Het kan iets schelen, maar je hebt inderdaad bv die vaste kosten die je altijd betaalt, ongeacht bij wie je de stroom afneemt. Die kosten zijn het merendeel van je rekening en die zullen dus nooit lager kunnen zijn.quote:Op zondag 17 januari 2010 18:40 schreef SolidasRock het volgende:
Als ik een andere leverancier neem, dan moet ik nog steeds distributiekosten betalen aan eneco, volgens mij ben ik nooit goedkoop uit?
Als 1e: die cijfers zeggen niet altijd iets. ten 2e is dit min of meer een discussieforum en geen linkjesforum en ten 3e, bedankt voor de ten dele nutteloze post, omdat ik al in de OP heb aangegeven dat ik dat soort sites al bezocht hebt. Ze zeggen niets over de uiteindelijke afrekening.quote:
Het is dus nutteloos om over te stappen omdat het maar iets scheelt? En als je nou bij dezelfde energieleverancier overstapt naar een ander abbo, zoals dubbeltariefmeter, of eneco groenvast?quote:Op zondag 17 januari 2010 18:56 schreef Semoi het volgende:
[..]
Het kan iets schelen, maar je hebt inderdaad bv die vaste kosten die je altijd betaalt, ongeacht bij wie je de stroom afneemt. Die kosten zijn het merendeel van je rekening en die zullen dus nooit lager kunnen zijn.
En dat vastzetten. Tja, het kan voordeliger zijn na verloop van tijd , maar voor mij (ik heb het variabel) is de prijs al een paar jaar op rij gezakt. Als ik het vast had gezet was ik dus juist duurder uit geweest.
Het wisselen van aanbieder kan op zich wel goedkoper zijn, maar kijk wel altijd goed wat de prijzen gaan worden en laat je nooit wat aansmeren, zeker wanneer ze je een "aanbieding" doen. De prijzen die ze noemen lijken dan misschien heel aantrekkelijk, maar de prijzen na de actie periode staan ergens klein op de achterkant.
Ik heb ook eens iemand aan de deur gehad die een "fantastische" aanbieding had, maar toen ik vroeg naar alle voorwaarden en alle prijzen, kon ik die alleen krijgen als ik ter plekke zou tekenen of al mijn gegevens zou geven. Daar heb ik vriendelijk voor bedankt en ik heb hem gezegd dat ik er niet eens over zou denken als hij me op die manier voor het blok zette en me niet eens in de gelegenheid stelde om zelf een vergelijking te maken. Hij heeft toen uiteindelijk (na een minuut of 5 discussiëren) wel alle papieren bij me achter gelaten zodat ik op m'n gemak een vergelijking kon maken. Daar kwam uit dat ik bij min huidige aanbieder goedkoper uit was.
Ik ben 2 weken terug voor het eerst overgestapt naar een andere energie-leverancier.quote:Op zondag 17 januari 2010 19:06 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Het is geloof ik alleen rendabel als je ieder jaar (met een contract van een jaar) overstapt en daarbij gebruik maakt van de kortingsacties.
welke 280?quote:Op zondag 17 januari 2010 19:09 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik ben 2 weken terug voor het eerst overgestapt naar een andere energie-leverancier.
Tarieven zijn maar iets lager, scheelt me hooguit 40 euro per jaar voor gas en stroom.
Maar de 280 euro die je extra terugkrijgt maakt het wel interessant.
Ik heb de gok genomen... Misschien een KLB topic volgend jaar?
Of het nutteloos is, bepaal je zelf. Ik houd elke maand genoeg geld over om redelijk te sparen, dus ik kijk niet op een paar euro. Andere mensen moeten elk dubbeltje omdraaien en voor hun is elke euro minder betalen heel erg nuttig.quote:Op zondag 17 januari 2010 19:06 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Het is dus nutteloos om over te stappen omdat het maar iets scheelt? En als je nou bij dezelfde energieleverancier overstapt naar een ander abbo, zoals dubbeltariefmeter, of eneco groenvast?
Ik heb mijn tarieven ook nooit vastgezet, heb ook nooit wat hoeven bij te betalen, ik betaal elke maand expres te veel want het is leuk om geld terug te krijgenquote:Op zondag 17 januari 2010 19:20 schreef Semoi het volgende:
[..]
Of het nutteloos is, bepaal je zelf. Ik houd elke maand genoeg geld over om redelijk te sparen, dus ik kijk niet op een paar euro. Andere mensen moeten elk dubbeltje omdraaien en voor hun is elke euro minder betalen heel erg nuttig.
Daarnaast zei ik niet dat het helemaal niks scheelt, want als je goed shopt, kan je best goedkoper uitkomen (ik zit namelijk ook niet het bedrijf dat de distributie e.d. doet), zolang je maar oplet met die "aanbiedingen". Je moet alleen voor jezelf beslissen of jij het zinvol vindt om de moeite te doen om voor jouw situatie alles door te rekenen.
En wat betreft de verschillende vormen binnen hetzelfde bedrijf, dat ligt aan je eigen situatie. Als er overdag niemand thuis is, kan je best die dubbel meter overwegen (nachttarief is goedkoper), maar dan moet je je ook aanwennen om 's nachts bv de was de doen. En het wel of niet vastzetten is en blijft altijd een gok. Zoals ik al schreef, zijn bij mij de prijzen al een paar jaar op rij gezakt.
vind ik een makkelijke ezelsbruggetje ja. Overdag niemand thuis dan pas dubbelmeter overwegen.quote:Als er overdag niemand thuis is, kan je best die dubbel meter overwegen
Ik doe het inderdaad ook zo. Ik betaal liever maandelijks te veel en dat ik iets terugkrijg, dan dat ik na een jaar een rekening krijg.quote:Op zondag 17 januari 2010 19:42 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ik heb mijn tarieven ook nooit vastgezet, heb ook nooit wat hoeven bij te betalen, ik betaal elke maand expres te veel want het is leuk om geld terug te krijgen
Daar zit het stukje waar je op moet letten m.b.t de "aanbiedingen". Sowieso omdat je na een bepaalde periode opeens meer moet gaan betalen en omdat er (kijkend naar mijn eigen situatie de afgelopen jaren) de tendens is dat de energieprijzen zakken.quote:Op zondag 17 januari 2010 19:42 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Zijn er verder nog tips? Is het beter 1 jarig contract te nemen ipv 3. Volgens mij zijn de 3 jaren contract stuk aantrekkelijker, althans dat lijken ze, want 1e jaar wel korting, 2e en 3e niet.
Op zich heb gelijk, maar ik doe het niet als spaarpotje. Ik wil gewoon niet die rekening krijgen. Niet omdat ik die niet kan betalen, maar omdat ik die niet wil betalen. Ik heb liever het "gemak" van iets terugkrijgen.quote:Op zondag 17 januari 2010 19:59 schreef MaGNeT het volgende:
Veel mensen zien een te hoog voorschot als een spaarpotje.
Een erg dom spaarpotje dat vooral fijn is voor je energie-leverancier.
Hmm, nee... je hebt dan niet een eigen risico van 200 maar van 365 euro. Als je 1 jaar lang niet ziek wordt heb je alleen maar 300 euro bespaart op je premie. Word je wel ziek, zware ongeluk, of lijd je ineens ergens aan, dan ben je die 365 euro extra kwijt bovenop wat je al moest betalen begrijp ik? Best een gok dan.quote:Op zondag 17 januari 2010 19:59 schreef MaGNeT het volgende:
Zelfde geldt voor een hoog eigen risico op mijn zorgverzekering.
Ik krijg 25 euro per maand korting op mijn premie vanwege het maximale eigen risico van 665 euro.
Klinkt riskant?
165 euro eigen risico is verplicht, dus het hogere eigen risico bedraagt 500 euro.
Ik bespaar 12x 25 euro = 300 euro premie per jaar.
500-300 euro = 200 euro.
Mijn eigen risico bedraagt dus eigenlijk maar 200 euro meer terwijl ik 300 euro per jaar meer kan sparen.
Je bespaart vaak nog eens een paar tientjes door je premie in 1x voor het hele jaar te betalen!
Sparen moet ik toch al, aangezien er altijd wat stuk kan gaan.
Dus waarom dan niet die 50-70 euro meer per maand die ik bespaar op een lager voorschot en lagere premie.
Voor chronisch zieken werkt dit uiteraard niet, die zijn hun eigen risico vaak al de 1e maand van het jaar kwijt... Dan heb je meer aan een iets hogere premie en een laag eigen risico.
Die 165 had je ook wel gehad met volledige premie. Die post klopt gewoon.quote:Op zondag 17 januari 2010 20:39 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Hmm, nee... je hebt dan niet een eigen risico van 200 maar van 365 euro. Als je 1 jaar lang niet ziek wordt heb je alleen maar 300 euro bespaart op je premie. Word je wel ziek, zware ongeluk, of lijd je ineens ergens aan, dan ben je die 365 euro extra kwijt bovenop wat je al moest betalen begrijp ik? Best een gok dan.
Idem hier ...maar dan al twee jaar.quote:Op zondag 17 januari 2010 20:41 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Die 165 had je ook wel gehad met volledige premie. Die post klopt gewoon.
Ik doe het al drie jaar. Die 200 euro die ik *eventueel* eens extra zou moeten betalen, is ook wel op te brengen. Zoveel is dat niet als je dat in één keer zou moeten betalen.
Geloof me, die site(s) zeggen 100x meer dan 3 topics hier op Fokquote:Op zondag 17 januari 2010 19:04 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Als 1e: die cijfers zeggen niet altijd iets. ten 2e is dit min of meer een discussieforum en geen linkjesforum en ten 3e, bedankt voor de ten dele nutteloze post, omdat ik al in de OP heb aangegeven dat ik dat soort sites al bezocht hebt. Ze zeggen niets over de uiteindelijke afrekening.
Totdat je eens een keer wat mankeert dat permanente medicijnen behoeft. Dan betaal jij dus de rest van je leven gewoon 200 euro meer. Want denk niet dat je op een gegeven moment dan nog een verzekering met een lager eigen risico kunt afsluiten. Maar dat gaat voor Five_Horizons natuurlijk niet op..................quote:Op zondag 17 januari 2010 20:41 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Die 165 had je ook wel gehad met volledige premie. Die post klopt gewoon.
Ik doe het al drie jaar. Die 200 euro die ik *eventueel* eens extra zou moeten betalen, is ook wel op te brengen. Zoveel is dat niet als je dat in één keer zou moeten betalen.
quote:Op zondag 17 januari 2010 20:52 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Totdat je eens een keer wat mankeert dat permanente medicijnen behoeft. Dan betaal jij dus de rest van je leven gewoon 200 euro meer. Want denk niet dat je op een gegeven moment dan nog een verzekering met een lager eigen risico kunt afsluiten. Maar dat gaat voor Five_Horizons natuurlijk niet op..................
Mocht ik dit jaar chronisch ziek worden dan verlaag ik volgend jaar mijn eigen risico naar het laagst mogelijke.quote:Op zondag 17 januari 2010 20:52 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Totdat je eens een keer wat mankeert dat permanente medicijnen behoeft. Dan betaal jij dus de rest van je leven gewoon 200 euro meer. Want denk niet dat je op een gegeven moment dan nog een verzekering met een lager eigen risico kunt afsluiten. Maar dat gaat voor Five_Horizons natuurlijk niet op..................
Tuurlijk kan ik zien wie de goedkoopste is. Ik wil liever weten wat de ervaringen zijn van de mensen die zijn overgestapt.quote:Op zondag 17 januari 2010 20:50 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Geloof me, die site(s) zeggen 100x meer dan 3 topics hier op Fok
As dat soort sites zeggen dat je voordeliger bent, dan ben je voordeliger. Simpel. Hoe moeilijk kan je het maken?
Je leest voornamelijk klachtenquote:Op zondag 17 januari 2010 21:35 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Tuurlijk kan ik zien wie de goedkoopste is. Ik wil liever weten wat de ervaringen zijn van de mensen die zijn overgestapt.
Jup, ben ook overgestapt naar Dong met die korting.quote:Op zondag 17 januari 2010 22:08 schreef SolidasRock het volgende:
Ff voor alle duidelijkheid, ik heb alles ingevoerd, en nu komt er een resultaat uit rollen, is dit echt alles wat ik aan hun kwijt zal zijn? Als het waar is en dit was afgelopen jaar zo, dan had ik 400 euro kunnen besparen (heb 1000 euro betaald maar afgelopen jaar lagen de energietarieven ook hoger dan nu, dat moet je wel ff meewegen). Enig minpuntje is dat de stroomtarief wordt vastgezet zie ik....
http://nl.tinypic.com/r/2qk2r5w/6
http://nl.tinypic.com/r/107vr6x/6
Begrijp ik het goed dat ik een sukkel was en fiks wat had kunnen besparen![]()
Deze site vind ik overigens wel wat duidelijker geschreven dan de andere sites die ik heb bezocht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |