woensdag 14 juli 2010 08:25 schreef Googolplexian het volgende:
Als je banden (edit: een beetje) vuil worden van het wijd uitlopen voor het rechte stuk zijn je banden alweer schoon voor de eerste bocht na het rechte stuk.
FIA straft op sommige circuits daar niet voor. Net als dat op Silverstone ook niet gestraft werd voor het overschrijden van de witte lijn be de pitingang. Unwritten rules.
Klopt. Ik heb toen nog hier op Fok! ervoor gepleit dat Raikonnen daar eigenlijk ook voor bestraft werd, maar de meesten vonden dat maar een belachelijk idee.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:43 schreef kepler het volgende:
[..]
Nee, dat was toen met die inhaalactie van Hamilton op Raikkonen in de busstop. Een halve ronde later doet Raikkonen hetzelfde, maar dan via de buitenkant van een bocht.
quote:Someone is not telling the truth. Is it Ferrari or FIA race director Charlie Whiting?
Fernando Alonso had a funny day on Sunday. His race was ruined once again by a safety car – the second time in two weeks after the “manipulated” (according to the Spaniard) result in Valencia. He then got changed into his football strip and watched his country win the World Cup from Ferrari’s motor home in the Silverstone paddock. I’m not sure whether he would have taken the first result to get the second but I was at Ferrari too, watching the Dutch kick lumps out of the Spanish, and I can tell you he was pretty excited by the footy…
Ferrari, and Alonso, were both clearly fuming about the safety car incident during the race. To recap, Alonso cut a corner and overtook Renault’s Robert Kubica. Two laps then went by in which Alonso did not give back position. Then Kubica retired.
Alonso was then informed by race control that he had to serve a drive-through penalty which, with the introduction of the safety car which bunched the field, dropped him back to 16th. He eventually finished 14th, out of he points, and Ferrari briefly thought about appealing the decision. They argued that they heard nothing from the race director, and then Kubica retired and they couldn’t give back position even if they wanted to.
Charlie Whiting, the FIA’s race director, says it happened rather differently. He has come out and said he told Ferrari three times to allow Kubica back past and they failed to heed his warnings.
“We told Ferrari three times that in my opinion they should give the position back to Kubica,” Whiting said. “And we told them that immediately, right after the overtaking manoeuvre. On the radio, I suggested to them that if they exchange position again, there would be no need for the stewards to intervene.
“But they didn’t do that and on the third communication they said that Kubica was by then too far back to let him regain the position. It’s not true at all that the stewards took too long to decide. For us the facts were clear immediately: Alonso had gained an advantage by cutting the track.”
Ferrari team principal Stefano Domenicali saw it differently. “As soon as we received the information that in the opinion of the stewards, Fernando should have given back the position to Robert, Robert was already very far behind and Robert was really slowing down because he had a problem,” he said. “You can have a situation where immediately there is a possibility to give back the position to a driver if you feel that there is really an advantage that you gain. On our side we felt that was not the case otherwise we would have done it.”
Someone isn’t telling the truth.
Hij haalde buiten de baan in, dus had er voordeel van. Dus moet hij zijn plek teruggeven. Een paar jaar terug (Hamilton in Frankrijk), werd er niet eens gevraagd om je plek terug te geven. Toen kreeg je meteen een drive-through.quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:01 schreef Peterselieman het volgende:
Ikzelf ben van mening dat Kubica de deur wel erg hard naar Alonso dichtgooide. De Spanjaard kon hierdoor geen kant op. Het was netjes geweest om die plaats terug te geven, maar omdat Kubica al snel opgaf kon dat niet meer, waardoor een straf imo niet meer opgelegd kon worden. Hoogstens een boete, maar niet deze straf.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:01 schreef Peterselieman het volgende:
Ikzelf ben van mening dat Kubica de deur wel erg hard naar Alonso dichtgooide. De Spanjaard kon hierdoor geen kant op. Het was netjes geweest om die plaats terug te geven, maar omdat Kubica al snel opgaf kon dat niet meer, waardoor een straf imo niet meer opgelegd kon worden. Hoogstens een boete, maar niet deze straf.
quote:Two laps then went by in which Alonso did not give back position. Then Kubica retired.
Ja, dat was ook mijn idee toenquote:Op woensdag 14 juli 2010 13:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb toen nog hier op Fok! ervoor gepleit dat Raikonnen daar eigenlijk ook voor bestraft werd, maar de meesten vonden dat maar een belachelijk idee.
Nee, die regel bestond allang. Het probleem toen was dat Hamilton hem gelijk weer inhaalde. Daardoor is nu de regel gekomen dat je de plek moet terug geven, en een bocht moet wachten met je volgende actie. Wanneer je die plek moet teruggeven weet ik niet preciesquote:Op woensdag 14 juli 2010 16:53 schreef Googolplexian het volgende:
Yup ... Door die actie toen is deze regel (plek teruggeven) bedacht. De Hamilton-regel die Alonso paalt dus
Sterker nog ... ik meen mij te herinneren dat je de positie voor de volgende bocht moest teruggeven. Hoe Ferrari erop komt dat ze effe 2 laps konden wachten met die positie teruggeven is mij een raadsel.
[..]
Ziet er al beter uit dan F1 2009 nu hopen dat het ook beter speeltquote:
Lachen, dat de man die een levenslange ban kreeg, de touwtjes in handen krijgt...quote:Op donderdag 15 juli 2010 04:20 schreef Googolplexian het volgende:
Maak je nou niet zo'n zorgen ... Doe wat ik zeg en ik regel het wel!
Ik zeg ... Bernie zoekt een opvolger.
quote:F1: Vettel Wishes Webber Hadn’t Publicized Feelings
Sebastian Vettel would have preferred teammate Mark Webber not go public with his grievances at Silverstone...
Sebastian Vettel reportedly believes his teammate Mark Webber should have kept a lid on his unhappiness at Silverstone last weekend.
Although the controversial recipient of Webber's front wing in Britain, and accused of being favored by his Red Bull bosses, the 23-year-old German's voice has been the quietest throughout the latest saga.
At Silverstone he hinted that Australian Webber had shown his "true face," adding: "The most important thing is the atmosphere within the team. We have a really strong car and the only thing that can stop us is ourselves."
The implication is that Webber should have saved his grievances about the front wing so that it could be handled internally.
Germany's Bild newspaper now quotes him as saying: "I'm brought up to show respect for one another."
Referring to the wing saga, he added: "Such things do not belong in the public; they should be handled internally by the team."
Former driver David Coulthard, still a consultant for the energy drink owned team, agrees that Red Bull would have preferred if the matter had not gone public.
"Red Bull would doubtless prefer it if Mark aired his grievances in private," he wrote in his Telegraph column.
Nick Fry, chief executive of the Mercedes team, warns that Red Bull must quickly make clear to its drivers that they are not in charge.
"Drivers are a vital part of the team but they're not the team and that needs to be clear," he is quoted by the Sun newspaper.
"As soon as the lunatics start running the asylum you have big problems," he added."
Totaal geen AA en een AF waar ook al niet over naar huis te schrijven is.quote:
Dat vanwege de Grand Prix in India.quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:28 schreef sasquatsch het volgende:
Chandhok lijkt het beschermelingetje van Ecclestone te zijn.
hopelijk gaat het hem lukkenquote:Villeneuve werkt aan eigen Formule 1-team
15 juli 2010
Voormalig wereldkampioen Jacques Villeneuve hoopt volgend jaar met een eigen team aan de Formule 1 te kunnen meedoen. Zo meldt Auto, Motor und Sport.
De 39-jarige Canadees werkt al een poosje aan een rentree in de hoogste autosportklasse en zag eerder dit jaar een poging om met het Servische Stefan GP in de Formule 1 te komen, mislukken. Nu zou hij zich dus met een eigen team hebben ingeschreven bij de internationale autosportbond FIA, onder de naam Villeneuve Racing. Details over het team ontbreken, maar volgens het Duitse blad zou Villeneuve al succesvol door de eerste tests van de FIA zijn gekomen. Er zouden zich in totaal tien teams hebben ingeschreven voor 2011, waarvan er nu nog drie over zijn, waaronder Villeneuve Racing en de Cypher Group, een nieuwe Amerikaanse renstal.
De FIA maakt het dertiende team voor 2011 later deze maand bekend.
Ik ook, hij zal wel "ff" een team opzetten een meedoen in de F1...quote:Op donderdag 15 juli 2010 17:04 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Krijg hier een erg naar Prost-gevoel bij
quote:Op donderdag 15 juli 2010 17:04 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Krijg hier een erg naar Prost-gevoel bij
Whut... ik vind het er gewoon strak uitzien. Verder is dit de console-versie, de PC kan vast mooier. Ook verhalen gelezen dat het aardig realistisch (geen sim), bv de mogelijkheid om engine-settings op high te zetten (sneller, maar ook meer brandstofverbruik), handmatig veranderen van je voorvleugel tijdens race, goede tyrewear, etc. Ik ben hypedquote:Op donderdag 15 juli 2010 15:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Totaal geen AA en een AF waar ook al niet over naar huis te schrijven is.
Ik vraag me echt af waarom dergelijke crapfilmpjes gereleased worden. Het is goddomme niet eens in FullHD en dat anno 2010
En dan ook nog eens met flutsettings, want als dit qua graphisch het max is dan laat ik hem mooi schieten
Dat verspringen van toeren bij minder tractie en de bewegingen van het hoofd zien er goed uit. Die onboardradio daarentegenquote:Op donderdag 15 juli 2010 18:01 schreef kepler het volgende:
[..]
Whut... ik vind het er gewoon strak uitzien. Verder is dit de console-versie, de PC kan vast mooier. Ook verhalen gelezen dat het aardig realistisch (geen sim), bv de mogelijkheid om engine-settings op high te zetten (sneller, maar ook meer brandstofverbruik), handmatig veranderen van je voorvleugel tijdens race, goede tyrewear, etc. Ik ben hyped
Die simpele aanwijzingen verdwijnen naarmate je verder komt in het spel. Je kan hem ook helemaal uitzetten.quote:Op donderdag 15 juli 2010 18:09 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Dat verspringen van toeren bij minder tractie en de bewegingen van het hoofd zien er goed uit. Die onboardradio daarentegen
Inderdaad die onboardradioquote:Op donderdag 15 juli 2010 18:09 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Dat verspringen van toeren bij minder tractie en de bewegingen van het hoofd zien er goed uit. Die onboardradio daarentegen
quote:Teams agree to tighten up in-season testing loopholes
Following the British GP, the Formula One teams have agree to tighten up the rules regarding the car specifications when used for demonstration/promotional purposes. The change comes after a few teams used updated [never raced before] parts during promotional filming runs, which didn't go so well competitors as it exploited the exceptions to in-season testing ban.
As FOTA Chairman, McLaren's Martin Whitmarsh commented, "I personally did not feel there was any ambiguity, but others argued that there was. But that is pressure, and when people are under pressure they try and take a different view.
"It is now clear that, if you are doing a demo run, then you must use components that have been raced before - and it has to be a legitimate demo run."
quote:Op donderdag 15 juli 2010 17:12 schreef Ermanon het volgende:
[..]
Ik ook, hij zal wel "ff" een team opzetten een meedoen in de F1...
Misschien via Stefan GP?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 13:59 schreef Bolleke_666 het volgende:
[..]
Maar Prost nam Ligier Grand Prix over.
Villeneuve wil schijnbaar helemaal van scratch beginnen.
HRTquote:Yamamoto replaces Chandhok at HRT
Karun Chandhok will not be racing at the German Grand Prix next weekend, his HRT team announced on Friday, and his place will be taken by Sakon Yamamoto.
The Japanese driver had replaced Bruno Senna for unknown reasons in the previous race at Silverstone, and the Brazilian will be back in action next week at Hockenheim.
Chandhok, however, will not be racing in Germany, the team said.
Hispania said that the Indian was still part of the team and that he was "likely" to be in the car later in the season.
"After Sakon Yamamoto gave a very positive performance in Silverstone, the team has decided to give the Japanese driver another opportunity to drive the car alongside Bruno Senna," said the team in a statement.
"Karun Chandhok is still part of the Hispania Racing, HRT F1 Team family and is likely to be in the car at some later races this season."
Yamamoto raced alongside Chandhok at the British Grand Prix, where the Japanese driver finished in 20th position behind the Indian.
Villeneuve ging ook naar BAR met de bedoeling daar een topteam van te maken. Dat is 'm ook niet gelukt. Ik zie hem als manager niet direct slagen waar 'ie als coureur ook niet mee slaagde.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 13:59 schreef Bolleke_666 het volgende:
[..]
Maar Prost nam Ligier Grand Prix over.
Villeneuve wil schijnbaar helemaal van scratch beginnen.
Idd.quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:01 schreef kepler het volgende:
[..]
Ja, dat was ook mijn idee toenVoordeel is voordeel, of je dat nu buitenom in binnenom doet
Meer zo:quote:
Zolang de bankrekening maar very positive isquote:AftĪr $akon Yamamoto gavĪ a vĪry po$itivĪ pĪrformancĪ in $ilvĪrstonĪ...
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 07:56 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Meer zo:
[..]
Zolang de bankrekening maar very positive is
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 07:56 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Meer zo:
[..]
Zolang de bankrekening maar very positive is
quote:AƒtĪr $akon Ĩamamoto gavĪ a vĪrĨ po$itivĪ pĪrƒormancĪ in $ilvĪrstonĪ...
Je vergeet de pond en het teken van de dollarcent.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 10:31 schreef Sally het volgende:
[..]
![]()
Je vergeet de Japanse yen en de florijn nog![]()
[..]
quote:AƒtĪr $akon Ĩamamoto gavĪ a vĪrĨ po$itivĪ pĪrƒormanĒĪ in $iĢvĪr$tonĪ.
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 10:36 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Je vergeet de pond en het teken van de dollarcent.
[..]
En Chandhok heeft al enige tijd geldproblemen. Kan beide de reden zijn waarom Yamamoto rijdt. En daar heeft Colin Kolles volledig gelijk in, hoe populair het ook is om hem nu af te zeiken. Als je niet betaalt rijdt je niet, dat zal ongetwijfeld de afspraak met Chandhok zijn, en aangezien Hispania Racing geen cent te makken heeft is de keuze voor Yamamoto niet meer dan terecht. Net zoals het niet meer dan terecht was om Senna niet te laten rijden.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 10:58 schreef Sally het volgende:
[..]
![]()
Die centen zie ik niet op de pc verschijnen, trouwens![]()
Maar ik dacht dat een erg negatieve e-mail Senna de das om had gedaan?
http://msn.planetf1.com/n(...)t-the-axe?ocid=todayquote:Bernie Ecclestone is considering dropping the Monaco GP, saying the Principality does not "pay enough".
Monaco has been on the F1 calendar since 1955, however, the Principality reportedly does not pay to host the grand prix whereas other countries pay an average of 24million Euros.
And with Ecclestone looking to scrap existing races in order to sign up new countries and keep the calendar to a maximum of 20 grands prix, Monaco could be given the axe.
"I think it is possible (to have F1) without Monaco," the F1 supremo told Sport1.
"They do not pay enough."
However, with India and America are set to join the calendar in the next two years and Ecclestone looking at Russia and South Africa, Monaco is not the only European race that is under threat.
"The Europeans have to pay more money or we have to go elsewhere," added the 79-year-old.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |