abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80536846


Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 |

Openingsposts van de Grands Prix van het seizoen 2010:
2010 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix
2010 Formula 1 Qantas Australian Grand Prix #1
2010 Formula 1 Petronas Malaysian Prix #1
2010 Formula 1 Chinese Grand Prix #1

Openingsposts van de Grands Prix van het afgelopen seizoen 2009:
2009 Formula 1 ING Australian Grand Prix
2009 Formula 1 Petronas Malaysian Grand Prix
Grand Prix China 17-19 april 2009: Part one
2009 Formula1 Gulf Air Bahrain Grand Prix - Sakhir
Grand Prix van Spanje 2009
Formula1 Grand Prix de Monaco 2009
2009 Formula 1 ING Turkish Grand Prix
2009 Formula 1 Santander British Grand Prix
2009 Formula 1 Santander German Grand Prix
2009 Formula 1 ING Hungarian Grand Prix
2009 Formula 1 Telefónica Grand Prix of Europe
2009 Formula 1 ING Belgian Grand Prix
2009 Formula 1 Gran Premio Santander d'Italia
2009 Formula 1 Singtel Singapore Grand Prix
2009 Formula 1 Fuji Television Japanese Grand Prix
2009 Formula 1 Grande Premio Petrobras do Brasil
2009 Formula 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix

Eindstanden 2009
Eindstanden F1-kampioenschap

Teams:
- McLaren
- Ferrari
- BMW Sauber
- Renault
- Scuderia Toro Rosso
- Red Bull Racing
- Williams
- Mercedes GP
- Force India
- Campos Meta 1
- Lotus F1 Racing
- Virgin Racing
- US F1 Team (US F1 racet niet in 2010)
- Stefan GP (StefanGP racet niet in 2010)

Wie staan er in 2010 aan de start

McLaren
01. Jenson Button WDC 2009
02. Lewis Hamilton

Mercedes GP WCC 2009 als BrawnGP
03. Michael Schumacher
04. Nico Rosberg

Red Bull Racing
05. Sebastian Vettel
06. Mark Webber

Ferrari
07. Felipe Massa
08. Fernando Alonso

Williams
09. Rubens Barrichello
10. Nico Hülkenberg

Renault
11. Robert Kubica
12. Vitaly Petrov

Force India
14. Adrian Sutil
15. Vitantonio Liuzzi

Scuderia Toro Rosso
16. Sébastien Buemi
17. Jaime Alguersuari

Lotus F1 Racing
18. Jarno Trulli
19. Heikki Kovalainen

HRT F1 Team
20. Karun Chandhok
21. Bruno Senna

Sauber
22. Pedro de la Rosa
23. Kamui Kobayashi

Virgin Racing
24. Timo Glock
25. Lucas di Grassi

  • US F1 racet niet in 2010;
  • StefanGP racet niet in 2010.

    Voor meer info zie het [F1] Silly season 2010 Topic en de voorlopige entry list van de FIA.

    F1 nieuws portal:
    - FOK!sport, Formule 1-gedeelte
    - NewsNow
    - NewsNow NL
    - Formule1.nl
    - F1 Racing
    - F1 Today
    - Race Freaks
    - Autosport.com

    Onze boyz (nu of vroeger in F1 actief):
    - Ho-Pin Tung (Formule 1: testrijder bij Renault; GP2)
    - Christijan Albers (ooit coureur bij Minardi en Spyker; Le Mans Series)
    - Robert Doornbos (ooit testrijder voor Red Bull Racing (2006); racecoureur Minardi F1 Team (vanaf de GP van Hockenheim, Duitsland, 2005); officieel test- en reservecoureur voor Jordan GP F1 (2005); IndyCars (vanaf 2009))
    Zie verder het topic over Nederlandse Talenten

    Official F1 Sites:
    - The Official Formula 1 Site
    - FIA
    - Live Timing (F1.com)

    Sporting Regulations
    - [pdf] 2010 F1 Sporting Regulations - published on 11.02.2010 showing alterations

    Technical Regulations 2009/2010
    - [pdf] 2010 F1 Technical Regulations - published on 11.02.2010 showing alterations

    Gerelateerde reguleringen
    O.a. apendices, zie Regulations pagina van FIA

    Testschema


    De kalender voor 2010 met 19 races


    Overzicht van filmpjes/artikelen m.b.t. technische wijzigingen 2009
    Filmpje van Red Bull waarin de wijzigingen worden uitgelegd.

  • Artikelen over KERS
    Artikel 1
    Artikel 2
    Filmpje over KERS (Duitstalig)

  • Artikel(en) over aerodynamische wijzingen
    Artikel 1

    BBC
    Tv-gids voor BBC One.
    Overzicht van Upcoming Formula 1 Events.
    Denk aan het uur verschil met Engeland!

    *onder voorbehoud van wijzigingen

    FOK!sport F1-gedeelte

    FOK! Formule 1-manager 2010


    De OP is hier te vinden

    [ Bericht 3% gewijzigd door Googolplexian op 21-04-2010 16:25:42 ]
  • Calm down, please!
    pi_80536882
    laatste nieuwtje uit #72 :
    quote:
    Ecclestone tells rivals to 'stop complaining' about Hamilton's driving
    Tue, 20 Apr 18:30:21 2010

    Bernie Ecclestone has come out fully in support of 2008 F1 World Champion Lewis Hamilton after a number of the McLaren-Mercedes star’s rivals launched verbal attacks over the Chinese Grand Prix weekend against what they regarded as the unduly aggressive nature of his driving.

    Hamilton came under fire from several of his adversaries in the drivers’ briefing in Shanghai for the robust manner in which he had defended his position against a feisty Vitaly Petrov a fortnight earlier in Malaysia, with many opining that the Briton had gone too far in weaving one way and then another across the track in front of Renault’s Russian rookie – and the Stevenage-born ace himself conversely insisting that he could not comprehend ‘why everyone was fussing about it’ or why ‘they seemed to be talking about it for some time’.

    Come the end of the weekend, Hamilton was still a hot topic of discussion within the paddock, only this time for his Chinese dice with Red Bull Racing’s Sebastian Vettel, with the pair running dangerously side-by-side both on the entry to the pits and then in the pit-lane itself, coming precariously close to banging wheels as they both sped away from their ‘boxes determined to emerge ahead.

    Whilst no penalties were deemed necessary, the two title protagonists were hauled up in front of FIA stewards afterwards and officially reprimanded for their actions – but Formula One Management (FOM) chief executive Ecclestone suggests the rest of the field would do better to focus on their own driving rather than trying to pick fault with the man who has injected most of the excitement into F1 2010 thus far.

    “What are they talking about?” the sport’s influential commercial rights-holder told the Daily Mirror. “Isn’t this sport all about racing? I thought Lewis had a fantastic race. He drove really well and they should stop complaining and get on with the racing. I loved watching his performance in Sepang; I bet the fans did too. [The reaction] was a whole lot of moaning about nothing.”
    Calm down, please!
    pi_80537065
    Tvp
    pi_80537803
    tvp
    blablablablablablablablablablablablablabla
    pi_80539434
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 21:28 schreef Schunckelstar het volgende:
    tvp
    pi_80539640
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 21:09 schreef Googolplexian het volgende:
    laatste nieuwtje uit #72 :
    [..]


    Tsja Hamilton gaat soms wat ver, maar aan de andere kant is dit volgens mij wel wat het publiek (waaronder ik) wil zien. Tenminste wat actie op de baan. Hamilton is een agressieve rijder en dat zorgt altijd voor wat spectaculair acties. Dat met Vettel in de pits ging wat ver en was redelijk gevaarlijk, maar dat met Petrov was wel leuk om te zien.
    “Being second is to be the first of the ones who lose.”
    pi_80539881
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 22:03 schreef Waffle het volgende:

    [..]

    Tsja Hamilton gaat soms wat ver, maar aan de andere kant is dit volgens mij wel wat het publiek (waaronder ik) wil zien. Tenminste wat actie op de baan. Hamilton is een agressieve rijder en dat zorgt altijd voor wat spectaculair acties. Dat met Vettel in de pits ging wat ver en was redelijk gevaarlijk, maar dat met Petrov was wel leuk om te zien.
    deed me denken aan Damon Hill met schumacher in 1998 tijdens de gp van canada...
    daarnaast, vroeger had je ook mannen als Alesi, en nog wat waar ik de naam ff zo nie van weet, die lekker agressief reden, ze waren niet voor niets geliefd bij de fans
      dinsdag 20 april 2010 @ 22:23:13 #9
    296894 Xblister
    Simply the best..
    pi_80540589
    Tvp
    Roll with the fastest
    I'm the baddest who rolls with the madness
    pi_80540898
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 22:03 schreef Waffle het volgende:

    [..]

    Tsja Hamilton gaat soms wat ver, maar aan de andere kant is dit volgens mij wel wat het publiek (waaronder ik) wil zien. Tenminste wat actie op de baan. Hamilton is een agressieve rijder en dat zorgt altijd voor wat spectaculair acties. Dat met Vettel in de pits ging wat ver en was redelijk gevaarlijk, maar dat met Petrov was wel leuk om te zien.
    Dat in de pits kon Ham weinig aan doen. McLaren stuurde hem weg en dan is het een kwestie van wegkomen en op de pitlimiter. Vettel duwde hem nog extra richting de pitcrews
    Calm down, please!
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 april 2010 @ 22:46:34 #11
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_80541821
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 22:28 schreef Googolplexian het volgende:

    [..]

    Dat in de pits kon Ham weinig aan doen. McLaren stuurde hem weg en dan is het een kwestie van wegkomen en op de pitlimiter. Vettel duwde hem nog extra richting de pitcrews
    Was wel een leuke actie. Zeker een terechte waarschuwing
    Altijd onderweg naar het avontuur
      dinsdag 20 april 2010 @ 23:40:11 #12
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_80544287
    Daar had Hamilton van z'n gas moeten gaan. Het was een gevaarlijke actie van beide heren, waar ze makkelijk mee zijn weggekomen.
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_80544568
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 23:40 schreef bodylotion het volgende:
    Daar had Hamilton van z'n gas moeten gaan. Het was een gevaarlijke actie van beide heren, waar ze makkelijk mee zijn weggekomen.
    Volgens mij ging Vettel zover naar rechts dat Hamilton met z'n voorwiel tussen de wielen van Vettel zat. Als dat zo was en Hamilton WAS van het gas gegaan had je nog een leuke klapper kunnen zien in de pitstraat.

    Calm down, please!
    pi_80545016
    Het is gewoon vreemd dat voor dezelfde zaken eerder straffen zijn gegeven en nu slechts een reprimande.

    [ Bericht 0% gewijzigd door ArcticBlizzard op 21-04-2010 00:10:09 ]
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
    pi_80545583
    Heb de OP bijgewerkt met alle OP's van 2010, en wat tikfoutjes eruit gevist: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/F1-Nieuwtjes


    Ontopic: Lewis is gewoon een echte racer En in dit geval waren ze beide gevaarlijk bezig.
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_80546618
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 22:08 schreef Aresdreams het volgende:

    [..]

    deed me denken aan Damon Hill met schumacher in 1998 tijdens de gp van canada...
    daarnaast, vroeger had je ook mannen als Alesi, en nog wat waar ik de naam ff zo nie van weet, die lekker agressief reden, ze waren niet voor niets geliefd bij de fans
    Colin McRae , alleen reed die geen F1..
    so get yourself a car and drive it all alone
    get yourself a car and ride it on the wind
    get yourself a car and drive it all alone
    get yourself a car and ride it on the wind yea
    pi_80546629
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 23:47 schreef Googolplexian het volgende:

    [..]

    Volgens mij ging Vettel zover naar rechts dat Hamilton met z'n voorwiel tussen de wielen van Vettel zat. Als dat zo was en Hamilton WAS van het gas gegaan had je nog een leuke klapper kunnen zien in de pitstraat.


    Ik vind juist dat Vettel daar gevaarlijk bezig is.
    so get yourself a car and drive it all alone
    get yourself a car and ride it on the wind
    get yourself a car and drive it all alone
    get yourself a car and ride it on the wind yea
    pi_80546706
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 23:40 schreef bodylotion het volgende:
    Daar had Hamilton van z'n gas moeten gaan. Het was een gevaarlijke actie van beide heren, waar ze makkelijk mee zijn weggekomen.
    Inderdaad. Verder was het natuurlijk fout van de lollypop man, maar daar hadden ze gewoon een stop&go/drive trough voor moeten krijgen.
    “Being second is to be the first of the ones who lose.”
    pi_80546774
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 01:08 schreef Waffle het volgende:

    [..]

    Inderdaad. Verder was het natuurlijk fout van de lollypop man, maar daar hadden ze gewoon een stop&go/drive trough voor moeten krijgen.
    Hamilton kon niet van zijn gas, want dan had Hamiltons linkervoorwiel het rechterachterwiel van Vettel geraakt. Als Vettel nou gewoon niet Hamilton naar rechts drukte was alles goed gegaan. Ik vind dit duidelijk zeer gevaarlijk gedrag van Vettel. Zulke gevechten konden in deze brede pitstraat. Waarom niet toestaan dan>?
    so get yourself a car and drive it all alone
    get yourself a car and ride it on the wind
    get yourself a car and drive it all alone
    get yourself a car and ride it on the wind yea
      woensdag 21 april 2010 @ 08:00:00 #20
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_80548274
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 01:08 schreef Waffle het volgende:

    [..]

    Inderdaad. Verder was het natuurlijk fout van de lollypop man, maar daar hadden ze gewoon een stop&go/drive trough voor moeten krijgen.
    Ben ik het ook niet mee eens.. De lollypopman moet kijken of er geen verkeer is in de pitlane en dat was er nog niet. Dat net 0,1 seconde daarvoor Vettel was 'losgelaten' had hij zeer moeilijk kunnen zien. Toen had Hamilton nog wat wielspin bij het wegrijden en hopla zo heb je 2 coureurs zij aan zij...
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      woensdag 21 april 2010 @ 09:00:22 #21
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_80549171
    TVP
    pi_80553820
    De regulations in de OP mogen wel geupdate worden.

    Hier een link naar de nieuwe versies, waarin de wijzigingen ten opzichte van de vorige versies zijn aangegeven.

    Ondere andere dat de drive-through equivalente straftijd geen 25 seconde meer is maar 20 seconden
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_80556109
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 11:39 schreef sasquatsch het volgende:
    De regulations in de OP mogen wel geupdate worden.

    Hier een link naar de nieuwe versies, waarin de wijzigingen ten opzichte van de vorige versies zijn aangegeven.

    Ondere andere dat de drive-through equivalente straftijd geen 25 seconde meer is maar 20 seconden
    Done


    http://wiki.fok.nl/index.php/OP/F1-Nieuwtjes <<< die kan Googol dan in de OP plakken.
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_80558793
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 08:00 schreef Automatic_Rock het volgende:

    [..]

    Ben ik het ook niet mee eens.. De lollypopman moet kijken of er geen verkeer is in de pitlane en dat was er nog niet. Dat net 0,1 seconde daarvoor Vettel was 'losgelaten' had hij zeer moeilijk kunnen zien. Toen had Hamilton nog wat wielspin bij het wegrijden en hopla zo heb je 2 coureurs zij aan zij...
    Precies! De rijstrook was nog vrij toen McLaren de lollypop omhoog deed
    Where facts are few, experts are many.
    pi_80563859
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 12:52 schreef Sally het volgende:

    [..]

    Done


    http://wiki.fok.nl/index.php/OP/F1-Nieuwtjes <<< die kan Googol dan in de OP plakken.
    Done

    Linkje naar deel 72 er ook bijgeplakt
    Calm down, please!
    pi_80563885
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 16:26 schreef Googolplexian het volgende:

    [..]

    Done

    Linkje naar deel 72 er ook bijgeplakt
    Ah, gemist

    Edit: toegevoegd aan de wiki

    [ Bericht 8% gewijzigd door Sally op 21-04-2010 18:40:39 ]
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_80565689
    tvp
    pi_80569648
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 14:09 schreef Atreidez het volgende:

    [..]

    Precies! De rijstrook was nog vrij toen McLaren de lollypop omhoog deed
    Als ze naast elkaar reden, Vettel nog iets verder naar voren, betekent dit dat de rijbaan niet vrij was. Anders had Hamilton er nooit naast kunnen zitten. Wat niet het gedrag van Vettel goedkeurt om Hamilton naar buiten te drijven en zo eventuele monteurs in gevaar te brengen
    pi_80569714
    ach dat gezeur..
    ik vind een reprimande wel gepast hier..een straf zou overdreven zijn geweest.
    dit is toch ook wel wat iedereen wil zien denk ik
    blablablablablablablablablablablablablabla
    pi_80573668
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 19:15 schreef Tarabass het volgende:

    [..]

    Als ze naast elkaar reden, Vettel nog iets verder naar voren, betekent dit dat de rijbaan niet vrij was. Anders had Hamilton er nooit naast kunnen zitten. Wat niet het gedrag van Vettel goedkeurt om Hamilton naar buiten te drijven en zo eventuele monteurs in gevaar te brengen
    Dan heb je nog zoiets als 'wielen in elkaar', wielspin en een natte pitlane.


    - Lollipops gingen binnen de reactie-tijd van een mens omhoog ... dus daar kan geen straf uitgedeeld worden;
    - Pitstraat = nat ... voor wielspin kan dus geen straf uitgedeeld worden (zeker omdat Hamilton geforceerd op het geverfde gedeelte moest blijven;
    - De snelheid staat vast ... beide coureurs zitten op de pitlimiter ... Hamilton kon er niet van af omdat de wielen 'interlocked' waren. Daar kun je dus niet voor straffen;
    - Aan het einde van de pitstraat geeft Hamilton de positie terug zonder dat er gevaar was. Zeker voor de volgende bocht is de positie teruggegeven ... geen straf mogelijk.

    edit : dat het spectaculair uitpakt is mooi meegenomen ... maar soms is de situatie nu eenmaal zo dat niemand echt schuldig is. Net als bij het inrijden : coureurs gaan daar nu eenmaal laat op de remmen omdat de ingang van de pitstraat daar haaks is. Als het regent heeft iedere coureur andere grip. Vettel remde ONWIJS vroeg daar (hoe kan Hamilton er anders omheen over het gladde asfalt?). Hamilton schoot er voorbij en ik denk dat er niet meer aan de hand was dan dat ... Vettel remde eerder dan Ham verwachtte en Ham* moest daardoor uitwijken.

    [ Bericht 8% gewijzigd door Googolplexian op 21-04-2010 21:31:45 ]
    Calm down, please!
      woensdag 21 april 2010 @ 21:25:50 #31
    144695 Sinister-D-
    NL'er in België
    pi_80575330
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 20:47 schreef Googolplexian het volgende:

    [..]

    Dan heb je nog zoiets als 'wielen in elkaar', wielspin en een natte pitlane.


    - Lollipops gingen binnen de reactie-tijd van een mens omhoog ... dus daar kan geen straf uitgedeeld worden;
    - Pitstraat = nat ... voor wielspin kan dus geen straf uitgedeeld worden (zeker omdat Hamilton geforceerd op het geverfde gedeelte moest blijven;
    - De snelheid staat vast ... beide coureurs zitten op de pitlimiter ... Hamilton kon er niet van af omdat de wielen 'interlocked' waren. Daar kun je dus niet voor straffen;
    - Aan het einde van de pitstraat geeft Hamilton de positie terug zonder dat er gevaar was. Zeker voor de volgende bocht is de positie teruggegeven ... geen straf mogelijk.

    En juist door dit lijstje is het goed dat er een oud coureur bij de stewards zit. Ik denk dat Wurz dit ook allemaal is opgevallen, en de stewards juist daarvoor met een nietszeggende waarschuwing zijn gekomen.
    Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
    pi_80579521
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 20:47 schreef Googolplexian het volgende:
    Hamilton schoot er voorbij en ik denk dat er niet meer aan de hand was dan dat ... Vettel remde eerder dan Ham verwachtte en Ham* moest daardoor uitwijken.
    Heb je hier beelden van? Dat moment herinner ik me namelijk als dat Hamilton er al voorzat.. Vettel net ingehaald en moest verdedigende lijn rijden. Op het moment dat Vettel er naast zit wijst ie dat ie de pits in ging. Daarom is de situatie ook niet vergelijkbaar met Massa - Alonso, het betrof hier geen inhaalactie.

    Hier op 1m17 alleen het laatste stukje, maar het is nou niet dat Hamilton schrok van een vroeg remmende Vettel.
    Where facts are few, experts are many.
      donderdag 22 april 2010 @ 07:45:04 #33
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_80585352
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_80593463
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 22:47 schreef Atreidez het volgende:

    [..]

    Heb je hier beelden van? Dat moment herinner ik me namelijk als dat Hamilton er al voorzat.. Vettel net ingehaald en moest verdedigende lijn rijden. Op het moment dat Vettel er naast zit wijst ie dat ie de pits in ging. Daarom is de situatie ook niet vergelijkbaar met Massa - Alonso, het betrof hier geen inhaalactie.

    Hier op 1m17 alleen het laatste stukje, maar het is nou niet dat Hamilton schrok van een vroeg remmende Vettel.

    Hamilton zat voor Vettel voordat ze de pits ingingen. Vettel haalde Hamilton in voordat ze de pitstraat in reden. Hamilton bleef naast Vettel rijden en had dus bij die haakse bocht de binnenkant waardoor hij weer voor Vettel kon komen.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      donderdag 22 april 2010 @ 13:58:13 #35
    82396 nils7
    De forumkrokodil
    pi_80595765
    Damn een nieuw deel!
    N/A
    Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
    pi_80601133
    quote:
    Op donderdag 22 april 2010 12:49 schreef sasquatsch het volgende:
    Hamilton zat voor Vettel voordat ze de pits ingingen. Vettel haalde Hamilton in voordat ze de pitstraat in reden. Hamilton bleef naast Vettel rijden en had dus bij die haakse bocht de binnenkant waardoor hij weer voor Vettel kon komen.
    Er naast rijden en je neus 5 cm voor de ander hebben noem ik nou niet echt inhalen Zoiezo zijn er nergens beelden waarop dat duidelijk te zien is..
    Where facts are few, experts are many.
    pi_80606069
    quote:
    Pirelli eyes F1 return

    Pirelli is ready to open talks with Formula 1 teams about a tyre supply deal, after company chiefs this week gave it the green light to evaluate a return to grand prix racing.

    With teams currently weighing up offers from Michelin and Avon Cooper about supply deals for 2011, Italian tyre manufacturer Pirelli has now also joined the race to compete in F1 from as early as next season.

    Its bosses held an investors' meeting in Milan on Wednesday and approved a proper study into the benefits of getting Pirelli back into F1 for the first time since 1991.

    Pirelli's director of motorsport, Paul Hembury, says the company's stance has been prompted by the fact that F1 could switch to 18-inch rims, and that teams are now ready to accept proper commercial terms for an F1 tyre supplier.

    "Nothing is concrete yet, but we understand that with the possibility of 18-inch tyres, and the fact that the commercial reality has changed compared to the previous environment, then F1 is something that we are now looking into," Hembery told AUTOSPORT.

    "We are always in contact, and remain in contact, with the FIA and the F1 promoter - and that is something that continues year on year. We've been aware of the ongoing situation in F1 and that is really what has led to our latest situation."

    Although Michelin has made it clear that it is most interested in a return to F1 if it faces a tyre war, Hembery says Pirelli would prefer to become a standard supplier.

    "We wouldn't rule out a tyre war at this moment, but at this current time I don't think there is a huge appetite to spend large sums of money developing tyres to go faster," he said. "Of course these things go in waves and at some point that may be the correct approach, but at the moment teams are more interested in bringing costs down."

    With Pirelli about to embark on its feasibility study, and keen to begin dialogue with teams, Hembery admitted that getting a deal in place for 2011 would be tough - but did not totally dismiss it.

    "To be there next year is very ambitious, but you should never say never," he said. "If the commercial conditions are good, and from our point of view we believe it is the right direction and it has been presented and approved by our board and the FIA, then we will see where we are."

    F1 teams are hoping to get the 2011 tyre plans in place by next month's Spanish Grand Prix, but the fact that Pirelli has now entered the race to supply tyres may lead to a decision taking longer.

    Pirelli's last spell in F1 was from 1989 to 1991, when it famously triumphed with Nelson Piquet and Benetton at the 1991 Canadian Grand Prix.
    pi_80607075
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 20:47 schreef Googolplexian het volgende:

    [..]

    Dan heb je nog zoiets als 'wielen in elkaar', wielspin en een natte pitlane.


    - Lollipops gingen binnen de reactie-tijd van een mens omhoog ... dus daar kan geen straf uitgedeeld worden;
    - Pitstraat = nat ... voor wielspin kan dus geen straf uitgedeeld worden (zeker omdat Hamilton geforceerd op het geverfde gedeelte moest blijven;
    - De snelheid staat vast ... beide coureurs zitten op de pitlimiter ... Hamilton kon er niet van af omdat de wielen 'interlocked' waren. Daar kun je dus niet voor straffen;
    - Aan het einde van de pitstraat geeft Hamilton de positie terug zonder dat er gevaar was. Zeker voor de volgende bocht is de positie teruggegeven ... geen straf mogelijk.

    edit : dat het spectaculair uitpakt is mooi meegenomen ... maar soms is de situatie nu eenmaal zo dat niemand echt schuldig is. Net als bij het inrijden : coureurs gaan daar nu eenmaal laat op de remmen omdat de ingang van de pitstraat daar haaks is. Als het regent heeft iedere coureur andere grip. Vettel remde ONWIJS vroeg daar (hoe kan Hamilton er anders omheen over het gladde asfalt?). Hamilton schoot er voorbij en ik denk dat er niet meer aan de hand was dan dat ... Vettel remde eerder dan Ham verwachtte en Ham* moest daardoor uitwijken.
    De wielen zaten helemaal niet in elkaar. Vettel zat ervoor, en hamilton had gewoon wat gas terug kunnen nemen mijns inziens
    pi_80607646
    F1-bolides vandaag teruggevlogen
    quote:
    Het Formula One Management laat de Formule 1-bolides vandaag terugvliegen uit China. De auto's en de apparatuur van de teams stonden nog op het vliegveld in Shanghai, omdat de vulkaanuitbarsting in IJsland het vliegen in Europa onmogelijk maakte.

    ...
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
      donderdag 22 april 2010 @ 19:46:54 #40
    26552 Party_P
    WTF, jezus!!1
    pi_80607985
    quote:
    Op donderdag 22 april 2010 19:19 schreef Tarabass het volgende:

    [..]

    De wielen zaten helemaal niet in elkaar. Vettel zat ervoor, en hamilton had gewoon wat gas terug kunnen nemen mijns inziens
    Maar dan had Vettel Hamilton nog niet richting de pitboxen hoeven te duwen, want dat was overduidelijk wel het geval.
    Drugs are good mkay?
    pi_80609720
    quote:
    Auto's wel, een hoop personeel nog niet. Volgens pitpass zouden er nog ruim 350 man personeel en andere F1 mensen (journalisten en dergelijke) vastzitten in Shanghai.

    Een aantal daarvan zijn bezig met een (niet goedkope) charter omdat de reguliere lijndiensten voorlopig geen plaats hebben.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_80609912
    quote:
    Op donderdag 22 april 2010 20:29 schreef sasquatsch het volgende:

    [..]

    Auto's wel, een hoop personeel nog niet. Volgens pitpass zouden er nog ruim 350 man personeel en andere F1 mensen (journalisten en dergelijke) vastzitten in Shanghai.

    Een aantal daarvan zijn bezig met een (niet goedkope) charter omdat de reguliere lijndiensten voorlopig geen plaats hebben.
    Daar denkt Chris Horner anders over
    quote:
    Red Bull Racing team principal Christian Horner said: "The cars and freight will arrive back today, probably beating the team home by an hour or two."
    Dat kan echter ook alleen voor RBR gelden, natuurlijk.

    Maar het zal best dat er voorlopig geen plaats is op de vluchten. Er moet heel wat ingehaald worden
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_80610293
    quote:
    Op donderdag 22 april 2010 19:19 schreef Tarabass het volgende:

    [..]

    De wielen zaten helemaal niet in elkaar. Vettel zat ervoor, en hamilton had gewoon wat gas terug kunnen nemen mijns inziens
    Als Hamilton gas terug had genomen waren de wielen inelkaar gegaan omdat Vettel Lewis richting de pitbox duwde. (Linkervoorwiel van hamilton had dan het rechterachterwiel van Vettel geraakt en dan zoud e achterkant van Vettel's auto omhoog schieten), Had Vettel gewoon links gebleven dan had Hamilton ook gas terug kunnen nemen.
    so get yourself a car and drive it all alone
    get yourself a car and ride it on the wind
    get yourself a car and drive it all alone
    get yourself a car and ride it on the wind yea
    pi_80612356
    quote:
    Op donderdag 22 april 2010 12:49 schreef sasquatsch het volgende:

    [..]

    Hamilton zat voor Vettel voordat ze de pits ingingen. Vettel haalde Hamilton in voordat ze de pitstraat in reden. Hamilton bleef naast Vettel rijden en had dus bij die haakse bocht de binnenkant waardoor hij weer voor Vettel kon komen.
    Helemaal mee eens, en dat heb ik ook al eerder gezegd hier. Het is absoluut niet goed te praten dat Vettel dat deed. De pitlane is niet de plek voor haantjesgedrag. Maar in het filmpje hierboven is heel duidelijk te zien dat er wel degelijk ruimte zat tussen de wagens, Hamilton had gas terug kunnen nemen en dat hij hij ook moeten doen imo..
    pi_80613488
    Heleboel van die knakkers hebben toch zelf vliegtuigen.. Ik zie niet in waarom Virgin, AirAsia, King Fisher enz die vluchten niet makkelijk kunnen regelen voor hun medeconcurrenten
    quote:
    Op donderdag 22 april 2010 21:31 schreef Tarabass het volgende:
    Helemaal mee eens, en dat heb ik ook al eerder gezegd hier. Het is absoluut niet goed te praten dat Vettel dat deed. De pitlane is niet de plek voor haantjesgedrag. Maar in het filmpje hierboven is heel duidelijk te zien dat er wel degelijk ruimte zat tussen de wagens, Hamilton had gas terug kunnen nemen en dat hij hij ook moeten doen imo..
    Je reageert op een reactie over het inrijden met een reactie over t uitrijden
    Where facts are few, experts are many.
    pi_80614811
    quote:
    Op donderdag 22 april 2010 20:33 schreef Sally het volgende:

    [..]

    Daar denkt Chris Horner anders over
    [..]

    Dat kan echter ook alleen voor RBR gelden, natuurlijk.

    Maar het zal best dat er voorlopig geen plaats is op de vluchten. Er moet heel wat ingehaald worden
    Red Bull vliegt met ca 40 man met China Air (a 1000 pond per persoon) en zijn dus ook al weg uit Shanghai.
    Zij vallen dus niet onder de 350 die nog in Shanghai zitten (als ze nog niet weg zijn).
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_80618672
    quote:
    Op donderdag 22 april 2010 21:55 schreef Atreidez het volgende:
    Heleboel van die knakkers hebben toch zelf vliegtuigen.. Ik zie niet in waarom Virgin, AirAsia, King Fisher enz die vluchten niet makkelijk kunnen regelen voor hun medeconcurrenten
    [..]

    Je reageert op een reactie over het inrijden met een reactie over t uitrijden
    Zoals Schumi al zei : "Ik heb spijt dat ik niet met de prive jet ben gekomen"

    Commerciele vluchten moeten vlucht-schema's volgen.
    Calm down, please!
      vrijdag 23 april 2010 @ 08:40:56 #48
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_80622593
    quote:
    Op vrijdag 23 april 2010 00:13 schreef Googolplexian het volgende:

    [..]

    Zoals Schumi al zei : "Ik heb spijt dat ik niet met de prive jet ben gekomen"

    Commerciele vluchten moeten vlucht-schema's volgen.
    Het schijnt in China niet zo eenvoudig te zijn om landingsrechten voor prive vliegtuigen te krijgen vandaar dat de meesten met commerciele airlines zijn gekomen
      vrijdag 23 april 2010 @ 17:07:17 #49
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_80639370
    quote:
    Two Formula One Teams Still Stranded In China


    Most of the Force India and HRT teams are still stranded in Shanghai, it emerged on Thursday.

    Four days after the chequered flag waved at the end of the Chinese grand prix, it was reported that most teams - and the crucial F1 freight and cars - are now arriving back on European soil.

    Red Bull's Christian Horner said the air travel delays due to the famous volcanic ash cloud will have little effect on the team's plans for Barcelona, while Lotus' Mike Gascoyne said planned developments for Spain will be applied "to both cars".

    But a Force India spokeswoman said in Shanghai on Thursday that while the drivers are back in Europe, "the majority of the team" is still in China.

    With the team owned by the Kingfisher airline magnate Vijay Mallya, she told Reuters that they are hoping for their charter to leave "at some point tomorrow".

    Indian rookie Karun Chandhok also revealed that most of the HRT team is still in China, amid reports that hundreds of other F1-related personnel are in a similar situation and face waits for flights that could extend well into the weekend.
    Calm down, please!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')