abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 juni 2010 @ 00:31:02 #51
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_82174056
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:07 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Vettel's nummer 1 status minder is geworden. Hij IS de nummer 1 bij Red Bull. Dat blijkt uit alles. Ik denk eerder dat Webber's status binnen het team afbrokkelt, omdat hij Vettel geen ruimte heeft gegeven.
ik had Vettel erg hoog zitten begin dit seizoen, maar voor mij begint hij nu behoorlijk in waarde te dalen. Hij is bloedsnel, maar op het moment dat het allemaal wat moeilijker gaat...

Hetzelfde verhaal als Melbourne 2009
Please, make yourself uncomfortable.
pi_82180237
Die Marko de hele tijd met ze verhaal over ruimte geven.. Vettel had zat ruimte gehad als ie de buitenkant had gepakt Of Vettel nou wel of niet een nr1 status heeft, hij zal eerst foutloos moeten rijden.. en met zo'n status komt het dan vanzelf wel naar je toe.
Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 10:34:14 #53
131800 Tarado
capô de fusca
pi_82180299
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 10:32 schreef Atreidez het volgende:
Die Marko de hele tijd met ze verhaal over ruimte geven.. Vettel had zat ruimte gehad als ie de buitenkant had gepakt Of Vettel nou wel of niet een nr1 status heeft, hij zal eerst foutloos moeten rijden.. en met zo'n status komt het dan vanzelf wel naar je toe.
Ben ik met je eens, hard rijden kan hij al nu nog hard racen
pi_82180343
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 10:32 schreef Atreidez het volgende:
Die Marko de hele tijd met ze verhaal over ruimte geven.. Vettel had zat ruimte gehad als ie de buitenkant had gepakt Of Vettel nou wel of niet een nr1 status heeft, hij zal eerst foutloos moeten rijden.. en met zo'n status komt het dan vanzelf wel naar je toe.
Ja, ze praten mij er net iets teveel over om het af te kunnen doen als "beide rijders zijn gelijk en ze maakten deze keer beide een foutje". Denk dat Vettel gewoon wel Nr. 1 is binnen Red Bull, maar dat Webber uiteraard niet alles meteen aan Vettel geeft zodra die erom vraagt.
pi_82180465
http://f1.gpupdate.net/en(...)tus-over-car-design/

Interessant.. Voor mijn idee lijken al die auto's op mekaar, maar ze zullen wel een punt hebben. Zoiezo zelfde designer natuurlijk.
Where facts are few, experts are many.
pi_82181236
Goed, dan hier een analyse:

Kijk allemaal hier even naar:


Je ziet bij 0:20 dat Webber het lange stuk opgaat en licht naar rechts gaat, wat ook de ideale lijn is. Vervolgens tikt hij een klein beetje terug naar links waar Vettel zit. Als je ook goed kijkt zie je van het beeld aan de voorkant dat Hamilton veel verder naar links zit. Webber stuurde dus een beetje terug, hij kneep Vettel een beetje af. Vettel probeert vervolgens heel licht iets naar rechts te gaan om op de ideale lijn te komen, dan is er contact en gaan ze er beide af.

Iedereen die hier naar kijkt moet zich daar wel bij aansluiten, wie de schuld heeft laat ik mij nu niet over uit.
pi_82181702
Vettel blijft fout vind ik zelf.
Webber probeert ideale lijn te pakken, gaat erna verdedigen tegen Vettel door iets naar links te gaan waarna hij verder in 1 rechte lijn richting bocht 12 rijdt. Vetter stuurt echter, zodra hij voorbij het voorwiel van Webber is, naar rechts toe, ik zie nergens enige "sprong" of stuiter van de auto die op een hobbel in de weg kan wijzen, het is toch echt Vettel die zelf lichtelijk naar rechts stuurt terwijl hij heel goed weet dat Webber daar nog naast hem zat.
Of ging hij ervan uit dat Webber hem ivm Nr. 1 status wel liet gaan zodra 1 wiel er voorbij is ? Echt niet, dat is racen en dat mag Webber net zo hard doen als Vettel!
pi_82181900
Dat heeft niets met nr1 status te maken, want je ziet het continu dat bij verdedigen of voorbij gaan intimiderend gedrag wordt gebruikt om de racelijn te bepalen.. Of het slim is is een andere discussie, maar Webber heeft alle recht om gewoon rechtdoor te rijden. Vettel heeft immers de bocht al en ook al remt hij niet goed op t vuil, Webber zou toch niet in kunnen sturen zolang Vettel daar zou zitten. Overigens vind ik de beweging van Vettel naar rechts te direct.
Where facts are few, experts are many.
pi_82192738
quote:
, maar Webber heeft alle recht om gewoon rechtdoor te rijden.
Zeker dat, maar hij kent Vettel ook en had kunnen anticiperen door wat ruimte te laten.
Voor hetzelfde geld waren ze er beiden gestuiterd en dat hadden op het eind van het seizoen dan wel eens hele dure punten geweest kunnen zijn.

Ik zeg niet direct dat Webber de schuldige is, maar hij had beter moeten weten en ruimte moeten laten imo
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 17:41:39 #60
131800 Tarado
capô de fusca
pi_82198116
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 10:40 schreef Atreidez het volgende:
http://f1.gpupdate.net/en(...)tus-over-car-design/

Interessant.. Voor mijn idee lijken al die auto's op mekaar, maar ze zullen wel een punt hebben. Zoiezo zelfde designer natuurlijk.
Het zal er ook wel mee te maken hebben dat er al een zaak loopt van Aerolab tegen Force India, op deze manier betaalt Mallya zijn rekeningen, zie ook Fisichella-Ferrari
pi_82219349
En jullie dachten dat coureur een zwaar beroep was

Where facts are few, experts are many.
  woensdag 2 juni 2010 @ 00:39:08 #62
131800 Tarado
capô de fusca
pi_82219578
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 00:30 schreef Atreidez het volgende:
En jullie dachten dat coureur een zwaar beroep was


Die is echt leuk
pi_82220591
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 00:30 schreef Atreidez het volgende:
En jullie dachten dat coureur een zwaar beroep was


blablablablablablablablablablablablablabla
  woensdag 2 juni 2010 @ 07:27:55 #64
131800 Tarado
capô de fusca
pi_82221598
Red Bull's Marko has said that a new 1 year deal for Webber is imminent.

http://twitter.com/Jamesallenonf1
  woensdag 2 juni 2010 @ 07:34:27 #65
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_82221637
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 00:30 schreef Atreidez het volgende:
En jullie dachten dat coureur een zwaar beroep was


"check me auto effe. check me auto effe"
Please, make yourself uncomfortable.
  woensdag 2 juni 2010 @ 09:19:33 #66
131800 Tarado
capô de fusca
pi_82223297
Lotus given indemnity over Aerolab case
WEDNESDAY, 02 JUNE 2010 06:51
quote:
The Lotus Racing team have quickly distanced themselves from the ongoing legal action between the Force India squad and the Aerolab wind tunnel facility, after the Malaysian team was granted indemnity in the case.

Force India brought the legal action against Aerolab back in November last year after accusing the facility of copying elements from their own car onto the Lotus design, after both teams used the same facility to test their cars.

The Indian team left a scale model of their 2009 car in the facility after making use of the wind tunnel early last year, and the team are now seeking damages after the 2010 Lotus contained some very similar aerodynamic parts.

Aerolab called Lotus as a co-defendant in the case, with the company denying that it passed information from Force India to Lotus. The company also claimed to be pursuing Force India for "serious and persistent breaches of contract".

But Lotus have now been granted indemnity in the case, and a company spokesman have been quick to clarify that this confirms that Lotus are not being accused of anything over the incident.

"Lotus Racing has been joined as a co-defendant in civil proceedings which are principally between Force India and Aerolab/Fondtech," a spokesman for the team said yesterday.

"These proceedings do not allege any wrong doing on the part of Lotus Racing.

"Aerolab/Fondtech vigorously denies any wrong doing and has provided Lotus Racing with a full indemnity in relation to the claim."

Lotus have already begun work on their 2011 car after their 2010 machine proved to be uncompetitive.
http://www.patronisef1.co(...)ty-over-aerolab-case
  woensdag 2 juni 2010 @ 09:58:00 #67
131800 Tarado
capô de fusca
pi_82224317
Pirelli set for F1 tyre deal after late Michelin bid fails
quote:
Michelin’s last ditch bid to win the F1 tyre contract for 2011 and beyond seems to have failed to impress the teams, and a deal with Pirelli appears to be a formality.

It is now apparently a question of finalising contractual and legal issues before confirmation comes from the FIA in the coming days.

Although Pirelli had already appeared to have already secured the contract, Michelin’s Nick Shorrock addressed the team bosses in a FOTA meeting in Istanbul on Sunday morning. However rather than put anything new on the table, he merely reiterated what had been said in earlier proposals.

The biggest weakness in Michelin’s case was its insistence on making a significant cut in the number of sets of tyres available per driver per race weekend, whereas Pirelli has agreed to honour the numbers as supplied by Bridgestone in the current FIA Sporting Regulations.

”We don’t have enough as it is,” said one team boss. “To go to even less is crackers.”

Intriguingly when I asked Shorrock about the transition from grooved to slick F1 tyres, he made a virtue of Michelin’s Le Mans experience and the longevity of its sportscar rubber: “We’ve not been in F1, but we are very present in other disciplines, notably in endurance racing, and particularly in a couple of weeks we’ll be at Le Mans. That type of racing brings us enormous information.

“If you look over the last 10 years the durability of a Michelin tyre has increased by 35%, while car speeds have increased by 10%. So that’s something we know how to do, it’s our basic profession, to make a tyre that’s usable and safe in a competitive environment.”

Logic suggests that creating tyres with an extra long life – which would be needed to get the teams through practice and qualifying on fewer sets – would do little for the F1 show.
http://adamcooperf1.com/2(...)-michelin-bid-fails/
pi_82228875
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 15:47 schreef vosss het volgende:

[..]

Zeker dat, maar hij kent Vettel ook en had kunnen anticiperen door wat ruimte te laten.
Voor hetzelfde geld waren ze er beiden gestuiterd en dat hadden op het eind van het seizoen dan wel eens hele dure punten geweest kunnen zijn.

Ik zeg niet direct dat Webber de schuldige is, maar hij had beter moeten weten en ruimte moeten laten imo
Eens. En dat is ook wat Christian Horner zegt. Ze mogen tegen elkaar racen zolang ze elkaar maar de ruimte gunnen. En dat gebeurde hier niet!
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_82230273
Vettel had genoeg ruimte. Hij kon gewoon rechtdoor gaan. Maar nee Vettel wilde de complete baan gebruiken.En dan die RBR mannen die Vettel ook nog gaan knuffelen. Ik had hem toch wel even flink de les geleerd dat dit soort dingen niet kunnen.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_82230388
Paar rondes later is er een identieke move van Sutil op Kobayashi, waar Koba ook alleen ruimte laat voor 1 auto aan de binnenkant en echt niet meer als Webber. Sutil houdt ze lijn en komt er gewoon simpel voorbij... Er was ruimte zat
Where facts are few, experts are many.
pi_82232449
Red Bull heeft weer een onderdeel van de auto moeten aanpassen.
quote:
Yet another element of Red Bull's pace-setting RB6 had to be modified ahead of last weekend's Turkish Grand Prix.

After Monaco, we reported that McLaren had identified a part of the 2010 Red Bull's rear diffuser that did not conform with the regulations and had to be altered in the Principality.

Germany's Auto Motor und Sport now reveals that an element of the rear suspension was changed at Istanbul Park last weekend.

The report said the elements in question, hidden behind six burly Red Bull mechanics on recent Grand Prix grids, were aerodynamically shaped and at a 20 degree horizontal angle rather than the allowed five.

In response, Adrian Newey's design team reportedly shrouded the parts with round tubing in order to nullify the downforce-producing effect.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 2 juni 2010 @ 19:17:48 #72
131800 Tarado
capô de fusca
pi_82248568
A minute's noise
From: OfficialMcLarenVids | 2 juni 2010 | 302 weergaven
On the 40th anniversary of Bruce McLaren's death, we ran one of his old Can-Am cars at the MTC in Woking. What a glorious noise...turn up the volume!

http://www.youtube.com/user/OfficialMcLarenVids
  woensdag 2 juni 2010 @ 22:05:14 #73
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_82257744
na een weekendje Pinkpop en wat weinig tijd toch maar ff een tvp plaatsen
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  donderdag 3 juni 2010 @ 09:49:55 #74
131800 Tarado
capô de fusca
pi_82271619
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 09:19 schreef Tarado het volgende:
Lotus given indemnity over Aerolab case
WEDNESDAY, 02 JUNE 2010 06:51
[..]

http://www.patronisef1.co(...)ty-over-aerolab-case

Dat verhaal kan dus in de prullebak........

Force India: Lotus legal action 'serious'

By Jonathan Noble Wednesday, June 2nd 2010, 08:41 GMT
quote:
Force India has said it is treating its legal action against Lotus Racing, Mike Gascoyne and Aerolab over a breach of intellectual property as a 'very serious' matter.

The Silverstone-based team has begun court proceedings in both the United Kingdom and Italy because it believes Lotus used and benefited from the use of its own intellectual property in its wind tunnel model design for the current Lotus T127.

A statement issued by Force India on Wednesday said: "The Force India F1 team confirms it has instigated UK civil proceedings against 1Malaysia Racing Team SDN BHD [a Malaysian company], 1Malaysia Racing Team [UK] Limited [Lotus Racing's parent companies], Michael Gascoyne and Aerolab SRL.

"Force India also confirms that a complaint for disclosure of confidential information was filed in December 2009 with the competent authorities in Italy and that investigations are being conducted.

"Force India believes that Lotus Racing, via its use of Aerolab and Fondtech facilities and data, has utilised and benefited from the use of Force India F1 team's intellectual property, including components and tyres exclusively licensed by Bridgestone to the Force India F1 team, on its wind tunnel model design for the current Lotus T127 chassis without permission from the Force India F1 team.

"Force India states these are very serious claims and therefore it would not be taking such action if it could not provide supportive evidence."

Both Force India and Lotus have used the aerodynamic engineering firm Aerolab for the design and development of their cars.

Force India has also clarified that separate legal action, between Aerolab and Force India over undue termination of contract, is ongoing.

The teams' statement added: "Additionally, Force India would like to clarify that any action between Aerolab and Force India for undue termination of contract is now being addressed by the courts.

"Force India confirms it paid approximately one million euros in autumn 2009 to secure the payment claimed by Aerolab and it is now for the competent courts to decide whether, indeed, this outstanding amount should be paid to Aerolab given the seriousness of these current allegations."
pi_82272288
Er speelt nog wel meer tussen Lotus en Force India geloof ik

http://f1.gpupdate.net/nl(...)ce-india-naar-lotus/
quote:
Smith is overigens niet de enige die binnenkort Force India verruilt voor Lotus. Lewis Butler en Marianne Hinson maken dezelfde switch. Butler wordt hoofdontwerper bij het Maleisische team, Hinson krijgt de functie hoofd aërodynamica.
Where facts are few, experts are many.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')