abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82970427
Volgens mij hebben de nieuwe teams zich nog bijna iedere keer gekwalificeerd mocht de 107% regel nog altijd van toepassing zijn. Dus zoveel slechter als vroeger kan het niet zijn. Eerder beter
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 11:36:55 #122
131800 Tarado
capô de fusca
pi_82970718
En als Ferrari zo graag wil waarom doen ze dan geen bid op openstaande gridplaats 2011 of koop Sauber zou ik zeggen
  zaterdag 19 juni 2010 @ 15:30:01 #123
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_83023956
Geniaal filmpje

"You wanna test it first?" ... "Nah, let Garry do it"
Where facts are few, experts are many.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 19 juni 2010 @ 16:22:12 #125
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83024092
Idd een geniaal filmpje
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 19 juni 2010 @ 18:04:49 #126
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_83026717
De user die het post ook

VODAFONEUK

Goed over nagedacht, Vodafone!
Calm down, please!
pi_83027157
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 18:04 schreef Googolplexian het volgende:
De user die het post ook

VODAFONEUK

Goed over nagedacht, Vodafone!
Wat bedoel je? Het is gewoon het Youtube kanaal van Vodafone UK.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 19:54:37 #128
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_83029572
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 18:23 schreef .Henry het volgende:

[..]

Wat bedoel je? Het is gewoon het Youtube kanaal van Vodafone UK.
Wat bedoel je met "wat bedoel je?" ?
Calm down, please!
pi_83030324
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:54 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Wat bedoel je met "wat bedoel je?" ?
Wat je bedoelde met ''De user die het post ook'' en ''Goed over nagedacht, Vodafone!''.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 20:25:31 #130
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_83030694
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 20:16 schreef .Henry het volgende:

[..]

Wat je bedoelde met ''De user die het post ook'' en ''Goed over nagedacht, Vodafone!''.
Ach ... grote merken als Vodafone doen normaal wel een beetje onderzoek of gekozen namen niet iets geks betekenen in andere talen (zoals van bijvoorbeeld een buurland). Alle andere uitingen zijn zodoende met een punt of een streepje d'r tussen. Iemand heeft de memo niet ontvangen
Calm down, please!
  zaterdag 19 juni 2010 @ 20:38:18 #131
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_83031186


Doet me een beetje aan dat Singapore filmpje denken van 2008


Dat stalen gezicht van Withmarch ook

Zo serieus dat die mannen zijn, maar toch af en toe een humoristisch filmpje. Kan dat wel waarderen
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_83089104
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 20:25 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ach ... grote merken als Vodafone doen normaal wel een beetje onderzoek of gekozen namen niet iets geks betekenen in andere talen (zoals van bijvoorbeeld een buurland). Alle andere uitingen zijn zodoende met een punt of een streepje d'r tussen. Iemand heeft de memo niet ontvangen
Ach, komt wel vaker voor. Zoals de wereldberoemde slogan van Electrolux om stofzuigers te verkopen in de US. Nothing sucks like an Electrolux!
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_83091638
Whehehe, schitterend filmpje Ook hoe ze reageren als de band er dan eindelijk op zit, hilarisch gewoon
pi_83095709
quote:
Op maandag 21 juni 2010 10:17 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ach, komt wel vaker voor. Zoals de wereldberoemde slogan van Electrolux om stofzuigers te verkopen in de US. Nothing sucks like an Electrolux!
IKEA probeert er ook op te letten (ben werknemer geweest daar), maar toch slipten RAMP (schilderijlijst) en RUND (lamp) erdoor. Die laatste naam heeft niet lang bestaan in Nederland

Ander voorbeeld: Opel in het VK heet Vauxhall, om eenzelfde reden: dat betekende iets schuinnigs oid.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_83101238


Dit vind ik wel weer op het randje van illegaal
<>
pi_83102672
quote:
Op maandag 21 juni 2010 15:36 schreef Swindler het volgende:


Dit vind ik wel weer op het randje van illegaal
Ach zullen ze allemaal wel doen op een of andere manier.

Had eens bedacht dat als je gewoon het chassis neemt, er GP2 banden onderzet en een andere motor en GB inzet, je gewoon met de auto zou kunnen testen zonder de regels te breken(Voor zover ik ze ken). Kun je lekker data verzamelen over Aerodynamica en de rest van de auto, enkel mis je dan wel de grip en snelheid van de echte auto, maar kun je wel de data vergelijken met simulaties en zo fine-tunen
pi_83102758
quote:
Op maandag 21 juni 2010 16:02 schreef Ermanon het volgende:

[..]

Ach zullen ze allemaal wel doen op een of andere manier.

Had eens bedacht dat als je gewoon het chassis neemt, er GP2 banden onderzet en een andere motor en GB inzet, je gewoon met de auto zou kunnen testen zonder de regels te breken(Voor zover ik ze ken). Kun je lekker data verzamelen over Aerodynamica en de rest van de auto, enkel mis je dan wel de grip en snelheid van de echte auto, maar kun je wel de data vergelijken met simulaties en zo fine-tunen
Ik heb ook wel is dat verhaal gehoord dat er in Woking een ondergronds circuit zou zijn
<>
pi_83102808
Ik kwam zojuist toevallig een oud nieuwsbericht op FOK!Sport tegen met de volgende reactie van HPoi:
quote:
Op zaterdag 21 juni 2003 @ 21:33 schreef HPoi het volgende:
Raikkonen en Alonso gaan heus niet naar Ferrai hhor, Raikkonen al helemaal nooit en Alonso misschien in de verre toekomst, en Da Matta?! Nee, die blijft nog wel even bij Toyota. Of hij word ergens testrijder.
Die wilde ik jullie even niet onthouden
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_83102836
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_83102879
quote:
Op maandag 21 juni 2010 16:04 schreef Swindler het volgende:

[..]

Ik heb ook wel is dat verhaal gehoord dat er in Woking een ondergronds circuit zou zijn
Daar hoor ik dan nu voor het eerst van
pi_83103512
quote:
Op maandag 21 juni 2010 16:05 schreef vosss het volgende:
Ik kwam zojuist toevallig een oud nieuwsbericht op FOK!Sport tegen met de volgende reactie van HPoi:
[..]

Die wilde ik jullie even niet onthouden
haha Maar hoe kom je in godsnaam bij dat bericht terecht vraag ik me dan af?
<>
pi_83103653
quote:
Op maandag 21 juni 2010 16:20 schreef Swindler het volgende:

[..]

haha Maar hoe kom je in godsnaam bij dat bericht terecht vraag ik me dan af?
Op FOK!Sport stond rechtsonder ergens "vandaag in het nieuws in 2003" of zoiets en daar zag ik dat bericht staan
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_83104625
quote:
Op maandag 21 juni 2010 16:06 schreef Ermanon het volgende:

[..]

Daar hoor ik dan nu voor het eerst van
Daar heb ik inderdaad ook nog nooit van gehoord, haha.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_83104887
quote:
Op maandag 21 juni 2010 16:40 schreef Waffle het volgende:

[..]

Daar heb ik inderdaad ook nog nooit van gehoord, haha.
Ik ben al druk aan het zoeken waar ik het vandaan had toen
Onzin natuurlijk maar kan me nog herinneren dat het erom ging waar ze het zand moesten laten en hoe ze het geluid zouden dempen daar. En dat de bouwbedrijven zich dan stil hadden moeten houden etc etc, best vermakelijk om te lezen Het was een Engels "artikel".
<>
pi_83107483
quote:
Op maandag 21 juni 2010 16:46 schreef Swindler het volgende:

[..]

Ik ben al druk aan het zoeken waar ik het vandaan had toen
Onzin natuurlijk maar kan me nog herinneren dat het erom ging waar ze het zand moesten laten en hoe ze het geluid zouden dempen daar. En dat de bouwbedrijven zich dan stil hadden moeten houden etc etc, best vermakelijk om te lezen Het was een Engels "artikel".
Toch niks te doen op me stage vandaag, dus ff wat gezocht op het internet. Boven de grond beschikt Mclaren op zijn minst over een grondstuk ter grote van een halve vierkante kilometer. Dus 1 Kilometer bij 500 meter.

Onder de grond zou je dus 1 recht stuk willen heb met wat bochten, en dat kun je zeker wel doen binnen die ruimte, als je slim te werkt gaat .
Locatie is trouwens dit: http://maps.google.com/maps?ll=51.345833,-0.547778&spn=0.01,0.01&t=m&q=51.345833,-0.547778%28McLaren%29
Stond verder ergens ook dat ze onder de grond wouden gaan met de windtunnels, maar dit niet ging ivm hitte .

Stel, je gaat ondergrond, dan moet je voor verse lucht zorgen, de hitte afvoeren en temperaturen regelen, en bovendien het geluid dempen. Zand en dergelijke kun je wel wegwerken als je alles tegelijk doet, ze hebben daar een beste faciliteit neergezet, dus wie let er nou op dat beetje meer zand en aarde . Verder heb je natuurlijk het probleem van mensen die eraan werken, maar als je het intern doet, met NDA en flinke boete, kun je zelfs dat oplossen...

Af en aanvoer van de lucht kun je dan verzorgen via de bosjes die je zit op de satelliet-foto, zie je enkel bomen, en eronder zitten dan roosters met filters erin die het geluid dempen en de lucht verversen. Kunt tussen die bomen wel een leuk circuit maken .

Zo genoeg gedroomd, zal toch niet echt zijn...
  maandag 21 juni 2010 @ 22:35:30 #146
307874 Bolleke_666
humping and a pumping
pi_83123166
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 16:17 schreef Atreidez het volgende:
Geniaal filmpje

"You wanna test it first?" ... "Nah, let Garry do it"

Thats what testdrivers are for.

En dan dat Jenson die montuers in de kantine belde omdat er een onderdeeltje niet pastte.
behind every successful person is a substantial amount of coffee.
pi_83125136
Haha, Formula1.com voorspelt mist dit weekend in Valencia
's Avonds een man, overdags rustig an
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:17:12 #148
307874 Bolleke_666
humping and a pumping
pi_83145119
Dus komen die koplampen in dat filmpje met Witmarsh alsnog van pas
behind every successful person is a substantial amount of coffee.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 juni 2010 @ 15:36:39 #149
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83146034
Waarschijnlijk in de ochtend mist. En ja dat heb je als een circuit aan zee ligt
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:43:59 #150
184465 Migue
Sensuele man
pi_83146442
Hopelijk wordt het gehele weekend afgelast, wat een saaie kutbaan
  dinsdag 22 juni 2010 @ 21:05:34 #151
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_83163158
quote:
Ferrari haalt voormalig hoofdingenieur McLaren
22 juni 2010

Pat Fry, die vorige maand na zeventien jaar trouwe dienst afscheid nam van het team van McLaren, treedt volgende week in dienst bij aartsrivaal Ferrari. De Italiaanse renstal heeft de komst van de 46-jarige Brit dinsdagochtend bevestigd.

Fry is sinds 1987 werkzaam in de Formule 1. Hij begon als engineer bij Benetton en maakte in 1993 de overstap naar het team van McLaren, waar hij begon als hoofd van het testteam en zich in de loop van de jaren wist op te werken naar de functie van hoofdingenieur. Bij Ferrari krijgt Fry de rol van assistent technisch directeur, waarmee hij direct onder Aldo Costa, de technische baas van Ferrari, komt te werken.

De overstap van Fry van McLaren naar Ferrari zal gevoelig liggen. Drie jaar geleden waren beide teams nog betrokken bij een groot spionageschandaal.
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_83164058
Tja, een stap terug. En als je de plannen niet mag stelen, dan koop je toch gewoon de man die die plannen gemaakt heeft
Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 21:52:10 #153
132740 Sharpdressedman
Fryslân Boppe
pi_83165854
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
  woensdag 23 juni 2010 @ 00:22:52 #154
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_83175266
Goede slag van Ferrari .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_83188955
halverwegehetaantalpostsvandittopictvp
pi_83191416
Ik zit komend weekend op de Canarische Eilanden.. Ik hoop dat ze ergens een engels cafe hebben met BBC
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 23 juni 2010 @ 16:31:45 #157
34586 kepler
No bounce, no play
pi_83198119
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 13:51 schreef Atreidez het volgende:
Ik zit komend weekend op de Canarische Eilanden.. Ik hoop dat ze ergens een engels cafe hebben met BBC
ik in Noorwegen, en volgens mij heb ik geen BBC daar...
The line is a dot to you!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 juni 2010 @ 16:34:15 #158
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83198232
Ho-Pin Tung heeft van de FIA een superlicentie gekregen. Wel is deze voorwaardelijk voor vier Grands Prix.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 23 juni 2010 @ 16:45:28 #159
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_83198767
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:34 schreef Peterselieman het volgende:
Ho-Pin Tung heeft van de FIA een superlicentie gekregen. Wel is deze voorwaardelijk voor vier Grands Prix.
Mocht tijd worden! En nu?
Calm down, please!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 juni 2010 @ 16:51:57 #160
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83199026
Voorlopig niets
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_83200250
Even een samenvatting van de beslissingen van de WMSC

  • Pirelli nieuwe bandenleverancier
  • 107 % regel terug, alleen geldig in Q1
  • Safetycar in laatste ronde betekent niet meer inhalen
  • Onnodig langzaam rijden is verboden
  • Achtervleugels zijn beweegbaar, alleen voor de race en om in te halen tijdens de race
  • Coureurs mogen de aerodynamica niet veranderen
  • Minimum gewicht 640 kg
  • Er wordt pas een 'fuelsample' genomen als de auto terug in de pits is gereden
  • Ho-Pin Tung heeft een tijdelijke superlicence (4 wedstrijden)
  • Er wordt een voorstel gedaan om een licentiesysteem in te voeren voor F1 team personeel
  • The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      woensdag 23 juni 2010 @ 18:20:35 #162
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_83203205
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 17:17 schreef sasquatsch het volgende:
    Even een samenvatting van de beslissingen van de WMSC

  • Safetycar in laatste ronde betekent niet meer inhalen
  • Ik wil als test de Green-White-Checkered regel weleens in de F1 zien. Een alles of niets laatste ronde is gegarandeerd spektakel.
      woensdag 23 juni 2010 @ 18:27:10 #163
    61946 Googolplexian
    Think Harder!
    pi_83203468
    Achtervleugels zijn beweegbaar, alleen voor de race en om in te halen tijdens de race
    Coureurs mogen de aerodynamica niet veranderen

    Beeetje tegenstrijdig, dit?
    Calm down, please!
    pi_83203541
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 17:17 schreef sasquatsch het volgende:
  • Coureurs mogen de aerodynamica niet veranderen
  • Hoe kun je die achtervleugels dan beweegbaar maken. En F-Duct principe wordt ook door coureur geregeld, net zoals nu voorvleugel wat dus ook verdwijnt.

    Ben kennelijk niet de enige die verbaast is..
    Where facts are few, experts are many.
    pi_83212488
    De FIA commisaris zou danvia een knop de achtervleugel anders zetten, een computer berekend wanneer een coureur binnen een seconde van zijnvoorganger zit, en geeft de toeappsing dan vrij. de vleugel wordt weer normaal gezet zodra de coureur remt. klinkt erg high tech
      woensdag 23 juni 2010 @ 21:23:15 #166
    184465 Migue
    Sensuele man
    pi_83214021
    Is dat serieus?
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 18:28 schreef Atreidez het volgende:

    [..]

    Hoe kun je die achtervleugels dan beweegbaar maken. En F-Duct principe wordt ook door coureur geregeld, net zoals nu voorvleugel wat dus ook verdwijnt.

    Ben kennelijk niet de enige die verbaast is..
    F-duct wordt hier dan ook mee verboden. Hoe dat zit met de achtervleugel snap ik ook niet, maar die regel overruled natuurlijk die eerdere in dit geval.
    pi_83232562
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 18:27 schreef Googolplexian het volgende:
    Achtervleugels zijn beweegbaar, alleen voor de race en om in te halen tijdens de race
    Coureurs mogen de aerodynamica niet veranderen

    Beeetje tegenstrijdig, dit?
    De beweegbare achtervleugels zijn de uitzondering.
    quote:
    With the exception of the parts necessary for the driver adjustable bodywork, any car system, device or procedure which uses driver movement as a means of altering the aerodynamic characteristics of the car is prohibited from 2011.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      donderdag 24 juni 2010 @ 11:03:50 #168
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_83234244
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2010 10:17 schreef sasquatsch het volgende:

    [..]

    De beweegbare achtervleugels zijn de uitzondering.
    [..]
    Technisch gezien mag je dan ook niet sturen. Door je wielen te bewegen verander je de aerodynamica
    The line is a dot to you!
      donderdag 24 juni 2010 @ 12:31:49 #169
    307874 Bolleke_666
    humping and a pumping
    pi_83238008
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 16:51 schreef Peterselieman het volgende:
    Voorlopig niets

    Staat iig leuk op z'n cv lijkt me.
    behind every successful person is a substantial amount of coffee.
      donderdag 24 juni 2010 @ 13:19:09 #170
    184465 Migue
    Sensuele man
    pi_83239741
    Hij heeft het ook nodig om het op deze manier te verkrijgen, want met zijn prestaties krijgt hij nooit een Super Licentie.
    pi_83240218
    Tung zal wellicht gaan testen in een van de vrije trainingen.
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 25 juni 2010 @ 00:15:13 #172
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_83267998
    Altijd onderweg naar het avontuur
      Redactie Frontpage / Sport zondag 27 juni 2010 @ 13:40:00 #174
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_83355682
    Lotus' 500ste Grand Prix, of niet?

    Dit weekend rijdt het merk Lotus haar 500e Grand Prix in de Formule 1. FOK!user sasquatsch vroeg zich af of dit klopt en gaat met een special in op de geschiedenis van het roemruchte merk.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_83446875
    quote:
    Gerenoveerde A1-Ring weer in beeld voor Grand Prix
    De Grand Prix van Oostenrijk keert mogelijk binnen afzienbare tijd terug op de Formule 1-kalender. Dat bericht brengt de Kleine Zeitung. De A1-Ring was in 2003 voor het laatst gastheer van een Formule 1-race.

    Met behulp van Red Bull-baas Dietrich Mateschitz is in 2008 begonnen met een renovatie ter waarde van 70 miljoen euro, inclusief een nieuw pitgebouw en nieuwe tribunes. In de paddock van Valencia viel de naam van de A1-Ring regelmatig, zo meldt Kleine Zeitung. Bernie Ecclestone zou op zoek zijn naar een alternatief voor een Aziatische race. Dit duidt mogelijk toch op problemen voor de nieuwe Grand Prix van Zuid-Korea.

    bron: www.f1today.nl
    OMG ik zeg DOEN!!!!
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_83447016
    Ik dacht dat dat project volledig stil was komen te liggen.

    Dat was althans het laatste wat ik erover hoorde.
    Van mij mag die race per komend seizoen nog terug op de kalender. Wat zeg ik, van mij mag hij dit seizoen er al weer op
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      dinsdag 29 juni 2010 @ 17:43:30 #177
    82396 nils7
    De forumkrokodil
    pi_83451866
    Assen!
    N/A
    Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
    pi_83451949
    Dan liever Zeltweg. Of Jarama. Of Kyalami.
    God wat staan er een hoop nietszeggende kutcircuits op de kalender tegenwoordig
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_83453900
    A1-Ring
      dinsdag 29 juni 2010 @ 18:35:43 #180
    128155 Fir3fly
    Goodnight everybody!
    pi_83453944
    quote:
    Op dinsdag 29 juni 2010 @ 17:43 schreef nils7 het volgende:
    Assen!
    Zou best een mogelijkheid kunnen zijn.

    Maar de overheid zou dat nooit toestaan.
    And if you listen very hard
    The tune will come to you at last
    When all are one and one is all
    To be a rock and not to roll
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 juni 2010 @ 18:54:22 #181
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_83454911
    quote:
    Op dinsdag 29 juni 2010 17:43 schreef nils7 het volgende:
    Assen!

    Circuit is te smal helaas
    Altijd onderweg naar het avontuur
      dinsdag 29 juni 2010 @ 18:56:53 #182
    128155 Fir3fly
    Goodnight everybody!
    pi_83455011
    quote:
    Op dinsdag 29 juni 2010 @ 18:54 schreef Peterselieman het volgende:

    [..]

    Circuit is te smal helaas
    Onzin. Ja het is smal, maar dat is geen reden voor afwijzing. De laatste jaren zijn er veel aanpassingen geweest om auto's te accomoderen (iets waar de motorcoureurs niet zo blij mee zijn, helaas). Het circuit is een stuk breder dan Valencia, en met een paar aanpassingen zijn er legio inhaalmogelijkheden.

    Bovendien zijn de faciliteiten modern, de toegangswegen goed geregeld en genoeg tribunes.
    And if you listen very hard
    The tune will come to you at last
    When all are one and one is all
    To be a rock and not to roll
    pi_83455113
    A1 ring terug Liefst in oude layout
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 13:51 schreef Atreidez het volgende:
    Ik zit komend weekend op de Canarische Eilanden.. Ik hoop dat ze ergens een engels cafe hebben met BBC
    Heb race begin wel gezien, maar toen het tegen 3 uur werd waren de engelsen me aan t wegkijken bij t grote scherm omdat de voorbeschouwing van Eng - Dui begon. Toen de barman zei dat ik Duits was moest ik bijna vluchten
    Rest moeten kijken op een mini schermpje in een spaanse kroeg, die zaten alleen over Alonso te zeiken
    Where facts are few, experts are many.
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 juni 2010 @ 19:12:13 #184
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_83455805
    quote:
    Op dinsdag 29 juni 2010 18:56 schreef Fir3fly het volgende:

    [..]

    Onzin. Ja het is smal, maar dat is geen reden voor afwijzing. De laatste jaren zijn er veel aanpassingen geweest om auto's te accomoderen (iets waar de motorcoureurs niet zo blij mee zijn, helaas). Het circuit is een stuk breder dan Valencia, en met een paar aanpassingen zijn er legio inhaalmogelijkheden.

    Bovendien zijn de faciliteiten modern, de toegangswegen goed geregeld en genoeg tribunes.

    Dat wel ja.

    Ik vind het gedeeltelijk wel jammer, want het was een echt motorsportcircuit met verkanting en verraderlijke bochten. Dat is nu wat weg helaas
    Altijd onderweg naar het avontuur
      dinsdag 29 juni 2010 @ 19:21:20 #185
    128155 Fir3fly
    Goodnight everybody!
    pi_83456198
    quote:
    Op dinsdag 29 juni 2010 @ 19:12 schreef Peterselieman het volgende:

    [..]

    Dat wel ja.

    Ik vind het gedeeltelijk wel jammer, want het was een echt motorsportcircuit met verkanting en verraderlijke bochten. Dat is nu wat weg helaas
    Stekkenwal is nog steeds verkant! Maar ja het is inderdaad nogal jammer, ik vind dat ze het goed gedaan hebben, het karakter van het circuit is er nog. Bijvoorbeeld de Ruskenhoek, die is na een paar jaar toch weer in oude glorie hersteld. Waar zie je dat nog ?

    Bovendien is het nog steeds technisch een erg moeilijk circuit, de hele Zuidlus op weg naar de Ramshoek moet nog steeds perfect uitgevoerd worden om met zoveel mogelijk snelheid op de GT af te komen.
    And if you listen very hard
    The tune will come to you at last
    When all are one and one is all
    To be a rock and not to roll
      dinsdag 29 juni 2010 @ 19:54:29 #186
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_83457604
    quote:
    Op dinsdag 29 juni 2010 19:12 schreef Peterselieman het volgende:

    [..]


    Dat wel ja.

    Ik vind het gedeeltelijk wel jammer, want het was een echt motorsportcircuit met verkanting en verraderlijke bochten. Dat is nu wat weg helaas
    De oude Noordlus ligt er nog! Vandaag nog eventjes doorheen gereden met de motor
    Please, make yourself uncomfortable.
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 juni 2010 @ 19:57:03 #187
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_83457730
    quote:
    Op dinsdag 29 juni 2010 19:54 schreef bodylotion het volgende:

    [..]

    De oude Noordlus ligt er nog! Vandaag nog eventjes doorheen gereden met de motor

    Die noordlus was
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_83458464
    quote:
    Op dinsdag 29 juni 2010 18:58 schreef Atreidez het volgende:
    A1 ring terug Liefst in oude layout
    Je bedoelt de Ostereichring. Pas sinds de nieuwe (Tilke-) layout heet het A1-ring.

    Maar je hebt wel gelijk!
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_83463188
    quote:
    Op dinsdag 29 juni 2010 18:56 schreef Fir3fly het volgende:

    [..]

    Onzin. Ja het is smal, maar dat is geen reden voor afwijzing. De laatste jaren zijn er veel aanpassingen geweest om auto's te accomoderen (iets waar de motorcoureurs niet zo blij mee zijn, helaas). Het circuit is een stuk breder dan Valencia, en met een paar aanpassingen zijn er legio inhaalmogelijkheden.

    Bovendien zijn de faciliteiten modern, de toegangswegen goed geregeld en genoeg tribunes.
    Assen is volgens mij niet echt geschikt voor de Formule 1. Ik weet niet of je de champ car race op Assen hebt gezien, maar er werd toen nul keer ingehaald. Assen heeft niet echt bochten voor snelle open wheel auto's om in te halen. Als de F1 er zou komen zou ik het geweldig vinden. Assen is altijd mooi dichtbij voor ons. De faciliteiten zijn er echt perfect, genoeg parkeerruimte, aansluiting op een grote weg, fatsoenlijke en veel zitplaatsen. Helaas is de layout er waarschijnlijk niet geschikt voor.
    “Being second is to be the first of the ones who lose.”
      dinsdag 29 juni 2010 @ 21:57:36 #190
    128155 Fir3fly
    Goodnight everybody!
    pi_83464277
    quote:
    Op dinsdag 29 juni 2010 @ 21:41 schreef Waffle het volgende:

    [..]

    Assen is volgens mij niet echt geschikt voor de Formule 1. Ik weet niet of je de champ car race op Assen hebt gezien, maar er werd toen nul keer ingehaald.
    Klopt. Kwam toen voornamelijk omdat de Push-to-pass knop niet gebruikt mocht worden .

    Maar zoals ik al zei, ze waren al bereid om voor de A1GP aanpassingen te maken. Die plannen lagen al klaar maar werden niet gerealiseerd toen A1 falliet ging. Zou nog steeds kunnen voor F1.

    En kunnen inhalen is tegenwoordig geen voorwaarde om een F1 circuit te zijn hoor . Ik denk dat de sfeer al zoveel goed zou maken...
    And if you listen very hard
    The tune will come to you at last
    When all are one and one is all
    To be a rock and not to roll
    pi_83467533
    Ik heb helaas de superleague formula race niet gezien, maar werd daar eigenlijk nog wat ingehaald?
    “Being second is to be the first of the ones who lose.”
      dinsdag 29 juni 2010 @ 23:36:09 #192
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_83470797
    quote:
    Op dinsdag 29 juni 2010 22:40 schreef Waffle het volgende:
    Ik heb helaas de superleague formula race niet gezien, maar werd daar eigenlijk nog wat ingehaald?
    Volgens mij wel ja.

    Qua faciliteiten moet F1 wel lukken in Assen. Ik denk alleen dat de rechte stukken te kort zijn, en de bochten te snel/lang.
    Please, make yourself uncomfortable.
      woensdag 30 juni 2010 @ 00:47:40 #193
    184465 Migue
    Sensuele man
    pi_83473884
    En te gevaarlijk. Formule 1 gaat nooit op dit Assen rijden. Circuit is ook geen reet aan voor dat soort snelle wagens, ChampCar en SLF hebben dat wel bewezen. En de sanction fee maakt het al helemaal onmogelijk, Nederlandse bedrijven zijn niet geïnteresseerd in de Formule 1.
      woensdag 30 juni 2010 @ 01:54:56 #194
    128155 Fir3fly
    Goodnight everybody!
    pi_83475122
    quote:
    Op woensdag 30 juni 2010 @ 00:47 schreef Migue het volgende:
    En te gevaarlijk.
    ?
    And if you listen very hard
    The tune will come to you at last
    When all are one and one is all
    To be a rock and not to roll
      woensdag 30 juni 2010 @ 08:58:13 #195
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_83477674
    quote:
    Op woensdag 30 juni 2010 01:54 schreef Fir3fly het volgende:

    [..]

    ?
    Voor motoren is de baan erg veilig. Voor de F1 zijn grotere grindbakken/uitloopstroken nodig.
    Please, make yourself uncomfortable.
      woensdag 30 juni 2010 @ 20:30:25 #196
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_83505805


    Fantastisch eerste rondje van Schumacher
    The line is a dot to you!
    pi_83542747
    quote:
    Op woensdag 30 juni 2010 20:30 schreef kepler het volgende:


    Fantastisch eerste rondje van Schumacher
    Geweldig idd na bocht 1 heeft hij nog maar amper wat rijders te pakken. In de races laat hij bij vlagen nog steeds prachtige dingen zien alleen de snelheid over 1ronde moet duidelijk omhoog.
      donderdag 1 juli 2010 @ 19:32:35 #198
    128155 Fir3fly
    Goodnight everybody!
    pi_83542811
    quote:
    Op woensdag 30 juni 2010 @ 20:30 schreef kepler het volgende:



    Fantastisch eerste rondje van Schumacher
    Hij knalt ook gewoon dat gas in, niks traction control .
    And if you listen very hard
    The tune will come to you at last
    When all are one and one is all
    To be a rock and not to roll
      donderdag 1 juli 2010 @ 19:40:56 #199
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_83543058
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 19:30 schreef M.Melandri het volgende:

    [..]

    Geweldig idd na bocht 1 heeft hij nog maar amper wat rijders te pakken. In de races laat hij bij vlagen nog steeds prachtige dingen zien alleen de snelheid over 1ronde moet duidelijk omhoog.
    Verstappen was hier ook altijd heel goed in
    The line is a dot to you!
      vrijdag 2 juli 2010 @ 14:59:57 #200
    144695 Sinister-D-
    NL'er in België
    pi_83572018
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 19:40 schreef kepler het volgende:

    [..]

    Verstappen was hier ook altijd heel goed in
    Dan ligt dat dus duidelijk aan de generatie coureurs.

    Tegenwoordig hoor je al direct via de boordradio: ''tell Charlie, tell Charlie......''
    Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 juli 2010 @ 15:40:02 #201
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_83573600
    Altijd onderweg naar het avontuur
      zaterdag 3 juli 2010 @ 14:51:46 #202
    307874 Bolleke_666
    humping and a pumping
    pi_83608302
    quote:
    Op dinsdag 29 juni 2010 15:58 schreef vosss het volgende:

    [..]

    OMG ik zeg DOEN!!!!

    A1 Ring terug op de kalender????

    HELL YEAH!!!!!
    behind every successful person is a substantial amount of coffee.
    pi_83619496
    quote:
    Red Bull geeft Newey Formule 1-bolide cadeau

    Adrian Newey heeft van Red Bull een cadeau gekregen voor zijn harde werk voor het team. Op het Goodwood Festival of Speed kreeg de Brit een RB5 van vorig jaar gepresenteerd en hij heeft de auto ook zelf over het circuit gestuurd op vrijdag, iets wat hij vandaag (zaterdag) zal herhalen.

    “Ik ben eerlijk gezegd overdonderd door dit gebaar. Iedereen heeft een vrij weekend opgeofferd om hier te zijn en me te helpen. Dat is echt fantastisch”, sprak de kersverse eigenaar van een Formule 1-auto. “Ik was wel nerveus voor mijn eerste ronde, omdat ik nog nooit in een auto met manuele koppeling heb gereden. Verder heb ik alleen in karts met mijn linkervoet geremd. Desondanks was het fantastisch om met de auto te rijden.”
    gpupdate.net

    pi_83673657
    F1 to have mandatory weight ratio in 2011
    quote:
    For the first time in F1, a mandatory weight distribution ratio will apply in 2011.

    Germany's Auto Motor und Sport said the front-to-rear ratio must be 46:54 per cent, due to the arrival of Pirelli as the sport's new exclusive tyre supplier.

    The teams want to avoid the kinds of surprise problems that arose in 2009, when a pre-season change to the Bridgestone tyre design resulted in the need to make expensive changes to the cars' weight distribution.

    But if a mandatory weight distribution applies in 2011, all the teams will be in the same boat.

    "If the weight distribution remained free, then some would get it right by accident while others get it totally wrong. That's what we want to avoid," said FOTA's technical boss Ross Brawn.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      maandag 5 juli 2010 @ 12:06:52 #205
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_83675835
    quote:
    "If the weight distribution remained free, then some would get it right by accident while others get it totally wrong. That's what we want to avoid," said FOTA's technical boss Ross Brawn.
    Ja en bij de "others" hoort Mercedes GP dit seizoen
      maandag 5 juli 2010 @ 12:17:02 #206
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_83676191
    quote:
    Is dat dan tijdelijk omdat er een nieuwe bandenleverancier komt?
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_83680088
    quote:
    A1-ring niet terug op kalender
    Mon 05-07 2010

    De A1-ring, vroeger de Osterreichring genaamd, keert volgens Red Bull eigenaar Dietrich Mateschitz niet terug op de Formule 1 - kalender.

    De A1-Ring viel in 2003 van de kalender en werd vervolgens volledig gesloopt. Met de support van Mateschitz is er inmiddels weer 70 miljoen in het circuit geïnvesteerd en is weer een circuit met nieuwe pitgebouwen en tribunes.


    Afgelopen week kwam het gerucht de wereld in dat het stratencircuit van Valencia voor volgend jaar wel eens vervangen zou kunnen worden door de nieuwe A1-ring:
    "Absolute onzin", aldus Dietrich Mateschitz. "We hebben niet in de A1-Ring geïnvesteerd om de Formule 1 terug te halen. Er is niet met Bernie gesproken, helemaal niemand in de Formule 1. Het is gewoon onzin dat jammer genoeg door veel media is overgenomen."
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_83680152
    quote:
    Op maandag 5 juli 2010 14:02 schreef vosss het volgende:

    [..]


    pi_83681659
    Bedacht me net iets waardoor de FIA in 2011 weer een relletje kan krijgen:
    quote:
    "With the exception of the parts necessary for the driver adjustable bodywork, any car system, device or procedure which uses driver movement as a means of altering the aerodynamic characteristics of the car is prohibited from 2011."
    Wat nu als men in plaats van 1 buis, 2 buizen neemt, die langs elkaar laat lopen, waarvan 1 weer naar de achtervleugel gaat en de andere uitkomt bij de radiatoren of zo.
    Tussen de 2 buizen bouw je een klep mechanisme of dergelijk, waarbij je een klepje in buis 2 hebt die in de richting van de luchtstroom zit, dus de lucht drukt ertegen. Ondertussen bouw je ook 1 klep in buis 1 in, die verbonden is met de klep in buis 2.
    De klep in buis 1 staat uit zichzelf open, echter zodra de snelheden in buis 2 boven een bepaalde limiet(en dus weerstand op de klep daarin) komen sluit de klep zich, en de klep in buis 1 sluit zich ook ivm verbinding met de klep in buis 2, waardoor alle lucht naar de achtervleugel gaat en die dus in een stall terecht komt.
    Zo heb je nog steeds een F-duct, echter hoeft de driver er niet meer aan te zitten en is het dus legaal Of vergeet ik wat dingen ?
      Redactie Frontpage / Sport maandag 5 juli 2010 @ 14:43:40 #210
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_83681746
    Je theorie is zeer goed, alleen ligt er binnen de FOTA een afspraak om de F-duct in 2011 niet meer te gebruiken. Hierdoor gaat je vlieger helaas niet meer op.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_83681857
    quote:
    Op maandag 5 juli 2010 14:43 schreef Peterselieman het volgende:
    Je theorie is zeer goed, alleen ligt er binnen de FOTA een afspraak om de F-duct in 2011 niet meer te gebruiken. Hierdoor gaat je vlieger helaas niet meer op.
    Ik wist dat er zoiets was, dat dus
    Jammer, had het wel leuk gevonden als men dit op deze manier werd had ingevoerd, terwijl de FIA dat niet wilde
    Maar, was dat verbod niet omdat het gevaar opleverde voor de driver omdat deze zijn handen van het stuur moest nemen ect ect? Met dit systeem hoeft dat niet meer, dus hou je je aan de regels [Edit]Laatste is niet van toepassing, dus F-duct kan niet in 2011...
    pi_83682846
    quote:
    Op maandag 5 juli 2010 14:41 schreef Ermanon het volgende:
    Bedacht me net iets waardoor de FIA in 2011 weer een relletje kan krijgen:
    [..]

    Wat nu als men in plaats van 1 buis, 2 buizen neemt, die langs elkaar laat lopen, waarvan 1 weer naar de achtervleugel gaat en de andere uitkomt bij de radiatoren of zo.
    Tussen de 2 buizen bouw je een klep mechanisme of dergelijk, waarbij je een klepje in buis 2 hebt die in de richting van de luchtstroom zit, dus de lucht drukt ertegen. Ondertussen bouw je ook 1 klep in buis 1 in, die verbonden is met de klep in buis 2.
    De klep in buis 1 staat uit zichzelf open, echter zodra de snelheden in buis 2 boven een bepaalde limiet(en dus weerstand op de klep daarin) komen sluit de klep zich, en de klep in buis 1 sluit zich ook ivm verbinding met de klep in buis 2, waardoor alle lucht naar de achtervleugel gaat en die dus in een stall terecht komt.
    Zo heb je nog steeds een F-duct, echter hoeft de driver er niet meer aan te zitten en is het dus legaal Of vergeet ik wat dingen ?
    De reden dat de F-Duct wel werd toegestaan was omdat de coureur zelf ervoor zorgde dat deze werd ingeschakeld (e n dus de aerodynamica veranderde). Automatisch was sowieso verboden en is ook met de nieuwe regelgeving zo. De nieuwe regelgeving verbied ook (op enkele uitzonderingen na) dat de coureur zelf invloed kan uitoefenen op de aerodynamica.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      maandag 5 juli 2010 @ 19:05:19 #213
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_83691975
    quote:
    Op maandag 5 juli 2010 14:41 schreef Ermanon het volgende:
    Bedacht me net iets waardoor de FIA in 2011 weer een relletje kan krijgen:
    [..]

    Wat nu als men in plaats van 1 buis, 2 buizen neemt, die langs elkaar laat lopen, waarvan 1 weer naar de achtervleugel gaat en de andere uitkomt bij de radiatoren of zo.
    Tussen de 2 buizen bouw je een klep mechanisme of dergelijk, waarbij je een klepje in buis 2 hebt die in de richting van de luchtstroom zit, dus de lucht drukt ertegen. Ondertussen bouw je ook 1 klep in buis 1 in, die verbonden is met de klep in buis 2.
    De klep in buis 1 staat uit zichzelf open, echter zodra de snelheden in buis 2 boven een bepaalde limiet(en dus weerstand op de klep daarin) komen sluit de klep zich, en de klep in buis 1 sluit zich ook ivm verbinding met de klep in buis 2, waardoor alle lucht naar de achtervleugel gaat en die dus in een stall terecht komt.
    Zo heb je nog steeds een F-duct, echter hoeft de driver er niet meer aan te zitten en is het dus legaal Of vergeet ik wat dingen ?
    Betekent dat niet dat er bewegende aerodynamische onderdelen zijn? Die zijn verboden met uitzondering van een flap op de voor- en achtervleugen, dacht ik.
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_83765174
    Jenson en Lewis oefenen op het nieuwe Silverstone.

    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_83766404
    Blijkbaar heeft Red Bull een Renault motor met een speciale setting voor de kwalificatie.

    Hiermee kunnen ze de druk van de uitlaatgassen constant houden, waardoor ze meer downforce in langzame bochten hebben.
    quote:
    A secret of Red Bull's superior pace in the decisive Q3 phase of qualifying may have been revealed.

    Autosprint's auto.it website reports that the team has a special electronic setting for the Renault engine that maintains a constant exhaust gas pressure.

    When the setting is selected, the stream of gases flow constantly from the exhaust through the double diffuser, even when the driver of the RB6 is not pressing the throttle.

    This would increase downforce at slow speeds.

    The setting, revealed initially on the blog of the British journalist James Allen, is reportedly used sparingly - for example only in Q3 - because it is damaging to the engine.

    The RB6 has been on pole position at eight of the nine Grands Prix so far this season.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_83768545
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2010 15:13 schreef sasquatsch het volgende:
    Blijkbaar heeft Red Bull een Renault motor met een speciale setting voor de kwalificatie.

    Hiermee kunnen ze de druk van de uitlaatgassen constant houden, waardoor ze meer downforce in langzame bochten hebben.
    [..]


    Zouden ze daarom ook vaker last hebben van problemen met de motor? Omdat ze hem bewust "opblazen" ?
      woensdag 7 juli 2010 @ 18:39:45 #217
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_83773765
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2010 14:39 schreef sasquatsch het volgende:
    Jenson en Lewis oefenen op het nieuwe Silverstone.


    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_83773887
    Ze hebben wel humor bij McLaren met die filmpjes van hun
      woensdag 7 juli 2010 @ 19:24:58 #219
    307874 Bolleke_666
    humping and a pumping
    pi_83775299
    quote:
    Op maandag 5 juli 2010 14:02 schreef vosss het volgende:

    [..]


    Godverdomme
    behind every successful person is a substantial amount of coffee.
      woensdag 7 juli 2010 @ 21:06:45 #220
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_83779600
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2010 14:39 schreef sasquatsch het volgende:
    Jenson en Lewis oefenen op het nieuwe Silverstone.

    Die wil ik!
    The line is a dot to you!
    pi_83821636
    quote:
    Zal wel voor het geld zijn. Senna deed het toch niet onaardig en van Yamamoto ben ik nou nooit echt onder de indruk geweest.
    quote:
    Safety car procedures revamped

    The FIA will introduce new safety car procedures from the British Grand Prix on Sunday in a bid to prevent a repeat of the controversy in Valencia a fortnight ago, AUTOSPORT has learned.

    FIA race director Charlie Whiting met with the sporting directors of the teams at Silverstone on Wednesday to discuss clearing up the safety car regulations after the issues that were brought up at the European Grand Prix.

    Several ideas were discussed - including closing the pitlane completely during safety car spells - but AUTOSPORT understands that agreement has been reached simply to slow the F1 cars down much more than before under the safety car.

    Instead of operating to a 'delta' time of 120% of a regular F1 lap before the cars form up behind the safety car, as under the old regulations, drivers will instead be forced to slow down to the actual estimated speed of the safety car itself.

    The idea of slowing cars this much will be to ensure there is no possibility of a driver overtaking the safety car – as Lewis Hamilton did on the run out of the first corner at Valencia.

    Drivers are due to conduct experiments with the new delta time after free practice at Silverstone on Friday and Saturday, with the new delta time being used for the first time in the race on Sunday unless any unforeseen major problems after thrown up beforehand.

    The slower delta time will prevent drivers getting a benefit by being ahead of the safety car on road.

    The FIA has also reacted to the problems drivers had of breaking the delta time in Valencia, after only finding out about the safety car towards the end of the lap, by making it clear that they will be exempt from the new safety car speed limit for the final 200 metres of the lap.

    Williams driver Rubens Barrichello, who was penalised in Valencia, said it was hard for drivers to react immediately to the lights telling them to slow down.

    "You are coming flat out at maybe 285km/h and the lights on the steering wheel only appear.. I could only see by the time that I was entering the pitlane," he said. "You have the engineer talking to you.

    "It's very hard to take it. I just think that the rule can go your way one day and another day it won't. They are there for the safety so we need to for the best reasonable way of safety."
    pi_83824822
    [/quote]SILVERSTONE - Bruno Senna is door zijn F1-team Hispania Racing gepasseerd voor de Grote Prijs van Groot-Brittannië, die zondag plaatsvindt.


    © ANP
    "De coureurs zijn Sakon Yamamoto en Karun Chandhok'', was het enige dat stalbaas Colin Kolles kwijt wilde. Yamamoto is normaal gesproken de reserverijder.
    Kolles meldde dat het team vrijdagochtend een verklaring naar buiten brengt over het passeren van Bruno Senna, de neef van de vermaarde oud-coureur Ayrton Senna.
    De 27-jarige Senna is bezig aan zijn eerste jaar in de Formule 1 en wist zich nog niet in de punten te rijden.
    [quote]

    Bron: Nu.nl
    pi_83825314
    Belachelijk. Senna reed de laatste races beter dan Chandhok. zal wel sponsorgezeik zijn.. Zeker gezien Kolles daar aan het roer staat..
    so get yourself a car and drive it all alone
    get yourself a car and ride it on the wind
    get yourself a car and drive it all alone
    get yourself a car and ride it on the wind yea
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 juli 2010 @ 23:21:37 #225
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_83828207
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_83831893
    quote:
    Op donderdag 8 juli 2010 22:29 schreef Glijdt_licht het volgende:
    Belachelijk. Senna reed de laatste races beter dan Chandhok. zal wel sponsorgezeik zijn.. Zeker gezien Kolles daar aan het roer staat..
    Ze hadden gehoopt met de naam Senna wat geld binnen te halen maar dat is mislukt. Dan nog maar een paydriver naast Chandhok.
    pi_83842517
    Van Joe Saward
    quote:
    It seems that the decision was taken because the team wants money.
    En Yamamoto is alleen bevestigd voor Silverstone. Wie de rest van het seizoen rijdt wordt pas na de GP bekeken.

    [ Bericht 17% gewijzigd door sasquatsch op 09-07-2010 11:31:54 ]
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 juli 2010 @ 11:31:18 #228
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_83842782
    Zou het er verband mee houden dat er wat beslag is gelegd op de bezittingen van Carabante?

    http://motorsport.com/news/article.asp?ID=376409&FS=F1
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_83850037
    Blijkbaar heeft HRT geld nodig om Toyota te kunnen betalen.
    quote:
    It appears that the team may have acquired some of the assets of the Toyota team in Cologne. Serbian F1 aspirants Stefan GP had announced their intention to buy the Toyota chassis before the season, while more recently ART GP looked at buying the cars for a potential entry next season as the 13th team.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      vrijdag 9 juli 2010 @ 14:17:17 #230
    307874 Bolleke_666
    humping and a pumping
    pi_83850099
    Moet wel door invloed van sponsors zijn, Senna is geen slecht coureur.
    In GP2 deed ie het ook best goed.
    En Yamamoto is nu niet echt je van het.

    Ladies and gentlemen, de paydrivers zijn weer terug dus.
    behind every successful person is a substantial amount of coffee.
      vrijdag 9 juli 2010 @ 14:25:38 #231
    144695 Sinister-D-
    NL'er in België
    pi_83850413
    quote:
    Op vrijdag 9 juli 2010 14:17 schreef Bolleke_666 het volgende:

    Ladies and gentlemen, de paydrivers zijn weer terug dus.
    Wel frapant dat die verdwenen waren nadat Kolles uit het paddock gejaagd was iets na de Spyker periode, en nu hij weer terug is: tadaaa!
    Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
    pi_83850546
    Petrov en Chandhok waren ook al gewoon paydrivers hoor en Senna was marketingtrucje om geld binnen te halen maar is dus mislukt.
    pi_83852403
    quote:
    Op vrijdag 9 juli 2010 14:28 schreef M.Melandri het volgende:
    Petrov en Chandhok waren ook al gewoon paydrivers hoor en Senna was marketingtrucje om geld binnen te halen maar is dus mislukt.

    Las net dat het niet om geld zou gaan
    . Maar waarom wel wordt niet gezegd!
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 juli 2010 @ 16:12:39 #234
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_83854344
    Deze kennen we nog natuurlijk:



    Het antwoord van Gary Paffett luidt nee. Hij wil niet met de auto rijden die door Hamilton en Button gebouwd is.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      vrijdag 9 juli 2010 @ 16:47:10 #235
    184465 Migue
    Sensuele man
    pi_83855764
    quote:
    Op vrijdag 9 juli 2010 14:28 schreef M.Melandri het volgende:
    Petrov en Chandhok waren ook al gewoon paydrivers hoor en Senna was marketingtrucje om geld binnen te halen maar is dus mislukt.
    Zijn naam is dan ook de enige reden dat hij Formule 1, of GP2 reed.
      vrijdag 9 juli 2010 @ 19:00:31 #236
    82396 nils7
    De forumkrokodil
    pi_83859880
    quote:
    Op vrijdag 9 juli 2010 16:47 schreef Migue het volgende:

    [..]

    Zijn naam is dan ook de enige reden dat hij Formule 1, of GP2 reed.
    Zo slecht deed hij het niet hoor voor iemand met zo weinig ervaring
    N/A
    Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
    pi_83860699
    quote:
    Op vrijdag 9 juli 2010 19:00 schreef nils7 het volgende:

    [..]

    Zo slecht deed hij het niet hoor voor iemand met zo weinig ervaring
    Chandhok is ook een rookie. Toen Klien in Barcelona 1 VT mocht rijden was hij gelijk al een halve seconde sneller dan Senna.
      zaterdag 10 juli 2010 @ 01:18:25 #238
    184465 Migue
    Sensuele man
    pi_83873002
    quote:
    Op vrijdag 9 juli 2010 19:00 schreef nils7 het volgende:

    [..]

    Zo slecht deed hij het niet hoor voor iemand met zo weinig ervaring
    Wat precies de reden is dat hij niet in de GP2 Series of Formule 1 thuishoort, want zijn prestaties in de GP2 en Formule 1 waren alsnog ondermaats.
    pi_83873603
    quote:
    McLaren ditches blown diffuser for now

    By Jonathan Noble Friday, July 9th 2010, 21:19 GMT

    Jenson Button, McLaren, Silverstone 2010McLaren has abandoned its exhaust-blown diffuser for the rest of the British Grand Prix weekend, AUTOSPORT can reveal, after a difficult first day of running with the concept at Silverstone on Friday.

    The Woking-based team had high hopes that the update package it brought on to the car for this weekend's race would help lift its performance to take the fight to pre-event favourites Red Bull Racing.

    However, both Lewis Hamilton and Jenson Button failed to get comfortable with the new handling and set-up of the revised MP4-25 at Silverstone - with Hamilton running off-track several times as he took the car to the limit.

    Button admitted that the car had not felt good with the new parts - and that the team needed to invest much more effort in making them work.

    "Today's been a little bit trickier than expected in the car," said the reigning world champion.

    "First of all I couldn't get a set-up for the car with the new package, but it improved at the end of the day, but there's still a lot of work we need to do. We are not where we'd like to be. The car is very tricky in a few places around the circuit.

    "We've definitely made some improvements in certain places, but we don't have the right balance yet. I haven't had a perfect day today, which is disappointing because even on a Friday it's good to see so many people out there."

    With Hamilton ending the day more than 1.5 seconds adrift of the best time from Red Bull Racing, McLaren felt that its chances of a decent result in the British GP would be best served with using the package it knows best.

    Late on Friday night, McLaren mechanics were seen wheeling the updated floors out of the Silverstone paddock as work began on revising the cars back to the configuration that has been used up until this race - with the standard exhaust set-up.

    Sources have revealed that McLaren understands where improvements can be made with the package, and revisions will be developed to ensure the exhaust-blown diffuser is back on the car for the German Grand Prix.

    McLaren had come into the weekend viewing the British GP as a critical weekend in its title challenge - with the performance of the blown diffuser likely to give it a benchmark on its ability to take the fight to Red Bull Racing.

    Although removing the blown diffuser is a setback for McLaren's hopes at Silverstone, the performance of the car in recent races means the outfit still has the chance of taking a decent haul of points with the older exhaust concept.

    The exhaust-blown diffusers are far from straightforward to integrate into the cars, and Mercedes GP found it had to compromise its version of the design in Valencia a fortnight ago when it encountered overheating problems caused by the exhaust gases.
    autosport.com
      zaterdag 10 juli 2010 @ 23:16:43 #240
    61946 Googolplexian
    Think Harder!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')