abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 juli 2010 @ 15:40:02 #201
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83573600
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 3 juli 2010 @ 14:51:46 #202
307874 Bolleke_666
humping and a pumping
pi_83608302
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 15:58 schreef vosss het volgende:

[..]

OMG ik zeg DOEN!!!!

A1 Ring terug op de kalender????

HELL YEAH!!!!!
behind every successful person is a substantial amount of coffee.
pi_83619496
quote:
Red Bull geeft Newey Formule 1-bolide cadeau

Adrian Newey heeft van Red Bull een cadeau gekregen voor zijn harde werk voor het team. Op het Goodwood Festival of Speed kreeg de Brit een RB5 van vorig jaar gepresenteerd en hij heeft de auto ook zelf over het circuit gestuurd op vrijdag, iets wat hij vandaag (zaterdag) zal herhalen.

“Ik ben eerlijk gezegd overdonderd door dit gebaar. Iedereen heeft een vrij weekend opgeofferd om hier te zijn en me te helpen. Dat is echt fantastisch”, sprak de kersverse eigenaar van een Formule 1-auto. “Ik was wel nerveus voor mijn eerste ronde, omdat ik nog nooit in een auto met manuele koppeling heb gereden. Verder heb ik alleen in karts met mijn linkervoet geremd. Desondanks was het fantastisch om met de auto te rijden.”
gpupdate.net

pi_83673657
F1 to have mandatory weight ratio in 2011
quote:
For the first time in F1, a mandatory weight distribution ratio will apply in 2011.

Germany's Auto Motor und Sport said the front-to-rear ratio must be 46:54 per cent, due to the arrival of Pirelli as the sport's new exclusive tyre supplier.

The teams want to avoid the kinds of surprise problems that arose in 2009, when a pre-season change to the Bridgestone tyre design resulted in the need to make expensive changes to the cars' weight distribution.

But if a mandatory weight distribution applies in 2011, all the teams will be in the same boat.

"If the weight distribution remained free, then some would get it right by accident while others get it totally wrong. That's what we want to avoid," said FOTA's technical boss Ross Brawn.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 5 juli 2010 @ 12:06:52 #205
131800 Tarado
capô de fusca
pi_83675835
quote:
"If the weight distribution remained free, then some would get it right by accident while others get it totally wrong. That's what we want to avoid," said FOTA's technical boss Ross Brawn.
Ja en bij de "others" hoort Mercedes GP dit seizoen
  maandag 5 juli 2010 @ 12:17:02 #206
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_83676191
quote:
Is dat dan tijdelijk omdat er een nieuwe bandenleverancier komt?
Please, make yourself uncomfortable.
pi_83680088
quote:
A1-ring niet terug op kalender
Mon 05-07 2010

De A1-ring, vroeger de Osterreichring genaamd, keert volgens Red Bull eigenaar Dietrich Mateschitz niet terug op de Formule 1 - kalender.

De A1-Ring viel in 2003 van de kalender en werd vervolgens volledig gesloopt. Met de support van Mateschitz is er inmiddels weer 70 miljoen in het circuit geïnvesteerd en is weer een circuit met nieuwe pitgebouwen en tribunes.


Afgelopen week kwam het gerucht de wereld in dat het stratencircuit van Valencia voor volgend jaar wel eens vervangen zou kunnen worden door de nieuwe A1-ring:
"Absolute onzin", aldus Dietrich Mateschitz. "We hebben niet in de A1-Ring geïnvesteerd om de Formule 1 terug te halen. Er is niet met Bernie gesproken, helemaal niemand in de Formule 1. Het is gewoon onzin dat jammer genoeg door veel media is overgenomen."
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_83680152
quote:
Op maandag 5 juli 2010 14:02 schreef vosss het volgende:

[..]


pi_83681659
Bedacht me net iets waardoor de FIA in 2011 weer een relletje kan krijgen:
quote:
"With the exception of the parts necessary for the driver adjustable bodywork, any car system, device or procedure which uses driver movement as a means of altering the aerodynamic characteristics of the car is prohibited from 2011."
Wat nu als men in plaats van 1 buis, 2 buizen neemt, die langs elkaar laat lopen, waarvan 1 weer naar de achtervleugel gaat en de andere uitkomt bij de radiatoren of zo.
Tussen de 2 buizen bouw je een klep mechanisme of dergelijk, waarbij je een klepje in buis 2 hebt die in de richting van de luchtstroom zit, dus de lucht drukt ertegen. Ondertussen bouw je ook 1 klep in buis 1 in, die verbonden is met de klep in buis 2.
De klep in buis 1 staat uit zichzelf open, echter zodra de snelheden in buis 2 boven een bepaalde limiet(en dus weerstand op de klep daarin) komen sluit de klep zich, en de klep in buis 1 sluit zich ook ivm verbinding met de klep in buis 2, waardoor alle lucht naar de achtervleugel gaat en die dus in een stall terecht komt.
Zo heb je nog steeds een F-duct, echter hoeft de driver er niet meer aan te zitten en is het dus legaal Of vergeet ik wat dingen ?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 juli 2010 @ 14:43:40 #210
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83681746
Je theorie is zeer goed, alleen ligt er binnen de FOTA een afspraak om de F-duct in 2011 niet meer te gebruiken. Hierdoor gaat je vlieger helaas niet meer op.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_83681857
quote:
Op maandag 5 juli 2010 14:43 schreef Peterselieman het volgende:
Je theorie is zeer goed, alleen ligt er binnen de FOTA een afspraak om de F-duct in 2011 niet meer te gebruiken. Hierdoor gaat je vlieger helaas niet meer op.
Ik wist dat er zoiets was, dat dus
Jammer, had het wel leuk gevonden als men dit op deze manier werd had ingevoerd, terwijl de FIA dat niet wilde
Maar, was dat verbod niet omdat het gevaar opleverde voor de driver omdat deze zijn handen van het stuur moest nemen ect ect? Met dit systeem hoeft dat niet meer, dus hou je je aan de regels [Edit]Laatste is niet van toepassing, dus F-duct kan niet in 2011...
pi_83682846
quote:
Op maandag 5 juli 2010 14:41 schreef Ermanon het volgende:
Bedacht me net iets waardoor de FIA in 2011 weer een relletje kan krijgen:
[..]

Wat nu als men in plaats van 1 buis, 2 buizen neemt, die langs elkaar laat lopen, waarvan 1 weer naar de achtervleugel gaat en de andere uitkomt bij de radiatoren of zo.
Tussen de 2 buizen bouw je een klep mechanisme of dergelijk, waarbij je een klepje in buis 2 hebt die in de richting van de luchtstroom zit, dus de lucht drukt ertegen. Ondertussen bouw je ook 1 klep in buis 1 in, die verbonden is met de klep in buis 2.
De klep in buis 1 staat uit zichzelf open, echter zodra de snelheden in buis 2 boven een bepaalde limiet(en dus weerstand op de klep daarin) komen sluit de klep zich, en de klep in buis 1 sluit zich ook ivm verbinding met de klep in buis 2, waardoor alle lucht naar de achtervleugel gaat en die dus in een stall terecht komt.
Zo heb je nog steeds een F-duct, echter hoeft de driver er niet meer aan te zitten en is het dus legaal Of vergeet ik wat dingen ?
De reden dat de F-Duct wel werd toegestaan was omdat de coureur zelf ervoor zorgde dat deze werd ingeschakeld (e n dus de aerodynamica veranderde). Automatisch was sowieso verboden en is ook met de nieuwe regelgeving zo. De nieuwe regelgeving verbied ook (op enkele uitzonderingen na) dat de coureur zelf invloed kan uitoefenen op de aerodynamica.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 5 juli 2010 @ 19:05:19 #213
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_83691975
quote:
Op maandag 5 juli 2010 14:41 schreef Ermanon het volgende:
Bedacht me net iets waardoor de FIA in 2011 weer een relletje kan krijgen:
[..]

Wat nu als men in plaats van 1 buis, 2 buizen neemt, die langs elkaar laat lopen, waarvan 1 weer naar de achtervleugel gaat en de andere uitkomt bij de radiatoren of zo.
Tussen de 2 buizen bouw je een klep mechanisme of dergelijk, waarbij je een klepje in buis 2 hebt die in de richting van de luchtstroom zit, dus de lucht drukt ertegen. Ondertussen bouw je ook 1 klep in buis 1 in, die verbonden is met de klep in buis 2.
De klep in buis 1 staat uit zichzelf open, echter zodra de snelheden in buis 2 boven een bepaalde limiet(en dus weerstand op de klep daarin) komen sluit de klep zich, en de klep in buis 1 sluit zich ook ivm verbinding met de klep in buis 2, waardoor alle lucht naar de achtervleugel gaat en die dus in een stall terecht komt.
Zo heb je nog steeds een F-duct, echter hoeft de driver er niet meer aan te zitten en is het dus legaal Of vergeet ik wat dingen ?
Betekent dat niet dat er bewegende aerodynamische onderdelen zijn? Die zijn verboden met uitzondering van een flap op de voor- en achtervleugen, dacht ik.
Please, make yourself uncomfortable.
pi_83765174
Jenson en Lewis oefenen op het nieuwe Silverstone.

The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_83766404
Blijkbaar heeft Red Bull een Renault motor met een speciale setting voor de kwalificatie.

Hiermee kunnen ze de druk van de uitlaatgassen constant houden, waardoor ze meer downforce in langzame bochten hebben.
quote:
A secret of Red Bull's superior pace in the decisive Q3 phase of qualifying may have been revealed.

Autosprint's auto.it website reports that the team has a special electronic setting for the Renault engine that maintains a constant exhaust gas pressure.

When the setting is selected, the stream of gases flow constantly from the exhaust through the double diffuser, even when the driver of the RB6 is not pressing the throttle.

This would increase downforce at slow speeds.

The setting, revealed initially on the blog of the British journalist James Allen, is reportedly used sparingly - for example only in Q3 - because it is damaging to the engine.

The RB6 has been on pole position at eight of the nine Grands Prix so far this season.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_83768545
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 15:13 schreef sasquatsch het volgende:
Blijkbaar heeft Red Bull een Renault motor met een speciale setting voor de kwalificatie.

Hiermee kunnen ze de druk van de uitlaatgassen constant houden, waardoor ze meer downforce in langzame bochten hebben.
[..]


Zouden ze daarom ook vaker last hebben van problemen met de motor? Omdat ze hem bewust "opblazen" ?
  woensdag 7 juli 2010 @ 18:39:45 #217
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_83773765
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 14:39 schreef sasquatsch het volgende:
Jenson en Lewis oefenen op het nieuwe Silverstone.


Please, make yourself uncomfortable.
pi_83773887
Ze hebben wel humor bij McLaren met die filmpjes van hun
  woensdag 7 juli 2010 @ 19:24:58 #219
307874 Bolleke_666
humping and a pumping
pi_83775299
quote:
Op maandag 5 juli 2010 14:02 schreef vosss het volgende:

[..]


Godverdomme
behind every successful person is a substantial amount of coffee.
  woensdag 7 juli 2010 @ 21:06:45 #220
34586 kepler
No bounce, no play
pi_83779600
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 14:39 schreef sasquatsch het volgende:
Jenson en Lewis oefenen op het nieuwe Silverstone.

Die wil ik!
The line is a dot to you!
pi_83821636
quote:
Zal wel voor het geld zijn. Senna deed het toch niet onaardig en van Yamamoto ben ik nou nooit echt onder de indruk geweest.
quote:
Safety car procedures revamped

The FIA will introduce new safety car procedures from the British Grand Prix on Sunday in a bid to prevent a repeat of the controversy in Valencia a fortnight ago, AUTOSPORT has learned.

FIA race director Charlie Whiting met with the sporting directors of the teams at Silverstone on Wednesday to discuss clearing up the safety car regulations after the issues that were brought up at the European Grand Prix.

Several ideas were discussed - including closing the pitlane completely during safety car spells - but AUTOSPORT understands that agreement has been reached simply to slow the F1 cars down much more than before under the safety car.

Instead of operating to a 'delta' time of 120% of a regular F1 lap before the cars form up behind the safety car, as under the old regulations, drivers will instead be forced to slow down to the actual estimated speed of the safety car itself.

The idea of slowing cars this much will be to ensure there is no possibility of a driver overtaking the safety car – as Lewis Hamilton did on the run out of the first corner at Valencia.

Drivers are due to conduct experiments with the new delta time after free practice at Silverstone on Friday and Saturday, with the new delta time being used for the first time in the race on Sunday unless any unforeseen major problems after thrown up beforehand.

The slower delta time will prevent drivers getting a benefit by being ahead of the safety car on road.

The FIA has also reacted to the problems drivers had of breaking the delta time in Valencia, after only finding out about the safety car towards the end of the lap, by making it clear that they will be exempt from the new safety car speed limit for the final 200 metres of the lap.

Williams driver Rubens Barrichello, who was penalised in Valencia, said it was hard for drivers to react immediately to the lights telling them to slow down.

"You are coming flat out at maybe 285km/h and the lights on the steering wheel only appear.. I could only see by the time that I was entering the pitlane," he said. "You have the engineer talking to you.

"It's very hard to take it. I just think that the rule can go your way one day and another day it won't. They are there for the safety so we need to for the best reasonable way of safety."
pi_83824822
[/quote]SILVERSTONE - Bruno Senna is door zijn F1-team Hispania Racing gepasseerd voor de Grote Prijs van Groot-Brittannië, die zondag plaatsvindt.


© ANP
"De coureurs zijn Sakon Yamamoto en Karun Chandhok'', was het enige dat stalbaas Colin Kolles kwijt wilde. Yamamoto is normaal gesproken de reserverijder.
Kolles meldde dat het team vrijdagochtend een verklaring naar buiten brengt over het passeren van Bruno Senna, de neef van de vermaarde oud-coureur Ayrton Senna.
De 27-jarige Senna is bezig aan zijn eerste jaar in de Formule 1 en wist zich nog niet in de punten te rijden.
[quote]

Bron: Nu.nl
pi_83825314
Belachelijk. Senna reed de laatste races beter dan Chandhok. zal wel sponsorgezeik zijn.. Zeker gezien Kolles daar aan het roer staat..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 juli 2010 @ 23:21:37 #225
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83828207
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')