WTF zijn zaaiende uitlatingenquote:Op maandag 4 januari 2010 13:22 schreef Biogarde het volgende:
waterkip, haat zaaiende uitlatingen en xenofoob gedrag, weg.
Nauw ja zeg!quote:Op woensdag 6 januari 2010 21:21 schreef Dibble het volgende:
ik had m'n moeder bijna overtuigt van hun foute weten maar meteen spring m'n zus ervoor als een kat in het nou.
quote:Op woensdag 6 januari 2010 22:43 schreef t-8one het volgende:
Mń collega's uit Amsterdam vertrokken om half vijf ineens halfs over kop
Te laat vermoed ik zo
Leuk!quote:Op woensdag 6 januari 2010 12:27 schreef Biancavia het volgende:Die neem ik mee hier naar toe: FOK!-pareltjes !
Ik weet het ook niet heel zeker (en heb het vet later verplaatst, voor de goede orde), maar ik dacht om te beginnen aan de uitdrukking: "Het gaat mij erom dat......" en dan "Het gaat mij erom, om ........".quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:51 schreef GS42 het volgende:
[..]
Als auteur van je taalfout weet ik niet of ik het met je eens ben.Nadat je het gepost hebt, ben ik ook gaan twijfelen, maar is bovenstaande niet gewoon een variant op "het gaat mij om..." en "het gaat hem niet om..."? (Misschien dat dit spreektaal is, maar Google vindt zo 250.000 voorkomens op de eerste variant.) De extra constructies maken het wat verwarrend, maar ik weet niet zeker of je twee toevoegingen noodzakelijk zijn.
Consequent in het hele topic is hij wel!quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:42 schreef 311258 het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen maar wat vind je van het feit dat een partij die zegt voorvechters te zijn voor de vrijheids van menings uiting eist dat dit artikel verwijderd word.
quote:Op woensdag 6 januari 2010 15:46 schreef Ensaf het volgende:
Er zitten zoveel mensen op Hyves die meer vrienden hebben dan er bezoekers zijn bij een middenmotor in de Eerste Divisie dat je toch gaat hopen dat die lui geen stemrecht hebben.
Ik heb niet alles aangegeven hoor, dat was me te veel moeite.quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:23 schreef zwaaibaai het volgende:
Waarschijnlijk moet ik hiervoor een nieuw topic openen, aangezien deze zometeen vol zit. Maar toch wil ik het er even over hebben.
In de afgelopen aflevering ( een paar minuten geleden ( red. ) ) was er een spruitjesboer die, samen met zijn broer, in Zeewolde een kwekerij heeft. Vier jaar geleden was hij boos, woest, ontzet en bijna agressief over de prijs die de supermarkten rekenden voor zijn spruitjes: Tussen de 10 en 19 cent per kilo. Hij briestte dat zijn kostprijs 39 cent is en dat hij alles ver onder de kostprijs moest verkopen. Een aanslag op zijn bestaan als kweker.
Wat schetst mijn alles behalve geringe verbazing: Dezelfde kweker kweekt nog steeds spruitjes tegen dezelfde prijs. Alleen schijnt hij nu er wel mee te kunnen leven na vier jaar. Hij levert namelijk aan the greenery om zijn spruitjes te verkopen. Deze "tussenhandel" verkoopt het weer door naar o.a. de Plusmarkt . De Plusmarkt bepaalt feiltelijk de prijs: Zij schatten in hoeveel ze waarvan verkopen, en vragen de Greenery dit leveren tegen de prijs die zij opleggen. Hoe boos de betreffende kweker nu is, hoe blij is hij nu met zijn afzet markt. Maar dan wel tegen dezelfde prijs als vier jaar geleden.
Een verslaggever heeft voor de kweker uitgerekend dat hij op jaarbasis 400.000 euro verliest op zijn kwekerij. De kweker houdt het een beetje vaag over hoe hij verder aan zijn inkomen komt. Het feit blijft dat, zoals de kweker zelf aangeeft, er maar 10 kwekers overblijven over een paar jaar als de prijzen zo door gaan. Tevens wordt pijnlijk duidelijk gemaakt door een manager van 1 van de grootste ketens van Plusmarkt dat de supermarkt, en niet de veiling, de prijs bepaalt.
"Het is goed boeren bij de Plus" gaat niet op. Niet de boer, maar de supermarkt bepaald de prijs van het produkt. En als dat onder de kostprijs ligt van de boer, so be it. Zolang de klanten maar te vreden over zijn lijkt het wel. En zolang de Plusmarkt maar blijft verdienen uiteraard.
Een level van frustratie viel mij ten deel. Het kan toch niet waar zijn dat een boer niet kan overleven omdat de supermarkt de prijs bepaald? Ik, in al mijn naiviteit, dacht dat dit alleen in Jappan voorkwam. De prijs van de eindverkoper bepaalt de hoogte, niet de tussenhandel en al helemaal niet de kweker. In Nederland is het al jaren niet anders. Je ziet het aan de melkoorlog, aan de prijzen van alle verse groenten en vlees. Wellicht dat ik uit het oosten kom, en ik mij daarom over opwind. Ik vind zelf namelijk dat de kweker, boer of welke agrarier dan ook het recht heeft een boterham te verdienen. Juist omdat ze goed zijn in hun vak. Ze weten van de hoed en de rand, ze weten hoe je het beste hun producten kunnen kweken en toch gaan ze massaal het schip in.
Behalve onverteerbaar, vind ik het volslagen idioot dat een kweker op de fles moet omdat de supermarkt, en derhalve de consument, bepaald dat zij onder de kostprijs betalen voor een al dan niet eerlijk product.
Hierbij een oproep naar de lokale natuurwinkel te gaan of zo. Iets waar je zeker van bent dat het product eerlijk betaald is, uit je eigen streek. Zo hou je manipulerende supermarkt ketens op afstand en kan je eerlijk je brood verdienen.
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:47 schreef TjalleVeldt het volgende:
[..]
hind zal op de bood en wie nog meer?
Gebraden kipfile als broodbeleg zag ik in het betreffende topic al eens voorbijkomen, maar deze is nieuw.quote:
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:30 schreef nickname89 het volgende:
Nu heb ik deze opgehaald, maar tot mijn stomste verbijzing was het boek niet groter dan 7x7 cm.
Dit vond ik ook wel een leuke zin in datzelfde topic:quote:
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:57 schreef nickname89 het volgende:
Het is niet te bewijzen dat ze express het bonnetje niet heeft gegeven maar dat is niet te bewijzen.
Opjagend, zo'n vent.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:33 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik weet het. Ik heb ze een dinsdag gehaald en heb inmiddels al 4 repen achter m'n kiezen. Natuurlijk een vent die de nodige commentaar levert, voornamelijk om me op de kast te beuren van zal je dat nu wel doen mop enzo. J
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:29 schreef Dibble het volgende:
Ik zat vandaag aan tafel en schenkde me en lekker glas fruitdrank in.
En verderop in dat topic:quote:
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:36 schreef Rijpie het volgende:
Als er niet zo'n gaatje opzit lijkt het net of iemand met parkinson heeft ingeschenkt
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:45 schreef Dibble het volgende:
schenk ~ stam eindigt op 'k'
T'kofschip,
dus moet de verleden tijd/ voltooid dlw. met een 'd'
gefixed
Raad de honing!quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:45 schreef Elmostyle het volgende:
Hmm, azijn kan ik nog wel aankomen, staalwol moet ik even gaan rondzoeken waar ik dat hier ergens kan halen. Moet ik 't dan met azijn koken ofzo?
Het is helemaal een honingraadstructuur in de pan aangekoekt.
Horen dat geen peentjes te zijn?quote:Op zondag 10 januari 2010 15:56 schreef voyeur het volgende:
[..]
Dan doen ze uit angst of dacht dat je die generaal voor zijn lol twee uur in dat vliegtuig peultjes zat te zweten. Als de Britten niet bang waren geweest voor een schotenwisseling in het vliegtuig was hij zeker gearresteerd. Lees je nou gewoon eens in.
quote:Op maandag 11 januari 2010 09:16 schreef Adelante het volgende:
Het toont voor mij wel weer aan wat voor een hypocriete polticus Balkenende is. Terugvallen op oude Christelijke normen en waarden en mensen aansporen op hun burgerplicht, maar daar staat hij zelf natuurlijk boven.
Het zal mij een rotzorg zijn of hij z'n oprit of z'n vrouw sneeuwvrij maakt in het weekend, maar houdt dan ook je bek over het sneeuwschuif gedrag van anderen.
Mensen simuleren tegenwoordig ook echt alles.quote:Op maandag 11 januari 2010 16:17 schreef Geqxon het volgende:
Dat is omdat je je prostaat gesimuleerd hebt.
TS stopt dingen in zijn kont en is homo.
Ik moest best wel lachenquote:hoef je niet over in de war te zitten
quote:Op maandag 11 januari 2010 23:05 schreef Onnoman het volgende:
MM had sinds mens en heugenis zijn speelnaam gewijzigd.
quote:Op maandag 11 januari 2010 16:20 schreef OeJ het volgende:
[..]
Mensen simuleren tegenwoordig ook echt alles.
- Doe eens een boom.
- Nee, nee, ik simuleer nu een prostaat.
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 @ 12:07 schreef Bodhisattva het volgende:
[..]
Je bedoelt die taliban-groepie die zich nog dagelijks vingert terugdenkend aan haar stoere vliegenbaard?
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:38 schreef craftyvirus het volgende:
Ik zou eens met de afdeling PNO gaan praten om te kijken of jullie eruit kunnnen komen. Uitbetalen is voor jou iig ongunstiger ivm de belasting die je erover moet betalen.
Links- of rechtsomquote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:44 schreef Adames het volgende:
Direct in dienst.
En zo omgemotiveerd ben ik eigenlijk niet
Zo'n rare constructie, ik zie het weleens vaker, waar dat nou vandaan komt?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:12 schreef badboynova het volgende:
Via een kennis gehoord( weet niet als het waar is) de jongen mocht vandaag voor het eerst alleen zelf naar school gaan
Misschien heeft dat bedrijf slechts 19 werknemers. Ben je mooi genaaid als alleen de 20e jarige salaris krijgtquote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:07 schreef Rewimo het volgende:
Salaris 20e jarige ?
Niet de 19e, niet de 21e, nee... de 20e
Erg irritant! En dan heb ik het niet eens over ongevraagde telemarketing.quote:Het wettelijke Bel-me-niet register stelt zich tot doel om consumenten irritatie over ongevraagde telemarketing te verminderen.
Ja, of je krijgt alleen salaris als je op de 20e jarig bent. Grijp ik er mooi naastquote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:23 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Misschien heeft dat bedrijf slechts 19 werknemers. Ben je mooi genaaid als alleen de 20e jarige salaris krijgt
quote:Op vrijdag 27 november 2009 10:27 schreef Frollo het volgende:
[..]
Volgens mij wordt je van nietsdoen zeker niet gelukkig. Het lijkt aantrekkelijk, natuurlijk, maar probeer het maar eens tijdje. Mijn echtgenote zit sinds tweeënhalve week ziek thuis en ze wordt compleet ramgestoord van het op de bank hangen.
Lijkt me heel vermoeiend...quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:48 schreef RAVW het volgende:
Ik woon in een flat op 6 hoog .. hier al bijna 3 jaar
Alleen staand en geen huisdieren of kinderen.
Je zoekt dan zeker dit topic: Tenenkrommende fouten bij teksten in het openbaar #14quote:Op woensdag 13 januari 2010 14:39 schreef druppelkut het volgende:
Reed er net voorbij dus kon geen foto maken.
Maar.... Op een winkelruit waarop een uitverkoop stond aangekondigd was het volgende te lezen:
"Kom binnen en laat jezelf verassen!"
Pijnlijk.
Als iemand mij dat zou vragen, zou ik 'm een schob verkopen!quote:Op woensdag 13 januari 2010 14:38 schreef brantje het volgende:
TS schrop jij je bek wel dan?
In principe wordt dit topic alleen gebruikt voor fouten die hier in het fok!forum worden gemaakt.quote:Op woensdag 13 januari 2010 14:56 schreef druppelkut het volgende:
Hij is inderdaad niet origineel maar dit topic stond in mijn MyAT. Vandaar dat het hier staat.
Vind je het erg dan?
Het is een taal- en/of spelfout.
Dit topic is voor fouten op fok, andere topic voor fouten in het openbaar (zoals winkelruitenquote:Op woensdag 13 januari 2010 14:56 schreef druppelkut het volgende:
Hij is inderdaad niet origineel maar dit topic stond in mijn MyAT. Vandaar dat het hier staat.
Vind je het erg dan?
Het is een taal- en/of spelfout.
quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:51 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Ik ben niet tegen geld uitgeven aan zieke/gehandicapten/ouderen. Als ze dit geld nou aan (demente) behaarden zouden uitgeven. Want daar is dan geen geld voor. Kan iemand me uitleggen waarom daarvoor dan niet?
Mwoah; dan is 't volgens mij nog altijd 'ram gestoord'...quote:Op woensdag 13 januari 2010 14:06 schreef Frollo het volgende:
Dat is niet fout, dat is gewoon een woord dat niet in Van Dale staat.
Neuh, het is immers ook niet 'knetter gek'.quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:25 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Mwoah; dan is 't volgens mij nog altijd 'ram gestoord'...
Tenzij je een ram gestoord hebt met de zin "Hela! Ik knetter gek!"quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:24 schreef Frollo het volgende:
[..]
Neuh, het is immers ook niet 'knetter gek'.
Da's vooral na bruine bonen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:36 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Tenzij je een ram gestoord hebt met de zin "Hela! Ik knetter gek!". Bijvoorbeeld.
Maar bijvoorbeeld wel 'hopeloos verliefd'.quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:24 schreef Frollo het volgende:
Neuh, het is immers ook niet 'knetter gek'.
quote:Op woensdag 13 januari 2010 14:06 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dat is niet fout, dat is gewoon een woord dat niet in Van Dale staat.
Ik neem aan dat je valt over "waarom daarvoor dan niet."quote:
Ik denk dat het vooral gaat om de demente behaardenquote:Op donderdag 14 januari 2010 01:18 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je valt over "waarom daarvoor dan niet."
Maar volgens mij is dat niet fout.
quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:39 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral gaat om de demente behaarden.
eeeehm, okee............quote:Op woensdag 13 januari 2010 19:26 schreef C_N het volgende:
Thonge thonge zeg ,,nou dit zal wel een derde wereld oorlog ontketenen.
wand als dit nog niet genoeg reden is ,, dan weet ik het niet meer.
Aan een houten frame misschien?quote:Op donderdag 14 januari 2010 09:07 schreef Pakspul het volgende:
maak er maar millenia van, want ze hebben tijdje terug ergens in Amsterdam, volgens mij in de Jordaan, zo'n schizofreem aan een kruis genageld.
In welk forum staat dat?quote:Op donderdag 14 januari 2010 09:16 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Aan een houten frame misschien?
't Topic is inmiddels gesloten.quote:
quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:39 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral gaat om de demente behaarden.
Mooi verwoordquote:Op donderdag 14 januari 2010 08:26 schreef Demophon het volgende:
[..]
Het verviel in de kamer daarom nogal snel op het niveau van haarkloverij. Ze hadden gewoon werkelijks niks substantieels in de tweede kamer, dus het verwoordde al snel tot een kinderpartij-achtig geruzie over protocolaire regeltjes en manier van uitspraken.
[..]
quote:Ik ben al blij als ik weer op me scooter kan zitten met die gladdigheid!
Wat sneu, zo'n taalfout op je trouwkaart.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:10 schreef gothic-blackie het volgende:
nou hier is de kaart dan
http://www.snirc.nl/fotos/trouwkaart.jpg
en ja zus (me zus leest stiekem mee) je mag best reageren
Oooooh....quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat sneu, zo'n taalfout op je trouwkaart.
Bijna.quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:44 schreef mp_40_fan het volgende:
Blijkbaar had de jeugd van tegenwoordig de man uitgemaakt voor homo, en de man was hierdoor nogal van zn aprospos geraakt.
Dramatisch! Ook nog ergens een spatie teveel.quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat sneu, zo'n taalfout op je trouwkaart.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:55 schreef Lienekien het volgende:
Ik denk dat je over de inhoud wel wat meer kunt zeggen. Hij gebruikt het beeld van de natuur om iets over hemzelf te zeggen. Hij voelt zich ergens in gevangen zitten...
Dat het een wederkerend voornaamwoord is, en de derde persoon enkelvoud dan wordt:quote:
website Onze taal kent die vorm niet, Lienekien.quote:Op donderdag 14 januari 2010 18:06 schreef Lienekien het volgende:
Ja, zichzelf of hemzelf. Of zijzelf als het een zij is.
Haarzelfquote:
haarzelf, toch?quote:Op donderdag 14 januari 2010 18:06 schreef Lienekien het volgende:
Van Dale wel.quote:Op donderdag 14 januari 2010 18:09 schreef OeJ het volgende:
[..]
website Onze taal kent die vorm niet, Lienekien.
http://www.onzetaal.nl/advies/wederkerig.php
quote:ook als versterkend tweede lid in samengestelde persoonlijke en wederkerende vnw.
gijzelf, hemzelf, henzelf, hijzelf, ikzelf, jezelf, jijzelf, julliezelf, onszelf, uzelf, wijzelf, zijzelf
Dat zal het zijn.quote:Op donderdag 14 januari 2010 18:18 schreef Lienekien het volgende:
Nou ja, ik heb er wel mijn twijfels bij. Ik kom het nu ergens (google) tegen als iets voor Friesland en omstreken. Daarom klinkt het mij misschien minder vreemd in de oren.
Is dat dan niet de meervoudsvorm?quote:gijzelf, hemzelf, henzelf, hijzelf, ikzelf, jezelf, jijzelf, julliezelf, onszelf, uzelf, wijzelf, zijzelf
Ik stond mij net onder het gehakt aanbraden te bedenken dat dát in ieder geval fout was.quote:Op donderdag 14 januari 2010 18:19 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Is dat dan niet de meervoudsvorm?
Stond je dan niet van gedachten te veranderen? Ik heb bij me bedenken altijd mijn bedenkingen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 18:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik stond mij net onder het gehakt aanbraden te bedenken dat dát in ieder geval fout was.![]()
Dat is wat anders dan je iets bedenken, oftewel tot een besef of inzicht komen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 19:24 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Stond je dan niet van gedachten te veranderen? Ik heb bij me bedenken altijd mijn bedenkingen.
De driedelige Van Dale is het met mij eens:quote:Op donderdag 14 januari 2010 19:50 schreef Vanyel het volgende:
Maar dat bedenk je dan toch gewoon ipv dat je het je bedenkt?
Ik weet het niet zeker hoor, maar ik krijg er hetzelfde gevoel bij als bij zich beseffen. Ook zo vreemd.
Online vandale is het met me eens zie ik. Doet een mens altijd goed
(Daar zie je dus ook direct staan dat beseffen niet wederkerend is.)quote:6·(ook wederk.)
tot het besef of inzicht komen
synoniem: beseffen, zich realiseren
6·opeens bedacht hij dat hij nog boodschappen moest doen
Lienekien en haar slak liggen vandaag wel onder vuur.quote:Op donderdag 14 januari 2010 19:50 schreef Vanyel het volgende:
Maar dat bedenk je dan toch gewoon ipv dat je het je bedenkt?
Ik weet het niet zeker hoor, maar ik krijg er hetzelfde gevoel bij als bij zich beseffen. Ook zo vreemd.
Online vandale is het met me eens zie ik. Doet een mens altijd goed
Kom maar op, hoor.quote:Op donderdag 14 januari 2010 19:55 schreef OeJ het volgende:
[..]
Lienekien en haar slak liggen vandaag wel onder vuur.
quote:Op donderdag 14 januari 2010 19:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De driedelige Van Dale is het met mij eens:
Juist niet. De betekenenis is wel wederkerend, maar zoals jij het gebruikte zou zou het cursieve voorbeeld toch Opeens bedacht hij zich dat hij nog boodschappen moest doen moeten zijn.quote:6·(ook wederk.)
tot het besef of inzicht komen
synoniem: beseffen, zich realiseren
6·opeens bedacht hij dat hij nog boodschappen moest doen
Er staat toch 'ook wederk.', oftewel: het voorbeeld kun je ook lezen met 'zich'.quote:Op donderdag 14 januari 2010 20:05 schreef Vanyel het volgende:
[..]
[..]
Juist niet. De betekenenis is wel wederkerend, maar zoals jij het gebruikte zou zou het cursieve voorbeeld toch Opeens bedacht hij zich dat hij nog boodschappen moest doen moeten zijn.
De betekenenis van tot besef komen is er dan wel, maar de extra zich (of je of me of wat dan ook) niet.
Inderdaad.quote:Op donderdag 14 januari 2010 19:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De driedelige Van Dale is het met mij eens:
[..]
(Daar zie je dus ook direct staan dat beseffen niet wederkerend is.)
Ik zou hemzelf of haarzelf nog wel zonder problemen lezen, maar gebruiken niet gauw, denk ik.quote:Op donderdag 14 januari 2010 18:06 schreef Lienekien het volgende:
Keeeeees! Blijft van je suster af! Foortaan lichd iedereen hier in ze eiche nesd....quote:Op vrijdag 15 januari 2010 01:44 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik zou hemzelf of haarzelf nog wel zonder problemen lezen, maar gebruiken niet gauw, denk ik.
En henzelf voor het meervoud zou ik wel vreemd vinden.
Ik kom uit Brabant.
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 01:47 schreef 78RPM het volgende:
[..]
Keeeeees! Blijft van je suster af! Foortaan lichd iedereen hier in ze eiche nesd....![]()
![]()
Onze Taal maakt onderscheid tussen het hele taalgebied (bedenken) en Nederland (zich bedenken).quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Er staat toch 'ook wederk.', oftewel: het voorbeeld kun je ook lezen met 'zich'.
Onze Taal bevestigt dit. http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/1393/
En de Wikipedia zegt het ook. http://nl.wikipedia.org/wiki/Wederkerend_voornaamwoord
Kijk aan, dat verklaart e.e.a.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 08:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Onze Taal maakt onderscheid tussen het hele taalgebied (bedenken) en Nederland (zich bedenken).
Daar zal het 'm in zitten. Waar ik vandaan kom is bijna randje Nederland, daar is 'zich' minder gebruikelijk.
In d'r derde post om zeep geholpen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:07 schreef anna82 het volgende:
Misschien moet ik eerst een spoedcursus forummen! Voor het openen van een
nieuw topic etc. etc.
Ik ben in ieder geval al geslaagd voor de module "Hoe breng ik een topic om zeil"
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 19:04 schreef dag1234 het volgende:
hou je bek man op onz kreeg ik geen siruese reacties en dit is general chat dus hopen dat ik siruese reactie krijg
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 19:42 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Leer spellen en krijg nooit kinderen.
Ik las hem voor de zekerheid nog een keer over, en vond de tweede.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:26 schreef Stpan het volgende:
Nou bij Dexter is het in seizoen 1 niet al te lang nodig om te gokken wie de Icetruck killer is.
Je hoeft er niet eens voor te gokken, het wordt knip en klaar uitgelegd. De hele climax van de laatste aflevering is dan al 4 afleveringen in de maak.
Zonder expliciete hints en al helemaal zonder expliciet uit te leggen wie nou de Icetruck killer is, zou er een goed 'WTF?!!!' moment kunnen hebben ontstaan. Maar helaas....
Misschien waren ze bang dat de kijkers juist af zouden haken als het tot de (ener)laatste aflevering zou duren.
In spreektaal helaas niet origineel, maar in schrijftaal heb ik haar (fout (v)) nog niet vaak gezien.quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:47 schreef jorisknol het volgende:
Eindelijk de klantenservice gebeld mwah service is een groot woord maar goed.
Omdat ik Automatisch opwaarderen hebt en hun een kut systeem hebben wordt er na 3x automatisch opwaarderen een blokkade opgelegd (blijkbaar reis ik te veel) omdat hun pas na 3-7 dagen het geld ervan afschrijven:S
Als er maar steilvolle gebouwen staan, dan...quote:Op zaterdag 16 januari 2010 01:44 schreef Oksel het volgende:
Ik vlieg volgende week naar NZ. Daar heb je werelds meest stijle straat,
Zucht...quote:Op zaterdag 16 januari 2010 08:25 schreef kneusje28 het volgende:
helvetica, weet niet zeker maar staat nergens officeel wegens fraude :p
http://www.ms-studio.com/articlesarialsid.html hier een linkje met de verschillen tussen bijde.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:03 schreef Takkembah het volgende:
Ik weet het niet zeker....
De regionale krant van vandaag "Geld voor Haïti rolt gul".
Klopt deze zin?
Vind het ook een rare zin. Hoe kan iets of iemand nou gul rollen? Hoe gaat dat?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is een soort samenraapsel van gul geven en geld moet rollen, denk ik.Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
quote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:40 schreef BountyHunter340 het volgende:
Door in het begin zo min mogelijk van zichzelf te geven wil een man meer weten van de vrouw, en wordt hij nieuwsgierig en vindt hij haar mysterisch.
quote:Op zaterdag 16 januari 2010 19:41 schreef sigme het volgende:
Hoofdbedeksels slecht voor hoofdhuid?
Deksels!
quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:01 schreef junkiexp het volgende:
Nu ben ben ik aan het solliciteren, maar ik zit in een dubio.
Om zich heen slaan, misschien?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 19:09 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Wanneer je lichaam uitgeschakeld wordt gaat je bewustzijn mee in zo'n geval. De doodsangsten sla je uit tijdens de realisatie van het gevaar en/of het voelen van de (onbekende) pijn.
[..]
Ik zie dat witte licht (blauwe scherm) meer als het einde van een soort lucide droom (windows) en het begin van compleet onbewust zijn (wanneer de hersenen dus cognitieve functies uitschakelen t.b.v. zelfbehoud). Jij ziet het meer als een tussen-stadium, zoals ik je begrijp
tuuttuut! of broembroem?quote:
En pas maar op, voor je het weet zitten ze je op de benen.quote:Op maandag 18 januari 2010 10:59 schreef Knuffelzacht het volgende:
een scene schoppen is idd iets wat je moet doen als het echt niet anders meer kan... kan wel gelijk op je achterste hielen staan maar daar wint niemand iets bij.
Source en sauce klinken inderdaad ongeveer hetzelfde in (Brits-)Engels...quote:Op maandag 18 januari 2010 11:49 schreef slindenau het volgende:
Sauce is trouwens: http://esoteriques.blogspot.com/2010/01/weg-met-balkenende.html
Hopelijk is dit opzettelijkquote:Op zaterdag 16 januari 2010 05:42 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Nee dit afstigtelijke ding dan naast alle pracht die we wel hebben in delft
Dat is zo’n 4chan-achtige meme. Wil je details weten (misschien minder geschikt op je werk): http://encyclopediadramatica.com/Saucequote:Op maandag 18 januari 2010 12:06 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Gevraagd naar een bronvermelding, antwoordt deze user:
[..]
Source en sauce klinken inderdaad ongeveer hetzelfde in (Brits-)Engels...
Tja, afgezien van de spelling en de spatieziekte is de hele zin ook nog eens kromquote:Op maandag 18 januari 2010 16:41 schreef ursel het volgende:
Dus die online failliesements verkopen hebben ook geen recht op "koop op afstand" wet ??
Je kan toch (doods)angsten uitstaan? Als ik een brand zie, sta ik doodsangsten uit...quote:Op zondag 17 januari 2010 22:53 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Om zich heen slaan, misschien?
Dit is al de tweede keer, dus geen typefout.
En de rest was zo prachtig geschreven, dus ik hou het op een ztommigheid, mede gezien de usernaam.quote:Op maandag 18 januari 2010 19:24 schreef Writersright het volgende:
[..]
Mee eens. Als ik naar hem kijk mis ik sowieso de vrivoligheid die Dick van Dyke geeft aan de rol. Bert is een beetje een sjacheraar, een schooier. Gaat van baan naar baan. Dat uit zich in de film heel goed doordat Bert een (hoewel redelijk fout) Cockney accent heeft en dat ook gebruikt in zijn liedjes. Juist die ruwheid van het karakter, het is geen nette knaap, komt hier naar voren.
Als je dat dan gaat vertalen naar het Nederlands mis je al veel door de vertaling van een puur Britse setting maar het gaat helemaal fout doordat die gast compleet zuiver zingt. Geef hem dan (bijv) een plat accent ofzo. Door iemand zo te laten zingen (en te acteren ws) ga je volledig in contrast met het karakter zoals het bedoeld is.
yp da nie lasig?quote:Op zondag 17 januari 2010 17:51 schreef RikKer93 het volgende:
Geef mij maar gewoon een QWERY toetsenbord.
Om bijdragen op Fok! te begrijpen moet je blijkbaar op de hoogte zijn van de idiootste sites.quote:Op maandag 18 januari 2010 16:35 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dat is zo’n 4chan-achtige meme. Wil je details weten (misschien minder geschikt op je werk): http://encyclopediadramatica.com/Sauce
Het is een opzettelijke fout, en niet bijster origineel.
quote:
Ja, proostquote:Op dinsdag 19 januari 2010 11:41 schreef RockabeIIa het volgende:
m@x..Wat jammer voor de rest van de wereld die een goeie bak leuter wel kunnen waarderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |