quote:Ferrari haalt voormalig hoofdingenieur McLaren
22 juni 2010
Pat Fry, die vorige maand na zeventien jaar trouwe dienst afscheid nam van het team van McLaren, treedt volgende week in dienst bij aartsrivaal Ferrari. De Italiaanse renstal heeft de komst van de 46-jarige Brit dinsdagochtend bevestigd.
Fry is sinds 1987 werkzaam in de Formule 1. Hij begon als engineer bij Benetton en maakte in 1993 de overstap naar het team van McLaren, waar hij begon als hoofd van het testteam en zich in de loop van de jaren wist op te werken naar de functie van hoofdingenieur. Bij Ferrari krijgt Fry de rol van assistent technisch directeur, waarmee hij direct onder Aldo Costa, de technische baas van Ferrari, komt te werken.
De overstap van Fry van McLaren naar Ferrari zal gevoelig liggen. Drie jaar geleden waren beide teams nog betrokken bij een groot spionageschandaal.
ik in Noorwegen, en volgens mij heb ik geen BBC daar...quote:Op woensdag 23 juni 2010 13:51 schreef Atreidez het volgende:
Ik zit komend weekend op de Canarische Eilanden.. Ik hoop dat ze ergens een engels cafe hebben met BBC
quote:Op woensdag 23 juni 2010 16:34 schreef Peterselieman het volgende:
Ho-Pin Tung heeft van de FIA een superlicentie gekregen. Wel is deze voorwaardelijk voor vier Grands Prix.
Ik wil als test de Green-White-Checkered regel weleens in de F1 zien. Een alles of niets laatste ronde is gegarandeerd spektakel.quote:Op woensdag 23 juni 2010 17:17 schreef sasquatsch het volgende:
Even een samenvatting van de beslissingen van de WMSCSafetycar in laatste ronde betekent niet meer inhalen
quote:Op woensdag 23 juni 2010 17:17 schreef sasquatsch het volgende:Coureurs mogen de aerodynamica niet veranderen
F-duct wordt hier dan ook mee verboden. Hoe dat zit met de achtervleugel snap ik ook niet, maar die regel overruled natuurlijk die eerdere in dit geval.quote:Op woensdag 23 juni 2010 18:28 schreef Atreidez het volgende:
[..]Hoe kun je die achtervleugels dan beweegbaar maken. En F-Duct principe wordt ook door coureur geregeld, net zoals nu voorvleugel wat dus ook verdwijnt.
Ben kennelijk niet de enige die verbaast is..
De beweegbare achtervleugels zijn de uitzondering.quote:Op woensdag 23 juni 2010 18:27 schreef Googolplexian het volgende:
Achtervleugels zijn beweegbaar, alleen voor de race en om in te halen tijdens de race
Coureurs mogen de aerodynamica niet veranderen
Beeetje tegenstrijdig, dit?
quote:With the exception of the parts necessary for the driver adjustable bodywork, any car system, device or procedure which uses driver movement as a means of altering the aerodynamic characteristics of the car is prohibited from 2011.
Technisch gezien mag je dan ook niet sturen. Door je wielen te bewegen verander je de aerodynamicaquote:Op donderdag 24 juni 2010 10:17 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De beweegbare achtervleugels zijn de uitzondering.
[..]
quote:
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 00:15 schreef Peterselieman het volgende:
2010 Formula 1 Telefónica Grand Prix of Europe #1
OMG ik zeg DOEN!!!!quote:Gerenoveerde A1-Ring weer in beeld voor Grand Prix
De Grand Prix van Oostenrijk keert mogelijk binnen afzienbare tijd terug op de Formule 1-kalender. Dat bericht brengt de Kleine Zeitung. De A1-Ring was in 2003 voor het laatst gastheer van een Formule 1-race.
Met behulp van Red Bull-baas Dietrich Mateschitz is in 2008 begonnen met een renovatie ter waarde van 70 miljoen euro, inclusief een nieuw pitgebouw en nieuwe tribunes. In de paddock van Valencia viel de naam van de A1-Ring regelmatig, zo meldt Kleine Zeitung. Bernie Ecclestone zou op zoek zijn naar een alternatief voor een Aziatische race. Dit duidt mogelijk toch op problemen voor de nieuwe Grand Prix van Zuid-Korea.
bron: www.f1today.nl
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |