quote:Ecclestone tells rivals to 'stop complaining' about Hamilton's driving
Tue, 20 Apr 18:30:21 2010
Bernie Ecclestone has come out fully in support of 2008 F1 World Champion Lewis Hamilton after a number of the McLaren-Mercedes star’s rivals launched verbal attacks over the Chinese Grand Prix weekend against what they regarded as the unduly aggressive nature of his driving.
Hamilton came under fire from several of his adversaries in the drivers’ briefing in Shanghai for the robust manner in which he had defended his position against a feisty Vitaly Petrov a fortnight earlier in Malaysia, with many opining that the Briton had gone too far in weaving one way and then another across the track in front of Renault’s Russian rookie – and the Stevenage-born ace himself conversely insisting that he could not comprehend ‘why everyone was fussing about it’ or why ‘they seemed to be talking about it for some time’.
Come the end of the weekend, Hamilton was still a hot topic of discussion within the paddock, only this time for his Chinese dice with Red Bull Racing’s Sebastian Vettel, with the pair running dangerously side-by-side both on the entry to the pits and then in the pit-lane itself, coming precariously close to banging wheels as they both sped away from their ‘boxes determined to emerge ahead.
Whilst no penalties were deemed necessary, the two title protagonists were hauled up in front of FIA stewards afterwards and officially reprimanded for their actions – but Formula One Management (FOM) chief executive Ecclestone suggests the rest of the field would do better to focus on their own driving rather than trying to pick fault with the man who has injected most of the excitement into F1 2010 thus far.
“What are they talking about?” the sport’s influential commercial rights-holder told the Daily Mirror. “Isn’t this sport all about racing? I thought Lewis had a fantastic race. He drove really well and they should stop complaining and get on with the racing. I loved watching his performance in Sepang; I bet the fans did too. [The reaction] was a whole lot of moaning about nothing.”
Tsja Hamilton gaat soms wat ver, maar aan de andere kant is dit volgens mij wel wat het publiek (waaronder ik) wil zien. Tenminste wat actie op de baan. Hamilton is een agressieve rijder en dat zorgt altijd voor wat spectaculair acties. Dat met Vettel in de pits ging wat ver en was redelijk gevaarlijk, maar dat met Petrov was wel leuk om te zien.quote:
deed me denken aan Damon Hill met schumacher in 1998 tijdens de gp van canada...quote:Op dinsdag 20 april 2010 22:03 schreef Waffle het volgende:
[..]
Tsja Hamilton gaat soms wat ver, maar aan de andere kant is dit volgens mij wel wat het publiek (waaronder ik) wil zien. Tenminste wat actie op de baan. Hamilton is een agressieve rijder en dat zorgt altijd voor wat spectaculair acties. Dat met Vettel in de pits ging wat ver en was redelijk gevaarlijk, maar dat met Petrov was wel leuk om te zien.
Dat in de pits kon Ham weinig aan doen. McLaren stuurde hem weg en dan is het een kwestie van wegkomen en op de pitlimiter. Vettel duwde hem nog extra richting de pitcrewsquote:Op dinsdag 20 april 2010 22:03 schreef Waffle het volgende:
[..]
Tsja Hamilton gaat soms wat ver, maar aan de andere kant is dit volgens mij wel wat het publiek (waaronder ik) wil zien. Tenminste wat actie op de baan. Hamilton is een agressieve rijder en dat zorgt altijd voor wat spectaculair acties. Dat met Vettel in de pits ging wat ver en was redelijk gevaarlijk, maar dat met Petrov was wel leuk om te zien.
Was wel een leuke actie. Zeker een terechte waarschuwingquote:Op dinsdag 20 april 2010 22:28 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dat in de pits kon Ham weinig aan doen. McLaren stuurde hem weg en dan is het een kwestie van wegkomen en op de pitlimiter. Vettel duwde hem nog extra richting de pitcrews
Volgens mij ging Vettel zover naar rechts dat Hamilton met z'n voorwiel tussen de wielen van Vettel zat. Als dat zo was en Hamilton WAS van het gas gegaan had je nog een leuke klapper kunnen zien in de pitstraat.quote:Op dinsdag 20 april 2010 23:40 schreef bodylotion het volgende:
Daar had Hamilton van z'n gas moeten gaan. Het was een gevaarlijke actie van beide heren, waar ze makkelijk mee zijn weggekomen.
Colin McRaequote:Op dinsdag 20 april 2010 22:08 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
deed me denken aan Damon Hill met schumacher in 1998 tijdens de gp van canada...
daarnaast, vroeger had je ook mannen als Alesi, en nog wat waar ik de naam ff zo nie van weet, die lekker agressief reden, ze waren niet voor niets geliefd bij de fans
Ik vind juist dat Vettel daar gevaarlijk bezig is.quote:Op dinsdag 20 april 2010 23:47 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Volgens mij ging Vettel zover naar rechts dat Hamilton met z'n voorwiel tussen de wielen van Vettel zat. Als dat zo was en Hamilton WAS van het gas gegaan had je nog een leuke klapper kunnen zien in de pitstraat.
Inderdaad. Verder was het natuurlijk fout van de lollypop man, maar daar hadden ze gewoon een stop&go/drive trough voor moeten krijgen.quote:Op dinsdag 20 april 2010 23:40 schreef bodylotion het volgende:
Daar had Hamilton van z'n gas moeten gaan. Het was een gevaarlijke actie van beide heren, waar ze makkelijk mee zijn weggekomen.
Hamilton kon niet van zijn gas, want dan had Hamiltons linkervoorwiel het rechterachterwiel van Vettel geraakt. Als Vettel nou gewoon niet Hamilton naar rechts drukte was alles goed gegaan. Ik vind dit duidelijk zeer gevaarlijk gedrag van Vettel. Zulke gevechten konden in deze brede pitstraat. Waarom niet toestaan dan>?quote:Op woensdag 21 april 2010 01:08 schreef Waffle het volgende:
[..]
Inderdaad. Verder was het natuurlijk fout van de lollypop man, maar daar hadden ze gewoon een stop&go/drive trough voor moeten krijgen.
Ben ik het ook niet mee eens.. De lollypopman moet kijken of er geen verkeer is in de pitlane en dat was er nog niet. Dat net 0,1 seconde daarvoor Vettel was 'losgelaten' had hij zeer moeilijk kunnen zien. Toen had Hamilton nog wat wielspin bij het wegrijden en hopla zo heb je 2 coureurs zij aan zij...quote:Op woensdag 21 april 2010 01:08 schreef Waffle het volgende:
[..]
Inderdaad. Verder was het natuurlijk fout van de lollypop man, maar daar hadden ze gewoon een stop&go/drive trough voor moeten krijgen.
Donequote:Op woensdag 21 april 2010 11:39 schreef sasquatsch het volgende:
De regulations in de OP mogen wel geupdate worden.
Hier een link naar de nieuwe versies, waarin de wijzigingen ten opzichte van de vorige versies zijn aangegeven.
Ondere andere dat de drive-through equivalente straftijd geen 25 seconde meer is maar 20 seconden
Precies! De rijstrook was nog vrij toen McLaren de lollypop omhoog deedquote:Op woensdag 21 april 2010 08:00 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ben ik het ook niet mee eens.. De lollypopman moet kijken of er geen verkeer is in de pitlane en dat was er nog niet. Dat net 0,1 seconde daarvoor Vettel was 'losgelaten' had hij zeer moeilijk kunnen zien. Toen had Hamilton nog wat wielspin bij het wegrijden en hopla zo heb je 2 coureurs zij aan zij...
Donequote:Op woensdag 21 april 2010 12:52 schreef Sally het volgende:
[..]
Done
http://wiki.fok.nl/index.php/OP/F1-Nieuwtjes <<< die kan Googol dan in de OP plakken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |