Wat bedoel je? Het is gewoon het Youtube kanaal van Vodafone UK.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 18:04 schreef Googolplexian het volgende:
De user die het post ook
VODAFONEUK
Goed over nagedacht, Vodafone!
Wat bedoel je met "wat bedoel je?" ?quote:Op zaterdag 19 juni 2010 18:23 schreef .Henry het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Het is gewoon het Youtube kanaal van Vodafone UK.
Wat je bedoelde met ''De user die het post ook'' en ''Goed over nagedacht, Vodafone!''.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 19:54 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Wat bedoel je met "wat bedoel je?" ?
Ach ... grote merken als Vodafone doen normaal wel een beetje onderzoek of gekozen namen niet iets geks betekenen in andere talen (zoals van bijvoorbeeld een buurland). Alle andere uitingen zijn zodoende met een punt of een streepje d'r tussen. Iemand heeft de memo niet ontvangenquote:Op zaterdag 19 juni 2010 20:16 schreef .Henry het volgende:
[..]
Wat je bedoelde met ''De user die het post ook'' en ''Goed over nagedacht, Vodafone!''.
Ach, komt wel vaker voor. Zoals de wereldberoemde slogan van Electrolux om stofzuigers te verkopen in de US. Nothing sucks like an Electrolux!quote:Op zaterdag 19 juni 2010 20:25 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ach ... grote merken als Vodafone doen normaal wel een beetje onderzoek of gekozen namen niet iets geks betekenen in andere talen (zoals van bijvoorbeeld een buurland). Alle andere uitingen zijn zodoende met een punt of een streepje d'r tussen. Iemand heeft de memo niet ontvangen
IKEA probeert er ook op te letten (ben werknemer geweest daar), maar toch slipten RAMP (schilderijlijst) en RUND (lamp) erdoor. Die laatste naam heeft niet lang bestaan in Nederlandquote:Op maandag 21 juni 2010 10:17 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ach, komt wel vaker voor. Zoals de wereldberoemde slogan van Electrolux om stofzuigers te verkopen in de US. Nothing sucks like an Electrolux!
Ach zullen ze allemaal wel doen op een of andere manier.quote:Op maandag 21 juni 2010 15:36 schreef Swindler het volgende:
Dit vind ik wel weer op het randje van illegaal
Ik heb ook wel is dat verhaal gehoord dat er in Woking een ondergronds circuit zou zijnquote:Op maandag 21 juni 2010 16:02 schreef Ermanon het volgende:
[..]
Ach zullen ze allemaal wel doen op een of andere manier.
Had eens bedacht dat als je gewoon het chassis neemt, er GP2 banden onderzet en een andere motor en GB inzet, je gewoon met de auto zou kunnen testen zonder de regels te breken(Voor zover ik ze ken). Kun je lekker data verzamelen over Aerodynamica en de rest van de auto, enkel mis je dan wel de grip en snelheid van de echte auto, maar kun je wel de data vergelijken met simulaties en zo fine-tunen![]()
Die wilde ik jullie even niet onthoudenquote:Op zaterdag 21 juni 2003 @ 21:33 schreef HPoi het volgende:
Raikkonen en Alonso gaan heus niet naar Ferrai hhor, Raikkonen al helemaal nooit en Alonso misschien in de verre toekomst, en Da Matta?! Nee, die blijft nog wel even bij Toyota. Of hij word ergens testrijder.
Daar hoor ik dan nu voor het eerst vanquote:Op maandag 21 juni 2010 16:04 schreef Swindler het volgende:
[..]
Ik heb ook wel is dat verhaal gehoord dat er in Woking een ondergronds circuit zou zijn
hahaquote:Op maandag 21 juni 2010 16:05 schreef vosss het volgende:
Ik kwam zojuist toevallig een oud nieuwsbericht op FOK!Sport tegen met de volgende reactie van HPoi:
[..]
Die wilde ik jullie even niet onthouden
Op FOK!Sport stond rechtsonder ergens "vandaag in het nieuws in 2003" of zoiets en daar zag ik dat bericht staanquote:Op maandag 21 juni 2010 16:20 schreef Swindler het volgende:
[..]
hahaMaar hoe kom je in godsnaam bij dat bericht terecht vraag ik me dan af?
Daar heb ik inderdaad ook nog nooit van gehoord, haha.quote:Op maandag 21 juni 2010 16:06 schreef Ermanon het volgende:
[..]
Daar hoor ik dan nu voor het eerst van
Ik ben al druk aan het zoeken waar ik het vandaan had toenquote:Op maandag 21 juni 2010 16:40 schreef Waffle het volgende:
[..]
Daar heb ik inderdaad ook nog nooit van gehoord, haha.
Toch niks te doen op me stage vandaag, dus ff wat gezocht op het internet. Boven de grond beschikt Mclaren op zijn minst over een grondstuk ter grote van een halve vierkante kilometer. Dus 1 Kilometer bij 500 meter.quote:Op maandag 21 juni 2010 16:46 schreef Swindler het volgende:
[..]
Ik ben al druk aan het zoeken waar ik het vandaan had toen![]()
Onzin natuurlijk maar kan me nog herinneren dat het erom ging waar ze het zand moesten laten en hoe ze het geluid zouden dempen daar. En dat de bouwbedrijven zich dan stil hadden moeten houden etc etc, best vermakelijk om te lezenHet was een Engels "artikel".
quote:Op zaterdag 19 juni 2010 16:17 schreef Atreidez het volgende:
Geniaal filmpje
"You wanna test it first?" ... "Nah, let Garry do it"
quote:Ferrari haalt voormalig hoofdingenieur McLaren
22 juni 2010
Pat Fry, die vorige maand na zeventien jaar trouwe dienst afscheid nam van het team van McLaren, treedt volgende week in dienst bij aartsrivaal Ferrari. De Italiaanse renstal heeft de komst van de 46-jarige Brit dinsdagochtend bevestigd.
Fry is sinds 1987 werkzaam in de Formule 1. Hij begon als engineer bij Benetton en maakte in 1993 de overstap naar het team van McLaren, waar hij begon als hoofd van het testteam en zich in de loop van de jaren wist op te werken naar de functie van hoofdingenieur. Bij Ferrari krijgt Fry de rol van assistent technisch directeur, waarmee hij direct onder Aldo Costa, de technische baas van Ferrari, komt te werken.
De overstap van Fry van McLaren naar Ferrari zal gevoelig liggen. Drie jaar geleden waren beide teams nog betrokken bij een groot spionageschandaal.
ik in Noorwegen, en volgens mij heb ik geen BBC daar...quote:Op woensdag 23 juni 2010 13:51 schreef Atreidez het volgende:
Ik zit komend weekend op de Canarische Eilanden.. Ik hoop dat ze ergens een engels cafe hebben met BBC
quote:Op woensdag 23 juni 2010 16:34 schreef Peterselieman het volgende:
Ho-Pin Tung heeft van de FIA een superlicentie gekregen. Wel is deze voorwaardelijk voor vier Grands Prix.
Ik wil als test de Green-White-Checkered regel weleens in de F1 zien. Een alles of niets laatste ronde is gegarandeerd spektakel.quote:Op woensdag 23 juni 2010 17:17 schreef sasquatsch het volgende:
Even een samenvatting van de beslissingen van de WMSCSafetycar in laatste ronde betekent niet meer inhalen
quote:Op woensdag 23 juni 2010 17:17 schreef sasquatsch het volgende:Coureurs mogen de aerodynamica niet veranderen
F-duct wordt hier dan ook mee verboden. Hoe dat zit met de achtervleugel snap ik ook niet, maar die regel overruled natuurlijk die eerdere in dit geval.quote:Op woensdag 23 juni 2010 18:28 schreef Atreidez het volgende:
[..]Hoe kun je die achtervleugels dan beweegbaar maken. En F-Duct principe wordt ook door coureur geregeld, net zoals nu voorvleugel wat dus ook verdwijnt.
Ben kennelijk niet de enige die verbaast is..
De beweegbare achtervleugels zijn de uitzondering.quote:Op woensdag 23 juni 2010 18:27 schreef Googolplexian het volgende:
Achtervleugels zijn beweegbaar, alleen voor de race en om in te halen tijdens de race
Coureurs mogen de aerodynamica niet veranderen
Beeetje tegenstrijdig, dit?
quote:With the exception of the parts necessary for the driver adjustable bodywork, any car system, device or procedure which uses driver movement as a means of altering the aerodynamic characteristics of the car is prohibited from 2011.
Technisch gezien mag je dan ook niet sturen. Door je wielen te bewegen verander je de aerodynamicaquote:Op donderdag 24 juni 2010 10:17 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De beweegbare achtervleugels zijn de uitzondering.
[..]
quote:
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 00:15 schreef Peterselieman het volgende:
2010 Formula 1 Telefónica Grand Prix of Europe #1
OMG ik zeg DOEN!!!!quote:Gerenoveerde A1-Ring weer in beeld voor Grand Prix
De Grand Prix van Oostenrijk keert mogelijk binnen afzienbare tijd terug op de Formule 1-kalender. Dat bericht brengt de Kleine Zeitung. De A1-Ring was in 2003 voor het laatst gastheer van een Formule 1-race.
Met behulp van Red Bull-baas Dietrich Mateschitz is in 2008 begonnen met een renovatie ter waarde van 70 miljoen euro, inclusief een nieuw pitgebouw en nieuwe tribunes. In de paddock van Valencia viel de naam van de A1-Ring regelmatig, zo meldt Kleine Zeitung. Bernie Ecclestone zou op zoek zijn naar een alternatief voor een Aziatische race. Dit duidt mogelijk toch op problemen voor de nieuwe Grand Prix van Zuid-Korea.
bron: www.f1today.nl
Zou best een mogelijkheid kunnen zijn.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 @ 17:43 schreef nils7 het volgende:
Assen!
Onzin. Ja het is smal, maar dat is geen reden voor afwijzing. De laatste jaren zijn er veel aanpassingen geweest om auto's te accomoderen (iets waar de motorcoureurs niet zo blij mee zijn, helaas). Het circuit is een stuk breder dan Valencia, en met een paar aanpassingen zijn er legio inhaalmogelijkheden.quote:
Heb race begin wel gezien, maar toen het tegen 3 uur werd waren de engelsen me aan t wegkijken bij t grote scherm omdat de voorbeschouwing van Eng - Dui begon. Toen de barman zei dat ik Duits was moest ik bijna vluchtenquote:Op woensdag 23 juni 2010 13:51 schreef Atreidez het volgende:
Ik zit komend weekend op de Canarische Eilanden.. Ik hoop dat ze ergens een engels cafe hebben met BBC
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 18:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Onzin. Ja het is smal, maar dat is geen reden voor afwijzing. De laatste jaren zijn er veel aanpassingen geweest om auto's te accomoderen (iets waar de motorcoureurs niet zo blij mee zijn, helaas). Het circuit is een stuk breder dan Valencia, en met een paar aanpassingen zijn er legio inhaalmogelijkheden.
Bovendien zijn de faciliteiten modern, de toegangswegen goed geregeld en genoeg tribunes.
Stekkenwal is nog steeds verkant! Maar ja het is inderdaad nogal jammer, ik vind dat ze het goed gedaan hebben, het karakter van het circuit is er nog. Bijvoorbeeld de Ruskenhoek, die is na een paar jaar toch weer in oude glorie hersteld. Waar zie je dat nogquote:Op dinsdag 29 juni 2010 @ 19:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat wel ja.
Ik vind het gedeeltelijk wel jammer, want het was een echt motorsportcircuit met verkanting en verraderlijke bochten. Dat is nu wat weg helaas
De oude Noordlus ligt er nog! Vandaag nog eventjes doorheen gereden met de motorquote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat wel ja.
Ik vind het gedeeltelijk wel jammer, want het was een echt motorsportcircuit met verkanting en verraderlijke bochten. Dat is nu wat weg helaas
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:54 schreef bodylotion het volgende:
[..]
De oude Noordlus ligt er nog! Vandaag nog eventjes doorheen gereden met de motor
Je bedoelt de Ostereichring. Pas sinds de nieuwe (Tilke-) layout heet het A1-ring.quote:
Assen is volgens mij niet echt geschikt voor de Formule 1. Ik weet niet of je de champ car race op Assen hebt gezien, maar er werd toen nul keer ingehaald. Assen heeft niet echt bochten voor snelle open wheel auto's om in te halen. Als de F1 er zou komen zou ik het geweldig vinden. Assen is altijd mooi dichtbij voor ons. De faciliteiten zijn er echt perfect, genoeg parkeerruimte, aansluiting op een grote weg, fatsoenlijke en veel zitplaatsen. Helaas is de layout er waarschijnlijk niet geschikt voor.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 18:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Onzin. Ja het is smal, maar dat is geen reden voor afwijzing. De laatste jaren zijn er veel aanpassingen geweest om auto's te accomoderen (iets waar de motorcoureurs niet zo blij mee zijn, helaas). Het circuit is een stuk breder dan Valencia, en met een paar aanpassingen zijn er legio inhaalmogelijkheden.
Bovendien zijn de faciliteiten modern, de toegangswegen goed geregeld en genoeg tribunes.
Klopt. Kwam toen voornamelijk omdat de Push-to-pass knop niet gebruikt mocht wordenquote:Op dinsdag 29 juni 2010 @ 21:41 schreef Waffle het volgende:
[..]
Assen is volgens mij niet echt geschikt voor de Formule 1. Ik weet niet of je de champ car race op Assen hebt gezien, maar er werd toen nul keer ingehaald.
Volgens mij wel ja.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:40 schreef Waffle het volgende:
Ik heb helaas de superleague formula race niet gezien, maar werd daar eigenlijk nog wat ingehaald?
quote:
Voor motoren is de baan erg veilig. Voor de F1 zijn grotere grindbakken/uitloopstroken nodig.quote:
Geweldig iddquote:
Hij knalt ook gewoon dat gas in, niks traction controlquote:Op woensdag 30 juni 2010 @ 20:30 schreef kepler het volgende:
Fantastisch eerste rondje van Schumacher![]()
Verstappen was hier ook altijd heel goed inquote:Op donderdag 1 juli 2010 19:30 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Geweldig iddna bocht 1 heeft hij nog maar amper wat rijders te pakken. In de races laat hij bij vlagen nog steeds prachtige dingen zien alleen de snelheid over 1ronde moet duidelijk omhoog.
Dan ligt dat dus duidelijk aan de generatie coureurs.quote:Op donderdag 1 juli 2010 19:40 schreef kepler het volgende:
[..]
Verstappen was hier ook altijd heel goed in
quote:
gpupdate.netquote:Red Bull geeft Newey Formule 1-bolide cadeau
Adrian Newey heeft van Red Bull een cadeau gekregen voor zijn harde werk voor het team. Op het Goodwood Festival of Speed kreeg de Brit een RB5 van vorig jaar gepresenteerd en hij heeft de auto ook zelf over het circuit gestuurd op vrijdag, iets wat hij vandaag (zaterdag) zal herhalen.
“Ik ben eerlijk gezegd overdonderd door dit gebaar. Iedereen heeft een vrij weekend opgeofferd om hier te zijn en me te helpen. Dat is echt fantastisch”, sprak de kersverse eigenaar van een Formule 1-auto. “Ik was wel nerveus voor mijn eerste ronde, omdat ik nog nooit in een auto met manuele koppeling heb gereden. Verder heb ik alleen in karts met mijn linkervoet geremd. Desondanks was het fantastisch om met de auto te rijden.”
quote:For the first time in F1, a mandatory weight distribution ratio will apply in 2011.
Germany's Auto Motor und Sport said the front-to-rear ratio must be 46:54 per cent, due to the arrival of Pirelli as the sport's new exclusive tyre supplier.
The teams want to avoid the kinds of surprise problems that arose in 2009, when a pre-season change to the Bridgestone tyre design resulted in the need to make expensive changes to the cars' weight distribution.
But if a mandatory weight distribution applies in 2011, all the teams will be in the same boat.
"If the weight distribution remained free, then some would get it right by accident while others get it totally wrong. That's what we want to avoid," said FOTA's technical boss Ross Brawn.
Ja en bij de "others" hoort Mercedes GP dit seizoenquote:"If the weight distribution remained free, then some would get it right by accident while others get it totally wrong. That's what we want to avoid," said FOTA's technical boss Ross Brawn.
Is dat dan tijdelijk omdat er een nieuwe bandenleverancier komt?quote:Op maandag 5 juli 2010 11:07 schreef sasquatsch het volgende:
F1 to have mandatory weight ratio in 2011
[..]
quote:A1-ring niet terug op kalender
Mon 05-07 2010
De A1-ring, vroeger de Osterreichring genaamd, keert volgens Red Bull eigenaar Dietrich Mateschitz niet terug op de Formule 1 - kalender.
De A1-Ring viel in 2003 van de kalender en werd vervolgens volledig gesloopt. Met de support van Mateschitz is er inmiddels weer 70 miljoen in het circuit geïnvesteerd en is weer een circuit met nieuwe pitgebouwen en tribunes.
Afgelopen week kwam het gerucht de wereld in dat het stratencircuit van Valencia voor volgend jaar wel eens vervangen zou kunnen worden door de nieuwe A1-ring:
"Absolute onzin", aldus Dietrich Mateschitz. "We hebben niet in de A1-Ring geïnvesteerd om de Formule 1 terug te halen. Er is niet met Bernie gesproken, helemaal niemand in de Formule 1. Het is gewoon onzin dat jammer genoeg door veel media is overgenomen."
Wat nu als men in plaats van 1 buis, 2 buizen neemt, die langs elkaar laat lopen, waarvan 1 weer naar de achtervleugel gaat en de andere uitkomt bij de radiatoren of zo.quote:"With the exception of the parts necessary for the driver adjustable bodywork, any car system, device or procedure which uses driver movement as a means of altering the aerodynamic characteristics of the car is prohibited from 2011."
Ik wist dat er zoiets was, dat dusquote:Op maandag 5 juli 2010 14:43 schreef Peterselieman het volgende:
Je theorie is zeer goed, alleen ligt er binnen de FOTA een afspraak om de F-duct in 2011 niet meer te gebruiken. Hierdoor gaat je vlieger helaas niet meer op.
De reden dat de F-Duct wel werd toegestaan was omdat de coureur zelf ervoor zorgde dat deze werd ingeschakeld (e n dus de aerodynamica veranderde). Automatisch was sowieso verboden en is ook met de nieuwe regelgeving zo. De nieuwe regelgeving verbied ook (op enkele uitzonderingen na) dat de coureur zelf invloed kan uitoefenen op de aerodynamica.quote:Op maandag 5 juli 2010 14:41 schreef Ermanon het volgende:
Bedacht me net iets waardoor de FIA in 2011 weer een relletje kan krijgen:
[..]
Wat nu als men in plaats van 1 buis, 2 buizen neemt, die langs elkaar laat lopen, waarvan 1 weer naar de achtervleugel gaat en de andere uitkomt bij de radiatoren of zo.
Tussen de 2 buizen bouw je een klep mechanisme of dergelijk, waarbij je een klepje in buis 2 hebt die in de richting van de luchtstroom zit, dus de lucht drukt ertegen. Ondertussen bouw je ook 1 klep in buis 1 in, die verbonden is met de klep in buis 2.
De klep in buis 1 staat uit zichzelf open, echter zodra de snelheden in buis 2 boven een bepaalde limiet(en dus weerstand op de klep daarin) komen sluit de klep zich, en de klep in buis 1 sluit zich ook ivm verbinding met de klep in buis 2, waardoor alle lucht naar de achtervleugel gaat en die dus in een stall terecht komt.
Zo heb je nog steeds een F-duct, echter hoeft de driver er niet meer aan te zitten en is het dus legaalOf vergeet ik wat dingen
?
Betekent dat niet dat er bewegende aerodynamische onderdelen zijn? Die zijn verboden met uitzondering van een flap op de voor- en achtervleugen, dacht ik.quote:Op maandag 5 juli 2010 14:41 schreef Ermanon het volgende:
Bedacht me net iets waardoor de FIA in 2011 weer een relletje kan krijgen:
[..]
Wat nu als men in plaats van 1 buis, 2 buizen neemt, die langs elkaar laat lopen, waarvan 1 weer naar de achtervleugel gaat en de andere uitkomt bij de radiatoren of zo.
Tussen de 2 buizen bouw je een klep mechanisme of dergelijk, waarbij je een klepje in buis 2 hebt die in de richting van de luchtstroom zit, dus de lucht drukt ertegen. Ondertussen bouw je ook 1 klep in buis 1 in, die verbonden is met de klep in buis 2.
De klep in buis 1 staat uit zichzelf open, echter zodra de snelheden in buis 2 boven een bepaalde limiet(en dus weerstand op de klep daarin) komen sluit de klep zich, en de klep in buis 1 sluit zich ook ivm verbinding met de klep in buis 2, waardoor alle lucht naar de achtervleugel gaat en die dus in een stall terecht komt.
Zo heb je nog steeds een F-duct, echter hoeft de driver er niet meer aan te zitten en is het dus legaalOf vergeet ik wat dingen
?
quote:A secret of Red Bull's superior pace in the decisive Q3 phase of qualifying may have been revealed.
Autosprint's auto.it website reports that the team has a special electronic setting for the Renault engine that maintains a constant exhaust gas pressure.
When the setting is selected, the stream of gases flow constantly from the exhaust through the double diffuser, even when the driver of the RB6 is not pressing the throttle.
This would increase downforce at slow speeds.
The setting, revealed initially on the blog of the British journalist James Allen, is reportedly used sparingly - for example only in Q3 - because it is damaging to the engine.
The RB6 has been on pole position at eight of the nine Grands Prix so far this season.
Zouden ze daarom ook vaker last hebben van problemen met de motor? Omdat ze hem bewust "opblazen" ?quote:Op woensdag 7 juli 2010 15:13 schreef sasquatsch het volgende:
Blijkbaar heeft Red Bull een Renault motor met een speciale setting voor de kwalificatie.
Hiermee kunnen ze de druk van de uitlaatgassen constant houden, waardoor ze meer downforce in langzame bochten hebben.
[..]
quote:Op woensdag 7 juli 2010 14:39 schreef sasquatsch het volgende:
Jenson en Lewis oefenen op het nieuwe Silverstone.
Die wil ik!quote:Op woensdag 7 juli 2010 14:39 schreef sasquatsch het volgende:
Jenson en Lewis oefenen op het nieuwe Silverstone.
Zal wel voor het geld zijn. Senna deed het toch niet onaardig en van Yamamoto ben ik nou nooit echt onder de indruk geweest.quote:Op donderdag 8 juli 2010 21:07 schreef Trystar het volgende:
Senna out?
http://www.f1fanatic.co.u(...)enna-at-silverstone/
quote:Safety car procedures revamped
The FIA will introduce new safety car procedures from the British Grand Prix on Sunday in a bid to prevent a repeat of the controversy in Valencia a fortnight ago, AUTOSPORT has learned.
FIA race director Charlie Whiting met with the sporting directors of the teams at Silverstone on Wednesday to discuss clearing up the safety car regulations after the issues that were brought up at the European Grand Prix.
Several ideas were discussed - including closing the pitlane completely during safety car spells - but AUTOSPORT understands that agreement has been reached simply to slow the F1 cars down much more than before under the safety car.
Instead of operating to a 'delta' time of 120% of a regular F1 lap before the cars form up behind the safety car, as under the old regulations, drivers will instead be forced to slow down to the actual estimated speed of the safety car itself.
The idea of slowing cars this much will be to ensure there is no possibility of a driver overtaking the safety car – as Lewis Hamilton did on the run out of the first corner at Valencia.
Drivers are due to conduct experiments with the new delta time after free practice at Silverstone on Friday and Saturday, with the new delta time being used for the first time in the race on Sunday unless any unforeseen major problems after thrown up beforehand.
The slower delta time will prevent drivers getting a benefit by being ahead of the safety car on road.
The FIA has also reacted to the problems drivers had of breaking the delta time in Valencia, after only finding out about the safety car towards the end of the lap, by making it clear that they will be exempt from the new safety car speed limit for the final 200 metres of the lap.
Williams driver Rubens Barrichello, who was penalised in Valencia, said it was hard for drivers to react immediately to the lights telling them to slow down.
"You are coming flat out at maybe 285km/h and the lights on the steering wheel only appear.. I could only see by the time that I was entering the pitlane," he said. "You have the engineer talking to you.
"It's very hard to take it. I just think that the rule can go your way one day and another day it won't. They are there for the safety so we need to for the best reasonable way of safety."
Ze hadden gehoopt met de naam Senna wat geld binnen te halen maar dat is mislukt. Dan nog maar een paydriver naast Chandhok.quote:Op donderdag 8 juli 2010 22:29 schreef Glijdt_licht het volgende:
Belachelijk. Senna reed de laatste races beter dan Chandhok. zal wel sponsorgezeik zijn.. Zeker gezien Kollesdaar aan het roer staat..
En Yamamoto is alleen bevestigd voor Silverstone. Wie de rest van het seizoen rijdt wordt pas na de GP bekeken.quote:It seems that the decision was taken because the team wants money.
quote:It appears that the team may have acquired some of the assets of the Toyota team in Cologne. Serbian F1 aspirants Stefan GP had announced their intention to buy the Toyota chassis before the season, while more recently ART GP looked at buying the cars for a potential entry next season as the 13th team.
Wel frapant dat die verdwenen waren nadat Kolles uit het paddock gejaagd was iets na de Spyker periode, en nu hij weer terug is: tadaaa!quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:17 schreef Bolleke_666 het volgende:
Ladies and gentlemen, de paydrivers zijn weer terug dus.
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:28 schreef M.Melandri het volgende:
Petrov en Chandhok waren ook al gewoon paydrivers hoor en Senna was marketingtrucje om geld binnen te halen maar is dus mislukt.
Zijn naam is dan ook de enige reden dat hij Formule 1, of GP2 reed.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:28 schreef M.Melandri het volgende:
Petrov en Chandhok waren ook al gewoon paydrivers hoor en Senna was marketingtrucje om geld binnen te halen maar is dus mislukt.
Zo slecht deed hij het niet hoor voor iemand met zo weinig ervaringquote:Op vrijdag 9 juli 2010 16:47 schreef Migue het volgende:
[..]
Zijn naam is dan ook de enige reden dat hij Formule 1, of GP2 reed.
Chandhok is ook een rookie. Toen Klien in Barcelona 1 VT mocht rijden was hij gelijk al een halve seconde sneller dan Senna.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 19:00 schreef nils7 het volgende:
[..]
Zo slecht deed hij het niet hoor voor iemand met zo weinig ervaring
Wat precies de reden is dat hij niet in de GP2 Series of Formule 1 thuishoort, want zijn prestaties in de GP2 en Formule 1 waren alsnog ondermaats.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 19:00 schreef nils7 het volgende:
[..]
Zo slecht deed hij het niet hoor voor iemand met zo weinig ervaring
autosport.comquote:McLaren ditches blown diffuser for now
By Jonathan Noble Friday, July 9th 2010, 21:19 GMT
Jenson Button, McLaren, Silverstone 2010McLaren has abandoned its exhaust-blown diffuser for the rest of the British Grand Prix weekend, AUTOSPORT can reveal, after a difficult first day of running with the concept at Silverstone on Friday.
The Woking-based team had high hopes that the update package it brought on to the car for this weekend's race would help lift its performance to take the fight to pre-event favourites Red Bull Racing.
However, both Lewis Hamilton and Jenson Button failed to get comfortable with the new handling and set-up of the revised MP4-25 at Silverstone - with Hamilton running off-track several times as he took the car to the limit.
Button admitted that the car had not felt good with the new parts - and that the team needed to invest much more effort in making them work.
"Today's been a little bit trickier than expected in the car," said the reigning world champion.
"First of all I couldn't get a set-up for the car with the new package, but it improved at the end of the day, but there's still a lot of work we need to do. We are not where we'd like to be. The car is very tricky in a few places around the circuit.
"We've definitely made some improvements in certain places, but we don't have the right balance yet. I haven't had a perfect day today, which is disappointing because even on a Friday it's good to see so many people out there."
With Hamilton ending the day more than 1.5 seconds adrift of the best time from Red Bull Racing, McLaren felt that its chances of a decent result in the British GP would be best served with using the package it knows best.
Late on Friday night, McLaren mechanics were seen wheeling the updated floors out of the Silverstone paddock as work began on revising the cars back to the configuration that has been used up until this race - with the standard exhaust set-up.
Sources have revealed that McLaren understands where improvements can be made with the package, and revisions will be developed to ensure the exhaust-blown diffuser is back on the car for the German Grand Prix.
McLaren had come into the weekend viewing the British GP as a critical weekend in its title challenge - with the performance of the blown diffuser likely to give it a benchmark on its ability to take the fight to Red Bull Racing.
Although removing the blown diffuser is a setback for McLaren's hopes at Silverstone, the performance of the car in recent races means the outfit still has the chance of taking a decent haul of points with the older exhaust concept.
The exhaust-blown diffusers are far from straightforward to integrate into the cars, and Mercedes GP found it had to compromise its version of the design in Valencia a fortnight ago when it encountered overheating problems caused by the exhaust gases.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |