de baan waar inhalen onmogenlijk is?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 13:39 schreef M.Melandri het volgende:
Leukste baan van tilke is toch wel Valencia denk ik![]()
Daar heeft hij slechts een klein deel van het circuit mogen tekenen. De rest lag al bij voorbaat vastquote:Op vrijdag 28 mei 2010 13:39 schreef M.Melandri het volgende:
Leukste baan van tilke is toch wel Valencia denk ik![]()
Is het ook.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 14:25 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vind Turkije echt een fantastische baan.
quote:Op zaterdag 29 mei 2010 14:25 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vind Turkije echt een fantastische baan.
Ik denk ook dat dat voor het grootste gebrek aan sfeer zorgt. Stel je eens voor als je zo'n baan bijvoorbeeld in Nederland zou hebben, met alle tribunes vol enzo. Volgens mij wordt de hele GP daar leuker van.quote:Op zondag 30 mei 2010 00:24 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
![]()
jammer alleen dat er daar niemand op een gp zit te wachten (of er geen geld voor hebben)
autosport.comquote:Michelin is to make a last-ditch bid to try and win the supply deal for next year's Formula 1 tyres, AUTOSPORT has learned, with company representatives due to fly in to Istanbul on Sunday for a meeting with the teams.
Just days after it appeared that Pirelli was close to finalising contractual terms with the teams to secure its return to F1, Michelin is to make an 11th-hour offer of improved terms in a bid to win over the teams.
AUTOSPORT understands that a senior representative from the French tyre company will meet with all teams on Sunday morning in Turkey to propose the fresh offer.
McLaren team principal Martin Whitmarsh confirmed that the meeting was taking place, despite teams having earlier this week all but agreed on taking the Pirelli route.
"I think the teams had narrowed it down to one direction, but the other supplier has offered to do something more than they were offered in the last two days," Whitmarsh told AUTOSPORT.
"Someone is coming here to speak to the teams to make an improved offer from what was previously their final offer."
Although Pirelli is the favoured route for many teams, some outfits are still keen going with Michelin because it has a proven record in F1.
Whitmarsh said that although some outfits were motivated by financial considerations - with Pirelli's offer believed to be 500,000 Euros less cost per team – he reckons it vital that other factors were taken into account.
"I think some teams want the cheapest possible supply, other teams want the highest quality of technical information and technical support," he said.
"We've got to design our cars now, and they are going to change fundamentally because of the loss of the double diffuser and other changes. In order to do that, we need to have the characteristics, specification and performance data of the tyres that will be on our car.
"If that is wrong, even for a supplier that is selling it to us for half a million less, the likely consequences is that we will be on to our second iteration of wheelbase or suspension geometry and we will have spent much more than half a million.
"Also we should not take for granted that a tyre is just round and black with a hole in the middle. We saw what happened in Indianapolis [in 2005] – you can easily get yourself into a situation where the tyres are not that durable. If you have that problem on Friday and start calling off races, then the half million saving will look quite small."
Despite the lateness of Michelin returning to the table, Whitmarsh said he was confident a firm deal would be in place with either them or Pirelli before the next race in Canada.
Dat was dus met Michelinquote:"Also we should not take for granted that a tyre is just round and black with a hole in the middle. We saw what happened in Indianapolis [in 2005] – you can easily get yourself into a situation where the tyres are not that durable. If you have that problem on Friday and start calling off races, then the half million saving will look quite small."
Dat is dus een klus voor "THE A team" omdat ding op te scheppen op een boot en dan te droppen bij europoort ;-)quote:Op zondag 30 mei 2010 00:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik denk ook dat dat voor het grootste gebrek aan sfeer zorgt. Stel je eens voor als je zo'n baan bijvoorbeeld in Nederland zou hebben, met alle tribunes vol enzo. Volgens mij wordt de hele GP daar leuker van.
Ach, zolang ze elkaar van de baan af kegelen mogen zij ervoor zo raar doen als ze willenquote:Op maandag 31 mei 2010 13:31 schreef Atreidez het volgende:
http://twitpic.com/1sq1od
Wat een gedoe nog bij Red Bull met dat beschermen van hun ontwerp. Dit was nog op de startgrid natuurlijk, maar is dat niet een beetje overdreven zo?
Ach, Vettel verwachtte blijkbaar dat Webster opzij zou gaan (ik heb hier gelezen dat het team dat aan Vettel had gezegd, maar vergeten was te vertellen aan Webber).quote:Op maandag 31 mei 2010 13:51 schreef Tarado het volgende:
Die hele affaire van gisteren met die Marko meteen het vingertje naar Webber wijzend doet RBR wel een stukje in mijn achting zakken.
Dat mogen ze niet zeggen want dat zou teamorders betekenen, misschien was het in code waarvan bij Webber de sleutel ontbrakquote:Op maandag 31 mei 2010 14:28 schreef Sally het volgende:
[..]
Ach, Vettel verwachtte blijkbaar dat Webster opzij zou gaan (ik heb hier gelezen dat het team dat aan Vettel had gezegd, maar vergeten was te vertellen aan Webber).
Hahaha.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat mogen ze niet zeggen want dat zou teamorders betekenen, misschien was het in code waarvan bij Webber de sleutel ontbrak
Ik bedoel precies hetzelfde als jij, Webber had niet de sleutel van de code maw hij ging niet opzij terwijl Vettel dat wel verwachttequote:Op maandag 31 mei 2010 14:44 schreef Sally het volgende:
[..]
Hahaha.
Nee, ik denk andersom: Vettel had het wel begrepen, maar Webber niet... Vettel verwachtte immers (m.i.) dat z'n teamgenoot wat meer opzij zou gaan
Vettel is duidelijk nr 1 binnen het team, hoef je alleen maar naar de pitstopwindows van beide rijders te kijken. Logisch dat ze hem niet laten vallen.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:51 schreef Tarado het volgende:
Die hele affaire van gisteren met die Marko meteen het vingertje naar Webber wijzend doet RBR wel een stukje in mijn achting zakken.
quote:"You have to be sensible. It was a dangerous move because I tried to go on the outside of him. He turned towards me, there was no reason to turn right.
"He did the same thing with Mark and unfortunately he took himself out. Mark has driven well in the last few races and I am glad he was able to do finish."
Ik denk niet dat Vettel's nummer 1 status minder is geworden. Hij IS de nummer 1 bij Red Bull. Dat blijkt uit alles. Ik denk eerder dat Webber's status binnen het team afbrokkelt, omdat hij Vettel geen ruimte heeft gegeven.quote:Op maandag 31 mei 2010 18:36 schreef bodylotion het volgende:
Iedereen weet dat Webber NIET opzij gaat. En Vettel weet dat als geen ander.
Door Webber's sterke optreden is de nummer één status van Vettel opeens een stuk minder geworden, en hij lijkt daar nu aan onderdoor te gaan.
Hetzelfde wat Webber in het begin van het seizoen had.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |