abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81985680


Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73

Openingsposts van de Grands Prix van het seizoen 2010:
2010 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix
2010 Formula 1 Qantas Australian Grand Prix #1
2010 Formula 1 Petronas Malaysian Prix #1
2010 Formula 1 Chinese Grand Prix #1
F1 Grand Prix Istanbul Park

Openingsposts van de Grands Prix van het afgelopen seizoen 2009:
2009 Formula 1 ING Australian Grand Prix
2009 Formula 1 Petronas Malaysian Grand Prix
Grand Prix China 17-19 april 2009: Part one
2009 Formula1 Gulf Air Bahrain Grand Prix - Sakhir
Grand Prix van Spanje 2009
Formula1 Grand Prix de Monaco 2009
2009 Formula 1 ING Turkish Grand Prix
2009 Formula 1 Santander British Grand Prix
2009 Formula 1 Santander German Grand Prix
2009 Formula 1 ING Hungarian Grand Prix
2009 Formula 1 Telefónica Grand Prix of Europe
2009 Formula 1 ING Belgian Grand Prix
2009 Formula 1 Gran Premio Santander d'Italia
2009 Formula 1 Singtel Singapore Grand Prix
2009 Formula 1 Fuji Television Japanese Grand Prix
2009 Formula 1 Grande Premio Petrobras do Brasil
2009 Formula 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix

Eindstanden 2009
Eindstanden F1-kampioenschap

Teams:
- McLaren
- Ferrari
- BMW Sauber
- Renault
- Scuderia Toro Rosso
- Red Bull Racing
- Williams
- Mercedes GP
- Force India
- Campos Meta 1
- Lotus F1 Racing
- Virgin Racing
- US F1 Team (US F1 racet niet in 2010)
- Stefan GP (StefanGP racet niet in 2010)

Wie staan er in 2010 aan de start

McLaren
01. Jenson Button WDC 2009
02. Lewis Hamilton

Mercedes GP WCC 2009 als BrawnGP
03. Michael Schumacher
04. Nico Rosberg

Red Bull Racing
05. Sebastian Vettel
06. Mark Webber

Ferrari
07. Felipe Massa
08. Fernando Alonso

Williams
09. Rubens Barrichello
10. Nico Hülkenberg

Renault
11. Robert Kubica
12. Vitaly Petrov

Force India
14. Adrian Sutil
15. Vitantonio Liuzzi

Scuderia Toro Rosso
16. Sébastien Buemi
17. Jaime Alguersuari

Lotus F1 Racing
18. Jarno Trulli
19. Heikki Kovalainen

HRT F1 Team
20. Karun Chandhok
21. Bruno Senna

Sauber
22. Pedro de la Rosa
23. Kamui Kobayashi

Virgin Racing
24. Timo Glock
25. Lucas di Grassi

  • US F1 racet niet in 2010;
  • StefanGP racet niet in 2010.

    Voor meer info zie het [F1] Silly season 2010 Topic en de voorlopige entry list van de FIA.

    F1 nieuws portal:
    - FOK!sport, Formule 1-gedeelte
    - NewsNow
    - NewsNow NL
    - Formule1.nl
    - F1 Racing
    - F1 Today
    - Race Freaks
    - Autosport.com

    Onze boyz (nu of vroeger in F1 actief):
    - Ho-Pin Tung (Formule 1: testrijder bij Renault; GP2)
    - Christijan Albers (ooit coureur bij Minardi en Spyker; Le Mans Series)
    - Robert Doornbos (ooit testrijder voor Red Bull Racing (2006); racecoureur Minardi F1 Team (vanaf de GP van Hockenheim, Duitsland, 2005); officieel test- en reservecoureur voor Jordan GP F1 (2005); IndyCars (vanaf 2009))
    Zie verder het topic over Nederlandse Talenten

    Official F1 Sites:
    - The Official Formula 1 Site
    - FIA
    - Live Timing (F1.com)

    Sporting Regulations
    - [pdf] 2010 F1 Sporting Regulations - published on 11.02.2010 showing alterations

    Technical Regulations 2009/2010
    - [pdf] 2010 F1 Technical Regulations - published on 11.02.2010 showing alterations

    Gerelateerde reguleringen
    O.a. apendices, zie Regulations pagina van FIA

    Testschema


    De kalender voor 2010 met 19 races


    Overzicht van filmpjes/artikelen m.b.t. technische wijzigingen 2009
    Filmpje van Red Bull waarin de wijzigingen worden uitgelegd.

  • Artikelen over KERS
    Artikel 1
    Artikel 2
    over KERS (Duitstalig)

  • Artikel(en) over aerodynamische wijzingen
    Artikel 1

    BBC
    Tv-gids voor BBC One.
    Overzicht van Upcoming Formula 1 Events.
    Denk aan het uur verschil met Engeland!

    *onder voorbehoud van wijzigingen

    FOK!sport F1-gedeelte

    FOK! Formule 1-manager 2010


    De OP is hier te vinden
  • “Being second is to be the first of the ones who lose.”
    pi_81985752
    Aangezien hij nog steeds niet was gemaakt, heb ik maar eens de startpost gemaakt. Zal alle linkjes nog wel even updaten.

    EDIT: Moeten we de OP niet eens gaan opfrissen of zo? Al die links naar grand prix van vorig jaar, KERS, tests die al lang geweest zijn, etc.
    “Being second is to be the first of the ones who lose.”
      donderdag 27 mei 2010 @ 20:46:15 #3
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_81986512
    tvp
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_81986820
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2010 20:46 schreef Automatic_Rock het volgende:
    tvp
    De Graafschap | Schalke 04 | Juventus
    pi_81989232
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2010 20:46 schreef Automatic_Rock het volgende:
    tvp
    pi_81989494
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2010 20:46 schreef Automatic_Rock het volgende:
    tvp
    pi_81991321
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2010 20:46 schreef Automatic_Rock het volgende:
    tvp
    blablablablablablablablablablablablablabla
    pi_81996497




    verkapte TVP
    so get yourself a car and drive it all alone
    get yourself a car and ride it on the wind
    get yourself a car and drive it all alone
    get yourself a car and ride it on the wind yea
      donderdag 27 mei 2010 @ 22:58:48 #9
    82396 nils7
    De forumkrokodil
    pi_81999204
    Tvp
    N/A
    Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
    pi_82004126
    Is dit een Tilke-fantopic?

    Indien ja dan reageer ik pas weer in deel 75
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      vrijdag 28 mei 2010 @ 00:23:26 #11
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_82004401
    pi_82004499
    Hoe lang doet Olav eik al het commentaar? Ik kan me van een aantal jaren geleden herinneren dat hij toen volgens mij zijn 300ste GP deed.

    Dat Ferrari er maar pak hem beet nu pas 2,5 keer zoveel heeft verbaasd me eik wel een beetje
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 mei 2010 @ 00:46:08 #13
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_82005183
    Altijd onderweg naar het avontuur
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 mei 2010 @ 00:46:28 #14
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_82005193
    quote:
    Op vrijdag 28 mei 2010 00:25 schreef vosss het volgende:
    Hoe lang doet Olav eik al het commentaar? Ik kan me van een aantal jaren geleden herinneren dat hij toen volgens mij zijn 300ste GP deed.

    Dat Ferrari er maar pak hem beet nu pas 2,5 keer zoveel heeft verbaasd me eik wel een beetje
    Vroegah hadden we niet zoveel races he
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_82005902
    TVP - FUCK TILKE!
    's Avonds een man, overdags rustig an
    pi_82007708
    Geen commentaar-meeleesdinges.
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
      vrijdag 28 mei 2010 @ 07:41:35 #17
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_82007858
    quote:
    Op vrijdag 28 mei 2010 00:16 schreef vosss het volgende:
    Is dit een Tilke-fantopic?

    Indien ja dan reageer ik pas weer in deel 75
    Ik weet niet of er Tilke fans zijn?? Volgens mij zijn er alleen maar Tilke haters, en mensen met gezond verstand.
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_82012916
    quote:
    Op vrijdag 28 mei 2010 00:23 schreef Tarado het volgende:
    [ afbeelding ]
    Hebben ze er toch een paar gemist. Volgens mij is Turkije de 827ste officiële F1 Grand Prix.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_82013404
    quote:
    Op vrijdag 28 mei 2010 11:22 schreef sasquatsch het volgende:

    [..]

    Hebben ze er toch een paar gemist. Volgens mij is Turkije de 827ste officiële F1 Grand Prix.
    WTF gek, heb je ze geteld !!!
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 mei 2010 @ 11:41:26 #20
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_82013751
    quote:
    Op vrijdag 28 mei 2010 11:22 schreef sasquatsch het volgende:

    [..]

    Hebben ze er toch een paar gemist. Volgens mij is Turkije de 827ste officiële F1 Grand Prix.
    Klopt. Ikzelf denk dat je het grootste deel van het verschil kunt verklaren door het niet deelnemen aan de Indianapolis 500 die ook tijdenlang deel van de kalender heeft uitgemaakt.

    Daarnaast heeft Ferrari in het eerste seizoen nog 2 races gemist.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_82015232
    quote:
    Op vrijdag 28 mei 2010 00:25 schreef vosss het volgende:
    Hoe lang doet Olav eik al het commentaar? Ik kan me van een aantal jaren geleden herinneren dat hij toen volgens mij zijn 300ste GP deed.

    Dat Ferrari er maar pak hem beet nu pas 2,5 keer zoveel heeft verbaasd me eik wel een beetje
    geloof dat ie dat sinds 1992 doet, daarnaast zijn de laatste jaren er steeds meer GPs per jaar bij gekomen, waardoor de teller ook wat harder gaat.
    pi_82016454
    quote:
    Op vrijdag 28 mei 2010 11:41 schreef Peterselieman het volgende:

    [..]

    Klopt. Ikzelf denk dat je het grootste deel van het verschil kunt verklaren door het niet deelnemen aan de Indianapolis 500 die ook tijdenlang deel van de kalender heeft uitgemaakt.

    Daarnaast heeft Ferrari in het eerste seizoen nog 2 races gemist.
    I know!

    Even uit mijn hoofd 9 Indy 500's (in '52 deed Ascari wel mee), 2 races in 1950 en 1 race in 1961 (na de dood van Wolfgang von Trips). Dan mis ik er nog steeds 15. En dan maakt het nog uit hoe je telt. Een heel weekend, of alleen de races (in 1982 deed Ferrari na de dood van Villeneuve ook niet mee aan de race in België).

    [ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 28-05-2010 13:06:36 ]
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 mei 2010 @ 13:00:08 #23
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_82017125
    Ferrari heeft 11x de Indy 500 gemist, 2x de GP van Groot-Brittannië, 3x de GP van de VS, 2x die van Zuid-Afrika, 1x die van Mexico, 1x die van Monaco, 2x die van Duitsland, 1x Nederland, 1x Oostenrijk, 1x België, 1x Zwitserland en 1x die van Frankrijk.

    Niet starten en niet kwalificeren is hierin meegerekend.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Ferrari_Grand_Prix_results
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_82017898
    quote:
    Op vrijdag 28 mei 2010 13:00 schreef Peterselieman het volgende:
    Ferrari heeft 11x de Indy 500 gemist, 2x de GP van Groot-Brittannië, 3x de GP van de VS, 2x die van Zuid-Afrika, 1x die van Mexico, 1x die van Monaco, 2x die van Duitsland, 1x Nederland, 1x Oostenrijk, 1x België, 1x Zwitserland en 1x die van Frankrijk.

    Niet starten en niet kwalificeren is hierin meegerekend.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Ferrari_Grand_Prix_results
    Ik kom tot een paar minder (22) . 9X Indy 500 (wel in 1952 en 1956 (DNQ)),
    1950 (GBR), 1960 (VS), 1961 (VS), 1962 (FRA, VS, ZA), 1966 (MEX), 1967 (ZA), 1968 (MON), 1969 (DUI), 1973 (NED, DUI), 1976 (OOS).

    Verder kom ik niet. De DNS in dat lijstje zie ik niet als niet meegedaan. Ferrari was wel degelijk aanwezig, maar startte door omstandigheden (ongevallen, blessures) niet in de race. Blijkbaar ziet Ferrari dit als niet meegedaan.

    En dan nog even wat statistieken over Ferrari
    quote:
    Ferrari is the only team to have competed in every season at this the highest level of motor sport and it also holds all the records: Drivers' titles (15,) Constructors' (16,) wins (211,) podium finishes (632: apart from the wins, it has 223 second places and 198 thirds,) pole positions (203) and fastest race laps (221.)
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_82018728
    Leukste baan van tilke is toch wel Valencia denk ik
    pi_82019569
    quote:
    Op vrijdag 28 mei 2010 13:39 schreef M.Melandri het volgende:
    Leukste baan van tilke is toch wel Valencia denk ik
    de baan waar inhalen onmogenlijk is?
    pi_82020747
    quote:
    Op vrijdag 28 mei 2010 13:56 schreef ColtZ40 het volgende:

    [..]

    de baan waar inhalen onmogenlijk is?
    ja, wat een vreselijk circuit zeg
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 mei 2010 @ 17:29:45 #28
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_82029427
    quote:
    Op vrijdag 28 mei 2010 13:39 schreef M.Melandri het volgende:
    Leukste baan van tilke is toch wel Valencia denk ik
    Daar heeft hij slechts een klein deel van het circuit mogen tekenen. De rest lag al bij voorbaat vast
    Altijd onderweg naar het avontuur
      zaterdag 29 mei 2010 @ 14:25:29 #29
    128155 Fir3fly
    Goodnight everybody!
    pi_82060314
    Ik vind Turkije echt een fantastische baan .
    And if you listen very hard
    The tune will come to you at last
    When all are one and one is all
    To be a rock and not to roll
    pi_82081161
    quote:
    Op zaterdag 29 mei 2010 14:25 schreef Fir3fly het volgende:
    Ik vind Turkije echt een fantastische baan .
    Is het ook.
      zondag 30 mei 2010 @ 00:24:04 #31
    178923 Schunckelstar
    schunckelstar
    pi_82085626
    quote:
    Op zaterdag 29 mei 2010 14:25 schreef Fir3fly het volgende:
    Ik vind Turkije echt een fantastische baan .

    jammer alleen dat er daar niemand op een gp zit te wachten (of er geen geld voor hebben)
    blablablablablablablablablablablablablabla
      zondag 30 mei 2010 @ 00:34:37 #32
    128155 Fir3fly
    Goodnight everybody!
    pi_82086127
    quote:
    Op zondag 30 mei 2010 00:24 schreef Schunckelstar het volgende:

    [..]


    jammer alleen dat er daar niemand op een gp zit te wachten (of er geen geld voor hebben)
    Ik denk ook dat dat voor het grootste gebrek aan sfeer zorgt. Stel je eens voor als je zo'n baan bijvoorbeeld in Nederland zou hebben, met alle tribunes vol enzo. Volgens mij wordt de hele GP daar leuker van.
    And if you listen very hard
    The tune will come to you at last
    When all are one and one is all
    To be a rock and not to roll
      zondag 30 mei 2010 @ 00:40:54 #33
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_82086387
    Michelin in last-ditch bid to land deal

    By Jonathan Noble Saturday, May 29th 2010, 17:14 GMT
    quote:
    Michelin is to make a last-ditch bid to try and win the supply deal for next year's Formula 1 tyres, AUTOSPORT has learned, with company representatives due to fly in to Istanbul on Sunday for a meeting with the teams.

    Just days after it appeared that Pirelli was close to finalising contractual terms with the teams to secure its return to F1, Michelin is to make an 11th-hour offer of improved terms in a bid to win over the teams.

    AUTOSPORT understands that a senior representative from the French tyre company will meet with all teams on Sunday morning in Turkey to propose the fresh offer.

    McLaren team principal Martin Whitmarsh confirmed that the meeting was taking place, despite teams having earlier this week all but agreed on taking the Pirelli route.

    "I think the teams had narrowed it down to one direction, but the other supplier has offered to do something more than they were offered in the last two days," Whitmarsh told AUTOSPORT.

    "Someone is coming here to speak to the teams to make an improved offer from what was previously their final offer."

    Although Pirelli is the favoured route for many teams, some outfits are still keen going with Michelin because it has a proven record in F1.

    Whitmarsh said that although some outfits were motivated by financial considerations - with Pirelli's offer believed to be 500,000 Euros less cost per team – he reckons it vital that other factors were taken into account.

    "I think some teams want the cheapest possible supply, other teams want the highest quality of technical information and technical support," he said.

    "We've got to design our cars now, and they are going to change fundamentally because of the loss of the double diffuser and other changes. In order to do that, we need to have the characteristics, specification and performance data of the tyres that will be on our car.

    "If that is wrong, even for a supplier that is selling it to us for half a million less, the likely consequences is that we will be on to our second iteration of wheelbase or suspension geometry and we will have spent much more than half a million.

    "Also we should not take for granted that a tyre is just round and black with a hole in the middle. We saw what happened in Indianapolis [in 2005] – you can easily get yourself into a situation where the tyres are not that durable. If you have that problem on Friday and start calling off races, then the half million saving will look quite small."

    Despite the lateness of Michelin returning to the table, Whitmarsh said he was confident a firm deal would be in place with either them or Pirelli before the next race in Canada.
    autosport.com
      zondag 30 mei 2010 @ 13:56:22 #34
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_82098073
    tvp
    Please, make yourself uncomfortable.
      zondag 30 mei 2010 @ 14:35:35 #35
    61946 Googolplexian
    Think Harder!
    pi_82099725
    tvp
    Calm down, please!
    pi_82132562
    quote:
    "Also we should not take for granted that a tyre is just round and black with a hole in the middle. We saw what happened in Indianapolis [in 2005] – you can easily get yourself into a situation where the tyres are not that durable. If you have that problem on Friday and start calling off races, then the half million saving will look quite small."
    Dat was dus met Michelin
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      maandag 31 mei 2010 @ 13:07:11 #37
    82396 nils7
    De forumkrokodil
    pi_82139642
    quote:
    Op zondag 30 mei 2010 00:34 schreef Fir3fly het volgende:

    [..]

    Ik denk ook dat dat voor het grootste gebrek aan sfeer zorgt. Stel je eens voor als je zo'n baan bijvoorbeeld in Nederland zou hebben, met alle tribunes vol enzo. Volgens mij wordt de hele GP daar leuker van.
    Dat is dus een klus voor "THE A team" omdat ding op te scheppen op een boot en dan te droppen bij europoort ;-)
    N/A
    Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
    pi_82140607
    http://twitpic.com/1sq1od

    Wat een gedoe nog bij Red Bull met dat beschermen van hun ontwerp. Dit was nog op de startgrid natuurlijk, maar is dat niet een beetje overdreven zo?
    Where facts are few, experts are many.
    pi_82140978
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 13:31 schreef Atreidez het volgende:
    http://twitpic.com/1sq1od

    Wat een gedoe nog bij Red Bull met dat beschermen van hun ontwerp. Dit was nog op de startgrid natuurlijk, maar is dat niet een beetje overdreven zo?
    Ach, zolang ze elkaar van de baan af kegelen mogen zij ervoor zo raar doen als ze willen
    Laten ze maar eerder hun rijders de auto beschermen in plaats van de mechanicans
      maandag 31 mei 2010 @ 13:51:42 #40
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_82141359
    Die hele affaire van gisteren met die Marko meteen het vingertje naar Webber wijzend doet RBR wel een stukje in mijn achting zakken.
    pi_82142789
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 13:51 schreef Tarado het volgende:
    Die hele affaire van gisteren met die Marko meteen het vingertje naar Webber wijzend doet RBR wel een stukje in mijn achting zakken.
    Ach, Vettel verwachtte blijkbaar dat Webster opzij zou gaan (ik heb hier gelezen dat het team dat aan Vettel had gezegd, maar vergeten was te vertellen aan Webber).
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
      maandag 31 mei 2010 @ 14:34:58 #42
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_82143091
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 14:28 schreef Sally het volgende:

    [..]

    Ach, Vettel verwachtte blijkbaar dat Webster opzij zou gaan (ik heb hier gelezen dat het team dat aan Vettel had gezegd, maar vergeten was te vertellen aan Webber).
    Dat mogen ze niet zeggen want dat zou teamorders betekenen, misschien was het in code waarvan bij Webber de sleutel ontbrak
    pi_82143509
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 14:34 schreef Tarado het volgende:

    [..]

    Dat mogen ze niet zeggen want dat zou teamorders betekenen, misschien was het in code waarvan bij Webber de sleutel ontbrak
    Hahaha.

    Nee, ik denk andersom: Vettel had het wel begrepen, maar Webber niet... Vettel verwachtte immers (m.i.) dat z'n teamgenoot wat meer opzij zou gaan
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_82143605
    Alsof Webber opzij zou gaan als ze hem dat gingen vragen Die brandstofspaarmodus, waar we bij McLaren allerlei berichten over hoorde, zou bij RBR ook mee hebben gespeelt. Webber moest dat eerder gaan doen, aangezien hij op kop ook meer verbruikte... Dat lijkt me een logischer verhaal.

    http://www.autosport.com/news/report.php/id/84050
    Where facts are few, experts are many.
      maandag 31 mei 2010 @ 14:54:20 #45
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_82143896
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 14:44 schreef Sally het volgende:

    [..]

    Hahaha.

    Nee, ik denk andersom: Vettel had het wel begrepen, maar Webber niet... Vettel verwachtte immers (m.i.) dat z'n teamgenoot wat meer opzij zou gaan
    Ik bedoel precies hetzelfde als jij, Webber had niet de sleutel van de code maw hij ging niet opzij terwijl Vettel dat wel verwachtte
    pi_82150849
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 13:51 schreef Tarado het volgende:
    Die hele affaire van gisteren met die Marko meteen het vingertje naar Webber wijzend doet RBR wel een stukje in mijn achting zakken.
    Vettel is duidelijk nr 1 binnen het team, hoef je alleen maar naar de pitstopwindows van beide rijders te kijken. Logisch dat ze hem niet laten vallen.
      maandag 31 mei 2010 @ 18:36:35 #47
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_82154897
    Iedereen weet dat Webber NIET opzij gaat. En Vettel weet dat als geen ander.
    Door Webber's sterke optreden is de nummer één status van Vettel opeens een stuk minder geworden, en hij lijkt daar nu aan onderdoor te gaan.
    Hetzelfde wat Webber in het begin van het seizoen had.
    Please, make yourself uncomfortable.
      maandag 31 mei 2010 @ 19:08:09 #48
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_82156478
    grappig wat Hamilton over Vettel zegt;

    Hamilton, who took his first win of the year, sided with Webber and said: "I am very surprised with the move Vettel did.
    quote:
    "You have to be sensible. It was a dangerous move because I tried to go on the outside of him. He turned towards me, there was no reason to turn right.
    "He did the same thing with Mark and unfortunately he took himself out. Mark has driven well in the last few races and I am glad he was able to do finish."
      maandag 31 mei 2010 @ 19:33:25 #49
    61946 Googolplexian
    Think Harder!
    pi_82157762
    Manier waarop Vettel opzij ging ook, he... 't was niet alsof 'ie z'n teammaat een boodschap wilde afgeven want daar ging het veel te snel voor.

    In het ene interview lees ik dat hij de controle verloor, in het andere dat hij dacht dat hij er al voorbij was (dan nog een bijzonder agressieve move) en in weer een ander 'interview' lees ik dat Vettel vindt dat Webber 'm ruimte had moeten geven daar.

    Hij's gewoon fout. Iedereen die vlak langs een andere auto heeft gereden weet dat dat een invloed heeft op je stuur (en schippers weten dit maar al te goed in geval van wal of andere vaartuigen. Tang en varken? Fluid Dynamics!) ... dan ga je er NIET aan lopen rukken alsof je volle downforce hebt. Laten we deze maar op onervarenheid van Vettel gooien (?).

    Dat stukje eerder van JA sloeg de spijker op z'n kop, imo.
    Calm down, please!
    pi_82163172
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 18:36 schreef bodylotion het volgende:
    Iedereen weet dat Webber NIET opzij gaat. En Vettel weet dat als geen ander.
    Door Webber's sterke optreden is de nummer één status van Vettel opeens een stuk minder geworden, en hij lijkt daar nu aan onderdoor te gaan.
    Hetzelfde wat Webber in het begin van het seizoen had.
    Ik denk niet dat Vettel's nummer 1 status minder is geworden. Hij IS de nummer 1 bij Red Bull. Dat blijkt uit alles. Ik denk eerder dat Webber's status binnen het team afbrokkelt, omdat hij Vettel geen ruimte heeft gegeven.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')