abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81985680


Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73

Openingsposts van de Grands Prix van het seizoen 2010:
2010 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix
2010 Formula 1 Qantas Australian Grand Prix #1
2010 Formula 1 Petronas Malaysian Prix #1
2010 Formula 1 Chinese Grand Prix #1
F1 Grand Prix Istanbul Park

Openingsposts van de Grands Prix van het afgelopen seizoen 2009:
2009 Formula 1 ING Australian Grand Prix
2009 Formula 1 Petronas Malaysian Grand Prix
Grand Prix China 17-19 april 2009: Part one
2009 Formula1 Gulf Air Bahrain Grand Prix - Sakhir
Grand Prix van Spanje 2009
Formula1 Grand Prix de Monaco 2009
2009 Formula 1 ING Turkish Grand Prix
2009 Formula 1 Santander British Grand Prix
2009 Formula 1 Santander German Grand Prix
2009 Formula 1 ING Hungarian Grand Prix
2009 Formula 1 Telefónica Grand Prix of Europe
2009 Formula 1 ING Belgian Grand Prix
2009 Formula 1 Gran Premio Santander d'Italia
2009 Formula 1 Singtel Singapore Grand Prix
2009 Formula 1 Fuji Television Japanese Grand Prix
2009 Formula 1 Grande Premio Petrobras do Brasil
2009 Formula 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix

Eindstanden 2009
Eindstanden F1-kampioenschap

Teams:
- McLaren
- Ferrari
- BMW Sauber
- Renault
- Scuderia Toro Rosso
- Red Bull Racing
- Williams
- Mercedes GP
- Force India
- Campos Meta 1
- Lotus F1 Racing
- Virgin Racing
- US F1 Team (US F1 racet niet in 2010)
- Stefan GP (StefanGP racet niet in 2010)

Wie staan er in 2010 aan de start

McLaren
01. Jenson Button WDC 2009
02. Lewis Hamilton

Mercedes GP WCC 2009 als BrawnGP
03. Michael Schumacher
04. Nico Rosberg

Red Bull Racing
05. Sebastian Vettel
06. Mark Webber

Ferrari
07. Felipe Massa
08. Fernando Alonso

Williams
09. Rubens Barrichello
10. Nico Hülkenberg

Renault
11. Robert Kubica
12. Vitaly Petrov

Force India
14. Adrian Sutil
15. Vitantonio Liuzzi

Scuderia Toro Rosso
16. Sébastien Buemi
17. Jaime Alguersuari

Lotus F1 Racing
18. Jarno Trulli
19. Heikki Kovalainen

HRT F1 Team
20. Karun Chandhok
21. Bruno Senna

Sauber
22. Pedro de la Rosa
23. Kamui Kobayashi

Virgin Racing
24. Timo Glock
25. Lucas di Grassi

  • US F1 racet niet in 2010;
  • StefanGP racet niet in 2010.

    Voor meer info zie het [F1] Silly season 2010 Topic en de voorlopige entry list van de FIA.

    F1 nieuws portal:
    - FOK!sport, Formule 1-gedeelte
    - NewsNow
    - NewsNow NL
    - Formule1.nl
    - F1 Racing
    - F1 Today
    - Race Freaks
    - Autosport.com

    Onze boyz (nu of vroeger in F1 actief):
    - Ho-Pin Tung (Formule 1: testrijder bij Renault; GP2)
    - Christijan Albers (ooit coureur bij Minardi en Spyker; Le Mans Series)
    - Robert Doornbos (ooit testrijder voor Red Bull Racing (2006); racecoureur Minardi F1 Team (vanaf de GP van Hockenheim, Duitsland, 2005); officieel test- en reservecoureur voor Jordan GP F1 (2005); IndyCars (vanaf 2009))
    Zie verder het topic over Nederlandse Talenten

    Official F1 Sites:
    - The Official Formula 1 Site
    - FIA
    - Live Timing (F1.com)

    Sporting Regulations
    - [pdf] 2010 F1 Sporting Regulations - published on 11.02.2010 showing alterations

    Technical Regulations 2009/2010
    - [pdf] 2010 F1 Technical Regulations - published on 11.02.2010 showing alterations

    Gerelateerde reguleringen
    O.a. apendices, zie Regulations pagina van FIA

    Testschema


    De kalender voor 2010 met 19 races


    Overzicht van filmpjes/artikelen m.b.t. technische wijzigingen 2009
    Filmpje van Red Bull waarin de wijzigingen worden uitgelegd.

  • Artikelen over KERS
    Artikel 1
    Artikel 2
    over KERS (Duitstalig)

  • Artikel(en) over aerodynamische wijzingen
    Artikel 1

    BBC
    Tv-gids voor BBC One.
    Overzicht van Upcoming Formula 1 Events.
    Denk aan het uur verschil met Engeland!

    *onder voorbehoud van wijzigingen

    FOK!sport F1-gedeelte

    FOK! Formule 1-manager 2010


    De OP is hier te vinden
  • “Being second is to be the first of the ones who lose.”
    pi_81985752
    Aangezien hij nog steeds niet was gemaakt, heb ik maar eens de startpost gemaakt. Zal alle linkjes nog wel even updaten.

    EDIT: Moeten we de OP niet eens gaan opfrissen of zo? Al die links naar grand prix van vorig jaar, KERS, tests die al lang geweest zijn, etc.
    “Being second is to be the first of the ones who lose.”
      donderdag 27 mei 2010 @ 20:46:15 #3
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_81986512
    tvp
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_81986820
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2010 20:46 schreef Automatic_Rock het volgende:
    tvp
    De Graafschap | Schalke 04 | Juventus
    pi_81989232
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2010 20:46 schreef Automatic_Rock het volgende:
    tvp
    pi_81989494
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2010 20:46 schreef Automatic_Rock het volgende:
    tvp
    pi_81991321
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2010 20:46 schreef Automatic_Rock het volgende:
    tvp
    blablablablablablablablablablablablablabla
    pi_81996497




    verkapte TVP
    so get yourself a car and drive it all alone
    get yourself a car and ride it on the wind
    get yourself a car and drive it all alone
    get yourself a car and ride it on the wind yea
      donderdag 27 mei 2010 @ 22:58:48 #9
    82396 nils7
    De forumkrokodil
    pi_81999204
    Tvp
    N/A
    Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
    pi_82004126
    Is dit een Tilke-fantopic?

    Indien ja dan reageer ik pas weer in deel 75
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      vrijdag 28 mei 2010 @ 00:23:26 #11
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_82004401
    pi_82004499
    Hoe lang doet Olav eik al het commentaar? Ik kan me van een aantal jaren geleden herinneren dat hij toen volgens mij zijn 300ste GP deed.

    Dat Ferrari er maar pak hem beet nu pas 2,5 keer zoveel heeft verbaasd me eik wel een beetje
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 mei 2010 @ 00:46:08 #13
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_82005183
    Altijd onderweg naar het avontuur
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 mei 2010 @ 00:46:28 #14
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_82005193
    quote:
    Op vrijdag 28 mei 2010 00:25 schreef vosss het volgende:
    Hoe lang doet Olav eik al het commentaar? Ik kan me van een aantal jaren geleden herinneren dat hij toen volgens mij zijn 300ste GP deed.

    Dat Ferrari er maar pak hem beet nu pas 2,5 keer zoveel heeft verbaasd me eik wel een beetje
    Vroegah hadden we niet zoveel races he
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_82005902
    TVP - FUCK TILKE!
    's Avonds een man, overdags rustig an
    pi_82007708
    Geen commentaar-meeleesdinges.
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
      vrijdag 28 mei 2010 @ 07:41:35 #17
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_82007858
    quote:
    Op vrijdag 28 mei 2010 00:16 schreef vosss het volgende:
    Is dit een Tilke-fantopic?

    Indien ja dan reageer ik pas weer in deel 75
    Ik weet niet of er Tilke fans zijn?? Volgens mij zijn er alleen maar Tilke haters, en mensen met gezond verstand.
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_82012916
    quote:
    Op vrijdag 28 mei 2010 00:23 schreef Tarado het volgende:
    [ afbeelding ]
    Hebben ze er toch een paar gemist. Volgens mij is Turkije de 827ste officiële F1 Grand Prix.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_82013404
    quote:
    Op vrijdag 28 mei 2010 11:22 schreef sasquatsch het volgende:

    [..]

    Hebben ze er toch een paar gemist. Volgens mij is Turkije de 827ste officiële F1 Grand Prix.
    WTF gek, heb je ze geteld !!!
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 mei 2010 @ 11:41:26 #20
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_82013751
    quote:
    Op vrijdag 28 mei 2010 11:22 schreef sasquatsch het volgende:

    [..]

    Hebben ze er toch een paar gemist. Volgens mij is Turkije de 827ste officiële F1 Grand Prix.
    Klopt. Ikzelf denk dat je het grootste deel van het verschil kunt verklaren door het niet deelnemen aan de Indianapolis 500 die ook tijdenlang deel van de kalender heeft uitgemaakt.

    Daarnaast heeft Ferrari in het eerste seizoen nog 2 races gemist.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_82015232
    quote:
    Op vrijdag 28 mei 2010 00:25 schreef vosss het volgende:
    Hoe lang doet Olav eik al het commentaar? Ik kan me van een aantal jaren geleden herinneren dat hij toen volgens mij zijn 300ste GP deed.

    Dat Ferrari er maar pak hem beet nu pas 2,5 keer zoveel heeft verbaasd me eik wel een beetje
    geloof dat ie dat sinds 1992 doet, daarnaast zijn de laatste jaren er steeds meer GPs per jaar bij gekomen, waardoor de teller ook wat harder gaat.
    pi_82016454
    quote:
    Op vrijdag 28 mei 2010 11:41 schreef Peterselieman het volgende:

    [..]

    Klopt. Ikzelf denk dat je het grootste deel van het verschil kunt verklaren door het niet deelnemen aan de Indianapolis 500 die ook tijdenlang deel van de kalender heeft uitgemaakt.

    Daarnaast heeft Ferrari in het eerste seizoen nog 2 races gemist.
    I know!

    Even uit mijn hoofd 9 Indy 500's (in '52 deed Ascari wel mee), 2 races in 1950 en 1 race in 1961 (na de dood van Wolfgang von Trips). Dan mis ik er nog steeds 15. En dan maakt het nog uit hoe je telt. Een heel weekend, of alleen de races (in 1982 deed Ferrari na de dood van Villeneuve ook niet mee aan de race in België).

    [ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 28-05-2010 13:06:36 ]
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 mei 2010 @ 13:00:08 #23
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_82017125
    Ferrari heeft 11x de Indy 500 gemist, 2x de GP van Groot-Brittannië, 3x de GP van de VS, 2x die van Zuid-Afrika, 1x die van Mexico, 1x die van Monaco, 2x die van Duitsland, 1x Nederland, 1x Oostenrijk, 1x België, 1x Zwitserland en 1x die van Frankrijk.

    Niet starten en niet kwalificeren is hierin meegerekend.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Ferrari_Grand_Prix_results
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_82017898
    quote:
    Op vrijdag 28 mei 2010 13:00 schreef Peterselieman het volgende:
    Ferrari heeft 11x de Indy 500 gemist, 2x de GP van Groot-Brittannië, 3x de GP van de VS, 2x die van Zuid-Afrika, 1x die van Mexico, 1x die van Monaco, 2x die van Duitsland, 1x Nederland, 1x Oostenrijk, 1x België, 1x Zwitserland en 1x die van Frankrijk.

    Niet starten en niet kwalificeren is hierin meegerekend.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Ferrari_Grand_Prix_results
    Ik kom tot een paar minder (22) . 9X Indy 500 (wel in 1952 en 1956 (DNQ)),
    1950 (GBR), 1960 (VS), 1961 (VS), 1962 (FRA, VS, ZA), 1966 (MEX), 1967 (ZA), 1968 (MON), 1969 (DUI), 1973 (NED, DUI), 1976 (OOS).

    Verder kom ik niet. De DNS in dat lijstje zie ik niet als niet meegedaan. Ferrari was wel degelijk aanwezig, maar startte door omstandigheden (ongevallen, blessures) niet in de race. Blijkbaar ziet Ferrari dit als niet meegedaan.

    En dan nog even wat statistieken over Ferrari
    quote:
    Ferrari is the only team to have competed in every season at this the highest level of motor sport and it also holds all the records: Drivers' titles (15,) Constructors' (16,) wins (211,) podium finishes (632: apart from the wins, it has 223 second places and 198 thirds,) pole positions (203) and fastest race laps (221.)
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_82018728
    Leukste baan van tilke is toch wel Valencia denk ik
    pi_82019569
    quote:
    Op vrijdag 28 mei 2010 13:39 schreef M.Melandri het volgende:
    Leukste baan van tilke is toch wel Valencia denk ik
    de baan waar inhalen onmogenlijk is?
    pi_82020747
    quote:
    Op vrijdag 28 mei 2010 13:56 schreef ColtZ40 het volgende:

    [..]

    de baan waar inhalen onmogenlijk is?
    ja, wat een vreselijk circuit zeg
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 mei 2010 @ 17:29:45 #28
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_82029427
    quote:
    Op vrijdag 28 mei 2010 13:39 schreef M.Melandri het volgende:
    Leukste baan van tilke is toch wel Valencia denk ik
    Daar heeft hij slechts een klein deel van het circuit mogen tekenen. De rest lag al bij voorbaat vast
    Altijd onderweg naar het avontuur
      zaterdag 29 mei 2010 @ 14:25:29 #29
    128155 Fir3fly
    Goodnight everybody!
    pi_82060314
    Ik vind Turkije echt een fantastische baan .
    And if you listen very hard
    The tune will come to you at last
    When all are one and one is all
    To be a rock and not to roll
    pi_82081161
    quote:
    Op zaterdag 29 mei 2010 14:25 schreef Fir3fly het volgende:
    Ik vind Turkije echt een fantastische baan .
    Is het ook.
      zondag 30 mei 2010 @ 00:24:04 #31
    178923 Schunckelstar
    schunckelstar
    pi_82085626
    quote:
    Op zaterdag 29 mei 2010 14:25 schreef Fir3fly het volgende:
    Ik vind Turkije echt een fantastische baan .

    jammer alleen dat er daar niemand op een gp zit te wachten (of er geen geld voor hebben)
    blablablablablablablablablablablablablabla
      zondag 30 mei 2010 @ 00:34:37 #32
    128155 Fir3fly
    Goodnight everybody!
    pi_82086127
    quote:
    Op zondag 30 mei 2010 00:24 schreef Schunckelstar het volgende:

    [..]


    jammer alleen dat er daar niemand op een gp zit te wachten (of er geen geld voor hebben)
    Ik denk ook dat dat voor het grootste gebrek aan sfeer zorgt. Stel je eens voor als je zo'n baan bijvoorbeeld in Nederland zou hebben, met alle tribunes vol enzo. Volgens mij wordt de hele GP daar leuker van.
    And if you listen very hard
    The tune will come to you at last
    When all are one and one is all
    To be a rock and not to roll
      zondag 30 mei 2010 @ 00:40:54 #33
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_82086387
    Michelin in last-ditch bid to land deal

    By Jonathan Noble Saturday, May 29th 2010, 17:14 GMT
    quote:
    Michelin is to make a last-ditch bid to try and win the supply deal for next year's Formula 1 tyres, AUTOSPORT has learned, with company representatives due to fly in to Istanbul on Sunday for a meeting with the teams.

    Just days after it appeared that Pirelli was close to finalising contractual terms with the teams to secure its return to F1, Michelin is to make an 11th-hour offer of improved terms in a bid to win over the teams.

    AUTOSPORT understands that a senior representative from the French tyre company will meet with all teams on Sunday morning in Turkey to propose the fresh offer.

    McLaren team principal Martin Whitmarsh confirmed that the meeting was taking place, despite teams having earlier this week all but agreed on taking the Pirelli route.

    "I think the teams had narrowed it down to one direction, but the other supplier has offered to do something more than they were offered in the last two days," Whitmarsh told AUTOSPORT.

    "Someone is coming here to speak to the teams to make an improved offer from what was previously their final offer."

    Although Pirelli is the favoured route for many teams, some outfits are still keen going with Michelin because it has a proven record in F1.

    Whitmarsh said that although some outfits were motivated by financial considerations - with Pirelli's offer believed to be 500,000 Euros less cost per team – he reckons it vital that other factors were taken into account.

    "I think some teams want the cheapest possible supply, other teams want the highest quality of technical information and technical support," he said.

    "We've got to design our cars now, and they are going to change fundamentally because of the loss of the double diffuser and other changes. In order to do that, we need to have the characteristics, specification and performance data of the tyres that will be on our car.

    "If that is wrong, even for a supplier that is selling it to us for half a million less, the likely consequences is that we will be on to our second iteration of wheelbase or suspension geometry and we will have spent much more than half a million.

    "Also we should not take for granted that a tyre is just round and black with a hole in the middle. We saw what happened in Indianapolis [in 2005] – you can easily get yourself into a situation where the tyres are not that durable. If you have that problem on Friday and start calling off races, then the half million saving will look quite small."

    Despite the lateness of Michelin returning to the table, Whitmarsh said he was confident a firm deal would be in place with either them or Pirelli before the next race in Canada.
    autosport.com
      zondag 30 mei 2010 @ 13:56:22 #34
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_82098073
    tvp
    Please, make yourself uncomfortable.
      zondag 30 mei 2010 @ 14:35:35 #35
    61946 Googolplexian
    Think Harder!
    pi_82099725
    tvp
    Calm down, please!
    pi_82132562
    quote:
    "Also we should not take for granted that a tyre is just round and black with a hole in the middle. We saw what happened in Indianapolis [in 2005] – you can easily get yourself into a situation where the tyres are not that durable. If you have that problem on Friday and start calling off races, then the half million saving will look quite small."
    Dat was dus met Michelin
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      maandag 31 mei 2010 @ 13:07:11 #37
    82396 nils7
    De forumkrokodil
    pi_82139642
    quote:
    Op zondag 30 mei 2010 00:34 schreef Fir3fly het volgende:

    [..]

    Ik denk ook dat dat voor het grootste gebrek aan sfeer zorgt. Stel je eens voor als je zo'n baan bijvoorbeeld in Nederland zou hebben, met alle tribunes vol enzo. Volgens mij wordt de hele GP daar leuker van.
    Dat is dus een klus voor "THE A team" omdat ding op te scheppen op een boot en dan te droppen bij europoort ;-)
    N/A
    Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
    pi_82140607
    http://twitpic.com/1sq1od

    Wat een gedoe nog bij Red Bull met dat beschermen van hun ontwerp. Dit was nog op de startgrid natuurlijk, maar is dat niet een beetje overdreven zo?
    Where facts are few, experts are many.
    pi_82140978
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 13:31 schreef Atreidez het volgende:
    http://twitpic.com/1sq1od

    Wat een gedoe nog bij Red Bull met dat beschermen van hun ontwerp. Dit was nog op de startgrid natuurlijk, maar is dat niet een beetje overdreven zo?
    Ach, zolang ze elkaar van de baan af kegelen mogen zij ervoor zo raar doen als ze willen
    Laten ze maar eerder hun rijders de auto beschermen in plaats van de mechanicans
      maandag 31 mei 2010 @ 13:51:42 #40
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_82141359
    Die hele affaire van gisteren met die Marko meteen het vingertje naar Webber wijzend doet RBR wel een stukje in mijn achting zakken.
    pi_82142789
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 13:51 schreef Tarado het volgende:
    Die hele affaire van gisteren met die Marko meteen het vingertje naar Webber wijzend doet RBR wel een stukje in mijn achting zakken.
    Ach, Vettel verwachtte blijkbaar dat Webster opzij zou gaan (ik heb hier gelezen dat het team dat aan Vettel had gezegd, maar vergeten was te vertellen aan Webber).
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
      maandag 31 mei 2010 @ 14:34:58 #42
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_82143091
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 14:28 schreef Sally het volgende:

    [..]

    Ach, Vettel verwachtte blijkbaar dat Webster opzij zou gaan (ik heb hier gelezen dat het team dat aan Vettel had gezegd, maar vergeten was te vertellen aan Webber).
    Dat mogen ze niet zeggen want dat zou teamorders betekenen, misschien was het in code waarvan bij Webber de sleutel ontbrak
    pi_82143509
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 14:34 schreef Tarado het volgende:

    [..]

    Dat mogen ze niet zeggen want dat zou teamorders betekenen, misschien was het in code waarvan bij Webber de sleutel ontbrak
    Hahaha.

    Nee, ik denk andersom: Vettel had het wel begrepen, maar Webber niet... Vettel verwachtte immers (m.i.) dat z'n teamgenoot wat meer opzij zou gaan
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_82143605
    Alsof Webber opzij zou gaan als ze hem dat gingen vragen Die brandstofspaarmodus, waar we bij McLaren allerlei berichten over hoorde, zou bij RBR ook mee hebben gespeelt. Webber moest dat eerder gaan doen, aangezien hij op kop ook meer verbruikte... Dat lijkt me een logischer verhaal.

    http://www.autosport.com/news/report.php/id/84050
    Where facts are few, experts are many.
      maandag 31 mei 2010 @ 14:54:20 #45
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_82143896
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 14:44 schreef Sally het volgende:

    [..]

    Hahaha.

    Nee, ik denk andersom: Vettel had het wel begrepen, maar Webber niet... Vettel verwachtte immers (m.i.) dat z'n teamgenoot wat meer opzij zou gaan
    Ik bedoel precies hetzelfde als jij, Webber had niet de sleutel van de code maw hij ging niet opzij terwijl Vettel dat wel verwachtte
    pi_82150849
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 13:51 schreef Tarado het volgende:
    Die hele affaire van gisteren met die Marko meteen het vingertje naar Webber wijzend doet RBR wel een stukje in mijn achting zakken.
    Vettel is duidelijk nr 1 binnen het team, hoef je alleen maar naar de pitstopwindows van beide rijders te kijken. Logisch dat ze hem niet laten vallen.
      maandag 31 mei 2010 @ 18:36:35 #47
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_82154897
    Iedereen weet dat Webber NIET opzij gaat. En Vettel weet dat als geen ander.
    Door Webber's sterke optreden is de nummer één status van Vettel opeens een stuk minder geworden, en hij lijkt daar nu aan onderdoor te gaan.
    Hetzelfde wat Webber in het begin van het seizoen had.
    Please, make yourself uncomfortable.
      maandag 31 mei 2010 @ 19:08:09 #48
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_82156478
    grappig wat Hamilton over Vettel zegt;

    Hamilton, who took his first win of the year, sided with Webber and said: "I am very surprised with the move Vettel did.
    quote:
    "You have to be sensible. It was a dangerous move because I tried to go on the outside of him. He turned towards me, there was no reason to turn right.
    "He did the same thing with Mark and unfortunately he took himself out. Mark has driven well in the last few races and I am glad he was able to do finish."
      maandag 31 mei 2010 @ 19:33:25 #49
    61946 Googolplexian
    Think Harder!
    pi_82157762
    Manier waarop Vettel opzij ging ook, he... 't was niet alsof 'ie z'n teammaat een boodschap wilde afgeven want daar ging het veel te snel voor.

    In het ene interview lees ik dat hij de controle verloor, in het andere dat hij dacht dat hij er al voorbij was (dan nog een bijzonder agressieve move) en in weer een ander 'interview' lees ik dat Vettel vindt dat Webber 'm ruimte had moeten geven daar.

    Hij's gewoon fout. Iedereen die vlak langs een andere auto heeft gereden weet dat dat een invloed heeft op je stuur (en schippers weten dit maar al te goed in geval van wal of andere vaartuigen. Tang en varken? Fluid Dynamics!) ... dan ga je er NIET aan lopen rukken alsof je volle downforce hebt. Laten we deze maar op onervarenheid van Vettel gooien (?).

    Dat stukje eerder van JA sloeg de spijker op z'n kop, imo.
    Calm down, please!
    pi_82163172
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 18:36 schreef bodylotion het volgende:
    Iedereen weet dat Webber NIET opzij gaat. En Vettel weet dat als geen ander.
    Door Webber's sterke optreden is de nummer één status van Vettel opeens een stuk minder geworden, en hij lijkt daar nu aan onderdoor te gaan.
    Hetzelfde wat Webber in het begin van het seizoen had.
    Ik denk niet dat Vettel's nummer 1 status minder is geworden. Hij IS de nummer 1 bij Red Bull. Dat blijkt uit alles. Ik denk eerder dat Webber's status binnen het team afbrokkelt, omdat hij Vettel geen ruimte heeft gegeven.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      dinsdag 1 juni 2010 @ 00:31:02 #51
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_82174056
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 21:07 schreef sasquatsch het volgende:

    [..]

    Ik denk niet dat Vettel's nummer 1 status minder is geworden. Hij IS de nummer 1 bij Red Bull. Dat blijkt uit alles. Ik denk eerder dat Webber's status binnen het team afbrokkelt, omdat hij Vettel geen ruimte heeft gegeven.
    ik had Vettel erg hoog zitten begin dit seizoen, maar voor mij begint hij nu behoorlijk in waarde te dalen. Hij is bloedsnel, maar op het moment dat het allemaal wat moeilijker gaat...

    Hetzelfde verhaal als Melbourne 2009
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_82180237
    Die Marko de hele tijd met ze verhaal over ruimte geven.. Vettel had zat ruimte gehad als ie de buitenkant had gepakt Of Vettel nou wel of niet een nr1 status heeft, hij zal eerst foutloos moeten rijden.. en met zo'n status komt het dan vanzelf wel naar je toe.
    Where facts are few, experts are many.
      dinsdag 1 juni 2010 @ 10:34:14 #53
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_82180299
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 10:32 schreef Atreidez het volgende:
    Die Marko de hele tijd met ze verhaal over ruimte geven.. Vettel had zat ruimte gehad als ie de buitenkant had gepakt Of Vettel nou wel of niet een nr1 status heeft, hij zal eerst foutloos moeten rijden.. en met zo'n status komt het dan vanzelf wel naar je toe.
    Ben ik met je eens, hard rijden kan hij al nu nog hard racen
    pi_82180343
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 10:32 schreef Atreidez het volgende:
    Die Marko de hele tijd met ze verhaal over ruimte geven.. Vettel had zat ruimte gehad als ie de buitenkant had gepakt Of Vettel nou wel of niet een nr1 status heeft, hij zal eerst foutloos moeten rijden.. en met zo'n status komt het dan vanzelf wel naar je toe.
    Ja, ze praten mij er net iets teveel over om het af te kunnen doen als "beide rijders zijn gelijk en ze maakten deze keer beide een foutje". Denk dat Vettel gewoon wel Nr. 1 is binnen Red Bull, maar dat Webber uiteraard niet alles meteen aan Vettel geeft zodra die erom vraagt.
    pi_82180465
    http://f1.gpupdate.net/en(...)tus-over-car-design/

    Interessant.. Voor mijn idee lijken al die auto's op mekaar, maar ze zullen wel een punt hebben. Zoiezo zelfde designer natuurlijk.
    Where facts are few, experts are many.
    pi_82181236
    Goed, dan hier een analyse:

    Kijk allemaal hier even naar:


    Je ziet bij 0:20 dat Webber het lange stuk opgaat en licht naar rechts gaat, wat ook de ideale lijn is. Vervolgens tikt hij een klein beetje terug naar links waar Vettel zit. Als je ook goed kijkt zie je van het beeld aan de voorkant dat Hamilton veel verder naar links zit. Webber stuurde dus een beetje terug, hij kneep Vettel een beetje af. Vettel probeert vervolgens heel licht iets naar rechts te gaan om op de ideale lijn te komen, dan is er contact en gaan ze er beide af.

    Iedereen die hier naar kijkt moet zich daar wel bij aansluiten, wie de schuld heeft laat ik mij nu niet over uit.
    pi_82181702
    Vettel blijft fout vind ik zelf.
    Webber probeert ideale lijn te pakken, gaat erna verdedigen tegen Vettel door iets naar links te gaan waarna hij verder in 1 rechte lijn richting bocht 12 rijdt. Vetter stuurt echter, zodra hij voorbij het voorwiel van Webber is, naar rechts toe, ik zie nergens enige "sprong" of stuiter van de auto die op een hobbel in de weg kan wijzen, het is toch echt Vettel die zelf lichtelijk naar rechts stuurt terwijl hij heel goed weet dat Webber daar nog naast hem zat.
    Of ging hij ervan uit dat Webber hem ivm Nr. 1 status wel liet gaan zodra 1 wiel er voorbij is ? Echt niet, dat is racen en dat mag Webber net zo hard doen als Vettel!
    pi_82181900
    Dat heeft niets met nr1 status te maken, want je ziet het continu dat bij verdedigen of voorbij gaan intimiderend gedrag wordt gebruikt om de racelijn te bepalen.. Of het slim is is een andere discussie, maar Webber heeft alle recht om gewoon rechtdoor te rijden. Vettel heeft immers de bocht al en ook al remt hij niet goed op t vuil, Webber zou toch niet in kunnen sturen zolang Vettel daar zou zitten. Overigens vind ik de beweging van Vettel naar rechts te direct.
    Where facts are few, experts are many.
    pi_82192738
    quote:
    , maar Webber heeft alle recht om gewoon rechtdoor te rijden.
    Zeker dat, maar hij kent Vettel ook en had kunnen anticiperen door wat ruimte te laten.
    Voor hetzelfde geld waren ze er beiden gestuiterd en dat hadden op het eind van het seizoen dan wel eens hele dure punten geweest kunnen zijn.

    Ik zeg niet direct dat Webber de schuldige is, maar hij had beter moeten weten en ruimte moeten laten imo
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      dinsdag 1 juni 2010 @ 17:41:39 #60
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_82198116
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 10:40 schreef Atreidez het volgende:
    http://f1.gpupdate.net/en(...)tus-over-car-design/

    Interessant.. Voor mijn idee lijken al die auto's op mekaar, maar ze zullen wel een punt hebben. Zoiezo zelfde designer natuurlijk.
    Het zal er ook wel mee te maken hebben dat er al een zaak loopt van Aerolab tegen Force India, op deze manier betaalt Mallya zijn rekeningen, zie ook Fisichella-Ferrari
    pi_82219349
    En jullie dachten dat coureur een zwaar beroep was

    Where facts are few, experts are many.
      woensdag 2 juni 2010 @ 00:39:08 #62
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_82219578
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2010 00:30 schreef Atreidez het volgende:
    En jullie dachten dat coureur een zwaar beroep was


    Die is echt leuk
    pi_82220591
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2010 00:30 schreef Atreidez het volgende:
    En jullie dachten dat coureur een zwaar beroep was


    blablablablablablablablablablablablablabla
      woensdag 2 juni 2010 @ 07:27:55 #64
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_82221598
    Red Bull's Marko has said that a new 1 year deal for Webber is imminent.

    http://twitter.com/Jamesallenonf1
      woensdag 2 juni 2010 @ 07:34:27 #65
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_82221637
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2010 00:30 schreef Atreidez het volgende:
    En jullie dachten dat coureur een zwaar beroep was


    "check me auto effe. check me auto effe"
    Please, make yourself uncomfortable.
      woensdag 2 juni 2010 @ 09:19:33 #66
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_82223297
    Lotus given indemnity over Aerolab case
    WEDNESDAY, 02 JUNE 2010 06:51
    quote:
    The Lotus Racing team have quickly distanced themselves from the ongoing legal action between the Force India squad and the Aerolab wind tunnel facility, after the Malaysian team was granted indemnity in the case.

    Force India brought the legal action against Aerolab back in November last year after accusing the facility of copying elements from their own car onto the Lotus design, after both teams used the same facility to test their cars.

    The Indian team left a scale model of their 2009 car in the facility after making use of the wind tunnel early last year, and the team are now seeking damages after the 2010 Lotus contained some very similar aerodynamic parts.

    Aerolab called Lotus as a co-defendant in the case, with the company denying that it passed information from Force India to Lotus. The company also claimed to be pursuing Force India for "serious and persistent breaches of contract".

    But Lotus have now been granted indemnity in the case, and a company spokesman have been quick to clarify that this confirms that Lotus are not being accused of anything over the incident.

    "Lotus Racing has been joined as a co-defendant in civil proceedings which are principally between Force India and Aerolab/Fondtech," a spokesman for the team said yesterday.

    "These proceedings do not allege any wrong doing on the part of Lotus Racing.

    "Aerolab/Fondtech vigorously denies any wrong doing and has provided Lotus Racing with a full indemnity in relation to the claim."

    Lotus have already begun work on their 2011 car after their 2010 machine proved to be uncompetitive.
    http://www.patronisef1.co(...)ty-over-aerolab-case
      woensdag 2 juni 2010 @ 09:58:00 #67
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_82224317
    Pirelli set for F1 tyre deal after late Michelin bid fails
    quote:
    Michelin’s last ditch bid to win the F1 tyre contract for 2011 and beyond seems to have failed to impress the teams, and a deal with Pirelli appears to be a formality.

    It is now apparently a question of finalising contractual and legal issues before confirmation comes from the FIA in the coming days.

    Although Pirelli had already appeared to have already secured the contract, Michelin’s Nick Shorrock addressed the team bosses in a FOTA meeting in Istanbul on Sunday morning. However rather than put anything new on the table, he merely reiterated what had been said in earlier proposals.

    The biggest weakness in Michelin’s case was its insistence on making a significant cut in the number of sets of tyres available per driver per race weekend, whereas Pirelli has agreed to honour the numbers as supplied by Bridgestone in the current FIA Sporting Regulations.

    ”We don’t have enough as it is,” said one team boss. “To go to even less is crackers.”

    Intriguingly when I asked Shorrock about the transition from grooved to slick F1 tyres, he made a virtue of Michelin’s Le Mans experience and the longevity of its sportscar rubber: “We’ve not been in F1, but we are very present in other disciplines, notably in endurance racing, and particularly in a couple of weeks we’ll be at Le Mans. That type of racing brings us enormous information.

    “If you look over the last 10 years the durability of a Michelin tyre has increased by 35%, while car speeds have increased by 10%. So that’s something we know how to do, it’s our basic profession, to make a tyre that’s usable and safe in a competitive environment.”

    Logic suggests that creating tyres with an extra long life – which would be needed to get the teams through practice and qualifying on fewer sets – would do little for the F1 show.
    http://adamcooperf1.com/2(...)-michelin-bid-fails/
    pi_82228875
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 15:47 schreef vosss het volgende:

    [..]

    Zeker dat, maar hij kent Vettel ook en had kunnen anticiperen door wat ruimte te laten.
    Voor hetzelfde geld waren ze er beiden gestuiterd en dat hadden op het eind van het seizoen dan wel eens hele dure punten geweest kunnen zijn.

    Ik zeg niet direct dat Webber de schuldige is, maar hij had beter moeten weten en ruimte moeten laten imo
    Eens. En dat is ook wat Christian Horner zegt. Ze mogen tegen elkaar racen zolang ze elkaar maar de ruimte gunnen. En dat gebeurde hier niet!
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_82230273
    Vettel had genoeg ruimte. Hij kon gewoon rechtdoor gaan. Maar nee Vettel wilde de complete baan gebruiken.En dan die RBR mannen die Vettel ook nog gaan knuffelen. Ik had hem toch wel even flink de les geleerd dat dit soort dingen niet kunnen.
    “Being second is to be the first of the ones who lose.”
    pi_82230388
    Paar rondes later is er een identieke move van Sutil op Kobayashi, waar Koba ook alleen ruimte laat voor 1 auto aan de binnenkant en echt niet meer als Webber. Sutil houdt ze lijn en komt er gewoon simpel voorbij... Er was ruimte zat
    Where facts are few, experts are many.
    pi_82232449
    Red Bull heeft weer een onderdeel van de auto moeten aanpassen.
    quote:
    Yet another element of Red Bull's pace-setting RB6 had to be modified ahead of last weekend's Turkish Grand Prix.

    After Monaco, we reported that McLaren had identified a part of the 2010 Red Bull's rear diffuser that did not conform with the regulations and had to be altered in the Principality.

    Germany's Auto Motor und Sport now reveals that an element of the rear suspension was changed at Istanbul Park last weekend.

    The report said the elements in question, hidden behind six burly Red Bull mechanics on recent Grand Prix grids, were aerodynamically shaped and at a 20 degree horizontal angle rather than the allowed five.

    In response, Adrian Newey's design team reportedly shrouded the parts with round tubing in order to nullify the downforce-producing effect.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      woensdag 2 juni 2010 @ 19:17:48 #72
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_82248568
    A minute's noise
    From: OfficialMcLarenVids | 2 juni 2010 | 302 weergaven
    On the 40th anniversary of Bruce McLaren's death, we ran one of his old Can-Am cars at the MTC in Woking. What a glorious noise...turn up the volume!

    http://www.youtube.com/user/OfficialMcLarenVids
      woensdag 2 juni 2010 @ 22:05:14 #73
    144695 Sinister-D-
    NL'er in België
    pi_82257744
    na een weekendje Pinkpop en wat weinig tijd toch maar ff een tvp plaatsen
    Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
      donderdag 3 juni 2010 @ 09:49:55 #74
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_82271619
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2010 09:19 schreef Tarado het volgende:
    Lotus given indemnity over Aerolab case
    WEDNESDAY, 02 JUNE 2010 06:51
    [..]

    http://www.patronisef1.co(...)ty-over-aerolab-case

    Dat verhaal kan dus in de prullebak........

    Force India: Lotus legal action 'serious'

    By Jonathan Noble Wednesday, June 2nd 2010, 08:41 GMT
    quote:
    Force India has said it is treating its legal action against Lotus Racing, Mike Gascoyne and Aerolab over a breach of intellectual property as a 'very serious' matter.

    The Silverstone-based team has begun court proceedings in both the United Kingdom and Italy because it believes Lotus used and benefited from the use of its own intellectual property in its wind tunnel model design for the current Lotus T127.

    A statement issued by Force India on Wednesday said: "The Force India F1 team confirms it has instigated UK civil proceedings against 1Malaysia Racing Team SDN BHD [a Malaysian company], 1Malaysia Racing Team [UK] Limited [Lotus Racing's parent companies], Michael Gascoyne and Aerolab SRL.

    "Force India also confirms that a complaint for disclosure of confidential information was filed in December 2009 with the competent authorities in Italy and that investigations are being conducted.

    "Force India believes that Lotus Racing, via its use of Aerolab and Fondtech facilities and data, has utilised and benefited from the use of Force India F1 team's intellectual property, including components and tyres exclusively licensed by Bridgestone to the Force India F1 team, on its wind tunnel model design for the current Lotus T127 chassis without permission from the Force India F1 team.

    "Force India states these are very serious claims and therefore it would not be taking such action if it could not provide supportive evidence."

    Both Force India and Lotus have used the aerodynamic engineering firm Aerolab for the design and development of their cars.

    Force India has also clarified that separate legal action, between Aerolab and Force India over undue termination of contract, is ongoing.

    The teams' statement added: "Additionally, Force India would like to clarify that any action between Aerolab and Force India for undue termination of contract is now being addressed by the courts.

    "Force India confirms it paid approximately one million euros in autumn 2009 to secure the payment claimed by Aerolab and it is now for the competent courts to decide whether, indeed, this outstanding amount should be paid to Aerolab given the seriousness of these current allegations."
    pi_82272288
    Er speelt nog wel meer tussen Lotus en Force India geloof ik

    http://f1.gpupdate.net/nl(...)ce-india-naar-lotus/
    quote:
    Smith is overigens niet de enige die binnenkort Force India verruilt voor Lotus. Lewis Butler en Marianne Hinson maken dezelfde switch. Butler wordt hoofdontwerper bij het Maleisische team, Hinson krijgt de functie hoofd aërodynamica.
    Where facts are few, experts are many.
    pi_82276606
    quote:
    06.02: An Open Letter to fans from Christian Horner regarding the event of last sunday...

    "You may have already read on the team website my answers to some of the important issue which were raised after the grand prix on Sunday. I do however want to address you, the fans of Red Bull Racing directly.

    There has been a lot of criticism on the sites and within the Community and while I can't answer every point, there are some which need to be addressed.

    Firstly, the accident itself was a racing incident. We have two very capable, very determined drivers in what has proved so far this season to be a very quick car. With the McLarens putting immense pressure on our two drivers Mark and Sebastian reacted the way you would expect racing drivers to respond: they raced each other. This has happened many times between them over the last 18 months, and previously they abided by what we have always asked: that as team-mates they show respect for each other and allow one another enough room on the race track.

    Secondly as far as blame goes, we win as a team and we lose as a team and on Sunday we lost as a team. Having looked at all the information it's clear it was a racing accident that shouldn't have happened. After looking at all the facts that weren't available immediately after the race, the entire team, Dr Marko included, fully shares this view.

    Thirdly we now have to re-group. We are a strong team and we'll sit down and discuss what we can learn from this incident. We have immense team spirit here at Red Bull Racing, both Sebastian and Mark are intelligent individuals and we will have the situation resolved before we go to Montreal.

    And finally as I have always pledged, both drivers, will continue to be given equal treatment. The Turkish Grand Prix has been a costly lesson for both drivers and we are confident that this situation won't happen again.

    We still have a long way to go this year until Abu Dhabi and whichever Red Bull Racing driver you're behind in the fight for the world championship, I hope we - and they - can count on your support,

    Christian"
    Source: Racing Bulls
    Calm down, please!
    pi_82328147
    quote:
    McLaren told Hamilton Button wouldn’t pass him during the Turkish Grand Prix
    4 June 2010 by Keith Collantine McLaren told Lewis Hamilton that Jenson Button would not pass him during the Turkish Grand Prix.

    New footage of the Turkish Grand Prix posted on the official F1 website reveals Hamilton asked the team “If I back off is Jenson going to pass me or not”

    He was told “No Lewis, no.” This audio clip is shown before the footage of Button overtaking Hamilton, suggesting the exchange took place before the pass.
    The full exchange – which was not aired during the race broadcast – is as follows:

    Lewis Hamilton: Jenson’s closing in me you guys
    McLaren: Understood Lewis
    Lewis Hamilton: If I back off is Jenson going to pass me or not
    McLaren: No Lewis, no

    After the race Hamilton said he was “surprised” Button had passed him. Now we know why.

    The question now is, was Button ordered to hand the place back?
    http://www.f1fanatic.co.u(...)-turkish-grand-prix/
    Where facts are few, experts are many.
      vrijdag 4 juni 2010 @ 15:37:09 #78
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_82331736
    quote:


    Interessant!
    pi_82355692
      zaterdag 5 juni 2010 @ 09:30:23 #81
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_82357771
    quote:
    Ik kwam hier om dat te posten, ziet er prima uit
    The line is a dot to you!
    pi_82358542
    quote:
    Op zaterdag 5 juni 2010 09:30 schreef kepler het volgende:

    [..]

    Ik kwam hier om dat te posten, ziet er prima uit
    Als de gameplay net zo goed is als de graphics beloofd het een goed spel te worden.

    * Tarabass zijn stuurtje weer uit het stof trekt
      zaterdag 5 juni 2010 @ 10:42:08 #83
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_82358950
    quote:
    Op zaterdag 5 juni 2010 10:23 schreef Tarabass het volgende:

    [..]

    Als de gameplay net zo goed is als de graphics beloofd het een goed spel te worden.

    * Tarabass zijn stuurtje weer uit het stof trekt
    Dat gedoe er om heen lijkt me stiekem ook wel leuk

    Ik ben wel toe aan een goede F1 game, GP3 was de laatste voor mij
    The line is a dot to you!
    pi_82361082
    Ik ben bang voor de Codemasters physics. Maar we zullen zien. Ben bang dat ik maar bij de mod voor Race07 blijf of bij de rF mods..

    Alhoewel ik Dirt2 van hen wel geweldig vind. Maar daar was ik dan ook echt uitgekeken op RBR en Dirt2 geeft een heerlijk snelheidsgevoel en goede FFB.
    Dirt 1 was slecht, net als GRID.
    so get yourself a car and drive it all alone
    get yourself a car and ride it on the wind
    get yourself a car and drive it all alone
    get yourself a car and ride it on the wind yea
    pi_82363870
    Net dat raceverslag op F1.com zitten kijken waar je dus die teamradio's erbij geplakt hoord, en dan hoor je bij Vettel op de teamradio ook vlak voor ie Mark wil inhalen, "use your overtake button for a boost on the straight" ... Wat een ratten zijn het ook zeg
    Where facts are few, experts are many.
    pi_82365102
    quote:
    quote:
    Het is ook niet zo dat mensen die hun auto wel goed afstellen er ineens seconden op vooruit gaan per rondje. Volgens Codemasters levert een goede eigen afstelling tot twee tienden van een seconde per ronde op.
    Deze wordt arcade all the way ben ik bang.
    Een goeie afstelling is veel meer mee te halen dan "tot twee tienden" winst

    Ik zal hem toch wel kopen en spelen, daar niet van, maar ik verwacht er in elk geval al lang geen echte sim meer van. Beetje meer van hetzelfde pak een laken als bv GRiD of DiRT of NFS- Shift ofzo.

    Ook leuke games, maar geen sims helaas
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_82365697
    quote:
    Laat maar komen!!
    pi_82368074
    Team orders mogen toch niet?
      zaterdag 5 juni 2010 @ 19:12:21 #89
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_82372868
    quote:
    Op zaterdag 5 juni 2010 16:07 schreef The_Avatar het volgende:
    Team orders mogen toch niet?
    Stel dat Hamilton zijn banden had opgereden en ze moet gaan sparen van het team (dat is een advies natuurlijk) en Button heeft beter op zijn rubber gelet dan valt zoiets toch ook niet onder teamorders?

    Als ze in dit geval beide rijders vertellen brandstof te sparen, is dat vooral omdat ze anders niet zullen finishen.
    Stel dat Hamilton met 10kg meer brandstof over de finish zou komen dan Button - dan is het een ander verhaal
    Please, make yourself uncomfortable.
      zaterdag 5 juni 2010 @ 19:15:57 #90
    128155 Fir3fly
    Goodnight everybody!
    pi_82372966
    quote:
    Daar wordt niets over de echte gameplay gezegd. Wat een tijdverspilling.
    And if you listen very hard
    The tune will come to you at last
    When all are one and one is all
    To be a rock and not to roll
      zondag 6 juni 2010 @ 19:13:42 #91
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_82407754
    Net terug uit Zandvoort, altijd weer leuk

    Mooie voorstelling van Vettel, een aantal donuts recht voor onze neus
    The line is a dot to you!
      zondag 6 juni 2010 @ 19:14:57 #92
    178923 Schunckelstar
    schunckelstar
    pi_82407810
    quote:
    Op zondag 6 juni 2010 19:13 schreef kepler het volgende:
    Net terug uit Zandvoort, altijd weer leuk

    Mooie voorstelling van Vettel, een aantal donuts recht voor onze neus
    die vos ook zien lopen toevallig?
    blablablablablablablablablablablablablabla
      zondag 6 juni 2010 @ 19:23:37 #93
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_82408202
    quote:
    Op zondag 6 juni 2010 19:14 schreef Schunckelstar het volgende:

    [..]

    die vos ook zien lopen toevallig?
    Vosss?

    Ja, ik hoorde zoiets op de speaker Waar ging dat nu over? Een vos die een hert vangt
    The line is a dot to you!
      zondag 6 juni 2010 @ 19:47:44 #94
    178923 Schunckelstar
    schunckelstar
    pi_82409400
    quote:
    Op zondag 6 juni 2010 19:23 schreef kepler het volgende:

    [..]

    Vosss?

    Ja, ik hoorde zoiets op de speaker Waar ging dat nu over? Een vos die een hert vangt
    er liep een vos rustig rond te wandelen midden op het circuit met een jong hert in zijn bek
    blablablablablablablablablablablablablabla
      zondag 6 juni 2010 @ 19:49:35 #95
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_82409502
    quote:
    Op zondag 6 juni 2010 19:47 schreef Schunckelstar het volgende:

    [..]

    er liep een vos rustig rond te wandelen midden op het circuit met een jong hert in zijn bek
    Cool Even kijken ik een foto kan vinden op het internet
    The line is a dot to you!
    pi_82411905
    quote:
    Op zondag 6 juni 2010 19:47 schreef Schunckelstar het volgende:

    [..]

    er liep een vos rustig rond te wandelen midden op het circuit met een jong hert in zijn bek
    Hoi, ik ben ook weer terug
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      zondag 6 juni 2010 @ 20:34:18 #97
    178923 Schunckelstar
    schunckelstar
    pi_82412074
    quote:
    Op zondag 6 juni 2010 20:32 schreef vosss het volgende:

    [..]

    Hoi, ik ben ook weer terug
    blablablablablablablablablablablablablabla
    pi_82414587
    Ik ben ook net terug. Vond Vettel beetje matig op zich.. Die ging lang niet voluit en heeft amper twee donuts gedraaid volgens mij. Voor de rest wel mooie dag op het weer na. Tijdens de Formule BMW was het echt verschrikkelijk weer. We hadden natuurlijk geen paraplu mee genomen...

    Ook kwam ik er pas tijdens de eerste ronde van de F3 race achter dat als we 5 meter naar voren gingen, we uitzicht hadden op een scherm Op zich redelijk wat acties gezien. Ik zat bij de Audi S-bocht in de duinen.
    “Being second is to be the first of the ones who lose.”
      zondag 6 juni 2010 @ 21:33:11 #99
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_82416237
    quote:
    Op zondag 6 juni 2010 21:11 schreef Waffle het volgende:
    Ik ben ook net terug. Vond Vettel beetje matig op zich.. Die ging lang niet voluit en heeft amper twee donuts gedraaid volgens mij. Voor de rest wel mooie dag op het weer na. Tijdens de Formule BMW was het echt verschrikkelijk weer. We hadden natuurlijk geen paraplu mee genomen...

    Ook kwam ik er pas tijdens de eerste ronde van de F3 race achter dat als we 5 meter naar voren gingen, we uitzicht hadden op een scherm Op zich redelijk wat acties gezien. Ik zat bij de Audi S-bocht in de duinen.
    Ja, we hadden voor de demo een goede plek uitgekozen: net na de pitstraat Verder viel het wel een beetje tegen (ook door het weer denk ik)
    The line is a dot to you!
    pi_82418581
    quote:
    Op zondag 6 juni 2010 21:33 schreef kepler het volgende:

    [..]

    Ja, we hadden voor de demo een goede plek uitgekozen: net na de pitstraat Verder viel het wel een beetje tegen (ook door het weer denk ik)
    Ja, stond ook net na de pitstraat bij die poort, dus heb mooi kunnen genieten van de laatste donuts van Vettel. Verder Vettel dus ook zien lopen en wat is hij eigenlijk klein in het echt !

    Voor de rest, hele strakke demo en actie van de Red Bull Air Race en mooie races in de Formule 3 en HTC GT4 klasse.

    Echter heb ik wel 1 klacht. Ik ben er nog bij geweest met de BOSS-GP serie en daar reed en echte F1-Arrows rond, samen met 1 een andere F1 auto uit die tijd(gok 2006-2007) met V10 erin... Ik heb staan genieten hoor van elke keer dat die 2 volgas langs kwammen... Verdomme, waarom hebben zie die ook weg gedaan, niks is zo mooi als om die V10's te horen janken . Indycars en Champcars klonken ook wel aardig, net zoals de andere auto's in het veld, maar echt, was op slaag weer verliefd op die V10's met +19000 toeren, wat een HEERLIJK geluid is dat om over het hele circuit te horen janken
    pi_82421718
    Die oud-Benneton en Tyrells waren ook V10 motoren en klonken ook prachtig. Stuk beter dan de Renault van Vettel. En dan waren het ook nog Judd V10's i.p.v. de originele motoren.
    “Being second is to be the first of the ones who lose.”
    pi_82424141
    quote:
    Op zondag 6 juni 2010 22:51 schreef Waffle het volgende:
    Die oud-Benneton en Tyrells waren ook V10 motoren en klonken ook prachtig. Stuk beter dan de Renault van Vettel. En dan waren het ook nog Judd V10's i.p.v. de originele motoren.
    De Renault van Vettel was ook wel leuk, maar die van de Arrows en dat broertje waren toch echt de mooiste van het hele stel

    De Benettoen en Tyrell waren me iets te laag qua geluid, vind juist dat hoge jankerige aan die nieuwere V10's zo gruwelijk mooi .
    Was dat trouwens niet de Benetton waarmee Schumi ook WK mee is geworden? Hij leek er wel heel veel op qua form....
    pi_82424144
    Die Boss GP auto's gingen ook nog eens een stuk sneller. Vettel ging op het rechte stuk 224 km/h, 1 van die Boss GP auto's tikte de 287 km/h aan . Vettel .
      maandag 7 juni 2010 @ 11:17:26 #104
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_82434030
    Red Bull has announced a new contract for Mark Webber.

    Mark Webber will drive for Red Bull having extended his contract with the team for 2011.

    He will continue to partner Sebastian Vettel, who already has a contract with the team for 2011, despite the pair differing over their collision in the Turkish Grand Prix last week.

    Webber said:

    It was an easy decision to remain with Red Bull Racing. We began talking very early this year and were in a position to sign by the Barcelona Grand Prix.

    The decision to extend for a further year was a mutual one; it’s widely know that I’m not interested in hanging around in Formula One just for the sake of it and at this stage of my career, I’m happy to take one year at a time.
    Mark Webber

    Team principal Christian Horner said it was a “very straightforward” decision to keep Webber:

    He is an important member of our team and is currently in the best form of his career, as the current leader of the drivers’ championship. The team is extremely happy that the driver pairing of Mark and Sebastian will remain unchanged for a third season in 2011.
    Christian Horner

    [ Bericht 88% gewijzigd door Tarado op 07-06-2010 11:25:36 ]
    pi_82434847
    quote:
    Op zondag 6 juni 2010 23:30 schreef Ermanon het volgende:

    [..]

    De Renault van Vettel was ook wel leuk, maar die van de Arrows en dat broertje waren toch echt de mooiste van het hele stel

    De Benettoen en Tyrell waren me iets te laag qua geluid, vind juist dat hoge jankerige aan die nieuwere V10's zo gruwelijk mooi .
    Was dat trouwens niet de Benetton waarmee Schumi ook WK mee is geworden? Hij leek er wel heel veel op qua form....
    Als je op de website van de BossGP kijkt:
    http://www.bossgp.com/drivers

    Zie je dat de Benetton's het type nummer B197 F1 hadden en dus uit 1997 kwamen. Jammer dat Klaas Zwart zijn Jaguar niet mee had of er niet in gereden heeft. Hij reed nu rondjes van 1 minuut 27 en dacht met die Jaguar wel het ronderecord van Badoer 1 minuut 19 kunnen halen.

    “Being second is to be the first of the ones who lose.”
    pi_82443218
    tvp !

    Trouwens iemand interesse? : [TK]Hamilton 2008 F1 replica helm schaal 1:1 maat:L
    <>
      maandag 7 juni 2010 @ 20:30:02 #107
    144695 Sinister-D-
    NL'er in België
    pi_82462993
    quote:
    Op maandag 7 juni 2010 11:38 schreef Waffle het volgende:

    [..]

    Hij reed nu rondjes van 1 minuut 27 en dacht met die Jaguar wel het ronderecord van Badoer 1 minuut 19 kunnen halen.

    Hoax! Badoer kan helemaal geen snelle rondes rijden

    Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
    pi_82545935
    Where facts are few, experts are many.
      woensdag 9 juni 2010 @ 13:22:39 #109
    128155 Fir3fly
    Goodnight everybody!
    pi_82546214
    Goed nieuws . Nu komt er eindelijk een eind aan alle speculatie.

    Bovendien kan Renault nu een winnend team rond Kubica gaan maken, kan ook nog leuk worden .
    And if you listen very hard
    The tune will come to you at last
    When all are one and one is all
    To be a rock and not to roll
    pi_82546857
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 13:17 schreef Atreidez het volgende:
    Ook Massa verlengt contract.

    http://f1.gpupdate.net/en(...)ract-to-end-of-2012/
    Als je nou rechts boven op nederlands klikt.
    pi_82550348
    http://f1.gpupdate.net/en(...)an-track-resurfaced/
    Hier nu ook al run off area's van Asfalt in plaats van grind... Jammer, was juist leuk dat als je een fout maakt je zand/grind hapte
    pi_82554629
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 13:17 schreef Atreidez het volgende:
    Ook Massa verlengt contract.

    http://f1.gpupdate.net/en(...)ract-to-end-of-2012/
    pi_82555291
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 13:33 schreef ColtZ40 het volgende:
    Als je nou rechts boven op nederlands klikt.
    Toevallig vanmorgen ook tegen iemand van GPUpdate zelf nog gezegd, dat ik liever de berichten lees in de taal waar ze vandaan komen ipv herschreven berichten. Engels is vaak ook sneller
    Where facts are few, experts are many.
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 juni 2010 @ 00:14:07 #114
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_82646666
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_82928963
    Ik heb een nieuw silly season topic gestart!

    Silly season 2011 - Komt Raikkonen terug?
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_82935353
    http://f1.gpupdate.net/nl(...)t-naar-nieuwe-teams/
    quote:
    Di Montezemolo haalt weer eens uit naar nieuwe teams
    17 juni 2010

    Het komt nooit meer goed tussen Ferrari en de nieuwe teams. Al voor de start van het seizoen liet het team weten niet blij te zijn met de nieuwe aanwinst, maar na de Grand Prix van Canada, waarin Alonso zijn tweede plaats verloor toen hij Karun Chandhok op een ronde zette, is president Luca di Montezemolo weer flink over de rooie."

    "Auto's die presteren op het niveau van de GP2, zouden niet mogen meedoen in de Formule 1", aldus Di Montezemolo in Gazzetta dello Sport. "De snelheid van onze auto was goed genoeg voor de overwinning. Laten we hopen dat we in de toekomst verstoken blijven van fouten bij het op een ronde zetten van de langzame auto's, want dat hebben we nu wel gezien."


    Typische foto voor t nieuwsbericht ook
    Where facts are few, experts are many.
    pi_82935978
    quote:
    Op donderdag 17 juni 2010 15:47 schreef Atreidez het volgende:
    http://f1.gpupdate.net/nl(...)t-naar-nieuwe-teams/
    [..]

    [ afbeelding ]

    Typische foto voor t nieuwsbericht ook
    Er werden meer auto's op een ronde gezet dan alleen de nieuwe teams. Onzin uitspraak van Di Montezemelo weer!
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_82936665
    Zijn eigen coureur werd ook op een ronde gezet, dus hij moet inderdaad niet zo zeuren.
    “Being second is to be the first of the ones who lose.”
      donderdag 17 juni 2010 @ 17:04:49 #119
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_82939684
    quote:
    Op donderdag 17 juni 2010 15:59 schreef sasquatsch het volgende:

    [..]

    Er werden meer auto's op een ronde gezet dan alleen de nieuwe teams. Onzin uitspraak van Di Montezemelo weer!
    Maar die nieuwe teams zaten Alonso wel twee keer gigantisch in de weg, dus wat dat betreft heeft hij wel een punt
    The line is a dot to you!
    pi_82967322
    quote:
    Op donderdag 17 juni 2010 17:04 schreef kepler het volgende:

    [..]

    Maar die nieuwe teams zaten Alonso wel twee keer gigantisch in de weg, dus wat dat betreft heeft hij wel een punt
    Had net zo goed een rijder van een bestaand team kunnen zijn die op een ronde gezet werd. Dat het een rijder van een nieuw team is toeval.

    Di Montezemelo heeft het niet zo op met die nieuwe teams. Elke keer weer geeft hij af op deze teams, terwijl ze niet slechter zijn dan de (meeste) achterhoede teams van zo'n acht jaar geleden. Dankzij de nieuwe regels van de afgelopen jaren zijn de bestaande teams erg competitief geworden, terwijl dat daarvoor een stuk minder was.

    Ik heb zelfs het idee dat hij sommige bestaande (privé-)teams niet ziet zitten. Het liefst zou hij alleen autofabrikanten in de F1 zien met 3 of 4 auto's per team. Alleen jammer voor hem dat juist de autofabrikanten zich steeds meer terugtrekken uit de F1 (Toyota, Honda en (deels) Renault).

    [ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 18-06-2010 10:13:35 ]
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')