quote:
gpupdate.netquote:Red Bull geeft Newey Formule 1-bolide cadeau
Adrian Newey heeft van Red Bull een cadeau gekregen voor zijn harde werk voor het team. Op het Goodwood Festival of Speed kreeg de Brit een RB5 van vorig jaar gepresenteerd en hij heeft de auto ook zelf over het circuit gestuurd op vrijdag, iets wat hij vandaag (zaterdag) zal herhalen.
“Ik ben eerlijk gezegd overdonderd door dit gebaar. Iedereen heeft een vrij weekend opgeofferd om hier te zijn en me te helpen. Dat is echt fantastisch”, sprak de kersverse eigenaar van een Formule 1-auto. “Ik was wel nerveus voor mijn eerste ronde, omdat ik nog nooit in een auto met manuele koppeling heb gereden. Verder heb ik alleen in karts met mijn linkervoet geremd. Desondanks was het fantastisch om met de auto te rijden.”
quote:For the first time in F1, a mandatory weight distribution ratio will apply in 2011.
Germany's Auto Motor und Sport said the front-to-rear ratio must be 46:54 per cent, due to the arrival of Pirelli as the sport's new exclusive tyre supplier.
The teams want to avoid the kinds of surprise problems that arose in 2009, when a pre-season change to the Bridgestone tyre design resulted in the need to make expensive changes to the cars' weight distribution.
But if a mandatory weight distribution applies in 2011, all the teams will be in the same boat.
"If the weight distribution remained free, then some would get it right by accident while others get it totally wrong. That's what we want to avoid," said FOTA's technical boss Ross Brawn.
Ja en bij de "others" hoort Mercedes GP dit seizoenquote:"If the weight distribution remained free, then some would get it right by accident while others get it totally wrong. That's what we want to avoid," said FOTA's technical boss Ross Brawn.
Is dat dan tijdelijk omdat er een nieuwe bandenleverancier komt?quote:Op maandag 5 juli 2010 11:07 schreef sasquatsch het volgende:
F1 to have mandatory weight ratio in 2011
[..]
quote:A1-ring niet terug op kalender
Mon 05-07 2010
De A1-ring, vroeger de Osterreichring genaamd, keert volgens Red Bull eigenaar Dietrich Mateschitz niet terug op de Formule 1 - kalender.
De A1-Ring viel in 2003 van de kalender en werd vervolgens volledig gesloopt. Met de support van Mateschitz is er inmiddels weer 70 miljoen in het circuit geïnvesteerd en is weer een circuit met nieuwe pitgebouwen en tribunes.
Afgelopen week kwam het gerucht de wereld in dat het stratencircuit van Valencia voor volgend jaar wel eens vervangen zou kunnen worden door de nieuwe A1-ring:
"Absolute onzin", aldus Dietrich Mateschitz. "We hebben niet in de A1-Ring geïnvesteerd om de Formule 1 terug te halen. Er is niet met Bernie gesproken, helemaal niemand in de Formule 1. Het is gewoon onzin dat jammer genoeg door veel media is overgenomen."
Wat nu als men in plaats van 1 buis, 2 buizen neemt, die langs elkaar laat lopen, waarvan 1 weer naar de achtervleugel gaat en de andere uitkomt bij de radiatoren of zo.quote:"With the exception of the parts necessary for the driver adjustable bodywork, any car system, device or procedure which uses driver movement as a means of altering the aerodynamic characteristics of the car is prohibited from 2011."
Ik wist dat er zoiets was, dat dusquote:Op maandag 5 juli 2010 14:43 schreef Peterselieman het volgende:
Je theorie is zeer goed, alleen ligt er binnen de FOTA een afspraak om de F-duct in 2011 niet meer te gebruiken. Hierdoor gaat je vlieger helaas niet meer op.
De reden dat de F-Duct wel werd toegestaan was omdat de coureur zelf ervoor zorgde dat deze werd ingeschakeld (e n dus de aerodynamica veranderde). Automatisch was sowieso verboden en is ook met de nieuwe regelgeving zo. De nieuwe regelgeving verbied ook (op enkele uitzonderingen na) dat de coureur zelf invloed kan uitoefenen op de aerodynamica.quote:Op maandag 5 juli 2010 14:41 schreef Ermanon het volgende:
Bedacht me net iets waardoor de FIA in 2011 weer een relletje kan krijgen:
[..]
Wat nu als men in plaats van 1 buis, 2 buizen neemt, die langs elkaar laat lopen, waarvan 1 weer naar de achtervleugel gaat en de andere uitkomt bij de radiatoren of zo.
Tussen de 2 buizen bouw je een klep mechanisme of dergelijk, waarbij je een klepje in buis 2 hebt die in de richting van de luchtstroom zit, dus de lucht drukt ertegen. Ondertussen bouw je ook 1 klep in buis 1 in, die verbonden is met de klep in buis 2.
De klep in buis 1 staat uit zichzelf open, echter zodra de snelheden in buis 2 boven een bepaalde limiet(en dus weerstand op de klep daarin) komen sluit de klep zich, en de klep in buis 1 sluit zich ook ivm verbinding met de klep in buis 2, waardoor alle lucht naar de achtervleugel gaat en die dus in een stall terecht komt.
Zo heb je nog steeds een F-duct, echter hoeft de driver er niet meer aan te zitten en is het dus legaalOf vergeet ik wat dingen
?
Betekent dat niet dat er bewegende aerodynamische onderdelen zijn? Die zijn verboden met uitzondering van een flap op de voor- en achtervleugen, dacht ik.quote:Op maandag 5 juli 2010 14:41 schreef Ermanon het volgende:
Bedacht me net iets waardoor de FIA in 2011 weer een relletje kan krijgen:
[..]
Wat nu als men in plaats van 1 buis, 2 buizen neemt, die langs elkaar laat lopen, waarvan 1 weer naar de achtervleugel gaat en de andere uitkomt bij de radiatoren of zo.
Tussen de 2 buizen bouw je een klep mechanisme of dergelijk, waarbij je een klepje in buis 2 hebt die in de richting van de luchtstroom zit, dus de lucht drukt ertegen. Ondertussen bouw je ook 1 klep in buis 1 in, die verbonden is met de klep in buis 2.
De klep in buis 1 staat uit zichzelf open, echter zodra de snelheden in buis 2 boven een bepaalde limiet(en dus weerstand op de klep daarin) komen sluit de klep zich, en de klep in buis 1 sluit zich ook ivm verbinding met de klep in buis 2, waardoor alle lucht naar de achtervleugel gaat en die dus in een stall terecht komt.
Zo heb je nog steeds een F-duct, echter hoeft de driver er niet meer aan te zitten en is het dus legaalOf vergeet ik wat dingen
?
quote:A secret of Red Bull's superior pace in the decisive Q3 phase of qualifying may have been revealed.
Autosprint's auto.it website reports that the team has a special electronic setting for the Renault engine that maintains a constant exhaust gas pressure.
When the setting is selected, the stream of gases flow constantly from the exhaust through the double diffuser, even when the driver of the RB6 is not pressing the throttle.
This would increase downforce at slow speeds.
The setting, revealed initially on the blog of the British journalist James Allen, is reportedly used sparingly - for example only in Q3 - because it is damaging to the engine.
The RB6 has been on pole position at eight of the nine Grands Prix so far this season.
Zouden ze daarom ook vaker last hebben van problemen met de motor? Omdat ze hem bewust "opblazen" ?quote:Op woensdag 7 juli 2010 15:13 schreef sasquatsch het volgende:
Blijkbaar heeft Red Bull een Renault motor met een speciale setting voor de kwalificatie.
Hiermee kunnen ze de druk van de uitlaatgassen constant houden, waardoor ze meer downforce in langzame bochten hebben.
[..]
quote:Op woensdag 7 juli 2010 14:39 schreef sasquatsch het volgende:
Jenson en Lewis oefenen op het nieuwe Silverstone.
Die wil ik!quote:Op woensdag 7 juli 2010 14:39 schreef sasquatsch het volgende:
Jenson en Lewis oefenen op het nieuwe Silverstone.
Zal wel voor het geld zijn. Senna deed het toch niet onaardig en van Yamamoto ben ik nou nooit echt onder de indruk geweest.quote:Op donderdag 8 juli 2010 21:07 schreef Trystar het volgende:
Senna out?
http://www.f1fanatic.co.u(...)enna-at-silverstone/
quote:Safety car procedures revamped
The FIA will introduce new safety car procedures from the British Grand Prix on Sunday in a bid to prevent a repeat of the controversy in Valencia a fortnight ago, AUTOSPORT has learned.
FIA race director Charlie Whiting met with the sporting directors of the teams at Silverstone on Wednesday to discuss clearing up the safety car regulations after the issues that were brought up at the European Grand Prix.
Several ideas were discussed - including closing the pitlane completely during safety car spells - but AUTOSPORT understands that agreement has been reached simply to slow the F1 cars down much more than before under the safety car.
Instead of operating to a 'delta' time of 120% of a regular F1 lap before the cars form up behind the safety car, as under the old regulations, drivers will instead be forced to slow down to the actual estimated speed of the safety car itself.
The idea of slowing cars this much will be to ensure there is no possibility of a driver overtaking the safety car – as Lewis Hamilton did on the run out of the first corner at Valencia.
Drivers are due to conduct experiments with the new delta time after free practice at Silverstone on Friday and Saturday, with the new delta time being used for the first time in the race on Sunday unless any unforeseen major problems after thrown up beforehand.
The slower delta time will prevent drivers getting a benefit by being ahead of the safety car on road.
The FIA has also reacted to the problems drivers had of breaking the delta time in Valencia, after only finding out about the safety car towards the end of the lap, by making it clear that they will be exempt from the new safety car speed limit for the final 200 metres of the lap.
Williams driver Rubens Barrichello, who was penalised in Valencia, said it was hard for drivers to react immediately to the lights telling them to slow down.
"You are coming flat out at maybe 285km/h and the lights on the steering wheel only appear.. I could only see by the time that I was entering the pitlane," he said. "You have the engineer talking to you.
"It's very hard to take it. I just think that the rule can go your way one day and another day it won't. They are there for the safety so we need to for the best reasonable way of safety."
Ze hadden gehoopt met de naam Senna wat geld binnen te halen maar dat is mislukt. Dan nog maar een paydriver naast Chandhok.quote:Op donderdag 8 juli 2010 22:29 schreef Glijdt_licht het volgende:
Belachelijk. Senna reed de laatste races beter dan Chandhok. zal wel sponsorgezeik zijn.. Zeker gezien Kollesdaar aan het roer staat..
En Yamamoto is alleen bevestigd voor Silverstone. Wie de rest van het seizoen rijdt wordt pas na de GP bekeken.quote:It seems that the decision was taken because the team wants money.
quote:It appears that the team may have acquired some of the assets of the Toyota team in Cologne. Serbian F1 aspirants Stefan GP had announced their intention to buy the Toyota chassis before the season, while more recently ART GP looked at buying the cars for a potential entry next season as the 13th team.
Wel frapant dat die verdwenen waren nadat Kolles uit het paddock gejaagd was iets na de Spyker periode, en nu hij weer terug is: tadaaa!quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:17 schreef Bolleke_666 het volgende:
Ladies and gentlemen, de paydrivers zijn weer terug dus.
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:28 schreef M.Melandri het volgende:
Petrov en Chandhok waren ook al gewoon paydrivers hoor en Senna was marketingtrucje om geld binnen te halen maar is dus mislukt.
Zijn naam is dan ook de enige reden dat hij Formule 1, of GP2 reed.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:28 schreef M.Melandri het volgende:
Petrov en Chandhok waren ook al gewoon paydrivers hoor en Senna was marketingtrucje om geld binnen te halen maar is dus mislukt.
Zo slecht deed hij het niet hoor voor iemand met zo weinig ervaringquote:Op vrijdag 9 juli 2010 16:47 schreef Migue het volgende:
[..]
Zijn naam is dan ook de enige reden dat hij Formule 1, of GP2 reed.
Chandhok is ook een rookie. Toen Klien in Barcelona 1 VT mocht rijden was hij gelijk al een halve seconde sneller dan Senna.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 19:00 schreef nils7 het volgende:
[..]
Zo slecht deed hij het niet hoor voor iemand met zo weinig ervaring
Wat precies de reden is dat hij niet in de GP2 Series of Formule 1 thuishoort, want zijn prestaties in de GP2 en Formule 1 waren alsnog ondermaats.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 19:00 schreef nils7 het volgende:
[..]
Zo slecht deed hij het niet hoor voor iemand met zo weinig ervaring
autosport.comquote:McLaren ditches blown diffuser for now
By Jonathan Noble Friday, July 9th 2010, 21:19 GMT
Jenson Button, McLaren, Silverstone 2010McLaren has abandoned its exhaust-blown diffuser for the rest of the British Grand Prix weekend, AUTOSPORT can reveal, after a difficult first day of running with the concept at Silverstone on Friday.
The Woking-based team had high hopes that the update package it brought on to the car for this weekend's race would help lift its performance to take the fight to pre-event favourites Red Bull Racing.
However, both Lewis Hamilton and Jenson Button failed to get comfortable with the new handling and set-up of the revised MP4-25 at Silverstone - with Hamilton running off-track several times as he took the car to the limit.
Button admitted that the car had not felt good with the new parts - and that the team needed to invest much more effort in making them work.
"Today's been a little bit trickier than expected in the car," said the reigning world champion.
"First of all I couldn't get a set-up for the car with the new package, but it improved at the end of the day, but there's still a lot of work we need to do. We are not where we'd like to be. The car is very tricky in a few places around the circuit.
"We've definitely made some improvements in certain places, but we don't have the right balance yet. I haven't had a perfect day today, which is disappointing because even on a Friday it's good to see so many people out there."
With Hamilton ending the day more than 1.5 seconds adrift of the best time from Red Bull Racing, McLaren felt that its chances of a decent result in the British GP would be best served with using the package it knows best.
Late on Friday night, McLaren mechanics were seen wheeling the updated floors out of the Silverstone paddock as work began on revising the cars back to the configuration that has been used up until this race - with the standard exhaust set-up.
Sources have revealed that McLaren understands where improvements can be made with the package, and revisions will be developed to ensure the exhaust-blown diffuser is back on the car for the German Grand Prix.
McLaren had come into the weekend viewing the British GP as a critical weekend in its title challenge - with the performance of the blown diffuser likely to give it a benchmark on its ability to take the fight to Red Bull Racing.
Although removing the blown diffuser is a setback for McLaren's hopes at Silverstone, the performance of the car in recent races means the outfit still has the chance of taking a decent haul of points with the older exhaust concept.
The exhaust-blown diffusers are far from straightforward to integrate into the cars, and Mercedes GP found it had to compromise its version of the design in Valencia a fortnight ago when it encountered overheating problems caused by the exhaust gases.
Eindelijk een echte voortzetting van Team Lotus?quote:Lotus Racing boss Tony Fernandes is in the process of acquiring the rights for the traditional Team Lotus name – opening up the possibility for a formal renaming of the outfit for next season.
Team Lotus was bought by former F3000 driver David Hunt at the end of 1994, but plans to move it on quickly as a going concern failed to come to fruition and the operation folded. The name was briefly allied to Pacific GP in 1995, and Hunt and two partners have held on to it ever since.
When Fernandes started his F1 project this time last year he had to use the Lotus Racing name, but he has been in contact with Hunt recently, and a deal is finally in the pipeline.
The return of the Team Lotus name will in effect mean that there are no loose ends and provide a formal link not just with the past but also with Classic Team Lotus, the historic car operation run by Colin Chapman’s son Clive.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:31 schreef Atreidez het volgende:
...
Buiten dat het gewoon goed en leuk gemaakt is bij BBC is het gewoon een uiterst grappige groep ook
Hoe kun je dit zien? Is dat niet met zo'n kabeldienst ("press the red button")?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:31 schreef Atreidez het volgende:
Nog meer mensen BBC forum gezien van zondag?
Usenet of torrentsquote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:52 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Hoe kun je dit zien? Is dat niet met zo'n kabeldienst ("press the red button")?
Je bedoelt dat ze bij het uitkoment van de bocht naaste de baan gaan? Zo ja, als er meer dan 2 wielen buiten de witte lijn zitten in het strafbaar. Maar de FIA deelt er (bijna) nooit straffen voor uit. En het kan tijdswinst opleveren, maar je banden worden er wel vuil van.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 20:08 schreef kepler het volgende:
Hoe zit het trouwens met tijdswinst door (te) wijd uit de bocht komen? Ik zag dit Schumacher een paar keer doen, en Alonso ook. Misschien/waarschijnlijk waren dit gewoon foutjes, maar ik kan me voorstellen dat je er tijdswinst kan uithalen (hogere snelheid?). Is dit gewoon strafbaar?
Je banden worden ook vuil als je een chicane afsnijdt. Het lijkt me dat je door het te wijd uitkomen ook veel tijd kan winnen, maar ik heb nog nooit een straf voor uitgedeeld zien worden...quote:Op dinsdag 13 juli 2010 21:26 schreef .Henry het volgende:
[..]
Je bedoelt dat ze bij het uitkoment van de bocht naaste de baan gaan? Zo ja, als er meer dan 2 wielen buiten de witte lijn zitten in het strafbaar. Maar de FIA deelt er (bijna) nooit straffen voor uit. En het kan tijdswinst opleveren, maar je banden worden er wel vuil van.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |