abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80536846


Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 |

Openingsposts van de Grands Prix van het seizoen 2010:
2010 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix
2010 Formula 1 Qantas Australian Grand Prix #1
2010 Formula 1 Petronas Malaysian Prix #1
2010 Formula 1 Chinese Grand Prix #1

Openingsposts van de Grands Prix van het afgelopen seizoen 2009:
2009 Formula 1 ING Australian Grand Prix
2009 Formula 1 Petronas Malaysian Grand Prix
Grand Prix China 17-19 april 2009: Part one
2009 Formula1 Gulf Air Bahrain Grand Prix - Sakhir
Grand Prix van Spanje 2009
Formula1 Grand Prix de Monaco 2009
2009 Formula 1 ING Turkish Grand Prix
2009 Formula 1 Santander British Grand Prix
2009 Formula 1 Santander German Grand Prix
2009 Formula 1 ING Hungarian Grand Prix
2009 Formula 1 Telefónica Grand Prix of Europe
2009 Formula 1 ING Belgian Grand Prix
2009 Formula 1 Gran Premio Santander d'Italia
2009 Formula 1 Singtel Singapore Grand Prix
2009 Formula 1 Fuji Television Japanese Grand Prix
2009 Formula 1 Grande Premio Petrobras do Brasil
2009 Formula 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix

Eindstanden 2009
Eindstanden F1-kampioenschap

Teams:
- McLaren
- Ferrari
- BMW Sauber
- Renault
- Scuderia Toro Rosso
- Red Bull Racing
- Williams
- Mercedes GP
- Force India
- Campos Meta 1
- Lotus F1 Racing
- Virgin Racing
- US F1 Team (US F1 racet niet in 2010)
- Stefan GP (StefanGP racet niet in 2010)

Wie staan er in 2010 aan de start

McLaren
01. Jenson Button WDC 2009
02. Lewis Hamilton

Mercedes GP WCC 2009 als BrawnGP
03. Michael Schumacher
04. Nico Rosberg

Red Bull Racing
05. Sebastian Vettel
06. Mark Webber

Ferrari
07. Felipe Massa
08. Fernando Alonso

Williams
09. Rubens Barrichello
10. Nico Hülkenberg

Renault
11. Robert Kubica
12. Vitaly Petrov

Force India
14. Adrian Sutil
15. Vitantonio Liuzzi

Scuderia Toro Rosso
16. Sébastien Buemi
17. Jaime Alguersuari

Lotus F1 Racing
18. Jarno Trulli
19. Heikki Kovalainen

HRT F1 Team
20. Karun Chandhok
21. Bruno Senna

Sauber
22. Pedro de la Rosa
23. Kamui Kobayashi

Virgin Racing
24. Timo Glock
25. Lucas di Grassi

  • US F1 racet niet in 2010;
  • StefanGP racet niet in 2010.

    Voor meer info zie het [F1] Silly season 2010 Topic en de voorlopige entry list van de FIA.

    F1 nieuws portal:
    - FOK!sport, Formule 1-gedeelte
    - NewsNow
    - NewsNow NL
    - Formule1.nl
    - F1 Racing
    - F1 Today
    - Race Freaks
    - Autosport.com

    Onze boyz (nu of vroeger in F1 actief):
    - Ho-Pin Tung (Formule 1: testrijder bij Renault; GP2)
    - Christijan Albers (ooit coureur bij Minardi en Spyker; Le Mans Series)
    - Robert Doornbos (ooit testrijder voor Red Bull Racing (2006); racecoureur Minardi F1 Team (vanaf de GP van Hockenheim, Duitsland, 2005); officieel test- en reservecoureur voor Jordan GP F1 (2005); IndyCars (vanaf 2009))
    Zie verder het topic over Nederlandse Talenten

    Official F1 Sites:
    - The Official Formula 1 Site
    - FIA
    - Live Timing (F1.com)

    Sporting Regulations
    - [pdf] 2010 F1 Sporting Regulations - published on 11.02.2010 showing alterations

    Technical Regulations 2009/2010
    - [pdf] 2010 F1 Technical Regulations - published on 11.02.2010 showing alterations

    Gerelateerde reguleringen
    O.a. apendices, zie Regulations pagina van FIA

    Testschema


    De kalender voor 2010 met 19 races


    Overzicht van filmpjes/artikelen m.b.t. technische wijzigingen 2009
    Filmpje van Red Bull waarin de wijzigingen worden uitgelegd.

  • Artikelen over KERS
    Artikel 1
    Artikel 2
    Filmpje over KERS (Duitstalig)

  • Artikel(en) over aerodynamische wijzingen
    Artikel 1

    BBC
    Tv-gids voor BBC One.
    Overzicht van Upcoming Formula 1 Events.
    Denk aan het uur verschil met Engeland!

    *onder voorbehoud van wijzigingen

    FOK!sport F1-gedeelte

    FOK! Formule 1-manager 2010


    De OP is hier te vinden

    [ Bericht 3% gewijzigd door Googolplexian op 21-04-2010 16:25:42 ]
  • Calm down, please!
    pi_80536882
    laatste nieuwtje uit #72 :
    quote:
    Ecclestone tells rivals to 'stop complaining' about Hamilton's driving
    Tue, 20 Apr 18:30:21 2010

    Bernie Ecclestone has come out fully in support of 2008 F1 World Champion Lewis Hamilton after a number of the McLaren-Mercedes star’s rivals launched verbal attacks over the Chinese Grand Prix weekend against what they regarded as the unduly aggressive nature of his driving.

    Hamilton came under fire from several of his adversaries in the drivers’ briefing in Shanghai for the robust manner in which he had defended his position against a feisty Vitaly Petrov a fortnight earlier in Malaysia, with many opining that the Briton had gone too far in weaving one way and then another across the track in front of Renault’s Russian rookie – and the Stevenage-born ace himself conversely insisting that he could not comprehend ‘why everyone was fussing about it’ or why ‘they seemed to be talking about it for some time’.

    Come the end of the weekend, Hamilton was still a hot topic of discussion within the paddock, only this time for his Chinese dice with Red Bull Racing’s Sebastian Vettel, with the pair running dangerously side-by-side both on the entry to the pits and then in the pit-lane itself, coming precariously close to banging wheels as they both sped away from their ‘boxes determined to emerge ahead.

    Whilst no penalties were deemed necessary, the two title protagonists were hauled up in front of FIA stewards afterwards and officially reprimanded for their actions – but Formula One Management (FOM) chief executive Ecclestone suggests the rest of the field would do better to focus on their own driving rather than trying to pick fault with the man who has injected most of the excitement into F1 2010 thus far.

    “What are they talking about?” the sport’s influential commercial rights-holder told the Daily Mirror. “Isn’t this sport all about racing? I thought Lewis had a fantastic race. He drove really well and they should stop complaining and get on with the racing. I loved watching his performance in Sepang; I bet the fans did too. [The reaction] was a whole lot of moaning about nothing.”
    Calm down, please!
    pi_80537065
    Tvp
    pi_80537803
    tvp
    blablablablablablablablablablablablablabla
    pi_80539434
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 21:28 schreef Schunckelstar het volgende:
    tvp
    pi_80539640
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 21:09 schreef Googolplexian het volgende:
    laatste nieuwtje uit #72 :
    [..]


    Tsja Hamilton gaat soms wat ver, maar aan de andere kant is dit volgens mij wel wat het publiek (waaronder ik) wil zien. Tenminste wat actie op de baan. Hamilton is een agressieve rijder en dat zorgt altijd voor wat spectaculair acties. Dat met Vettel in de pits ging wat ver en was redelijk gevaarlijk, maar dat met Petrov was wel leuk om te zien.
    “Being second is to be the first of the ones who lose.”
    pi_80539881
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 22:03 schreef Waffle het volgende:

    [..]

    Tsja Hamilton gaat soms wat ver, maar aan de andere kant is dit volgens mij wel wat het publiek (waaronder ik) wil zien. Tenminste wat actie op de baan. Hamilton is een agressieve rijder en dat zorgt altijd voor wat spectaculair acties. Dat met Vettel in de pits ging wat ver en was redelijk gevaarlijk, maar dat met Petrov was wel leuk om te zien.
    deed me denken aan Damon Hill met schumacher in 1998 tijdens de gp van canada...
    daarnaast, vroeger had je ook mannen als Alesi, en nog wat waar ik de naam ff zo nie van weet, die lekker agressief reden, ze waren niet voor niets geliefd bij de fans
      dinsdag 20 april 2010 @ 22:23:13 #9
    296894 Xblister
    Simply the best..
    pi_80540589
    Tvp
    Roll with the fastest
    I'm the baddest who rolls with the madness
    pi_80540898
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 22:03 schreef Waffle het volgende:

    [..]

    Tsja Hamilton gaat soms wat ver, maar aan de andere kant is dit volgens mij wel wat het publiek (waaronder ik) wil zien. Tenminste wat actie op de baan. Hamilton is een agressieve rijder en dat zorgt altijd voor wat spectaculair acties. Dat met Vettel in de pits ging wat ver en was redelijk gevaarlijk, maar dat met Petrov was wel leuk om te zien.
    Dat in de pits kon Ham weinig aan doen. McLaren stuurde hem weg en dan is het een kwestie van wegkomen en op de pitlimiter. Vettel duwde hem nog extra richting de pitcrews
    Calm down, please!
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 april 2010 @ 22:46:34 #11
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_80541821
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 22:28 schreef Googolplexian het volgende:

    [..]

    Dat in de pits kon Ham weinig aan doen. McLaren stuurde hem weg en dan is het een kwestie van wegkomen en op de pitlimiter. Vettel duwde hem nog extra richting de pitcrews
    Was wel een leuke actie. Zeker een terechte waarschuwing
    Altijd onderweg naar het avontuur
      dinsdag 20 april 2010 @ 23:40:11 #12
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_80544287
    Daar had Hamilton van z'n gas moeten gaan. Het was een gevaarlijke actie van beide heren, waar ze makkelijk mee zijn weggekomen.
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_80544568
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 23:40 schreef bodylotion het volgende:
    Daar had Hamilton van z'n gas moeten gaan. Het was een gevaarlijke actie van beide heren, waar ze makkelijk mee zijn weggekomen.
    Volgens mij ging Vettel zover naar rechts dat Hamilton met z'n voorwiel tussen de wielen van Vettel zat. Als dat zo was en Hamilton WAS van het gas gegaan had je nog een leuke klapper kunnen zien in de pitstraat.

    Calm down, please!
    pi_80545016
    Het is gewoon vreemd dat voor dezelfde zaken eerder straffen zijn gegeven en nu slechts een reprimande.

    [ Bericht 0% gewijzigd door ArcticBlizzard op 21-04-2010 00:10:09 ]
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
    pi_80545583
    Heb de OP bijgewerkt met alle OP's van 2010, en wat tikfoutjes eruit gevist: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/F1-Nieuwtjes


    Ontopic: Lewis is gewoon een echte racer En in dit geval waren ze beide gevaarlijk bezig.
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_80546618
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 22:08 schreef Aresdreams het volgende:

    [..]

    deed me denken aan Damon Hill met schumacher in 1998 tijdens de gp van canada...
    daarnaast, vroeger had je ook mannen als Alesi, en nog wat waar ik de naam ff zo nie van weet, die lekker agressief reden, ze waren niet voor niets geliefd bij de fans
    Colin McRae , alleen reed die geen F1..
    so get yourself a car and drive it all alone
    get yourself a car and ride it on the wind
    get yourself a car and drive it all alone
    get yourself a car and ride it on the wind yea
    pi_80546629
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 23:47 schreef Googolplexian het volgende:

    [..]

    Volgens mij ging Vettel zover naar rechts dat Hamilton met z'n voorwiel tussen de wielen van Vettel zat. Als dat zo was en Hamilton WAS van het gas gegaan had je nog een leuke klapper kunnen zien in de pitstraat.


    Ik vind juist dat Vettel daar gevaarlijk bezig is.
    so get yourself a car and drive it all alone
    get yourself a car and ride it on the wind
    get yourself a car and drive it all alone
    get yourself a car and ride it on the wind yea
    pi_80546706
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 23:40 schreef bodylotion het volgende:
    Daar had Hamilton van z'n gas moeten gaan. Het was een gevaarlijke actie van beide heren, waar ze makkelijk mee zijn weggekomen.
    Inderdaad. Verder was het natuurlijk fout van de lollypop man, maar daar hadden ze gewoon een stop&go/drive trough voor moeten krijgen.
    “Being second is to be the first of the ones who lose.”
    pi_80546774
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 01:08 schreef Waffle het volgende:

    [..]

    Inderdaad. Verder was het natuurlijk fout van de lollypop man, maar daar hadden ze gewoon een stop&go/drive trough voor moeten krijgen.
    Hamilton kon niet van zijn gas, want dan had Hamiltons linkervoorwiel het rechterachterwiel van Vettel geraakt. Als Vettel nou gewoon niet Hamilton naar rechts drukte was alles goed gegaan. Ik vind dit duidelijk zeer gevaarlijk gedrag van Vettel. Zulke gevechten konden in deze brede pitstraat. Waarom niet toestaan dan>?
    so get yourself a car and drive it all alone
    get yourself a car and ride it on the wind
    get yourself a car and drive it all alone
    get yourself a car and ride it on the wind yea
      woensdag 21 april 2010 @ 08:00:00 #20
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_80548274
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 01:08 schreef Waffle het volgende:

    [..]

    Inderdaad. Verder was het natuurlijk fout van de lollypop man, maar daar hadden ze gewoon een stop&go/drive trough voor moeten krijgen.
    Ben ik het ook niet mee eens.. De lollypopman moet kijken of er geen verkeer is in de pitlane en dat was er nog niet. Dat net 0,1 seconde daarvoor Vettel was 'losgelaten' had hij zeer moeilijk kunnen zien. Toen had Hamilton nog wat wielspin bij het wegrijden en hopla zo heb je 2 coureurs zij aan zij...
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      woensdag 21 april 2010 @ 09:00:22 #21
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_80549171
    TVP
    pi_80553820
    De regulations in de OP mogen wel geupdate worden.

    Hier een link naar de nieuwe versies, waarin de wijzigingen ten opzichte van de vorige versies zijn aangegeven.

    Ondere andere dat de drive-through equivalente straftijd geen 25 seconde meer is maar 20 seconden
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_80556109
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 11:39 schreef sasquatsch het volgende:
    De regulations in de OP mogen wel geupdate worden.

    Hier een link naar de nieuwe versies, waarin de wijzigingen ten opzichte van de vorige versies zijn aangegeven.

    Ondere andere dat de drive-through equivalente straftijd geen 25 seconde meer is maar 20 seconden
    Done


    http://wiki.fok.nl/index.php/OP/F1-Nieuwtjes <<< die kan Googol dan in de OP plakken.
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_80558793
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 08:00 schreef Automatic_Rock het volgende:

    [..]

    Ben ik het ook niet mee eens.. De lollypopman moet kijken of er geen verkeer is in de pitlane en dat was er nog niet. Dat net 0,1 seconde daarvoor Vettel was 'losgelaten' had hij zeer moeilijk kunnen zien. Toen had Hamilton nog wat wielspin bij het wegrijden en hopla zo heb je 2 coureurs zij aan zij...
    Precies! De rijstrook was nog vrij toen McLaren de lollypop omhoog deed
    Where facts are few, experts are many.
    pi_80563859
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 12:52 schreef Sally het volgende:

    [..]

    Done


    http://wiki.fok.nl/index.php/OP/F1-Nieuwtjes <<< die kan Googol dan in de OP plakken.
    Done

    Linkje naar deel 72 er ook bijgeplakt
    Calm down, please!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')